Cameraland.nl - Reviews & Ervaringen

Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over Cameraland.nl.

Cameraland.nl stelt zich voor

Deze score is berekend op basis van 978 reviews die geschreven zijn in het afgelopen jaar

Doddel 28-02-2014 Via de website gekocht

Texelaar 28-02-2014

Extra toelichting
Perfect geholpen en ruim de tijd met uitleg en praatje erom heen. Je voelt je hier echt een klant en niet iemand die de rekening komt vullen.

HJP72 27-02-2014

Petra_L 27-02-2014

Fijne site

Snelle levering en afhandeling

Mis boeken mbt fotografie

Aanbeveling
Heel prettig gevoel aan over gehouden.

zie bovenstaand

NineIJff 27-02-2014

last minute service, zelfs zo goed dat de spullen direct werden bestelt en thuis afgeleverd.

Assortiment
Goed, als ze iets niet op voorraad hebben zorgen ze ervoor dat ze het toch heel snel kunnen leveren, en je krijgt een tijdelijk vervangend item indien mogelijk/gewenst

Aanbeveling
zeer zeker, ben heel tevreden.

11Martin Jansen11 26-02-2014

Ter plekke is alles uitgelegd en voorgedaan. En de tijd is genomen om dat te doen. Top!

Assortiment
Eigenlijk alles wat je zoekt is voorradig. Helaas niet altijd tegen concurrerende prijs. De service en uitleg daarentegen maakt dat weer deels goed.

Aanbeveling
Gewoon een prettige winkel waar je graag terugkomt met kundig personeel en een 'open' houding naar zijn klanten

Extra toelichting
Cameraland laat zien dat ze weten waar ze het over hebben. Een vakkundig team mensen en een prima voorraad van producten. Als er al eens iets is, wordt je prima geholpen en de tijd wordt genomen om een en ander uit te leggen. Daarnaast is het personeel ook erg open en direct en staat ook open voor verbetertips. Top! Ga zo door!

Canon 1D 25-02-2014 In de winkel gekocht
Alkmaar

Ben in de fysieke winkel geweest, goede sfeer en ze nemen er alle tijd voor je. verder is er ruime keuze in nieuw en gebruikt.

de service vind ik goed. je krijgt goede uitleg, ze laten je de verschillende zien aan de hand van voorbeelden. je mag zelf de camera van je wens testen en vergelijken

Assortiment
ruim assortiment. voor ieders budget is er wel een camera te vinden. en je kunt er je oude camera gelijk inruilen tegen interessante korting.

Aanbeveling
gewoon top, maar iedereen moet dat zelf ervaren.

Extra toelichting
om een camera te kopen is niet moeilijk, er zijn dozenschuivers en prijsvechters genoeg. maar het gaat ook om de service die je krijgt de uitleg en de tijd die men besteed om je de juiste beslissing te laten nemen. ze nemen er alle tijd voor je, en geven je op en leuke en gezellige manier informatie over de diverse camera's ik ben erg tevreden en goed geholpen.

andreetjuhhhhh 25-02-2014

is erg overzichtelijk en je vind wat je wensen zijn

men weet waar men over praat en is klant vriendelijk

Assortiment
erg ruime assortiment in de winkel.
zodat de klant zijn of haar wensen duidelijk kan maken

Aanbeveling
professionele mensen komen je helpen

J v. d. Schuur 25-02-2014

Fijn thuis zitten en per email
advies gevraagd en bestellen,
wat wil je nog meer.

Niet aan huis afgeleverd, moest naar het dorp rijden terwijl die dag post.nl twee keer in de buurt was.

28Frank9 25-02-2014

dipo 24-02-2014 In de winkel gekocht
Alkmaar

Doordat je artikelen online kunt reserveren zonder verplichtingen kon ik de gewenste aankoop klaar laten zetten, zodat ik hem meteen mee kon nemen op de afgesproken datum.

De koop werd snel en goed afgehandeld en ik vond het een voordeel dat ik met een creditcard, zonder bijkomende kosten kon betalen.

Assortiment
Artikel was op voorraad en er werd goed aangegeven hoeveel de voorraad (ongeveer) nog was.

