Nivona CafeRomatica 768 - Reviews

Fabrikant kleur(en)
rvs, zwart

6,5

Corinne 31-01-2017

Perfecte koffie in een handomdraai

Sinds afgelopen week kunnen we de CafeRomatica toevoegen aan ons uitgebreide koffie-CV (filter, nespresso, cafetiere, piston, volautomaat). Onze Gaggia Titanium, met 19000 koppen op de teller, begon kuren te vertonen. We zochten een apparaat met bedieningsgemak, relatief weinig lawaai, onderhoudsvriendelijk en topresultaat koffie. Na uitgebreid vergelijken, viel onze keuze op de CafeRomatica 768, de zilvergrijze uitvoering.

Het apparaat is compacter dan onze vorige volautomaat en neemt relatief weinig ruimte in beslag op het aanrecht. Het is bovendien erg mooi om te zien! Bedieningspaneel is met de duidelijke iconen overzichtelijk. Het kopje wordt verlicht tijdens het zetten.

De bediening is eenvoudig: diverse soorten koffie zijn al standaard geprogrammeerd, maar je kunt deze aanpassen naar je eigen voorkeur. Ook is er de optie voor 1 persoonlijk recept. De hoeveelheid en intensiteit is per kop eventueel bij te stellen, maar eenmaal ingesteld, verander je het niet snel.

Melkschuimen gaat perfect: gewoon het slangetje in een pak melk hangen, de rest gaat vanzelf. Het is fijn dat je direct erna het slangetje kunt laten doorspoelen. Zo blijft het steeds weer schoon voor gebruik.

De machine maakt uiteraard geluid tijdens het malen. Maar vervolgens hoor je alleen een zachte zoemtoon (een verademing na het gebeuk van onze voorganger).

Temperatuur is ook instelbaar, wij zetten hem op maximaal.

Het verwijderen van de lekbak gaat heel eenvoudig. het materiaal is erg glad, en daardoor snel schoon. Watertank heeft voldoende inhoud voor wel 8 - 10 koppen.

Omdat we de Nivona maar net in ons bezit hebben, weet ik niet hoe het onderhoud (ontkalken etc) zal zijn. Het apparaat geeft dat netjes aan. Ik verwacht dat dat soepel zal verlopen.

Leuke gadget: met de app kun je vanaf de bank je koffie 'bestelling' doorgeven. Wel zorgen dat er een kopje klaarstaat;).

Het mooie chromen plateau is denk ik erg gevoelig voor krasjes. Daarom heb ik op de plaats van het kopje 4 kleine transparante nopjes geplakt. Het lijken net druppeltjes, en daar zetten we het kopje dan op. Zo blijft het plateau onbeschadigd!

De combinatie van het gebruiksgemak, design en heerlijke koffie maakt dat ik dit product zeker aanbeveel. Het is voor 800 euro zeker geen goedkoop apparaat, maar ook niet de duurste. Er zitten geen overbodige toeters en bellen op, en doet wat ie moet doen. Het is voor ons als koffieliefhebbers een goede prijs/kwaliteitverhouding.

Want het resultaat van dit mooie en degelijke apparaat mag er zijn: heerlijke geurige koffie met een mooie crema!

Pluspunten

• bedieningsgemak, mooi design
  • heerlijke koffie, diverse variëteiten
  • degelijk en kwaliteit
  • perfect melkschuim
  • naar wens in te stellen

Minpunten

• bij cappuccino: volgorde melkschuim, dan espresso
Geschreven voor: Nivona CafeRomatica 768

Pieter 02-06-2018

Voldoet niet aan opgave en heel duur in gebruik

Heb hier inmiddels de 2e staan eerste bleek een gebruikte machine keurig in doos verpakt maar volgens de statistieken gebruikt, met verschillende problemen.
Omgeruild voor een nieuwe maar nu is de latte aanzienlijk kouder dan de vorige, na contact met Nivona temperatuur te meten warme melk moet volgens Nivona tussen de 55 en 60 graden liggen is 43 en zegt Nivona wij kunnen niets meer voor u doen.
Ook heel duur in gebruik machine nu een week gebruikt ieder kopje al is het nog zo slap 8 gram bomen, en filter vervangen al op een kwart na 60 koffie.
Geschreven voor: Nivona CafeRomatica 768