Cameraland.nl - Reviews & Ervaringen

Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over Cameraland.nl.

Cameraland.nl stelt zich voor

Deze score is berekend op basis van 636 reviews die geschreven zijn in het afgelopen jaar

Foto Mariette 10-07-2014 Via de website gekocht

Nadat ik me eerst via de website had georiënteerd ben ik later naar de vestiging in Alkmaar gegaan voor verdere informatie. Deze was uitgebreid en men nam de tijd daarvoor.

Assortiment
Het assortiment is zeer groot. Door de gerichte vraagstelling van degene die mij hielp werd al gauw duidelijk welk fototoestel het meest geschikt zou zijn.

Aanbeveling
De informatie vooraf was uitstekend; maar ook altijd de mogelijkheid om bij vragen even langs te komen is heel plezierig

Extra toelichting
Alle voorwerk was voldoende om het toestel door anderen te laten aanschaffen voor mij, dus over dit punt: aanschaf online kan ik niets zeggen. Het feit dat ik in de gelegenheid ben langs te gaan bij de winkel in Alkmaar en bij vragen bijzonder goed geholpen werd en men er ook de tijd voor nam vind ik heel belangrijk.

Hylkos 10-07-2014 In de winkel gekocht
Alkmaar

Webwinkels zijn gemaakt voor het gemak, maar de vestiging in Alkmaar is voor mij in de buurt en dat maakt persoonlijk contact nog gemakkelijker.

S. van der Zee 10-07-2014 In de winkel gekocht
Alkmaar

Goed bereikbaar. Veel op voorraad en anders snel te leveren. Gratis parkeren.. ;-D

Goed advies, toelichting op hoofdonderdelen. Ging soms wat te snel en te resoluut. Heb zelf bedenktijd ingelast over twee opties, dat vond de verkoper best. Bij definitieve keuze goed afgehandeld, al blijft het wat erg snel.

Assortiment
Bijna te veel... De prijzen zouden beter aangegeven kunnen staan en een soort hoofdindeling in types zou ook helpen.

Aanbeveling
Veel keuze, goed advies. Wel zelf ook op andere manieren orienteren, al wordt daar wat snel aan voorbij gegaan...

Zie bovenstaande opmerkingen.

Cato49 10-07-2014

Winkel is makkelijk bereikbaar, parkeerplaats nabij

Heel vriendelijk en geduldig geholpen door medewerker. Na aankoop van camera en verscheidene toebehoren blijkt thuis dat ik geen extra accu heb ontvangen, wel betaald. Volgende dag gebeld en kon meteen de accu halen. Gelukkig wist de medewerker het zich te herinneren.

Assortiment
Wat ik wilde hebben was er, al moest er een oplader besteld worden

Aanbeveling
Je wordt deskundig geholpen, men heeft de tijd voor je ook al is het heel druk

Extra toelichting
Goede winkel met goed personeel. Dat ik niet alles meteen heb gekregen is wel een aandachtspuntje. Natuurlijk moet je daar zelf ook opletten.

Rien120 10-07-2014

Duidelijke web-site, snelle navigatie naar juiste artikel

Jammer, dat na het plaatsen van de bestelling geen mogelijkheid tot volgen van de afhandeling bestaat,

Assortiment
"Mijn" favoriete merken zijn ruim vertegenwoordigd

Aanbeveling
Prima web-winkel,, pre is dat er ook een normale winkel is

Extra toelichting
Prima eerste ervaring met jullie web-winkel, hoort vavaf nu tot mijn vaste adresjes!

René1908 09-07-2014 In de winkel gekocht
Alkmaar

Je kan altijd terecht bij cameraland

Je wordt goed geholpen soms zelfs aan een goedkoper product als dat je van plan bent te kopen denken met je mee

Assortiment
Kan vaak op de site al zien of ze het op voorraad hebben

ik ben er tevreden mee

Extra toelichting
leuke winkel waar je het idee hebt dat je welkom bent

jasper098 09-07-2014

Rustig alles kunnen bekijken in de winkel.

Ik heb goed geholpen bij het zoeken van de tas door de verkoper.

Assortiment
Zeer ruim assortiment in de winkel

Aanbeveling
Vriendelijk personeel en ze hebben alles in huis wat je nodig heb, ook geen gebrek aan advies en kennis.

Extra toelichting
Winkel waar iedereen terecht kan voor zijn of haar spullen en advies. Ben tot nu toe altijd goed geholpen.

bertlk 09-07-2014 In de winkel gekocht

parkeren voor de deur
open op zondag

goed en netjes geholpen.

