Cameraland.nl - Reviews & Ervaringen

Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over Cameraland.nl.

Cameraland.nl stelt zich voor

Deze score is berekend op basis van 1116 reviews die geschreven zijn in het afgelopen jaar

Jannie Aartsen 16-04-2014 In de winkel gekocht
Alkmaar

De camera niet online gekocht, wel gezocht. Website is OK, hoewel er wel een filmpje verkeerd stond (andere camera) en een camera naar boven kwam bij de verkeerde zoekopties. Men zou dit gaan verbeteren. Verder alles prima te vinden op de site.

Winkel is gemakkelijk te vinden. Contact via email verloopt snel en vriendelijk. De advisering wordt vriendelijk en professioneel aangepakt. Men weet waar men het over heeft, alle tijd voor uitleg. Er worden je geen onnodige zaken verkocht.

Assortiment
De winkel is niet groot, maar er is van alles te vinden. We hebben er alles kunnen vinden wat we nodig hadden, voor de prijs die je bij meerdere winkels ziet. Dat we hier ook oude spullen konden inleveren, was voor ons belangrijk.

Aanbeveling
Zeker, ze hebben ons goed geholpen.

Extra toelichting
Vriendelijkheid, goede uitleg en advies en de mogelijkheid tot inruil. belangrijke zaken bij het kiezen van een camera.

Eric van Tilburg 15-04-2014 In de winkel gekocht
Alkmaar

Door jullie bekendheid is het vaak heel druk, en dan wordt de winkel erg klein en lastig om van voor naar achter te komen. Wat meer ruimte zou geen overbodige luxe zijn. Wél zijn jullie goed bereikbaar.

Jullie nemen de tijd om een klant gedegen te helpen en te informeren en zijn goed geïnformeerd. Wel kunnen hierdoor wachttijden oplopen. Vandaar een 9 i.p.v. een 10.
Ook heel erg klantvriendelijk, het op mijn verzoek alvast opladen van de batterij!

Aanbeveling
Een zeer uitgebreid assortiment, goede service, maar wel erg druk. Toch nemen jullie de tijd om je klant goed te helpen.

Extra toelichting
Pluspunten: kundigheid en klantvriendelijkheid (het alvast willen opladen van de camera-batterij), een klant de tijd gunnen die hij/zij nodig heeft; zeer goede sortering; snelle nalevering bij bestellen van een product; goede bereikbaarheid Nadelen: de winkel wordt bij drukte echt te klein; mogelijk lange wachttijden bij veel klandizie; de website was niet up-to-date m.b.t. mijn product

Madejong1972 15-04-2014

In de winkel hebben ze alle tijd voor je en laten ze desnoods het hele assortiment zien.
Hebben heel veel kennis en op elke vraag is een antwoord.
Dit leid samen tot een juiste keuze van camera.

Gewoon uitstekend

Aanbeveling
Zeker zou ik familie en kennissen deze winkel aanraden.

Extra toelichting
Perfecte winkel , goed personeel, en prima prijzen

MichdeBoer 15-04-2014

Ik ben geweldig goed voorgelicht zonder dat ik mij gedwongen voelde om een bepaalde aankoop te moeten doen. Uiteindelijke 2 weken na mijn eerste bezoek aan de winkel de Olympus OM-D E-M10 Kit gekocht. Erg content mee

Assortiment
Voor zover ik kan oordelen erg uitgebreid en volledig tegen een eerlijke prijs

Aanbeveling
Simpelweg om de goede voorlichting. Ik ben echt wegwijs gemaakt

Extra toelichting
Algehele indruk was goed. Fijn en uitgebreid geholpen. Kundig personeel en prima prijs kwaliteit verhouding. Uiteindelijk een product gekocht wat aan mijn verwachtingen voldoet.

