Cameraland.nl - Reviews & Ervaringen

Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over Cameraland.nl.

Cameraland.nl stelt zich voor

Deze score is berekend op basis van 955 reviews die geschreven zijn in het afgelopen jaar

Naam Berg 12-01-2014

groot assortiment, wordt vakkundig beraten, daardoor moet je niet lang zoeken.

Als Produkt niet aan de eisen voldoet, snelle omruil mogelijk

Zeer groot.

Aanbeveling
Rustige, duidelijke uitleg bij aankoop of inruil van Produkt.

Bennoz 11-01-2014

JanH23 11-01-2014

Alles verliep vlekkeloos

ruim

Extra toelichting
Veel info en Tips op de pagina

Angelique Heldens 11-01-2014 Via de website gekocht

telefonisch goed advies gekregen bij de aanschaf van een objectief

Jeroen Nieuwenhoff 10-01-2014

Kan makkelijk de producten vinden op de pagina

Nog een ervaring mee gehad

Assortiment
Ruime keuze. Neem deze winkel in mijn vergelijkingsoverzichten.

Aanbeveling
Geen min punten. Dus prima winkel die ik ook kan aanbevelen voor andere

Sjaak van Die 10-01-2014 Via de website gekocht

Ik heb eerst gebeld met de vraag of iets te krijgen was en vroeger woonde ik in Haarlem en kocht ik vaak in de winkel in Alkmaar nu woon ik in Elim en bestelde voorts via de website

Er was iets misgegaan met de bestelling, ik had mijn adres opgegeven voor aflever adres en tot mijn verbazing is het afgeleverd op een afhaal adres dit was echter bij mij om de hoek maar ik vond het vervelend en heb dit toch even gemeld, excuses gekregen en zouden uitzoeken waarom dit was gebeurd men heeft mij terug gebeld dat men niet wist hoe dit fout kon gaan.

Assortiment
Het assortiment is enorm en dat was mij al bekend want als iemand uit mijn kennissen kring iets speciaals moet hebben verwijs ik steevast naar cameraland

Aanbeveling
Zie hier boven ik stuur altijd mensen door om eens bij cameraland te kijken of te informeren

Extra toelichting
Cameraland is voor mij de enige fotografie winkel in zijn soort ik heb wel eens dichter bij huis gekeken maar kom toch altijd weer uit in Alkmaar. Meestal stel ik mijn aankopen uit voor de zomer want dan gaan we met de caravan een weekje naar Limmen en dan kan ik de foto boodschappen doen. en dan gaan we vaak via zuid Holland en Brabant weer richting Drenthe

Bernd23 09-01-2014

De website van Cameraland is heel toegankelijk en duidelijk.

Bij mijn laatste bestelling was niets mis. Bij een vorige moest het product (tas voor statief) retour gestuurd worden, omdat de tas te krap bleek. Na retournering ontving ik zeer vlot een iets ruimere statieftas. Service is o.k.

Assortiment
Ruim assortiment, veel keuzemogelijkheid.

Aanbeveling
Om redenen van: duidelijke website, ruim assortiment, vlotte levering, goede service.

Extra toelichting
Mijn beoordeling is gebaseerd op: -goede website, toegankelijk, duidelijk -ruim assortiment -vlotte levering -goede service

Erik Perfors 08-01-2014

Makkelijk zoeken op een overzichtelijke site

Kreeg bijna direct een mailtje dat er een besteld artikel niet voorradig was.

Assortiment
Ruim assortiment en je kan makkelijk zoeken oa op merk ed

marcel van Zelst 08-01-2014

Veel op voorraad en goede kwaliteit

Goed en duidelijk uitleg

Zie 1,2,

Aanbeveling
Goede uitleg en duidelijk uitleg over de verschilllende kwaliteiten.

Extra toelichting
Goede kwaliteits winkel met personeel die er verstand van hebben.

Land1 08-01-2014

In de winkel met alle rust en gemak geholpen om de juiste keuze te maken.

