Cameraland.nl - Reviews & Ervaringen

Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over Cameraland.nl.

Cameraland.nl stelt zich voor

Deze score is berekend op basis van 969 reviews die geschreven zijn in het afgelopen jaar

Agnesinwoordenbeeld 16-12-2013 In de winkel gekocht
Alkmaar

In de winkel is heel veel op voorraad en je kan alles uitproberen zodat je een goed beeld krijgt van de kwaliteit en hoe iets werkt.
En de webshop is ook nog eens heel uitgebreid.

Duidelijke uitleg. Er worden (vrijblijvend) goede ideeën aangedaan. Enthousiast, deskundig en met begrip voor jouw portemonnee.

Assortiment
Groot, qua merken, types en accessoires.

Aanbeveling
Ik ken Cameraland ook van mond op mondreclame en die aanbeveling was zeer terecht.

Extra toelichting
Het enthousiasme van de medewerkers is aanstekelijk. Goede uitleg en veel uitprobeermogelijkheden. Klantvriendelijk als het gaat om ruilen en eventuele problemen.

PMB11 15-12-2013

heel goed en snel
personeel heel professioneel

Assortiment
heel groot en niet al te duur
2de hands spulletjes lekker goedkoop en met lange garantie

W Nijhoff 15-12-2013

Goed bereikbaar en goede service.

Goede kennis van zaken en meedenken met behoefte van klant

Assortiment
Veel keuze zelfs in occasions.

L.A. groot 15-12-2013 In de winkel gekocht
Alkmaar

Kleine winkel met een groot assortiment

Medewerker hebben kennis van zaken.

Heel veel!!

Gewoon goed

Gewoon goed

Henk nikon 15-12-2013

Fijne en rustige bediening

Extra toelichting
Een fijne bediening ze nemen de tijd voor je.

Eric van Lieshout 14-12-2013 In de winkel gekocht
Alkmaar

Kijken in de shop, reserveren en halen als het mij uitkomt.

Winkelen onder het genot van een bak koffie

Ze hebben gewoon alles

F.J. Harms 14-12-2013 In de winkel gekocht

Hans Vrenegoor 14-12-2013

Zie hieronder.

Extra toelichting
Ruim assortiment, advies en uitleg over product en productkeuze. Service indien nodig en vriendelijk personeel. Ze lijken hun klanten ook nog te kennen Of anders doen ze goed hun best te doen alsof :-)

Dave van der Lee 14-12-2013 Via de website gekocht

Het gemak zit in het snel op zoeken van wat je zoekt en in een oogopslag zie wat de voorraad is.

Direct antwoord op een gestelde vraag (rechtstreeks via de website en e-mail verkeer.

Accuraat met wat belooft is ofwel erg betrouwbaar.

Assortiment
Alles wat mij hartje begeert.

Goede service

H. Klein 13-12-2013 Via de website gekocht

Het bestelproces verliep gemakkelijk en vlot. Afwaardering door de onmogelijkheid om een ander Afhaalpunt te selecteren. Steevast blijft deze staan op de eerste van de 4 keuzemogelijkheden. Wel gaf Cameraland aan dat het probleem bekend is en dat er wordt gewerkt, maar hier nu niets aan kunnen doen.

Snelle reacties op emails.

Assortiment
In vergelijk tot andere (web)winkels mag het assortiment wat ruimer zijn. Ook is het geheel niet zo heel erg overzichtelijk.

Hanneke van Hattem 13-12-2013 Via de website gekocht

Het is erg handig via een fb link op de site te komen bij het juiste product.

Gisteren besteld , vandaag in huis

Assortiment
Er is zoveel dat ik er hebberig van werd

Aanbeveling
Als de lens het gaat doen zoals verwacht dan kan ik echt iedereen aan rade bij jullie te kopen

Extra toelichting
Ik vind het een hele leuke Facebook pagina en kijk er iedere dag wel even, Dat het gecombineerd wordt met zo mooie website maakt het nog meer af.

Han Remmerswaal 13-12-2013 Via de website gekocht

Goede toegankelijke site.
Goede uitleg ter ondersteuning van de keuze.

