Cameraland.nl - Reviews & Ervaringen

Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over Cameraland.nl.

Cameraland.nl stelt zich voor

Deze score is berekend op basis van 1112 reviews die geschreven zijn in het afgelopen jaar

mvdmc 15-05-2014 Via de website gekocht

De website is erg overzichtelijk. Duidelijke omschrijvingen en niet te veel 'poespas'.

Assortiment
Volledig assortiment met genoeg keuze! Ik heb (nog) niks besteld via de webshop omdat ik nog een beginnend fotograaf ben, maar die bestelling komt er vast in de toekomst. De prijzen zijn vergelijkbaar met met andere aanbieders, dus kies ik voor een duidelijke en gemakkelijke website zoals Cameraland!

Aanbeveling
Omdat ik nog geen bestelling heb gedaan, spreek ik natuurlijk niet uit ervaring. Maar als de service net zo goed en 'no-nonsense' is als de website er uit ziet, komt dat vast goed! Ik zal Cameraland op basis van de website zeker aan anderen aanbevelen!

Extra toelichting
Duidelijke website en dat vind ik erg belangrijk. Die nodigt uit toch het bezoeken er van! Ik ben nog een beginnend fotograaf dus ik heb (nog) niet veel aangeschaft. Maar ik zal in de toekomst zeker gebruik maken van Cameraland.

Gonnie Perree 15-05-2014 Via de website gekocht

makkelijk in de webshop bestellen nadat je attent gemaakt bent door Cameraland op een buitenkansje via Facebook

hele snelle correcte levering en ook nog nazorg

Assortiment
je kunt het zo gek niet bedenken of het is er bij Cameraland

Aanbeveling
Ik zou mijn eigen uitstekende ervaringen vertellen maar dwingen kun je natuurlijk niemand.

Extra toelichting
ik ben erg tevreden over Cameraland en zal ook in de toekomst bij dit bedrijf bestellen.

Simone119 15-05-2014

Duidelijke website, bestellen en simpel opgehaald in de winkel, zodat ik langskon wanneer het mij uitkwam. Ook meteen nog even een mooie tas uitgezocht (dat is toch lastiger online).

Vooraf al een keer voor info in de winkel geweest. Super deskundig geholpen, kwamen meteen met een camera die aan al mijn wensen voldeed en nog onder mijn budget was ook. Daarna online wat reseach gedaan en hem uiteindelijk online besteld zodat ik zeker wist dat hij klaar lag voor me.

Assortiment
Heb er niet heel veel verstand van maar vraag me wel af als ze het hier niet hebben, waar dan wel?!

Aanbeveling
Duidelijke site. Goed bereikbare winkel, goede service, (voldoende personeel ook, ondanks dat de winkel redelijk vol stond werd ik bijna direct geholpen).

Extra toelichting
Prettig dat ze luisteren naar wat je nodig hebt en je niet iets (liefst de duurste) aan proberen te smeren. Rustig de tijd genomen op internet te kijken wat voor recenties de camera had en hem toen online besteld en opgehaald in de winkel.

Mic_Kos 15-05-2014

Deskundig en vriendelijk personeel

newmikey 15-05-2014 In de winkel gekocht
Alkmaar

De winkel is goed ingedeeld op merk (voor camera's) en accessoires als tassen en statieven. De webshop is goed geprogrammeerd en makkelijk doorzoekbaar.

Zowel de extra activiteiten die zo nu en dan worden georganiseerd als de service in de winkel zijn prima op orde!

Assortiment
De winkel heeft een geweldige voorraad op display, om uit te proberen of advies te vragen. Zelfs wat minder courante artikelen zijn in de winkel te bekijken. De websjhop breidt dat aanbod nog eens uit.

Aanbeveling
Geen enkele aarzeling. Dit is, met afstand, één van de beste fotoshops van Nederland met ook nog eens deskundig personeel.

Extra toelichting
Ik kom al in deze winkel sinds de 70'er jaren en de grote stap naar vernieuwing is dit bedrijf met verve gelukt. Er hangt een "fotografie-lovers" sfeer die goed voelbaar is. Dit is géén dozenschuiver maar een zaak met hart voor de fotografie.