anneke.c0 15-04-2014

ik bestel al veel vaker via internet EN ik heb al veel vaker e.e.a. besteld bij cameraland: alhoewel zij dat niet aangeven in hun advertenties leveren ze meestal de aangeboden 'materialen' tegen dezelfde prijs als anderen die aanbieden, dus...

indien nodig is de service prima, tot nog toe heb ik daar een enkele keer gebruik van gemaakt en steeds kreeg ik snel en adequaat antwoord

zie bij gemak

zie bovenstaande
de winkel ken ik niet, ik ken alleen de internetsite.
als iemand persoonlijk geadviseerd wil worden, en het 'materiaal' zelf in handen wil houden is denk ik een bezoek aan een winkel dichtbij een aanrader

HoFa 14-04-2014

Makkelijk vanuit de luie stoel bestellen en weten dat alles goed geregeld wordt

De Rosabag was uitverkocht maar binnen een paar uur werd er gebeld dat er een overweldigende belangstelling was en of dat een probleem was. De tas zou binnen 5 tot 10 dagen nageleverd worden maar als dat een probleem was konden we ook direct annuleren. Waar vind je dat?

Extra toelichting
Gewoon goed. Van alles wat en en goede kwaliteit en goede merken. Je vind altijd wat van je gading.

A. Piek 14-04-2014 In de winkel gekocht

GerardOptEnde 14-04-2014 In de winkel gekocht
Alkmaar

Ik wilde een 10staps grijsfilter. Nog geen minuut later had ik hem in mijn handen.

Naast de snelle service kreeg ik gratis veel informatie over hoe ik met het filter en de camerainstellingen om moest gaan. TOP

Assortiment
Naast wat ik nodig had, heb ik nog veel info gekregen over allerlei gadgets voor mijn camera. Ik kom zeker nog terug.

Aanbeveling
Zeer tevreden over service en assortiment. Ik stuur al mijn fotovrienden naar Cameraland.

Extra toelichting
ZEER goed, zie bovenstaande motivaties.

Oprechte amateur 14-04-2014

Er wordt tijd voor je genomen, er wordt met je meegedacht over de meest bevredigende aankoop, eventueel worden alternatieven geboden.

Assortiment
Breed assortiment, dat aansluit op mijn behoefte. Concurrerende prijzen.

Aanbeveling
Bereikbaar, goede adviezen, veel informatie tevoren beschikbaar op website

ten Have 14-04-2014 Via de website gekocht

Aanbeveling
Snelle levering, duidelijk terugkoppeling van verzendgegevens, groot assortiment.

isdezenaamingebruik12 13-04-2014

Snelle service en bekwaam personeel.

Assortiment
Alles wat ik nodig had was op voorraad.

Extra toelichting
Uitstekend afgehandeld. Ik werd direct na binnenkomst geholpen en kreeg een eerlijk advies passend bij mijn begroting

DickF 13-04-2014

Duidelijke website met alle informatie die je nodig hebt.

Ik had nog wat technische vragen over de camera en die zijn goed beantwoord. Tevens heb ik in overleg nog wat accessoires gekocht. Ik ben dik tevreden.

Assortiment
Ik wist niet wat ik zag aan assortiment toen ik de winkel binnenkwam. Keuze genoeg voor iedereen en elke portemonnee.

Aanbeveling
Gewoon een hele leuke winkel met goed personeel. Zeker geen dozenschuivers.

Extra toelichting
Een heerlijke moderne winkel met ouderwets goede service.

Susy1985 13-04-2014

De site is zeer gebruikers vriendelijk.

De camera was zeer snel binnen en netjes afgeleverd.

Ruime keuze

Aanbeveling
Ik zou deze winkel aan iedereen aanbevelen , ook voor de starters onder ons die een professionele camera willen hebben !

Extra toelichting
Ik ben uiteindelijk zeer tevreden over camera land , alles is keurig netjes aangekomen en goed verpakt. Zeer snelle levering was ook een groot + punt !