Het loopt allemaal zoals is beloofd.

Assortiment
Lijkt mij ruim voldoende.

Aanbeveling
Ik ben tevreden, dus een ander zal dat ook zijn.

Extra toelichting
Prima en toegankelijk bedrijf.

Hartho 13-12-2013

Het was nog mooier geweest als alle benodigdheden bij elkaar stonden.

Als je nog hoger dan een 10 kon geven deed ik dat. Ik had n.l. een verkeerd sd kaartje besteld bij de camera. Maar door het super meedenken van de persoon die dit verzorgd heeft, kreeg ik toch de juiste. Bovendien geld terug in een enveloppe. helemaal geweldig. Mijn hartelijke dank..

Aanbeveling
Alleen al voor de service. Je hebt niet het gevoel dat het zo maar een webwinkel is.

Extra toelichting
Nog een opmerking. Niet te vroeg zijn met het versturen van een beoordelingsformulier. Ik kreeg het pakje ( kennelijk een fout bij post nl ) gisteren pas geleverd, maar al wel 2 x de vraag te beoordelen. Verder zoals boven vermeld heel erg tevreden.

Gerrit Frijstein 13-12-2013 Via de website gekocht

Makelijk

Snel

Ik doe niet anders

Extra toelichting
Het is heel makkelijk via de website

Marcia Duarte Photography 13-12-2013 In de winkel gekocht

John Herm 12-12-2013

Extra toelichting
Zeer tevreden, snel het product zonder mankeren in huis. Werd zelfs telefonisch benaderd omdat een van de producten niet in voorraad was. Bij deze werd een alternatie aangeboden. Heel fijn.

e te h 12-12-2013

snelle eenvoudige handelingen om mijn bestelling te plaatsen

meteen een mail van bestelling, versturen product.

voor mij ruim voldoende

Extra toelichting
prijs kwaliteit / service verhouding zoals versproken

juffie3 12-12-2013

Extra toelichting
Zeer bekwaam personeel, met verstand van zaken, ieder zijn professionalisering.

Bert Knoppert 12-12-2013 In de winkel gekocht

Winkel goed bereikbaar met voldoende parkeer gelegenheid

Goede, vakkundige voorlichting

Zeer uitgebreide keus

Aanbeveling
Ik heb zelf een zeer goede ervaring gehad

Stefan Berkhout 12-12-2013

Klikken en je hebt het besteld.

Snelle levering en in de winkel krijg je altijd goed advies.

Assortiment
Ruime keuze uit diverse artikelen.

Aanbeveling
Voor mensen die geen verstand hebben van fotografie zal ik voor informatie over diverse soorten camera's zeker adviseren om naar Cameraland te gaan in Alkmaar.

Extra toelichting
Op de site meteen gevonden welke zonnekap ik nodig had voor mijn lens. Besteld en de volgende dag had ik hem al in huis. Top service noem ik dat.

B.Noorland 11-12-2013 Via de website gekocht

rolanddefrens 11-12-2013 Via de website gekocht

Hans van Oers 11-12-2013 Via de website gekocht

een goede omschrijving van het product met een duidelijke foto erbij

terugkoppeling met bezorgdatum en track an trace

Assortiment
jammer dat er populaire producten zijn uitverkocht,
maar vaak is er een goed alternatief

Aanbeveling
dit is nog een van de echte fotozaken

Extra toelichting
Ben vorig jaar in de zaak geweest, koffie, vriendelijk en kundig personeel. en de special in de kerk in alkmaar was natuurlijk een topper

Kees Meijssen 11-12-2013 In de winkel gekocht
alkmaar

het is duidelijk, op merk ingedeeld

het personeel is aardig en volgens mij zeer deskundig, ik krijg nooit het idee dat er alleen maar geld aan mij moet worden verdiend

Assortiment
edr is veel canon , mijn merk . voor de rest heb ik geen idee, o ja , er zijn ook tassen , statieven en de hele santekraam

Aanbeveling
dit doe ik dus al regelmatig !!!!!

