Melitta CAFFEO SOLO PURE BLACK Volautomatische espressomachine E950-101 - Reviews

Soort apparaat
koffiebonen
tile-Aantal kopjes
2 kopjes per keer
Kleur(en)
zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 181 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

drs hans 23-01-2016
  • Product jaar of meer in bezit

goed maal systeem met verfijnde snit van bonen, maar bovenal groot gemak van onderhoud dat doet plezier in tegenstelling tot Jura duur in aanschaf en duur in onderhoud met de nodige reparaties.
Geschreven voor: Melitta CAFFEO SOLO PURE BLACK Volautomatische espressomachine E950-101

Willemijn 23-01-2016

7,6
Heb deze machine al heel wat jaren en hij doet het prima. Lekkere en verse koffie van koffiebonen en makkelijk te onderhouden. Past goed op het aanrecht.
Maakt geluid als een echte espressomachine.

ElGanso 23-01-2016
  • Product jaar of meer in bezit

Super apparaat. Klein maar fijn neemt tov van andere machines veel minder ruimte in. Je kan goed de sterkte en hoeveelheid instellen per kopje. Het apparaat is goed te onderhouden. Smaak is prima ,maar dat is ook weer afhankelijk van de bonen.

MV 23-01-2016

Prima prijs/kwaliteit verhouding.
Altijd goede hete koffie of espresso.
Makkelijk onderhoud.
De machine neemt weinig ruimte in op het keukenblad.

noabertje 23-01-2016

7,4
net iets meer dan 2 jaar mogen genieten van dit apparaat. we waren er tevreden mee qua design en smaak.
helaas ging het apparaat na 1 jaar stuk. Is toen netjes gerepareerd.
na leeftijd van 2 jaar en 3 mnd wederom stuk. reparatiekosten volgens Melita beginnend vanaf 175 euro! Terwijl ze niet eens weten wat er mis is!
absurd. voor ons geen melitta meer.

Welmoed 22-01-2016
  • Product jaar of meer in bezit

De koffie is goed van smaak. Het onderhoud van de machine is goed te doen. Verder zijn wij dik tevreden over het apperaat

Henriette 22-01-2016
  • Product jaar of meer in bezit

Wij zijn zeer tevreden over het Melitta koffiezetapparaat. De koffie is lekker en naar sterkte makkelijk te zetten. Gewoon een ongecompliceerd apparaat zonder melkopschuimer.

Marinus 22-01-2016

Supermachine, eenvoudige bediening maar voor onderhoud moet je even goed lezen. waar voor je geld, een heerlijke espresso als je de goede bonen gebruikt. Echte aanrader en geen gehannes met stoompijpjes. Wij hebben er gewoon een melkschuimer welke het plaatje compleet maakt

MichielvE23 22-01-2016
  • Product jaar of meer in bezit

Ik gebruik het apparaat nu 1 jaar. En hij is perfect. Gebruik hem doordeweeks sporadisch maar in het weekeinde intensief. Meestal alleen voor zwarte koffie of espresso. Met aparte melkopschuimer (simpele handschuimer) kan je ook prima cappucino maken. Krijg veel complimenten voor de koffie. Onderhoud is nauwelijks nodig en makkelijk uit te voeren (ik gebruik goede bonen dus dat scheelt). Ik zou alleen willen dat hij iets minder lawaai maakt bij het malen. De grap is dat ik dit apparaat kocht vanwege het kleine waterreservoir en bonenreservoir (want: alleen gebruik in weekeinden). Maar omdat het apparaat zo goed bevalt gebruik ik hem meer en meer en zouden iets grotere reservoirs fijn zijn zelfs. Als ik nu voor de keuze zou staan, zou ik exact hetzelfde apparaat kopen: doet wat het moet doen, geen gezeik of overbodige knopjes, heerlijke koffie, makkelijk schoon te maken/ houden.

