Cameraland.nl - Reviews & Ervaringen

Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over Cameraland.nl.

Cameraland.nl stelt zich voor

Deze score is berekend op basis van 1029 reviews die geschreven zijn in het afgelopen jaar

Amber8327 15-06-2014

Extra toelichting
Hele goede winkel! Ik heb woensdag de videocamera: Panasonic HC-V110 besteld, want ik had voor zaterdag een videocamera nodig. Volgende dag een telefoontje gekregen dat ze een nieuwere versie hadden van de Panasonic, ze hebben dus de nieuwere versie naar mij toegestuurd namelijk: Panasonic HC-V130 voor de zelfde prijs! Daar was ik erg tevreden mee. Vrijdag heb ik mijn videocamera binnen gekregen en hij was perfect! Helemaal tevreden met deze winkel en het product! Top winkel!

Jan Henriet 15-06-2014 In de winkel gekocht
Alkmaar

Alles duidelijk en rustig uitgelegd. Geen gepush of gedram. Prima!

Toen mijn EOS 450D een mankement had, kon ik hem meteen ruilen. Prima service.

Assortiment
Je kijkt je ogen uit als je daar bent.

Aanbeveling
Deze winkel verdient het om lang te bestaan dus meer klanten.

rachelc 13-06-2014

Gemakkelijke site, keuzemenu zou nog praktischer kunnen

zeer snelle levering en goed verpakt.

Zeer ruim en voorradig

Extra toelichting
Zeer tevreden met name over snelle service

koos westermijer 13-06-2014 Via de website gekocht

met gemak en goede foto deskundigheid,en tevens met juiste omschrijving ,aankoop van tweede hands d90 digitale foto toestel

goed, kort en krachtig

Assortiment
Een zeer uitgebreide assortiment van o.a foto toestel.

Aanbeveling
Ja ,ik cameraland aan kennis ring aanraden. goede service

Extra toelichting
Ik ben zeer tevreden over aankoop van d90 nikon toestel En vervoer per ben van toestel van alkmaar naar heenvliet is prima gegaan.

RikkieRich 11-06-2014 In de winkel gekocht

4,5

Het betreft voorlichting in de winkel over een mogelijk aan te schaffen film camera

Om eventueel het gezochte artikel aan te schaffen werden enkele vragen over het artikel gesteld.Deze vragen konden niet worden beantwoord.

Aanbeveling
Wellicht voor foto artikelen zeer goed. Voor vragen over filmcamera's is deze winkel onder de maat.

Extra toelichting
Niet gekocht, wel informatie gevraagd. Verkoper kon alleen de doos openmaken en de gewenste camera ter beoordeling door mij overhandigen. Op al mijn vragen was het antwoord in de strekking van "Dat zou ik niet weten" Op mijn vraag of iemand anders het wel wist was het antwoord negatief. Misschien voor foto camera's zeer goed, voor filmcamera's dozen verkoop.

Jörgen.p 11-06-2014

De service is goed. Deze mensen doen wat ze leuk vinden en verdienen daar hun centen mee, en dat is een hele prettige sfeer.

Assortiment
Je kunt beter vragen wat ze niet hebben.

Dat doe ik al.

Extra toelichting
In deze zaak krijg je echt aandacht en hebben ze ook begrip voor je budget. Perfecte service met goed advies en wat zij niet weten zoeken ze op.

jos kouw 10-06-2014 In de winkel gekocht
de hoef in alkmaar

in de buurt ik woon in Egmond

ik ben prima geholpen

genoeg te zien

Aanbeveling
vriendelijk en ter zaken kundig

willy spronk 10-06-2014

Duidelijke site.

Diverse keren wordt aangegeven dat voor 5 uur besteld het dan de volgende dag binnen is.
Teleurstellend is dan de je pas op het eind van de volgende dag een mail krijgt dat het is verzonden dus het is gewoon een dag blijven liggen en dat werd tijdens een telefoontje op die dag niet vermeld. Dan krijgt de post de schuld.....

Assortiment
veel keuze en het meeste in voorraad.

Aanbeveling
Als de levering geen 6 dagen had geduurd dan was het een 10 geweest.

