Melitta Caffeo Solo - Reviews

koffiebonen
Aantal kopjes per keer
Type
espresso machine

Beoordeling op basis van 202 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Daisy 07-02-2016 Product jaar of meer in bezit

Gemakkelijk in gebruik en prima schoon te houden. Het smalle design is handig op een klein aanrecht. Het apparaat zet nu al 3 jaar dagelijks lekkere koffie en mankeert niets. In het begin heb ik een keer gehad dat er koffie in de lekbak terecht kwam; ik heb toen (gratis) de klantenservice gebeld; zij stonden mij goed te woord en namen het zekere voor het onzekere; er werd een afspraak gemaakt dat mijn koffiezetapparaat meegenomen zou worden ter controle, in die tijd kreeg ik een andere Melitta Cafeo Solo thuis (die ook netjes schoon was) en werd mijn apparaat daarna weer keurig functionerend thuis gebracht en omgewisseld; ik zeg; super!
Heerlijk in combinatie met een Melitta Cremio melkopschuimer ;-)

Jan 30-01-2016 Product jaar of meer in bezit

Het is een goed apparaat. Nu 3 jaar later nog zeer hete koffie. Nog geen mankement gehad.
Ik geef een 8 omdat een 10 voor god is en een 9 voor mij.

Erwin 03-02-2016 Product jaar of meer in bezit

Mooi, handig, gemakkelijk en kwalitatief goed apparaat!

De Caffeo Solo inmiddels bijna 4 jaar in gebruik, nog steeds vol tevredenheid en mijn beste maatje in de ochtend! De smaak van de gemalen bonen vind ik erg goed, al valt en staat het met de kwaliteit van de bonen.
De mogelijkheden zijn 'beperkt', alleen geschikt voor espresso/koffie, maar dat had ik hem ook voor uitgekozen.
Erg tevreden over de prijs/kwaliteit verhouding in combinatie met de levensduur van het apparaat. In vergelijking met het apparaat welke mijn ouders gebruiken (drie keer zo prijzig), is de Melitta iets luider tijdens het malen en moet je de zetgroep handmatig schoonmaken. Echter vind ik dit geen probleem, dan weet ik dat het goed gebeurd. En daar heb ik bewust voor gekozen bij een apparaat in deze prijsklasse. Zorg dat je de reinigingsmomenten pakt en de zetgroep schoonmaakt en je zult er veel plezier van hebben.

Eenmaal een probleem gehad met het vastlopen van de zetgroep, ik kon deze niet meer uit het apparaat krijgen. Na contact met de helpdesk dit weten op te lossen met een aantal handelingen (buiten garantieperiode).

Nogmaals, erg tevreden!

Martin 18-07-2016 Product paar dagen in bezit

Melitta Caffeo Solo

Mooi design , zeer makkelijk in gebruik,eenvoudig te reinigen en te onderhouden
Prima koffie op de juiste temperatuur( 3 mogelijkheden)
Goede prijs / kwaliteit verhouding

Jeanti 13-03-2016 Product half jaar in bezit

zeer tevreden over dit eenvoudig apparaat

In een vorig review hadden wij opmerkingen over het te vaak moeten ontkalken. Wij hebben de instellingen opnieuw ingestgeld en nu is het maar om de drie maand ontkalken. wij hebben in onze woning een ontkalker. Wij blijven genieten van de koffie.

peterdev62 14-03-2016

Kan je aangeven hoe je die instellingen wijzig?

Officiele reactie van Melitta 15-03-2016

Beste, Graag reageren wij op uw vraag.
U kunt de waterhardheidinstelling aanpassen naar de werkelijke waarde. In de fabriek wordt het ingesteld naar 'zeer hard water', dat is water met veel kalk. Dat is in Nederland vaak niet het geval.
U zet het apparaat aan en houdt de knoppen voor 1 en 2 koppen koffie gelijktijdig een paar tellen ingedrukt. Dan drukt u op de knop met 1 kopje. Waterfiltersymbool brandt. Dan drukt u op de knop met het boontje tot de gewenste stand. 2 boontjes is gemiddeld. U kunt de werkelijke waarde checken met het waterhardheidstrookje of opvragen bij uw waterbedrijf.