WP5301 15-05-2014

Alles kan bij Cameraland, de mannen denken met je mee en geven je alle kans en tijd om je uiteindelijke keuze te maken!

In één woord: super! Mijn (te repareren) camera werd thuis opgehaald en gebracht. Tijdens de reparatieperiode kon ik "gewoon" een andere lenen van hen, alsof dat de normaalste zaak van de wereld is!

Assortiment
Als je bij Cameraland binnen loopt ben je meteen weer dat "kind in de snoepwinkel". Maar gelukkig wel onder goede begeleiding!

Aanbeveling
Ik durf Cameraland aan een ieder aan te raden, het lijkt mij onwaarschijnlijk dat je er met hen niet uit gaat komen.

Extra toelichting
Ik ben door de mannen van Cameraland enorm goed geholpen en heb na een behoorlijke tijd van frustratie weer plezier in het fotograferen. Bij veel winkels wordt je door de betreffende verkoper een bepaalde richting op gestuurd omdat hij daar persoonlijk goede ervaring mee heeft. Dat wil niet zeggen dat dit ook voor jou gaat gelden. We hebben een hele ochtend geklets, getest en gerekend. Uiteindelijk de knoop doorgehakt en dan nog: mocht het je niet bevallen, dan hebben we het er nog eens over... Super dus!

DennisVenemaFotografie 15-05-2014

Gebruiksgemak van website is er goed, alles staat netjes gesorteerd op de website!

Onlangs een bestelling gedaan en last-minute besloten dat ik nog iets wilde bijbestellen, zonder problemen bij dezelfde levering gestopt, superservice!

Assortiment
Niet het grootste assortiment op internet, maar wel met alleen maar kwaliteitsproducten! Nog nooit iets via Cameraland besteld wat uiteindelijk niet goed bleek te zijn. Kwaliteit gaat boven kwantiteit!

Aanbeveling
Ben zelf nog niet in de winkel geweest omdat ik in Groningen woon, maar verwijs regelmatig mensen door naar jullie website.

Extra toelichting
Mijn nikon d7100 bij jullie besteld, vrij kort na de release had ik de camera in mijn bezit. Superservice en kreeg netjes een e-mail wanneer het pakketje verzonden was.

PatrickHaring 15-05-2014

Kan snel vinden wat je zoekt

Als er iets mis is kan je snel contact opnemen en service krijgen. Ze weten waar ze het over hebben.

Assortiment
Heel veel keuze voor verschillende prijsklasses

Aanbeveling
Verstand van zaken als je niet precies weet wat je zoekt kunnen ze je goed adviseren

Gunpowder bureau voor commerciele communicatie 15-05-2014

overzichtelijk vriendelijk, snel en efficient. Daarnaast goede prijs/ kwaliteit verhouding, garantie en levering

Nog geen service nodig gehad maar alle afspraken staan keurig op de nota. Heel transparant.

Assortiment
Ruime keus nieuwe maar ook gebruike camera's.

ben uitmuntend tevreden.

Extra toelichting
vriendelijk personeel, staat je goed te woord is niet drammerig. Snel en efficiënt goede service. Goede garantie

Erik Hensema 15-05-2014 Via de website gekocht

Duidelijke layout van de shop, mooie keuzehulpen. Duidelijke omschrijvingen bij de producten.

Ik werd keurig teruggebeld nadat ik een mailtje naar de klantenservice gestuurd had. Prima afgehandeld.

Aanbeveling
Prima shop, prima prijzen.

Extra toelichting
De algehele indruk is prima!

Gerrit.C Doeve 12-05-2014 In de winkel gekocht
De Hoef

Ik ben idolaat van fotograferen , maar ik heb niet de middelen om Uw zaak dagelijks of wekelijks te bezoeken , maar ik mijn ogen uitgekeken

De uitleg en bediening waren van dien aard dat als ik weer wat te besteden heb is mijn eerste rit naar Cameraland in Alkmaar

Meer dan voldoende

Aanbeveling
Ik ben door iemand bij ons in het appartementen gebouw naar U verwezen, ga daar maar eens kijken

Extra toelichting
Alleen maar top, meer kan ik niet zeggen.