Extra toelichting
Ik had deze lens op zaterdag overdag nodig en dus op donderdag, wel laat maar niet te laat besteld. Dat deze dan pas op zaterdag aan het eind van de middag aankwam was een teleurstelling. En als je dan ook de bevestiging van verzenden pas op vrijdag avond krijgt dan geloof ik het verhaal van een medewerker op vrijdag middag van een trage post niet meer. Enige minpuntje...

vanson2 10-06-2014 In de winkel gekocht
alkmaar

Het overzicht is zeer prakties in gedeeld

Assortiment
Het is bij onmogenlijk om zonder artikel de deur uit te gaan

Aanbeveling
Het assortiment is groot en je word perfect geholpen door deskundig personeel en een ieder zijn kwaliteit.

Extra toelichting
Ik koop alles bij cameraland en heb daar geen spijt van.

Edwin 1798 10-06-2014

Internet bestelling kan ook op afhaalput gebracht worden

Onze vraag werd goed behandeld aan de telefoon

Assortiment
Ze hebben ook de bij artikelen voor de camera

Extra toelichting
Snel geleverd het was er ook de anderen dag En bij vragen ook antwoord

Vermaat80 10-06-2014

5,8

De adressticker waren verwisseld tijdens het verzendproces, heel vervelend i.v.m. onze vakantie. Weinig uitleg over vervolgproces, slechts de mededeling : Stuur pakketje terug naar ons.

Extra toelichting
Service is op zich goed te noemen, het is er allemaal , maar het verzendproces verliep niet lekker waardoor ons pakket bij iemand anders werd bezord en andersom. Heel veel achteraan moeten zitten om dit snel hersteld te krijgen, gezien wij op vakantie gingen. Dat hierbij in de communicatie een leugentje voor bestwil wordt gebruikt : "Ja hoor ik heb net contact gehad met de andere persoon" : Bijzonder, ik sprak haar namelijk zelf voor ik cameraland belde en zij was nog niet eerder gebeld door cameraland. Ere wie ere toekomt, het is een net product voor een nette prijs uit een ruim voldoende assortiment met prima voorlichting. Maar de communicatie qua aftersales is niet faciliterend: Ik krijg het verkeerde product en vraag hoe dit opgelost gaat worden en krijg de boodschap : "Pak even pen en papier, dan geef ik u een antwoordnummer voor het pakket".

Sanderkoeman 10-06-2014

Extra toelichting
Je word hier geweldig geholpen, en de uitleg is super. Wat een geweldige winkel om spullen voor je camera te kopen.

M. Heijnen 1962 09-06-2014

Assortiment
Keuze uit meerdere kwaliteits artikelen

Aanbeveling
Goede uitleg en advies. Van verkoper

Wiel G 09-06-2014

Webwinkel is buitengewoon overzichtelijk en bevat per product relevante aanvullende informatie/

Ik werd meteen na het plaatsen terug gebeld toen iets mis dreigde te gaan bij de verwerking van de betaling. Daarnaast ging de medewerker meteen in de winkel kijken of het door mij gewenste product nog voorradig was. En tot slot: het door mij gewenste artikel de pole 23'' voor mijn Gopro Hero 3, werd meteen verzendklaar gemaakt.

Assortiment
Geen 10 omdat de 39'' niet voorradig was en een 9 i.p.v. van een lagere score omdat ook voor de Gopro het accessoire-assortiment ruim voldoende was!

Aanbeveling
Ik zou het meteen doen: overzichtelijk en klantvriendelijk!!

Extra toelichting
Perfecte webwinkel, die tevens service- en klantgericht is.

n v t 09-06-2014

De website is gemakkelijk toegankelijk

Er werd vrijwel direct even gebeld om aan te geven dat het filter nog niet op voorraad was.

Assortiment
Is uitgebreid en relatief gemakkelijk het gewenste op internet te vinden.

