Kieskeurig in de media januari t/m juni 2005

Kieskeurig in de Media: 2009 / 2008 / juli t/m december 2007 / januari t/m juni 2007 / juli t/m december 2006/ januari t/m juni 2006 / januari t/m juni 2005 / juli t/m december 2005 / 2004 / 2003

29 juni 2005

--Financieel Dagblad--
Televisie is retro


"Het is gebruikelijk onder de computergamegeneratie om het Net op te gaan voor vergelijkend warenonderzoek: voor mobieltjes en vakantiebestemmingen......, Wie nog nooit op reviewsites is geweest, als www.kieskeurig.nl (de grootste) .... heeft óf geld te veel óf zit vastgeroest in het DNA van de televisiegeneratie "

juni 2005

--Computeridee.nl--
Bbq's, airco's en ijsmachines: zomerzoeken op internet

"Vergelijkingssite Kieskeurig speelt leuk in op het moie weer met een speciaal zomergedeelte. Daar kunnen producten worden vergeleken die worden gekocht als de temperaturen stijgen en de vakantie in aantocht is, zoals barbecues, boeken, airco's en ijsmachines."
juni 2005

--Emerce.nl--
Strijd om de kritische koper

"De Consumentenbond heeft in Kieskeurig.nl een stevige concurrent, al vindt de bond zelf van niet. De consumentenbond krijgt als traditionele waakhond voor consumentenzaken concurrentie van online prijsvergelijkers en reviewsites, zoals Kieskeurig.nl."

juni 2005

--Telecommerce--
Kieskeurig gaat content leveren

"Neckermann, Quelle, Store.nl, Rates.nl, Budgetwinkel.nl en Bobshop.nl gaan content betrekken van Kieskeurig. Deze product- en prijsvergelijkingssite voor consumentenproducten voorziet de on-line retailers voortaan van productinformatie en -specificaties. Met een informatieservice denken de webwinkels de service voor klanten verder te kunnen verbeteren. Kieskeurig werkt voor de invulling van de site samen met fabrikanten van honderden merken om zo zijn bezoekers van de meest actuele productinformatie te voorzien."

juni 2005

--Tijdschrift voor Marketing--
Wat je niet ziet bestaat ook niet

"In Nederland gebruik ik zelf regelmatig www.kieskeurig.nl, geen testen uit een laboratorium, maar echte gebruikers van vlees en bloed die hun verhaal doen."

juni 2005

--Culemborgse courant--
Kieskeurig.nl sponsort Betuws Popkoor

"Nederlands grootste en meest bekende vergelijksite Kieskeurig.nl sponsort het nieuwste nummer van het Betuws Popkoor. Het nummer You're the voice van John Farnham wordt geheel betaald door Kieskeurig.nl. Het nummer neemt een prominente plaats in op het lustrumconcert van het Betuwspopkoor. De voorbereidingen voor dit concert, wat op 29 oktober plaatsvindt , zijn in volle gang."

juni 2005

--PCPlus--
Winkelen op internet

"Naast prijsvergelijking biedt www.kieskeurig.nl, de bekendste vergelijkingssite van Nederland met 90.000 bezoekers per dag, ook de mogelijkheid productspecificaties te vergelijken en beoordelingen van consumenten in uw aankoopoverweging mee te nemen. "

8 juni 2005

--Culemborgse Courant--
Nieuwe programmering theater

"Het Culemborse bedrijf Kieskeurig is heeft zich namelijk gemeld als sponsor.Kieskeurig is een site waar men prijzen van artikelen met elkaar kan vergelijken. Dit bedrijf heeft inmiddels 25 werknemers."

