Cameraland.nl - Reviews & Ervaringen

Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over Cameraland.nl.

Cameraland.nl stelt zich voor

Deze score is berekend op basis van 1111 reviews die geschreven zijn in het afgelopen jaar

Gitte Dierick 27-04-2014 Via de website gekocht

Ab Hommel 27-04-2014 Via de website gekocht

De informatie op de website is prima en overzichtelijk. Ik miste de bevestiging van de bestelling nadat die geplaatst was.

TommyMunsters 27-04-2014

's Avonds besteld en de volgende dag in huis.

Mijn pakket bestond uit drie delen; een camera en twee lenzen. Een van die twee lenzen was niet direct leverbaar. Hierover werd ik gebeld en kreeg ik ook een mail over binnen. Dit heb ik als zeer fijn ervaren !

Assortiment
Mijn pakket bestond uit drie delen; een camera en twee lenzen. Een van die twee lenzen was niet direct leverbaar. Dat is natuurlijk jammer, maar heb ik niet als hinderlijk ervaren.

Gerrie Fransen 27-04-2014 In de winkel gekocht
Alkmaar

Parkeren voor de deur en gratis.

Prima uitleg en voldoende tijd voor je genomen.

Ik had maar 1 product nodig maar de keuze is reuze zag ik

Aanbeveling
Net zoals ik hier naar toe ben gegaan door aanbevelingen van iemand anders zal ik dat ook doen.

Extra toelichting
Van meerdere mensen om mijn heen gehoord dat je bij cameraland in Alkmaar / Hoefplan heel goed geholpen wordt. Dat is ook zo heb ik ervaren. Alle tijd genomen om mij te helpen en super geinformeerd, eigenlijk met een ander product(foto en film camera in 1 ipv. een filmcamera) de deur uit gegaan. Ga volgende week op vakantie dus ben erg benieuwd naar het gemak en hoe het gebruik bevalt.

Sdinjens 26-04-2014

Ik belde om te vragen of bezorging ook echt binnen 24h was. Zolang order voor vijf binnen is wel, was t antwoord. Ik was vervolgens zelf te laat met bestelling om binnen 24h bezorging te krijgen. Winkel heeft exrra contact met me opgenomen of ik evt gebruik wilde maken van een koerier. Heel pro-actief en servicegericht. Hulde!

WvandeWeerd 26-04-2014

Website is overzichtelijk, het bestelproces duidelijk en snel.

Op een vraag via email over beschikbaarheid van een cameratas in de kleur zwart kreeg ik een zeer kortaf antwoord met alleen een link naar de website (waar stond dat de tas niet op voorraad was).

De mogelijkheid om na 14 dagen een online aankoop kosteloos terug te kunnen sturen is top!

Assortiment
Keuze genoeg op de website, tegen goede prijzen.

KozzzMozzz 26-04-2014

Vriendelijk, kundig en behulpzaam personeel. Er ontbrak een flitser die zonder discussie direct werd geleverd. Perfect!

Assortiment
Ruime keus uit diverse merken en soorten. Compleet assortiment van accessoires.

Zie bovenstaande motiveringen

Fred Jostmeijer 26-04-2014 In de winkel gekocht
Alkmaar

Nog te vroeg na de aankoop om echt te beoordelen.

Was zeer ontevreden over de vorige CANON lens die veel te vroeg defect was. Cameraland heeft de zaak perfect opgelost.

Assortiment
Was niet echt aan de orde.

Zeer tevreden.

Extra toelichting
Enige minpunt was het gebrekkig doorgeven van een reparatie offerte en de bereikbaarheid van betreffende persoon.

Jasper_thatsme 26-04-2014

Kim kimmie 26-04-2014

Cameraland heeft een gemakkelijke website om te bezoeken. Zoeken op de website gaat ook gemakkelijk. Er staat een goede uitleg bij de producten en er is ook extra informatie te vinden

Wanneer je een vraag hebt en deze per mail verstuurd krijg je snel een nuttig en informatief antwoord. Bestellingen worden ook snel geleverd, super swrvice!!!!

Uitgebreid assortiment

Aanbeveling
Uitgebreid assortiment, goede prijs/kwaliteit/ service verhouding

Sidney1979 25-04-2014

Extra toelichting
Heb er al meerdere spullen online aangeschaft voor mijn fotografie hobby. En wordt altijd goed geholpen, zowel telefonisch als via Facebook. In de toekomst kom ik zeker ook nog een keer bij jullie in de winkel voor advies of nieuwe/tweedehands producten.

