Melitta CAFFEO SOLO PURE BLACK Volautomatische espressomachine E950-101 - Reviews

Soort apparaat
koffiebonen
tile-Aantal kopjes
2 kopjes per keer
Kleur(en)
zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 181 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

Jeanti 06-08-2015

Eenvoudig en relatief goedkoop apparaat.Kan enkel koffie maken van bonen, hetgeen wij wilden. Maakt weinig geluid. Bakjes van water en bonen zijn relatief klein en dienen geregeld bijgevuld. Ook het ledigen van koffiedik en spoelwater moet regelmatig gebeuren, maar gaat supergemakkelijk. Heerlijke espresso!!!
Geschreven voor: Melitta CAFFEO SOLO PURE BLACK Volautomatische espressomachine E950-101

Engelbronner 05-05-2015
  • Product jaar of meer in bezit

We hebben deze espressomachine al 2 jaar. Hij bevalt erg goed. Handig in het gebruik, heerlijke koffie (ligt natuurlijk ook aan de bonen). Vorige week brandde de display opeens niet meer. Direct Melitta gebeld en binnen 3 dagen kwam er een monteur die het apparaat mee moest nemen voor reparatie. Vervolgens kwam hij hem persoonlijk terug brengen (2 dagen later). Dit alles binnen de garantie (terwijl de machine iets ouder dan 2 jaar is). Keurig opgelost, groot compliment voor Melitta voor deze klantvriendelijkheid en fantastische service!

John1971 15-03-2015

Sinds een paar dagen in huis. Lang getwijfeld omdat het toch een aanschaf is. We hadden voorheen de Dolce Gusto. opzich prima koffie althans dat dacht ik. Bij mediamarkt stond en test machine dus konden we proeven. er zaten illy bonen in. en dat ken ik :-) mijn vrouw kreeg een heerlijke cappuccino en ik een espresso. ik was direct verkocht. wat een fijne en intense smaak. ook mijn vrouw was onder de indruk. de cappuccino smaakt veel beter dan uit de DG schat. Maar het is wel iets meer werk. ivm met het melk op schuimen. Na onze beleving hebben we de machine gekocht.

Smaak afhankelijk van de bonen is super. We hebben van een collega bonen gekregen van bocca.nl eerlijke koffie en super lekker. allemaal biologisch en 100% arabica. gebruikers gemak: simpel in eenvoud maar meer heb je niet nodig.

vormgeving: super slank model pas in iedere keuken.

Leuk om te vermelden is dat de Z group het zelfde is als de duurdere miele machines. dacht eerst mooi verkoop praatje. maar de verkoper halde de Z group uit de miele en verhip zelf de spare part nummer was het zelfde. Hoop dat we er jaren plezier van mogen hebben.

nfforlife 26-10-2014
  • Product maand in bezit

Geniet inmiddels een maand van heerlijke espresso/koffie.
Erg makkelijk in gebruik. Vul reservoir water elke dag aan met maatbeker en vul dan ook koffiereservoir bij. Mooi compact. Ben blij dat ik niet voor een dure machine gegaan ben.

Dolly Siebelink 19-08-2014
  • Product half jaar in bezit

Vaak afwaswater doordat de bonen blijven "hangen"daardoor veel verspilling .jammer mooi apparaat
Het is onze 4e expressomachine maar dit is heel irritant.Mooie vormgeving.

Dolly Siebelink 19-08-2014
  • Product half jaar in bezit

Dit is onze 4e expresso machine en bevalt goed behalve dat de bonen blijven hangen als het reservoir niet meer helemaal vol is en dan krijg je afwaswater en kun je opnieuw beginnen,jammer want daardoor gooi je veel weg!

MartijnYeah 20-08-2014

Ik heb deze machine ook maar ik heb nog nooit meegemaakt dat er bonen blijven hangen, en ik gebruik allerlei verschillende soorten. Wel vervelend!

klrparijs 14-08-2014

Top apparaat ! Maakt heerlijke espresso, met een prima temperatuur. Neemt weinig ruimte in, mooi design en gemakkelijk schoon te houden. Waterreservoir is hierdoor wel wat kleiner dan de concurrentie, maar wie wil er nou een espresso met water dat al 5dgn staat ...;-)
Eén- versus twee knops bediening is wat onzinnig, want bij twee knops draait de machine gewoon twee keer.

rslo 19-06-2014

Mooi apparaat,strakke vorm.Heerlijke warme espresso,makkelijk te bedienen.Duurzaamheid weet ik niet,heb hem pas een week.