Aanbeveling
Ook in de winkel wordt men zeer goed geadviseerd.

zie bovenstaande

C.Damiaans 09-06-2014

informatie vooraf duidelijk op de website en doordeweeks is het gelukkig niet zo druk in de winkel, dus snel klaar

goede uitleg, en mocht het cadeau niet bevallen dan kon het worden teruggebracht

Assortiment
wat ik nodig had was er, bestelling geplaatst voor een sigma 150-600, maar deze is nog niet op de markt voor een sony fitting en de vraag is groter dan het aanbod. Benieuwd hoe lang het gaat duren

Aanbeveling
we kopen alle spullen bij Cameraland en zijn tot nu toe zeer tevreden

Extra toelichting
Een beoordeling hangt af van je verwachtingspatroon. Ik kreeg wat ik verwachtte, goede service en snel en deskundig geholpen.

AJ & J 09-06-2014 In de winkel gekocht
Alkmaar

Website is duidelijk en overzichtelijk. Goede filtermogelijkheden. Toevallig wonen wij niet ver van Alkmaar, dus is de "fysieke" winkel voor ons een goede mogelijkheid om te bezoeken.

Prima advies in de winkel. We hadden ons al georiënteerd van tevoren via de website, maar verkoper nam de tijd om te laten uitproberen.

Assortiment
Ben een amateurfotograaf, dus voor mij voldoende mogelijkheden en breed assortiment.

Aanbeveling
Zie eerdere motivaties. Vakkundige en vriendelijke medewerkers, goed bereikbare winkel in Alkmaar, uitstekende website, goede prijzen.

Extra toelichting
Wij zijn tevreden over Cameraland. Goed advies, goede prijzen, duidelijke website, goed bereikbare winkel wanneer je liever persoonlijk contact wilt. Dan ook medewerkers die weten waar ze het over hebben. Kortom, het was ons eerste contact met Cameraland maar in de toekomst zullen we zeker nog wel eens iets kopen bij hen.

JFMM 09-06-2014

Extra toelichting
Met veel deskundigheid in alle rust uitleg gekregen, waardoor ik een goed afgewogen keuze heb kunnen maken.

Yber 08-06-2014

Overzichtelijke site. Eenvoudig het gezochte product kunnen vinden. Betalingsproces duidelijk en zonder problemen verlopen.

Telefonisch contact gehad om te checken of product op voorraad was omdat ik de camera perse 2 dagen later geleverd wilde krijgen. Bereikbaarheid goed, prima geholpen. Camera goed verpakt en op tijd geleverd gekregen.

Aanbeveling
Goede telefonische bereikbaarheid, informatie gekregen die ik vroeg.
Camera op tijd geleverd gekregen, goed verpakt. Geen problemen gehad met betalen.
Dus aanrader.

Extra toelichting
Goede telefonische bereikbaarheid, informatie gekregen die ik vroeg. Camera op tijd geleverd gekregen, goed verpakt. Via Ideal, zonder problemen betaald. Dus aanrader.

rvdpol57 07-06-2014

sanny50 07-06-2014

voor mij is het niet dichtbij en het is altijd erg druk maar je wordt ook altijd goed geholpen en er wordt tijd voor je genomen.

goede uitleg, er wordt de tijd voor je genomen.

Assortiment
veel spullen op fotogebied ook 2e hands, uitgebreid assortiment.

Aanbeveling
zeer tevreden over en dat vertel ik ook door.

reeds gedaan.

mimako 07-06-2014

Het grote gemak bij cameraland wordt veroorzaakt door de goede bereikbaarheid, de kundige medewerkers en het complete en aanwezige assortiment.

Alle medewerkers waar ik tot nu toe contact mee heb gehad hebben veel en goede kennis van zaken, zijn vriendelijk en behulpzaam. Een korting bij aankoop van meerdere producten wordt niet moeilijk over gedaan

Assortiment
Uitgebreid en compleet, scherpe prijzen en alles op voorraad.

Aanbeveling
Voor elk soort fotograaf een aanrader en de winkel heeft veel voordelen tov veel webshops: advies, prijsoverleg, uitproberen producten.

margerhoorn 07-06-2014

Het is druk in de zaak, maar om als oudere even te zitten is er niet

Na het afrekenen de factuur niet nagekeken en bij thuiskomst bleek het fototasje toch berekend te zijn. De volgende terug en het geld teruggekregen zonder meer!!!