Joren99 25-04-2014 Via de website gekocht

Lenneke Slot 25-04-2014 In de winkel gekocht

Ventruud 25-04-2014

Bestelling via de site verliep probleemloos

Op mijn telefonische navraag werd goed gereageerd, met kennis van zaken

Assortiment
ruime keuze, voor elk wat wils

Aanbeveling
Ik ben in niets teleurgesteld in Cameraland

Extra toelichting
Het bestelde voldoet aan alles wat er over geschreven stond op de site. De prijs is netjes.

FX4KED4w 25-04-2014

PC pakken, bestellen en ontvangen zonder je huis te verlaten

1 batterij niet in voorraad en wordt nagezonden met duidelijke berichtgeving

Assortiment
Voor zover ik weet hebben jullie alles

Aanbeveling
Ik heb, en blijf dat doen

Extra toelichting
Ik ben goed voorzien van fotospullen bijna altijd bij jullie gekocht en ik zal dat naar tevredenheid blijven doen.

Wiesław 24-04-2014 In de winkel gekocht

PROFESSIONAL

vriendelijke service

Assortiment
alles wat ik wilde was om te winkelenMotiveer je beoordeling

Aanbeveling
Kennis van het onderwerp en een goed adviesMotiveer je beoordeling

Extra toelichting
Ik ben een Pool, Ik ben geïnteresseerd in fotografie van een vroege lat.Hier kocht mijn eerste telelens voor Nikon Sigma 150x500mm met goed advies en benaderen Profesionalne. Nogmaals, ik kocht een Fuji X20 compact maakt prachtige foto's. Ik deze winkel aanbevelen, ik ben een vaste klant hier.

MaaikeRL 24-04-2014

Makkelijk dat je zo naar de winkel kan

Prima geholpen, worden ook alternatieven aangeboden. Batterij bleek na een week stuk en meteen omgewisseld.

Assortiment
Wilde al een specifieke camera, die was er in alle kleuren. Ook andere modellen waren nog te kiezen

luc van den Bosch 24-04-2014 In de winkel gekocht
alkmaar

Veel keus, maar juist ook goed advies !

Gedegen, gevoelshalve onafhankelijk advies, waarbij gerichte vragen worden gesteld van wat je met je toestel zou willen gaan doen,
en men probeert je zeker niet iets te slijten waar hun evt meer winst op zouden maken,
en je kan er rustig over nadenken en evt geven ze andere opties aan.Bij de gebruikt gekochte Canon zelfs meteen een extra lens gekocht, waarvan hun advies eigenlijk was voor " later" aanschaffen.

Ruime keus , ook gebruikt

Aanbeveling
Top adres, goed advies, en in mijn ogen ook goedkoper dan de grote ketens.
Daar kom je vaak thuis met iets wat je niet goed past blijkt dan later.....

Linda van den Burg 24-04-2014 In de winkel gekocht
Alkmaar

Kijk op de site wat er te koop is, bestelgemak via internet of ga naar de winkel

Top service, in de winkel wordt alles luid en duidelijk uitgelegd. Prima uitleg en komen met adviezen!!

Assortiment
Meer dan genoeg voor welke fotograaf dan ook!!! Top!!

Aanbeveling
Ik beveel deze winkel aan, in zowel nederland als daarbuiten, vanwege het grote assortiment, de meer dan redelijke prijzen en de geweldige service!!

Extra toelichting
Prima winkel, prima website!! Ter zake kundig en vooral vriendelijk personeel!

T. Dorff 24-04-2014

Kundig en servicegerichte medewerkers. Een zeer groot pluspunt vind ik dat er ruim voldoende vakkennis aanwezig is. Of het nou om sport-, natuur-, portret- of studio fotografie gaat. Het is altijd een feestje om bij Cameraland in de winkel te zijn

Assortiment
Veel op voorraad. Zo niet dan is de bestelling binnen een paar dagen binnen.

Aanbeveling
Hebben altijd tijd voor elk type vraag of aankoop. Of het nou om een compactcamera, verrekijker of professionele apparatuur gaat. Productkennis is hoog.

Extra toelichting
Gewoon de beste keuze voor de amateur, gevorderde of professionele fotograaf. Niet verder zoeken.

Joren99 24-04-2014

Overzichtelijke site

Altijd snel en netjes

Eigenlijk alles te vinden bij Cameraland1

Rob 1969 24-04-2014

Goed bereikbaar

Goed advies en er wordt tijd aan je besteed

Is zeer groot. Had eeen vraag en kon meteen kiezen uit 4 modelen

Aanbeveling
Ik zou geen ander adres weten waar je zo goed geholpen wordt

Richard Katuin 24-04-2014

Zowel online als een winkel. Voor ieder wat hij wil.