Extra toelichting
via facebook kwam ik achter cameraland, ik ben in de winkel geweest en ben perfect geholpen, lens die stuk ging werd gewoon vervangen, camera twee keer schoongemaakt in |Alkmaar, op facebook meteen een reactie gehad opo miojn vraag , prima personeel met alles wat ik nodig heb. ga ik wat nieuws kopen dan weet ik jullie te vinden !!

MacFrankyII 11-12-2013

Snel. Hoeft niet te zoeken. Searchengine werkt ptima.

Snel te woord gestaan na telefoontje

Vond wat ik zocht

Snelst en goedkoopst.

Inge1000 10-12-2013

Prima, maar zie opmerking hieronder.

Prima

Extra toelichting
Beste Cameraland, Graag wil ik jullie helpen zodat jullie betrouwbare reviews krijgen. Ik krijg namelijk al een mail om deze beoordeling in te vullen terwijl ik mijn product nog niet ontvangen heb. Hierdoor kan ik geen totaaloordeel geven over jullie service. Tevens loopt er iets niet helemaal goed in jullie e-mailprogramma, er staat namelijk " Beste #KLANTACHTERNAAM#," boven de mail. Dat lijkt mij niet helemaal de bedoeling. Tot dusver. Zodra ik mijn product heb ontvangen wil ik graag feedback geven.

ferschuur 10-12-2013

Duidelijke overzichtelijke website. Bestellen en betalen verloopt logisch.

's Avonds besteld. Direct bevestiging per email en een dag later al bezorgd.

Aanbeveling
Ruim assortiment, scherpe prijs, snelle levering.

Maaike S 10-12-2013 In de winkel gekocht
Alkmaar

Ik vind de website van Cameraland zeer overzichtelijk. Alles is duidelijk te vinden en kan nog op je niveau (beginner, gevorderde) afgestemd worden ook. Wat je bestelt is er snel!

De service is heel snel, ik werd binnen een dag teruggemaild nadat ik een vraag gesteld had. Ook achteraf is de service goed. Als er iets niet goed is met het product kun je zo terugkomen bij deze winkel.

Assortiment
Cameraland heeft niet alles, maar wel heel erg veel.

Aanbeveling
Soms heeft Cameraland niet de scherpste prijs, maar wel een hele goede service en garantie. Dan betaal ik liever tien euro meer dan dat ik een miskoop doe op een online website.

Great Art Photography 10-12-2013 In de winkel gekocht
alkmaar

Eigenlijk behoeft dit geen uitleg, de site laat je heel snel en makkelijk de producten vinden.

Ik werd in de winkel zeer vakkundig maar ook vriendelijk te woord gestaan, kreeg ook voldoende tijd om mijn producten te testen.

Assortiment
Tja, alles voor de fotograaf is er te vinden en tegen concurrerende prijzen.

Aanbeveling
Vriendelijke, vakkundig personeel, hier stuur je je beste vrienden gerust naar toe.

Extra toelichting
Ik heb geen negatief punt ervaren in deze winkel. zo hoort het overal te zijn.

Frans Luijckx 10-12-2013

goede telefonische info en op zondag open.

mocht de adapter proberen in de winkel. personeel heel behulpzaam.

Assortiment
alle modellen op voorraad.

Extra toelichting
verrassend goed. groot assortiment, lage prijs (in vergelijking met andere webshops annex winkels). vriendelijk personeel.

Andu 10-12-2013 In de winkel gekocht

Zeer klantvriendelijk personeel.

Assortiment
Ruim, en anders wordt het voor je besteld.

Altijd !

Extra toelichting
Zeer kundig personeel. Ze nemen alle tijd voor je. Ze herkennen je als klant. Altijd in om kennis en tips met je te delen, ongeacht of je wel of niks koopt. Altijd advies op maat !

