Cameraland.nl - Reviews & Ervaringen

Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over Cameraland.nl.

Cameraland.nl stelt zich voor

Deze score is berekend op basis van 1111 reviews die geschreven zijn in het afgelopen jaar

Januari1955 14-01-2014

Extra toelichting
Service was erg goed, alleen bij de inruil van je oude toestel moet je opletten. Kun je beter zelf verkopen of heel goed onderhandelen over de prijs. Als je je oude toestel inlevert voor 150 euro, zie je het twee dagen later voor 350 euro bij de occasions staan. Dit geeft een heel naar gevoel en haalt de blijdschap van je nieuwe camera heel erg naar beneden. DUS LET OP JE INRUILPRIJS!!!

hansdefotograaf 17-01-2014

Lijkt me heel logisch dat ze er een hogere prijs voor vragen.
Cameraland moet geld investeren in de occasions,ze moeten een advertentie plaatsen en ook nog een jaar garantie geven op de artikelen.
Bovendien wil je als fotozaak ook nog graag geld verdienen!
Heb dit zelf ook meegemaakt en vindt het heel normaal,je kiest voor het gemak van inruilen.(geen gedoe met Marktplaats)

Ed 94 14-01-2014

Zeer deskundig personeel

Men neemt de tijd om deskundig te informeren,met genoeg personeel.

Van amateur tot beroeps.

Aanbeveling
Nog nooit met een ontevreden gevoel de zaak verlaten.

Extra toelichting
Een van de nog overgebleven top zaken.

MariCamera 14-01-2014

De 18-55 lens bleek bij thuiskomst een witte lens te zijn. In de winkel was de demo-variant zwart, dus ging uit van zwart als standaard lens.
Kon de lens wel zonder problemen omruilen voor een zwart exemplaar.
Uitleg en informatie was uitstekend, namen alle tijd voor je.

Assortiment
Producten die we zochten op voorraad en ook aanvullende producten, groot assortiment met verschillende prijsklassen. Goede afweging te maken wat past binnen je budget. Concurrerende prijs.

Aanbeveling
Vraag naar in welke kleur het gewenste product geleverd moet worden helpt de service te verhogen en geeft je een beter gevoel bij thuiskomst

Extra toelichting
Goede winkel. Wordt snel te woord gestaan en geholpen. Ze nemen uitgebreid de tijd voor je als klant. Uitgebreid assortiment en verschillende prijsklassen tegen concurrerende prijs.

R. Dasbach 13-01-2014

Met groot gemak kun je winkelen op de site.
Goed mappen met sub groepen.

een vlotte service. Vooral dat moment van betalen, op de hoogte worden gehouden tot op moment van levering.

Assortiment
een zeer breed assortiment is op de site te vinden.
Gewoon voor een ieder wat wils.

Aanbeveling
Dit is voor mij niet de eerste keer dat ik van de site cameraland.nl gebruik maak.

Extra toelichting
Een aantal keren fysiek in de winkel geweest maar ook een aantal via internet een aankoop gedaan. In de winkel wordt je prettig geholpen waar de verkoper ook nog eens de tijd voor je neemt. Dit kom je ook niet overal meer tegen. Kort samengevat een bedrijf wat zeker aan te bevelen is voor een ander. Ga zo door!!!!

hansdefotograaf 13-01-2014 In de winkel gekocht
Alkmaar

Medewerkers nemen alle tijd voor je,ook als het druk is.
Je merkt dat je te maken hebt met vakmensen uit de praktijk

Toen ik een objectief wilde kopen dat niet op voorraad was,kon ik zoner probleem tijdelijk een andere lens meekrijgen.
Weekje later geruild,kreeg het aankoopbedrag van de "oude" lens zonder probleem weer terug.
Ook bood men mij een vervangende flitser aan als de bestelling te lang zou duren!

Assortiment
Hebben bijna alles op voorraad,en zo niet is het meestal binnen enkele dagen in huis.