3 juni 2005

--Het Financieel Dagblad--
Ebay neemt prijswebsite over voor $ 620 mln

"Ebay , het grootste internetveilinghuis ter wereld, breidt zijn werkterrein verder uit door de overname van het Amerikaanse shopping.com. In Nederland bestaat met Kieskeurig.nl een vergelijkbare website, naar eigen zeggen marktleider. Op Kieskeurig.nl vergelijken bezoekers vooral consumenten electronica met elkaar. Ook kunnen zij ervaringen uitwisselen."
3 juni 2005

--Dutchcowboys.nl--
Webwinkels betrekken content van Kieskeurig

"Steeds meer Nederlandse webwinkels doen voor hun productinformatie en -specificaties een beroep op Kieskeurig. Kieskeurig werkt voor de invulling van zijn site samen met fabrikanten van honderden merken om zo zijn bezoekers van de meest actuele productinformatie te voorzien. Omdat deze informatie ook voor on-line winkels interessant en relevant is, biedt de site de eigen content ook als product aan."

2 juni 2005

--Planet.nl--
Meer groothandelscontracten Kieskeurig.nl

"Product- en prijsvergelijker Kieskeurig.nl gaat op groothandelsniveau productinformatie en -specificaties leveren aan verscheidene grote internetwinkels. Kieskeurig.nl sloot overeenkomsten met Bobshop.nl, Budgetwinkel.nl, Neckermann, Quelle, Rates.nl en Store.nl. De vergelijkingssite sloot al eerder vergelijkbare contracten met Bol.com, Kijkshop en Wehkamp.nl"

juni 2005

--Chip--
De beste prijs op internet

"Met Kieskeurig kun je veel geld besparen, maar ook vanwege de vele extra's scoort deze prijsvergelijker veel punten. Met de producten in onze test was bij Kieskeurig het meeste voordeel te behalen. De prijzen die we vonden, lagen gemiddeld bijna zestien procent onder de winkelwaarde. Naast de prijs levert Kieskeurig nog een breed scala aan extra informatie rondom het product. Dit houdt niet op bij de pure productspecificaties, maar bezoekers kunnen ook zelf beoordelingen van het product invoeren, om zo potentiële kopers te helpen bij het maken van een beslissing. Het team van Kieskeurig beoordeelt zelf de aangesloten webwinkels."


mei/ juni 2005

--Safe--
Web Best

"Productvergelijken. Wilt u weten wat de beste, zeg camera is? www.kieskeurig.nl zoekt naast prijzen ook recensies."
 
27 mei 2005

--Reisrevue--
Ebookers en Kieskeurig

"Ebookers is een samenwerking aangegaan met de product- en prijsvergelijkingsite Kieskeurig.nl. Ook Holiday Cars en hotelaanbieder Expedia werken sinds kort samen met Kieskeurig. Daarmee is het mogelijk geworden om direct op de site beschikbaarheid en prijzen van vliegtickets, hotels en autohuur te vergelijken en te boeken."

mei 2005

--HetNet--
Gratis tests dvdrecorders en digitale camera's

"Op de website van Kieskeurig geven consumenten zelf hun oordeel over de apparaten."
 
24 mei 2005

--Boerderij--
Hulp bij aankoop

"Bent u op zoek naar een nieuw apparaat, bijvoorbeeld een wasdroger of een dvd-speler? Kijk op internet hoe andere consumenten over een bepaald model denken. Dat kost niets en kan erg nuttig zijn. Een site waarop dag kan: www.kieskeurig.nl."

18 mei 2005

--Het Financieele Dagblad--
Wie beteugelt de oppermachtige consument

"Sites zoals Kieskeurig.nl, waar consumenten hun productervaringen kwijt kunnen, zijn razend populair..... Talloze kopers zetten hun bevindingen, reviews in jargon, in niet mis te verstane bewoordingen op internet."

mei 2005

--Elsevier retail--
De opmars van Kieskeurig.nl

"Hoe goed is een artikel dat een winkelier verkoopt? Wat mag het kosten? Wat zijn de ervaringen van consumenten? De site Kieskeurig.nl, die snel aan populariteit wint, claimt de antwoorden te kunnen geven......... Kieskeurig.nl doet meer. Behalve recensies, verstrekt de digitale onderneming alle achtergronden van producten, beoordeelt webwinkels en heeft aandacht voor de prijzen van artikelen."
 

