Philips Viva Collection HR1889 - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Viva Collection HR1889 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Ducktail 06-02-2021

Praktisch en werkt goed!

Apparaat werkt goed, is goed schoon te maken. Maakt in de praktijk soms een piepend geluid. Wordt ook in de handleiding gemeld, maar is soms ook vervelend. Zou het apparaat weer kopen.

Pitercie 21-07-2020

Geveldige kenmerken

de garde perst het fruit en de spinazie heel goed samen. Ik zie geen defecten aan het product, ik raad het aan

gibou78 20-02-2019

il presse et fait des bon jus

La vis 3 de pressage ne forte pas sur le compartiment 2de pressage; ce qui fait que la grille de filtre s'encrasse au bout d'une orange; le poussoir 4 n'est pas ergonomique et il et trop court.

Jeandmn 22-11-2017

Veel beter en breder inzetbaar dan mijn citruspers.

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Ik heb deze machine nu een aantal weken en heb vele verschillende sappen gemaakt. De meeste aan de hand van de app die je op je smartphone kunt installeren. Deze geeft verschillende recepturen van sappen die je kunt maken. Daarnaast is alles vaatwasserbestendig wat het schoonmaken een peulenschil maakt. Alleen even voorspoelen is nodig, thats it! Hetgeen wat ook fijn is, is dat de machine zelf niet vies wordt bij het persen van sap. Voor harde producten (zoals wortels etc.) werkt de machine perfect en loopt alles mooi door. Ik heb echter wel gemerkt dat als je er een aantal geschilde sinaasappels bij doet, het filter verstopt kan raken. Je kunt dan het apparaat even laten lopen, het duurt dan alleen gewoon wat langer voordat alles door loopt. Daarnaast is het handig om zachte vruchten met veel vruchtvlees daarom als laatste te doen. Het apparaat bestaat uit een zeer grote opvangbak, waardoor je veel sap kunt maken. Het nadeel is echter dat deze bak niet altijd makkelijk leeg te schenken is, want hij bevat geen 'schenktuitje'. Een ander voordeel is, is dat de pulp of het afval bijna droog uit het apparaat komt, dus er gaat geen sap verloren.
Voorafgaand aan dit apparaat had ik een citruspers, maar dit apparaat is wel echt een verademing. Na veel sinaasappels raakte het filter hiervan ook verstopt, dus ik denk dat dat iets is wat geaccepteerd moet worden. Maar in vergelijking met de citruspers is deze sapcentrifuge veel breder inzetbaar, kan veel meer vruchten en groenten persen. Daarnaast krijg je er ook geen vieze handen van, omdat je hele producten erin kan doen, door de grote ingang.

Lathyrus48 13-11-2017

Makkelijk je favoriete sapjes maken

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] De gebruiksaanwijzing: pictogrammen zijn makkelijk te interpreteren, zeker met de geschreven tekst. Wat onhandig is dat je voor het Nederlands drie bladen nodig hebt; een met de pictogrammen, een voor het eerste deel en dan nog een voor het vervolg van de tekst.
Het verkregen sap van wortel, appel, peer, bietjes smaakt heerlijk en werkt het apparaat goed. Wel de indruk dat bij wortel niet al het sap eruit is geperst.
Het schoonmaken van alle onderdelen gaat heel makkelijk en goed.
Het aanbrengen van de invoerbuis gaat wat stroef, maar dan ineens zit hij op zijn plek. De rest aanbrengen is heel makkelijk. De staaf waarmee je de ingrediënten wat moet aanduwen is veel smaller dan de invoerbuis en houdt niet altijd al het materiaal op zijn plek, maar is wel nodig anders wordt alles omhooggestuwd. Wellicht is het handiger om de deksel weg te laten en de staaf precies in de aanvoerbuis te laten passen. Deksel heeft eigenlijk geen functie en mijns inziens overbodig.
Alles bij elkaar een mooi apparaat om lekkere sapjes mee te maken.

MarliesK 13-11-2017

Fijn apparaat, weinig restafval

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Ik test het apparaat voor Philips. Het apparaat is makkelijk in elkaar te zetten, het werkt erg makkelijk en logisch.
Het maakte in het begin wel wat lawaai, maar dat stond ook in de gebruiksaanwijzing.
Je kan het fruit in vrij grote stukken in de machine doen, dat gaat erg makkelijk. Er zit een beveiliging op dat je niet je hand/vingers in het apparaat kan steken.
Het is een slowjuicer, dus het gaat om het sap wat er uit komt, maar soms is het apparaat verstopt door de kleine gaatjes van het zeefje en komt er weinig sap uit. Je kunt dan de stop onder het apparaat dicht doen en het apparaat aan laten staan en dan komt er uiteindelijk wel meer sap vrij.
Niet te ongeduldig zijn!
Al het fruit en de groentes die ik gebruikt heb worden helemaal uitgeperst en alleen het pulp blijft over, dat is bijna droog!
Het is makkelijk schoon te maken, je spoelt de onderdelen zo af en het kan ook in de vaatwasser.
Een extra zeefje met grotere gaatjes zou fijn zijn, zo kan je ook iets van vruchtvlees in je sap krijgen.

