Cameraland.nl - Reviews & Ervaringen

Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over Cameraland.nl.

Cameraland.nl stelt zich voor

Deze score is berekend op basis van 969 reviews die geschreven zijn in het afgelopen jaar

Flip1947 31-01-2014

Werd ondanks redelijke drukte snel (mede door wisseling verkopers) en adequaat geholpen met beperkte maar goede uitleg van aan te schaffen foto-toestel. Heb in de winkel het toestel met soms aanvullende info uitgebreid kunnen uitproberen. Klasse!

Assortiment
Heb me via de website van de winkel al goed kunnen oriënteren; na fototoestel in de ochtend te hebben gereserveerd ben ik 's-middags naar winkel gegaan voor extra uitleg en uiteindelijke aanschaf

Aanbeveling
Ik kan niet anders zeggen dan: Bega geen fout en treed, als je wat dan ook op foto-gebied wilt weten, in kontakt met de deskundige verkopers van Cameraland.

Extra toelichting
Ik heb Cameraland al enige keren bezocht met mijn zoons en was toen de diverse keren al onder de indruk en dus was voor mij de keuze van fotozaak geen issue. Het moest gewoon weer Cameraland worden! De attentheid, vriendelijkheid, geduld en KENNIS van het personeel verbaasden mij ook nu weer.

MiriamR 31-01-2014

duidelijke overzichtelijke site

bij bestelling was ik iets vergeten door te geven bij mijn bestelling, na telefonisch contact is dit meteen opgelost en kreeg ik het netjes voor de actieprijs.

yos2000 31-01-2014

Mijn bestelling was niet meer leverbaar. Tegen dezelfde prijs kreeg ik een vervangend (beter) product.

JPK 30-01-2014

Overzichtelijke site. Dit geldt ook voor het bestelproces

Artikel was in eerste instantie niet op voorraad, hoewel de site anders suggereerde. Ik werd goed op de hoogte gehouden van de status van mijn order en deze werd zo snel mogelijk uitgeleverd.

Assortiment
Het artikel dat ik wenste was opgenomen in het assortiment van Cameraland. Ook was dit nog goedkoper dan elders. Overigens heb ik niet lang op de site rondgekeken omdat ik snel vond wat ik zocht.

Aanbeveling
Uiteindelijk is mijn order vlot afgehandeld. Deze winkel zou wat mij betreft een alternatief kunnen zijn ten opzichte van Kamera-Express en Cameranu.

Extra toelichting
Cameraland is een winkel die ik niet alleen vaker online zal bezoeken maar ook nog eens in levenden lijve wil zien en beleven.

amateur000 29-01-2014

De winkel is goed bereikbaar, we werden vlot geholpen, kregen relevante, bruikbare informatie. Er werd goed naar ons geluisterd en daar werd het aanbod op aangepast. Ruime keuze van artikelen die direct leverbaar waren.

Assortiment
Een ruim aanbod met voldoende keuzemogelijkheden in een aantal prijsklassen.

Zie bovenstaande

Jens O 29-01-2014

Het is snel duidelijk wat je wil

Moet ik nog merken.

Echt heel veel

zeker

Extra toelichting
Geen dozen winkel, enthousiaste en vakkundige medewerkers, echt liefhebbers.

M. Koenders 29-01-2014

Een bijzondere ervaring: ik was van plan om een Sony RX100ii aan te schaffen bij Cameraland. Wel iets duurder dan via internet maar goede info en service is ook wat waard. Alleen liep ik daarna bij Mediamarkt tegen een verkoper aan die "wel wat aan de prijs kon doen". Die onderhandeling leverde tot mijn verbazing maar liefst 25% korting op, dat kon ik niet laten lopen. Toen ik daarna bij Cameraland - met enige schroom - nog wat accessoires kocht en dit verhaal deed reageerde eigenaar zeer soepel: Hij vond dit geen probleem. had zelfs liever dat ik de concurrent pijn deed (met deze aankoop onder hun inkoopprijs) en bij Cameraland terugkwam voor overige zaken. Over gemak gesproken!

Goede info gekregen in de winkel over verschillende camera's die pasten binnen mijn zoekprofiel. Kon ze goed bekijken en uitproberen.

Assortiment
Was op zoek naar een goede compact, die in mijn jaszak past, met draaibaar lcd-scherm. Binnen die range had Cameraland drie interessante opties.