Twin 22-01-2016

9,4
Hij is klein makkelijk schoon te maken en maakt lekkere koffie.
Meer heb je toch niet nodig als echte koffie drinker.

Cart 22-01-2016
  • Product jaar of meer in bezit

Uitstekende koffiezetter die ons na 2 jaar nog nooit in de steek heeft gelaten. Waterbak moet wel snel geleegd worden en binnenwerk moet je wel eens in de twee weken schoonspoelen om het apparaat in goede conditie te houden. Ben nog geen lekkerder thuismachine tegengekomen.

Kroon 22-01-2016
  • Product jaar of meer in bezit

In nog geen anderhalf jaar drie keer stuk, toen uit de garantie en weer stuk. Maken kan voor 175 maar dan maar weer met 6 maanden garantie. Kortom lijkt leuk maar als je vaker een bakkie drink dan zal die t niet lang volhouden.

JRoodhorst 22-01-2016
  • Product jaar of meer in bezit

zeer fijne en betrouwbare machine, makkelijk in onderhoud heerlijke koffie mijn volgende machine zeker weer een Melitta

olivier 22-01-2016

2,6
Spijt van de aanschaf, te veel onderhoud, te klein waterreservoir, te veel herrie bij gebruik. Geen warme koffie, gewoon een slecht apparaat

JanE 22-01-2016
  • Product jaar of meer in bezit

Fantastisch koffie apparaat . Ieder moment van de dag een vers kop koffie of espresso. Heerlijke geurige koffie. Ideaal voor huishoudens zo als wij. 2 personen. Echter is het ook heel goed te doen als het huis vol zit met bijvoorbeeld een verjaardag. Wij zijn zeer tevreden met dit koffie apparaat van melitta. De schoonmaak procedure is idd wel lang, echter is wel nodig voor behoud van het apparaat en het serveren van een goede kop koffie of espresso. Chapeau aan Melitta.

Maud 22-01-2016
  • Product jaar of meer in bezit

Heerlijke koffie van vers gemalen bonen. Of cappuccino in een handomdraai. Schoonmaken is een makkie vergeleken met onze vorige apparaten. Duurde even voor we de juiste bonen hadden gevonden,ieder zijn smaak in verwisselbare bonenreservoir. Nooit meer een ander.
Maud

DebbieS 22-01-2016
  • Product jaar of meer in bezit

Mooi design, lekkere koffie en makkelijk in gebruik en vooral: schoonmaken! Kortom prima aankoop geweest en het er al veel lekkere kopjes koffie van gedronken.

Jeanti 24-11-2015
  • Product half jaar in bezit

Wij hebben het apparaat ongeveer een half jaar. Er komen toch een aantal minpuntjes, die zich ook bij anderen voordeden, naar boven. Geregeld schuiven de bonen niet goed door en is de koffie niet op sterkte. Wij roeren dus elke keer in de bonen en dan is het OK. wij hebben een waterverzachter en hebben de waterhardheid op minimum ingesteld. Toch moeten wij ongeveer elke maand ontkalken. Bij ons vorig apparaat was dit ongeveer om de drie maanden. Bonenvakje is aan de kleine kant. Voor de rest niets dan lof. Heerlijke koffie met maximumstand van koffie en heel lage stand van water, anders te slap.

Meneer Noens 10-10-2015

7,6
Heerlijke koffie! Het schoonmaken van het apparaat is wel een hele klus. In de vijf jaar dat ik dit apparaat heb, heb ik een paar keer gebeld met Melitta vanwege enkele probleempjes (koffie liep niet goed door/ de zetgroep zat fout) en ben goed geholpen. Nu is de zetgroep echter kapot: een interne lekkage waardoor er geen koffie gezet meer kan worden. Ik heb het apparaat nu ingeleverd voor reparatie. Kosten: 175 Euro. Ik twijfel of ik een nieuwe Melitta koop voor 330 Euro of hem toch laat repareren. Ik ben te gehecht aan de smaak om over te stappen op een alternatief apparaat.

