Melitta CAFFEO SOLO PURE BLACK Volautomatische espressomachine E950-101 - Reviews

Soort apparaat
koffiebonen
tile-Aantal kopjes
2 kopjes per keer
Kleur(en)
zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 181 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

hwh 23-10-2017

Simpel en daardoor goed

Dit apparaat doet gewoon wat het moet doen. Geen onnozel gedoe met melkopschuimen en cappuccino maken. Makkelijk schoon te maken, goed in te stellen qua maalgraad en hoeveelheid. Enige nadeel is relatief klein waterreservoir

Pluspunten

• Instelmogelijkheden
  • Schoonmaak

Minpunten

• klein waterreservoir
Geschreven voor: Melitta CAFFEO SOLO PURE BLACK Volautomatische espressomachine E950-101

John 11-10-2017

Gebruiksvriendelijk , onderhoud nihil

Een apparaat dat een goede kop koffie zet , erg gebruiksvriendelijk is en een normale prijs heeft.
Verder ook nog een strakke uitstraling heeft.

Pluspunten

• goede bak koffie
  • makkelijk onderhoud

Minpunten

• watertank snel leeg
  • en koffiedrap container snel vol

Tilly 09-09-2017

Na zes jaar....

Na zes jaar intens gebruik van een Cafeo Solo begon deze wat mankementen te vertonen en goede raad was duur... Reparatie óók. Na enig wikken en wegen besloten om opnieuw te gaan voor een Cafeo Solo; dit tekent onze tevredenheid! Vol vertrouwen op weg naar wéér (minstens) zes jaar lekkere koffie...

Pluspunten

• Goede prijs/kwaliteitverhouding
  • Eenvoudig te gebruiken
  • Altijd 'n heerlijk vers gezet kopje koffie

Rob 14-07-2017

Prima apparaat

Zet gewoon heerlijke koffie op met een zeer eenvoudige handeling.
Heel makkelijk in te stellen qua sterkte en hoeveelheid kortom eenvoud siert deze koffiemachine.
Voor ons geen machine meer van € 1.000 of meer.

Pluspunten

• Heerlijke koffie
  • Eenvoudige bediening
  • Eenvoudig te reinigen

anjaschollen 12-05-2017

Fijne apparaat simpel in bediening en onderhoud

Heel simpel, zonder toeters en bellen, koffiezetmachine. Lekkere koffie. Eenvoudig te bedienen en te onderhouden.
Plus de service van Melitta is super.

Pluspunten

• bediening
  • schoonmaak

Minpunten

• klein waterreservoir

Sg 11-05-2017

Melitta caffeo solo

Een mooi smal koffiezetapparaat , niet al te breed. Goed geschikt voor een kleine keuken.
Zet lekkere koffie. Ik heb een aparte melkschuimer. Dus hoef ook geen stoompijpje te hebben.

Pluspunten

• Smal apparaat
  • Geen toeters en bellen

Minpunten

• Tot op heden nog geen.

Sjan 11-05-2017

Hete koffie

Goede kwaliteit prijs verhouding mooi apparaat, klein maar fijn. Doet wat ie moet doen goede hete koffie zetten. Gemakkelijk in gebruik.

Pluspunten

• Gemakkelijk in gebruik
  • Hete koffie

Minpunten

• Klein water reservoir

FvdB 09-05-2017

Geeft een goed en lekker warm bakkie koffie

Ik was op zoek naar een espresso automaat zonder melkvoorziening. De Caffeo Solo is eenvoudig in gebruik en geeft een goede bak koffie. De gezette koffie is lekker van smaak en goed heet.
Het apparaat is van goede kwaliteit en gunstig geprijsd.
Het is voor mij een goede aankoop en ik beveel het dan ook van harte aan!

Pluspunten

• Eenvoudig in gebruik
  • Goede hete koffie

Minpunten

• Water reservoir had iets groter mogen zijn

SenS 07-05-2017

Heerlijk karakteristiek kopje koffie.

Melitta Caffeo Solo is compact en makkelijk in gebruik. Heerlijke koffie in handomdraai :)
Apparaat neemt weinig plaats in gebruik en heeft een mooie uitstraling.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Goede temperatuur
  • Mooie uitstraling

John H. 12-04-2017

Gemakkelijk in gebruik, geen poespas

Heb hem nu een maandje of twee, hij is gemakkelijk in gebruik.
Lekkere koffie, al ben ik nog aan het experimenteren met verschillende merken bonen, wel klein bonen reservoir wellicht een keer een opzet stuk laten printen via 3d printer. Hij is makkelijk schoon te houden, ook de zetgroep heb je er zo uit en is makkelijk af te spoelen.

Pluspunten

• Makkelijk apparaat
  • goed schoon te houden

Minpunten

• klein reservoir

Mario 09-04-2017

Compact en lekkere koffie maar wel een viespeuk.

Nu zo'n 3 jaar in gebruik, de Caffeo-solo zet een lekker bakkie maar maakt er intern wel een zooitje van dus regelmatig goed schoonmaken is wel een vereiste.
De uitloop begon wel verstopt te raken aan een kant, in eerste instantie proberen op te lossen dmv met een sate prikker (tip van Melitta zelf) het gaatje open te porren, dit had maar deels succes en was helaas maar van korte duur.

