De'Longhi Dedica Style EC 680.R rood

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 19 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de De'Longhi Dedica Style EC 680.R rood op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,8

Chiel. 28-12-2017

Mooi Apparaat

Wilde graag een espresso app. welk makkelijk te onderhouden en is en waar het water makkelijk ververst kan worden.

Pluspunten

• Waterbak makkelijk te legen
  • Waarschuwings teken als drupbak vol is

Gazenise 10-01-2017

Ben erg tevreden

Ik heb de machine pas kort in bezit maar ben er erg blij mee.
De koffie is heel lekker en is snel bereid. Je kunt best veel naar je eigen wensen aanpassen zoals temperatuur en hoeveelheid koffie. Ik heg geen spijt dat ik hem heb aangeschaft

Pluspunten

• lekkere koffie
  • temperatuur instelbaar instelbaar
  • hoeveelheid koffie instelbaar
  • automatische uitschakeling naar 9 min
  • mooie form

Minpunten

• je kunt geen grote kop eronder zetten

Remco 21-12-2016

Voor de liefhebber

Na 8 jaar een Nespresso Essenza (Krups) te hebben gebruikt, wilde ik eens wat anders. Voor kerst besloten een DeLonghi Dedica met koffiemolen (Graef CM 800) te kopen.
De Dedica is altijd pistonmachine natuurlijk vooral bedoeld voor de liefhebber die de moeite wil nemen om zelf bonen te malen, om een 'lekker bakkie' te maken. Zo zul je bereid moeten zijn om de ideale maalgrootte te zoeken bij verandering van koffiebonen.
Gelukkig heeft is er ook een optie om pads te gebruiken (Easy Servings van illy), zelf gebruik ik die eigenlijk alleen voor bezoek die caffeinevrije koffie wenst.

De koffie is erg lekker, al hangt de kwaliteit natuurlijk erg af van de bonen of gemalen koffie die gebruikt wordt.

De Dedica is snel klaar voor gebruik, ondertussen kun je namelijk net de piston voorzien van gemalen koffie of pad. De grote watervoorraad voorkomt dat je blijft bijvullen, daarnaast kun je de bak altijd nog makkelijk van boven bijvullen zonder de bak los te halen.

De Dedica voelt ook erg solide aan bij gebruik en staat stevig, al is het raadzaam om de bovenkant vast te houden bij het vastzetten van de piston.

Klein minpuntje: kleine lichte (ristretto-)kopjes hebben de neiging om onder de vulopening weg te trillen. Het kopje vasthouden of een rubber matje gebruiken lost het ook op voor mij.

Nu vraag me vooral af, waarom heb ik zolang gewacht met de aanschaf van een pistonmachine.

Pluspunten

• Klein
  • Stil bij gebruik
  • Grote waterbak
  • illy pad optie

Minpunten

• Kopje trilt soms onder piston vandaan

Gazenise 16-12-2016

Lekkere koffie

Fijn aparaat. Ik heb hem pas kort in bezit maar ben zeer tevreden. Lekkere koffie en ook espresso is goed van smaak mooie crème.

Dhootje 10-12-2016

mooi design

makkelijk te bedienen apparaat met een mooi design. De koffie is goed warm, iets wat ik heel belangrijk vind.

RedHunter 07-12-2016

Prima

Prima espresso apparaat, voor zowel 1 als 2 kopjes. Start snel op, eenvoudig schoon te maken en heeft ook een stoomspuit voor melkopschuimen.

Pluspunten

• Compact
  • Snel opstarten
  • Eigen bonen maling

Minpunten

• Voelt iets wat plastic aan

Martijn 07-12-2016

Mooi slank espressoapparaat dat goede koffie zet

Gekozen vanwege prijs en design. Uiteindelijk zeer enthousiast want met "gewone" supermarkt espresso koffie krijg je een heerlijk bakje. Ook melkopschuimen met het staafje is perfect. De bijgeleverde tamper is minimaal van kwaliteit en 51mm kost even wat moeite om te vinden.

Pluspunten

• Slank design
  • Prijs

Minpunten

• moeilijk een goede tamper te vinden

Yvonne 03-12-2016

Mooie vormgeving

Ik heb het nog maar net uitgepakt en geïnstalleerd, maar het ziet er goed en degelijk uit. Voldoende mogelijkheden om in te stellen.

Marcel 30-11-2016

Compact en mooie design.

Compact en mooie design. Past goed op de aanrecht plus kan ESE pads aan.
Duurzaamheid is nog afwachten , is nog maar net binnen.

KS Deelen 21-11-2016

Compact en goede kwaliteit

Deze machine heeft een geweldig design en is compact waardoor je het makkelijk een plekje kan geven in de keuken. Onderdelen zijn makkelijk los te koppelen en te reinigen. Koffie is van goede kwaliteit! Ik voel me net een barista in eigen huis.