J. Hopman 03-12-2013 In de winkel gekocht
Alkmaar

Tijdens de aanschaf werd ik goed geïnformeerd betreft de camera en eventuele andere opties. Na aankoop kon ik bij vragen die ik had over de Nikon D5100 camera terecht in de winkel en namen de medewerkers ook echt de tijd voor mij om het uit te leggen.
Op het moment dat de Panasonic DMC-FT4 onderwater camera stuk ging in de vakantie hebben ze deze opgestuurd. Ik kreeg van Panasonic het nieuwere model FT-5 nieuw in doos retour. Op een retour zit echter nog maar 3 maanden garantie en aangezien ik hem voorlopig niet meer nodig had, heeft Cameraland de nieuwe camera terug genomen en mij tegoed bonnen gegeven van de waarde van de nieuwe duurdere camera. Deze zijn onbeperkt geldig, zodat ik op een later moment een nieuwe camera uit kan zoeken met dus weer een volledige garantie.
Top service!!

Assortiment
Uitgebreide keuze in camera's, lensen en accessoires.

Aanbeveling
Medewerkers met ruime kennis, ervaring en passie voor fotografie. Goede service.

A.D. Boyer 01-12-2013 Via de website gekocht

Alles is goed te vinden op de website en geen enkel probleem om de bestelling online af te ronden.

Mijn vraag werd dezelfde avond per mail beantwoord. Ik heb de camera besteld en de volgende dag werd deze al bezorgd. Het betrof een tweedehands camera maar daar was niets van te zien. Ben er super blij mee.

Assortiment
Ik was op zoek naar een tweedehands camera in een bepaalde prijsklasse en heb niet het hele assortiment bekeken. Heb vrij snel kunnen vinden wat ik zocht.

Aanbeveling
Het gemak, de service en de zeer snelle levering van het door mij bestelde product hebben mij in ieder geval ervan overtuigd om een volgende keer hier weer te kopen en ik zou andere mensen cameraland.nl om bovenstaande redenen zeker aanraden.

Combinatie van hierboven.

E. Mulder-Janssen 22-11-2013

Extra toelichting
Ik mag graag fotograferen maar heb er niet zoveel verstand van. Ik heb gezegd wat ik wilde en de verkoper kwam na enige minuten met een toestel terug waar ik na ruim een maand nog steeds heel gelukkig mee ben. Deze man nam de tijd om het ons te laten zien en uit te leggen. Geweldig! Hij zei ook nog dat we als we vragen hadden altijd even terug kunnen komen dan zou hij ons graag van dienst zijn.

Samjade 18-11-2013

Medewerker in de winkel wist door een paar vragen te stellen mij een goed voorstel voor een passende camera te doen

Probleem met de batterij van de camera werd direct opgelost en kreeg direct een nieuwe batterij mee

Assortiment
te veel om op te noemen, zeer ruime keuze

Super service

Reinier1965 17-11-2013

De website van Cameraland is goed opgezet en overzichtelijk. Alle productgroepen staan overzichtelijk bij elkaar. Producten zoeken en kiezen gaat soepel.

Ik kocht een occasion Canon Eos 60D met extra accu. De accu was alleen van een ander merk voorradig. Een Cameraland verkoper belde direct wat ik wilde. Dat is wat ik goede service vind. Geweldig.

Assortiment
Een 10 met een griffel waard vanwege het royale assortiment. Van elk product zijn meerdere merken verkrijgbaar en vele types.

Aanbeveling
Van harte dankzij hun grote assortiment, goed werkend website. Uitstekende service.
Toegezonden bestelling zijn goed beschermd verpakt.

fred hoogervorst 14-11-2013 In de winkel gekocht
Alkmaar

wonende in het buitenland, komende van schiphol, via de woonplaats van mijn broer siem in krommenie, of rechtstreeks naar alkmaar, ze zijn altijd bereikbaar en ik ga nooit met lege handen weg !

er wordt altijd met aandacht naar je geluisterd, je eerder gemaakte voorkeuze wordt met je doorgenomen en evt. met de vakkennis van de medewerkers nog aangepast, ongeacht of de prijs lager is dan je voorgenomen keuze.

