De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 73 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Inventum AC905W op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,9

Rachel 13-06-2021

Te warm buiten, lekker koel binnen

Geschreven voor: Inventum AC905W

Nu is het alleen te warm als we buiten zijn!
We hebben vorig jaar dezelfde airconditioner gekocht en wilden een tweede. Wij hebben het dit jaar gedaan en het staat heerlijk lekker fris in huis!

Pluspunten

• Afstandsbediening
  • Verschillende programma's

Minpunten

• Zwaar

Flugel Edje 13-06-2021

Slechte koelprestatie

Geschreven voor: Inventum AC905W

Het product koelt niet naar verwachting. Verschillende standen uitgeprobeerd maar de temperatuur in de woonkamer daalt met slecht 2 graden in 4 uur tijd.

Edwin 11-06-2021

3 in 1 Airco inventum AC905W

Ik heb deze gekozen om dat deze het best uit de test kwam in 2020
en ik wil zeggen hij is het waard.
z'n ontvochtiger is top m'n Rv zakte binnen een half uur.
recirculatie nog niet gebruikt om het echt te kunnen zeggen.
en de Airco is ook een topper en makkelijk aan te sluiten,
met de flexibele Raam oplossing .
eindelijk lekker koel slapen
kort om een Topper is het

edwin 11-06-2021

klasse apparaat

Geschreven voor: Inventum AC905W

echt een top apparaat, woon onder een plat dak en het is hier erg warm, het lijkt nu of ik in de koeling van de supermarkt zit, installatie is een fluitje van een cent, voor de prijs hoef je het niet te laten. zelfs mijn huisdieren zijn niet meer uit de kamer te slaan

Pluspunten

• goeie airco
  • makkelijke installatie
  • goeie prijs
  • mooi design
  • makkelijk te verplaatsen

V DEJONG 10-06-2021

werkt goed, mooi design, geluid valt mee

Geschreven voor: Inventum AC905W

omdat een split airconditioning nog even geen optie is bij ons toch voor de mobiele airco gekozen. Omdat het toch een flink apparaat is is het fijn dat het design best mooi is. Het geluid is persoonlijk maar wij vinden het monotone geluid best ok (heft het omgevingsgeluid weer op). Koeling is goed te noemen maar de zomer moet nog wel echt beginnen dus nog niet kunnen testen bij heel warm weer.

Pluspunten

• mooi design
  • geluid productie valt mee
  • koelt prima

Minpunten

• afvoer blijft uitdaging qua lengte en diameter

Marco 09-06-2021

Gebruiksvriendijk en "cool" design inventum airco

Geschreven voor: Inventum AC905W

Mooi design, gebruiksvriendelijk, overal snel en handig te platsen en belangrijkste hij koelt de ruimte goed!

Pluspunten

• gebruiksvriendelijk
  • mobiel

F. Vliet 08-06-2021

Koelvermogen is zeer slecht!

Geschreven voor: Inventum AC905W

Ik was zeer enthousiast over alle goede reviews en heb hem daarom besteld, helaas viel mij dit vies tegen en ben ik zeer ontevreden over het koelvermogen. Ik heb de airco al een aantal dagen getest maar de airco voldoet gewoon niet aan mijn verwachting omdat deze niet naar wens koelt, het is alleen koud als je erboven gaat hangen/vlak voor gaat zitten. Het lijkt meer een ventilator naar mijn idee dan dat deze de ruimte daadwerkelijk koelt, de ruimte van 18m2 daalt over een hele middag maar 2 graden (van 25 naar 23 graden) terwijl deze op de hoogste stand, de laagste graden staat ingesteld en de ruimte goed is afgelsoten. Deze airco kan het nu al niet aan, laat staan als het buiten tropisch warm is. Ook heb ik ervaren dat er een vervelend irritant hoog geluid uit de airco komt wat je kan vergelijken met tinnitus of krekel geluid en soms hoor je ook een licht kraakje, alsof er een takje ratelt in dat ding. Naast dat zag ik bij het uitpakken 2 krasjes op de airco, niet netjes en niet goed gecontroleerd in de fabriek.
Ik snap niet dat er zoveel goede reviews zijn, ik beveel dit product echt niet aan.