Assortiment
beetje weinig keus in sling tassen

alles hier boven

Extra toelichting
ik was er nog nooit geweest maar het eerst bezoek is goed bevallen snel geholpen met goed advies.

Kees Tol 09-07-2014

Ondanks de drukte in de winkel werd alle tijd genomen om mij te informeren

Assortiment
Al is het er klein, je kunt er echt voor alles terecht

Goede uitleg

Extra toelichting
Ik heb eerst op de website gekeken en ben toen naar de winkel gegaan voor nadere informatie en uiteindelijk de aankoop gedaan

AndréT 09-07-2014 Via de website gekocht

Een 8 want er was wat verwarring door de geschreven tekst op de webside, waardoor het onduidelijk werd of een onderdeel en nu wel of niet bij zat.

Correcte behandeling door personeel. Zij hebben kennis van zaken. Telefonisch snel bereikbaar.

Assortiment
Wat ik gezien heb is er een ruime keuze aan artikelen op het gebied waarvoor zij staan.

Aanbeveling
Aanbeveling waard om de ruime keuze en de correcte communicatie van personeel bij telefonisch contact.

Extra toelichting
Goede website, bij telefonisch contact wordt je snel en netjes geholpen met een goede kennis van zaken en een passende oplossing .

OverlordT 08-07-2014

Snel uitgezocht en besteld via de website. Bovendien snelle levering aan huis!

Vast goed, nog geen gebruik van gemaakt/hoeven maken!

a. IJzerman 08-07-2014 In de winkel gekocht
alkmaar

Inruil kan goed en veel is bespreekbaar.

Na klacht is er onderling gesproken en kon ik retourneren of korting krijgen

Aanbeveling
Redelijk goed al vind ik het hele inruil gebeuren soms een beetje onduidelijk en geven de mensen vd winkel niet toe dat inruil van mijn kant echt wel heel goed er uit ziet. Zou het fijn zijn om iets extra te geven voor de inruil.

Metzelaar 08-07-2014 In de winkel gekocht

Extra toelichting
Hele mooie winkel met personeel dat snapt waar ze over praten, je voelt je goed op je gemak. Ik had mijn gopro voor reparatie gebracht en er werd bij gezegt dat het 5 tot 7 weken zou duren, nou duurde dit 9 weken, kan gebeuren.

newmikey 08-07-2014 In de winkel gekocht
Alkmaar

Ondanks dat het druk was in de winkel, kon ik het produkt snel vinden.

Afrekenen ging vlot en vriendelijk.

Assortiment
Alles maar dan ook alles...need I say more?

Aanbeveling
Als je geholpen wilt worden door personeel met kennis van zaken en liefde voor het vak dan is dit een winkel die ik van harte kan aanbevelen.

Extra toelichting
Ondanks dat het maar om enkele tientjes ging was het produkt in dit geval zo'n 40% duurder dan online (geen rekening houdend met verzendkosten) en tòch ben ik graag bereid dat ervoor over te hebben in ruil voor de service die ik ervoor terugkrijg.

Thomaskorver 08-07-2014

Alles was op voorraad!

Ik werd erg goed ondersteund bij mijn keuze

Assortiment
Jullie hebben echt werkelijk alles!

Aanbeveling
Goeie service, geweldig assortiment, een echte aanrader!

Extra toelichting
Ik ben erg tevreden dat ik bij Cameraland mijn camera heb gekocht.

Elju 08-07-2014

Kom graag in de winkel, maar van het artikel waar ik er 2 van nodig had was nog maar 1 in voorraad. Advies verkoper om het via internet te bestellen zodat we niet nog een keer naar Alkmaar hoefden te reizen.

Altijd bereid mee te denken of kijken bij een probleempje. Altijd vriendelijk en alle tijd voor je.

Assortiment
Zeer uitgebreid assortiment in alle prijsklassen in alle mogelijk denkbare camera,s en accessoires

Aanbeveling
Zal deze winkel altijd aanbevelen omdat het een genoegen is er rond te kijken maar vooral omdat er vriendelijk en deskundig personeel is

EstherEnge 08-07-2014

1420 08-07-2014

Ik werd meteen geholpen.

ik had een batterij nodig voor
mijn fototoestel en tijdens het prettige gesprek kwamen wij op een ander toestel dat ik toen heb gekocht

Assortiment
Daar weet ik niets over te vertellen.

Aanbeveling
Om een product te kopen, een vraag te stellen of
om een onderdeel van een product nodig te hebben. Er wordt goed aandacht aan de klant besteed.