Assortiment
tja, wat ze niet in de winkel hebben op voorraad is dan meestal niet bij de importeur aanwezig. ik bestel meestal via internet door mijn keuze te reserveren.
ik maakte mee dat mensen uit duitsland en spanje bij ze binnenkwamen en met hun keuze weer richting hun vaderland vertrokken, zeer tervreden.

Extra toelichting
klantvriendelijke vakkundige hulp, bij inruil van producten een vriendelijke inruil-prijs die in verhouding staat met het aanschafbedrag. Er wordt niets opgedrongen, er wordt van gedachten gewisseld over de toekomstplannen, zodat de producten die je koopt aansluit bij de toekomst. Kwaliteit is nr. 1.

Rudios 14-11-2013

Duidelijke website en overzichtelijke winkel

De service in de winkel is prima. De mensen weten waar ze over praten en geven een gedegen advies. Gericht op de wensen en geen prioriteit op de verkoopprijs.

Assortiment
Zeer ruim assortiment in diverse categoriën

Zeker een aanrader

Extra toelichting
Goede winkel met personeel met verstand van zaken. Geven een goed advies en luisteren naar je wensen. Ruime keuze aan artikelen in verschillende categoriën

Ronniepaparazie 12-11-2013

Even uit mijn werk nog langs de winkel en anders via de site ,kortom voor mij altijd bereikbaar.

Ook als ik niet echt iets wens te kopen en dat ook kenbaar maak word ik evenzo goed geduldig geholpen en van advies voorzien.

Assortiment
Ben nog niet een keer voor niets naar binnen gewandeld, als cameraland het niet heeft zoek ik niet verder meer.

Aanbeveling
Een 10 zou betekenen dat ze perfect zijn en dat houd ze niet scherp. Dus willen ze een 10 voor elke categorie dan moet de clientèle kritisch blijven en altijd op verbeteringen aandringen. Zoals? Ik weet er niet zo snel een te bedenken maar na mijn volgende bezoek wellicht?!?!

Extra toelichting
Deze winkel werd mij door een collega aangeraden en elke keer dat ik er ben geweest ging ik tevreden de winkel uit. Om advies of raad of daadwerkelijk een product ,er is altijd deskundig personeel en ook als je nog niet echt thuis bent met de materie heeft men het geduld om het uit te leggen.

Thea1951 10-11-2013

duidelijk en gemakkelijk

Ze staan altijd voor je klaar

Assortiment
Veel keuzes, ook uit de duurdere producten

Aanbeveling
Het is een ruime en prettige winkel

Extra toelichting
In die winkel werken mensen die zelf fotograferen, cursussen geven en er dus veel verstand van hebben

Lars en Saskia 09-11-2013 In de winkel gekocht
Alkmaar

Als je het in de winkel koopt kan je de camera vasthouden, want we hebben gemerkt dat niet elke camera lekker vasthoudt met 1 hand als je de lens draait.

Wij zijn voor informatie binnen gelopen omdat we niet wisten welk type camera het beste bij ons past. Uiteindelijk na een uur uitleg over alle vele modellen, vragen wat we er wel en niet mee wilden gaan doen. Zijn we eerst een kopje koffie gaan drinken bij de bakker verderop en hebben we de vragen die we nog hadden overlegd en zijn we terug gegaan naar de winkel. Wederom kregen we netjes antwoord op de vragen en zijn we met de camera naar huis gegaan.

Assortiment
Ruime keuze. Alleen achteraf niet blij met de cameratas welke we erbij aangeprezen kregen. Daarin helaas geen opbergruimte voor zowel een extra lens danwel sd kaarten etc.

Aanbeveling
Qua service bevelen we deze winkel aan iedereen aan. Maar toen we twee dagen later deze camera op schiphol dezelfde camera zagen waar je een samsung tablet bij kreeg voor de zelfde prijs waren we toch behoorlijk chagerijnig. En hebben we toch wel gebaald....

Joyce80 08-11-2013

De verkoper wilde me niet zomaar wat verkopen, maar probeerde goed uit te vogelen wat ik nou eigenlijk zocht en ik ging met een hele andere camera weg dan ik in gedachte had.