tinekedw 28-05-2014

Mooi apparaat; lekkere espresso; koffie is goed warm en je kunt per kopje de sterkte van de koffie en de hoeveelheid water instellen. Gemakkelijk te installeren en te bedienen; de duurzaamheid weet ik natuurlijk pas na een langere tijd.

hangijswijt 05-04-2014
  • Product kwartaal in bezit

Geweldige machine, had nooit gedacht dat een volautomaat zo`n heerlijke espresso kon maken. Heb 8 jaar een Solis halfautomaat gehad maar deze doet daar niet voor onder. Gebruik bonen van Lidl van € 5,50 p/kg. Enige minpuntje is dat je dagelijks water en koffie moet bijvullen omdat de reservoirs aan de kleine kant zijn en de lekbak elke 2 dagen moet legen maar dat heb ik er graag voor over.

helmons 27-03-2014
  • Product kwartaal in bezit

Heerlijk eenvoudig te bedienen machine. Makkelijk te reinigen waardoor je dit dan ook elke week een keer doet. Alles wat je in wilt kunnen stellen is mogelijk, maar wel even het boekje erbij pakken. Hopelijk blijft hij lang werken zoals hij nu doet, kunnen we lekker genieten van koffie zoals het hoort.

joslisse 21-03-2014
  • Product kwartaal in bezit

De koffie is uitstekend, en de mogelijkheden tot variatie van sterkte en smaak voldoen goed.
Het enige minpunt is het lawaai dat het apparaat maakt. Tegenwoordig leg ik zelfs een opgevouwen handdoek op het luchtrooster om het irritant hoge geluid van het malen te verminderen.
Desondanks kan ik dit apparaat aan iedereen aanraden.

wouterbelgie 13-12-2013
  • Product jaar of meer in bezit

3,4
Het toestel lekt water tijdens het spoelen. Volgens Melitta wordt dit veroorzaakt door een verstopping van één of ander ventiel met koffiegruis. Ze raadden mij aan om het zo goed mogelijk te reinigen maar dit zonder resultaat. Daarna stelden ze voor dat zij het toestel zouden reinigen voor de kost van 151 euro. Voor een toestel dat 'maar' 300 euro kost vind ik het schandalig dat men de helft van dat bedrag vraagt enkel en alleen om het te reinigen. Het toestel zou zelf perfect te onderhouden moeten zijn. Het toestel is nog maar 3 jaar oud.

Henny.Rheden 03-01-2014

Ik heb op een andere site over dit probleem gelezen. Lees de gebruikshandleiding. Daar schijnt in te staan, dat bij reinigen van het aapparaat het waterreservoir maar voor de helft gevuld moet zijn.

wouterbelgie 04-01-2014

@ Henny, het is vuil spoelwater dat uit het toestel lekt. Het kan niet anders dat dit probleem gekend is bij Melitta. Alleen jammer dat men hun verantwoordelijkheid niet wil opnemen en consumenten op hoge kosten jaagt.
De gebruiksaanwijzing schrijft wel degelijk voor dat het reservoir volledig gevuld is tijdens het reinigen.

MikeBravo 14-02-2014

Het hier beschreven probleem met de Bosch Espresso machine wordt meestal veroorzaakt doordat er zich achter de espresso zeef koffie heeft opgehoopt. Water/koffie kan daardoor niet meer doorstromen en valt direct in de water opvangbak.
Dit is vaak niet te verhelpen door de zetgroep onder de kraan af te spoelen zoals Bosch, Siemens en Melitta beschrijven voor dit type zetgroep. De enige optie is de zetgroep uit de machine te halen en met een torx 10 bitje en een tangetje de centrale schroef in het midden van de metalen zeef los te draaien. Hierdoor kan de zeef, een plastic ring en de rubberen O-ring worden verwijderd. De zeef kan vervolgens met bijvoorbeeld een tandenborstel oid worden schoongemaakt (controleer of er licht door de minuscule zeefgaatjes komt) en de drab die zich rond de uitgang heeft opgehoopt kan onder de kraan worden verwijderd. Evt. de losse delen met wat afwasmiddel ontvetten. De opening (ventiel) kan met een doorgeknipte sate prikker worden gecontroleerd. De rubberen afsluiting moet iets ingedrukt kunnen worden. Gebruik dus nooit een scherp voorwerp om de gangbaarheid te controleren, hiermee kan het afsluit rubbertje kapot gaan en wordt er geen druk meer opgebouwd. Zet na het reinigen de boel weer in elkaar, draai de schroef niet te vast! Dit klusje is in 10 minuten uit te voeren.
Je kunt het verstopt raken enigszins voorkomen door de maler wat grover in te stellen (achterkant machine).
In de maler zelf kan na enkele jaren overigens ook een 'koek' van fijne koffiedeeltje ophopen die vrijwel niet zonder demontage van de maaleenheid is te verwijderen. Dat vergt wel iets meer doozettingsvermogen... maar een handig iemand kan dat ook weer met een torx 10 en 15 schroevendraaier tot een goed einde brengen.