Aanbeveling
Aan iedereen die serieus fotografeert en een professioneel advies wil.

Extra toelichting
Bijna alles is perfect aan deze winkel,alleen jammer dat je soms lang met wachten als het druk is.(maar dan is er verse koffie!)

RiSK Photography 13-01-2014 Via de website gekocht

Medewerker dacht mee met aangekochte producten

Ik kom hier graag!

Jacobs86 13-01-2014

Snelle levering.

Ik maakte een foutje maar dat werd snel opgelost door de medewerkers.

Assortiment
Ze hebben alles wat ik me kan wensen.

Aanbeveling
Snelle en goede afhandeling.

Extra toelichting
Ik was op zoek naar een macro lens, hier vond ik een 2de hands macrolens die nog zo goed als nieuw was met een flinke korting. Deze kans kon ik niet laten gaan en dus besteld. In eerste instantie lukte de betaling niet omdat ik een foutje had gemaakt aan mijn zijde echter na een mailtje van mij kreeg ik snel reactie dat het geen probleem was en ik het geld alsnog kon overmaken. Toen ik dit had gedaan werd de lens dezelfde dag nog verstuurd en had ik hem de volgende dag al binnen.

Janneke76 13-01-2014

Ik ben voordeliger de winkel uitgegaan dan verwacht door het goede advies wat ik gekregen heb

Assortiment
Ik ben met lenzen de deur uitgegaan die ik niet verwacht had te vinden omdat dit systeem niet meer gemaakt wordt.

Aanbeveling
Je wordt goed te woord gestaan en ze doen ook niet moeilijk om iets goedkopers aan te raden.

Extra toelichting
Ben zeer tevreden over de geleverde de service en de producten die ik gekocht heb bij Cameraland.

jademeka01 13-01-2014

Website was overduidelijk.

Zeer goede service vanuit de winkel en een goede inruil prijs voor mijn 15-85mm lens gekregen.

Assortiment
Zeer ruime keus uit de lenzen waar naar ik op zoek was.

Aanbeveling
Goede bereikbaarheid, goede service, goede inruilprijs wat kan je als klant nog meer wensen?

Extra toelichting
Prima winkel, ondanks de afstand Nieuwegein--> Alkmaar was de trip de moeite waard

Adam Gasparim 13-01-2014 Via de website gekocht

Martinheng 12-01-2014

Snelle reactie op mijn mail. En snelle bezorging.

Prima

Goed.

Gewoon een prima site

Extra toelichting
2e hands camera en lens gekocht zonder deze eerst te zien. Maar is gewoon een goede camera.

Jan GM Stet 12-01-2014 Via de website gekocht

Levi van boxtel 12-01-2014 In de winkel gekocht
Alkmaar

Ik werd goed geholpen en er werd goed gedacht welk statief het beste voor mij zou zijn.

Assortiment
Wauw, als je cameraland binnen komt word je heel hebberig. Het assortiment is heel erg uitgebreid en de producten zijn goed

Aanbeveling
Aan anderen zou ik cameraland zeker aanbevelen want je word goed geholpen en er word met je meegedagd.

Extra toelichting
Cameraland, is de beste camerawinkel die ik tot nu toe heb gezien want je word goed geholpen en het assortiment is goed

Pier04 12-01-2014

Extra toelichting
Het is een kleine winkel. Bij drukte moet je soms even wachten. Maar als je dan geholpen word neemt men ook de tijd voor je. En er word naar je geluisterd zodat je koopt wat je in gedachten had

Paul Pesie 12-01-2014 In de winkel gekocht
Alkmaar , Hoefplan

Woon vlakbij en was op een rustig tijdstip in de winkel zelf.

Had mijn videocamera mee om éénpootstatief uit te proberen.
Kreeg ongevraagd handige tip om mbv statief lopend te filmen.