Peter F. Mallee 11-05-2014 Via de website gekocht

Alles wat je nodig hebt is makkelijk te vinden en nog makkelijker te bestellen.

Had een verkeerd product bested. Heb het teruggestuurd en binnen een dag mijn geld terug op de rekening. Echt SUPER !!!

Jasper van de garde 07-05-2014 Via de website gekocht

De website is makkelijk te vinden en erg overzichtelijk.

Zeer uitstekend. Was een product vergeten maar is netjes na geleverd.

Assortiment
Een zeer groot assortiment. En als het er niet is kan je het nog bestellen.

Aanbeveling
Ik ben zeer te vrede dus zal ik dit zeker aan andere aanbevelen.

Extra toelichting
Ik heb meerdere producten gekocht bij Cameraland

R. Papavoine 07-05-2014 In de winkel gekocht
Alkmaar

Weet niet wat er precies mee wordt bedoeld met 'gemak'. Makkelijk te vinden, verkopers stelde mij op mijn gemak,

Hulpvaardig, probleemoplossend, goed deskundig en vakkundig advies

Genoeg te zien..

Aanbeveling
Groot assortiment, en uitstekende service.

martien keppel 07-05-2014 Via de website gekocht

jvd1970 07-05-2014

goed geholpen en alle tijd voor je mag ook wel voor dat bedrag hahaha

gewoon goed

veel keuse

ja gewoon door sturen

Joke-64 07-05-2014

Via verschillende sites kies je je product en cameraland komt al snel in beeld als betrouwbaar adres om te bestellen. Afhaalpunt altijd bij jou in de buurt.

Eigenlijk geen opmerkingen. Snelle levering.

Assortiment
Wat je ook zoekt het is er.

Aanbeveling
Met een gerust hart kan ik deze winkel aanbevelen.

busje56 06-05-2014

op de site is het soms vrij lastig bij de gezochte artikel groep te komen

mogelijk heid tot vasthouden en testen

nulnulnix 05-05-2014

Extra toelichting
Ondanks het feit dat de bestelling niet goed is gegaan (oude model opgestuurd) toch heel erg netjes behandeld! E.e.a. wordt nog verder geregeld en gelet op de afhandeling zal dat zeker geen probleem geven...

GuusG56 05-05-2014

Op een gegeven moment was ik mijn bestelling kwijt. Hoe dat kwam een vraag, kan even goed een fout van mezelf zijn geweest. Specificaties mistte ik ook bij de camera

Ruime voldoende. Goed geïnformeerd. Geef alleen niet snel een 9 of 10, sorry.

Assortiment
Heb kunnen vinden wat ik zocht.

Aanbeveling
Gewoon goed en betrouwbaar.

Extra toelichting
Een eerste ervaring met cameraland.nl en die was goed. Alle spullen zijn netjes en onbeschadigd aangekomen. Ben zeker een klant, die een keer terug kan komen. Het cijfer 10 is misschien een streven, maar dat is perfectie. Een 8 geeft aan dat ik dik en dik tevreden ben als klant.

Peterfoto 04-05-2014

Prima zaak

zeer kundige verkopers

Assortiment
Olympus is een "eigenwijs" merk, dus soms niet alles in voorraad maar een telefoontje is genoeg om wat later een berichtje te ontangen dat het in vorraad is

Aanbeveling
een van de weinige goede fotozaken in noord holland

T.de Bruin 04-05-2014 In de winkel gekocht
Alkmaar

Zeer uitgebreid assortiment, eigenlijk volledig compleet.
Zeer deskundig personeel

Zeer deskundig personeel, dat samen zoekt naar een op maat gemaakte oplossing.

Assortiment
Bijzonder uitgebreid. Bijna alle camera's, objectieven en andere toebehoren van bijna alle merken in het assortiment en op voorraad.