Werd echt meegedacht over waarom hoe en wat is handig.

Assortiment
Ruim compleet assortiment. Voor ieder budget iets.

Aanbeveling
Voor een eerlijk advies zeker.

Extra toelichting
Zoals ook al aangegeven. Zijn we eerlijk, duidelijk eb behulpzaam geholpen. Precies waarvoor we kwamen.

peterje1963 07-01-2014

Men neemt gewoon de tijd voor elke klant, dat merk je als je er staat te wachten. Wachten is altijd minder leuk, maar daarna wordt dit volledig goed gemaakt met uitstekende service.

Ben fantastisch geholpen met erg goede adviezen en tips, echt toppie!

Assortiment
Er is zoveel keus dat het je duizelt, daarom is advies een echte noodzaak.

Aanbeveling
Vanwege de keuze en service zou ik het zeker aan anderen aanraden daar eens te gaan kijken. Tevens is het een van de weinige winkels in de regio met zoveel keuze.

Extra toelichting
Ik ben zeer tevreden met deze winkel, ook al kostte de aankoop best wel geld, ik ging erg blij en tevreden terug naar huis.

Henriette Veld 07-01-2014

Ik kan gewoon naar de winkel toe en dan wordt ik zeer goed geholpen. Ook als ik bel, wordt ik goed te woord gestaan.

Ik had zelf een goede flitsset uitgekozen, maar kreeg op advies daar een veel goedkopere, maar voor mij veel betere flitsset!!!!

Assortiment
Alles is te bestellen, mits het al niet in het assortiment zit.

Doe ik al geregeld

Extra toelichting
Heb ik net hierboven gedaan.

hansdefotograaf 07-01-2014

Aanbeveling
aan iedereen die serieus fotografeert

Extra toelichting
Zeer vakkundige en enthousiaste medewerkers die met je meedenken over de aanschaf. Het is altijd weer leuk om er iets aan te schaffen

sww 07-01-2014 In de winkel gekocht
Alkmaar

Online uitgezocht en daarna in de fysieke winkel gehaald.

Netjes en vakkundig geholpen.

Veel keuze

Extra toelichting
Prettig geholpen en accessoires uitzoeken gaat soms makkelijker in een fysieke winkel dan op het web.

hans van veelen 07-01-2014 In de winkel gekocht
Alkmaar

de omgang van het personeel met de klant. Kwam hier voor het eerst en voelde mij meteen thuis.

was op de motor en kreeg gelijk een bak koffie.....TOP!!!

te gek...

ja

Extra toelichting
Hele gemotiveerde indruk over het personeel. Hartelijke en welkom.

R. Groeneveld 06-01-2014 Via de website gekocht

Alles overzichtelijk op een duidelijke en snelle site! Ook de telefonische bereikbaarheid heb ik als uitstekend ervaren, prima geholpen door de medewerkster en professioneel en behulpzaam verder geholpen.

Prima > het was geen probleem om diverse objectieven te bekijken om mijn vragen te kunnen beantwoorden, super klantgericht!

Aanbeveling
snel, behulpzaam, eerlijk, goed bereikbaar en ruim assortiment.

Mark v. D. 06-01-2014

Een duidelijke site, goed overzichtelijk. Ook de winkel zelf is goed bereikbaar en er is voldoende parkeer ruimte

Kundige medewerkers in de winkel, ze nemen ondanks drukte in de winkel voldoende tijd voor je, en geven duidelijk en goed advies

Assortiment
Ik was op zoek naar een betaalbare occasion, gevonden via de site en was dus voorradig. De indruk van de winkel is een heel breed assortiment met een grote voorraad, ruim voldoende dus

Aanbeveling
Een fijne goed bereikbare winkel, met kundige en prettige medewerkers, en voldoende voorraad.

bertmorsink 06-01-2014 Via de website gekocht

Alles wat je van een online winkel mag verwachten.

Vlekkeloos.