Minpunten

• Koelvermogen is slecht, zelfs voor kleine ruimtes
  • Maakt hoog irritant tinnitus/krekel geluid

Flugel Edje 13-06-2021

Beste F. van Vliet.
Ik ervaar ook een zeer slechte koelprestatie terwijl in de meeste reviews juist positieve berichten te lezen valt over de koeling van ruimtes. Mag ik vragen waar jij de airconditioner gekocht hebt? Wellicht is het een productiefout in een bepaalde reeks.
M.V.G. Flügel Edje

Clemens 05-06-2021

Lekker koel

Geschreven voor: Inventum AC905W

Koelt grote ruimtes goed af, zonder teveel geluid! Perfect voor die hete zomerdagen! Prijzig maar volledig waard.

Pluspunten

• Koelt goed
  • Niet te luid

Minpunten

• Redelijk prijzig

Jelle 02-06-2021

1 graad koeler per uur

Geschreven voor: Inventum AC905W

Recentelijk deze Inventum airconditioner gekocht en hem na een koude/natte mei-maand eindelijk kunnen testen na twee zinderende zomerdagen. Ik woon op de vijfde verdieping in een studio van 27m2, en daar wordt het snel ontzettend heet. Vanmiddag was het hier 22,5 graden volgens de thermostaat. Toen ik de airo aanzette op 18 graden ging de temperatuur ongeveer met een graad per uur naar beneden. De airco blaast heerlijk koude lucht en heeft uitgebreide mogelijkheden (zoals een timer) en een eenvoudige interface. Het apparaat maakt wel veel geluid, maar niet zo storend dat je er echt last van hebt. Tijdens het slapen moet ik hem wel uit doen. Al met een al een mooie aanwinst voor hete zomers, die vooral wat betreft de prijs/kwaliteit verhouding uitblinkt.

Pluspunten

• goede prijs/kwaliteitsverhouding
  • eenvoudige interface

Minpunten

• lawaaierig

Fam. Frie 12-05-2021

Inventum AC905W

Geschreven voor: Inventum AC905W

Voor de slaapkamer op zolder de AC905W van Inventum aangeschaft via Bol.com. De specificaties zijn goed voor de ruimte waarvoor hij nodig is. Netjes volgens afspraak geleverd. Gebruiksaanwijzing doorgenomen en de airco "geïnstalleerd". Voldoet zeker aan de verwachting. Strak design, goede kwaliteit en handig op wieltjes. Afstandsbediening is makkelijk en alle functies zijn makkelijk te bedienen. Een OER-Hollands product!
Laat de zomer maar komen.

Pluspunten

• Specificaties vs aanschafbedrag
  • OER-Hollands
  • Design / kwaliteit
  • na registratie 5 jaar garantie

Minpunten

• ,,,nog niet kunnen vinden

inventum airco ac905w 10-05-2021

Goede Airco

Geschreven voor: Inventum AC905W

Lekker koel, ik kan lekker slapen en is makkelijk mee te werken .ik blij dat ik heb deze keuze gemaak .

Tassie 05-05-2021

Klein en handelbaar door wieltjes

Geschreven voor: Inventum AC905W

Super airco gekocht omdat het zomers niet te doen is in huis, wilde een officiele airco maar dat liet woningbouw niet toe...dit is een zeer goede vervanger

Kees van Oosterhout 26-04-2021

Zeker een aanrader

Geschreven voor: Inventum AC905W

Een hele goede mobiele airco die zijn werk goed doet, tegen een leuke prijs. daarnaast door de nachtstand ook vrij stil.

Pluspunten

• goede prijs
  • werkt goed

Minpunten

• zwaar

Danny 16-08-2020

Top voor studentenkamer!

Geschreven voor: Inventum AC905W

Gekocht voor studentenkamer van 17m2 en werkt als een gek! Kost evenveel als een maand huur van m'n kamer haha maar is het meer dan waard! Huisgenoten zijn jaloers dat het zo koud is en komen bij op m'n kamer eten omdat het in de woonkamer veels te warm is.
Maakt wel wat herrie, maar hij staat naast m'n bed en als ie op z'n hardste stand staat te koelen slaap ik er alsnog prima doorheen!
Zeker aan te raden!

