Philips LM9012/00 zwart, wit - Reviews

• Test panel 8,4 nov 2021
Voeg toe aan vergelijker Prijs volgen

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 13 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips LM9012/00 zwart, wit op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

Anoniem 28-08-2022

aanpassing sterkte

Geschreven voor: Philips LM9012/00 zwart, wit

Gisteren het koffiezetapparaat Sublime LM9012/50 koffiezetapparaat voor capsules aangeschaft. Heb wel nog een probleem met het instellen van de juiste smaak. Nu nog een bittere smaak. Moet nog uitzoeken hoe je een lekker bakje koffie kunt zetten.

Zwollenaar 29-04-2022

Lekkere hete koffie

Geschreven voor: Philips LM9012/00 zwart, wit

Eenvoudige bediening. Koffie is lekker heet. Fijn dat je cups van meerdere merken kan gebruiken. Ook fijn de dubbele cup voor 2 kopjes koffie

Driebergen 13-04-2022

Capsule apparaat

Geschreven voor: Philips LM9012/00 zwart, wit

Helemaal blij met mijn nieuwe apparaat heerlijke koffie enbijna geruisloos koffie zetten een groot verschil met ons oude machine

Amateurbarista 04-04-2022

L'Or Barista, prima cupapparaat voor 2 koppen

Geschreven voor: Philips LM9012/00 zwart, wit

Handig door mogelijkheid zowel gewone als XXL cups te gebruiken. Maakt met de l'Or cups lekkere koffie, snel en lekker warm. Apparaat is makkelijk schoon te houden. 1x een scheur in de XXL capsule gehad.

Edward 31-03-2022

Prima koffie, na 3 maanden timer stuk

Geschreven voor: Philips LM9012/60 zwart

Zet goede koffie, de XXL functie geeft extra fijne koffie, lekker warm.
Klep opent rommelig, maar het functioneert goed.
Als je niet elke 4 stuks ledigt gaat hij lastig open, de la met cups blijft dan hangen, maar het gaat uiteindelijk wel. Warmt ook snel op.

Helaas na 3 maanden stuk, de timer gaf alleen nog mini / espresso hoeveelheid.
Ook na een fabriek reset die ik opgezocht had werkte het niet meer.

Erger is dat na het terugsturen ik van Philips reparateur door kreeg, ongemotiveerd, dat het niet on der garantie viel. Na 3 maanden ? Nu als er wat afgebroken was snap ik het nog, maar dit was uiteraard raar, want hoe kan ik zelf de timer stuk maken? Dus heb ik gevraagd waar dit op gemotiveerd was.

De 3 keuze opties reparatie a 56,-, retour a 19,- of afvoeren, verder geen uitleg of mogelijkheid tot navraag. Dat moest ik uiteindelijk apart doen via opstarten van een klacht procedure via Bol .
Weken later steeds nog geen uitleg. Wel heeft Bol.com de machine uiteindelijk zonder verdere uitleg vergoed. Mijn indruk is dat Bol het uiteindelijk zelf heeft vergoed, en Philips laat gewoon niets horen.
Geen goede service dus, voor mij geen Philips meer. Zoveelste teleurstelling.

Pluspunten

• Smaak koffie
  • XXL cups extra warm uitstroom dus lekkerder

Minpunten

• Snel stuk
  • Geen goede garantie afhandeling

d**3@k**l.nl 14-03-2022

L’or koffiecupmachine

Geschreven voor: Philips LM9012/60 zwart

Nog steeds maak ik dagelijks met veel plezier en gemak gebruik van de L’or Barista koffiecupmachine.
Erg gemaklijk in gebruik, makkelijk schoon te maken, vooral het feit dat je een dubbele kop koffie kunt zetten vind ik erg fijn! Jammer is dat de jumbo cupjes niet te krijgen zijn in Nederland maar dan gebruik ik gewoon ristretto cupjes! Net zo makkelijk in gebruik! Ziet er mooi uit op de keuken. Met deze machine heb je een prima koffiecupmachine die net even wat meer kan dan de standaard machines. Niet twijfelen gewoon voor deze kiezen, krijg je geen spijt van!

Review 24-11-2021
Na een aantal weken gebruik te hebben gemaakt van de nieuwe L'OR Barista koffiecup machine zijn wij erg tevreden.