Assortiment
Zocht al een tijdje een zg "dead cat" om hinderlijk windgeruis bij het filmen te voorkomen. In hun collectie dus ook een maat die over mijn mic heen paste!
Kosten : ca 30 euri
Lol en gemak : 300 euri

Deskundige medewerkers.

zie boven

kattie 12-01-2014

Extra toelichting
Het zijn hele aardige mensen,maar ook makkelijk in mijn opzichten,Camera besteld kon hem ophalen en hij was niet aanwezig.Werd mijn verteld uitgeleend aan een fotograaf met een defect toestel,wat ik niet zo netjes vond.Ze hebben mij wel gebeld,dat ze hem uit hadden geleend,maar dat heeft elkaar gekruist.Kreeg de volgende dag een belletje dat hij klaar lag.Ben hem donderdag gaan halen,en hij zat keurig in de doos.Hij maakte de doos open,en volgens mij hebben ze hem zo in de doos gestopt,de vingers en de vegen van de fotograaf zaten nog op het toestel.Er werd ook niet gesproken over de afhandeling dat het zo mis gelopen was.Thuis gekomen camera schoongemaakt accu opgelaten en ingesteld.Wat een beest van van een camera,een perfect ding,jammer dat het allemaal moest verlopen,Een klein excuses of een kleine tegemoetkoming was op zij plaats geweest. Gr J.Kattenburg

Naam Berg 12-01-2014

groot assortiment, wordt vakkundig beraten, daardoor moet je niet lang zoeken.

Als Produkt niet aan de eisen voldoet, snelle omruil mogelijk

Zeer groot.

Aanbeveling
Rustige, duidelijke uitleg bij aankoop of inruil van Produkt.

Bennoz 11-01-2014

JanH23 11-01-2014

Alles verliep vlekkeloos

ruim

Extra toelichting
Veel info en Tips op de pagina

Angelique Heldens 11-01-2014 Via de website gekocht

telefonisch goed advies gekregen bij de aanschaf van een objectief

Jeroen Nieuwenhoff 10-01-2014

Kan makkelijk de producten vinden op de pagina

Nog een ervaring mee gehad

Assortiment
Ruime keuze. Neem deze winkel in mijn vergelijkingsoverzichten.

Aanbeveling
Geen min punten. Dus prima winkel die ik ook kan aanbevelen voor andere

Sjaak van Die 10-01-2014 Via de website gekocht

Ik heb eerst gebeld met de vraag of iets te krijgen was en vroeger woonde ik in Haarlem en kocht ik vaak in de winkel in Alkmaar nu woon ik in Elim en bestelde voorts via de website

Er was iets misgegaan met de bestelling, ik had mijn adres opgegeven voor aflever adres en tot mijn verbazing is het afgeleverd op een afhaal adres dit was echter bij mij om de hoek maar ik vond het vervelend en heb dit toch even gemeld, excuses gekregen en zouden uitzoeken waarom dit was gebeurd men heeft mij terug gebeld dat men niet wist hoe dit fout kon gaan.

Assortiment
Het assortiment is enorm en dat was mij al bekend want als iemand uit mijn kennissen kring iets speciaals moet hebben verwijs ik steevast naar cameraland

Aanbeveling
Zie hier boven ik stuur altijd mensen door om eens bij cameraland te kijken of te informeren

Extra toelichting
Cameraland is voor mij de enige fotografie winkel in zijn soort ik heb wel eens dichter bij huis gekeken maar kom toch altijd weer uit in Alkmaar. Meestal stel ik mijn aankopen uit voor de zomer want dan gaan we met de caravan een weekje naar Limmen en dan kan ik de foto boodschappen doen. en dan gaan we vaak via zuid Holland en Brabant weer richting Drenthe

Bernd23 09-01-2014

De website van Cameraland is heel toegankelijk en duidelijk.

Bij mijn laatste bestelling was niets mis. Bij een vorige moest het product (tas voor statief) retour gestuurd worden, omdat de tas te krap bleek. Na retournering ontving ik zeer vlot een iets ruimere statieftas. Service is o.k.