Met vriendelijke groeten,
Brenda
Melitta consumentenservice

Snarf 04-12-2015 Product paar dagen in bezit

Even een (belangrijke) update. Heb de Melitta nu ruim 4 jaar is al eenmaal binnen 2 1/2 jaar kapot gegaan nieuwe printplaat kan gebeuren. Ben echter zo langzamerhand een expert geworden op dit apparaat kan je wel zeggen.
Let goed op reinigen van de zetgroep is NIET voldoende. Wat je vaak niet word verteld (nog erger word ook niet beschreven in de handleiding schandalig) is dat je die zetgroep op alle bewegende delen regelmatig met vaseline moet in smeren (niet dat dure in smeer spul kopen maar gewoon vaseline gebruiken met een kwastje). Na verloop van tijd door het reinigen verlies je namelijk de smering van de vaseline en gaat hij behoorlijk kraken/piepen (plastik op plastik) en maar denken ik heb hem toch gereinigd?. Voorts loopt het binnenwerk (de schijf die de zetgroep draait) waar je ternauwernood bij kan komen uiteindelijk vast wat er toe leid dat er harde koffie resten zich gaan nestelen in dat binnenwerk met alle gevolgen van dien zoals het niet meer in positie komen van de zetgroep. Ik reinig die ruimtes die boven de lekbak zitten aan beide ruimtes naast het draaiwiel die de zetgroep doet bewegen. Je moet zo'n doek echt met je pink helemaal naar boven duwen en even laten zitten en er vervolgens uit trekken. De meeste merken hebben een veel kleinere zetgroep tegenwoordig met veel minder bewegende delen om bovenstaande te voorkomen. De Melitta Caffeo Solo heeft nog een van de grotere zetgroepen met veel bewegende delen.

Indien je bovenstaande handelingen regelmatig uitvoert heb je een goed werkend apparaat voor jaren is mijn ervaring na ruim 4 jaar.

peterdev62 05-12-2015

Even voor de duidelijkheid, vaseline uit een potje wat je met een kwastje aanbrengt? Ruimte naast het draaiwiel, is dat linker ruimte boven lekbak? bewegende delen insmeren, op de draaipunten neem ik aan? Tip om zetgroep makkelijker te reinigen, een half uurtje in heet water leggen, dan spoelen je de resten makkelijk er af.

Snarf 06-12-2015

Ha Peter
Ja gewone vaseline wat je bij het kruidvat koopt. Het is zowel de linker als de rechter ruimte naast het draaiwiel. Metname de rechterkant zit na verloop van tijd vol met koffie resten die hard worden dat was mijn probleem waarom de zetgroep niet meer in zn positie kwam. Indien je de zetgroep handmatig wil resetten => apparaat uit en aan doen zowel 1 als de 2 kopje toets gelijktijdig indrukken 5 seconde ingedrukt houden. Wat je moet insmeren zijn de geleiders aan de binnenkant van de zetgroep pakweg 6 a 7 cm lang voorts het tuutje dat het apparaat ingaat om het water de zetgroep in te krijgen en alle andere delen die bewegen. Ik doe zelfds de ronde rand waar het stalen filter inzit.
Een 1/2 uurtje reinigen is niks mis mee maar daarna WEL goed insmeren je moet die smering behouden.

Snarf 06-12-2015

Oeps resetten van de zetgroep. Je moet je eerst de zetgroep eruit halen leek me wel een handig om te vermelden.

J 22-12-2016 Product half jaar of langer in bezit

Goed apparaat

Makkelijk in gebruik. Maalgraad en sterkte simpel in te stellen. 2x in de week even de zetgroep en het binnenwerk reinigen, is nog geen 2 minuten werk. Dit apparaat verdient de beste koffie, Italiaanse natuurlijk en daarin is de keuze reuze. Enige nadeel? Ik drink meer koffie dan voor de aanschaf van dit apparaat.

Pluspunten

• Makkelijk te bedienen
  • Strak design
  • Zet gewoon lekkere koffie

jackie 14-12-2016 Product half jaar of langer in bezit

mooie gevormd model

Goede koffie, zuinig in gebruik met koffiebonen, makkelijk te gebruiken.
Onderhoud vergt wat aandacht.

Katja 11-02-2016 Product jaar of meer in bezit

Al meer dan 3 jaar in het bezit van de melitta cafe solo en dat tot zeer grote tevredenheid, heerlijke koffie, altijd goed heet en nooit problemen mee!
En heel makkelijk in onderhoud en bediening.

ADT 08-02-2016 Product jaar of meer in bezit

Nu bijna 4 jaar in gebruik.
Alhoewel ik de enige ben die koffie drinkt thuis, kan ik wel zeggen dat het apparaat zeer vaak gebruikt wordt. Ik drink veel koffie.
Na 4 jaar nog steeds iedere dag tevreden met mijn aankoop. Zet lekkere hete koffie. De boon is wel belangrijk natuurlijk. Ook is het regelmatig reinigen, ontkalken en vervangen van het filter aan te raden. Het ia ook aan te raden om vaak de zetgroep onder de kraan af te spoelen.
Zoek je een goede bonenmachine die niet veel plek inneemt, dat zou ik je deze aanraden.

den haan 04-02-2016 Product jaar of meer in bezit

6,8
Nu naar 2 jaar kapot mag wel beter verwachten reparatie standaard 175 euro kan beter een andere kopen vergt wel veel reinigen en lekbak gouw vol wel goede bak koffie

Corpwn 04-02-2016 Product jaar of meer in bezit

De Melitta Caffeo Solo nu 2 jaar ingebruik en eigenlijk geen grote klachten,de watertank had voor mij wat groter mogen zijn.
dat de Caffeo alleen esspreso maakt is voor ons geen punt, drinken de koffie toch zwart. Sterkte goed instelbaar, goed schoon te maken dankzij duidelijke gebruiksaanwijzing, geen klachten dus geen spijt van deze aankoop

adem 01-02-2016 Product jaar of meer in bezit

Prima apparaat.
Heeft een paar minpuntjes: Hij geeft regelmatig aan dat het lekbakje geleegd moet worden, ook als dat net gedaan is. De bonen moet je vaak handmatig "helpen", ander glijden ze niet goed naar het maalgedeelte.

