Rowenta CV9920 Maestria Ultimate Experience CV9920 Föhn - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 11 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Rowenta CV9920 Maestria Ultimate Experience CV9920 Föhn op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Terry 12-05-2023

Een hele fijne föhn (gesponsord)

Een hele fijne föhn (gesponsord)

Deze föhn heb ik een paar weken geleden aangeschaft. Ik vond hem best aan de dure kant maar viel helemaal voor het mooie uiterlijk en de goede reviews die ik erover las.
Ik heb halflang haar met al behoorlijk veel grijs erin. Met mijn oude föhn werd het al snel een pluizenbol. Dat is met deze föhn wel anders. Mijn haar voelt glad en zacht aan en is binnen no time in model. De föhn maakt geen hard geluid en er zijn verschillende opzetstukken, warmtestanden en blaas snelheden. Er is een booster knop waardoor de luchtstroom koud wordt. De föhn onthoudt de laatste stand die je in gebruik had. Je hebt hier heus geen handleiding bij nodig die in een andere review werd gemist. De föhn is licht van gewicht en ligt lekker in de hand. Het enige is dat de opzetstukken best heet worden als je tussendoor wil wisselen. Maar ik denk dat dit bij de meeste (of misschien wel alle) föhns het geval zou zijn. Al met al ben ik blij met de aanschaf en hoop ik er lang plezier van te hebben.

Pluspunten

• mooi uiterlijk
  • licht van gewicht
  • meerdere blaastanden en warmtes

Minpunten

• beetje prijzig

amdt 11-02-2023

Een aanrader als ze een gebruiksaanwijzing meeleveren

Inmiddels heb ik de föhn wat langer in mijn bezit. Nog steeds ben ik er erg blij mee. Wel heeft hij spontaan bedacht om op een hetere temperatuur en hogere blaasstand te starten. Dat is voor mijn haar niet nodig. Dus ik ben aan het zoeken hoe ik dat zo in kan stellen dat hij op de laagste standen start. Die gebruiksaanwijzing blijft een dingetje.

Pluspunten

• mooi design
  • Licht
  • koude luchstroom

Minpunten

• prijs
  • geen gebruiksaanwijzing

I1216 23-01-2023

Perfecte fohn

Wat een prachtige föhn. Hij is helemaal zwart met rose gouden details. Ik word daar sowieso al blij van. De föhn is klein, voelt degelijk aan en is ontzettend makkelijk in gebruik. De knopjes spreken voor zich. De föhn wordt goed warm en hij blaast echt hard. De laagste stand zou wel iets lager mogen naar mijn mening. Ik ben heel tevreden met het eindresultaat. Mijn haar glanst, is niet statisch en blijft goed in model zitten. Het product is makkelijk schoon te maken.

Pluspunten

• stil
  • krachtig

Babettev 31-10-2022

Aanrader

Ik gebruik de Rowenta Maestria Ultimate experience nu een paar maanden en ben positief verrast. Een fohn was voor mij altijd maar gewoon een fohn. Dit apparaat werkt alleen zoveel beter dan voorgaande fohns die ik heb gehad. De luchtstroom is echt fantastisch. Er zijn 3 standen voor hitte en 3 standen voor de kracht van de luchtstroom. Hij maakt aanzienlijk minder geluid dan ik gewend ben. Daarnaast ligt de fohn makkelijk in de hand en is hij licht van stuk. Dit maakt het stylen van je haar een stuk makkelijker. Mijn haar is erg snel droog met het gebruik van deze fohn. Hij wordt geleverd met drie verschillende opzetstukken. Deze worden wel redelijk heet daar moest ik even aan wennen. Het resulaat is glanzend haar, wat ik bijzonder blijf vinden dat een fohn dit kan. Het enige nadeel is dat de opzetstukken niet altijd helemaal goed blijven zitten, maar voor mij is dat niet doorslaggevend. Ik zou de fohn zeker aanraden want hij is elke cent waard.

Pluspunten

• Blaaskracht
  • Lichtgewicht

h***********@k*********** 30-10-2022

Heel goede föhn met mooi uiterlijk.

Een fijne goed in de hand liggende föhn, heeft een mooi uiterlijk en werkt prima.
Mijn haar is snel droog en diverse standen die makkelijk te verwisselen zijn, hier hoef je niet eerst te kijken, waar en hoe. Kan in één beweging door.
Heel blij mee, goed schoon te houden, geen omkijken naar.

