Inventum AC125W wit - Reviews

tile_capaciteit
105 m³ ruimtes (max.)
tile_geluid
65 dB geluid (binnen)

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 31 reviews die zijn achtergelaten voor de Inventum AC125W wit op Kieskeurig.nl.

Astronautech.com 28-05-2020

Mooi design, maar niet stil en met nutteloze hoes

Geschreven voor: Inventum AC125W wit

Laten we even eerlijk zijn, ik review vaak tech op Astronautech.com dus misschien plaats ik daar ook wel een uitgebreide review van dit apparaat. Anyway, even een situatieschets: Ik woon op 7 hoog in een studio van 30 m^2 met een plafond van 2,50 m hoog. Het enige raam wat open kan betreft aan draai-kiepraam wat naar binnen opent. De afbeeldingen in de handeleiding voor het bevestigen van de hoes zijn onduidelijk.

Aan de bijgeleverde afsluithoes heb je zo goed als weinig, het klitteband waarmee je de afsluithoes kunt bevestigen op het raamkozijn en het raam, hecht niet goed genoeg aan het raam en valt er dus vanaf. Dit komt mede door het verschil in druk tussen binnen en buiten maar ook doordat de slang voor een deel met het gewicht op de hoes rust. Omdat de plaklaag van het klitteband lost gaat zitten, komt er dus alsnog lucht binnen waarmee de hoes zo goed als nutteloos is. Tip aan Inventum, lever betere kwaliteit klitteband mee, het liefste een klitteband wat beter plakt op plastic oppervlakken zoals raamkozijnen vandaag de dag.

De Airco zelf heeft een vrij modern design en daar heb ik zeker geen klachten over. Het geluid wat de airco produceert is wel hinderlijk en vergelijkbaar met een het geluid van een wasdroger die aan staat. Er komt daadwerkelijk flink wat geluid uit het apparaat en ik betwijfel of je in slaap kan vallen met het apparaat aan op 5 meter afstand van het bed. Ik denk niet dat dat gaat lukken. Wanneer de airco op de koelstand staat is er geen verschil in geluid tussen de slaapmodus of de maximale koelmodus. Ook is er geen verschil in geluid tussen de minimale koelmodus en de maximale koelmodus. Wanneer je de airco op alleen ventileren zet is de airco wel fluisterstil. Wanneer de compressor aanschiet om te koelen, bijvoorbeeld als het warmer wordt dan de door jou ingestelde temperatuur, dan gaat de compressor binnen een tijdsbestek van 5 seconden aan waardoor je niet schrikt van het geluid. Wanneer de compressor wordt uitgezet omdat de door jou ingestelde temperatuur is bereikt gaat de compressor in 1x uit en hoor je een "tik". Dit vind ik erg jammer, want je zou dit 's nachts maar horen.

De airco koelt goed en is in zijn productcategorie een van de goedkoopste op de markt. Daarnaast heb je 5 jaar garantie en ook dat is erg netjes. Voor prijs/kwaliteit krijgt de airco 4 sterren. Voor voldoet aan verwachting 2,5 (vanwege de hoes en het toch wel flink aanwezige geluid), voor de mogelijkheden 3,5 ster omdat het lastig is om het het apparaat te slapen vanwege de tik wanneer de compressor uit gaat en voor het moderne design 4 sterren.

• Alle accessoires bijgeleverd
  • 5 jaar garantie

Minpunten

• Toch wel vrij luid
  • Hard tikgeluid als compressor stopt

Julius 28-03-2020

Top product!

Geschreven voor: Inventum AC125W wit

Ik heb de Airco vandaag binnen gekregen. Het was heel warm in mijn kamer tot ik de Airco aan zette. Het koelde gelijk af naar een aangename temperatuur. De Airco heeft een mooi design en is makkelijk verplaatsbaar door de wielen.ik vind het enige nadeel van de airco dat die redelijk zwaar is. Verder mooi product voor een mooi prijsje.

Pluspunten

• Redelijk stil
  • Snel Koud

Minpunten

• Zwaar

Manon 04-08-2020

Fijne Inventie airco op wieletjes.