Assortiment
Ik vind eigenlijk altijd wel wat ik zoek.

Aanbeveling
Op dit gebied is er volgens mij geen betere.

Extra toelichting
Het product bevalt overigens ook. Het is een prachtige aanvulling op mijn lensverzameling. Het handmatig scherpstellen is voor het type foto wat ik met deze lens wil maken geen probleem en de kwaliteit van de foto's is boven verwachting goed.

T. Steinvoorte 06-01-2014 Via de website gekocht

Alex_84 06-01-2014

Duidelijke website.
Goede informatie bij productomschrijving.

Het bestelsysteem op de website werkt gemakkelijk.

De medewerker aan de telefoon gaf snel antwoord.

Product op tijd geleverd.

Assortiment
Het product dat ik nodig had, was op voorraad en voor een nette prijs

Aanbeveling
Prettige ervaring, deskundige medewerkers. Leuke Facebook pagina om te volgen als je van fotografie houdt.

Extra toelichting
Duidelijke website, prettige ervaring, deskundige medewerkers. Leuke Facebook pagina om te volgen als je van fotografie houdt.

bernard smolenaars 06-01-2014 Via de website gekocht

ik kon het gezochte artikel gemakkelijk op uw site vinden en de boekingsprocedure was ook gemakkelijk

Aanbeveling
Mooi assortiment met goede product omschrijvingen

M. Steinvoord-Verkerk 06-01-2014

Assortiment
Ze hadden de camera op voorraad die ik zocht.

Aanbeveling
Deze winkel beveel ik aan iedereen aan!

Extra toelichting
Deze winkel is top! Veel personeel zodat je niet lang op je beurt hoeft te wachten, duidelijk en eerlijk advies en zeer vriendelijk en deskundig personeel.

Brochard 05-01-2014 Via de website gekocht

Heldere website

Vragen duidelijk beantwoordt

Assortiment
Wat ik zocht was op voorraad

Ik ga dat zeker doen

Extra toelichting
Van bestelling tot oplevering: Perfect afhandeling

Melanie07 05-01-2014

Nemen alle tijd voor je.

Treuren.R 05-01-2014 In de winkel gekocht
Heerhugowaard

De web site is overzichtelijk. Prettig om te kunnen reserveren zonder verplicht te zijn om te kopen

Vlotte en vriendelijke bediening

Zeer uitgebreid assortiment

Zeker aan te bevelen

Extra toelichting
Ik ben woonachtig in Belgie, ik zoek via de web site wat ik nodig heb en laat het opzij leggen, zodat ik het kan afhalen wanneer ik wer in Nederland ben. Of laat het bezorgen

nmbusscher 05-01-2014

Extra toelichting
wij zijn in de winkel geweest en hebben dus niet on line gekocht, wij wilden duidelijk advies en dat hebben we zeker gekregen, we kwamen met een heel ander idee binnen dan dat we uiteindelijk weggingen. We hebben uiteindelijk een hele andere camera gekocht, maar wel 1 die past bij onze wensen en kunde

alexander53 05-01-2014 In de winkel gekocht
Alkmaar

Na het laten zien van voorbeelden, tonen van diverse camera's en een heldere uitleg rustig tot een weloverwogen (andere en goedkopere) keus gekomen.

Assortiment
gevraagde en vooraf gekozen diverse modellen in verschillende prijsklasse aanwezig en gebruiksklaar.

Aanbeveling
Ter plaastse ook gedaan waarop mijn zwager uit Noorwegen meteen overging tot aankoop van de EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM

Maria1982 04-01-2014

Telefonisch advies gevraagd en vervolgens online besteld. Overzichtelijke site waar ik alles snel kon vinden.

Deskundig telefonisch advies gekregen over welke camera het meest geschikt zou zijn voor me. De volgende dag werd de camera al bezorgd. Een nog te verrekenen korting werd binnen een paar dagen terug gestort.

Meer dan genoeg keuze.