Aanbeveling
Combinatie van deskundig personeel en het uitgebreide assortiment.

j.dagevos van Rij 04-05-2014 In de winkel gekocht
alkmaar

paules1987 04-05-2014

Ik werd goed en vriendelijk geholpen! De verkoper nam goed de tijd en gaf een duidelijk beeld van de voor en nadelen per camera.

Assortiment
De modellen waar ik voor wilde gaan waren op voorraad.

Zeker aan te bevelen!

Extra toelichting
Alles bij elkaar was het een goede ervaring en ik ben nog steeds zeer tevreden over mijn camera!

spruit54 03-05-2014

Makkelijke wijze van zoeken op merk en type camera, in mijn geval bij gebruikte camera's.
Ook maximum prijs opgeven en je krijgt direct het hele overzicht.

Winkel goed bereikbaar, prettig en deskundig geholpen.
Gewenste camera was aanwezig en precies volgens de beschrijving.

Assortiment
Enorm assortiment op een betrekkelijk kleine oppervlakte, waar je niet snel uitgekeken raakt.

Aanbeveling
Ik zou deze winkel zeker willen aanbevelen

Extra toelichting
De ervaring in de winkel was als een warm bad, uit alles bleek dat men de tijd nam en aandacht had voor de klant, zowel in de winkel als aan de telefoon. Het feit dat je misschien wat langer moet wachten om geholpen te worden wordt weer goedgemaakt door het enorme assortiment, waar je in kunt rondneuzen. Ik ging met een goed gevoel de winkel uit en na uitgebreid oefenen en uitproberen ben ik erg blij met mijn (gebruikte) Nikon D200

AnnetteHengelo 03-05-2014

Via internet kopen, hoef de deur niet uit, pakje wordt thuisbezorgd.

Snelle afhandeling, volgende dag had ik de scanner in huis.
Degelijke verpakking.

Assortiment
De scanner was in voorraad.

Aanbeveling
Prijs van de scanner, bestellen via internet, bezorging thuis.

Extra toelichting
Heb via internet een Canon scanner gekocht. De volgende dag had ik de scanner in huis. De scanner was goed verpakt en in orde. Het is voor mij goedkoper om via internet te kopen, want dan hoef ik niet meer met de auto op pad en parkeergeld te betalen. Ook was cameraland het goedkoopste met de scanner.

pentax35 02-05-2014

bestelling is snel en duidelijk te plaatsen en eenvoudig via ideal te betalen

zeer goed, artikel was niet meer te bestellen daar werd actief contact over opgenomen en een alternatief voor aangeboden, toen ik daar niet voor koos werd mijn betaling snel en zonder problemen teruggestord. zeer vertrouwingwekkend.

Assortiment
de lens die ik besteld had stond als op voorraad in het systeem, maar bleek niet aanwezig. daar het vernieuwde model een stuk duurder is was ik zeer teleurgesteld toen mijn aankoop niet door kon gaan.

Aanbeveling
de after sales had niet beter afgehandeld kunnen worden, dat vind ik een van de belangrijkste aspecten bij aankopen via het web.

Extra toelichting
teleurgesteld door het niet leveren, maar dik tevreden over de verdere afhandeling. ik zou niet aarzelen om nog eens iets bij cameraland te bestellen.

RichardDH1970 02-05-2014

Bestelling in buitenland gedaan, laten afleveren op alternatief adres in NL. Alles goed en op tijd.

Setprijs voor besteld statief en statiefkop was goedkoper dan afzonderlijke items die ik online besteld had. Verschilbedrag was contant bijgevoegd in bestelling. Goede service!

Aanbeveling
N.a.v. mijn ervaring met 1e bestelling bij deze winkel, zou vlgnde keer weer hier bestellen.

Extra toelichting
Was mijn 1ste bestelling hier, maar tot zover erg positief.

G.W. Lettink 02-05-2014 In de winkel gekocht

Extra toelichting
Winkel moeilijk te bereiken ivm verbouwing winkelcentrum. Gelukkig van tijdelijke aard. Door de vele producten op een klein oppervlakte met veel veel klanten is het overzicht niet altijd optimaal.