Aanbeveling
Ruime sortering, vakkundig personeel. Er worden af en toe demo's gegeven, zeer leerzaam

Zie bovenstaand

Jacintha van Zwet 24-02-2014 In de winkel gekocht
Alkmaar

Er werd me heel geduldig uitgelegd hoe ik het Noorderlicht het beste kan fotograferen.
En vooral een 10 omdat me heel duidelijk werd uitgelegd waarom ik beter nog geen nieuwe body kon kopen.

Assortiment
Zowel tweedehands als nieuw en alle dingen die je je maar kunt bedenken.

Aanbeveling
Vooral omdat de medewerkers zelf met passie fotograferen.
En als ze van een vraag minder weten (noorderlicht) is er wel een collega in de buurt.

Bas Icke en Rolf Schrama 23-02-2014 In de winkel gekocht
alkmaar

Assortiment
Goede ruime keuze en zeer goede selectie.

Aanbeveling
Door de goede service en dat is schaars tegenwoordig zeker aan te bevelen.

Extra toelichting
We werden erg goed geholpen door Bart Bel, veel kennis en een erg goede uitleg gekregen. Erg fijn en we raden cameraland zeker aan bij vrienden en familie!

KlaasPet 23-02-2014

E.R. Schoorl 23-02-2014 Via de website gekocht

Goede site

Ook telefonische net en prima contact

Compleet

Aanbeveling
Gewoon goed en qua prijs niet de laagste maar ook niet de hoogste!

Gewoon goed

Laguna Fototeam van St. Zwerfdier in Alkmaar 23-02-2014

De winkel is goed bereikbaar en ik word snel geholpen.

Ik kom met gerichte vragen, ik krijg gericht antwoord, en ik ga met het juiste toestel naar huis. Nu ik met deze camera werk blijkt dat dit het toestel is waarom ik gericht heb gevraagd.

Aanbeveling
Een camera is iets heel persoonlijks. Koop niet bij een of andere webwinkel. Koop bij mensen die verstand hebben van fotografie. Koop bij Cameraland. Kleine moeite, jarenlang plezier.

Extra toelichting
Assortiment: kan ik niet beoordelen. Ik heb maar 1 camera gezien, en dat is genoeg. Meer hoeft niet.

W. Muilwijk 23-02-2014 In de winkel gekocht
Alkmaar

De camera gekocht in de winkel. Voorafgaand daaraan twee keer telefonisch contact gehad met vragen over de camera die ik op het oog had en het alternatief. Prima te woord gestaan aan de telefoon en later ook in de winkel. Vakkundig geholpen met informatie over alternatieve camera's die ik nog niet op mijn uitgebreide zoektocht op het internet was tegengekomen. Ben er van overtuigd dat uit het uitgebreid aantal mogelijke camera's voor mij de juiste heb gekozen.

Assortiment
Voor zover ik kon bezien (heb hier niet speciaal op gelet) ruime keuze. Waarbij opviel dat kwalitatief mindere producten niet werden gevoerd.

Aanbeveling
Alleen op basis van internet de keuze maken is voor mij lastig omdat men geen idee heeft of argumenten pro of contra in mijn geval relevant zijn. In de winkel kon ik de eerder verzamelde argumenten toetsen aan de ervaring van een vakman die mij gefundeerd kon adviseren. Daarom is de winkel een goed adres om een camera te kopen.

Extra toelichting
Een goed gesorteerde camera- en accessoire winkel/website. Vakkundig en realistisch personeel die een betrouwbare indruk maakt en de verwachting schept dat als er iets aan een product zou mankeren de klant niet in de steek wordt gelaten.

Jonker schagen 23-02-2014

bestelling gedaan, correct ontvangen goed verpakt.

bestelde was niet op voorraad, snel heeft de winkel mailcontact met mij opgenomen dat het een dag langer zou duren. Er werd netjes gevraagd of ik daar geen moeite mee had.

Assortiment
Er is een ruim assortiment aanwezig in de winkel(Alkmaar)

Aanbeveling
Prettige winkel, soms wel wat druk.

Extra toelichting
Veel artikelen voor de hobby fotograaf

yvonne.punt 22-02-2014 In de winkel gekocht
Alkmaar

Ik twijfelde tussen de D3300 en de D7100. Samen kwamen we uiteindelijk op de Nikon D5300.