Extra toelichting
Ik ben wel vaker in de winkel geweest en kom er graag terug.

ldbe 07-07-2014

Extra toelichting
Vlotte en goede service maar mag iets minder amicaal.

Wijnand de Vries 07-07-2014

snel. No-nonsens

snel. No-nonsens

product was op voorraad

Aanbeveling
snel. No-nonsens, grrot assortiment. Goede kennis van zaken.

Extra toelichting
snel. No-nonsens, grrot assortiment. Goede kennis van zaken.

Chris van de Ven 07-07-2014 Via de website gekocht

alex saulus 07-07-2014 In de winkel gekocht
van Ostadelaan 274 1816 JH ALKMAAR Noord-Holland, Nederland

Ik was nog niet helemaal overtuiged dat de camera waar ik me oog op had was de juiste camera voor mij, maar het was mij aangeraden om naar huis te gaan en wat meer op de internet te kijken en dan terug komen.

Top service en er was veel verstand van cameras op alle niveaus.

Er waren veel keuzes.

Aanbeveling
Als je iets zoekt wat met een camera heeft te maken dan zou ik zeker cameraland aanbevelen. De prijzen zijn goed en je wordt behandeld door professionele mensen die echt verstand hebben en kunnen je helpen in de zin van wat de juiste beslissing is.

Evamarieke 06-07-2014

P.J.G.H. 06-07-2014

Aanbeveling
uitstekende kennis van de producten

Timon56 06-07-2014

Product was eerder in de week telefonisch naar geïnformeerd en zou ik 2 dagen later komen halen. Was er niet meer en werd na mijn uitleg zonder aarzeling uit een andere verpakking gehaald!

Assortiment
Inmiddels een foto en filmcamera gekocht alsmede software om een en ander te bewerken. Goede uitleg en service en breed advies

Aanbeveling
Goede en adequate adviezen, men neemt de tijd voor je ook als je het niet direct snapt. Soms wat langere wachttijd.

Extra toelichting
Samenvattend kom ik er graag omdat ik met de juiste informatie de winkel weer verlaat.

Hendrix M. 06-07-2014

Goede duidelijk website. Zeer overzichtelijk.

Zoals het hoort. Goede communicatie, snel verzonden.

Breed assortiment.

Aanbeveling
Om alle bovenstaande redenen.

Fred Vermeulen 05-07-2014 In de winkel gekocht

Extra toelichting
Een fijne winkel met een groot assortiment, deskundig advies en acceptabele prijzen. Daarnaast een goede service

P. v. D. 04-07-2014 In de winkel gekocht

Goed bereikbaar

Deskundig personeel

Veel keuze

zeker aan iedereen

Extra toelichting
Keurige winkel met veel keuze

A1000 04-07-2014

Overzichtelijke website, betalings- en bestelgemak.

Zee professioneel en klantgericht. Bij levering ontbrak de schouderband van fototoestel. Een e-mailbericht, direct antwoord en de volgende dag lag de schouderband op de deurmat.

Assortiment
In het 'internet-tijdperk' kun je overal shoppen en dus ook vergelijken. Cameraland heeft een goede prijs/kwaliteitsverhouding.

Aanbeveling
Ik kan Cameraland iedereen aanraden. Kwalitatief goede producten voor prima prijzen met ook nog eens een klantgerichte benadering. Wie wil dat niet.

Do van Dijck 04-07-2014

Bas Idema 04-07-2014

Eindje rijden. Wel goede parkeergelegenheid.

Aardige mensen in de winkel.

Assortiment
Alles hebben ze. Ook de tweedehands afdeling vind ik een hele goede!

Aanbeveling
Dat doe ik al vaker. Erg goede winkel.

Extra toelichting
Al met al een zeer goede winkel. Enige wat een minpuntje is dat je er een tijdje voor in de auto zit om er te komen. Maar dat is het zeker waard!

JohnD1971 04-07-2014

reserveren via site

snel geholpen

Assortiment
ik zocht wat ik nodig had

mooie winkel, dichtbij!

Frogel 03-07-2014

Extra toelichting
Heb gezocht naar een goede verrekijker en kwam uit bij een Bushnell ultra legend. Cameraland bood die het goedkoopst aan. Bestellen via Internet ging makkelijk en ik kreeg meteen een bevestiging. Ben goed op de hoogte gehouden van de bezorging die snel en accuraat was zoals aangegeven...namelijk de volgende dag.

