Cameraland.nl - Reviews & Ervaringen

Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over Cameraland.nl.

Cameraland.nl stelt zich voor

Deze score is berekend op basis van 963 reviews die geschreven zijn in het afgelopen jaar

John Bart 23-01-2014 In de winkel gekocht

Snelle levering

Goede uitleg

Alles op voorraad

Extra toelichting
Voor de tweede maal iets gekocht bij Cameraland en net zoals de vorige keer perfect geholpen

Riny Cornelissen 23-01-2014 In de winkel gekocht
Alkmaar

Jullie zijn niet moeilijk!

Assortiment
Jullie hadden wat ik hebben wilde

Gerrit Peels 23-01-2014 Via de website gekocht

lekker op de pc bestellen

Henk Dubbeld 22-01-2014 In de winkel gekocht
Alkmaar

op de website is het makkelijk te vinden en is vrij duidelijk. voor de rest geen ervaring er mee.Ben naar de winkel geweest.

Winkel makkelijk te vinden wat de professionaliteit betreft denk ik dat het goed zit. Wellicht is het product afhankelijk dat is wel mijn idee/ervaring.Heel duidelijk is dat men heel veel geduld heeft ook als je het soms moeilijk begrijpt. ben wel 10 keer geweest maar dankzij de kennis een goede keus gemaakt.

Assortiment
Heel groot assortiment heel ruime keuze per productgroep wat juist mij heeft geholpen ,
Als je hier niet slaagt wat keuze betreft slaag je nergens.het product is niet altijd concurrerend.vaak wel ergens anders goedkoper maar ja service en aandacht is ook veel waard

Aanbeveling
Zoals gezegd ik ben fantastisch geholpen ,ik ben erg kritisch en door het niet aflatende geduld wat zij mij hebben gegeven toch tot de aanschaf van een hele fijne camera gekomen.

Extra toelichting
Alles bij elkaar genomen kan je bij cameraland binnen komen en advies " op maat" krijgen voor wat je wensen zijn bij een camera. Daarbij mijn grote dank aan allen die er werken voor hun geduld die zij mij hebben gegeven. Voor mij is Olympus Stylus 1 de camera die na 4 weken in gebruik aan mijn wensen voldoet.

dirkenannelies 21-01-2014 In de winkel gekocht
alkmaar

Dichtbij ongeveer 9 kilometer

Perfect

Geweldig

zie bovensttaand

Speedbird787 21-01-2014 In de winkel gekocht

Extra toelichting
Cameraland is een echte speciaalzaak op het gebied van digitale fotografie. Men heeft een grote keuze aan camera's en objectieven voor de startende fotograaf tot aan de prof. gecombineerd met deskundig advies. Wees niet verrast als je wat langer moet wachten op je beurt in de winkel want er wordt alle tijd voor de klant genomen.

Frans Buissink 21-01-2014 In de winkel gekocht
Alkmaar

Is redelijk in de buurt bij mijn woonplaats.

Mijn aankoop van Rainox Wide bleek thuis een vergissing. Matchte niet met Canon. Teruggave was geen enkel probleem.

Assortiment
Ik ben van Canon en vind alles wat ik hiervoor nodig heb.

Aanbeveling
Je vindt er objectieve deskundigheid.

Foothill 21-01-2014

na op internet gezocht te hebben zijn we zelf naar de winkel gegaan (we wonen namelijk zélf in Alkmaar en wilden de lens die we op het oog hadden eerst even zien)en werden hier prima geholpen. Onze vragen werden ook keurig beantwoord

Assortiment
van alles te kust en te keur.
We hebben na goed overleg nog wel wat van de prijs van de occasionlens afgekregen omdat er nog maar weinig verschil zat tussen een nieuwe Canon 400mm L en de occasion met gebruikssporen. Top!