Theo3105 02-05-2014

Ruud Lauritsen 02-05-2014 In de winkel gekocht
Alkmaar

Ik had een AF probleem met mijn Mark III en deze moest nagekeken worden. Heb toen een Mark IV meegekregen om even te huren.

Alles is er

Goed advies, groot assortiment

E Rijswijk 01-05-2014 Via de website gekocht

Extra toelichting
Ik kom graag in deze winkel. De service is top en het is gewoon leuk hier rond te lopen. Verder worden er regelmatig activiteiten georganiseerd. Vrij toegankelijk en zeer leerzaam.

Sweetmiss 01-05-2014 Via de website gekocht

Website prima voor elkaar,kon mijn product ook prima vinden,betaling ging ook soepel,lekker via ideal,eenmaal gegevens ingevuld,dan hoef je het de volgende keer niet weer te doen,bestelproces bij jullie prima!maar niet bij post.nl,omdat ze weer eens vertraging hadden,en mijn pakket 3 dagen later kwam,maar valt jullie niks te wijten.

Werd netjes aan de telefoon geholpen,toen ik even hulp nodig had bij het vragen,waarom mijn pakket zo laat werd geleverd,Meneer heeft netjes met mij even de status gekeken online van post.nl,en zagen dat de fout daar lag.

Assortiment
Genoeg keuze,voor ieder wat wils.

Aanbeveling
Jazeker zou ik dat doen,een tevreden klant komt altijd terug,maar moedigd dan ook vaak haar vrienden of familie aan,om hier maar eens te kijken

Extra toelichting
Prima geholpen,geen problemen met jullie ondervonden,jullie hebben verder goed geinformeerd,dus geen klagen van mij,en in het bezit zijn wat hieronder staat kon ik niet kiezen voor een dag,maar dit word de eerste dag.

giekes 01-05-2014

Matthijs Bär 30-04-2014 Via de website gekocht

De website is overzichtelijk en het bestellen werk prima.

Nikon D700 met PDK besteld, waren keurig de volgende dag thuis bezorgt. Er was ook duidelijk zorg besteed aan het verpakken er van om er voor te zorgen dat alles onbeschadigd aan zou komen.

Assortiment
Er is veel van het nikon glaswerk en de lens en camera toebehoren op de website te vinden, er zou van mij alleen nog wel meer hiervan op de website mogen staan.

Aanbeveling
Gewoon een heel erg goede winkel, goed advies en een snelle levering.

Anko Stoffels 29-04-2014 In de winkel gekocht
Alkmaar

Was in de winkel, eerst even door de zandbak maar dat is tijdelijk. Geen ander woord dan TOP.

Zie gemak, was gewoon TOP,

Assortiment
Wist wat ik wilde hebben, en dat was er ook, had niet anders verwacht.

Aanbeveling
Gewoon lekker heengaan, zoveel handel heb je nog nooit gezien, alles is aanwezig.

Extra toelichting
He Jongens, blijf motiveren, super vriendelijk, lekker druk, alles aanwezig. En die waardebon hou je maar, kom binnenkort weer terug voor de volgende camera. Toedeloe -

HB1952 29-04-2014

Lekker dicht in de buurt

Deskundig personeel

Assortiment
Breed, maar eigen heb ik thuis al mijn keuze gemaakt.
Wel fijn dat er veel op voorraad is en de info op de web site actueel over beschikbaarheid van het product.

Aanbeveling
Prima verzorgt bij jullie.

Extra toelichting
Prima zaak, helaas wat minder aandacht voor video. Ik kreeg een zeer slecht bod op een mogelijke inruil. Voor mijn het enige minpunt. Wij kopen al jaren voor redelijk veel geld spullen bij jullie, helaas denk ik wordt dat vergeten is mijn beeld.

J. Straaijer 29-04-2014 In de winkel gekocht
Alkmaar

Niet ver van mijn woonplaats en tevens de mogelijkheid om tegen dezelfde prijs het product te bestellen via internet en te laten bezorgen. liever ophalen dan kan het product via internet gereserveerd worden. Je bent er dan zeker van dat het product in de winkel aanwezig is.