Pluspunten

• Koelt goed
  • Ziet er strak uit

Danique 16-08-2020

Heeft me de hitte door geholpen!

Geschreven voor: Inventum AC905W

Sinds 1,5 week ben ik in het bezit van deze mobiele airconditioner. Ik weet niet hoe ik de hitte doorgekomen was zonder deze airco! Ik huur een rijtjeshuis uit 1950 met enkel glas, oude houten kozijnen en verder ook slechte isolatie. Het wordt dan al snel te warm in huis. Op mijn slaapkamer wordt het met gemak 32 graden. De airco was goed verpakt. Duidelijke handleiding laat zien hoe je alles aan moet sluiten. Ik moest wel wachten op hulp voordat ik de airco naar boven kon tillen, voor mij alleen is hij echt te zwaar (maar dat zal met alle airco's wel zo zijn). Door de soepele wieltjes eronder is de airco wel goed te verplaatsen zodra deze eenmaal boven is. De raam-afsluit-kit die erbij zit is ook makkelijk aan te brengen. Het klittenband is stevig en blijft goed zitten. Het geluid dat de airco maakt, valt me erg mee. Op de maximale stand kan ik er niet bij slapen, maar op de nachtstand zeker wel. Ik heb de airco telkens 1-1,5 uur voor het slapen aangezet en de ruimte werd heerlijk goed gekoeld! Het was ook fijn om met de ventilator-functie in slaap te vallen. Als ik toch een klein nadeel mag noemen, dan is dit de bediening in het donker. De knopjes van de afstandsbediening geven geen licht, waardoor je het licht aan moet doen om te zien op welke knop je drukt. De airco zelf geeft wel blauwe lichtjes maar dit zijn rondjes bij een symbooltje. Doordat het rondje licht geeft, en het symbooltje niet, kun je het ook zonder afstandsbediening niet in het donker bedienen. Ik heb nog geen condensvocht afgevoerd/hoeven afvoeren dus daar kan ik niet over oordelen. Ik kan deze airco aan iedereen aanraden!

Pluspunten

• Duidelijke handleiding
  • Door wieltjes makkelijk te verplaatsen

Minpunten

• Moeilijk te bedienen in het donker

Philippe 16-08-2020

Airco AC905W: Minpunten NUL

Geschreven voor: Inventum AC905W

Twee gekocht. 5 sterren airco die tijdens de hittegolf de titel "best reviewed" juni 2020 in Kieskeurig.nl helemaal waarmaakt. Waanzinnige prijs/ kwaliteitsverhouding qua degelijkheid, geluid, compactheid, koeling en inclusief raamafdichtingskit (geen vanzelfsprekende zaak). Daarbij optie tot 5 jaar Inventumgarantie, omruilservice, glasheldere website met uitleg etc en zekerheid van een degelijk NL product. Minpunten: nul

Pluspunten

• prijs/ kwaliteit
  • degelijkheid, compactheid, geluid, koeling
  • NL product, 5 jaar (omruil)garantie
  • website Inventum
  • incl raamafdichtingskit

Minpunten

• Nul

Jorn 14-08-2020

Eindelijk heerlijk koel tijdens de jaarlijkse hittegolf

Geschreven voor: Inventum AC905W

Toestel kunnen aankopen aan een promotieprijs tijdens de solden met een prima prijs/kwaliteitsverhouding. Daarnaast heeft het één van de beste designs van alle airco's op de markt momenteel.

De installatie ging vlot. Eigenlijk moet je enkel de slangen bevestigen. Eén voor de luchtafvoer en één voor de waterafvoer (bv. in een emmer). Het apparaat is wel aan de zware kant waardoor verplaatsen tussen verdiepen niet aangeraden is. Verplaatsen op eenzelfde gebied kan wel gemakkelijk door de wieltjes eronder.

De machine doet zijn best en koelt bv. een bureau of slaapkamer in ongeveer 20 min. Prima airco als het buiten +30 graden is en je het binnen terug koeler wilt krijgen. Zolang het buiten warm is en je kamer opwarmt moet de airco dus opstaan om het rond de 24°c te krijgen. Maar met een noise cancellation headphone en wat muziek kun je nog prima thuiswerken.