Aanbeveling
Zeer deskundig, groot assortiment, prima info en een bijzondere kijk op zaken doen.

Leo van Baarle 29-01-2014 In de winkel gekocht
alkmaar

Het was druk in de winkel, toch blevennuw medewerkers rustig en kreeg ieder de benodigde aandacht.

Assortiment
Assortiment is groot. Groter dan gebruikelijk in dit soort zaken

Aanbeveling
Vakbekwaam, veel aandacht, goede sortering.

Extra toelichting
Naast de eerder genoemde motivatie isver tevens een ruime parkeergelegenheid

Ingrid Baas 29-01-2014 In de winkel gekocht

Bladehans 28-01-2014 In de winkel gekocht
alkmaar

Een vergeljk kunnen maken tussen verschillende toestellen.

Deskundig advies, helaas zonder bakkkie koffie

groot

met enthousiasme

Extra toelichting
De medewerk(st)ers hebben plezier in hu werk en dat stralen ze uit. Ze zijn niet pushy maar hebben wel overedingskracht. De winkel is ook ook leuk opgezet, speels en uitnodigend.

Rob Heimering 28-01-2014 In de winkel gekocht
Alkmaar

Ik voel me uitgenodigd om bij vragen de winkel in te stappen. Ik acht de deskundigheid groot.

Ik wordt met mijn vragen geholpen zonder dat er "moeilijk" wordt gedaan over de vraag of en waanneer ik mijn product bij jullie had aangeschaft.

Aanbeveling
Gezien mijn eerste twee antwoorden durf ik mensen uw winkel aan te bevelen.

Nancy15 28-01-2014

Cameralans is makkelijk te vinden, parkeren is gratis en je wordt snel geholpen.

De medewerkers van cameraland zijn deskundig en vriendelijk. Ze helpen je zo goed mogelijk en zijn niet bezig met alles aansmeren waar je later spijt van krijgt. De medewerkers willen graag dat je tevreden bent met het product wat je koopt.

Assortiment
Cameraland heeft een ontzettend groot assortiment. Wat je ook wilt ze hebben het in de winkel staan.

Aanbeveling
Ik zal cameraland aanbevelen! De service en de deskundigheid is heel goed. De medewerkers willen niet zoveel mogelijk verkopen en zo een grotere winst maken, maar zij willen tevreden klanten! En dat lukt ze zeker :)

Ger ten Haaf 28-01-2014 In de winkel gekocht
Alkmaar

Snel, correct, vriendelijk geholpen. En dat terwijl iedere verkoper druk bezig was.

Assortiment
Ze hadden alles op voorraad dat ik die dag wilde hebben.

Aanbeveling
Hij ligt niet bepaald bij mij in de buurt. Dus ook niet van mijn kennissen. Anders zeker wel.

S1961 28-01-2014

1 het is een webshop
2 de winkel is niet ver bij mij vandaan

V. van Velden 27-01-2014 In de winkel gekocht
Alkmaar de Hoef

Korte wachttijd.

Assortiment
Er was aanwezig wat ik wilde hebben.

Aanbeveling
Goede voorlichting, goede service,een beetje humor, alles was goed.

Henderick 27-01-2014 In de winkel gekocht
Alkmaar

Er werd goed geluisterd naar mijn wensen. En daar werd goed op doorgevraagd en ingespeeld.

Assortiment
Overweldigend assortiment. Voor elk wat wils in elke prijsklasse.

Hier slaag je altijd!

Extra toelichting
In de winkel komt de professionaliteit en klantgerichtheid je gelijk tegemoet.

adwolters 26-01-2014

Goede en duidelijke website, zoek engine kon duidelijker, objectieven staan er twee keer in en lensvatting zou een handige sub categorie zijn

Erg handig dat er occasions op de site staan. De klassificering is ook helder

Fotopersbureau Homburg 26-01-2014 Via de website gekocht

H.Blijleven 26-01-2014

werd op vriendelijke,niet opdringerige wijze geholpen.
mijn probleem werd begrepen en de oplossing werd direct aangereikt.

Aanbeveling
ik vind dat iedereen de vrijheid heeft zijn eigen winkelvoorkeur te hebben.zou iemand advies vragen dan zou ik cameraland zeker aanbevelen.