Henk Pruijsen 03-07-2014 In de winkel gekocht
Alkmaar

De website is een goed startpunt voor verder zoeken.
Geeft zelf niet zoveel informatie. Was wel aanleiding om naar winkel in Alkmaar te gaan.

Verkopers maken deskundige indruk. Zijn niet gejaagd en trekken op prettige wijze tijd uit voor klant.

Assortiment
In alle prijsklassen ruim gesorteerd. Blijkt ook al op website. Concurrerend in prijs; zeker gezien eigen voorkeur iets in winkel zelf te gaan kopen.

Aanbeveling
Moeilijk te vergelijken op met vergelijkbare andere winkels. Weinig ervaring mee.
Maar wel aanbevelenswaardig.

Extra toelichting
Prettige winkel. Al meer ervaring mee. Ga er graag heen en prefereer daar kopen boven online bestellen.

PaulS75 02-07-2014

Op de site veel vergeleken, uiteindelijk in de winkel in Alkmaar nog enige vragen beantwoord gekregen en de juiste keuze kunnen maken.

Tijfel tussen 2 modellen, door de juiste vragen te stellen door de medewerker bleek 1 model beter te passen bij onze wensen.

Assortiment
Van alles mogelijk om de juiste camera voor het gewenste gebruik. Waarom een hele dure camera als je er alleen vakantie foto's mee wilt maken.

Aanbeveling
Goede hulp bij uiteindelijke keuze

nicohoek 02-07-2014

Beoordeling van de (in mijn geval)lens was zonder meer mogelijk op mijn eigen bodies.

Adequaat gereageerd op mijn vraag. Alternatieven werden meegenomen.

Assortiment
De grote voorraad geeft je de mogelijkheid handson het product (de lens) te beoordelen. Nee verkopen kan je vermijden door eerst op de site te kijken.

Aanbeveling
Zou ik zeker doen. Al kunnen prijsverschillen wel eens tot een andere keuze leiden. Cameraland is vaak net wat duurder dan de 'bekende' onine aanbieders (cameranu.nl e.a.). Zelf vind ik het belangrijk om de potentiële aankoop fysiek te hebben bekeken en beoordeeld. Zeker in geval in combinatie met advies.

Zie bij de aspecten.

Floris1980 02-07-2014

Aanbeveling
Hier worden geen vaktermen gebruikt. Hier wordt goed uitleg gegeven voor een leek

Johan Schuurman1 02-07-2014

Extra toelichting
Snel geholpen, kennis van zaken. Wel jammer dat na de koop van de camera in het eerste nieuwsbrief mailtje (dat 's avonds al in mijn mailbox zat), het zojuist gekochte geheugenkaartje 5 euro goedkoper was. Voor de rest alle lof!

Sheene 01-07-2014

Ben eerst naar de webshop geweest om te kijken of jullie de lens in huis hadden.

Heb mijzelf wel goed ingelezen maar was toch verrast over de expertise.

Goed en voldoende.

Zal ik zeker doen.

Extra toelichting
Gezellig veel expertise en voldoende assortiment.

GrootE59 01-07-2014

Prima webshop in combinatie met goed bereikbare winkel met goede parkeermogelijkheden. Het personeel is ter zake deskundig wat voor een beginnend amateur zoals ik ben zeer belangrijk is.

Er wordt goed naar me geluisterd en de adviezen m.b.t. mijn aankopen zijn afgestemd op mijn gebruiksdoelen en ervaringsniveau. Ik krijg prima gebruiksinstructies (bij statief bijvoorbeeld)en er wordt me niets opgedrongen of aangesmeerd.

Assortiment
Tja, wat zou je hier missen? Alles is er, in ieder geval voor mijn doel. Eén artikel was niet op voorraad, wordt besteld, voor mij geen probleem.

Aanbeveling
Om alle bovenstaande redenen maar vooral: combinatie webshop, deskundigheid en aanwezigheid fysieke winkel.
Ook de activiteiten (facebook, wedstrijdjes - ik ga daar nog aan meedoen :-)) spreken me zeker aan.

Extra toelichting
Een tien is eigenlijk niet meer voor verbetering vatbaar en eerlijk gezegd weet ik dat niet zeker. Ik ben nog veel te kort klant daarvoor. Maar een tien is ook een uitmuntend, uitstekend, en tot nog toe heb ik precies die ervaring: beter dan "zeer goed".

linsuikerspin 01-07-2014 In de winkel gekocht

Assortiment
Alles wat ik in de online winkel opgezocht heb was er te vinden.