Pluspunten

• Compact, makkelijk op te bergen

WJF 21-11-2016

mooi design

Werkt zoals verwacht. Koffie smaakt goed. Melkopschuimer is inbegrepen, erg handig. Prettig is ook dat je twee kopjes koffie tegelijk kunt zetten.

dedica EC 680.R 16-11-2016

uitmuntend espressotoestel

veel extra mogelijkheden die ook nog eens nuttig en praktisch zijn.
goed over nagedacht van Delonghi!
kan zich meten met apparatuur van € 600 euro.

Pluspunten

• extra mogelijkheden
  • afmeting
  • tiptoets techniek
  • zeer schappelijke prijs
  • laag geluidsniveau

Minpunten

• geen

Frank 10-11-2016

De'Longhi EC680.R pompdruk espressoapparaat

Een mooi compact espresso/koffiezetapparaat.
Je kan makkelijk verschillende dingen instellen waaronder hoeveelheid water per kopje, temperatuur en automatische uitschakeling.

Pluspunten

• Makkelijk te bedienen
  • Waterhoeveelheid per kopje in te stellen.

Jan van der Broek 08-11-2016

Sexy machine, beeldschoon!

Mooi! Gemakkelijk te bedienen, slank uiterlijk, precies de juiste kleur ( persoonlijk) Snel werkend, energieklasse A, hoge glans, goed te reinigen. Lief maatschepje, morsvrij.

Pluspunten

• Helemaal mijn ding.
  • Goed kopje koffie.

Minpunten

• Geen tot nu toe.

Nic 08-11-2016

Koffiemachine

Mooi uitgevoerd,goed werkend apparaat. We hebben er erg veel plezier van en maken zeker reclame.We hebben lang gezocht en gelukkig gevonden.

Pluspunten

• Makkelijk te bedienen
  • Lekkere koffie

Minpunten

• .niets

R.van der BAAN 05-11-2016

DELONGHI EC 680 R

Mij sprak het meest aan : het prachtige design, de gemakkelijke bediening, de keuzemogelijkheden, goed schoon te maken en een
Heerlijk kopje espresso of capuccino

CarlaW 04-11-2016

Mooi design, goede espresso

Prachtig apperaat. Vooral gekozen door de vormgeving en de afmeting. Past daardoor in onze kleine keuken. Het maakt geweldig lekkere espresso. Na het instellen, dat even tijd kostte, toch gemakkelijk in gebruik, vooral als je het leuk vind om zelf nog enige handeling te verrichten voor het maken van een subliem kopje espresso, of een heerlijke capuccino. Lekbakje is eenvoudig te verwijderen zodat er ook een grotere kop onderkan.

Pluspunten

• Parchtig en degelijk design
  • Compacte vormgeving
  • Prima espresso

Marian. 17-09-2015

Helemaal blij mee. Het is meer werk dan de volautomaat die ik hiervoor had, maar de koffie smaakt prima.
Pluspunten:
- Prachtig apparaat dat weinig ruimte inneemt. Dan houd je nog wat plaats over voor een koffiemolentje.
- Het lekbakje kan weg en dan past er een hoge beker onder de uitloop.
- Je kunt de afgegeven waterhoeveelheid voor 1 en voor 2 kopjes eenvoudig programmeren: zoveel als jij vindt dat er in je kopje moet, komt erin. Dus jij bepaalt de sterkte. Dit kan volgens mij bij weinig andere machines in deze categorie/prijsklasse.
De minpunten wegen voor mij niet zo zwaar.
- Het wisselen van pistonhoudertje is even een handigheidje omdat het strak zit, maar ik doe dat bijna nooit en zet 1 kopje tegelijk.
- Dus voor mij is het ook geen punt dat de ruimte om 2 kopjes neer te zetten vrij klein is. Twee espressokopjes kan net.
- Het meegeleverde maatschepje tevens tamper zal wel een keer sneuvelen want het is van plastic.
- Watertankje aan de achterkant is niet zo handig, maar ik laat het zitten en giet er van bovenaf een kannetje water in.
Stoompijpje en ese-servings gebruik ik niet dus daar kan ik niks van zeggen.
Het schoonmaken is makkelijk, klop de piston leeg en spoel hem even om. Veeg af en toe het zeefje schoon dat boven de piston zit.

wilco.kooistra 05-01-2015

Via Bobshop.nl gekocht (goedkoopste) prima levering volgende dag in huis.

Het apparaat nu een aantal dagen in bezit en menig kopje espresso en cappuccino gezet. In combinatie met Segrafredo koffiebonen heerlijke koffie. Alleen vind ik de koffie niet erg heet. Ondanks aanpassingen zoals in de handleiding beschreven. Zal even contact opnemen met DeLonghi kijken of er nog iets aan te doen is.

Espresso heerlijk sterk van smaak met perfecte crema laag.

Stoompijpje doet prima werk binnen enkele seconden een heerlijke schuimkraag.