Assortiment
Ruim assortiment, veel keuzemogelijkheid.

Aanbeveling
Om redenen van: duidelijke website, ruim assortiment, vlotte levering, goede service.

Extra toelichting
Mijn beoordeling is gebaseerd op: -goede website, toegankelijk, duidelijk -ruim assortiment -vlotte levering -goede service

Erik Perfors 08-01-2014

Makkelijk zoeken op een overzichtelijke site

Kreeg bijna direct een mailtje dat er een besteld artikel niet voorradig was.

Assortiment
Ruim assortiment en je kan makkelijk zoeken oa op merk ed

marcel van Zelst 08-01-2014

Veel op voorraad en goede kwaliteit

Goed en duidelijk uitleg

Zie 1,2,

Aanbeveling
Goede uitleg en duidelijk uitleg over de verschilllende kwaliteiten.

Extra toelichting
Goede kwaliteits winkel met personeel die er verstand van hebben.

Land1 08-01-2014

In de winkel met alle rust en gemak geholpen om de juiste keuze te maken.

Werd echt meegedacht over waarom hoe en wat is handig.

Assortiment
Ruim compleet assortiment. Voor ieder budget iets.

Aanbeveling
Voor een eerlijk advies zeker.

Extra toelichting
Zoals ook al aangegeven. Zijn we eerlijk, duidelijk eb behulpzaam geholpen. Precies waarvoor we kwamen.

peterje1963 07-01-2014

Men neemt gewoon de tijd voor elke klant, dat merk je als je er staat te wachten. Wachten is altijd minder leuk, maar daarna wordt dit volledig goed gemaakt met uitstekende service.

Ben fantastisch geholpen met erg goede adviezen en tips, echt toppie!

Assortiment
Er is zoveel keus dat het je duizelt, daarom is advies een echte noodzaak.

Aanbeveling
Vanwege de keuze en service zou ik het zeker aan anderen aanraden daar eens te gaan kijken. Tevens is het een van de weinige winkels in de regio met zoveel keuze.

Extra toelichting
Ik ben zeer tevreden met deze winkel, ook al kostte de aankoop best wel geld, ik ging erg blij en tevreden terug naar huis.

Henriette Veld 07-01-2014

Ik kan gewoon naar de winkel toe en dan wordt ik zeer goed geholpen. Ook als ik bel, wordt ik goed te woord gestaan.

Ik had zelf een goede flitsset uitgekozen, maar kreeg op advies daar een veel goedkopere, maar voor mij veel betere flitsset!!!!

Assortiment
Alles is te bestellen, mits het al niet in het assortiment zit.

Doe ik al geregeld

Extra toelichting
Heb ik net hierboven gedaan.

hansdefotograaf 07-01-2014

Aanbeveling
aan iedereen die serieus fotografeert

Extra toelichting
Zeer vakkundige en enthousiaste medewerkers die met je meedenken over de aanschaf. Het is altijd weer leuk om er iets aan te schaffen

sww 07-01-2014 In de winkel gekocht
Alkmaar

Online uitgezocht en daarna in de fysieke winkel gehaald.

Netjes en vakkundig geholpen.

Veel keuze

Extra toelichting
Prettig geholpen en accessoires uitzoeken gaat soms makkelijker in een fysieke winkel dan op het web.

hans van veelen 07-01-2014 In de winkel gekocht
Alkmaar

de omgang van het personeel met de klant. Kwam hier voor het eerst en voelde mij meteen thuis.

was op de motor en kreeg gelijk een bak koffie.....TOP!!!

te gek...

ja

Extra toelichting
Hele gemotiveerde indruk over het personeel. Hartelijke en welkom.

R. Groeneveld 06-01-2014 Via de website gekocht

Alles overzichtelijk op een duidelijke en snelle site! Ook de telefonische bereikbaarheid heb ik als uitstekend ervaren, prima geholpen door de medewerkster en professioneel en behulpzaam verder geholpen.

