JURA E6 dark inox (EB) - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 10 reviews die zijn achtergelaten voor de JURA E6 dark inox (EB) op Kieskeurig.nl.

Prinses Badvla 03-01-2021

Redelijke machine, magere bouwkwaliteit

Geschreven voor: JURA E6 dark inox (EB)

De koffie smaakt prima, temperatuur is goed. Niet beter of minder goed dan goedkopere bonenmalers. Erg fijn dat de machine niet volledig schoongemaakt moet worden, maar reken bij normaal thuisgebruik dan op zo'n 15-20 euro per maand aan Jura-filters en schoonmaakproducten. Het display is helder, de knopjes werken met zo'n 1-2 seconden vertraging. Dat is even wennen en zelfs wat onhandig omdat je maar 4 seconden hebt om de hoeveelheid bonen en water in te stellen als je dat wil aanpassen.
Na precies een jaar begaf de machine het. Hopelijk kan het nog gerepareerd worden. Hiervoor altijd goedkopere machine gehad die het toch alijd veel langer hebben volgehouden.

Pluspunten

• uitgebreid zelf schoonmaken niet meer nodig
  • schoonmaakprogramma's eenvoudig uitvoerbaar
  • verse koffie van bonen

Minpunten

• veel te duur voor matige bouwkwaliteit
  • vertraging bij indrukken van de knopjes en reactie
  • €180-€240 per jaar aan onderhoudsproducte
  • Dopje van de opschuim is snel kwijt
  • elke 4 jaar professioneel laten schoonmaken :(

Richard Vergunst 01-10-2015
  • Product kwartaal in bezit

Voorheen had ik een Quickmill 3035, deze heb ik ingeruild voor deze Jura machine om dat het veel gebruiksvriendelijker is en er een lekker bakkie sap uitkomt., echt een aanrader

Jolanda 14-11-2018

Makkelijke installatie en heerlijke koffie

Geschreven voor: JURA E6 roestvrijstaal

Makkelijk te installeren en te bedienen. Net een dag in huis, 1ste kopje koffie was al heerlijk. Komende tijd ontdekken welke smaak instelling ons het beste past.

Pluspunten

• Eenvoudige installatie
  • Bediening spreekt voor zich
  • Handige reiniging programma’s
  • Programma voor automatisch uitschakelen

Maria 01-06-2020

Jura E6

Wij hebben de Jura E6 nu 3 maanden
Heel tevreden, gemakkelijke bediening.
Heerlijke koffie met mooi schuimlaagje.
Ook heel eenvoudig om in te stellen naar je persoonlijke smaken.
Wij bevelen dit apparaat om het prijstechnisch erg goed is.

Pluspunten

• Instelling
  • Heerlijke koffie
  • Mooie schuimlaag

K**1@z**o.nl 10-09-2021
Geschreven voor: JURA E6 platinum

Zeer tevreden , mooi design , mooi compact zeer makkelijk in gebruik . Duidelijke beschrijving ,met volle melk super lekkere Machiato en cappucino met n stevige melk schuimlaag 👌 Aanrader !

wilm ebben 27-05-2021

Zeer slecht apparaat en service.

Geschreven voor: JURA E6 platinum

Nieuwe e6 eb gekocht, het laatste model a 950 euro.
Ding word thuisgebracht en ik kom avonds thuis om m uit te pakken en aan te sluiten.
Melding display error2 en gaat na 2 sec uit.
gekeken, zou met de temp te maken hebben.
ff laten staan en paar uur later nog niks.
gebeld volgende dag, ff waterbak met warm water vullen,, nog niks, zelfde error.
Nieuw toestel a 950 euries en dat ding werkt niet, dat voorspeld niet veel goeds..
En dan de leverancier bellen, is geen probleem, u heeft garantie.
Jura bellen, ik heb de naam van de leverancier nodig, die komt niet voor in de dealerlijst. winkel bellen, jura bellen.
Nu 3 week later staat ie nog steeds hier, defect.
Ik heb m online gekocht bij een shop die er heel veel doet per jaar maar reparatie op vernieuwen ho maar.
Ik ga m retour sturen en mijn geld moet terug komen.
NOOIT MEER JURA voor ons.