Beareagle 13-04-2014

Extra toelichting
Gewoon een leuke winkel, leuk geholpen. Tijd besteed aan je. Leuke aankoop

PV Steinmetz 13-04-2014 In de winkel gekocht
Alkmaar

winkel in de buurt en wordt al veel jaren erg prettig geholpen

gewoon goed

Assortiment
teveel om op te noemen en met erg veel kennis van zaken

altijd

bovenstaande zegt genoeg

Sanna77 12-04-2014

Dmv filters makkelijk tot het product te komen dat je zoekt

Snelle bezorging

Assortiment
Redelijk groot occasion assortiment, gelukkig was het objectief in huis waar ik naar op zoek was

Aanbeveling
Goed tevreden over bestelling, afhandeling en bezorging

Extra toelichting
Bestelling werd snel bezorgd. Objectief is in uitstekende staat en was keurig verpakt zodat het niet zou beschadigen. Er zat zelfs een tasje bij om het in te bewaren.

J den Boogert 12-04-2014

Snel p de site te vinden

vriendelijk geholpen en op de hoogte van het fotogebeuren

ruim

Aanbeveling
grote voorraad, deskundige mensen die je helpen.

NetAmulet 12-04-2014

Extra toelichting
Prima geholpen door vakkundige mensen die geen bullshit verkopen.

Sander Sanders 12-04-2014 In de winkel gekocht
Alkmaar

In de winkel wordt je altijd enthousiast en deskundig te woord gestaan. Dat helpt enorm bij het maken van keuzes.

Assortiment
het assortiment is meer dan ruim. Wat niet beschikbaar is wordt voor je besteld en wordt redelijk snel geleverd.

Aanbeveling
Ik verwijs regelmatig naar Cameraland.

Extra toelichting
Ik kom graag bij Cameraland. Heerlijk om op zoek te gaan naar uitbreiding van uitbreiding van mijn 'speelgoed'.

JanH2014 12-04-2014

Extra toelichting
Ik hen prima informatie gekregen, ook toen ik nog alleen maar voor informatie kwam. De tweede keer, na enkele weken, herkende de medewerker mij en wist nog wat mijn vragen waren. Zijn informatie was voor mij doorslaggevend en hij nam alle tijd om mij uitleg te geven over zaken die ik nog niet helemaal begreep. Ik mag altijd terugkomen als ik nog meer verduidelijking nodig heb. Dat geeft vertrouwen.

Roel Wijngaarden 12-04-2014 In de winkel gekocht

Wouter Rozeboom 11-04-2014 In de winkel gekocht
Alkmaar

Makkelijk bereikbaar en goede parkeer mogelijkheden voor de deur.

Prettig en vakkundig geholpen. Er wordt met je meegedacht, men gaat voor klanttevredenheid en niet om zoveel en zo duur mogelijk te verkopen

Assortiment
Wat je nodig hebt is altijd op voorraad

Aanbeveling
Vriendelijk personeel, klantgericht, durft ook nee te verkopen als product niet passend is.

Zie afzonderlijke motivaties

I.Grenier 11-04-2014 In de winkel gekocht
alkmaar

Goed bereikbaar en prima parker ruimte

vriendelijke klantgerichte bediening

Groot aanbod

Aanbeveling
zeker aanbevelen( al gedaan)

Nog maals dik te vreden

inspanning 72 11-04-2014

De website is uitstekend,informatief,overzichtelijk, duidelijk. Niet moeilijk zoeken naar wat je wilt.Tevens vind ik het educatieve element wat er ook in te vinden is erg leuk voor de geinteresseerde.
Prima site waar alleen op aan te merken valt dat je overspoeld wordt met weer een cameraland site,maar wat ook weer zijn charme heeft.Deleten kan altijd,maar ik kijk
ernaar nogmaals vanwege de vele extra's behalve alleen producten.