Assortiment
Keuze genoeg. Je kunt op internet oriënteren, maar ik vind het uiteindelijk toch prettig om het toestel in de winkel in je handen te hebben.

Aanbeveling
Prima service en genoeg keuze.

Martin OV 22-02-2014

naamschagen 22-02-2014

retour van gedeelte aankoop was geen probleem;
vlot terugbellen

Duitje 21-02-2014 Via de website gekocht

De website is erg gebruiksvriendelijk en het reserveren van mijn aankoop, de Nikon D800, was zo gepiept.

Ik werd snel en goed geholpen. Het gereserveerde product lag keurig voor mij klaar.

Assortiment
Cameraland heeft een zeer uitgebreid assortiment. Voor elke fotograaf, van beginner tot pro, heeft deze winkel genoeg keuze. Wel is het aan te raden om het product te reserveren als hij zeer gewild is.

Aanbeveling
Zie mijn motivatie bij 'assortiment'.

Bij123 21-02-2014

Behulpzaam en eerlijk personeel, neemt de tijd om je van alles te vertellen en uit te leggen zodat je met het juiste product naar huis kunt gaan.

Divers

MAXeboef 21-02-2014

snel besteld en snel geleverd!

ruim assortiment!!!

Extra toelichting
Ben nog te nieuw om dit aan te geven.

jolanda0101 21-02-2014

reserveer je producten en zo weet je zeker dat je niet misgrijpt bij ophalen in de winkel

goed uitleg in de winkel en snelle reactie op e-mail

Heel groot

ik ben zeer tevreden

aline55 20-02-2014

handige site,gemakkelijk te bekijken, zonder veel franjes, maar rechttoe rechtaan, zoals ik er van hou

super, woensdag besteld, donderdag geleverd, jammer verkeerde bestelling , factuur adres en bestelling was van iemand anders, maar probleem in een jiffy opgelost retourgeld teruggekregen bij juiste levering van mijn bestelling, super gewoon

allerhande items, goed gedocumenteerd,

Aanbeveling
wegens de klantvriendelijkheid, mijn probleempje werd super opgelost, ik zal jullie zeker aanbevelen, en ik ben zeker een klant van jullie......

Extra toelichting
vond de benadering van mijn "probleempje" gewoonweg zo fantastisch dat ik een super fan van jullie winkel ben, neen ik ben niet melig, maar lig al dagen overhoop met mijn garage waar ik aan mijn 4de auto ben en waar ze mij gewoon laten zitten met mijn probleem..... dit terzijde...... levertijd, afhandeling mogelijke problemen super gewoon, klantvriendelijke mails, tip top in orde voor mij meer dan een 10 verdiend

Jodokus_coby 20-02-2014

Aanbeveling
Snelle en correcte levering.

Vris Studio 19-02-2014 In de winkel gekocht
alkmaar

winkel goed bereikbaar

Goede uitleg over het te kopen product, gewezen op dat duurder niet altijd beter hoeft te zijn. ging de winkel uit met een goedkoper product dan verwacht. met als gevolg dat er een vervolg aankoop eerder wordt overwogen( 1 week later de deur uit met een studio set)

Alles(bijna) is aanwezig

Aanbeveling
Indien er een vraag komt over fotografie kan ik dit persoon doorverwijzen zonder problemen dat deze een miskoop doet.

Extra toelichting
Het vertrouwen dat de verkopers weten wat mogelijk is en wat niet geeft rust in de weet dat je een goede verantwoorde aankoop doet

Jos.Noordeloos 18-02-2014 In de winkel gekocht
Alkmaar

Winkel is centraal gelegen en goede parkeermogelijkheden

Had een statiefkop 1,5 jaar geleden gekocht met een flinke speling. Een mooie nieuwe gekocht en het aankoop bedrag van de oude werd er afgetrokken. Gewoon klasse !!!

Assortiment
Assortiment is groot genoeg voor de gevorderde hobby fotograaf. Voor de profs kan ik het niet beoordelen welke eisen ze stellen.

Aanbeveling
Heb bij collega's, vrienden , schoonzonen al Cameraland aanbevolen ivm goede voorlichting en de tijd die ze voor je nemen.