Zeer zeker! Vakkundig advies;
Qua prijs wel iets duurder dat concurerende fotozaken in Nederland. Maar.... je wordt hier altijd keurig geholpen en wij geven er nu eenmaal de voorkeur aan om een produkt eerst te zien i.p.v. viade website bestellen.

J. Goedhart 21-01-2014 In de winkel gekocht
Alkmaar

Structuur website is duidelijk en voorradigheid vsn artikelen ruidelijk en accuraat.

Prettig dat ik direct gebeld werd toe toestel binnen was en be kundig gebolpen

Prima, maar mis nog nieuwste items als de tamron 150-600 lens en Sony FE lenzen

Aanbeveling
Scherpe prijzen en deskundige medewerkers

OFBleeker 21-01-2014 Via de website gekocht

goede web-winkel, geen problemen

goed geholpen, artikel afgehaald in de werkeljke winkel. Prima advies daar.

Extra toelichting
De betrfeffende statiefschroef heb ik niet makkelijk kunnen vinden, uiteindelijk bij Cameraland. Prima afhandeling daarna.

souvenir 20-01-2014

Duidelijke en heldere uitleg +klantvriendelijk te woord gestaan!

Aanbeveling
Een winkel met een ruime keuze aan fotocamera's + accessoires en veel op voorraad.

bob2015 20-01-2014

voor ons eenvoudig om even naar de winkel te gaan voor advies

prima geholpen in de winkel

Assortiment
was voldoen de keuze in diverse prijsklasse

zie boven

J.Doets 20-01-2014 In de winkel gekocht

Fotofonkeling.nl 20-01-2014

De winkel is goed bereikbaar, een (gratis) parkeerterrein voor de deur.
Er wordt uitgebreid de tijd genomen om je goed te adviseren, meegedacht over het nut van reparatie/aanschaf nieuwe apparatuur, gekeken naar mogelijkheden voor eventueel 2de hands apparatuur. Duidelijk advies. Zeer hulpvaardig.

Assortiment
Er is zo veel in de winkel. Ook veel accessoires. Zodat ze altijd aan je vraag kunnen voldoen.

Extra toelichting
Veel verstand van hun product. Krijg niet het gevoel dat iets je aangepraat wordt. Denken goed mee. Verplaatsen zich ook in de behoefte van de klant. Klasse service!!

morning musume 20-01-2014

Ik wist welke lens ik wilde hebben en kwam m tegen in de webshop.
Daarna langsgereden want bij duurdere aankopen wil ik toch eerst zelf kijken ,zeker bij gebruikte spullen.

Kon de lens proberen of goed was ,heb niet gevraagd of ik er mee naar buiten mocht,dit had mischien wel gekund?
Vroeg nog waarom de eerste eigenaar de lens had ingeruild,dit wist men niet, mischien eens noteren waarom een lens of camera wordt ingeruild, vind dit zelf toch wel belangrijk.
Kon de lens uiteraard meteen meenemen dus dat is goed

Assortiment
Alles is er maar toch had ik de winkel groter verwacht.

Aanbeveling
werd goed geholpen en zeker in combinatie met website weet je de prijzen en vooraad.
ook veel gebruikte artikelen
alleen is het eigenlijk iets te ver rijden voor mij.

Yanina Rozestraten 20-01-2014 Via de website gekocht

yolande21 20-01-2014

site is duidelijk, email als het product verzonden is met track en trace code. geen onverwachte kosten

ik had van te voren even gebeld voor informatie en de meneer aan de telefoon nam alle tijd en was erg duidelijk

Assortiment
veel keuze niet alleen de allerduurste artikelen maar ook goedkopere alternatieve

totaal geen klachten

fijne site, vriendelijke mensen

Henk Langelaar 19-01-2014 Via de website gekocht

Guy Dhondt 19-01-2014 Via de website gekocht

Overzichtelijke website. Zoeken een bestellen verloopt erg vlot

Prima service. Snelle en correcte levering.

Assortiment
Assortiment volgens mijn behoefte voldoende groot.