Veel kennis aanwezig in de winkel. Bij problemen wordt naar een goede oplossing gezocht

Assortiment
Heeeeel groot aanbod aan materialen

Aanbeveling
Door het enorme assortiment en de de service raad ik zeker anderen aan om de winkel eens te bezoeken.

Zon555 24-04-2014 In de winkel gekocht
bij het rokin in Amsterdam

Extra toelichting
Ik had een speciaal statief nodig wat helemaal aan mijn verwachting voldoet. Ik werd vriendelijk en vakbekwaam geholpen.

Jean01 24-04-2014

Makkelijk te vinden

Zeer grote keuzen !!

Aanbeveling
Heb jullie al aanbevolen aan andere hobby fotografen

Rikzwiers 24-04-2014

duidelijke site en info dus heerlijk vanaf de bank foto gear shoppen!

goede klantenservice, heerlijk snelle verzending

Assortiment
alles wat je nodig hebt, hebben ze in het assortiment

Aanbeveling
ik zou deze shop zeker aanraden aan iemand anders, ik ga nergens anders heen in ieder geval... dat zegt genoeg

Extra toelichting
keurige winkel, eigenlijk geen verbeter punten

Sonjuh 24-04-2014

Veel keuze tussen verschillende categorieën, waardoor de producten makkelijk te vinden zijn.

Snelle service/verzending, verzendkosten iets aan de hoge kant.

Uitgebreide keuze

Extra toelichting
Veel keuze uit verschillende merken en wat deze merken op de markt hebben. Prijzen zijn redelijk hoog, maar de kwaliteit compenseert voor een groot gedeelte.

Emile K. 23-04-2014 In de winkel gekocht
Alkmaar

Duidelijke en overzichtelijke website. Worden direct combinatie aanbiedingen weergegeven die relevant zijn.

De service is bijzonder prettig. Enkele minuten nadat we binnen waren werden we direct aangesproken of hij kon helpen. Vervolgens werd er rustig de tijd voor ons genomen en kregen we professioneel advies. Ook de mogelijkheid om de lens te proberen op je camera is perfect. Uiternate goede kennis van de producten en het assortiment! Winkel is wel snel vol door alles wat getoond wordt, maar geen belemmering verder.

Assortiment
Er is zeker in voldoende mate voorraad van de producten. Qua prijs is het een normaal prijsniveau, maar absoluut waard gezien de deskundigheid en professionaliteit.

Aanbeveling
Persoonlijke aandacht, professioneel en deskundig advies, uitproberen in de winkel/buiten en een goeie sfeer in de winkel

M G Wit 23-04-2014 In de winkel gekocht
Alkmaar

Kon via de website de juiste lens vinden.

Kreeg de juiste informatie voor dat moment.

Assortiment
Kreeg voldoende uitleg om juiste lens te kopen. Het assortiment is groot genoeg.

Uitleg, voorraad, meedenken.

Extra toelichting
Zie de ingevulde beoordelingen.

n.abbink 23-04-2014 In de winkel gekocht
winkelcentrum de Hoef te Alkmaar

het fototoestel werd duidelijk getoond

de verkoper was vriendelijk, gaf de benodigde informatie en was bij installatie van het toestel erg behulpzaam

Assortiment
Ik wist welk toestel ik wilde kopen maar kreeg in de winkel de indruk dat deze zaak een enorme ruime sortering aan te bieden heeft.

Aanbeveling
Ben over alles heel tevreden dus alle aanleiding deze fotozaak aan te bevelen aan een kennis of vriend

Extra toelichting
Heb bij eerdere vragen al e.e.a. vermeld

essos 22-04-2014

Cire4 22-04-2014

Na enig zoeken op camera sites incl consumentenbond een idee opgedaan en dat in de winkel kunnen bespreken

Op advies van uw medewerker heb ik een camera thuis kunnen proberen. De camera voldeed niet geheel aan mijn wensen en met het voortschrijdend inzicht heb ik, na raadpleging van internet, de camera teruggebracht en heb en andere gekocht.

Assortiment
In het licht van het voorgaande kon ik met mijn concrete wensen snel terecht.
Als ik blanco was binnengekomen denk ik dat ik door de enorme hoeveelheid heel erg afhankelijk zou zijn geweest van de expertise van uw medewerkers!

Aanbeveling
De combinatie met het gebruik van internet en de resultaten te bespreken met uw medewerkers zou ik aanraden. Een camera kopen zonder het apparaat in de hand te kunnen nemen zou ik afraden

Extra toelichting
Uit mijn vorige beoordelingen blijkt dat ik tevreden ben.

e. de ruijter 22-04-2014

Kon op een eenvoudig, snelle en overzichtelijke manier de info vinden waar ik naar zocht

Tijdens de definitieve aankoop in de winkel werd ik op een vakkundige manier geholpen waardoor de toegevoegde waarde van het aangeschafte product mij duidelijk werde gemaakt middels een korte demo.