wendy 01-02-2016 Product jaar of meer in bezit

7,4
Ik heb inmiddels de Caffeo Solo niet meer in mijn bezit. Het apparaat heeft het heel goed gedaan, echter na een grondige schoonmaakbeurt, kwam het water er langs alle kanten uit. De kosten van reparatie waren in verhouding tot de aanschaf van een nieuw apparaat, wat ik ook voor andere doeleinden ga gebruiken niet meer reëel, dus helaas maak ik geen gebruik meer. Desalniettemin is het een zeer makkelijk apparaat voor particulier gebruik.

rien 31-01-2016 Product jaar of meer in bezit

7,4
3 jaar in gebruik, apparaat is nu wel ver op, maar maakt nog steeds een prima espresso.
Gaat wel steeds meer kabaal maken tijdens malen, koffiezetten en spoelen tijdens aan- / uitschakelen
Nadeel:veelvuldig schoonmaken (ontkalken en reinigen na ong 200 kopjes.
Voordeel: machine is snel gebruiksklaar en makkelijk te reinigen.

fredwijnands 30-01-2016 Product jaar of meer in bezit

6,6
nu 3jaar in het bezit en binnen het 1e jaar al een defecte klep,lekkage dus.Binnen 2e jaar hetzelfde euvel, allebij de keren via de garantie gerepareerd.Voor het totale plaatje vind ik het uiterlijk een mooie machine maar binnen in de machine is er veel om te updaten,zeker de software aanpassen en de opvang van het water met de koffie mag gerust wel groter want na 6/7 keer koffie tappen is hij alweer vol.En nu na 3 jaar beginnen de slangetjes verstopt te raken met drab en dat in je koffie wordt je niet vrolijk van.

MonkieDonkie 30-01-2016 Product jaar of meer in bezit

Apparaat is erg grof. Veel problemen mer het apparaat. Maakt heel veel lawaai. En smaak van de koffie wordt minder. Ondanks schoonmaken en ontkalken

René M 30-01-2016

Zou eens een andere boon proberen. De crema van de Lidl heeft mij erg positief verrast, goudkleurige zak.
Doet niet onder voor de Illy die ik hiervoor altijd had.
Maar dat is uiteraard persoonlijk.

vriej24 06-09-2015 Product paar weken in bezit

Deze machine geeft heerlijke koffie. Ook goed warm !!
Waterreservoir is anderhalve liter, dus regelmatig vullen. Het koffieprut- en schoonmaakbakje zijn ook regelmatig aan legen toe, maar dat deert ons niet.
Wat ons bertreft: Aanrader

ronw54 23-12-2011 Product half jaar in bezit

5,8
Na een half jaar gebruik heb ik er behoorlijk wat klachten over.
De machine verbruikt ontzettend veel water,waardoor de lekbak vaak moet worden geleegd.
Daar is een meldlamp volle lekbak voor maar als je de machine uitzet en de meldlamp nog net niet brand en je zet hem daarna weer aan begint hij er lustig op los te spoelen zodat de lekbak tot de rand gevuld word en met het legen knoeien dan niet meer te vermijden is.
Ook moet ik met mijn vingers regelmatig de bonen aanstampen omdat die niet goed naar de maler zakken.
Wanneer je de machine dagelijks gebruikt moet je vaak reinigen en ontkalken(bij mij ongeveer elke 3 weken)
Het programma voor reinigen en ontkalken is behoorlijk ingewikkeld en tijdrovend waarbij ik mij niet kan voorstellen dat de menustructuur niet eenvoudiger kan want al moet ik het elke 3 weken doen ik moet nog steeds de beschrijving erbij nemen.
Al met al een mooie machine om te zien maar met mijn inziens toch wel wat ontwerp fouten

Robert314 05-02-2012

De oplossing voor je probleem dat de bonen niet naar de maler zakken is het verwijderen van het zwarte kapje over de maler.
Een schroefje losdraaien en het kapje kan verwijderd worden. Nu niet meer met je vingers in de buurt van de maler komen ;)

smitty146 19-10-2013

Ook de keuze van de bonen is belangrijk. Wij hadden eerst bonen die nogal vettig waren en die wilden ook niet zakken. Nu koop ik bonen van Melitta en die zijn lang niet zo vettig en heb er geen problemen meer mee.

A. Gast 22-03-2017 Product half jaar of langer in bezit

Fijne koffie uit een lekker compact apparaat

Gemakkelijk te bedienen machine, die snel een goed kopje koffie zet. Koffiesterkte en hoeveelheid water zijn instelbaar en de temperatuur is goed.
Het apparaat is helaas geen lang leven beschoren, wat te maken heeft met het kwetsbare binnenwerk; ondanks wekelijkse schoonmaak en een vriendelijke en behulpzame helpdesk bij storingen ben ik inmiddels toe aan mijn derde machine in 7 jaar tijd.