Hij werd stevig verpakt geleverd met een proeverijtje aan koffiesmaken.
Heel fijn om gelijk wat smaken en functies uit te proberen.
Mijn eerste indruk van het apparaat was dat het een mooi matt zwart design is met gouden accenten wat een luxe uiterlijk geeft en niet misstaat in onze keuken.
Hij neemt wel iets meer ruimte in dan ons vorige cupjes koffiezetapparaat maar daarentegen past er meer water in het reservoir dan ons eerdere exemplaar.
Wat minder frequent bijvullen betekend.

Het bedienings paneel spreekt voor zich: 3 knopjes naast elkaar bovenop de machine voor espresso, ristretto en Lungo.
In tegenstelling tot ons vorige apparaat heeft hij geen lange opwarmtijd maar kan de koffie binnen een paar seconden al pruttelen. En de koffie is goed warm.
Cupjes laden is erg makkelijk: je trekt de hendel naar boven en het cupje past maar op 1 manier in de lader. (zowel de kleine als de grote cupjes)
Wat erg handig is is dat het apparaat zelf herkend of er een klein e of jumbo cup geladen is en daar de watertoevoer op afstemt.
25 ml/2x 25 ml
40 ml/2x40 of 80 ml
1x110 ml/ 2x110 ml

Wat ik uitermate handig vind is - en dat is volgens mij vrij uniek met een cupjes machine- dat je 2 kopjes koffie tegelijk kunt zetten. Handig met visite!
De L'OR koffie vinden wij van prima kwaliteit en zowel de kleine als jumbo cupjes hebben een heerlijk rijke koffiesmaak. En zijn gewoon te koop bij de supermarkt om de hoek.
Met de jumbo grand Matin cupjes kun je zelfs heerlijke filterkoffie zetten! (aanrader voor de ochtend)
Hiermee kun je een extra sterke lungo zetten.
Normaal drink ik altijd 2 latte machiato in de ochtend maar nu hoef ik maar een keer koffie te zetten. (fijn begin van de dag!)

Ik moest heel even zoeken hoe het opvangbakje voor de gebruikte cups los komt maar als je het lekbakje naar voren schuift, schuift het bakje vanzelf mee.
Ook hier passen meer gebruikte cupjes in dan ons vorige koffiezetapparaat.
Wat minder vaak legen betekend mits je niet heel veel jumbo cupjes gebruikt uiteraard.
Kortom ik ben erg tevreden over deze Phillips L'OR Barista.
Er zijn veel verschillende functies te kiezen, goede kwalieit koffie voor een leuke prijs!

Pluspunten

• 2 kopjes tegelijk

Minpunten

• lastig te zien of waterreservoir leeg/ vol is

s**n@y**o.com 13-03-2022

Zeker een aanrader!

Geschreven voor: Philips LM9012/60 zwart

Na enkele maanden nogsteeds zeer tevreden over dit apparaat.
Doet zeer gemakkelijk en goed zijn werk. Nog geen minpunten, op naar mijn mening iets te kleine opvangbakje voor de gebruikte cups (zeker als je de grote gebruikt)na. De koffie is heerlijk, zeker de “filtervariant” geef deze aan verstokte filterdrinkers en ze proeven geen verschil. Deze koffie (de filtervariant) is ook zeer geschikt als je niet van het cremalaagje houdt. Kortom nogsteeds een echte aanrader!

Pluspunten

• 2 kopjes tegelijk zetten met grote cup
  • Schakelt zelf uit na het zetten van koffie

Minpunten

• Klein opvangreservoir voor cups

SannieD70 01-07-2022

Nogsteeds zeer tevreden met dit apparaat! Heerlijke koffie en ook met de grote cups gemakkelijk 2 kopjes zetten is heel handig. Inmiddels het apparaat ontkalkt, ook dit is zeer gemakkelijk. Het apparaat geeft zelf aan wanneer het moet gebeuren.

Magnifix 17-02-2022

niet alle cups compatibel

Geschreven voor: Philips LM9012/00 zwart, wit

Net uit de doos gehaald en mijn favoriete cup er in. Mijn "oude"is een Nespresso apparaat en de cups die ik daarin gebruik zijn niet origineel Nespresso, maar het gasat prima. Echter in dit nieuwe apparaat komt er geen koffie uit. BVreng ik hem terug of niet

friso1 07-12-2021

dasfsdafadsfasdffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff
Dennekop 61 30-12-2021

ff papa geholpen met de review.....