Prima > het was geen probleem om diverse objectieven te bekijken om mijn vragen te kunnen beantwoorden, super klantgericht!

Aanbeveling
snel, behulpzaam, eerlijk, goed bereikbaar en ruim assortiment.

Mark v. D. 06-01-2014

Een duidelijke site, goed overzichtelijk. Ook de winkel zelf is goed bereikbaar en er is voldoende parkeer ruimte

Kundige medewerkers in de winkel, ze nemen ondanks drukte in de winkel voldoende tijd voor je, en geven duidelijk en goed advies

Assortiment
Ik was op zoek naar een betaalbare occasion, gevonden via de site en was dus voorradig. De indruk van de winkel is een heel breed assortiment met een grote voorraad, ruim voldoende dus

Aanbeveling
Een fijne goed bereikbare winkel, met kundige en prettige medewerkers, en voldoende voorraad.

bertmorsink 06-01-2014 Via de website gekocht

Alles wat je van een online winkel mag verwachten.

Vlekkeloos.

Assortiment
Ik vind eigenlijk altijd wel wat ik zoek.

Aanbeveling
Op dit gebied is er volgens mij geen betere.

Extra toelichting
Het product bevalt overigens ook. Het is een prachtige aanvulling op mijn lensverzameling. Het handmatig scherpstellen is voor het type foto wat ik met deze lens wil maken geen probleem en de kwaliteit van de foto's is boven verwachting goed.

T. Steinvoorte 06-01-2014 Via de website gekocht

Alex_84 06-01-2014

Duidelijke website.
Goede informatie bij productomschrijving.

Het bestelsysteem op de website werkt gemakkelijk.

De medewerker aan de telefoon gaf snel antwoord.

Product op tijd geleverd.

Assortiment
Het product dat ik nodig had, was op voorraad en voor een nette prijs

Aanbeveling
Prettige ervaring, deskundige medewerkers. Leuke Facebook pagina om te volgen als je van fotografie houdt.

Extra toelichting
Duidelijke website, prettige ervaring, deskundige medewerkers. Leuke Facebook pagina om te volgen als je van fotografie houdt.

bernard smolenaars 06-01-2014 Via de website gekocht

ik kon het gezochte artikel gemakkelijk op uw site vinden en de boekingsprocedure was ook gemakkelijk

Aanbeveling
Mooi assortiment met goede product omschrijvingen

M. Steinvoord-Verkerk 06-01-2014

Assortiment
Ze hadden de camera op voorraad die ik zocht.

Aanbeveling
Deze winkel beveel ik aan iedereen aan!

Extra toelichting
Deze winkel is top! Veel personeel zodat je niet lang op je beurt hoeft te wachten, duidelijk en eerlijk advies en zeer vriendelijk en deskundig personeel.

Brochard 05-01-2014 Via de website gekocht

Heldere website

Vragen duidelijk beantwoordt

Assortiment
Wat ik zocht was op voorraad

Ik ga dat zeker doen

Extra toelichting
Van bestelling tot oplevering: Perfect afhandeling

Melanie07 05-01-2014

Nemen alle tijd voor je.

Treuren.R 05-01-2014 In de winkel gekocht
Heerhugowaard

De web site is overzichtelijk. Prettig om te kunnen reserveren zonder verplicht te zijn om te kopen

Vlotte en vriendelijke bediening

Zeer uitgebreid assortiment

Zeker aan te bevelen

Extra toelichting
Ik ben woonachtig in Belgie, ik zoek via de web site wat ik nodig heb en laat het opzij leggen, zodat ik het kan afhalen wanneer ik wer in Nederland ben. Of laat het bezorgen

nmbusscher 05-01-2014

Extra toelichting
wij zijn in de winkel geweest en hebben dus niet on line gekocht, wij wilden duidelijk advies en dat hebben we zeker gekregen, we kwamen met een heel ander idee binnen dan dat we uiteindelijk weggingen. We hebben uiteindelijk een hele andere camera gekocht, maar wel 1 die past bij onze wensen en kunde

alexander53 05-01-2014 In de winkel gekocht
Alkmaar

Na het laten zien van voorbeelden, tonen van diverse camera's en een heldere uitleg rustig tot een weloverwogen (andere en goedkopere) keus gekomen.

