Knives and Tools - Reviews & Ervaringen

Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over Knives and Tools.

Knives and Tools stelt zich voor

Knivesandtools.nl staat al sinds 1999 voor je klaar als betrouwbare webshop op het gebied van keukenmessen, zakmessen, multitools, messen slijpen, zaklampen, batterijen, accu’s, outdoorproducten en nog veel meer. We zijn echte liefhebbers en testen de producten zelf uit. Hierdoor weten we heel goed wat we verkopen. Alleen echte kwaliteit redt het tot onze website, inmiddels ruim 7000 producten. Wanneer je bij ons bestelt wordt jouw pakketje zorgvuldig verpakt en verzonden. Klantvriendelijkheid en service staan bij ons hoog in het vaandel.

Deze score is berekend op basis van 8 reviews die geschreven zijn in het afgelopen jaar

8.3

EHA Meeuse 14-05-2018 Via de website gekocht

gewedige service

ik heb al een paar jaar de eden TDL 20 zaklamp, ik kreeg een storing in de lamp, ik kreeg hem moeilijk op de zaklamp stand dus alleen stroboscoop stand.
heb alles opgestuurd en kreeg na 3 dagen een complete nieuwe lamp opgestuurd.
dat is nog is een goede service

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Menno 08-03-2018 Via de website gekocht

Goede service

Na bijna 2 jaar een zaklamp teruggestuurd omdat ik dacht dat deze kapot was. Werd keurig op de hoogte gehouden. Bleek iets te zijn wat ik zelf fout had gedaan. Dit is gemaakt en de zaklamp kwam met nieuwe batterijen en helemaal schoongemaakt terug. Zeer tevreden.

Pluspunten

• Retourproces
  • Klantenservice

Minpunten

• -

Maarten 14-02-2018 Via de website gekocht

Geweldig geholpen

Echt een super service!! Toen het mes wat ik had besteld niet op voorraad was , hebben ze persoonlijk contact per e-mail opgenomen en mij echt perfect geholpen! Bedankt

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

A 26-01-2018 Via de website gekocht

veel kennis van producten, snelle levering, goede aftersales

Ik had een mes met een oppervlak van roestvast damast-staal gekocht. Prachtig mes, sneller geleverd dan verwacht. Ik vroeg me toen af wat ik moest doen als het damast beschadigd zou raken bij het slijpen. (Het patroon wordt pas zichtbaar na etsen in zuur en kan dus weg-geslepen worden.) Mail gestuurd naar de klantenservice. kreeg een mail van een persoon in plaats van een anonieme servicedesk. Hij schreef dat hij de vraag zou doorgeven aan hun messenexpert. Een dag later persoonlijk en professioneel advies ontvangen. Mijn goedkope snijplank begint te scheuren. En ik heb mezelf beloofd dat ik een mooie nieuwe bij Knives&Tools mag kopen als ik mijn propedeuse gehaald heb.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden

Minpunten

• -

John 14-12-2017 Via de website gekocht

Slechte informatieverstrekking over te leveren product

Geen informatie ontvangen over te leveren product. Twee maal gebeld met medewerker. Vaag verhaal over toelevering. Konden geen leverdatum noemen. En wilden geen moeite doen om achter een leverdatum te komen. Of enige moeite te nemen om het proces te versnellen. Uiteindelijk bestelling laten annuleren om ergens anders te gaan bestellen.
Vooral het onbehulpzame karakter is storend. Zeer frustrerend dat er geen info wordt gegeven zo net voor de feestdagen.

Pluspunten

• -

Minpunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Klantenservice

Britt Everstijn 13-10-2017 Via de website gekocht

SLECHTE SERVICE

3 delig messenset van Eden gekocht voor professioneel kok. Binnen een week koksmes kapot. Gebeld en ze konden niks doen. Mevrouw wimpelde het af en zonder te vragen werd mij verteld dat dit mijn probleem was. Er zitten boekjes bij hoe het mes gebruit moet worden en hij is verkeerd gebruikt(zonder te vragen of het mes te bekijken). Ze kon niks betekenen. Geen vervanging of geld terug. Uiteindelijk doorverbonden met de messenspecialist. Het mes opgestuurd en toch geconcludeerd dat het mes niet goed was. De volgende dag zouden we een nieuw mes krijgen.... oeps vergeten op te sturen. Hoeveel fouten kun je maken bij een klacht. Ik wacht nu nog steeds op mijn mes en knives en tools is een klant lichter. Ik bestel daar NOOIT meer.