Besloten om toch maar te proberen om de uitloop die achter de chrome sierkap zit (klipje aan onderzijde om te verwijderen) wat beter te bekijken, deze uitloop maakt als alles goed werkt van 1 ingang 2 gelijklopende uitgangen, de unit zelf is een volledig geseald kunststof geheel en niet voor reiniging toegankelijk, dan maar in de ultrasoon met een flinke scheut schoonmaak azijn, wat er dan uitkomt is echt te smerig voor woorden, zeker als je beseft dat elk bakje koffie hier dag in dag uit langs stroomt!! naar mijn mening had Melitta hier wel iets voor mogen verzinnen wat wel gemakkelijk schoon te houden is.

Uiteindelijk heb ik de uitloop unit wel goed schoon gekregen (koffie smaakt gelijk weer een stuk beter) maar het apparaat blijft ongelijke bakkies geven :( waarschijnlijk is er intern iets niet goed meer wat veroorzaakt is door het flink porren met de sate prikker.
Zoeken op het net leverde een onderdeel nummer op ( 6592530 ) welke verkrijgbaar is bij directrepair.be voor €5,52 , Besteld en denk dat ik deze maar jaarlijks ga vervangen ;-)

Pluspunten

• compakt
  • Zet een lekker bakkie
  • betaalbaar

Minpunten

• Een echte viespeuk!!
  • Best wel lawaaierig tijdens het malen
  • Door de compakte vorm veelvuldig vullen cq legen

Henk Schinning 08-04-2017

Stijlvol, smaakvol en betaalbaar

De Melitta solo is een van de goedkopere volautomatische koffiemachines. Geen onnodige knoppen of functies die je nooit gebruikt. "Waar voor je geld".

Pluspunten

• Vormgeving
  • Bediening
  • Prijs-kwaliteit

Minpunten

• Waterverbruik

Mart 08-04-2017

Melitta Caffeo Solo

Enkele maanden in gebruik. Makkelijk te bedienen en zuiver te maken. Helaas een defect aan de instelknop voor de hoeveelheid water. Na een telefoontje is het apparaat opgehaald, ter vervanging, werd een dezelfde apparaat aangeboden. Na 10 werkdagen is ons apparaat terugbezorgd. Jammer van het defect maar wel correct opgelost.

kees 08-04-2017

mellita solo

het is een prima apparaat en voldoet aan de verwachting.mooie uitstraling en zet heerlijke koffie.
gebruik niet de goedkoopste bonen voor een goed resultaat

Pluspunten

• gebruiksgemak
  • lekkere koffie

Minpunten

• lekblad vlug vol

Jan Arie 08-04-2017

Makkelijk

Het apparaat is eenvoudig te gebruiken en kan op persoonlijke smaak worden ingesteld. Een verademing van eenvoud.

Pluspunten

• Eenvoudige bediening
  • Smaakvol in te stellen

Roy 26-03-2017

Een goede espresso machine voor een goede prijs

Ik heb na veel zoeken deze machine gekozen omdat de machine eenvoudig in gebruik is, relatief weinig ruimte inneemt en lekkere koffie maakt met de bonen die ik gebruik.

Het melkopschuimdeel mis ik niet omdat ik een apart apparaat daar voor heb.

Daarnaast is machine is ook makkelijk schoon te maken.

Pluspunten

• Eenvoudige bediening
  • Goede smaak van de koffie
  • Makkelijk schoon te maken
  • Kleine voetprint (weinig ruimte nodig)

Minpunten

• Relatief klein water reservoir

Marcel 23-03-2017

Top machine, koffie zonder poespas

Snel een lekker koffie.
Makkelijk in onderhoud/ schoonmaak.
Temperatuur prima.(persoonlijk drink ik mijn koffie heet)
Nu een aantal maanden in gebruik.

Pluspunten

• Relatief kleine machine
  • Geen poespas. Gewoon koffie.

Minpunten

• Lekbak, water tank en bonen opslag wat kleiner

AvA 23-03-2017

Mooi strakke uitstraling.

De Melitta Caffeo Solo is eenvoudig te bedienen en de koffiesterkte en waterinhoud is zonder ingewikkelde toestanden per kopje te regelen plus daarbij de juiste temperatuur zodat je een heerlijk kopje koffie kunt serveren. Het apparaat oogt mooi strak en is handig schoon te maken en in vergelijking met onze vorige machine veel vriendelijker in gebruik.

Pluspunten

• Koffiesterkte is goed instelbaar
  • Hoeveelheid water is goed instelbaar

Minpunten

• Watertank had wat groter mogen zijn

A. Gast 22-03-2017

Fijne koffie uit een lekker compact apparaat

Gemakkelijk te bedienen machine, die snel een goed kopje koffie zet. Koffiesterkte en hoeveelheid water zijn instelbaar en de temperatuur is goed.
Het apparaat is helaas geen lang leven beschoren, wat te maken heeft met het kwetsbare binnenwerk; ondanks wekelijkse schoonmaak en een vriendelijke en behulpzame helpdesk bij storingen ben ik inmiddels toe aan mijn derde machine in 7 jaar tijd.

Nico 24-12-2016

Mooie en degelijke machine

We zijn op zich tevreden met het apparaat, koffie wordt goed warm, het apparaat werkt zoals het moet, snel, en probleemloos. Enige minpunt is dat deze machine meer water gebruikt om zichzelf iedere keer te reinigen dan dat er koffie mee gezet wordt.