Melitta CAFFEO SOLO PURE BLACK Volautomatische espressomachine E950-101 - Reviews

Soort apparaat
koffiebonen
tile-Aantal kopjes
2 kopjes per keer
Kleur(en)
zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 181 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

Hans 30-01-2016

Heel makkelijk apparaat, handig om te bedienen en altijd lekkere koffie ter beschikking. Is alleen niet zo makkelijk helemaal schoon te maken, maar dat mag de pret niet drukken. Echt een geweldige machine, zeker de volgende wordt er weer een SOLO!!
Geschreven voor: Melitta CAFFEO SOLO PURE BLACK Volautomatische espressomachine E950-101

M. 27-01-2016
  • Product jaar of meer in bezit

Een heerlijk bakje. Makkelijk bedienbaar. Degelijk. Het maakt wel iets lawaai maar op zich vind ik dat juist wel charmant. Je hoort de bonen gemalen worden.

Anton van der Vorst 26-01-2016
  • Product jaar of meer in bezit

Na vele machines te hebben gehad is de Melitta toch echt onze favoriet. Mooi design en ook niet zo'n vreselijk fors apparaat zoals sommige andere machines zijn en dan ook te veel ruimte innemen op het aanrecht.Een keer is een techneut langs gekomen om de machine te upgraden,dit was niet op ons verzoek maar de fabriek vond dat nodig.

Mark1970 26-01-2016
  • Product jaar of meer in bezit

Een paar jaar geleden hebben we onze Senseo en onze Nespresso machines 'ingeruild' voor echte versgemalen koffie. Na enkele demonstratie filmpjes te hebben bekeken, kozen we voor deze Melitta machine. Een klein beetje sceptisch waren we wel: de koffiefilterfabrikant die espresso-machines maakt? Hm...

We hebben niet één moment spijt gehad! Wel kozen we bewust voor een 'eenvoudige' machine, melk kloppen we op met een ander apparaatje. Dat scheelt een boel in onderhoud. Over onderhoud gesproken: de machine geeft zelf aan wanneer er iets moet gebeuren en met de handleiding erbij is dat zo gedaan. Met regelmaat de zeteenheid schoonspoelen helpt daarbij beslist.

Voor ons geen veel duurdere Jura, we zijn dik tevreden met onze Melitta en erg lekkere koffie (wij gebruiken Australian beans). Zó tevreden dat meerdere vrienden en familieleden intussen dezelfde machine hebben aangeschaft!

Paul klinkenberg 25-01-2016
  • Product jaar of meer in bezit

Een goed apparaat voor n redelijke prijs. Koffie is heerlijk!
Enige nadeel is het relatief kleine waterreservoir, maar is eigenlijk geklets want klein of groot: bijvullen zal toch moeten.
Had na 2 maanden problemen met n vlottertje in het reservoir dat bleef hangen, maar kreeg de volgende dag zonder gezeur n nieuwe per post!
Garantie van de bovenste plank!

Anita 24-01-2016
  • Product jaar of meer in bezit

Prachtig mooi ontwerp. Smaak bepaal je helemaal zelf door de bonenkeuze zelf, en de hoeveelheid bonen/ water/ grove of fijne maling.
Wekelijks schoonmaken is goed te doen. Reiniging en ontkalken: daar moet je even te tijd voor nemen, maar als je braaf de instructie volgt is het goed te doen (beter dan hiervoor een monteur moeten inschakelen). Ik heb het apparaat een kleine 3 jaar. Enige nadeel is dat de watertank klein is, evenals het reservoir voor afvalwater/ koffiedrab. Ongeveer na 5 kopjes even bijvullen/ legen.

Anja 24-01-2016

4,8
De smaak van de koffie heeft u zelf in de hand! Maar het reinigen van de automaat vind ik persoonlijk niet echt makkelijk daarnaast verspilt het schoonmaakprogramma regelmatig een schoonmaak tablet, ook zijn de schoonmaak middelen prijzig en ik het waterfilter ook niet echt goedkoop! Sinds 18-11-2013 hebben de Melitta in gebruik en op 16-1-2016 is de automaat stuk gegaan hij heeft geen koffie meer door het pijpje ik heb direct gebeld met Melitta service en helaas valt dit buiten de service er zit 2 jaar garantie op de automaat! De automaat kan op gehaald worden kosten € 145,- ex btw wat er ook aan gedaan moet worden. Dus ondanks dat de koffie lekker is en het een kleine automaat is geeft dit een nare smaak ook omdat wij ons altijd aan het schoonmaak programma hebben gehouden. Jammer dat de levensduur van de Melitta maar 2 jaar is!