Anoniem 06-12-2021

Geweldige machine

Geschreven voor: Philips LM9012/00 zwart, wit

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Dit apparaat werkt erg goed en zet lekkere koffie. Daarnaast is de prijs niet te duur. Enig minpuntje is dat de XXL capsules nu alleen nog verkrijgbaar zijn van L'or

FP27 01-12-2021

Super snel en makkelijk koffie zetten

Geschreven voor: Philips LM9012/00 zwart, wit

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Sinds een maand het L'Or Sublime koffie apparaat in het bezit. Het werkt super snel en makkelijk. De cups komen na gebruik in een apart bakje, wat je af en toe moet legen. Koffie sterkte (hoeveelheid water) is aan te passen en ook de XL cups zijn een handige toevoeging.

Mevrouwjanssen 01-12-2021

Mooi klein design

Geschreven voor: Philips LM9012/00 zwart, wit

Ik heb dit apparaat een paar weken mogen testen.
De L'OR BARISTA is compact en heeft een mooi design door de gouden details.
Hij is makkelijk in gebruik het is enkel de capsule plaatsen en de gewenste sterkte selecteren en het apparaat start zelf op en schakelt zelf uit.
Doormiddel van de xxl capsule heb je de mogelijkheid om ook een grote kop koffie of twee kleine kopjes te zetten .
De capsules zijn er in verschillende variaties zoals een extra sterke espresso of een filter koffie zo is er voor ieder wat wils .
Omdat wij best stevige koffiedrinkers zijn hadden wij als enig minpuntje het te kleine waterreservoir en opvangbakje. Dit is voor ong 6 kopjes/capsules .
Maar dit maakt hem juist wel compact.

Leeuwerikmaartje 24-11-2021

Fijn apparaat

Geschreven voor: Philips LM9012/00 zwart, wit

Dit is nou echt een handig apparaat. Geen overbodige functies en een makkelijke bediening!

Het mooie zit hem vind ik in de strakke uitvoering. Het apparaat is van plastic maar voelt stevig aan. Het waterreservoir zit aan de achterzijde. Deze gaat er tot nu toe stroef uit en in maar misschien versoepelt dit nog naar mate ik het apparaat langer in gebruik heb.

Er zijn 3 knoppen om koffie te zetten. Dit heeft te maken met het volume koffie. L'Or heeft ook XL en XXL cups waar je 2 kopjes tegelijk van kunt zetten. Het apparaat detecteert zelf als er een extra grote maat cup in zit. Alle merken aluminium cups kunnen hier in gebruikt worden. Iets wat ik ook zeker een pluspunt vind.

L'Or heeft een zeer veelzijdig assortiment aan koffie. Om het apparaat te testen heb ik de adventskalender gekocht. Zo kon ik meteen alle smaken proeven. De decafe is echt een aanrader. Zo'n "goede" decafe smaak heb ik nog nooit geproefd.

Het apparaat start na opwarmen automatisch op. Handig want dan hoef je niet nog eens te wachten! Het cupreservoir is iets aan de kleine kant maar dit vind ik niet hinderlijk in gebruik.

Ik heb dit product een aantal weken mogen testen en ik ben blij verrast. Ik zou het product zelf ook gekocht hebben.

schilderes 24-11-2021

zeer mooi op het aanrecht

Geschreven voor: Philips LM9012/00 zwart, wit

Ik heb de barista nu enkele weken in huis en gebruik hem dagelijks. Het werkt snel maar zonder dat dat de kwaliteit van de koffie in de weg staat. De temperatuur is goed warm en de sterkte van bijvoorbeeld de espresso is erg krachtig. Het wisselen van de capsules is zeer eenvoudig. Je neemt de hendel omhoog en de capsule kan er dan maar op 1 manier in. Erg fijn is de keus in een klein of een wat groter kopje koffie. Ook is er de mogelijkheid om in 1 keer twee kopjes te zetten. Het opvangbakje kan zeker acht capsules opvangen zodat je niet steeds het bakje tussendoor moet legen.

w**i@h**l.com 24-11-2021

Eenvoudig en zeer smaakvol

Geschreven voor: Philips LM9012/60 zwart

Heel eenvoudig in gebruik. Het zetten van koffie is snel en eenvoudig. Ook het vullen en schoonmaken is erg gebruiksvriendelijk.
Water bijvullen gaat middels het losse component wat je er makkelijk vanaf kan halen. Cupje naar behoefte in hoeveelheid en smaak erin doen en op de knop drukken.
Het apparaat Start dan automatisch wanneer hij op de juiste temperatuur is en stopt ook vanzelf.
Je kan zelfs de hoeveelheid ml instellen.

Houdt je van een grote kop koffie kan je de grote capsule erin doen en heb je een heerlijke grote americano.
Ook is er een groot assortiment aan verschillende smaken koffie verkrijgbaar. Gewoon in de supermarkt.