Aanbeveling
Ik zou cameraland zeker aanraden aan iemand anders. Vanwege het deskundige advies, de keus, de prijzen en de snelle levering.

Henderike 04-01-2014 Via de website gekocht

Bestelproces is duidelijk.

Had gebeld voor informatie en werd keurig teruggebeld.

Assortiment
Ik zocht een tweedehands Nikon D700 met weinig clicks en die hadden jullie.

Aanbeveling
Duidelijk, overzichtelijk, goede informatieverstrekking.

Extra toelichting
Ik zocht een tweedehands Nikon D700, maar wel met weinig clicks. Deze hadden jullie in het assortiment. Heb gebeld om wat nadere info te ontvangen, maar toen was het erg druk in de winkel. Ik werd daarna keurig teruggebeld. Product werd meteen verzonden en ik kon het de volgende dag al in ontvangst nemen. Goed verpakt.

Henk van der Lugt 04-01-2014 In de winkel gekocht

Petronella17 04-01-2014

ik had aangegeven dat ik de scanner op wilde halen, maar kon dat nergens terug vinden.

Assortiment
ik keek mijn ogen uit in de winkel. Zoveel als er te koop is.

Aanbeveling
Groot assortiment en heel veel en behulpzaam personeel

Mevrouw J.N. 03-01-2014

Ligging van de winkel is meteen te vinden en lekker dicht bij huis.

We werden meteen geholpen. Heel vriendelijke serviceman die goed meedacht en ook een beetje binnen de perken bleef qua budget :-)

Assortiment
Helaas niet geslaagd in het vinden van een camerastatief. Wel blij met de tweedehands lens en rugzak.

Aanbeveling
Vriendelijke service, veel tweedehandsproducten waardoor je ook nog eens budget kunt shoppen en makkelijk te vinden locatie. Echt een aanrader dus!

saskiavantooren 03-01-2014

De site lag plat. Met een belletje werd het probleem opgelost en kreeg ik een belletje dat de site het weer deed.

henkmeijer023 03-01-2014

het is voor mij een eindje rijden om bij de winkel te komen. Het gemak zit vooral in de uitgebreide keuze en de website met webshop. Ik rijd er wel graag voor om!

de medewerkers zijn erg deskundig en denken mee. Ik kwam voor een nieuwe camera, maar ging met een tweede hands naar buiten en ben erg tevreden met de raad.

Assortiment
Ik kan er alles krijgen wat ik wil en nog meer. De keuze is erg groot.

Aanbeveling
Hier kan je alles krijgen en word je deskundig geholpen!

Extra toelichting
Ik heb al een paar keer iets bij Cameraland gekocht en altijd tevreden met mijn aankoop geweest. Op de website kijk ik meestal eerst wat de mogelijkheden zijn en de prijzen. In de winkel word ik altijd wijzer. Ik word prettig geholpen en ga met een tevreden gevoel met mijn aankoop naar huis.

Evert Winkelman 03-01-2014 In de winkel gekocht
Allekmaar

Heb niet online gekocht. Maar lijkt me toch een 8 waard als je dit wel doet.

Vindt de service en manier waarop klanten worden te woord gestaan en geholpen oké.

Assortiment
Tevoren even kijken op de website, eventuele aankoop reserveren. Het assortiment is mijns inziens oké.

Aanbeveling
Zonder meer aanbevelen! Wel rekening houden met eventuele wachttijd. Ruimte om te wachten is nu nogal krap, maar zal in de nieuwe winkel een stuk beter zijn, verwacht ik. Koffie, koekje erbij, praathoekje, enz.

Extra toelichting
Door persoonlijke omstandigheden een tijd lang mijn producten bij andere leveranciers gekocht. Maar door de prima en enthousiaste verkopers nu blijf ik voorlopig klant bij Cameraland.

Ronald Reek 03-01-2014 In de winkel gekocht
Alkmaar

Vlot geholpen en goede uitleg gehad.