Pluspunten

• -

Minpunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Officiele reactie van Knivesandtools.nl 16-10-2017

Beste Britt, je klacht over het mes is helemaal terecht. Nadat we hem afgelopen dinsdag binnen hebben gekregen heeft onze productspecialist het beoordeeld, en vastgesteld dat vanwege een productiefout het probleem is ontstaan. Ontzettend vervelend natuurlijk dat je een mes met een productiefout geleverd krijgt.
We hebben toen uiteraard besloten het mes te vervangen voor je en dat zou gister (donderdag) verstuurd worden. Door een administratief foutje is dat gister niet gebeurd. Zoals zojuist besproken aan de telefoon gaat vandaag (vrijdag) alsnog het mes op de post naar jou samen met een aardigheidje voor de dag vertraging.

Koudijs 23-09-2017 Via de website gekocht

Top bedrijf

Meerdere messen aangeschaft en altijd de volgende dag in huis. Ook wel eens wat teruggestuurd geen probleem. En alleen maar top producten.
Ga zo door zou ik zeggen.

E. van der Meer 27-08-2017 Via de website gekocht

Erg slechte service

De aankopen worden snel en keurig afgewikkeld. Maar als een aangekochte steen om een of andere reden krom trekt, begint de ellende. Als je belt krijg je een erg slecht getrainde persoon aan de lijn, die je niet een gevoel heeft dat je welkom bent. Meerdere keren wordt de beloofde reactie termijn niet nagekomen. Al met al erg jammer.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Betaalmogelijkheden

Minpunten

• Retourproces
  • Klantenservice

Officiele reactie van Knivesandtools.nl 30-08-2017

Beste E. van der Meer, de steen zou inderdaad niet krom moeten trekken en daar hadden we je sneller en beter mee moeten helpen. Ik hoop dat we het nu naar tevredenheid hebben op kunnen lossen door hem te vervangen.

Tom 22-06-2017 Via de website gekocht

Fantastische webwinkel! Heroisch snelle service

Toe aan mijn derde tactische zaklamp Fenix TK16, gekocht in aanvulling op de TK15 vanwege de tactische plaatsing strobe light naast de tactische schakelaar. Zeeer tevreden over de lamp maar gisteren deed de aan/uit knop het plots niet meer tijdens een instap. Strobe werkte wel dus had er niet direct hinder van en kon de gebruikelijke afleiding creëren. Gelijk hierna gebeld met knivestools. Vriendelijke medewerkster die me 30 seconden in de wacht zette en vervolgens berichtte dat een nieuwe schakelaar onderweg was. 23 uur later viel de schakelaar op de deurmat! Geweldig!Bedankt voor de zeeeer snelle service. Fantastisch! Dat laat zijn dat er veel affiniteit is met ons mensen die dit soort kwaliteitsprodukten kopen en gebruiken!

Pluspunten

• Levertijd
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Thijs 08-05-2017 Via de website gekocht

Webshop zoals het bedoeld is: veel, snel én scherp geprijsd

Of Knives & Tools ook een fysieke winkel heeft, weet ik niet, maar hun webshop bevat onnoemelijk veel artikelen die voor het overgrote deel voorradig zijn. Met zoveel keus heb je hooguit het nadeel dat je uit heel veel goede een keus moet maken maar dus nooit een compromis hoeft te kopen.

Ze hebben messen van enkele euro's tot enkele honderden euro's, voor elk wat wils. Die dure worden niet aan je opgedrongen, je zoekt en vindt wat je nodig hebt en de prijzen zijn gewoon scherp, net als de messen zelf. Ik was op zoek naar een zakmes voor mijn zoon en de keus is gewoon groot. Je kunt een Opinel, Victorinox of Leatherman kopen, er staat precies bij wat de specificaties en mogelijkheden zijn en je kunt ook verder zoeken naar een alternatief (in dit geval een Hultafors Safetyknife). Ze verkopen geen meuk, maar wel voor elke beurs. De Hultafors is een goed mes maar kost weinig, net als de Mora messen. Je kunt ook een Buck kopen, net wat je wilt.

Snel besteld, betaald (diverse betaalopties, voor elk wat wils) en de dag erna in huis tegen lage verzendkosten.

Zo moet een webshop zijn: veel keus, scherpe prijzen en snelle levering en dat doet Knives & Tools. Zeker een aanrader!

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Betaalmogelijkheden

Minpunten

• -

Menno van der Reijden 26-03-2017 Via de website gekocht

snelle levering

ik wilde de kapotte mini schroevedraaier van mijn Wave vervangen en knivesandtools had er een on-line in de shop. Tussen bestelling en levering zaten 3 dagen. Reken mij nu tot tevreden klant.