Assortiment
Heel veel keus maar me laten lijden door Eric de verkoper

Alles komt goed

Extra toelichting
De drie boodschappentasjes vol met fotoapparatuur voor inruil werd schamper over gedaan. Allemaal oud, eigenlijk logisch zo'n antwoord. Ook de camera die ik in 2005 bij Cameraland gekocht hebt is oud. Allemaal achterhaald. Een beetje meer respect was leuk geweest.

andre ouwens 07-06-2014 In de winkel gekocht

Willum H 06-06-2014

Vanuit de luie stoel je keuze maken.

De telefonische service was 2x uitstekend een derde keer ietsjes minder. De medewerker moet wel begrijpen dat soms ook mensen informatie willen die nog nooit via internet besteld hebben en dat daarom niet alles logisch is!

Assortiment
Camaraland onderscheid zich van anderen door het zeer uitgebreide assortiment, zover ik kan beoordelen beter dan vergelijkbare zaken.

Aanbeveling
Prima geregeld en vooral dat gemaakte afspraken ook nagekomen worden.

Extra toelichting
Prima ervaring gehad. Product is netjes afgeleverd.

J. Duineveld 06-06-2014 In de winkel gekocht
alkmaar

er werd alle tijd genomen voor ons

Assortiment
er werd eerst goed geinentariseerd wat onze wensen waren en daarna kwam de verkoper met verschillende modellen en merken

Aanbeveling
klantvriendelijkheid, assortiment en dat voor dezelfde prijs als de zogenaamde prijsvechters (mediamarkt etc.)

Extra toelichting
vakmensen die hun vak verstaan! Daar kan geen groot bedrijf tegen op.

Miss siene 05-06-2014

Extra toelichting
Heerlijke winkel, personeel is geduldig, denken met je mee (!), en ook je vragen worden serieus genomen en goed beantwoord!

Hanry Doorn 05-06-2014 In de winkel gekocht
Alkmaar

Duidelijk antwoord op mijn vragen over de (on)mogelijkheden van de Spyder 4 Pro, geen haastige afhandeling.

Assortiment
Ruime keuze in prijs en mogelijkheden.

Aanbeveling
Goede voorlichting waarbij ondanks drukte in de winkel alle aandacht naar de klant gaat tot aan de kassa toe. Geeft het gevoel dat je serieus genomen word.

Extra toelichting
Bovenstaande motiveringen zeggen m.i. genoeg.

Bernie B. 05-06-2014

Gewoon goed

Bestelling in eerste instantie niet compleet, d.w.z. artikel wel op de bon, niet bij de zending. Na telefonisch contact is het betrokken item zonder vervelende discussie direct nagezonden. Klasse.

Ruim assortiment

Gewoon goed

Mart van Rooden 05-06-2014 In de winkel gekocht
Alkmaar

Ik maak mijn keuze vaak via de webshop, maar laat me daarna toch graag door vakbekwame mensen begeleiden in mijn keuze en voorlichten over eventuele alternatieven. Dus koop ik meestal in de winkel.De afstand is wel vrij groot, maar dat heb ik er wel voor over.

Het vakmanschap van de verkopers in de winkel is geweldig, op iedere vraag hebben zij een duidelijk antwoord. Van elk pruduct weten zij de voordelen, maar ook de beperkingen.Bij mijn laatste bezoek werd ook nog een irritant vuiltje in de zoeker van mijn camera verwijdert, zonder kosten.

Assortiment
Het assortiment van Canon producten is verbluffend, maar ook goede alternatieve merken zijn ruim voorradig.

Aanbeveling
Ik ben zelf zeer tevreden over Cameraland.En dat weten al mijn fotovrienden.

Extra toelichting
Toen ik een jaar geleden voor het eerst met een fotovriend meeging naar Cameraland was ik meteen verkocht. Vooral de vakkennis van de verkopers viel mij direct op. Ze zijn echt bezig om een klant verder te helpen in zijn hobby.Ik heb die dag meteen na advies van de verkoper een batterypack gekocht voor mijn Canon 500D. Een half jaar geleden wilde ik opschakelen naar een snellere camera en heb toen bij Cameraland een Canon 7D met toebehoren gekocht. Thuisgekomen merkte ik dat de verkeerde accu was bijgeleverd. Na één telefoontje lag een dag later de goede accu al op mijn deurmat. Voor mijn nieuwe lens, een 10-22 mm ben ik dus weer eerst bij Cameraland gaan informeren en ook die heb ik in Alkmaar gekocht. En weer heb ik het goede gevoel dat ik dankzij de hulp van Cameraland een stapje verder gekomen ben in mijn passie voor fotograferen.