Eric 25-01-2016

Ik had ook het probleem dat er geen of slecht koffie uit het pijpje kwam. Na bellen met Melitta gaven ze de tip om met een sateprikker, de vette drab uit het pijpje te halen. Daarna geen problemen meer ondervonden.

fam. greeff 24-01-2016

5,6
heel veel onderhoud nodig veel werk en na 2 jaar en 3mnd kapot reparatiekosten 376,00 euro!!!!!
Geen aanrader slechte service bij 3 mnd over de garantie.

Anja 24-01-2016

Service is erg slecht van Melitta onze automaat is stuk naar 2 jaar en 2 maanden en inderdaad buiten de garantie periode

Beste Fam Greeff en Anja,
de garantieperiode is twee jaar, dat wordt in alle Melitta informatie gecommuniceerd.
We hebben een vast tarief van € 175,- incl BTW voor een reparatie na deze periode.
U kunt gerust contact met mij opnemen, wanneer u hier meer vragen over heeft.
Brenda Broekmaat
info@melitta.nl

Joke 23-01-2016

We hebben voor de tweede keer een melita koffie solo en het blijft gewoon een top apperaat en de koffie is ook perfect. Ook Melita!

Astrid 23-01-2016
  • Product jaar of meer in bezit

Een heerlijk apparaat dat ik niet meer wil missen. Een verrukkelijk kopje koffie, even zoeken naar de voor jou lekkerste koffieboon maar ook dat is een leuke uitdaging. Prima schoon te maken.Zeker als je het vergelijkt met andere apparaten. Al jaren probleemloos in gebruik. Het malen van de bonen is wat rumoerig maar daarna is de beloning des te groter een heerlijk geurig kopje. Met een losse melkopschuimer maak je er allerlei lekkere varianten mee.

joslisse 23-01-2016
  • Product jaar of meer in bezit

Ik heb het apparaat nu ruim 2 jaar, en het bevalt uitstekend. Af en toe smaakte de koffie wat bitter; dat leek te komen omdat 1 keer in de week het binnenwerk schoonmaken niet voldoende was. Ik trek nu elke avond het binnenwerk er even uit en spoel met een straal lauw water onder de kraan de prut-restanten er uit. Zo smaakt de koffie elke ochtend weer prima.

Paulus 23-01-2016
  • Product jaar of meer in bezit

Maakt heerlijke koffie, maar schoonmaken (na 200 kopjes) en vooral ontkalken (na onbekende tijd, en bij mij, vanwege osmosewater niet nodig, maar wel afgedwongen)is een crime. Altijd de bebruiksaanwijzing erbij nodig, die niet echt helder is, en dan nog lukt het vaak niet in 1 keer. Reclames hierover bij de klantenservice, die meestentijds onbereikbaar is lossen niets op.
Kan de aankoop hiervan dan ook niet aanbevelen. Geen korte termijn beoordeling, heb m 4 jaar.

Beste Paulus,
het spijt ons te vernemen, dat u het schoonmaakprogramma niet gebruiksvriendelijk vindt. Op onze website staan de programma's met afbeeldingen, dat werkt vast prettiger!
Zijn er meer vragen, dan kunt u ons bellen maar ook mailen, via info@melitta.nl.
Brenda Broekmaat, Caffeo After Sales Service

Paulus 12-05-2016

Reactie van Melitta wel aardig, maar helpt niet echt.
Het reinigen is en blijft een crime, en gaat dan ook vaak mis, zodat je het nog eens moet doen, anders blijven de lampjes branden. Juist weer opgestart, ging weer fout na het plaatsen van de reinigings tab (ook walgelijk duur trouwens).
Nee, geen aanrader deze machine.

