Bose QuietControl 30 - Reviews

hoofdtelefoon
USB

Hoge Noorden 28-02-2018

Fijne Oortjes

Na wat prutsen met de eq op je telefoon krijg je altijd wel een mooi geluid uit deze Bose QC 30. De meegeleverde oortjes zitten erg fijn, je verneemt ze nauwelijks.
De klacht dat de nekband snel verdraait rond je hals klopt, maar of dat erg is…Als je daar niet mee bezig bent, weet je het niet. Een groter probleem vind ik dat de bluetooth verbinding nogal kwetsbaar is.
Als je een paar meter bij je telefoon wegloopt, slaat de muziek al over. Zelfs met de GSM in mijn broekzak, ondervond ik regelmatig een “hik”. Misschien wordt dat nog eens met een update opgelost. De onderdrukking van het omgevingsrumoer is indrukwekkend. Je kunt dit ‘t beste testen met de muziek uit! Ik luisterde altijd liever naar muziek uit speakers, maar deze oortjes kan ik uren op hebben, zonder dat het geluid me vermoeid. De hoge prijs ben ik over een jaar vergeten, hoop ik.

Pluspunten

• Draadloos en klein
  • Goed geluid (te maken)

Minpunten

• De prijs
  • Bluetooth soms kwetsbaar

Arjan 22-01-2017

Veelzijdige headset

Met bose quitecontrol 30 heeft bose een mooi stukje techniek neergezet. De headset heeft meerdere maten van oordopjes meegeleverd, pasvorm is daarom prima.

De geluidskwaliteit is wat je van bose mag verwachten dik in orde! In verschillende reviews wordt er verschillend over geoordeeld. Mijn ervaring leert dat het hier gaat om het al bekende "wat je er in stop krijg je eruit, slechte kwaliteit erin , slechte kwaliteit eruit".

Het ruisvermindering is naar smaak aan te passen via de app. Drukt echt de hele wereld aan ruis compleet weg, klein nadeeltje is buiten wandelen in de wind. die pikt het systeem nadrukkelijk op. Verder draag ik deze op kantoor, geen collega meer te horen. Nadeel hoor ook de gewone telefoon niet!

Verder getest in de trein, werk daar erg goed.

De prijs is best stevig, maar kijk niet naar wat die kost, maar wat die oplevert! Dat is een draadloze headset , lange batterijduur , goede kwaliteit muziek, en omgevingsruis is compleet weg

Pluspunten

• geluidskwaliteit
  • ruisvermindering
  • draadloos
  • batterijduur

Minpunten

• prijs