Kris 01-03-2017 Via de website gekocht

Snel efficient klantgericht

Mijn verrekijker (Eden 10*56) was binnen 12 uur al geleverd. De kijker was qua zichtsbeleving super. Ik stoorde me alleen aan een paar afwerkingsfouten. Geen probleem. Ik kreeg meteen een gratis retournummer. En na retourneren ook mijn geld teruggestort gekregen. Een superbetrouwbare firma die ik iedereen zou willen aanbevelen.

Jos Steenbergen 14-02-2017 Via de website gekocht

Knives and Tools; bestelling goed verlopen

Ik heb online besteld. Ik wil messen gaan slijpen en ik heb speciale slijpstenen en accesoires bij K&T besteld. Ik had vooraf al uitgezocht wat ik nodig had en het meeste was leverbaar. Bij de producten die niet meer leverbaar waren was er een goed alternatief aangegeven. Ik kon doorklikken naar het alternatief en dat bestellen. Alles wat ik bestelde was ook op vooraad, op de website was dat per product ook duidelijk aangegeven. Ik kon een mooie deal maken door een combinatie van producten te bestellen (3 verschillende slijpstenen tezamen), daar was een aanbieding op en dat scheelde weer een paar euro.

De website ziet er mooi uit en wat ik erg waardeer is dat er veel extra achtergrond informatie gegeven wordt, over hoe je een product moet gebruiken bijvoorbeeld. Of wat het verschil is tussen bepaalde producten. En ze hebben soms ook linkjes naar Youtube, met een filmpje met meer uitleg. Dat is erg fijn en geeft aan dat er nagedacht wordt over hoe je de klant het beste kan helpen met het kiezen of gebruik van een product.

Alles wat ik besteld had is geleverd op de afgesproken dag. Alles was compleet en heel en zat goed verpakt in de doos.
Kortom, ik zou hier weer bestellen.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Arja 31-01-2017 In de winkel gekocht
Apeldoorn

fijn en rustig geholpen

Vandaag ben ik fijn en rustig geholpen door een medewerker van Knives en Tools bij het beoordelen van een verrekijker. Ik mocht de gekozen producten allemaal uitproberen om te beslissen welke verrekijker uiteindelijk het beste bij mij paste. Ook heb ik samen met de medewerker nog de specificaties van de diverse kijkers op de computer bekeken. Hij nam ruim de tijd voor mij om mij goed te helpen en antwoord te geven op al mijn vragen. Voor mijn gevoel ben ik heel fijn geholpen en ook met een goed product naar huis gegaan.

Mark van Twuyver 30-11-2016 Via de website gekocht

Dikke 10 voor de klantenservice van Knives and Toolstation.

Ik had een nieuw slijpsysteem gekocht maar deze viel echt tegen. Ik heb uiteindelijk alle 'gebruikte' items zoals slijpbanden, polijstpasta en strops terwaarde van €196,- retour gestuurd in de veronderstelling dat er een kans bestond dat ik mijn geld niet terug zou krijgen omdat er in de voorwaarden staat dat gebruikte materialen niet geretourneerd kunnen worden. Maar alles is netjes en vlot afgehandeld en het bedrag is terug gestort op mijn rekening.!
Top service dus!

Pluspunten

• Goede duidelijke service

LuckyLuke 21-10-2016 Via de website gekocht

Pure kwaliteit en service

Zoals beloofd een snelle levering. Prettige website met veel informatie over de producten. Ik koop hier zeker nog eens!

Pluspunten

• Kwaliteit product
  • Informatie op website
  • Service

wangxi 11-04-2016 Via de website gekocht

De website is mooi en duidelijk, maar ik heb uren besteed de afgelopen maanden aan het openen van vensters en het vergelijken van afzonderlijke producten. Ik mis de optie om producten "naast elkaar" te zetten in een vergelijking. Overigens zijn alle product omschrijvingen zeer volledig en duidelijk. Alleen gaat het vergelijken wat meer omslachtig.

De klantenservice via de email vind ik traag en weinig inhoudelijk. Ik had een duur mes gekocht en laten graveren. Bij ontvangst bleek het mes niet nauwkeurig geslepen en was er een oneffenheid in het mes. Na dagen wachten kreeg ik de melding dat ik het mes mocht terug sturen. Er kwam geen dialoog op gang. Ik had eerder verwacht dat ze bijvoorbeeld het mes zouden aanbieden opnieuw te slijpen of een kleine korting of tegoedbon te geven voor dit ongemak. Pas nadat ik in voorzichtige bewoordingen hierop aanstuurde, kreeg ik het aanbod om het mes opnieuw te laten slijpen. Er zijn wat mij betreft veel manieren om een klant tevreden te krijgen en te houden en deze hoeven vrijwel niets te kosten. Alleen een luisterend oor en aktief meedenken is al heel mooi. Dit mis ik al een aantal keren bij Knives and Tools.