Sjef 23-01-2016
  • Product jaar of meer in bezit

Prima apparaat,makkelijk te onderhouden. 1X defect binnen garantie termijn. Service van Mellita is boven alle pijl. Gratis ophalen en vervangend apparaat. Smaak is vooral bepaald door soort koffie. Wij gebruiken Italiaanse koffie of Australian.

peter freeke 23-01-2016
  • Product jaar of meer in bezit

goed apparaat geen gezeur mee
werkt altijd. Bij problemen goede service.
Makkelijk in gebruik
goed te reinigen

Dirk Jan 23-01-2016
  • Product jaar of meer in bezit

Een prima apparaat die heerlijke espresso maken kan.
Alleen jammer dat hij na 3 jaar de geest heeft gegeven en dat een reparative meer dan € 170,-- moet kosten

Beste Dirk Jan,
Het spijt ons te vernemen, dat uw toestel defect is geraakt.
We hebben een vast bedrag van €175 incl BTW voor de reparatie. Hierin is inbegrepen: kosten van reparatie, alle onderdelen, tijd monteur en indien van toepassing ophalen en terugbezorgen van toestel. Er zijn dus geen 'verborgen kosten'.

Brenda Broekmaat,

Petronella 23-01-2016
  • Product jaar of meer in bezit

+-Mooi vormgegeven apparaat, met goede bonen heerlijke koffie, echter, vette bonen vallen niet automatisch in het maalsysteem en maken het apparaat erg vies.In 3 jaar 1 keer gerepareerd binnen garantietermijn. Tip: Wanneer je het maalsysteem niet kunt verwijderen, met grote schroevendraaier onderkant iets oplichten en dan er uit trekken.

theunemol 23-01-2016
  • Product jaar of meer in bezit

Super compact apparaat met uitstekende koffie. Bonenmaler maakt veel lawaai maar dat duurt maar kort en hoort er ook een beetje bij. temp, sterkte en hoeveelheid goed in te stellen. Al drie jaar probleemloos in ons bezit. Enige kleine nadelen: klein waterreservoir en kleine capaciteit lekbak waardoor je die vaak moet legen, maar dat is een simpele handeling. Schoonmaak- en ontkalkprogramma eens per 2 tot 3 maanden en is volautomatisch. Zeer tevreden tot heden

Henk 23-01-2016

Prima koffie apparaat . Ieder moment van de dag een vers kop koffie. Uitstekende geurige koffie. Ideaal voor huishoudens zo als wij met 2 personen. De schoonmaak procedure is inderdaad wel erg lang, maar voor een goede kop koffie hebben wij dat er wel voor over. De watervoorraad is niet royaal maar dat zie je bij aanschaf! Geen enkel probleem. Als enige kritiek vinden wij, en dat is wel vervelend, dat de koffiebonen niet uit zichzelf doorzakken naar het maalmechanisme. Je moet de bonen met de vingers naar beneden drukken tijdens het malen. Wij hebben daar een keer over gebeld maar dat zou aan de bonen liggen. (ja, dat zou ik ook zeggen). Wij gebruiken Douwe Egberts bonen Forza 9. Geen goedkope maar een heel smakelijke boon, althans dat vinden wij.
Maar allemaal LUXE problemen!!
Wat betreft de duurzaamheid, we hebben hem nu 2 jaar zonder een probleem, we wachten gewoon af.

GjW 23-01-2016
  • Product jaar of meer in bezit

Wij zochten een apparaat zonder toeters en bellen. Wel gebruiksvriendelijk en solide. Dat is gelukt met dit apparaat.

Adriaan 23-01-2016
  • Product jaar of meer in bezit

Zolang alles het doet een prima apparaat. Maar als je, zoals bij ons, na 2 jaar met de service van Melitta te maken krijgt..... Dan heb je spijt. Vlak na de garantie periode begaf de Melitta het. Reparatie zou minimaal €170,- zijn.... Zonder wat ze wisten wat er aan de hand is. Het was mijn eerste en laatste Melitta

Beste Adriaan,
Het spijt ons te vernemen, dat uw toestel defect is geraakt.
We hebben een vast bedrag van €175 incl BTW voor de reparatie. Hierin is inbegrepen: kosten van reparatie, alle onderdelen, tijd monteur en indien van toepassing ophalen en terugbezorgen van toestel. Er zijn dus geen verborgen kosten.

Brenda Broekmaat,