65db is best luid en ik kan er persoonlijk niet mee slapen, maar perfect om alles koel te krijgen.
In de living hebben we ook nog een single unit van €2250 aan de muur hangen, maar eerlijk gezegd is het koelvermogen van deze goedkopere mobiele airco daartegenover spectaculair.

Pluspunten

• Koelvermogen
  • Prijs/kwaliteit

Minpunten

• Geluid
  • Lengte elektriciteitskabel

Vanessa 11-08-2020

Woonkamer voelt nu lekker fris aan

Geschreven voor: Inventum AC905W

Wij hebben deze airco gekocht om onze woonkamer (en aansluitende open keuken) van 35/40m2 te koelen. De airco koelt niet naar het aantal graden wat we instellen maar doet zeker z'n werkt en de lucht is aanzienlijk koeler en frisser. Ik denk wel dat de airco nóg veel beter zou werken in een kleinere ruimte (slaapkamer).

Wesley 11-08-2020

Inventum airco

Geschreven voor: Inventum AC905W

Super product zeker een aanrader koelt goed gemakkelijk te gebruiken niet al te veel lawaai voor een airco echt super voor slaapkamers of kleine studio's echte aanrader

Pluspunten

• Goede koeling
  • Gebruiks vriendelijk

Minpunten

• Veel water producie

Mayar 09-08-2020

duurzaam, koelt goed

Geschreven voor: Inventum AC905W

Het product is uitstekend, hij maak de kamer snel koel en hij is duurzaam, de geluid is harder dan wat ik verwacht, maar hij doet het uiteindelijk heel goed.
Ik beveel dit product aan.

Pluspunten

• Duurzaam
  • Goedkoop

Minpunten

• Lucht slang is niet lang genoeg
  • Zwaar

André v Dierendonck 09-08-2020

mobiele airco

Geschreven voor: Inventum AC905W

Super blij mee, alles erop en eraan en ook nog 5 jaar garantie. dit is wat ze bedoelen met plug en play. je pakt hem uit stopt de stekker erin zet hem aan en binnen een half uur is mijn kamer en keuken van 40 m²¡ heerlijk koel. Dit apparaat doet gewoon wat hij moet doen, had ik jaren eerder moeten hebben

Hassink 08-08-2020

Mobile airco

Geschreven voor: Inventum AC905W

Dit wat het beloofd en is zeker waar voor het geld.
Kleine ruimtes verliezen niet teveel plaats doordat het een kleine maar krachtig en wendbaar machine is.
Erg blij mee.

Rajiv 08-08-2020

Goede verkoeling

Geschreven voor: Inventum AC905W

Mooi en compact design, koelt onze ruimte naar verwachting. Top product in tijden van de hittegolf (binnenshuis van 33°C+ naar 24/25°C)!!

• Koelt goed
  • Goed product voor tijdens de hittegolf dagen

Luc 07-08-2020

prijs/kwaliteit top!

Geschreven voor: Inventum AC905W

Mooie mobiele airco waarbij het geluid me mee valt. Sterk voordeel zijn de bewegende vinnen die naar boven blazen. Hierdoor verdeelt hij de koude lucht beter en is de kamer snel koel. De slaapstand is ook ideaal en maakt minder geluid. Enige minpunt is dat hij de huidige temperatuur niet laat zien, alleen die naar je wilt instellen. Prijs/kwaliteit helemaal top!

Pluspunten

• Prijs
  • Meegeleverde raamafsluiting
  • bewegende vinnen die omhoog blazen

Minpunten

• actuele temperatuur

Leo 05-08-2020

mobiele airconditioner Inventum AC905W

Geschreven voor: Inventum AC905W

voor koeling slaapkamer gekocht. Binnen 15 minuten uitgepakt en geïnstalleerd.
Koelt prima. Geluid valt mee en is wat men van een dergelijk apparaat mag verwachten. Tot nu toe al goede ervaring.

Pluspunten

• koelt/verwarmt tussen 18 en 32 graden
  • Makkelijk te installeren en bedienen