Aanbeveling
Absolute aanrader. Dit was niet mijn eerste aankoop en kan Cameraland zeer warm aanbevelen. Je zal je er niet over beklagen.

Extra toelichting
De prijs zat ongelooflijk goed. Dit heeft natuurlijk meegespeeld bij mijn keuze van Cameraland. Maar evenzeer mijn ervaringen met vroegere aankopen. Steeds een perfecte service. Houden Zo!!

Ivoh77 19-01-2014

website werkte niet foutloos

goed geholpen

genoeg keus

Hans de Klerk1 19-01-2014

Veel vakbekwaam personeel in de winkel.

Er werd mij €450,00 bespaard.

Aanbeveling
Goede service en "niet duur"

Extra toelichting
Ik heb mijn nieuwe camara in de winkel gekocht, maar ook daar ben ik zeer tevreden over! Prima advies ( ik kwam voor de Canon 70D, maar werd geadviseerd de 600D te nemen, voor wat ik ermee wilde doen). Scheelde wel een paar honderd Euro's!

Ingelande64 19-01-2014

Alles was erg duidelijk en simpel om te doen.

Ik heb alleen ervaring met de snelle levering. Voor 17.00 uur besteld en de volgende dag had ik het voor 13.00 uur in huis. Zelfs eerder dan het tijdstip dat werd aangegeven.

Assortiment
Dit product was het enige wat ik wilde hebben, dus er was niet veel te kiezen.

Aanbeveling
Het is een prima site. Erg duidelijk! Ga zo door.

Extra toelichting
Een duidelijke site en een snelle levering!

M. Jordaan 19-01-2014 In de winkel gekocht
Alkmaar

Reserveren van een aankoop is eenvoudig via internet, met afhalen in de winkel. Een tien als betaling uitgesteld kan worden tot moment van afhalen in de winkel.

Deskundig personeel, geven ook een (eigen) eerlijke mening, laten jou de keus.

Assortiment
Groot assortiment in de winkel, in vergelijking met andere webshops krijg ik het idee dat soms minder artikelen op voorraad zijn, dan bij de anderen. Dat is een min punt wat voor mij gecompenseerd wordt doordat alles van de webshop aanwezig is in de winkel. Ik wil graag eerst iets in handen hebben voor een aanschaf.

Aanbeveling
Voor de bovenstaande vragen, groot aanbod, deskundig personeel, prima service. En dan is de aanbeveling inderdaad voor de fysieke winkel.

Extra toelichting
Uitstekend geholpen bij mijn laatste aankopen.

Djerfish 18-01-2014 In de winkel gekocht
alkmaar

Assortiment
Alle mogelijke onderdelen zijn wel aanwezig

Aanbeveling
wat je ook wilt het is wel aanwezig. tevens is de voorlichting goed

Extra toelichting
een goede en plezierige winkel, waar duidelijke adviezen worden gegeven

Dennis101fc 18-01-2014

Op de oude website was e.e.a. Wat lastiger te vinden, maar nu (na de aankoop) is dit alweer een stuk beter geworden.

Ben hier al geruime tijd klant en dat is niet voor niets. Als je wat zoekt wordt er met je meegedacht en mocht je een keer een probleempje hebben met een artikel, wordt dat in de winkel direct opgelost.

Assortiment
Als je iets zoekt hebben ze het bijna altijd wel, alleen kan het voorkomen dat specifiek merk en type niet in het assortiment van Cameraland zit. Komt echter niet vaak voor.

Aanbeveling
Als je fotoapparatuur of een goede kijker zoekt zal je bij Cameraland niet zo snel de deur uit gaan met iets waar je achteraf spijt van krijgt. Ook als het druk is nemen ze rustig de tijd om je te helpen.