Goed geholpen in de winkel. Ik had de indruk dat van alles mogelijk was ( extra items, sd kaartje vergeten te bestellen geen probleem....).
Vriendelijk personeel en in de gehele winkel een gemoedelijke indruk.

Assortiment
De winkel is een speeltuin voor eenieder die van fotografie houdt.

Aanbeveling
Goede prijs, groot assortiment, en de mogelijkheid om te laten bezorgen (binnen een dag geleverd).

Extra toelichting
Zeer uitgebreide assortiment ook te bestellen via de webshop. Goede prijs en vriendelijke werknemers. Je krijgt als klant de volle aandacht (geen haastwerk).

EURO'S 29-04-2014 In de winkel gekocht
Alkmaar

Parkeren voor de deur en in de winkel alles heel overzichtelijk

Ook na sluitingstijd gewoon verder uitleg gekregen. Prima

Assortiment
Veel leuze in alle prijsklassen

Aanbeveling
Deskundige medewerkers. Er wordt je niet iets verkocht maar geadviseerd

Marjan van 28-04-2014

Tevreden klant

Martinus265 28-04-2014

Ik wilde een lens inruilen om een nieuwe te kopen. Formulier op de website ingevuld en de volgende dag al een offerte.

Eerlijk en oprecht. Je weet precies waar je aan toe bent met goed advies en scherpe prijzen.

Assortiment
Heel erg uitgebreid. Ze hebben ook veel occasions op voorraad voor de hobbyist met een kleinere beurs.

Zeker een aanrader

Mickri 28-04-2014

De Dames 28-04-2014 In de winkel gekocht

Alles is bij Cameraland Alkmaar prima in orde

Alles word tevoorschijn gehaald om de klant
tevreden naar huis te laten gaan.

Assortiment
Voor elk budget hebben ze veel keus.

Extra toelichting
Een super zaak alles is daar in orde. -Super service -Enorme keus aan spullen -Zelfs krijg je een heerlijk kopje koffie, waar doen ze dat nog. En nog vele andere dingen waarom ik Cameraland Alkmaar aan zou bevelen bij familie kennissen en dergelijke. Een TOP zaak, ga zo door!

frankdegraef 28-04-2014 In de winkel gekocht
Alkmaar

On-line is heel makkelijk, maar de winkel is niet al te ver, en daar ga ik het liefst naar toe om het product direct mee te kunnen nemen.

Je wordt enthousiast geholpen, meestal direct tenzij het druk is.

Enorm assortiment

Aanbeveling
Altijd goed geholpen, veel keuze, gemotiveerd personeel.

Zie bovenstaande beoordeling.

tieme steenbergen 28-04-2014 In de winkel gekocht

Correct behandeld

Snelle service

Goede keuzemogelijkheid

Aanbeveling
Goede winkel met genoeg personeel die je deskundig te woord staan.

Zie boven

Burky 28-04-2014

A355 28-04-2014

site werkt goed

snelle levering

Assortiment
snel gevonden wat ik nodig heb

Aanbeveling
afhankelijk van wat men nodig heeft

hf49 28-04-2014

Verrekijkerharnas was niet voorradig in de winkel. Werd direct besteld en opgestuurd.

Assortiment
Van alles in verschillende Prijsklasse aanwezig.goede sortering

Aanbeveling
Goed advies, plezierig geholpen. Denken mee

Denken in oplossingen.

Douwe Struiksma 27-04-2014 In de winkel gekocht
Alkmaar

Omdat de aanschaf van mijn 2e hands Nikon D4 toch niet helemaal naar de zin was, stelde ik voor deze te ruilen tegen een andere 2e hands Nikon D4; was meteen akkoord

Ruime keus

lisethschoutsen 27-04-2014

direct geholpen en goede begeleiding bij de aankoop
Neemt de tijd om alles duidelijk uit te leggen.

Assortiment
is prima wanneer het product er niet is wordt er direct besteld en krijg je een email wanneer het er is. Mocht het dan niet aan je verwachting voldoen geen probleem dan hoef je het niet te nemen.

iedereen

Extra toelichting
Goede service en makkelijk bereikbaar.