Houdt je van een modern design. Dan valt deze ook in de smaak. Mooi strak in afwerking en goed materiaal!

Schoonmaken; de onderdelen kunnen in de vaatwasser en er is ook een speciale kalkreiniger verkrijgbaar.

Persoonlijk gebruik ik hem eerder dan mijn vaste bonen apparaat. Makkelijker in gebruik, in schoonmaak en in onderhoud. En ook de smaak is heerlijk. Niet een hele zak met bonen en dus lang dezelfde smaak. Maar je kan ieder kopje afstemmen op jouw behoefte!

Pluspunten

• Eenvoudig in gebruik
  • Goede smaak
  • Fijn in onderhoudt

Minpunten

• Niet aan te sluiten op de waterleiding

Christina0102 24-11-2021

Aanrader voor liefhebbers van gevarieerde koffie

Geschreven voor: Philips LM9012/60 zwart

Het is een mooi koffiezetapparaat, klein en compact met een mooie uitstraling. Je kunt erg variëren met de verschillende koffie cupjes. Ook kun je variëren qua sterkte, zo kun je een cupje in het apparaat doen en vervolgens kiezen of je een kleine (ristretto), middelgrote (espresso) of grote (lungo) kop koffie wilt. De cupjes zijn vrijwel overal verkrijgbaar. Er zijn kleine cupjes en XXL cupjes, waarmee je twee kopjes kan zetten. Het apparaat is makkelijk om te bedienen en schakelt na het zetten van een bakje koffie, zichzelf uit. Dit is erg energie zuinig. Om op apparaat aan te zetten, druk je op de gewenste sterkte. Het installeren van het apparaat is erg makkelijk. Er zit een handleiding bij die alleen bestaat uit afbeeldingen. Iedereen zou het zo moeten kunnen begrijpen, hoewel ik het zelf wel handiger zou vinden dat er wel tekst bij de plaatjes zat. Het apparaat is in aanschaf niet duur, de cupjes daar in tegen zijn wel wat prijziger. Als je van variërende koffie houd, dan is de L'OR Barista zeker een aanrader!

Pluspunten

• Energie zuinig
  • Makkelijk in gebruik
  • Mooi design, klein en compact
  • Je kunt variëren met koffiesmaken en sterktes

Minpunten

• Cupjes zijn prijzig

TvP08 23-11-2021

Lekkere koffie en eenvoudig gebruik

Geschreven voor: Philips LM9012/00 zwart, wit

Een fijn compact apparaat met eenvoudige bediening! Door middel van de normale en de XXL cups zet je snel een of tegelijk twee koppen koffie. De smaak van de koffie doet zeker niet onder voor andere merk koffie cups.

Het is fijn om te kiezen uit ristretto, espresso of lungo. Je kan makkelijk de gewenste hoeveelheid voor je kopjes af te stemmen door een paar seconde de knop in te houden. Zo vul je je eigen kopjes tot de maximale hoeveelheid.

Onderhoud en schoonmaken is makkelijk uit te voeren door de bakjes naar voren te trekken. Je kan ze ook reinigen in de vaatwasser.

Conclusie: gezien de prijs krijg je goed resultaat en lekkere koffie!

m**t@g**l.com 23-11-2021

Mooi design, gezellig samen lekkere koffie drinken

Geschreven voor: Philips LM9012/60 zwart

Mooi design, voelt fijn aan de zijkanten. De hendel aan de bovenkant is gemaakt van een ander soort plastic waar je jammer genoeg juist heel goed vingerafdrukken op ziet. Qua hoogte moet je er goed rekening mee houden dat de hendel compleet open gedaan moet worden om de cups erin te kunnen plaatsen en dat het apparaat dan in totaal een hoogte heeft van 41 cm. In het reservoir aan de achterkant gaat 1 liter water, dus je kunt heel veel kopjes zetten voordat je opnieuw moet vullen.

Hij weet automatisch of je er een groot of een klein cupje in hebt gedaan en geeft dan dus de enkele of dubbele hoeveelheid water. Zo kun je met z’n tweeën koffie drinken of een extra grote bak voor jezelf zetten. Super handig is de functie waarmee je de standaard hoeveelheid van de kleine, middel en grote kopjes kan aanpassen aan jouw koppen/mokken.

Voor de mensen die liever filterkoffie drinken zijn hier ook speciale cups voor, wel even opletten dat je daar eerst een lipje af moet trekken voordat je die in het apparaat stopt. Je krijgt dan dus niet dat bekende schuimlaagje dat je bij alle andere soorten wel op je kopje koffie krijgt.