Geschreven voor: Inventum AC125W wit

Hij werkt zoals verwacht en koelt onze woonkamer. Als ik een minpunt moet noemen zou dit de slang zijn die soms los schiet als ik de airco verplaats.

Pluspunten

• Simpel te bedienen

peer 01-08-2020

Inventum AC 125 w wit

Geschreven voor: Inventum AC125W wit

koel maar 4 graden terug dus ik beveel dit product niet aan maar je heb er wel 5 jaar garantie op wat kan ik er meer op zeggen

Lia 26-07-2020

mobiele airco

Geschreven voor: Inventum AC125W wit

mulitifunctioneel apparaat, verplaatsbaar met wielen naar ander vertrek, slaapsluimer stand, verschillende aircostanden, ontvochtiger, mooie strakke vormgeving. prijs/ kwaliteit goed

sarina 10-07-2020

snel lekker koel

Geschreven voor: Inventum AC125W wit

super snel koel in huis, voor mobiele airco weinig geluid.
makkelijk te bedienen, en weer zeer fijn is, het is tevens een ontvochtiger.
super blij mee
absoluut een aanrader

vero 28-06-2020

Degelijk koelvermogen

Geschreven voor: Inventum AC125W wit

Voor deze prijs een degelijke koeling. Staat hier beneden in de woonkamer en de keuken wordt ook deels gekoeld.
Lawaai valt goed mee. Is natuurlijk niet te vergelijken met een split unit.

Pluspunten

• koelvermogen
  • stroomverbruik

Minpunten

• lawaai
  • gewicht

Monique 26-06-2020

Bevalt niet goed

Geschreven voor: Inventum AC125W wit

Ik heb gewacht op warm weer en hem nu 2 keer s'avonds aangezet, en vindt de koeling minimaal, ik had er heel wat van verwacht na het lezen van de recenties.
Hij maakt ook behoorlijk geluid, wat op zich niet zo erg is want ik wil hem aanzetten voor dat ik naar bed ga en daarna de ventilator aanzet.
Hij staat in de slaapkamer die ook niet erg groot is.
Kortom ik heb spijt, en volgende keer ga ik voor een echte airco
Voor ons geen aanrader dus.

Minpunten

• Koelt niet genoeg
  • Herrie

Anouschka 26-06-2020

Mooi design,compleet installatie pakket

Geschreven voor: Inventum AC125W wit

De airco voldoet prima aan de behoefte, zelfs de woonkamer blijft lekker koel.
Makkelijk te bedienen en compleet geleverd.

Dv 25-06-2020

Heerlijk koel

Geschreven voor: Inventum AC125W wit

Heerlijk! Koelt super goed. Behoorlijk grote ruimte, werkt goed. Compact en mooi design. En door de wieltjes makkelijk verplaatsbaar. Top!

Pluspunten

• Compact
  • Koelt goed

Minpunten

• Korte snoer/stekker

Sjaak de Swart 21-06-2020

Fijne airco, makkelijke bediening en stil.

Geschreven voor: Inventum AC125W wit

In verband met de hete zomers tegenwoordig in Nederland. Onze oude airco staat boven in de slaapkamers.
Deze is veel stiller en makkelijk in de bediening. Onze hond is er ook erg blij mee!

Pluspunten

• stil
  • makkelijk te bedienen
  • koel

j . michiels 21-06-2020

airco ziener leuk uit en voldoen goed

Geschreven voor: Inventum AC125W wit

voldoet zeer goed en de keus viel na goed vergelijken toch op inventum na het product geïnstalleerd te hebben zijn we gestart en na pakweg een uur was de temperatuur in de huiskamer al zo goed dat ik er een goede gedachte bij had top

Pluspunten

• simpel instaleren

T Wouda 20-06-2020

Ideale mobiele airco voor de thuiswerkplek

Geschreven voor: Inventum AC125W wit

Op basis van reviews, de specificaties en prijskwam de AC125W als beste uit onze vergelijking.
Het product werkt naar behoren, is eenvoudig aan te sluiten. Tevens icompleet geleverd met afvoerslang en afdichtingsmateriaal voor openslaande ramen

Pluspunten

• Eenvoudig te installeren
  • Koelt prima

Wuite 18-06-2020

lekker koel

Geschreven voor: Inventum AC125W wit

Mooi design en houd je snachts lekker koel met de slaapfunctie. Ook met de afdichting voor het raak is het zeer goed werkend.