Assortiment
Wat ik zoek op fotografisch gebied is bij Cameraland te vinden en ook nog tegen een concurrerende prijs.

Aanbeveling
Zie al mijn bovenstaande antwoorden en ja ik heb Cameraland al bij een aantal vrienden / bekenden onder de aandacht gebracht voor als zij een goed advies willen waarbij Cameraland zowel de klant met een kleine aankoop als ook voor een grote aankoop goed helpt. Tevens is van belang dat zij het product verkopen dat bij je past.

Extra toelichting
Zie alle bovenstaande antwoorden.

RenéSven 22-04-2014

Ik kreeg bij de aankoop van een sensorcleaningset goede uitleg. De uitleg was tevens een schoonmaakbeurt voor de sensor. Ook de verkoper was pas tevreden toen de sensor echt vrij was van vlekjes en stofjes.

Assortiment
Geen twijfel, jullie hebben alles in huis wat een fotograaf nodig heeft.

Monique Douma 22-04-2014 In de winkel gekocht

Extra toelichting
We zijn langs geweest voor informatie en we werden geweldige geholpen . Verder kwam ze ook nog met goede alternatieven. En er werd goed meegedacht.

benrijkes 22-04-2014 In de winkel gekocht
alkmaar

om de gewenste camera te vinden was het via jullie side een makkie

de verkoper heeft duidelijk verstand van de camera,s en artikelen die ingeruild of gekocht worden

Assortiment
het assortiment is heel goed

Aanbeveling
ik heb al verschillende mensen naar jullie gestuurd

Extra toelichting
cameraland heeft goed en rustig en verstandig personeel,geen opdringerigheid of zeuren over artikelen

FBO01 22-04-2014

Camera d.m.v. webformulier eenvoudig en vrijblijvend te reserveren en daarna bekijken/ophalen in fysieke winkel.

Prima voorlichting met uitstekende kennis van zaken.

Assortiment
Enorm assortiment. Een foto hobbyist voelt zich 'Sjakie in de chocoladefabriek'

Aanbeveling
Absoluut de moeite waard eens te gaan kijken. Gratis parkeren!

Extra toelichting
Prettige winkel waar je camera's uitgebreid kunt bekijken en testen, waarna de resultaten op een groot computerscherm kunnen worden vergeleken. Biedt zodoende toch iets meer dan alleen een webshop terwijl de prijzen gemiddeld op webshop niveau liggen.

Christine Waslander 22-04-2014 In de winkel gekocht

Bogaert Lucien 21-04-2014 Via de website gekocht

na de aanbieding gezien te hebben de logische stappen gevolgd die te volgen waren om de bestelling te doen, de betaling online gedaan en verstuurd!

de gegeven van de bestelling en betaling de vrijdag voor Pasen, gedaan, de de dag er op volgend, de zaterdag is het toestel in goede staat, en voorzien van de nodige toebehoren aangekomen!

Assortiment
van het bestelde toestel was er één voorradig daarom dat onmiddellijk reageren nodig was!

Aanbeveling
deze ervaring heeft mij bewezen dat deze winkel zijn belofte uitvoert, liever het toestel in de winkel gaan afhalen, dat kan niet voor de prijs van € 4,95, vanuit Belgié

Extra toelichting
Reeds geruime tijd de aangeprezen toestellen gevolgd van Cameraland op Facebook, er zijn dikwijls zeer waardevolle exemplaren bij. Indien ik over betere financiéle middelen kon beschikken zou ik zeker nog aankopen gedaan hebben.

Ruud49 21-04-2014

Zéér goed geholpen.
Zelf best wel verstand van camera's en dergelijke doch wist zelf nog niet welke keuze ik zou maken.
Met behulp van medewerker er samen goed uitgekomen.

Aanwezig wat ik zocht.

Goed, eerlijk advies

jgsr 21-04-2014

Duidelijke en overzichtelijke website

zeer prettig ervaren dat de verkoper meedacht bij mogelijkheden vwb promotionele acties en knoop doorhakken tussen camera keuze.

Assortiment
Zeer uitgebreid assortiment, helaas zijn nog niet alle accessoires voor de NX30 leverbaar, maar daar kan cameraland niks aan doen.

Aanbeveling
Prima uitleg en advies ontvangen.