Praktisch is dat je je kopje klaarzet en op de knop naar keuze duwt en dat het apparaat dan wanneer hij warm is automatisch de koffie gaat zetten. Dat is binnen 20 seconden en met een bescheidener geluid dan andere cupjesautomaten. Een van de weinige nadelen is dat het apparaat best wel even blijft nadruppen.

Pluspunten

• reservoir van 1 liter
  • 2 kopjes tegelijk zetten
  • grootte kopjes aan te passen

Minpunten

• blijft even nadruppen
  • vingerafdrukken op bovenkant

pejos 26-04-2022

Dag, na het lezen van jou uitgebreide review zou ik je graag een vraag stellen, als mag?
Wij zijn aan het kijken voor een simpele Nespresso machine en kwamen bij de Philips uit en nu zouden wij graag willen weten of jij met deze machine ook Cups van de Lidl kunt gebruiken?
Smaak is persoonlijk en wij vinden de Lidl cups (verschillende smaken) het lekkerste smaken.
Heb jij ervaring met deze Lidl Cups? En zoja zou ik dan mogen vragen wat jou ervaringen met deze Cups zijn?

Peter

MaaikeJJJ 23-11-2021

Zo veel mogelijkheden, mooi apparaat!

Geschreven voor: Philips LM9012/00 zwart, wit

+ Mooi design, voelt fijn aan de zijkanten.
+ Zo veel mogelijkheden voor een kopje koffie: 1 of 2 tegelijk, espresso, lungo, verschillende sterktes of zelfs filterkoffie (lipje eraf trekken!).
+ Super makkelijke gebruiksaanwijzing.
+ Hoeveelheid water van kopjes is aan te passen aan jouw favoriete mok/kop.
+ Reservoir van 1 liter water.
+ Apparaat detecteert welke cup gebruikt wordt en geeft dan automatisch enkele of dubbele hoeveelheid water. Zo kun je met z’n tweeën koffie drinken of een extra grote bak voor jezelf zetten.
+ Praktisch is dat je je kopje klaarzet en op de knop naar keuze duwt en dat het apparaat dan wanneer hij warm is automatisch de koffie gaat zetten. Dat is binnen 20 seconden en met een bescheidener geluid dan andere cupjesautomaten.
+ Het apparaat wordt geleverd in een voornamelijk kartonnen verpakking, dat is milieutechnisch fijn. De aluminium cups van L’or kunnen gerecycled worden, maar de biologisch afbreekbare cupjes van andere merken werken gelukkig ook goed in dit apparaat.
- Een van de weinige nadelen is dat het apparaat best wel even blijft nadruppen.
- Hou rekening met een totale hoogte van 41 cm, omdat de hendel compleet open gedaan moet worden om de cups erin te kunnen plaatsen.

SannieD70 23-11-2021

Superapparaat voor normale en XL koffiecups

Geschreven voor: Philips LM9012/60 zwart

Ik wilde deze machine graag testen omdat ik met mijn huidige koffiemachine dure koffie moet kopen en er geen xl cups inkunnen dus was benieuwd naar deze machine.

Ik was blij verrast door deze machine, mooi design en gemakkelijk te bedienen.

De cups (normale of xl cups) gaan gemakkelijk in de machine, en na gebruik vallen ze ook gemakkelijk in de opvangcontainer. Deze is gemakkelijk te legen.
De machine schakelt na gebruik meteen uit.
De watercontainer is gemakkelijk te vullen, deze zou misschien wat groter kunnen zij.

De koffie vond ik echt verrassend goed. Vooral de Grand Matin xl. Deze smaakt naar echte filterkoffie dus zonder cremalaag!

De espresso en ristretto zijn ook heerlijk van smaak. Daarbij vond ik het fijn dat de cremalaag niet zo overheersend was zoals bij mijn huidige machine.

Kortom:

Ik ben zeer tevreden over dit apparaat en zeker over de koffie en zou het apparaat na het nu getest te hebben zeker willen aanschaffen.

En wel hierom:

+ gemakkelijk in gebruik
+ maakt weinig geluid
+ schakelt na gebruik uit
+ je kunt normale en XL cups in het apparaat gebruiken
+ heerlijke koffie

Het enige minpuntje wat ik zou kunnen vinden is dat de watertank iets groter zou kunnen.

Een echte aanrader en voor de prijs hoef je het niet te laten!

Pluspunten

• Mooi apparaat
  • Gemakkelijk te bedienen
  • Heerlijke koffie
  • Voor normale en XL cups
  • Machine maakt niet veel lawaai

Minpunten

• Watercontainer kan misschien groter