Assortiment
gevraagde en vooraf gekozen diverse modellen in verschillende prijsklasse aanwezig en gebruiksklaar.

Aanbeveling
Ter plaastse ook gedaan waarop mijn zwager uit Noorwegen meteen overging tot aankoop van de EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM

Maria1982 04-01-2014

Telefonisch advies gevraagd en vervolgens online besteld. Overzichtelijke site waar ik alles snel kon vinden.

Deskundig telefonisch advies gekregen over welke camera het meest geschikt zou zijn voor me. De volgende dag werd de camera al bezorgd. Een nog te verrekenen korting werd binnen een paar dagen terug gestort.

Meer dan genoeg keuze.

Aanbeveling
Ik zou cameraland zeker aanraden aan iemand anders. Vanwege het deskundige advies, de keus, de prijzen en de snelle levering.

Henderike 04-01-2014 Via de website gekocht

Bestelproces is duidelijk.

Had gebeld voor informatie en werd keurig teruggebeld.

Assortiment
Ik zocht een tweedehands Nikon D700 met weinig clicks en die hadden jullie.

Aanbeveling
Duidelijk, overzichtelijk, goede informatieverstrekking.

Extra toelichting
Ik zocht een tweedehands Nikon D700, maar wel met weinig clicks. Deze hadden jullie in het assortiment. Heb gebeld om wat nadere info te ontvangen, maar toen was het erg druk in de winkel. Ik werd daarna keurig teruggebeld. Product werd meteen verzonden en ik kon het de volgende dag al in ontvangst nemen. Goed verpakt.

Henk van der Lugt 04-01-2014 In de winkel gekocht

Petronella17 04-01-2014

ik had aangegeven dat ik de scanner op wilde halen, maar kon dat nergens terug vinden.

Assortiment
ik keek mijn ogen uit in de winkel. Zoveel als er te koop is.

Aanbeveling
Groot assortiment en heel veel en behulpzaam personeel

Mevrouw J.N. 03-01-2014

Ligging van de winkel is meteen te vinden en lekker dicht bij huis.

We werden meteen geholpen. Heel vriendelijke serviceman die goed meedacht en ook een beetje binnen de perken bleef qua budget :-)

Assortiment
Helaas niet geslaagd in het vinden van een camerastatief. Wel blij met de tweedehands lens en rugzak.

Aanbeveling
Vriendelijke service, veel tweedehandsproducten waardoor je ook nog eens budget kunt shoppen en makkelijk te vinden locatie. Echt een aanrader dus!

saskiavantooren 03-01-2014

De site lag plat. Met een belletje werd het probleem opgelost en kreeg ik een belletje dat de site het weer deed.

henkmeijer023 03-01-2014

het is voor mij een eindje rijden om bij de winkel te komen. Het gemak zit vooral in de uitgebreide keuze en de website met webshop. Ik rijd er wel graag voor om!

de medewerkers zijn erg deskundig en denken mee. Ik kwam voor een nieuwe camera, maar ging met een tweede hands naar buiten en ben erg tevreden met de raad.

Assortiment
Ik kan er alles krijgen wat ik wil en nog meer. De keuze is erg groot.

Aanbeveling
Hier kan je alles krijgen en word je deskundig geholpen!

Extra toelichting
Ik heb al een paar keer iets bij Cameraland gekocht en altijd tevreden met mijn aankoop geweest. Op de website kijk ik meestal eerst wat de mogelijkheden zijn en de prijzen. In de winkel word ik altijd wijzer. Ik word prettig geholpen en ga met een tevreden gevoel met mijn aankoop naar huis.