joslisse 01-12-2013

In totaal een prima apparaat; de koffie smaakt uitstekend.
Twee iets mindere punten: de pomp maakt redelijk veel lawaai, en het automatische spoelen, waarbij het water in het achterste deel vd lekbak komt verbruikt relatief veel water, dat dus sneller dan verwacht aangevuld moet worden.
Maar voor deze prima smaak en deze prijs een aanrader...

Ilinia 20-11-2013

Gekocht via een Ibood.be paar weken geleden.

Het apparaat is erg compact waardoor het geschikt is voor een kleine keuken.

De knoppen op het apparaat zijn goed overzichtelijk en handig te bedienen, het design is strak en modern.

Het apparaat warmt snel op en maakt niet veel lawaai. Makkelijk schoon te maken. Handleiding is duidelijk en verstaanbaar.

Smak van de koffie is best vergelijkbaar met die van de professionele machines.

Zeer tevreden, prijs/kwaliteit is perfect in evenwicht.

sibculo 17-11-2013

9,6
Na maanden van twijfel en zoeken eindelijk een apparaat aangeschaft .Waren de senseo en koffiemalers meer dan zat.
Koffie zetten is een kunst.Het gaat nu zoals wij het willen na aanschaf van de melitta.
Leuk compact apparaat wat goede koffie zet.Jammer dat ik niet goed de prijzen had vergeleken.Nu gekocht bij de koffie discounter (duurder ,maar wel goede voorlichting)

robincop 17-11-2013

Gekocht via een Ibood aanbieding; dit is een heerlijke koffiemachine voor een zeer redelijke prijs.
Een van de zaken die mij het meest aanspreekt is de beperkte ruimte die hij inneemt. Voor de meeste koffiemachines heb je een grote keuken nodig of de machine neemt simpelweg te veel ruimte in. Deze niet; hij is mooi slank en stijlvol zodat hij heel bescheiden overkomt.
Briljant is het feit dat er aan de achterzijde van het apparaat twee wieltjes zitten. Je kunt hem daarmee zeer makkelijk verplaatsen over de aanrecht. Als ik hen niet gebruik dan staat hij parallel aan en zijdelinks tegen de muur. Als ik hem ga gebruiken verrijdt ik hem zo dat ik overal makkelijk bij kan.
Handig is dat je er een antikalk staaf in kunt zetten (in het waterbakje). Dit ding zorgt ervoor dat je water twee maanden lang zachter gemaakt wordt. Dat is beter voor het apparaat, scheelt ontkalkingsbeurten en komt de smaak van de koffie ten goede. Het zorgt er wel voor dat er nog minder water in het toch al redelijk kleine waterreservoir kan. Maar goed, ik ben een Senseo gewend en die is ook snel leeg.

Het apparaat is zeer makkelijk te bedienen. Er zitten niet veel mogelijkheden op, dus dat is bijna logisch, maar het is een fijn aspect van het apparaat.
Als je veel cappuccino drinkt dan wil je wellicht een melkopschuimfunctie. Die zit er niet op. Dat is voor mij prima want dat scheelt een hoop rommel en de cappuccino wordt gemaakt door melk in de magnetron op te warmen en dan op te schuimen met een kloppertje van 2,50 euro van de blokker.
Het apparaat spoelt veel en vaak (bij het aan EN het uitzetten) dat zorgt ervoor dat je regelmatig water bij moet vullen en dat het wateropvangbakje irritant snel vol is. Dat moet de er overigens voorzichtig uithalen, anders gutst het water er zo uit (over de lage rand). Waarschijnlijk is het goed voor de levensduur van het apparaat en ik vind het wel een lekker fris idee (ik spoelde mijn Senseo ook altijd eerst zonder pad even door).
De smaak van de koffie is volgens mij vooral afhankelijk van de koffiebonen die je gebruikt. Ik geloof niet dat het apparaat veel toe kan voegen/ weg kan nemen. Ik ben begonnen met Kanis en Gunnik bonen omdat ik de pads van KenG ook altijd lekker vond, maar nu was ik niet enthousiast. Ik heb nu een zak bonen bij de HEMA gekocht en ik ben helemaal in mijn nopjes; een veel betere smaak. Ach, dat zal voor iedereen anders zijn. Gelukkig is er nog veel keuze in losse bonen.
Het apparaat maakt een verdraagzame hoeveelheid herrie. Ik ken koffieapparaten die klinken als een straaljager, maar deze is redelijk bescheiden.
Ik heb de zetgroep nog niet gereinigd, maar dit lijkt uit de gebruiksaanwijzing af te leiden niet erg moeilijk. De normale schoonmaak is erg simpel. Het waterbakje en de opvangbak kunnen in de vaatwasser, maar dat is eigenlijk niet nodig want ze zijn echt heel makkelijk gewoon onder de kraan af te spoelen en met een afwasborstel te bewerken. Geen gekke hoekjes of gaatjes.
Al met al een mooi, slank, eenvoudig koffieapparaat waar duidelijk over nagedacht is en wat bijna te goedkoop is voor wat je er voor krijgt.
Ik ben voorlopig ZEER tevreden.

