Melitta Caffeo Solo - Reviews

Aantal kopjes per keer
Type
espresso machine

Robert 11-12-2016 Product paar maanden in bezit

Prima apparaat zonder toeters en bellen

Ik heb de automaat nu vier maanden in gebruik en een 8 is een mooi cijfer, toch? Het apparaat doet wat je er van kan verwachten, nl goed koffiezetten. Na Senseo en Nespressocups vind ik de koffie uit dit apparaat een verbetering. Overigens wordt de smaak van de koffie zwaar bepaald door de bonen die je d'r instopt. Het apparaat heeft geen toeters en bellen (die stukgaan of die je schoon moet maken), maar je regelt alleen de waterhoeveelheid en sterkte. Niet helemaal waar, want je kan ook de maalgraad en via een instelmenu ook de zettemperatuur aanpassen, maar dat heb ik 1-malig gedaan en verder kijk ik daar niet naar om. De vormgeving is fraai en compact, maar door die compactheid zijn de bonen en watervoorraad vrij klein en moet je het lekbakje na 3 kopjes legen. Ik vind dat geen punt, de automaat staat in de keuken en regelmatig bonen bijvullen zorgt ervoor dat je steeds verse bonen hebt. Wekelijks moet je met wat simpele handelingen de zet groep schoonmaken en het is aan te raden dat ook te doen. Komt je koffie ten goede. Je wordt gewaarschuwd als je het apparaat (met een reiniging spil) moet reinigen of ontkalken. Dat gaat via instructies die in het boekje staan en dat boekje moet je niet kwijtraken, want zonder instructies kom je er niet uit. Volg je daarentegen precies de instructies, dan is het een fluitje van een cent. Over de levensduur kan ik nog niets zeggen, maar je moet in een review wat invullen, dus (hopelijk) goed. Kortom: een aanrader dus? Ik vind van wel, mede gezien de relatief lage prijs.

Pluspunten

• Tsja, lekkere koffie, vind ik tenminste
  • compacte vormgeving
  • prijs/prestatie verhouding

Minpunten

• klein lekbakje kan wat lastig zijn

Michiel 10-12-2016 Product half jaar of langer in bezit

Na 2,5 jaar nog steeds perfect

Na ruim 2,5 jaar in gebruik nog steeds een perfect apparaat. Ik ben de enige koffiedrinker thuis en drink espresso. Af en toe voor bezoek capuccino (heb een simpele handmatige melkopschuimer) en iedereen vind de koffie prima. De grootte van de bonen- en waterreservoirs zijn voor mij perfect. Nog nooit storingen gehad. Alle onderdelen die schoongemaakt moeten worden zijn makkelijk te bereiken. Enige wat verbeterd kan worden is 1) geluid (al dit soort apparaten maken lawaai, de bonen moeten immers gemalen worden, maar toch) en 2) ontkalken/ reinigingsprogramma's zijn niet echt intuïtief, moet je echt de handleiding bij houden, dan werkt het prima

Pluspunten

• compact
  • simpel te bedienen
  • nooit storingen
  • prima smaak

Minpunten

• geluid tijdens malen
  • reiniging/ ontkalking niet intuitief

gpanaco 10-12-2016 Product paar maanden in bezit

Veel werk

Koffie goed espresso wat minder. Moet te vaak worden gereinigd zeker 1x per week. Ook Apparaat reinigen met reinigingstablet moet dan ook nog . Kleine waterreservoir en afvalbakken.

Pluspunten

• Goede koffie

Minpunten

• Veel tijd kwijt aan reinigen
  • Is gewoon een eenpersoons apparaat

Harry 10-12-2016 Product paar maanden in bezit

Prima apparaat

Maakt een lekker bakje koffie, en onderhoud is prima te doen. Wel opvallend hoe snel de water-opvangbak soms vol zit, en het verswatertankje dan soms ook snel leeg is. Komt waarschijnlijk door het automatische doorspoelen voor en na het gebruik. Gedeeltelijke oplossing daarvoor is om de standbystand wat langer in te stellen, dan hoeft 'ie voor een 2e bakje koffie niet eerst weer opgestart te worden met doorspoelen.

Pluspunten

• Lekkere koffie
  • Eenvoudig apparaat, geen poespas
  • Onderhoud gaat prima

Minpunten

• Watertankje wat snel leeeg
  • opvangbak daardoor wat snel vol

Van Wijngaarden 10-12-2016 Product half jaar of langer in bezit

Koffiezetmachine van Melita

Mooi apparaat, gunstige prijs, eenvoudige bediening, onderhoud is even puzzelen.Dit had makkelijk gemoeten en beter gedocumenteerd.

Pluspunten

• prijs
  • bediening

Minpunten

• onderhoud

Gaby 10-12-2016 Product half jaar of langer in bezit

Heerlijke koffie!

Koffie is echt heerlijk. Inmiddels bijna 2 jaar in bezit. Is kortgeleden vastgelopen, via Wehkamp gratis gerepareerd. Maakt wel veel lawaai. Simpel in onderhoud en schoon te maken. Water reservoir had groter gemogen, opvangbak ook. Prijs/kwaliteit lijkt me in verhouding.

Pluspunten

• lekkere koffie
  • eerste kopje ook warm
  • makkelijk onderhoud

Minpunten

• veel lawaai
  • vaak bijvullen/leegmaken

Cees 10-12-2016 Product paar maanden in bezit

Heerlijke koffie

Ik was de senseo zat en wilde zonder de hoofdprijs te betalen goede espresso en cappucino maken. Een top apparaat.