Extra toelichting
Prima winkel, goed advies door kundig personeel en je wordt niets opgedrongen. Nemen de tijd voor je en mocht er een probleem zijn, dan wordt het opgelost.

krijn willemsen 17-01-2014 Via de website gekocht

site is overzichtelijk en bestel vriendelijk

werd netje gebeld over bestelling

zeer ruim

Aanbeveling
omdat alle punten gewoon goed zijn die je hierboven noemt

Marcelvv1368 17-01-2014

Website is gemakkelijk en erg duidelijk. Ik kwam deirect bij het product dat ik wilde.

Snelle levering en ik heb een keer een slechte batterij voor een camera gehad. Een mailtje en ik kreeg direct gratis een nieuwe.

Aanbeveling
Duidelijke website en ook in de winkel in Alkmaar wordt een goede service geleverd. Men is ook er goed op de hoogte van de producten in het assortiment.

Rick Buesink 17-01-2014 Via de website gekocht

Assortiment
Zelfs tweedehands is er enorm veel te vinden!

Aanbeveling
Goede service, duidelijke site en groot assortiment

Hans Blok 17-01-2014

Voorheen afhankelijk van winkels die verder afgelegen waren

inmiddels diverse Camera's,lenzen en filters aangeschaft en altijd de juiste voorlichting en service gekregen.

Assortiment
ontdekt dat het assortiment gigantisch is.
Je zal bij Cameraland weinig te horen krijgen dat iets niet op voorraad is.

Aanbeveling
Vanwege assortiment en service.

Extra toelichting
Een uiterst tevreden klant.

nilsdecker 17-01-2014

siepie44 17-01-2014

Ik heb een camcorder gekocht de bij behorende 2e accu was niet te vinden. Na uitstekende telefonische hulp was het zo geklaard.

vlotte verzending en behulpzaam aan de telefoon

Aanbeveling
een overzichtelijke website grote sortering etc.

Extra toelichting
hoewel de tweede accu die ik heb gekocht dood was, ben ik toch tevreden vanwege de plezierige hulp via de telefoon

pieta snel 16-01-2014 Via de website gekocht

gewoon super!!

zeer tevreden

iets duurder

Aanbeveling
Zeer zeker hele goede ervaring

Extra toelichting
Keuze uitstekend Telefonisch heel vriendelijk, Zending op tijd binnen gekregen Gewoon Super Dank jullie wel

naam8001 16-01-2014

We werden heel goed geholpen en goed geadviseerd.

Keuze is ruim voldoende

zeker!

Extra toelichting
Een mooie winkel waar je prima wordt geholpen!

Melvin61 14-01-2014

Winkel dichtbij en internetshoo is altyd gemakkelijk.

Goed aangehoord wat mijn eisen waren en zo een goed plan gesmeed voor de juiste keuze van camera.

Assortiment
De keuze is reuze en er ligt genoeg op de plank.

Aanbeveling
Goeie prijzen,goed advies, goede producten, goeie service wat wil je nog meer

Januari1955 14-01-2014

Extra toelichting
Service was erg goed, alleen bij de inruil van je oude toestel moet je opletten. Kun je beter zelf verkopen of heel goed onderhandelen over de prijs. Als je je oude toestel inlevert voor 150 euro, zie je het twee dagen later voor 350 euro bij de occasions staan. Dit geeft een heel naar gevoel en haalt de blijdschap van je nieuwe camera heel erg naar beneden. DUS LET OP JE INRUILPRIJS!!!

hansdefotograaf 17-01-2014

Lijkt me heel logisch dat ze er een hogere prijs voor vragen.
Cameraland moet geld investeren in de occasions,ze moeten een advertentie plaatsen en ook nog een jaar garantie geven op de artikelen.
Bovendien wil je als fotozaak ook nog graag geld verdienen!
Heb dit zelf ook meegemaakt en vindt het heel normaal,je kiest voor het gemak van inruilen.(geen gedoe met Marktplaats)

Ed 94 14-01-2014

Zeer deskundig personeel

Men neemt de tijd om deskundig te informeren,met genoeg personeel.