Bij mijn aankoop ben ik voortreffelijk behandeld.Dit reeds telefonisch voor de inruilprocedure.De aankoop zelf ging heel plezierig.Alle tijd werd er voor uitgetrokken
en professioneel goed onderbouwd.Voor alle vragen was ruimte en tijd en niet in het minst voor de "nazorg" waarvoor de vele technische vragen alle rust tijd en know how was.Uitstekend!Ook de andere keren dat ik in de winkel was ging alles plezierig en relaxed.Met collega's met wie ik in de winkel kwam voor relatieve kleinigheden alle zorg en toewijding zodat we allemaal weer met een plezierig gevoel buitenstonden en ook zonder op kosten gejaagd te worden.Ook de service was zeer aangenaam.Ook werd er niets aan je opgedrongen om maar te verkopen, wat al heel fijn gevoel geeft.Ook de enorme voorraad die aanwezig is streelt het oog en niemand was te beroerd al was het niet waar je voor kwam ,het toch te laten zien en te demonstreren gewoon uit bereidwilligheid omdat je het vroeg.

Assortiment
Zie ook bovenstaande service.

De winkel voorraad voldoet aan alle verwachtingen.Naar concurrerende prijzen kijk je wel maar toch met een soort tegenzin en het idee dat het wel goed zit bij cameraland.
De winkel vind ik heel plezierig ,lekker rommelig,veel te zien en "huiselijk".

Aanbeveling
Gezien het gemak de service en assortiment
zoals bovenstaand gemotiveerd raad ik cameraland zeer aan bij anderen en niet op de laatste plaats de vriendelijkheid van de mensen met wie je te maken hebt.

Extra toelichting
Heel simpel ,ook gezien de voorgaande motivaties vind ik dit een prima en ook professionele zaak. Tevens voor elk wat wils. Keus genoeg in alle maten en soorten. Ik hoop alleen dat de georganiseerde rommeligheid en de sfeer van de winkel behouden blijkt.

wittetijger 10-04-2014

Alle dingen die je verwacht in een winkel als deze zie je in een oogopslag.

Als je iets koop waar een beschadiging aan zit die ik niet gezien heb en waar toch dan eerlijk naar gehandeld wordt en je dan toch korting krijgt.

Assortiment
Alles hebben jullie eigenlijk.
Anders wordt het gewoon besteld.

Aanbeveling
Vooral de servise en de vakkundige bediening zijn rede om cameraland aan te bevelen.

Extra toelichting
Wat me soms opvalt, dat er meer klanten binnen lopen dan bij de Vomar. Wat toch een winkel is met meer oppervlakte. Ken je na gaan wat een fijne winkel is om er iets te kopen.

Marc van Tienderen 10-04-2014 Via de website gekocht

Bestelling via website is zeer goed verlopen.

De levering van hetgeen ik besteld heb, is snel afgehandeld en het artikel zat in een zeer goede verpakking.
Ik werd van elk moment van de afhandeling op de hoogte gehouden via e-mail.

Assortiment
Het aanbod op de website is enorm en ik heb een goede keuze kunnen maken.

Aanbeveling
Een winkel waar ik zo goed geholpen wordt raad ik iedereen aan.

Extra toelichting
Alles is top verlopen, bestelling, levering, verpakking, produkt. Wat wil ik meer?!

Marenko.nl 09-04-2014

Gemak zou hoger scoren als we er niet zo ver voor hoefde te rijden

Prima in orde

Assortiment
Meestal wel op orde. Eenmaal mijzelf een lens aan laten praten die ik eigenlijk niet op het oog had.

Aanbeveling
Ik zou iedereen deze winkel aanbevelen

Extra toelichting
Prima winkel met prima service en klantcontact.

BiancaH99 09-04-2014

Paipel 09-04-2014 In de winkel gekocht
In Alkmaar

Moest wel uit Woerden komen. Kon elders niet of nauwelijks inruilen, of tegen een (oneerlijke) habbekrats.