Extra toelichting
ik kreeg bij mijn pensionering van mijn collegas een compactcamera cadeau.Gekocht via internet.helaas zonder goede gebruiksaanwijzing. Sony kon/wilde mij niet verder helpen aangezien de gebruiksaanwijzing in het toestel zit,voor mij niet handig. daarom maar naar cameraland gestapt. hun advies om een "leer je camera kennen cursus" te doen vond ik een goed voorstel. nu is er weer vooruitzicht op het maken van leuke foto's

Sapas 25-01-2014 Via de website gekocht

Duidelijke site, makkelijk om producten te vinden

Assortiment
Niet echt op gelet, had duidelijk doel en dat snel gevonden

Snelle levering, goede prijs

Jan130152 25-01-2014

Dichtbij en riume sortering

Kennis van zaken en begrijpt wat ik bedoel

Assortiment
Ruim voldoende, mis een regenhoes voor mijn fotorugzak in camouflage kleurwn

Gewoon goed

Extra toelichting
Goede winkel, mag iets ruimer opgezet zijn

McClaud1972 24-01-2014 In de winkel gekocht

groot assortiment.

Aanbeveling
Ik heb deze winkel al meerdere malen aanbevolen aan vrienden vanwege de vakkundigheid van het personeel.

Extra toelichting
Je wordt vakkundig geholpen met makkelijke uitleg. Je krijgt een eerlijk advies. Alleen jammer dat als je voor ruim 700 euro aan spullen koopt je geen blaasballetje cadeau krijgt en daar dan ook nog 12,95 voor moet betalen.... Wij komen altijd speciaal naar cameraland om onze spullen te kopen, dus ben ik van mening dat zo'n kleinigheidje dan wel mag worden weggegeven...verder een hele goede zaak met vakkundig personeel.

1969Dennis 24-01-2014

duidelijke goedwerkende website.

goede en duidelijke uitleg

Assortiment
breed assortiment en goede accasions

Aanbeveling
met een goed gevoel de winkel uitgegaan

Extra toelichting
Ik ben zeer uitgebreid geholpen met goede advisering. Diverse opties kunnen uitproberen.

A van de Kolk 24-01-2014 Via de website gekocht

Rob Talman 23-01-2014 In de winkel gekocht
alkmaar

Alles op de web site is goed te vinden. Maar ik de camera in de winkel opgehaald.

De winkel is goed bereikbaar, maar dat hij vroeger ook al.
De verkoper weten waar ze over praten.

Assortiment
Alles is op voorraad. De camera was bij alle winkels in de buurt € 489, dus dan kies voor de mensen die er verstand van hebben.

Aanbeveling
Ik zou iedereen aanraden om hier je camera te kopen.

Peter Hoogerdijk 23-01-2014 In de winkel gekocht
Alkmaar

Er is veel kennis aanwezig en mijn vraag kon daarom zeer adequaat en snel beantwoord worden

Kennis, overtuigingskracht en het gevoel dat je echt geholpen bent (en niet bij de neus genomen)

Zie boven

Ina de Roo 23-01-2014 Via de website gekocht

de ene dag besteld, de volgende dag in huis!

Verkeerde tas besteld, kon zo geruild, advies bij uitzoeken van een passende tas

ruim voldoende

goede service

John Bart 23-01-2014 In de winkel gekocht

Snelle levering

Goede uitleg

Alles op voorraad

Extra toelichting
Voor de tweede maal iets gekocht bij Cameraland en net zoals de vorige keer perfect geholpen

Riny Cornelissen 23-01-2014 In de winkel gekocht
Alkmaar

Jullie zijn niet moeilijk!

Assortiment
Jullie hadden wat ik hebben wilde

Gerrit Peels 23-01-2014 Via de website gekocht

lekker op de pc bestellen

Henk Dubbeld 22-01-2014 In de winkel gekocht
Alkmaar

op de website is het makkelijk te vinden en is vrij duidelijk. voor de rest geen ervaring er mee.Ben naar de winkel geweest.

Winkel makkelijk te vinden wat de professionaliteit betreft denk ik dat het goed zit. Wellicht is het product afhankelijk dat is wel mijn idee/ervaring.Heel duidelijk is dat men heel veel geduld heeft ook als je het soms moeilijk begrijpt. ben wel 10 keer geweest maar dankzij de kennis een goede keus gemaakt.