mei 2005

--Elsevier Retail--
De 'P' van personeel in hebben
"Op Kieskeurig.nl ontmoeten consumenten elkaar, ze doen er verslag over hun ervaringen in winkles, over aankopen, after sales en over de rol van het personeel. .......Sites zoals Kieskeurig.nl, - en internet in zijn algemeenheid - zorgen er voor dat consumenten zich thuis uitgebreid laten informeren over de achtergronden van een product. ."


10 mei 2005

--Emerce--
Bestuurswisselingen bij STIR

"Vanochtend werd bekend dat prijsvergelijkingssite Kieskeurig zich ook bij STIR (Stichting Internet Reclame) heeft aangesloten.."

30 april 2005

--CBM Computer Business magazine--

"De onafhankelijke product- en prijsvergelijkingssite Kieskeurig.nl heeft zijn team uitgebreid met twee nieuwe werknemers. Roland Mulder (31) is benoemd tot Key Account Manager. In deze functie is hij verantwoordelijk voor de grote accounts zoals Neckermann en Otto. Joost Buijs is gestart als Manager Product Content bij Kieskeurig."


27 april 2005

--Ondernemend Culemborg--
Kieskeurig.nl

"Uit onderzoek van internetondezoeksbureau RM Interactive blijkt dat Kieskeurig.nl zijn positie als de bekendste vergelijkingssite van Nederland in het eerste kwartaal van 2005 verder heeft verstevigd. Inmiddels heeft meer dan de helft van de Nederlandse internetgebruikers wel eens van het Culemborgse bedrijf gehoord."

16 april 2005

--Noordhollands Dagblad--
Surf naar "zuinige"sites

"Verder zijn er tal van consumenten websites met informatie over producten, maar ook adviezen en tips waarmee je geld in je zak kunt houden: http//www.kieskeurig.nl."


14 april 2005

--Adformatie--
Prijsvergelijkers in spagaat

"Vergelijkingssite Kieskeurig.nl gaat nog een stap verder. Hier worden winkels beoordeeld op 50 criteria die zijn vastgelegd in Kieskeurigs "Voorwaarden Winkelvergelijker". De beoordelingen van Kieskeurigs eigen Mystery Shopper en die van de consumenten zelf wegen hierbij even zwaar. Volgens Kieskeurig-directeur Janet Sellis vinden winkels de keuring niet vervelend. Integendeel, zelfs. In de praktijk blijkt dat winkels blij zijn met de Voorwaarden Winkelvergelijker. Het is niet alleen voor de consumenten een teken van kwaliteit, maar ook voor de retailers."


12 april 2005

--NRC Handelsblad--
Kopen uit een grijs gebied

"Een bezoek aan de ervaringensectie van de site Kieskeurig (www.kieskeurig.nl) kan veel problemen voorkomen."


30 maart 2005

--Reclameweek--
Het Coolblue-concept

"Heel Nederland zit op forums van Tweakers, Fok of Kieskeurig.nl."


28 februari 2005

--Breekpunt--
Onderzoek bevestigt groeiende rol voorlichting via internet

"Een bezoek aan Kieskeurig.nl werkt hetzelfde als een praatje met de buurman. Mensen delen ervaringen omdat zij daardoor het gevoel krijgen het product te kunnen kiezen dat het beste bij ze past."