04willem50 05-06-2014

duidelijke en goede internet pagina

terug koppeling van status bestelling snel en duidelijk

Assortiment
waar ik interesse in heb kan ik makkelijk vinden op de website

Aanbeveling
makkelijk en duidelijke internet pagina groot veelzijdig aanbod.

Extra toelichting
kleine opmerking bij het gekochte product staat duidelijk voor 17.00 u aangeschaft beslist de volgende dag in huis. Heb mij bestelling geplaatst op maandag 2-6-2014 rond 12.00 u en direct betaald met creditkaart. Krijg een dag later een email dat als de betaling binnen is dit afhankelijk van de betaal methode het bestelde direct op de post gaat. Is op zich geen probleem, maar klopt niet met de tekst vandaag besteld voor 17.00, u morgen zeker in huis.

blinis11 04-06-2014

Extra toelichting
Goede en snelle service, en een heel billijke prijs

pietro1953 04-06-2014

De verkoper heeft alle tijd voor je.
Alle vragen werden correct beantwoord.
Uitleg was erg goed.
er werd niet naar een bepaald merk gepushed.

De bereikbaarheid was goed.
Het parkeren was gratis.
Bij de occasion zat geen flitser,wat niet hoefde,maar ik kreeg er toch een.
Het draagbandje werd voor mij op een goede manier bevestigd.
Bij de zondagaktie zat een gratis cursus.
En 25 procent korting op de tas.

Assortiment
Grote uitgebreide keus aan apparatuur

Aanbeveling
Voor 100 procent beveel ik deze winkel aan.
Aan familie en collega's.

Extra toelichting
Op alle fronten : vriendelijk en deskundig personeel. Prijzen zijn concurrerend. Eerlijk advies en de mogelijkheid om voor een occasion te kiezen.

Piet Snip 04-06-2014 In de winkel gekocht
Alkmaar

Makkelijk te bereiken. Parkeren voor de deur

Door omstandigheden werd bij de aflevering niet gecontroleerd of de gekochte fototas compleet was. Bij thuiskomst bleek de draagriem te ontbreken. Dit minpuntje werd echter snel omgezet in een pluspunt omdat de riem binnen enkele dagen gratis werd nageleverd

Assortiment
Geweldig ruime sortering. Weet wat je wilt voordat je de winkel binnenstapt, anders raak je door de keuze verbijsterd.

Aanbeveling
Deskundig personeel en redelijke prijzen.

Alphonsnet 04-06-2014

Prima service

Assortiment
Aanbod is groot en divers

Aanbeveling
Goed geholpen en zeker een bezoekje waard

Boven verwachting

S. Sikking 04-06-2014 In de winkel gekocht
Alkmaar

Prima service in de winkel, duidelijke uitleg en alles op een rustig tempo

Goede service
Vakmensen
Ruim assortiment
Juiste aanbevelingen

Mirian Kolder 04-06-2014

Goede uitleg van de camera en de lenzen die erop kunnen. Ik mocht alles proberen.

Jarkeld 04-06-2014 In de winkel gekocht
Alkmaar

Alles duidelijk, goede begeleiding bij aankoop, kennis van de producten.

Assortiment
Ruime keuze nieuw en 2ehands (met garantie)

Aanbeveling
Beste camerawinkel in de ruime omgeving.

Extra toelichting
Goede service, denken met je mee, geven goed advies, ruim assortiment. Ook een aardig assortiment aan 2e hands camera's, lenzen etc.