Extra toelichting
Cameraland, goede voorlichting met een lichte voorkeur voor Canon heb ik gemerkt. Heb zelf een Nikon. Goede service , zie opmerking. Geinteresseerd personeel die zelf ook fotografeerd....

hermankees 18-02-2014

Natasja vdW 17-02-2014

De medewerkers kennen je en weten met welke apparatuur je werkt. Heerlijk!!!

Joep1972sdfsdfsdf 17-02-2014

Extra toelichting
Erg tevreden over advies.

S.Blauw 17-02-2014 In de winkel gekocht
Alkmaar

De verkopers heben een zeer goede kennis van zaken.
Denken mee. Een 10

Assortiment
Zeer groot assortiment op alle gebied.

Aanbeveling
Omdat de hulp en de kennis duidelijk aanwezig is.

Extra toelichting
Heb meer producten in het verleden gekocht. Maar het laatste is een systeem camera.

Piet Bakker 1947 17-02-2014 In de winkel gekocht
Alkmaar

De verkoper kent zijn vak, ik voel mij bij betrokkene op mijn gemak.

Ik geef niet snel het maximum, echter bij betrokkene wel, omdat de SB-700 na de SB-800 kwam, vertelde hij. De SB-700 zou niet passen op de S5pro volgens fuji. Uitgebreid getest met de body, uitstekende service.

Aanbeveling
Met de juiste verkoper, en wetende welk product, aan iedereen.

Extra toelichting
De flitser uitgebreid getest, deze is volledig compatible met de S5pro.

Esperance 17-02-2014

Met de woorden gemak kom ik niet uit de voeten. Wat wordt bedoeld? Het gemak van bereikbaarheid? Dat was moeizaam, veel bouwbusjes en bouwdrukte op het parkeerterrein.

Werd goed geholpen. Alleen jammer dat ik er thuis achter kwam dat de NEF van de D7000 niet geopend kan worden met Photoshop4.Maar misschien is dat voor een verkoper ook niet in te scahtten.

Gewoon veel te koop.

Blijvend goede ervaringen

JJA Kroon 17-02-2014

Door vakkundige advisering door de medewerkers is het de keuze gemakkelijk te maken.

Vriendelijk bediening en service die tot het uiterste gaat. Uit ervaring meegemaakt dat door een bij Canon gemaakte vergissing een gehele body door een nieuwere versie werd vervangen doordat de medewerker van Cameraland hierop meerdere malen op heeft aangedrongen.

Assortiment
Bijna onbeperkte keuze uit een uitgebreid assortiment op fotografiegebied.

Aanbeveling
Al meerdere keren vrienden en relaties bij Cameraland geïntroduceerd, waarna het in alle gevallen heeft geleid tot tevreden klanten.

Extra toelichting
Voor mij is Cameraland zonder twijfel de zaak voor al mijn aankopen op fotografisch gebied. Zelfs als het te kopen object bij een ander iets goedkoper te verkrijgen zou zijn. Service, begeleiding en advies staan hierbij voorop.

august de Jong 16-02-2014 Via de website gekocht

Snel te vinden in de winkel, te bestellen en levering perfect geregeld.

Het zou een 10 zijn als er in het assortiment wat meer Pentax zou zitten

Aanbeveling
Prijzen en service is van een uitstekend gehalte.

Extra toelichting
Overzichtelijke winkel met een breed assortiment waarbij de levering lekker snel is.

Harry van A 16-02-2014

Ik moest wel even wachten.

Werd direct aangesproken en kreeg direct koffie aangeboden voor het wachten

Hebben "alles"

Aanbeveling
zeer gemotiveerd en kundig personeel

Extra toelichting
vakkundig en aardige verkopers. elke vraag krijgt een passend antwoord, en als de een het niet, weet een ander het zeker. samen een topteam

Leon van den Broek 16-02-2014 Via de website gekocht

Cameraland was de enige zaak die ik kon vinden, die het item op voorraad had

Razend snelle levering, waarbij de voortgang goed gecommuniceerd werd

zie punt 1 gemak

Aanbeveling
Ik laat anderen graag hun eigen afweging maken, maar ik vind dit een prima zaak.

Goede Zaak!