Pluspunten

• Heerlijke koffie
  • Goede prijs

Minpunten

• Kleine water en koffie reservoir
  • Handleiding over het onderhoud

Edwin Beijerling 10-12-2016 Product half jaar of langer in bezit

Melitta Caffeo Solo

Goede warme koffie snel gezet en makkelijk in onderhoud.
Na aanschaf in januari 2016 binnen 3 weken een storing in de molen , direct contact opgenomen met Melitta en de volgende dag monteur aan huis die het probleem perfect oploste, sindsdien probleemloos.

Pluspunten

• Goede warme koffie
  • Uitstekende service

Minpunten

• geluid zou iets minder mogen

onno 09-12-2016 Product half jaar of langer in bezit

simpel, gemakkelijk en lekker

Een eenvoudig espresso-apparaat zoals wij deze wensten. Melkpijpjes, zelf malen: het geeft bij ons maar te veel rommel. Deze machine doet het in alle eenvoud. Drie standen voor sterkte koffie en een draaiknop voor de hoeveelheid water. Goede koffie met mooie cremelaag.
Het voorraadvat water 1L en residu reservoir zijn niet extreem groot. Na een kopje of 6 moeten ze bijgevuld/geleegd worden. Bij ons voldoende maar veelgebruikers zullen zich ergeren

Pluspunten

• lekkere koffie met cremelaag
  • gemakkelijk en eenvoudig
  • geen melkopschuimer

Minpunten

• klein voorraadvat water
  • bonenvreter.
  • geen melkopschuimer

Rosa 09-12-2016 Product half jaar of langer in bezit

Warme koffie

Ik vind ihet heel vervelend dat ik na 2 kopjes koffie zetten het reservoir moet legen. Ook het residu zou mooi rond moeten zijn maar bij mij is het net water wat ik dus door de gootsteen moet gooien . Ik heb contact met Melitta gehad maar die kwamen met onmogelijke oplossingen en uiteindelijk moest ik er maar mee leven

Pluspunten

• Warme koffir
  • Lekkere koffie

Minpunten

• Onderhoud
  • Gebruiksgemak

Bea Huffmeijer 09-12-2016 Product paar weken in bezit

Koffieapparaat voor bonen

De bak voor water is wat klein en voor het water op te vangen heel snel al vol.Na 4 kopjes koffie moet hij al leeg gemaakt worden.
Maar voor de rest uitstekend!

Seb 09-12-2016 Product paar maanden in bezit

Klein maar zeer fijn

Doet wat hij moet doen, goede koffie zetten!
Hoef al die poespas niet, zoals opschuimer en melkverwarmer. Dus dit apparaat is perfect!

Pluspunten

• Klein
  • Goede warme koffie

José 09-12-2016 Product paar weken in bezit

Geweldige koffiemachine

Eenvoudige bediening, snelle reiniging...........heerlijke koffie!
Duidelijke handleiding en prima service!
Mooi strak design!

yenr 09-12-2016 Product paar maanden in bezit

Lekker warme koffie

Wij hebben dit apparaat sinds augustus 2016. In één woord fantastisch. Service van Melitta is ook top. Na het ontkalken een keer probleem gehad. Gebeld binnen twee dagen monteur aan huis en opgelost. Voor deze machine hebben we 5 jaar een ander merk gehad. Maar Melitta caffeo solo is echt fantastisch.

Pluspunten

• Lekker warme koffie
  • Goede service van Melitta

Minpunten

• Waterreservoir is een beetje klein
  • Lekbakje is gauw vol

Rinny 09-12-2016 Product paar maanden in bezit

Eenvoudig te bedienen

Eenvoudig te bedienen machine zonder al te veel toeters en bellen. Heerlijke en hete koffie.
Makkelijk te reinigen en te ontkalken uitstekende weergave op de display

Eric-Jan76 21-07-2016 Product jaar of meer in bezit

Koffiegemak

9,6
6,5 jaar na aankoop nog steeds tevreden! Tijdloze vormgeving die in elke keuken tot zijn recht komt, maar wat ik het meest waardeer is de gebruiksvriendelijkheid. Simpel te onderhouden en schoon te maken. Nog elke dag geniet ik ervan.

Martin 18-07-2016 Product paar dagen in bezit

Melitta Caffeo Solo

Mooi design , zeer makkelijk in gebruik,eenvoudig te reinigen en te onderhouden
Prima koffie op de juiste temperatuur( 3 mogelijkheden)
Goede prijs / kwaliteit verhouding

Jeanti 13-03-2016 Product half jaar in bezit

zeer tevreden over dit eenvoudig apparaat

In een vorig review hadden wij opmerkingen over het te vaak moeten ontkalken. Wij hebben de instellingen opnieuw ingestgeld en nu is het maar om de drie maand ontkalken. wij hebben in onze woning een ontkalker. Wij blijven genieten van de koffie.

Alexander 01-03-2016 Product jaar of meer in bezit

Na aanvankelijk enige lekkage problemen nu alles naar grote tevredenheid opgelost. Zet een lekker bakkie. Natuurlijk is smaak is persoonlijk en gebonden aan het merk bonen. Met onderhoudsproducten van Melitta zelf blijft je machine z'n waarde behouden.

Katja 11-02-2016 Product jaar of meer in bezit

Al meer dan 3 jaar in het bezit van de melitta cafe solo en dat tot zeer grote tevredenheid, heerlijke koffie, altijd goed heet en nooit problemen mee!
En heel makkelijk in onderhoud en bediening.