Aanbeveling
Duidelijke site en een goed assortiment

Extra toelichting
Tevreden met de website, alleen nog nooit een aankopen via de website gedaan maar in de winkel zelf

Erik uiterwijk 01-07-2014 In de winkel gekocht
Alkmaar

zeer kundig advies van de verkoper

voor ieder wat wils

Aanbeveling
gewoon eenvoudiger om iemand face-to-face te spreken over de aankoop van een camera. En het prijsverschil met goedkopere internetwinkels is klein.

Theo Hoogland 30-06-2014 In de winkel gekocht
Alkmaar

Druk in de winkel maar toch snel geholpen door verkoper Mark die rust uitstraalde en de klant niet opjaagt om te beslissen.

Fout bij de aflevering met excuus en glimlach opgelost

Assortiment
Zeer ruime keuze die ongekend is in de regio evenals de deskundigheid van de verkopers

Aanbeveling
Zeer vakkundig personeel en grote sortering van zowel nieuw als gebruikt

Zie boven

victor20741 30-06-2014

de V-lux 30, haast nergens meer verkrijgbaar en bij jullie wel

zie bij gemak + zeersnelleb levering!!

zeer ruim!

Aanbeveling
lijkt me logisch, gezien bovenstaande

Extra toelichting
dit is mijn eerste ervaring met cameraland en zeer positief, omdat ik mijn haobby, fotogrfie weer opgepakt heenb, na een noodgedwongen stop van een paar jaar, kom i k zeker als klant terug bij cameraland, eind ooerdeel zeer positief!!

Peter van het End 30-06-2014

Ik maakte een reservering met Firefox als browser. Op mijn Mac was (hierdoor?)de reserveringspagina niet geheel zichtbaar. Er kwam ook geen bevestiging van reservering terug. Na Chrome te gebruiken had ik wel de bevestiging, maar ook twee reserveringen. Weet niet of jullie hier wat mee kunnen, anders ter info.

Telefonisch contact komt, w.s. vanwege de heersende drukte in de winkel (aanname) wat gehaast over. Informatie is wel compleet en altijd een antwoord op de vraag.

Dik voldoende.

Aanbeveling
Ik vind Cameraland een moderne winkel, met scherpe prijzen en een soort van prettig ouderwets winkel karakter. Kom er niet vaak, maar wel steeds terug. en dat zegt in deze tijd genoeg.

Extra toelichting
Wat ik wel wil toevoegen. Het kan natuurlijk toeval zijn, maar wat mij tijdens deze laatste aankoop in de winkel stoorde was dat de verkoper tussendoor telefoon aannam en ons maar even liet staan en hij een vermoeide, haast verveelde indruk maakte. Ik ben meer enthousiaster gewend. Klinkt allemaal wat "zeikerig" sorry daarvoor maar zowel mijn vrouw hadden beide het gevoel dat we maar wat moesten opschieten. Geen reden om Cameraland te vergeten, maar bedoeld als gezonde feedback. Ik kom naar de winkel voor een persoonlijk stukje advies, en die verwacht ik als klant dan ook.

John Moeleker 30-06-2014

site werkt goed, bestelling wordt vlot verzonden

Op de site was vermeld dat het product onbeschadigd was en dat de verpakking ontbrak. Bij ontvangst bleek dat er ook geen handleiding aanwezig is en dat is vervelender.

Veel gebruikte spullen

Aanbeveling
veel spullen, beschrijving dus niet altijd compleet

LindaN1975 29-06-2014

Extra toelichting
Bij de cursus vond ik het jammer dat de cursusleider weinig kennis had van mijn camera. Degene met een Nikon-camera konden meer / hadden er meer aan voor mijn gevoel. Tip: bij het oefenen meer feedback geven op de gemaakte foto's. Dan leer je! De cursuslocatie: prima! Mooie omgeving! Verzorging: basis. Goed. Cursusleider: aardig, rustig.

jvdb77 29-06-2014

Snel een eenvoudige bestelling

Er was een onderdeel niet een 2ehands artikel. Deze werd zonder problemen nagezonden

Redelijke ruime collectie

Aanbeveling
Snelle levering, goede service.

Extra toelichting
Eerste ervaring en na een kleine teleurstelling door een incompleet product snel weer tevreden door de snelle correcte afhandeling.

M. Hulle 29-06-2014 In de winkel gekocht

nico_64 29-06-2014

er werd uitstekend met ons meegedacht

wat een keuze

Aanbeveling
hebben we al reeds gedaan bij diverse mensen

Extra toelichting
Meer ruimte in de winkel zou prettig zijn maar daar houdt ons commentaar ook op!!!!!!