Lathyrus2 12-11-2017

Handzaam product

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Je proeft het fruit en de groente. Makkelijk schoon te maken en snel weer gebruiksklaar.
Jammer dat je voor de gebruiksaanwijzing drie blaadjes nodig hebt, die wel duidelijk is.

DSdB 07-11-2017

Erg fijne slow juicer

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Sinds enige weken heb ik deze slow juicer thuis staan. Hiervoor altijd een andere gehad van een ander merk, die qua vorm aardig op deze juicer lijkt. Wat meteen opvalt is dat de kwaliteit van de materialen vele malen beter is. Alles is een stuk steviger. Na het maken van veel verschillende sappen is mijn conclusie dat deze juicer niet alleen meer kwaliteit uitstraalt, maar ook levert. Het pulp dat overblijft is vrijwel helemaal droog. Maar wat nog belangrijker is is dat de smaken van de sappen vele malen beter is, alsof er meer smaak uit de groenten en fruitsoorten wordt geperst.

Het schoonmaken is overigens echt zo gedaan, helemaal wanneer je dit meteen na gebruik doet.

Happylife 07-11-2017

Heel makkelijk in gebruik!

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Super fijne slowjuicer. Hij is erg makkelijk in gebruik. Het apparaat is snel uit elkaar te halen en schoon te maken, vergeleken met onze oude centrifuge. Mijn zoontje van 7 vindt het geweldig om er lekkere sapjes mee te maken met bijv. appel, wortel en peer, en dit doen we dan ook dagelijks!

AlexanderDovens1979 03-11-2017

Een compacte een makkelijke juicer

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Echt een geweldige juicer voor als je vaak een sapje wilt maken maar geen zin hebt in een gigantisch apparaat in de keuken. Door het compacte vormaat kan je de juicer makkelijk wegzetten als je hem niet gebruikt maar dat doet de prestaties er niet minder om! Verder gaat het schoonmaken zeer makkelijk doordat alles te demonteren is en gewoon onder de kraan is schoon te spoelen

Knarfie12 03-11-2017

Een compacte een makkelijke juicer

Stephanie99 01-11-2017

Goede prestatie, maar nog wat verbeterpunten in het design

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Ik ben erg tevreden over de prestaties van de slowjuicer. De grote onderdelen voelen robuust aan bij het in elkaar zetten en zijn gemakkelijk en intuïtief te verwijderen en schoon te maken. Daarbij was ik positief verrast met het vermogen van de boor. De verschillende onderdelen zijn vaatwasserproof en zijn gemakkelijk binnen een paar minuten uit elkaar gehaald, omgespoeld en in de vaatwasser geplaatst.

De slowjuicer heeft een paar fijne elementen, zo zitten aan de achterkant van de sapbak schenktuitjes, waardoor het sap zonder knoeien over te gieten is in glazen. Verder beschikt het apparaat over een reverse-knop, waardoor je stukken fruit die vast zitten even kan terugspoelen en opnieuw kan laten verpulveren. Zo hoef je er niet met je handen in. Tot slot merkten we dat het apparaat bij inactiviteit een automatische stopfunctie had.

Echter, de slowjuicer verlangt nog enige verbetering: op de eerste dag viel al direct een rubberen afdekkapje van over één van de schroeven (van de hendel van de 'drip stop') in de bak van het net geperste sap. Een ander afdekkapje liet na enkele dagen ook los.
Verder is de binnenkant van de grote onderdelen (bijvoorbeeld daar waar je het fruit in gooit) niet gemakkelijk droog te krijgen met een vaatdoek en kun je er niet bij met een afwasborstel. Op termijn zorgt dit ervoor dat viezigheid achterblijft.
Tot slot is er geen mogelijkheid om de hoeveelheid pulp/de grofheid van de machine in te stellen. Dit zou bijvoorbeeld misschien opgelost kunnen worden door verschillende roostertjes te leveren. (Overigens, de bijsluiter zegt het al en dit is volgens mij bij geen enkele slowjuicer zo, maar peulvruchten kunnen niet in de slowjuicer gebruikt worden. Dan raakt het roostertje verstopt. Bananen en avocado’s moeten dus in de ouderwetse blender).