Prima uitleg en extra alternatieven aangeboden gekregen zodat we een goede keuze konden maken mbt het te kopen objectief

Assortiment
Direct uit voorraad leverbaar.

Aanbeveling
Ik kan deze winkel aan een ieder aanbevelen, ook als je nog beginnend bent in de fotografie

Extra toelichting
Keurige winkel met zeer ruim assortiment en terzake kundige medewerkers

Stevie2014 03-01-2014

Nog niet nodig gehad

Prima en snel afgehandeld

Elice Jonkie 03-01-2014

De winkel in Alkmaar is vlak bij mijn woonplaats en op de fiets te bereiken. Gemak1
De webwinkel is heel uitgebreid en met goede omschrijvingen van de artikelen. Gemak2
Snelle levering van bestelde spullen. Gemak3

De mensen bij Cameraland doen nooit moeilijk en kwaliteit staat absoluut hoog in t vaandel.
Daarnaast zijn ze eerlijk in hun advies; ze zullen je niet iets aansmeren omdat ze daar lekker veel aan verdienen. Tuurlijk verkopen ze graag maar dan wel spullen waar je blij van wordt.

Assortiment
Niet altijd alles op voorraad

Zie boven

Extra toelichting
De mensen van Cameraland zijn professionals. Ze weten wat ze verkopen en gaan echt voor klanttevredenheid. Ik kom al jaren in de winkel en ben altijd, door verschillende Cameralandmensen, vakkundig en vooral eerlijk geholpen. T'is dat mijn fotografiebudget niet toereikend is, anders ging ik er elke week even heen.

Accolade Makelaars 03-01-2014

Makkelijk parkeren, goed bereikbaar

Leuk en goed geholpen.

Assortiment
Kan ik niet zo heel goed beoordelen maar er staat veel!

zie bovenstaand

T Fiddelers 03-01-2014 Via de website gekocht

Extra toelichting
Echter heb ik nog een opmerking. De verpakking/doos van de camera was reeds geopend. Er was geen verzegeling aanwezig. Gelukkig ontbraken et geen onderdelen en de camera werkt naar behoren.

hekkelman 03-01-2014 Via de website gekocht

Via internet vanuit de luie stoel
Rustig zoeken

Goedkoopst en snel thuis

Binnen 3 dagen in huis Ook tijdens de feestdagen

Jap1 02-01-2014

Op basis van de laatste aankoop vond ik het verkoopproces uitstekend, een tien dus. Enkele keren daarvoor was ik teleurgesteld. Artikel uitverkocht als ik de winkel bezocht nadat ik op de website had gelesen dat het artikel nog voorradig was.
Mijn eerste grote aankoop ( een camera) was ook minder doordat ik me liet verleiden tot de aanschaf van eene produkt dat naderhand niet meer voorkwam in het assoriment.

Assortiment
Geweldige voorraad nieuwe en tweeedehands spullen, super goed adviezen door de aanwezige kennis.

Aanbeveling
Op basis van de laatste aankoop ( dure camera), vond ik de aandacht, adviezen en het uiteindelijke aanbod (inruil en aanschaf) erg goed.

B. Veerman 02-01-2014

Zondags de camera online gereserveerd. Maandagochtend lag deze klaar. Vriendelijke en kundige verkopers. Ze zijn oprecht geïnteresseerd in je en geven goede tips om je verder te helpen.

Assortiment
Uitgebreid assortiment. Voor ieder wat wils. Prijs is gelijk aan concurrenten. Kwalitatief goede artikelen.

Aanbeveling
Ik raad iedereen aan om eens langs te gaan in Alkmaar om gewoon blij met je aankoop naar huis te gaan.

Extra toelichting
Ik heb een 10 gegeven omdat dit de derde keer in 4 jaar was dat ik in Alkmaar langs kwam en iedere keer weer hetzelfde service niveau heb ervaren. Mede door de ongedwongen sfeer in de winkel.