Pluspunten

• Ziet er mooi uit

Minpunten

• Zeer slechte kwaliteit.
  • service jura om te huilen
  • Nieuw toestel defect geleverd

Officiële reactie van JURA 28-05-2021

Goedemorgen Wilm Ebben,

Vervelend om te horen dat er direct na installatie een error 2 op uw display verscheen.

Service staat voor JURA hoog in het vaandel, we vinden het dan ook spijtig om te horen dat u hier een slechte ervaring mee heeft. Het kan zo zijn dat het bedrijf waar u de machine gekocht heeft niet aangesloten bij JURA als geautoriseerd dealer. U kunt dit controleren door te kijken in de dealerlocator op onze website. Als dit niet geval is, dan wil dit zeggen dat de webshop zelf verantwoordelijk is voor de serviceafhandeling. U heeft wettelijk uiteraard gewoon recht op een correcte garantie afhandeling door uw verkoper. JURA kan echter niet garant staan voor machine die via onbekende routes geleverd worden.

Kunt u aangeven bij welke webshop de machine gekocht is?

Uiteraard zouden wij via één van onze dealers in Nederland (te vinden in onze dealerlocator) het vertrouwen in ons product graag herstellen!

JURA Nederland

Boontje 30-12-2020

Prima voor een enkel kopje

Geschreven voor: JURA E6 platinum

We hebben de E6 nu ruim een jaar en ben over het algemeen erg tevreden. Wel een minpunt is dat bij het bereiden van 2 kopjes de koffie erg slap wordt. Ik heb dit nagevraagd bij de helpdesk, maar blijkbaar is dit zoals het apparaat is geprogrammeerd in combinatie met de maximale capaciteit van de zetgroep. M.i. zou dit beter kunnen, zeker voor een dergelijk topproduct met een topprijs...

Pluspunten

• Lekkere koffie
  • Eenvoudig in gebruik

Minpunten

• Slappe koffie bij 2 kopjes

Loe 25-08-2020

Loe

Geschreven voor: JURA E6 platina

Ik heb de jura nu 3 maanden de koffie is nog steeds heerlijk met mooie schuimlaag maar vind hem wel duur in onderhoud na 2 maanden moest ik de waterfilter vervangen die kost € 11,40 en om de 5 weken reinigingstablet pakje van 6 stuks kost €9,49 dit vind ik wel een heel groot minpunt ,aanschaf prijs was ook duur maar dat is eenmalig maar Onderhoud komt iedere maand terug en dat loopt zo per jaar flink op dat vind ik wel een nadeel van de jura, ben enige koffie drinker van 2 à 3 kopjes per dag en als ik visite heb die drinken koffie dus overdreven veel koffie wordt er niet mee gezet.

7 mei 2020
Na 9 jaar begaf mijn Siemens espresso apparaat het, een nieuwe siemens gekocht maar vond de koffie was niet lekker en geen schuimlaag zoals bij de eerste serie en heb deze terug gebracht, na veel zoeken heb ik een jura gekocht en de koffie is heerlijk met mooie schuimlaag zoals mijn eerste apparaat,toch wilde ik de siemens nog proberen te redden voor mijn zoon die wilde hem graag hebben de man die kwam om te repareren zei dat het te duur ging worden moest nieuwe aandrijving en zetgroep in maar de jura die ik nu had de miele onder de apparaten was en daar heeft hij 100% gelijk in ben heel tevreden 👌

Pluspunten

• Koffie is lekker

Minpunten

• Duur in aanschaf, en vooral erg duur in onderhoud

Jan 09-08-2019

Top machine

Geschreven voor: JURA E6 platina

Eenvoudige bediening, veel mogelijkheden en heerlijke koffie.
Goede prijs kwaliteit verhouding. Mooie vormgeving.

Ellen 16-12-2018

Gebruiksvriendelijk en heerlijke koffie

Geschreven voor: JURA E6 platina

Zeer gebruiksvriendelijke, degelijke koffiemachine. Ook qua onderhoud. De koffie is goed in te stellen naar je eigen smaak. Er hangt wel een prijskaartje aan maar dat vind ik het dubbel en dwars waard. Daarnaast vind ik het apparaat mooi vormgegeven.

Pluspunten

• Onderhoudsvriendelijk
  • Veel instelmogelijkheden(smaak)
  • Degelijk
  • Mooie vormgeving