dschreurs 17-11-2013

Heb je een gevoelige maag? Ben je gevoelig voor verslavingen? Blijf dan zeker van deze machine af! De koffie die de Melitta Caffeo Solo serveert is zo lekker en de gebruiksvriendelijkheid is zo knap, dat je eender welke gelegenheid aangrijpt om snel een klein kopje of een grote mok te prepareren. Ik ben alleszins supertevreden over deze machine. Twee minpuntjes: 1) De temperatuur van de koffie is redelijk, maar mocht voor mij iets hoger zijn. 2) Ik drink bijna nooit meer koffie op restaurant of bij vrienden, omdat het brouwsel dat je dan krijgt ondrinkbaar is als je de Melitta Caffeo Solo gewoon bent. Kortom, ik heb alleen spijt dat ik dit toestel niet jaren eerder heb gekocht.

Sound Dog 16-11-2013

De koffie is erg lekker (vers gemalen bonen!)en tevens snel klaar.
Het apparaat schakelt zichzelf automatisch uit na enkele minuten en reinigt dan gelijk zichzelf. Dat is natuurlijk TOP.
Het nadeel hiervan is dat het kleine reservoir voor het (vuile) afvoerwater ook in een mum van tijd vol zit. Dan blokkeert de machine (gelukkig maar). Hij gaat pas verder als je het afvoerwaterbakje heb geleegd. En dat moet naar mijn mening dus te vaak.

Verder zijn de opties beperkt. Min of meer: Espresso, kleine koffie of grote koffie. En dan: Slap, normaal of sterk. Dat maakt hem wel erg gebruiksvriendelijk, maar ik mis wat dingen. Zo kan je niet gewoon warm water uit de machine halen, dus heb je voor thee nog steeds een aparte waterkoker nodig.

Over het algemeen een prima en mooie machine, Simpel, snel en lekker, met een paar nadelen.

Sven4 16-11-2013

Ik heb dit apparaat nu een paar weken in bezit en moet zeggen dat ik erg tevreden ben over het apparaat tot nu toe.

Over het apparaat zelf:

Het apparaat is erg compact waardoor het geschikt is voor een kleine keuken, doordat het apparaat compact is betekent het wel dat het waterreservoir sneller gevuld moet worden. Op zich vind ik dit geen probleem.

Het apparaat oogt degelijk, de onderdelen die ik tot nu toe los heb gehaald (lekbak, waterreservoir en interne unit) voelen degelijk aan ook al zijn ze deels van plastic.

De lekbak moet wel regelmatig (na 3 a 4 keer koffiezetten) geleegd worden, dit is gezien de grootte van de machine ook wel logisch.

Het geluid tijdens het malen van de koffiebonen is volgens mij niet meer dan gemiddeld, het duurt niet erg lang voordat de bonen gemaald zijn en het koffiemaken begint. Het apparaat warmt erg snel op.

De knoppen op het apparaat zijn erg overzichtelijk en handig te bedienen, het design is erg modern. Hij misstaat niet, in welke keuken dan ook.

Het resultaat:

Tot nu toe heb ik met één soort bonen de machine getest, en ik ben zeer tevreden over het resultaat. De sterkte en hoeveelheid zijn makkelijk in te regelen middels de gebruiksknoppen aan de voorkant.

Voor overige instellingen (bijvoorbeeld de warmte van de koffie) is wat meer werk noodzakelijk, maar ook dit is met behulp van de handleiding eenvoudig te veranderen.

De machine is in staat lekkere hete koffie te serveren! Al met al, ben je iemand die houdt van pure koffie dan kan ik dit apparaat erg aanraden.