Drie dagen geleden weer een email gestuurd met een simpele vraag. Aan de hand van het antwoord wil ik graag geselecteerde producten verder selecteren en bestellen. Helaas nog geen antwoord en daarom voor mij aanleiding om de ervaring hier te delen.

De verbetering zit hem in een wat snellere en meer inhoudelijke reactie.

Assortiment
Veel producten in het assortiment. Ik kijk eerst bij Knives and Tools naar de producten die ik zoek, voordat ik bij andere winkels kijk. In praktijk hebben ze het grootste aanbod EN een scherpe prijs. Top dus!

Aanbeveling
Voor mij weegt de interactie met klanten heel zwaar. Ik wordt perfect geholpen bij zaken als Cool Blue en Bol.com en hier kan Knives and Tools sterk op verbeteren. Met een paar kleinere verbeteringen zal het klant gevoel sterk kunnen verbeteren.

Lowietje72 15-04-2015 Via de website gekocht

Op de website staan heel duidelijk de verschillende assortimenten aangegeven evenals de beschikbaarheid of bestelstatus van de aangeboden producten

Zeer snelle levering. Over het algemeen de volgende dag al bezorgd. Kaartje bij je bestelling met wie de bestelling gecontroleerd/ingepakt heeft.

Assortiment
Meer dan ruim genoeg in verschillende categorieën.

Zie bovenstaande.

Extra toelichting
Spreekt voor zich. Al meerdere bestellingen hier geplaatst en altijd goede service en duidelijkheid over je bestelling.

hanheefteenmessensetgekocht 07-01-2015 In de winkel gekocht
apeldoorn op het industrieterrein.

3,5

In november heb ik een messenset gekocht als kado voor de kerst. De schoonouders wouden graag een andere -duurdere- hebben. Maar ruilen kan niet bij knivesandtools na 14 dagen, ook al heb ik de situatie van te voren uitgelegd. Ik ga mijn geld ergens anders besteden!

Aanbeveling
Ruilen praktisch niet mogelijk. Ook niet na uitvoerig telefonisch contact. Ik wil een messenblok + snijplank van 90 euro inruilen voor een van 200 euro. Dit kan helaas niet bij knivesandtools.

Extra toelichting
Ruilen praktisch niet mogelijk.

Officiele reactie van Knivesandtools.nl 12-01-2015

Beste Hanheefteenmessensetgekocht. Het is jammer dat u teleurgesteld bent over onze service. We hebben uitvoerig telefonisch contact gehad. U heeft een messenset en messenblok gekocht op 13 november als cadeau voor 6 december zoals u zelf aangaf. We hebben toen ook aangegeven dat de ruiltermijn ongeveer 2 weken bedraagt en als coulance wilden wij dit een week na het cadeaugeven voor u ruilen. Dit hebben wij als notitie voor u vastgelegd, zodat de afspraak duidelijk is voor alle betrokkenen. U belt ons op 6 januari om te ruilen. Dit is zoals we aan de telefoon bespraken ruim buiten de ruiltermijn. Dat u dit teleurstelt is heel jammer. Toch hanteren wij al zeer ruime ruilmogelijkheden en zien wij dat de meerderheid van onze klanten hier heel tevreden mee is. Ik hoop dat u toch een bestemming vindt voor uw messenblok.

Undeviljur 18-10-2011

Supper winkel. gratis en snele levering in nederland :D

Zeer snel antwoord op mijn vraag per mail.

Goede producten.

Ron_1958 26-09-2011

Van eerdere bestellingen wist ik al dat deze zeer snel, correct en goed verpakt geleverd worden, de verzendkosten zijn laag, boven de 25 euro zelfs gratis.
Een week geleden heb ik een bestelling geplaatst waarvan 1 artikel niet voorradig was, de levertermijn liep vandaag af, ik kreeg keurig een e-mail dat het iets uit kon lopen en dat ik ook contact op kon nemen voor een eventueel alternatief.
Per e-mail heb ik verzocht de bestelling iets te wijzigen, daar werd binnen enkele uren op gereageerd, de bestelling is aangepast, een kleine meerprijs werd "weggepoetst" zodat ik niets hoefde bij te betalen en de order is vanmiddag (dezelfde dag dus) nog verzonden.
Een dikke 10 voor deze winkel!