Assortiment
Heel groot assortiment heel ruime keuze per productgroep wat juist mij heeft geholpen ,
Als je hier niet slaagt wat keuze betreft slaag je nergens.het product is niet altijd concurrerend.vaak wel ergens anders goedkoper maar ja service en aandacht is ook veel waard

Aanbeveling
Zoals gezegd ik ben fantastisch geholpen ,ik ben erg kritisch en door het niet aflatende geduld wat zij mij hebben gegeven toch tot de aanschaf van een hele fijne camera gekomen.

Extra toelichting
Alles bij elkaar genomen kan je bij cameraland binnen komen en advies " op maat" krijgen voor wat je wensen zijn bij een camera. Daarbij mijn grote dank aan allen die er werken voor hun geduld die zij mij hebben gegeven. Voor mij is Olympus Stylus 1 de camera die na 4 weken in gebruik aan mijn wensen voldoet.

dirkenannelies 21-01-2014 In de winkel gekocht

Dichtbij ongeveer 9 kilometer

Perfect

Geweldig

zie bovensttaand

Speedbird787 21-01-2014 In de winkel gekocht

Extra toelichting
Cameraland is een echte speciaalzaak op het gebied van digitale fotografie. Men heeft een grote keuze aan camera's en objectieven voor de startende fotograaf tot aan de prof. gecombineerd met deskundig advies. Wees niet verrast als je wat langer moet wachten op je beurt in de winkel want er wordt alle tijd voor de klant genomen.

Frans Buissink 21-01-2014 In de winkel gekocht
Alkmaar

Is redelijk in de buurt bij mijn woonplaats.

Mijn aankoop van Rainox Wide bleek thuis een vergissing. Matchte niet met Canon. Teruggave was geen enkel probleem.

Assortiment
Ik ben van Canon en vind alles wat ik hiervoor nodig heb.

Aanbeveling
Je vindt er objectieve deskundigheid.

Foothill 21-01-2014

na op internet gezocht te hebben zijn we zelf naar de winkel gegaan (we wonen namelijk zélf in Alkmaar en wilden de lens die we op het oog hadden eerst even zien)en werden hier prima geholpen. Onze vragen werden ook keurig beantwoord

Assortiment
van alles te kust en te keur.
We hebben na goed overleg nog wel wat van de prijs van de occasionlens afgekregen omdat er nog maar weinig verschil zat tussen een nieuwe Canon 400mm L en de occasion met gebruikssporen. Top!

Zeer zeker! Vakkundig advies;
Qua prijs wel iets duurder dat concurerende fotozaken in Nederland. Maar.... je wordt hier altijd keurig geholpen en wij geven er nu eenmaal de voorkeur aan om een produkt eerst te zien i.p.v. viade website bestellen.

J. Goedhart 21-01-2014 In de winkel gekocht
Alkmaar

Structuur website is duidelijk en voorradigheid vsn artikelen ruidelijk en accuraat.

Prettig dat ik direct gebeld werd toe toestel binnen was en be kundig gebolpen

Prima, maar mis nog nieuwste items als de tamron 150-600 lens en Sony FE lenzen

Aanbeveling
Scherpe prijzen en deskundige medewerkers

OFBleeker 21-01-2014 Via de website gekocht

goede web-winkel, geen problemen

goed geholpen, artikel afgehaald in de werkeljke winkel. Prima advies daar.

Extra toelichting
De betrfeffende statiefschroef heb ik niet makkelijk kunnen vinden, uiteindelijk bij Cameraland. Prima afhandeling daarna.

souvenir 20-01-2014

Duidelijke en heldere uitleg +klantvriendelijk te woord gestaan!

Aanbeveling
Een winkel met een ruime keuze aan fotocamera's + accessoires en veel op voorraad.

bob2015 20-01-2014

voor ons eenvoudig om even naar de winkel te gaan voor advies

prima geholpen in de winkel

Assortiment
was voldoen de keuze in diverse prijsklasse

zie boven

J.Doets 20-01-2014 In de winkel gekocht

Fotofonkeling.nl 20-01-2014

De winkel is goed bereikbaar, een (gratis) parkeerterrein voor de deur.
Er wordt uitgebreid de tijd genomen om je goed te adviseren, meegedacht over het nut van reparatie/aanschaf nieuwe apparatuur, gekeken naar mogelijkheden voor eventueel 2de hands apparatuur. Duidelijk advies. Zeer hulpvaardig.

Assortiment
Er is zo veel in de winkel. Ook veel accessoires. Zodat ze altijd aan je vraag kunnen voldoen.