Assortiment
Zeer groot assortiment aan camera's en alles wat daarbij hoort. Camereland is dé winkel waar je wezen moet!

Aanbeveling
In tegenstelling tot bijvoorbeeld een Saturn/Mediamarkt werken hier mensen met echte kennis van zaken en vooral passie voor fotografie.

Extra toelichting
Ik ben uiterst tevreden over het verkoopproces, de verkoper en uiteraard de camera die helemaal aansluit bij onze wensen. Tijdens mijn vakantie heb ik prachtige foto's gemaakt en als onze dochter straks geboren wordt dan zal deze camera nog vaak genoeg gebruikt gaan worden.

c1984 08-11-2013

Lastig met openbaar vervoer bereikbaar

nemen de tijd, adviseren, en hebben verstand van producten

Aanbeveling
zeer tevreden, dus zou ik zeker doen

aace 07-11-2013 In de winkel gekocht
Alkmaar

De site is makkelijk te gebruiken. De tabs en zoek optie zijn duidelijk en overzichtelijk en daarom makkelijk in gebruik.

Ik heb meerdere malen via de mail contact gehad met een van de medewerkers met vragen over zowel camera's en verlichting als vragen over een van de fotowedstrijden. In alle gevallen ben ik snel en duidelijk geholpen, ook bij vervolg vragen werd er snel meedenkend gereageerd.

Groot en divers aanbod.

Aanbeveling
Mijn eigen ervaringen met Cameraland.nl zijn erg positief en zal hierdoor mensen graag door verwijzen.

Munneke 07-11-2013 Via de website gekocht

Fijn om thuis uit te zoeken waar je voordelig je artikel kunt kopen

Alles verliep prima

Voor iedereen wat wils!

Aanbeveling
Ik zou dit aanbevelen aan anderen die zich ook bezig houden met fotografie

Pixellaar 07-11-2013 Via de website gekocht

Snel en goede service online

Fijn

Groot en goed

Regelmatig

Extra toelichting
Ik heb vaak online gekocht omdat de winkel voor mij net iets te ver weg is! Dus als er n winkel in de buurt van veenendaal komt ben ik zeer trots en zal ik zeker vaker dingen kopen.

Cameraatje1 06-11-2013

Extra toelichting
Er wordt goed gevraagd wat je met het product gaat doen. Je hebt niet het idee dat je iets aangesmeerd wordt wat duurder is dan wat je in je hoofd had.

Angela Tromp 06-11-2013 In de winkel gekocht
Apeldoorn

De site is duidelijk, biedt voldoende informatie is gebruiksvriendelijk.

Ik kreeg het bestelde product snel en zorgvuldig toegestuurd.

Assortiment
Er is een ruim assortiment aan producten te vinden, een goede winkel voor elke fotoliefhebber! Voor ieder wat wils!

Aanbeveling
Zeer, ik heb bij de aankoop van mijn studioflitsset diverse sets mogen proberen met mijn Eigen camera en heb een eerlijk advies ontvangen van een goede verkoper (iemand met verstand van zaken).

Extra toelichting
Ik ben zeer tevreden over mijn bezoek aan cameraland en de service die mij hier geboden is. Ik ga hier zeker weer heen als ik iets wil aanschaffen en op zoek ben naar een goed advies. Door cameraland worden de producten ook zeker tegen een concurrerende prijs aangeboden, wat uiteraard ook erg aangenaam is.

fennaa 05-11-2013 In de winkel gekocht

goede uitleg bij aankoop
prettige afhandeling bij schade

Assortiment
keuze uit diverse toestellen die aan mijn wensen voldeden

zie boven

zie boven

ploony 05-11-2013

duidelijk en inzichtelijk advies

Er wordt niet moeilijk gedaan bij defect, oplossen is het devies

Assortiment
Wat je ook zoekt er is voor ieder iets van zijn gading.

Aanbeveling
Open en duidelijk advies en deskundigheid zijn pre's

Extra toelichting
Winkel zonder poeha met deskundig personeel die enthousiast advies geven en de tijd voor je nemen.