26 februari 2005

--Dutchcowboys.nl--
Online 'vergelijkers' nemen rol consumentenorganisaties over

"De consument heeft een sterke voorkeur voor een nieuwe generatie adviesorganisaties zoals de vergelijkingssite van Kieskeurig.nl"


26 februari 2005

--Algemeen Dagblad--
Prijzen vergelijken loont

"Op www.kieskeurig.nl kan iedereen terecht zonder beperkingen. Op deze site geven gebruikers zelf een oordeel over producten. Op de site staan ook duidelijke begrippenlijsten om consumenten wegwijs te maken en de prijzen in de verschillende winkels."
25 februari 2005

--Planet Internet--
Web concurrent van bond, Kassa en Radar

"Een derde van de Nederlanders noemt internet als de belangrijkste adviesbron bij nieuwe aankopen. Op product- en prijsvergelijkingssites als Kieskeurig.nl onderzoeken Nederlandse internetters zelf welke producten of diensten de beste en de slechtste zijn. Op grond van die vergelijkende informatie nemen ze een koopbeslissing."


23 februari 2005

--Algemeen Dagblad--
Grote aankoop? Eerst op internet!

"Dat doet ook H.J. Van de Luitgaarden uit Rotterdam. Hij is lid van de Consumentenbond. 'Ik bekijk altijd even wat er in de consumentengids staat en daarnaast bekijk ik ook altijd sites op internet. Zoals de site van de Consumentenbond, maar ook de vergelijkingssite Kieskeurig.nl'."
22 februari 2005

--BrickmeetsByte.com--
Internet stimuleert groei prosumers

"Je kan verwachten dat het bezoek en daarmee de macht van Kieskeurig in de toekomst alleen nog maar zal toenemen. Het zou daarmee beste wel een behoorlijke concurrent van de Consumentenbond kunnen worden."
februari 2005

--Telecommerce--
Eerlijk duurt het langst
Kieskeurig.nl is het walhalla voor prosumers

"Consumenten zijn behoorlijk Kieskeurig. Zeker in Nederland. Mischien dat het Kieskeurig.nl daarom voor de wind gaat. De opzet en inhoud passen goed bij 'de nieuwe consument', die dan ook dankbaar gebruik maakt van de vergelijkingssite. Deals met online winkels, verzekeraars en advertentie-inkomsten houden de site financieel gezond. Oprichter Janet Sellis waakt over transparantie en onafhankelijkheid van de reviews: 'Het staat de consument vrij om op te schrijven wat hij wil'.....Kieskeurig.nl lanceert later dit jaar Kieskeurig.biz, dat leunt op het bekende principe van de koopgids, maar gericht op bedrijven.....Het lijkt in ieder geval of Sellis en haar man goud in handen hebben, nu ook blijkt dat steeds meer consumenten gebruikmaken van vergelijkingssites."

29 januari 2005

--de Volkskrant--
Iedereen expert

"...De Senseo-klacht van Terlouw is een van de kwart miljoen reviews die te vinden zijn op Kieskeurig.nl. Kieskeurig.nl, dat in 1999 is begonnen, noemt zich inmiddels de meest toonaangevende en complete consumentensite van Nederland. Per dag klikken rond de 100 duizend bezoekers de site aan van de virtuele consumentenclub in Culemborg....Kieskeurig.nl heeft ook gedetailleerde informatie over duizenden producten, van digitale camera's tot kinderwagens...."
28 januari 2005

--Planet Internet--
Kieskeurig wint winkels voor productinfo

"Na Wehkamp en Bol.com wordt ook Kijkshop.nl afnemer van productdata van vergelijkingssite Kieskeurig. Dat heeft Kieskeurig bekendgemaakt. Het bedrijf voorziet de website van Kijkshop van productinformatie en -specificaties."


26 januari 2005

--Thuiswinkel.org--
Kieskeurig sluit contentovereenkomst met Kijkshop.nl

"Kieskeurig.nl, de onafhankelijke product- en prijsvergelijkingssite voor consumentenproducten, heeft een contentovereenkomst gesloten met Kijkshop.nl. De overeenkomst houdt in dat Kieskeurig de website van Kijkshop voorziet van content als productinformatie en -specificaties. Hiermee kan Kijkshop de service richting zijn klanten verder verbeteren....Naast Kijkshop.nl maken online winkels als Wehkamp.nl en Bol.com gebruik van deze dienst.