Prima geholpen door medewerker met geduld en kennis van zaken, die de uiteindelijke beslissing aan mij overliet. Niets opgedrongen dus.

Assortiment
Zeer uitgebreid assortiment. Zullen niet vaak nee hoeven te verkopen.

Aanbeveling
Een 9 omdat ik nooit een 10 geef.

Extra toelichting
Alles wat ik te melden heb reeds bij bovenstaande vragen ingevuld.

Zaans075 09-04-2014

Zeer vakkundig personeel.
Neemt uitgebreid de tijd.
Denkt mee!

Assortiment
Het assortiment is groot waardoor je goed kan kiezen omdat je meerdere items naast elkaar kan vergelijken en vasthouden.
ik ben dus in de winkel geweest.

Aanbeveling
Ik ging met een zeer tevreden gevoel de winkel uit. Ben nog steeds blij met mijn aan koop. Is dat niet wat iedereen wil?

Extra toelichting
Vakkundig personeel, ontspannen sfeer. Men weet goed uit te leggen ook aan een niet prof. fotograaf. Meedenken in wat aansluit bij je wensen en ook andere suggesties doen indien mogelijk. Top.

Gijshoekstra 09-04-2014 In de winkel gekocht
Alkmaar

Altijd ruimte voor verbetering in service.

bdevries1978 08-04-2014

alles staat duidelijk uitgelegd op de site

mail met duidelijke instructies. medewerkers nemen de tijd om je wat uit te leggen en zeggen niet je moet dit kopen, ze leggen meerdere optie voor

er is voor wat wils

Aanbeveling
vriendelijke medewerkers, maken tijd voor je vrij ook al is het druk in de winkel

K.C. 08-04-2014

datis 08-04-2014

werd gebeld dat camera een dag later kwam, omdat ze alleen een open exemplaar hadden.
Was geen probleem, geen haast

Goede prijs Snel Ok

20Watt 08-04-2014

Extra toelichting
Een zelfstandig pareltje van een winkel tussen alle electronica giganten. Ruim assortiment en goede service (voor mij bestelde ze een camera body welke niet op standaard op voorraad was, die ik dan geheel vrijblijvend kon testen).

Daan G 08-04-2014

Ik heb de winkel bezocht; de site zou naar mijn mening gebruiksvriendelijker kunnen.
Ik had problemen met mijn Sony DSC-HX7V camera die ik in mei 2011 ook bij Cameraland heb gekocht.
Uitleg over diagnosestelling van het defect, de procedure en het kostenplaatje hebben mij ertoe gebracht een vergelijkbare camera, DSC-HX10V, aan te schaffen, mede door het gedane prijsvoorstel.

Assortiment
Er was een aantal alternatieven; bij de uiteindelijke keuze kon ik de al in bezit zijnde accessoires kon blijven gebruiken

Aanbeveling
Vakkundige voorlichting, voldoende assortiment en concurrerende prijsstelling

Extra toelichting
De door mij gegeven toelichting spreekt voor zich.

Rob Schoon 08-04-2014 In de winkel gekocht
De Hoef

website ziet best goed in elkaar maar laat qua snelheid en terugbladeren nog wel wat te wensen over

Prima service maar de eerste verkoper verdween op een gegeven moment geruisloos en de verdere afhandeling werd door een andere collega overgenomen. Goed advies van deze verkoper om voor de tweedehands lens te gaan.

Veel keus

Sabine92 08-04-2014

Duidelijk

Heel goed geholpen. Vriendelijk en een goed, passend advies.

Assortiment
Fijn dat er ook tweedehands spullen zijn

Fijn geholpen, ruim assortiment

j.van kempen 08-04-2014 In de winkel gekocht

t137 07-04-2014

heen gaan en de winkel binnenstappen is erg eenvoudig.

perfecte hulp.

ongelooflijk veel

om bovengenoemde redenen

zie hier boven

edwinba 07-04-2014

Snelle communicatie via mail, vragen worden vakkundig beantwoord. Verstaan hun vak en leggen goed uit ook voor de niet doorgewinterde fotograaf.