Pluspunten

• werkt perfekt
  • genoeg standen/mogelijkheden

Minpunten

• handvat kan niet gebogen

Danny Thiel 26-10-2022

Goede stille en warme fohn

Ik heb deze föhn nu zo’n drie weken in gebruik. En om met de deur in huis te vallen: Wat een verademing. Oké, mijn vorige föhn was dan wel aan vervanging toe, maar wat is dit een goede stap voorwaarts. Allereerst is de föhn lekker handzaam en licht van gewicht wat het föhnen een stuk prettiger maakt. Wat mij gelijk opviel is dat deze föhn een stuk stiller is dan mijn oude föhn. Dat is zeker in de ochtend wel prettig als de rest van mijn gezin nog op bed ligt. De functies op de föhn zijn goed. Zowel de blaaskracht als de warmteregeling is in drie standen apart van elkaar instelbaar. Daarnaast zit er een handige knop aan de voorzijde bij je wijsvinger, wat er ongeacht de ingestelde blaaskracht en temperatuur, ervoor zorgt dat je alleen maar koude lucht krijgt tot ie deze knop loslaat. De maximale blaaskracht en temperatuur is echt goed, net als de snoerlengte van de föhn die riant te noemen is. De föhn komt met twee verschillende opzetstukken, echter heb ik hier geen gebruik van gemaakt omdat dat voor mijn type haar niet nodig is. Kortom: ik vind dit een hele goede föhn in deze prijscategorie. Stil, sterk en goed warm.

Pluspunten

• Blaaskracht
  • Snoerlengte
  • Stil

Shann 24-10-2022

Mooie föhn!

Het is een hele mooie föhn om te zien, ik ben blij dat hij verschillende warmte standen heeft en verschillende standen voor het blazen. Ik krijg helaas wel hele erge pluis in mijn haar als ik de diffuser gebruik moet nog even uitvinden hoe ik dat goed krijg, Mijn dochtertje is wel blij met deze föhn haar haar droogt perfect en hij is niet te heet!

• Meerdere standen

Chris86 24-10-2022

Innovatief, compact en stijlvol!

Fijne en krachtige föhn, die ons hier thuis blij heeft verrast. De sterke luchtstroom is ontzettend fijn en geeft snel het gewenste resultaat qua haar drogen.

Een goeie tegenhanger van föhns die twee keer zo duur zijn.

Pluspunten

• Luchtstroom
  • Geheugenstand
  • Compact

Minpunten

• Plastic knoppen

Dwk1980 22-10-2022

hele fijne lichtgewicht fohn

De fohn is een plaatje om te zien. Het matte zwart met gouden accenten geeft hem een luxe uitstraling. Het formaat is ook een pluspunt. Niet te groot en een slank design. Ligt enorm lekker in de hand en is enorm licht van gewicht. Alle knoppen zijn makkelijk te bedienen en spreken voor zich. Als de prestaties net zo indrukwekkend zijn als het design dan beloofd het wat..... En dat is dus inderdaad zo. De fohn doet wat hij moet doen maar dan met een aangenaam geluid. Stukken stiller dan mijn vorige exemplaar van een ander merk. De diverse opzetstukken maken dat het echt een allrounder is. Ons hele gezin maakt er gebruik van. Voor mij slechts de blaasfunctie met smal opzetstuk om mijn haren recht overeind te kunnen fohnen. Maar mijn dochter en vrouw gebruiken de volume-diffusher voor golvend haar. Werkt fantastisch! Hij hangt bij ons nu prominend aan de muur zodat iedereen in het gezin hem makkelijk kan gebruiken maar ook omdat het een plaatje is om te zien.

Pluspunten

• lichtgewicht
  • borsteloze motor
  • mooi desing

asjege 21-10-2022

Fijne degelijke föhn

De föhn geeft bij het uitpakken al een luxe ervaring. Ieder onderdeel is degelijk opgeborgen in de doos. Ondanks zijn lichte gewicht voelt hij zeer degelijk aan. Je kan kiezen uit 3 warmtestanden en 3 snelheden. Bij mij komt hij niet boven de eerste snelheidstand uit aangezien hij dan al een behoorlijke kracht heeft. Buiten de 3 warmtestanden zit er een goed bereikbare koudeluchtstroomknop op. Deze is echt geweldig. Waar ik me voorheen altijd afvroeg waarom mijn föhn deze had, aangezien de lucht nauwelijks afkoelde, doet de Rowenta dus wel wat hij moet doen, binnen een paar seconde een koude luchtstroom waardoor je haar echt langer in model blijft zitten. Zelfs na een nacht slapen hoef ik nauwelijks iets te doen aan mijn haar. Deze föhn is wat mij betreft echt een topper en ziet er bovendien ook nog eens prachtig uit.

Pluspunten

• design
  • koude luchtstroom
  • licht fijn in de hand

Minpunten

• prijs

Ben 17-10-2022

Uitstekende föhn

Ik had juist deze Rowenta gekozen om de bekende en innovatieve kwaliteit van het merk en hanteerbaarheid van dit type.
De eerste verrassing is de doos. Wat een luxe - en heerlijk compleet met alle extra's!
De föhn zelf ziet er ook super uit, is heerlijk licht en verrassend stil. Je kunt gewoon doorpraten tijdens het föhnen ;-)
Hij is handig en compact genoeg om mee te nemen. Ook heeft hij verschillende standen en temperaturen om in te stellen (de laatst ingestelde stand blijft in het geheugen; slim).

M'n haar is snel en gemakkelijk in model en droog. Bij m'n vorige föhn was mijn haar vaak pluizig. Nu is het net alsof ik van de kapper kom.
Kortom: ik ben zeer tevreden over het uiterlijk en de prestaties van m'n nieuwe föhn.

Pluspunten

• prima performance
  • mooi en elegant
  • geluidsarm
  • echt waar voor je geld

Minpunten

• geen