Van amateur tot beroeps.

Aanbeveling
Nog nooit met een ontevreden gevoel de zaak verlaten.

Extra toelichting
Een van de nog overgebleven top zaken.

MariCamera 14-01-2014

De 18-55 lens bleek bij thuiskomst een witte lens te zijn. In de winkel was de demo-variant zwart, dus ging uit van zwart als standaard lens.
Kon de lens wel zonder problemen omruilen voor een zwart exemplaar.
Uitleg en informatie was uitstekend, namen alle tijd voor je.

Assortiment
Producten die we zochten op voorraad en ook aanvullende producten, groot assortiment met verschillende prijsklassen. Goede afweging te maken wat past binnen je budget. Concurrerende prijs.

Aanbeveling
Vraag naar in welke kleur het gewenste product geleverd moet worden helpt de service te verhogen en geeft je een beter gevoel bij thuiskomst

Extra toelichting
Goede winkel. Wordt snel te woord gestaan en geholpen. Ze nemen uitgebreid de tijd voor je als klant. Uitgebreid assortiment en verschillende prijsklassen tegen concurrerende prijs.

R. Dasbach 13-01-2014

Met groot gemak kun je winkelen op de site.
Goed mappen met sub groepen.

een vlotte service. Vooral dat moment van betalen, op de hoogte worden gehouden tot op moment van levering.

Assortiment
een zeer breed assortiment is op de site te vinden.
Gewoon voor een ieder wat wils.

Aanbeveling
Dit is voor mij niet de eerste keer dat ik van de site cameraland.nl gebruik maak.

Extra toelichting
Een aantal keren fysiek in de winkel geweest maar ook een aantal via internet een aankoop gedaan. In de winkel wordt je prettig geholpen waar de verkoper ook nog eens de tijd voor je neemt. Dit kom je ook niet overal meer tegen. Kort samengevat een bedrijf wat zeker aan te bevelen is voor een ander. Ga zo door!!!!

hansdefotograaf 13-01-2014 In de winkel gekocht
Alkmaar

Medewerkers nemen alle tijd voor je,ook als het druk is.
Je merkt dat je te maken hebt met vakmensen uit de praktijk

Toen ik een objectief wilde kopen dat niet op voorraad was,kon ik zoner probleem tijdelijk een andere lens meekrijgen.
Weekje later geruild,kreeg het aankoopbedrag van de "oude" lens zonder probleem weer terug.
Ook bood men mij een vervangende flitser aan als de bestelling te lang zou duren!

Assortiment
Hebben bijna alles op voorraad,en zo niet is het meestal binnen enkele dagen in huis.

Aanbeveling
Aan iedereen die serieus fotografeert en een professioneel advies wil.

Extra toelichting
Bijna alles is perfect aan deze winkel,alleen jammer dat je soms lang met wachten als het druk is.(maar dan is er verse koffie!)

RiSK Photography 13-01-2014 Via de website gekocht

Medewerker dacht mee met aangekochte producten

Ik kom hier graag!

Jacobs86 13-01-2014

Snelle levering.

Ik maakte een foutje maar dat werd snel opgelost door de medewerkers.

Assortiment
Ze hebben alles wat ik me kan wensen.

Aanbeveling
Snelle en goede afhandeling.

Extra toelichting
Ik was op zoek naar een macro lens, hier vond ik een 2de hands macrolens die nog zo goed als nieuw was met een flinke korting. Deze kans kon ik niet laten gaan en dus besteld. In eerste instantie lukte de betaling niet omdat ik een foutje had gemaakt aan mijn zijde echter na een mailtje van mij kreeg ik snel reactie dat het geen probleem was en ik het geld alsnog kon overmaken. Toen ik dit had gedaan werd de lens dezelfde dag nog verstuurd en had ik hem de volgende dag al binnen.