Extra toelichting
Veel verstand van hun product. Krijg niet het gevoel dat iets je aangepraat wordt. Denken goed mee. Verplaatsen zich ook in de behoefte van de klant. Klasse service!!

morning musume 20-01-2014

Ik wist welke lens ik wilde hebben en kwam m tegen in de webshop.
Daarna langsgereden want bij duurdere aankopen wil ik toch eerst zelf kijken ,zeker bij gebruikte spullen.

Kon de lens proberen of goed was ,heb niet gevraagd of ik er mee naar buiten mocht,dit had mischien wel gekund?
Vroeg nog waarom de eerste eigenaar de lens had ingeruild,dit wist men niet, mischien eens noteren waarom een lens of camera wordt ingeruild, vind dit zelf toch wel belangrijk.
Kon de lens uiteraard meteen meenemen dus dat is goed

Assortiment
Alles is er maar toch had ik de winkel groter verwacht.

Aanbeveling
werd goed geholpen en zeker in combinatie met website weet je de prijzen en vooraad.
ook veel gebruikte artikelen
alleen is het eigenlijk iets te ver rijden voor mij.

Yanina Rozestraten 20-01-2014 Via de website gekocht

yolande21 20-01-2014

site is duidelijk, email als het product verzonden is met track en trace code. geen onverwachte kosten

ik had van te voren even gebeld voor informatie en de meneer aan de telefoon nam alle tijd en was erg duidelijk

Assortiment
veel keuze niet alleen de allerduurste artikelen maar ook goedkopere alternatieve

totaal geen klachten

fijne site, vriendelijke mensen

Henk Langelaar 19-01-2014 Via de website gekocht

Guy Dhondt 19-01-2014 Via de website gekocht

Overzichtelijke website. Zoeken een bestellen verloopt erg vlot

Prima service. Snelle en correcte levering.

Assortiment
Assortiment volgens mijn behoefte voldoende groot.

Aanbeveling
Absolute aanrader. Dit was niet mijn eerste aankoop en kan Cameraland zeer warm aanbevelen. Je zal je er niet over beklagen.

Extra toelichting
De prijs zat ongelooflijk goed. Dit heeft natuurlijk meegespeeld bij mijn keuze van Cameraland. Maar evenzeer mijn ervaringen met vroegere aankopen. Steeds een perfecte service. Houden Zo!!

Ivoh77 19-01-2014

website werkte niet foutloos

goed geholpen

genoeg keus

Hans de Klerk1 19-01-2014

Veel vakbekwaam personeel in de winkel.

Er werd mij €450,00 bespaard.

Aanbeveling
Goede service en "niet duur"

Extra toelichting
Ik heb mijn nieuwe camara in de winkel gekocht, maar ook daar ben ik zeer tevreden over! Prima advies ( ik kwam voor de Canon 70D, maar werd geadviseerd de 600D te nemen, voor wat ik ermee wilde doen). Scheelde wel een paar honderd Euro's!

Ingelande64 19-01-2014

Alles was erg duidelijk en simpel om te doen.

Ik heb alleen ervaring met de snelle levering. Voor 17.00 uur besteld en de volgende dag had ik het voor 13.00 uur in huis. Zelfs eerder dan het tijdstip dat werd aangegeven.

Assortiment
Dit product was het enige wat ik wilde hebben, dus er was niet veel te kiezen.

Aanbeveling
Het is een prima site. Erg duidelijk! Ga zo door.

Extra toelichting
Een duidelijke site en een snelle levering!

M. Jordaan 19-01-2014 In de winkel gekocht
Alkmaar

Reserveren van een aankoop is eenvoudig via internet, met afhalen in de winkel. Een tien als betaling uitgesteld kan worden tot moment van afhalen in de winkel.

Deskundig personeel, geven ook een (eigen) eerlijke mening, laten jou de keus.

Assortiment
Groot assortiment in de winkel, in vergelijking met andere webshops krijg ik het idee dat soms minder artikelen op voorraad zijn, dan bij de anderen. Dat is een min punt wat voor mij gecompenseerd wordt doordat alles van de webshop aanwezig is in de winkel. Ik wil graag eerst iets in handen hebben voor een aanschaf.

Aanbeveling
Voor de bovenstaande vragen, groot aanbod, deskundig personeel, prima service. En dan is de aanbeveling inderdaad voor de fysieke winkel.

Extra toelichting
Uitstekend geholpen bij mijn laatste aankopen.