Ralph 13-06-2020

Rustige maar goede airco

Geschreven voor: Inventum AC125W wit

Mijn werkkamer bevindt zich op zolder en ondanks de fatsoenlijk isolatie wil het er best warm worden als de zon de hele dag op het dak schijnt. Hiervoor zocht ik een airco die voldoende capaciteit heeft, maar geen rib uit je lijf kost.
Deze combinatie heb ik gevonden in de AC125W van Inventum. Het is één van de best betaalbare airco's die een BTU van 12000 heeft.
Hij koelt plezierig, de ventilator is rustig aanwezig. Op het moment dat de airco aan het werk gaat wordt er wel wat meer lawaai geproduceerd, maar dat is ook logisch en niet buitensporig naar mijn mening.
De werkkamer op zolder wordt ook op een hete dag, 30 graden plus, plezierig op temperatuur gehouden. Om de temperatuur op niveau te houden kies ik het liefst voor de stand koelen en dan de gewenste temperatuur (22 of 23 graden tot dus verre) in plaatst van de vol automatische stand. Die vind ik persoonlijk te hard blazen, maar dat is ook een kwestie van smaak. De slaapstand heb ik niet uitgeprobeerd aangezien hij in een werkkamer staat.
De bouwkwaliteit oogt heel degelijk en voelt goed aan, de 5 jaar garantie geeft een stukje extra vertrouwen.

Pluspunten

• Koelt goed
  • Bouwkwaliteit
  • 5 jaar garantie

Minpunten

• Vol automatische stand wat winderig

Niek 12-06-2020

Zeer goede en degelijke airco

Geschreven voor: Inventum AC125W wit

Super mobiele airco, koelt zeer snel en goed. Zeker een aanrader.
Makkelijk te installeren en met de raamkit kan je de slang makkelijk buiten hangen zonder dat er warme lucht binnen komt.

Pluspunten

• Koelt snel
  • Geruisloos
  • Raamkit

Kees 07-06-2020

Koelt uitstekend!

Geschreven voor: Inventum AC125W wit

Na de hete zomer van afgelopen jaar waarin we een mobiele airco van familie konden lenen, getwijfeld of we een split airco zouden aanschaffen of toch een mobiele airco. Omdat je de mobiele airco na de zomer weer kunt opruimen en ook het flinke verschil in aanschafkosten hebben we gekozen voor de mobiele airco van Inventum. Geen spijt van gehad: hij koelt prima en ook het geluid van alleszins mee.
Wel zou het fijn zijn als de hoeveelheid lucht die de compressor naar buiten blaast geregeld zou kunnen worden: dit is niet altijd nodig en zou volgens mij een gunstig effect kunnen hebben op het geluidsniveau. Nu kan geen enkele mobiele airco dit overigens.

Pluspunten

• koelt uitstekend
  • gemakkelijk verplaatsbaar (mbv de wieltjes)
  • strak en onopvallend design

Minpunten

• maten van aansluitset en slang niet standaard

k fink 05-06-2020

makkelijke bediening

Geschreven voor: Inventum AC125W wit

De koeling is uitstekend,makelijk met afstandbediening,prijs en 5 jaar garantie is ook goed en de vormgeving.

Mike 02-06-2020

Perfect cooling device!!!

Geschreven voor: Inventum AC125W wit

I’m such a fan of Inventum, and it’s a truly admirable brand, since 1904. It’s not only engineering or producing products, but also delivering quality technology and lifestyle to human kind.

Pluspunten

• Betifully designed
  • Friendly pricing
  • Sound quality
  • Trustful brand
  • Noise cancelation

T donkers 31-05-2020

T Donkers

Ziet er netjes uit .Handig in gebruik werkt perfect .Stil in gebruik .Overal
te gebruiken .Goed verplaatsbaar .

Pluspunten

• super
  • aanrader