Extra toelichting
Ik heb de NX30 kit aangeschaft, ben echter geinteresseerd in de 18-200mm lens en bedacht mij achteraf dat het wellicht mogelijk was om deze bij aanschaf te krijgen ipv de 18-55 lens in de kit. Wellicht is er hierin nog wat mogelijk?

gijsbertdalen 20-04-2014 Via de website gekocht

Telefonisch goed bereikbaar.

Assortiment
Een ruime keus aan betaalbare tweedehands camera's en lenzen.

Aanbeveling
Ik heb het personeel twee keer aan de lijn gehad en zij beantwoordden geduldig de vragen die ik had als onervaren fotograaf. Mijn tweedehands camera en lens waren niet te duur, maar functioneren prima.

H.R. Offereins 20-04-2014

Ik heb even moeten bellen over de voorraad. Als er op de site staat, beperkt voorradig, weet ik eigenlijk nog niets. Vandaar

Na een telefoontje wist ik dat ik mijn bestelling de volgende dag zou hebben. Super.

Anneamrie 20-04-2014 In de winkel gekocht
Alkmaar

Via email uitgelegd wat ik zocht, vlot antwoord gekregen. Daarna besloten het product in de winkel te gaan bekijken

Bijzonder vriendelijk en behulpzaam personeel

Volgens mij ongelofelijk uitgebreid

Van harte

rbakker123 20-04-2014

Ik heb mijn camera gereserveerd via internet en opgehaald in Alkmaar. Site overduidelijk en heel gebruiksvriendelijk. Ook top dat ik na een mailtje over de ingevoerde ophaaldatum direct een persoonlijke reactie terug kreeg. Super!

Service in de winkel prima. Inhoudelijk erg goed. Ook fijn dat ze eerlijk zeggen wat zij vinden, ook als dat iets anders is als wat de klant vindt. Verder wordt er uitgebreid de tijd voor je genomen. Helemaal goed!

Assortiment
Ongelofelijk wat er allemaal op voorraad is. En ook voor zeer concurrente prijzen. Bovendien, als het er niet is, wordt het direct vrijblijvend besteld. Top!

Aanbeveling
Dit is hoe je wilt dat een camerawinkel is, op internet een prima site met ruim aanbod en concurrente prijzen, en in de winkel het vakmanschap van zeer deskundig personeel.

Extra toelichting
Dit is hoe een huidige (camera)winkel moet zijn, op internet een prima site met ruim aanbod en concurrente prijzen, en in de winkel het vakmanschap van zeer deskundig personeel. Top!

D.T.Bos 19-04-2014 In de winkel gekocht
Alkmaar

Beide keren TOP geholpen. De mannen nemen de tijd voor je! Goede en vriendelijke service. Zowel telefonisch als in de winkel. Gelukkig is de winkel bij mij in de buurt, daardoor neem ik de beslissing om, door hun vriendelijke hulp en kundig advies, bij hun te kopen. Ondanks dat soms prijzen via andere zaken online iets goedkoper zijn.

Mart1nB 19-04-2014

Snel geholpen door de medewerker met duidelijk advies

Eerlijk antwoord op de vraag en niet een verkooppraatje

Assortiment
Alle artikelen die nodig waren stonden op de plamk

Aanbeveling
Voor een goed advies zal ik zeker iemand wijzen op Cameraland

dreeveedee 19-04-2014

ligt als een ouderwetse camera lekker in de hand

top, ik had een kapotte batterij maaar deze is zonder enige aarzeling vervangen

Assortiment
hadden gewoon bveel op vrd heb ik wel anders meegemaakt ook bij een mediamarkt

Aanbeveling
goed geholpen en een top service ik zie geen reden om naar een gigant als *** of *** waaar ze overigenss helemaal niets hebben te gaan

LaLuuz 18-04-2014

Is geen verkoopwinkel, maar een advieswinkel. Ze helpen je met wat je zoekt, luisteren naar wat je nodig hebt en adviseren dan, geven uitleg over diverse mogelijkheden lenzen, camera's. Werken mensen die verstand hebben van camera's. Gaat om dat klant de deur uit gaat met tevreden gevoel.

Assortiment
Groot assortiment en dat wat er niet is, wordt besteld.

Superwinkel !

Robin08 18-04-2014

Aan de linkerzijde van de site staan overzichtelijk alle categorieën.

Bij mijn aankoop werd alle tijd genomen om het uit te leggen en al mijn vragen werden beantwoord.

Assortiment
Ik maak het zelden mee dat Cameraland iets niet in het assortiment heeft waar ik naar op zoek ben.

Aanbeveling
Klantvriendelijk, groot assortiment en medewerkers met voldoende kennis in pacht.

Gewoon erg tevreden.