Lauravd 15-02-2014

Het online bestellen ging super gemakkelijk alleen staat er niet veel informatie en uitleg bij de producten. Dit heb ik ergens anders op internet moeten opzoeken.

Super snel bezorgd en alles was prima.

Aanbeveling
Vooral de snelle levertijden vind ik een groot pluspunt en daarom zou ik deze winkel aanbevelen. Ook in de winkel zijn we altijd goed geholpen.

Meneerapte 15-02-2014

1000D 15-02-2014

Je hoef de deur niet uit

Prima, ook als je bel je krijg goed tekst en uitleg

super

iedereen

Extra toelichting
Als je graag je hobby voor het fotograferen wil uitbreiden maar de prijs moet redelijk zijn raad ik iedereen aan om bij camaraland te kijken want daar hebben ze prima tweedehands kwaliteit voor een leuke prijs.

Meeden 14-02-2014

Makkelijk te bestellen

Aanbeveling
Nog weinig ervaring. Deze aankoop is prima verlopen

R. Theunissen 14-02-2014

Overzichtelijke site, snelle zoekfunctie.

Gemakkelijk afrekenen, supersnel verstuurd en de dag erna in huis.

Assortiment
Alles wat nodig is voor mijn hobby, overzichtelijk gerangschikt en ook nog eens de goedkoopste aanbieder.

Aanbeveling
Ik zal, desgevraagd, cameraland zeker noemen als goedkoopste en snelste aanbieder.

Extra toelichting
Op de kwaliteit van het aangeboden product heeft de verkoper weinig invloed. Ik ben, als redelijk kritische consument, niet snel voor 100% tevreden, maar als een webwinkel zijn afspraken zo nakomt, verdienen ze wat mij betreft hun 10. Geen puntje van kritiek kunnen vinden.

mjadewit 14-02-2014

Geen opdringerig personeel. Je kunt rustig rond kijken. Indien gevraagd, krijg je goed advies.

Alles wordt duidelijk uitgelegd. Ook als je later terugkomt met iets waar je niet uit kan komen, wordt je prima geholpen. Dit heb ik diverse keren persoonlijk ervaren.
personeel is correct.

Assortiment
Bestaat geen 2e van in nederland. Bijna alles is er wel of kan zonodig worden besteld.

Aanbeveling
Assortiment, mogelijkheid van inruil, service en advies.

Extra toelichting
Heel simpel. Heb al diverse camera's en objectieven aangeschaft en ingeruild bij cameraland. Laatstelijk een Nikon D800 aangeschaft. Toen ik iets niet snapte even terug geweest en goedevuitleg gekregen. daarom is Cameraland mijn winkel!!!!!!

Adrivanden 14-02-2014

6,8

In de buurt en ik werd snel en goed geholpen.

genoeg keus.

Nel de Graag 14-02-2014 Via de website gekocht

Snelle bezorging! Goede prijs kwaliteitverhouding! Telefonisch bereikbaar

Althof 14-02-2014

Ik vond het heel eenvoudig en duidelijk om via de site een camera en objectief uit te zoeken en aan te schaffen. De info op de site is duidelijk.

Ik had abusievelijk twee objectieven besteld, maar van verschillende merken. De verkoopster heeft dit tijdig opgemerkt en mij via telefoon gevraagd of ik echt twee verschillende merken wilde, alvorens de bestelling op te sturen. Dat vind ik echte klasse!

Assortiment
Veel te vinden en dat voor goede prijzen.

Aanbeveling
Goede, duidelijke site met heldere info. Ruim aanbod. Erg goed contact met verkopers.
Klasse!

Extra toelichting
Ik ben zeer positief over cameraland.nl De site is gewoon aangenaam om eens op rond te kijken. Het contact met verkopers is echt super, ze geven een erg goede service.

Marit67 14-02-2014

makkelijk vooraf per internet te bestellen. ook telefonisch goed te bereiken. parkeren momenteel lastig gezien alle verbouwingen.

Aardige verkoper die alle tijd voor me nam

lau23 13-02-2014

Uitgebreid voorgelicht over voor en nadelen van vergelijkbare toestellen. Op basis daarvan keuze gemaakt.

Veel en gevarieerd

Aanbeveling
Heb een goed gevoel er aan overgehouden.