Niet origineel
* Mijn conclusie allereerst:
Mijn ervaringen met EasyCosmetic zijn slecht. Ikzelf bestel nooit meer iets bij EasyCosmetic.
Als u het toch wilt proberen, dan doe dat gerust maar ik ben van een "koude kermis thuisgekomen", zoals dat heet.
* Mijn verwachting & recht:
Bij Easycosmetic dacht ik er namelijk van overtuigd te zijn dat ik een origineel product zou ontvangen tegen een mooi prijsje. Althans, zo manifesteren ze zich via hun website.
In grote volumes inkopen doen ze het overkomen dat dit de reden is dat ze onder de winkelprijs zitten.
Het recht van een klant is het verkrijgen van een origineel exemplaar als de shop pretendeert een origineel product aan te bieden. Wat de prijs ook is, de klant betaalt ervoor dus mag hij/zij verwachten dit ook te krijgen.
* Mijn aankoop:
Ik had een flesje "Eight & Bob Mémoires du Mustique" besteld.
* Mijn teleurstelling na vergelijk:
Direct na openen had ik mijn ernstige twijfels of dit een origineel geurtje uit het genoemde parfumhuis Eight & Bob is.
Gelukkig had ik een originele 100ml fles met originele verpakking welke ik in een fysieke winkel heb gekocht dus het was voor mij eenvoudig om ze naast elkaar te leggen voor een vergelijk.
* Mijn conclusie na eigen vergelijking:
Na grondige bestudering van het (winkel) origineel tegenover de online versie van Easycosmetic kan ik niet anders concluderen dat, alleen al op basis van de doos, enorme verschillen zijn te zien.
Daarnaast ruikt het origineel (winkelversie) veel krachtiger op de fles. Bij opspuiten vervliegt de geur van EasyCosmetic al na vrij korte tijd.
* Wat heb ik vervolgens gedaan:
Ik heb niet meteen online willen reageren, omdat ik het liever eerst even persoonlijk bespreek met deze online webshop.
Dat vind ik persoonlijk wel zo netjes. Het kan natuurlijk zijn dat ik het mis heb, maar dan hadden we dat kunnen bespreken.
* Communicatiestijl EasyCosmetic:
Op mijn zeer nette mail om in contact te komen, krijg je een standaardmail terug dat je ze beschuldigd van fraude. Die standaardmail vind je op internet gemakkelijk terug via andere reviews.
Op die standaardmail heb ik keurig en netjes gereageerd dat ik niemand beschuldig, maar dat ik enkel graag even persoonlijk in gesprek wil. Diverse keren heb ik gevraagd naar de werkelijke herkomst van de geur, maar ook daar krijg je geen antwoord op. De schermen tevens met Cosmetic Ordinance (KosmetikV) maar dat zegt de klant totaal niets over de herleidbaarheid en echtheid. Meer iets over het veilig gebruik. Dus zinloze kreet voor de klant.
Via hun servicedesk kreeg ik notabene gewoonweg WEDEROM DIE STANDAARDMAIL met beschuldiging van ze terug. Ze nemen niet eens de moeite om de klant persoonlijk te woord te staan.
* Conclusie:
EasyCosmetic communiceert NIET is mijn ervaring met ze.
* Vervolg:
Daarop stuitte ik per toeval op onderstaande organisatie terecht .....
"KLACHTEN THUISWINKEL.NL"
Ik kende deze niet, maar hier kun je als consument je klachten kwijt over webshops waar men achter eventuele misstanden van webshops gaat.
Het is een soort waarborg. En tijdens het loggen van mijn klacht over EasyCosmetic zag ik al snel dat dit bedrijf bij "Klachten Thuiswinkel" al bekend staat.
Nu is het afwachten of en wat hier verder uit gaat komen, want ik heb nog niets vernomen.
In de tussentijd ben ik hiermee verder gegaan en ben ik een winkel ingegaan, waar ze mijn twijfels over de echtheid van deze geur van EasyCosmetic begrepen. Er waren teveel afwijkingen.
* Mijn eindconclusie over EasyCosmetic:
- Ik heb onderbouwde twijfels over de echtheid van het product
- EasyCosmetic communiceert niet
- EasyCosmetic komt niet met uitleg
- EasyCosmetic retourneert niet. Ook niet als je je beroept op je consumentenrecht van retour sturen.
Kortom:
Bedenk vóóraf goed of die paar tientjes extra bij een gerenommeerde, goede winkel in de stad toch niet meer waard is, dan een mislukking als bij EasyCosmetic !!! Achteraf had ik beter een paar tientjes meer willen betalen voor een origineel product. Ik zeg origineel, omdat bij gebrek aan communicatie nog steeds niet vanuit EasyCosmetic gecommuniceerd is over de echtheid van hun product. Ook niet via " Klachten Thuiswinkel".
Voor EasyCosmetic mochten jullie pro actief in de administratie willen kijken. Wat ik overigens niet verwacht gezien mijn ervaringen tot dusver:
* Check de emails bij jullie collega "***" zoals hij zich noemt (ook via mailadres van jullie Servicedesk)
* FACTUUR 11514048
* Een LIJST MET VERSCHILLEN vindt u terug in de mails
Hopelijk hebben toekomstige klanten iets aan deze ervaring met EasyCosmetic,