Femke185 04-06-2014 In de winkel gekocht
Alkmaar

Ik vind het een goede winkel en ben erg tevreden, toen ik binnen kwam werd ik meteen geholpen

Ik vind dat ik erg goed geholpen werd, ik kwam voor spulletjes omdat ik een "beginner" ben, en er werd mij goed verteld wat ik moest hebben en wat niet

Echt een topzaak

JMA van Luijn 04-06-2014 In de winkel gekocht
Alkmaar

De website is duidelijk en zoeken gaat gemakkelijk.

Voor het product dat je wilde kopen was een demonstratie-model aanwezig waarmee diverse onderwerpen goed konden worden belicht

Groot assortiment aanwezig.

Extra toelichting
De website voor het zoeken van het product is prima. En de winkel is goed te bereiken met een goede parkeerplaats

SAMMM123 04-06-2014

Rpschrijvers 03-06-2014 In de winkel gekocht

Extra toelichting
Puntje van kritiek heb vrijdag een statief gekocht, zie dat u op 1 juni een aktie hebben op statief 25% korting Ik had graag op de hoogte geweest van de aanbieding ( gemeld door verkoper) Had ik zondag wel even naar Alkmaar kunnen rijden. ( van uit IJmuiden) Voor de rest een prima zaak professionele verkopers en erg vriendelijk.

Bertil 03-06-2014

duidelijke uitleg

goede en duidelijke uitleg

Assortiment
ruime sortering voor alles op fotografiegebied

vriendelijk en deskundig personeel

Extra toelichting
goed bereikbare, vrij parkeren voor de deur en een uitgebreid assortiment

Ronald Timmer 03-06-2014 In de winkel gekocht
Alkmaar

Goed bereikbaar en parkeren zonder betalen.

Goede service.

Assortiment
Een winkel die veel op voorraad heeft.

Sultan Henk 03-06-2014 In de winkel gekocht
Alkmaar

Verkoper luisterde goed naar mijn wensen. Kwam met goed aanbod.

Assortiment
Aangeboden objectief bleek ook als occasion op voorraad te zijn. Werd met 1 jaar garantie verkocht. Honderden euro's onder nieuwprijs. Geen krasje als gebruiksspoor te zien. Heel blij mee !

Aanbeveling
Vriendelijk personeel. Luistert goed naar de klant. Speelt hier goed op in. Veel vakkennis. Prettige ambiance dus.

Extra toelichting
Groot assortiment, vriendelijk personeel met veel vakkennis. Goede advisering.

P.v.Hest 03-06-2014 In de winkel gekocht
Alkmaar

Winkel is goed te bereiken

Ik werd vakkundig geholpen, en kreeg de goede antwoorden op mijn vragen

Assortiment
Het assortiment is top, ik kwam voor de camera van mijn keus die ik vooraf heb uitgezocht

Aanbeveling
Als iemand een camera nodig heeft zal ik de winkel noemen

Extra toelichting
Geen verdere toelichting nodig, ik ben tevreden

Quodnon 03-06-2014

Extra toelichting
Ik ben zeer tevreden. Snelle en deskundige service, goede prijsafspraak

joske2004 03-06-2014

Online product vergelijken is vrij summier. En een fijne gratis parkeergelegenheid voor de winkel.

Bijzonder vriendelijk, veel kennis van zaken.

Assortiment
Weet niet wat ik er mis.... Alles is er.

Aanbeveling
Ik stuur iedereen voor een camera of lens naar Cameraland.

Extra toelichting
Mooie overzichtelijke winkel met vakkundig personeel.

Pindakaatje 03-06-2014

Laagdrempelig, mooie winkel, veel personeel, grote parkeerplaats voor de deur.

Fantastische service, eerlijk, oplossingsgericht en duidelijke taal(voor beginnende fotograaf)

Assortiment
Ik heb nog niet zoveel ervaring maar wat een assortiment, een snoepwinkel :-)

Aanbeveling
Aan iedereen, goede prijzen, goede service, en vooral het eerlijke advies beviel me heel goed.

Extra toelichting
Ik kom af en toe met mijn vader bij Cameraland, en het is elke keer gewoon goed, er zijn altijd genoeg mensen die je helpen en allemaal zeer professioneel.

Boertje1963 02-06-2014

Bijna alles is in huis.

Aanbeveling
Aan alle mensen die ik ken.

Goed gespecialiceerd,vakkundig personeel.