Kroebel 02-01-2014

Ik heb de camera niet via de site gekocht maar in de winkel. Ik werd gelijk geholpen nadat ik E. had uitgelegd waarvoor ik kwam.

De winkel, al jaren bij mij als zeer goed bekend, is prima te bereiken met genoeg (gratis) parkeeruimte. De verkoper was zeer vriendelijk, heeft mij zeer vakkundig geadviseerd welke camera en lens voor mijn doel het beste was. (Ik had van te voren drie mogelijke camera's geselecteerd)

Aanbeveling
Ik heb al vele malen zaken gedaan met Cameraland, met altijd een zeer goed gevoel.

Extra toelichting
Cameraland is voor mij een zeer betrouwbaar adres waar ik graag mijn fotospullen koop.

peva 02-01-2014

gemak is een groot woord, woon zelf in sassenheim maar als ik bij mijn kinderen op bezoek ben dan ga ik dikwijls naar Cameraland.

ruimvoldoende kennis aanwezig.

Assortiment
wat je ook vraagt , jullie hebben het altijd in huis.

Aanbeveling
je gaat nooit met lege handen naar huis.

Extra toelichting
cameraland is voor mij leerzaam.

Henk Dubbeld 02-01-2014 In de winkel gekocht
Alkmaar

zijn uiterst vriendelijk , geduldig , hebben geen haast, Ook na 2 jaar zoeken blijven ze je welkom heten en ben je van harte welkom. Hierdoor hebben ze mij laten zien wat bij mij past en wat goed aan voelde.

kan niet anders zeggen dan dat de service
hoog in het vaandel staat en met wat dan ook ze proberen het op te lossen.

Assortiment
Er is altijd heel veel keus in merken wat je ook maar wilt.Er is altijd wel wat te vinden.
Kwaliteit staat altijd hoog in het vaandel.

Aanbeveling
Als je hier niet slaagt slaag je nergens.

Extra toelichting
Ik heb veel geprobeerd met name ook in andere winkels maar ben steeds weer terug gegaan naar Cameraland omdat zij onvermoeid openstaan voor je problemen met het kiezen van een camera en de uitleg en kennis die daar aanwezig is.

Saska Toon 02-01-2014 Via de website gekocht

Niets zo gemakkelijk als vanuit je luie stoel een produkt uitzoeken en bestellen.

Meteen na de bestelling kreeg ik een mailtje, waarin stond dat het product verzonden werd en de volgende dag had ik het reeds binnen. Supersnel dus.

Gewoonweg zeer uitgebreid.

Aanbeveling
Omdat winkelen bij cameraland.nl alle voordelen biedt, die men zoekt in een online shop.

Extra toelichting
Een kijkje op de site smaakt naar meer. Er is zoveel te zien, dat je graag nog eens terug komt.

van Dijk66 02-01-2014

Goed bereikbaar, ter zake kundig, even buiten fotofraferen om te testen.

Vriendelijk, alle tijd voor je. Voldoende personeel. Experts (zie hiervoor)

Assortiment
Uitstekend, jullie hebben alles.

Aanbeveling
Mijn vriend uit Maastricht is speciaal naar Alkmaar gekomen!

Extra toelichting
Prima zaak, goed geholpen. Veel keus. Ik ben alweer terug geweest voor een volgende aankoop. Zegt genoeg denk ik 😀

J. Koning.Smit 02-01-2014

Aanbeveling
Goede bediening en uitleg. En goede prijs

Zie boven

C. Vader 02-01-2014 Via de website gekocht

Het artikel was makklijk tge vinden en te bestellen

Ik had gekozen om het artikel op te halen; het lag gereed toen ik de winkel bezocht.

Assortiment
Het beoogde artikel was op voorraad.

Aanbeveling
Men helpt je vriendelijk en met de nodige kennis van zaken.

Extra toelichting
Prettige winkel met een groot assortiment en kundig personeel en een goed en overzichtelijke website.