Janneke76 13-01-2014

Ik ben voordeliger de winkel uitgegaan dan verwacht door het goede advies wat ik gekregen heb

Assortiment
Ik ben met lenzen de deur uitgegaan die ik niet verwacht had te vinden omdat dit systeem niet meer gemaakt wordt.

Aanbeveling
Je wordt goed te woord gestaan en ze doen ook niet moeilijk om iets goedkopers aan te raden.

Extra toelichting
Ben zeer tevreden over de geleverde de service en de producten die ik gekocht heb bij Cameraland.

jademeka01 13-01-2014

Website was overduidelijk.

Zeer goede service vanuit de winkel en een goede inruil prijs voor mijn 15-85mm lens gekregen.

Assortiment
Zeer ruime keus uit de lenzen waar naar ik op zoek was.

Aanbeveling
Goede bereikbaarheid, goede service, goede inruilprijs wat kan je als klant nog meer wensen?

Extra toelichting
Prima winkel, ondanks de afstand Nieuwegein--> Alkmaar was de trip de moeite waard

Adam Gasparim 13-01-2014 Via de website gekocht

Martinheng 12-01-2014

Snelle reactie op mijn mail. En snelle bezorging.

Prima

Goed.

Gewoon een prima site

Extra toelichting
2e hands camera en lens gekocht zonder deze eerst te zien. Maar is gewoon een goede camera.

Jan GM Stet 12-01-2014 Via de website gekocht

Levi van boxtel 12-01-2014 In de winkel gekocht
Alkmaar

Ik werd goed geholpen en er werd goed gedacht welk statief het beste voor mij zou zijn.

Assortiment
Wauw, als je cameraland binnen komt word je heel hebberig. Het assortiment is heel erg uitgebreid en de producten zijn goed

Aanbeveling
Aan anderen zou ik cameraland zeker aanbevelen want je word goed geholpen en er word met je meegedagd.

Extra toelichting
Cameraland, is de beste camerawinkel die ik tot nu toe heb gezien want je word goed geholpen en het assortiment is goed

Pier04 12-01-2014

Extra toelichting
Het is een kleine winkel. Bij drukte moet je soms even wachten. Maar als je dan geholpen word neemt men ook de tijd voor je. En er word naar je geluisterd zodat je koopt wat je in gedachten had

Paul Pesie 12-01-2014 In de winkel gekocht
Alkmaar , Hoefplan

Woon vlakbij en was op een rustig tijdstip in de winkel zelf.

Had mijn videocamera mee om éénpootstatief uit te proberen.
Kreeg ongevraagd handige tip om mbv statief lopend te filmen.

Assortiment
Zocht al een tijdje een zg "dead cat" om hinderlijk windgeruis bij het filmen te voorkomen. In hun collectie dus ook een maat die over mijn mic heen paste!
Kosten : ca 30 euri
Lol en gemak : 300 euri

Deskundige medewerkers.

zie boven

kattie 12-01-2014

Extra toelichting
Het zijn hele aardige mensen,maar ook makkelijk in mijn opzichten,Camera besteld kon hem ophalen en hij was niet aanwezig.Werd mijn verteld uitgeleend aan een fotograaf met een defect toestel,wat ik niet zo netjes vond.Ze hebben mij wel gebeld,dat ze hem uit hadden geleend,maar dat heeft elkaar gekruist.Kreeg de volgende dag een belletje dat hij klaar lag.Ben hem donderdag gaan halen,en hij zat keurig in de doos.Hij maakte de doos open,en volgens mij hebben ze hem zo in de doos gestopt,de vingers en de vegen van de fotograaf zaten nog op het toestel.Er werd ook niet gesproken over de afhandeling dat het zo mis gelopen was.Thuis gekomen camera schoongemaakt accu opgelaten en ingesteld.Wat een beest van van een camera,een perfect ding,jammer dat het allemaal moest verlopen,Een klein excuses of een kleine tegemoetkoming was op zij plaats geweest. Gr J.Kattenburg