Service is prima, je wordt goed op de hoogte gehouden van je service/aankoop opdrachten. Men belt zodat het contact erg persoonlijk is.

Assortiment
Een tas die ik wilde hebbenstond niet in het assortiment maar hij werd toch netjes besteld voor mij.

Aanbeveling
In Noord-Holland zeker de beste camera zaak. Er is voldoende personeel met echt vakkennis. Men neemt de tijd voor je. Goed voor amateurs en proffesionals.

Extra toelichting
Topzaak, doe er graag zaken. Prijs/kwaliteit is goed.

00loeloe00 06-04-2014

Dirk van Mourik 06-04-2014 In de winkel gekocht
alkmaar

snel geholpen, precies wat ik wilde

prima geholpen precies wat ik wilde

99% ze hebben lijkt het wel alles

Aanbeveling
aan iedereen amateur tot prof

H.Ankele 06-04-2014 In de winkel gekocht
Alkmaar

website is duidelijk en overzichtelijk. Voor aankopen ga ik altijd naar de winkel.

Ik kom al jaren in deze winkel dus dat zegt genoeg lijkt mij. Bestellingen liggen in een paar dagen klaar.

Assortiment ruim voldoende.

Aanbeveling
Gewoon zoals je als klant wordt geholpen, de service en de gezellige sfeer die altijd in de winkel is.

Extra toelichting
Gewoon een gezellige winkel met gezellige en deskundige mensen die weten waarover ze praten en die goede service bieden.

fotograaf33 06-04-2014

In de winkel werd uitgebreid geadviseerd, niet gehinderd door enige tijdsdruk

Werd geholpen door een collega fotograaf met veel kennis van zaken.

Assortiment
Alles waar ik naar zocht was op voorraad

Aanbeveling
Zelf kom ik hier altijd graag. Ik zou geen betere winkel weten.

Extra toelichting
Altijd gemotiveerde verkopers die ervaring hebben als fotograaf. Wat meer kan je je wensen?

Gerrit Kenter 05-04-2014

Extra toelichting
Zeer goede foto's gemaakt met het nieuwe opening Motor Race siesoen assen 5-4-2014 (allen mis ik me cd om me foto's tebewerken)

rubens41 05-04-2014

je voelt je thuis...vertrouwd...

uistekend!

geweldig...

aan iedereen!!

Extra toelichting
gewoon correct en zeer vakkundige bediening...

Bouke Ent 05-04-2014 In de winkel gekocht

Jan'48 05-04-2014

Goede professionaliteit ervaren en er werden voor bepaalde service elementen geen extra kosten berekend .

Assortiment
Het assortiment is voldoende, genoeg keuze en de prijzen zijn goed

Aanbeveling
Mede omdat ikzelf erg tevreden ben over de winkel heb ik al diverse mensen aanbevolen die ook goede service en advies hebben gekregen.

Extra toelichting
Goede service, vriendelijk personeel, prijs/kwaliteit prima, veel keuze, assortiment genoeg.

Anton W 04-04-2014 In de winkel gekocht
Alkmaar

In de winkel uitstekend geholpen. Goede alternatieven werden aangedragen en er werd de tijd genomen.

Assortiment
Meer dan voldoende keuze tegen een zeer scherpe prijs/kwaliteit verhouding.

Aanbeveling
De prettige manier van behandelen, grote keuze en veel kennis aanwezig.

Extra toelichting
Heb op internet gekeken en in de winkel gekocht. Professionele aanpak en deskundigheid aanwezig. Binnen het zeer uitgebreide assortiment voelde ik mij niet verloren en ben zeer tevreden met mijn aankoop.