Als extra: in de productbeschrijving werd geadverteerd met een receptenboekje. Dit was meer een folder dan een receptenboekje, maar er werd wel verwezen naar een app op je telefoon. Deze app ziet er helder uit, werkt prima en biedt enige vernieuwende recepten. Het aanbod recepten vond ik zelf vrij beperkt, maar mogelijk komt dit nog.

Amanda71279 01-11-2017

Goede prestatie, maar nog wat verbeterpunten in het design

Claire11 01-11-2017

Erg makkelijk en snel in gebruik, absolute aanrader!!

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Ik ben zeer tevreden over deze slowjuicer en zou hem daarom anderen ook aanraden!!
Hij is heel erg makkelijk in gebruik en ook makkelijk en snel schoon te maken.
De afneembare delen kunnen zelfs in de vaatwasser, maar zelf spoel ik alle onderdelen makkelijk onder de kraan schoon. Zeker omdat je hem bijna helemaal uit elkaar kunt halen gaat dit erg makkelijk!!
Ik was erg benieuwd naar hardere groenten of dat dat net zo makkelijk zou gaan als bijvoorbeeld fruit en ik moet zeggen dat het me echt verbaasde hoe makkelijk dat ging!!
Wel heb ik gemerkt dat je fruit soorten die veel vruchtvlees bevatten het beste als laatste door je gezonde sapje kunt doen omdat de filter dan wat verstopt lijkt te raken en er dan een soort moes boven de filter achter blijft waardoor hij langzamer door gaat lopen.
De fijne filter zorgt er wel voor dat je echt lekker dun te drinken sap krijgt!! Eb het "afval" komt er voor uit in het speciale opvangbakje, echt fantastisch!!
Oja voor sinaasappels is wel aan te raden de schil er even af te halen, anders wordt het sapje erg bitter.

Waar ik voorheen een theedoek en een zeef gebruikte om gezonde sapjes te maken, gebruik ik nu de slowjuicer en echt dat had ik jaren eerder moeten doen!!
Erg makkelijk en snel in gebruik waardoor je even snel een gezond sapje kunt maken en het dan ook sneller doet!!

Miesje13 01-11-2017

Prima apparaat.

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Het apparaat is gemakkelijk in elkaar te zetten en kan gelijk gebruikt worden. Er zit ook een boekje bij met een paar voorbeelden van sapjes zodat je gelijk aan de slag kunt. Zelfs hard fruit en groente wordt gemakkelijk geperst.

Wanneer je het apparaat met de hand af moet wassen, gelijk in het water leggen of afwassen, anders wordt het wat lastig. In de vaatwasser zal het beter gaan.

Fijn apparaat voor het maken van sappen.

Moonz 01-11-2017

Prima apparaat.

Fijn apparaat voor het maken van sappen.

Frederiek2017 29-10-2017

Top apparaat, maak je lekkere gezonde sapjes.

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Ideale machine om de meest heerlijke vruchten sapjes te maken.
Bij deze sapcentrifuge is het mogelijk om lekker redelijk grote stukken te malen.
Top aankoop

Manonnie 29-10-2017

Top product om snel een gezond sapje te maken!

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Ik heb de slowjuicer nu ongeveer 2 weken en ben zeer tevreden. Hij ziet er mooi uit en neemt weinig ruimte in op het aanrecht. Er zit een beveiliging op zodat je niet met je hand in de vultrechter kan(uit veiligheid). Ik heb alleen één keer gehad dat ik een te groot stuk appel erin had gedaan. En die kreeg ik door het veiligheidspanel er lastig uit. Het receptenboekje wat erbij zit staan goede recepten in. Ook kun je de app downloaden waar nog meer lekkere recepten instaan.

Joorak 29-10-2017

Top product om snel een gezond sapje te maken!

Toontje83 28-10-2017

Mooi design, makkelijk in gebruik, makkelijk schoon te maken

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Makkelijk in gebruik, goed schoon te maken, zacht motor geluid, mooi design.
Puur gezond sap, en het groente /fruit afval wordt opgevangen in de speciaal bestemde bak.
Groente/fruit gaan makkelijk door de daarvoor bestemde opening naar binnen, maar door de kleine gaatjes in de zeef lijkt het afval product van de groente/fruit zich wat op te hopen. De onderdelen zijn makkelijk uit elkaar te halen en hierdoor goed schoon te maken.