fiatje2009 06-09-2015
  • Product half jaar in bezit

5,4
Verleden jaar met Kerstmis kreeg ik van mijn zoon een Melitta Caffeo Solo cadeau. Ik was uiteraard heel blij met dit cadeau tot na een paar weken er links in de midden nu en dan een plasje koffiewater kwam te liggen.In het begin dacht ik dat ik onzorgvuldig het lekbakje had uitgehaald en dat er zo koffiewater kwam onder te liggen. Doch na verloop van tijd werd het euvel ernstiger, grotere plas koffie dus, en kon ik ook al uitsluiten dat deze plas van het lekbakje kwam, omdat ik supervoozichtig was bij het uithalen ervan.
Op 05/07/2015 heb ik het toestel via een reparatieaanvraag voor herstelling aan Bol.com bezorgd.
Hier begint nog een grotere lijdensweg. Blijkt dat het toestel pas veertien dagen later verzonden werd naar de geautoriseerde reparatieservice van Melitta, dan zijn we al midden juli en is er nog niks gebeurd van herstel. Op 02/08/2015 krijg ik van Bol.com bericht dat de reparatie is afgesloten, samen met een reparatierapport van Melitta waarop het volgende staat drainage valve defect/broken - drainageventiel, controle molen, software update.
Een paar dagen later wordt het toestel terugbezorgd en "lijkt" het hersteld, tot zich na veertien dagen weer hetzelde defect voordoet. Ik dien hier nog bij te vermelden dat door de herstelling het toestel zwaar beschadigd was, zodat ik nieuwe afdekplaatjes heb moeten kopen voor zowel de watertank als het bonenreservoir. Kostprijs 37€. Ik heb getelefoneerd met Bol.com klantendienst.Daar konden ze mij enkel melden dat ik het toestel opnieuw via een reparatieaanvraag moest aanbieden. Weer voor een maand? Dit konden ze niet zeggen en ook niet als het toestel een definitieve en duurzame herstelling zou kennen. Wel werd mij gezegd dat indien dit niet zo zou zijn, er dan misschien zou overwogen worden om mij een nieuw toestel te bezorgen.
Ik heb daarna al mijn bevindingen doorgemaild naar de klantenservice van Bol.com en naar info@melitta.be.
Door melitta werd ik opgebeld met de mededeling dat ik een paar handelingen moest uitvoeren (lekbakje en watertank een uur onder water zetten en zetgroep een uur in water leggen) als het toestel dan nog bleef uitlopen moest ik hen opbellen en zouden ze het woensdag aanstaande komen ophalen voor herstelling. Uiteraard bleken bovengenoemde handelingen zinloos en loopt mijn toestel nog steeds uit. Ik zal hen morgen opbellen en nogmaals proberen duidelijk te maken dat op deze manier verdergaan geen zin heeft en als het niet goedkoper en beter zou zijn, zoniet zeker klantvriendelijker, om mij een nieuw toestel te bezorgen.
Ik zal niet nalaten om het vervolg hiervan op kieskeurig.nl te posten

Officiele reactie van Melitta 07-09-2015

Beste,
We vinden het vervelend te vernemen, dat de afhandeling van de reparatie van uw Caffeo Solo langer duurde dan gewenst.
Wanneer u een toestel via Bol.com opstuurt, wordt het via een verzamelstation naar onze technische dienst gebracht.
Wij hadden u graag gelijk geholpen, dan was het toestel bij u opgehaald en hadden we een leentoestel kunnen leveren.

Als u ons belt met een probleem over een Caffeo, sluiten we eerst een aantal zaken uit. Daarom hebben we u gevraagd een en ander te testen. Kennelijk heeft het niet geholpen.

Heeft u vandaag geen contact met ons gehad, belt u ons of mailt u terug via info@melitta.be of info@melitta.nl.
Uiteraard zullen we u naar tevredenheid verder helpen.

Vriendelijke groeten,
Brenda Broekmaat, Melitta After Sales Service