Cameraland.nl - Reviews & Ervaringen

Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over Cameraland.nl.

Cameraland.nl stelt zich voor

Deze score is berekend op basis van 969 reviews die geschreven zijn in het afgelopen jaar

Eppoh Heermans 29-05-2014

Het is, in tegenstelling tot veel concurenten, makkelijk zoeken op de website

De optie reserveren voordat je langs gaat vind ik erg prettig. Het personeel is vakkundig en behulpzaam.

Assortiment
Jullie hebben alles wat ik wil (en meer...)

Aanbeveling
Ik zou Cameraland voor alles aanbevelen, behalve voor inruilen, want dan krijg je elders meer...

Dick-Jan Leegwater 29-05-2014 In de winkel gekocht
Alkmaar

Eerlijk en gedegen advies wat in MIJN geval van belang is.

Assortiment
De 600D was niet meer aanwezig. Ook tweedehands statieven niet.

Aanbeveling
Ik kreeg CameraLand als tip en dit zal ik zelf ook doen.

Extra toelichting
Goed advies, eerlijk en relevant. Goede tweedehands camera, goede prijs.

Fuus 29-05-2014

Overzichtelijke online shop

Volgende werkdag in huis TOP

Ruim assortiment

Aanbeveling
snelle service uit gebreid assortiment

Extra toelichting
Zeer tevreden over gehele afhandeling, van bestelling tot levering tot product

rebecca rhea 29-05-2014 Via de website gekocht

Snel vakkundig en ter zake en hulp om tot een beslissing te komen

Marlies Fatels 29-05-2014 In de winkel gekocht
Alkmaar

Een fijne winkel en een overzichtelijke webshop. Goede parkeergelegenheid voor de deur. Goed bereikbaar via telefoon en email.

Er is vakkundig personeel die echt naar jouw specifieke situatie kijken en hierop hun advies baseren. Je wordt prettig geholpen.

Assortiment
Er is een mooi ruim assortiment.

Aanbeveling
Ik zou Cameraland zeker aanbevelen aan anderen.

G.H.Mansholt 28-05-2014 In de winkel gekocht
Alkmaar

Telefonisch besteld en juist product geleverd

Tel. bericht product aangakomen

Zeer ruim assortiment

Aanbeveling
Zie bovenstaande, en een deskundige voorlichting.

Extra toelichting
Heb er niets aan toe te voegen.

rebecca rhea 27-05-2014 Via de website gekocht

Snel vakkundig en ter zake en hulp om tot een beslissing te komen

Pronk51 27-05-2014

Ik ben heel vakkundig en plezierig geholpen.
Het enige nadeel is, dat ik afgelopen vrijdag een statief heb gekocht en dat je nu as zondag 25% korting krijgt. Jammer dat dit niet is gezegd, want dan had ik tot zondag gewacht. Scheelt toch zo'n €56,00.

Echt een top winkel.
Op dat ene minpuntje na vermeld bij service.

Extra toelichting
Ik vind het jammer dat er afgelopen vrijdag niet gezegd is dat je as zondag 25% korting krijgt op statieven. Vandaar geen 10 bij de service. Verder ben ik super te vreden over hoe je geholpen wordt. Er wordt echt de tijde genomen om alles uit te leggen.

ePeter 27-05-2014

Vlotte verkoper met verstand van zaken. Ook bij inruil van apparatuur een goeie prijs.

Assortiment
een zeer uitgebreid assortiment, vooral in de winkel, lekker sneupen!

Aanbeveling
Cameraland kan zich meten met de grotere bazen waar je vaak eerst een nummertje moet trekken.

Extra toelichting
Leuke winkel met groot assortiment, ook als je gebruikte apparatuur wilt aanschaffen een goed adres!

pietermetz 27-05-2014

Assortiment
Ruime keuze en daardoor goed vergelijkbaar met andere webwinkels. Heb wel het idee dat er vaker dan bij anderen beperkt leverbaar staat. Ik had de laatste CL Comp. 8 x 30 va Swarovski. Na mijn bestelling was hij niet meer leverbaar. Prijzen meestal wel scherp. Soms duurder dan de concurrent. Keek voor mijn vrouw naar verrekijker Olympus 11 WP over de 100 euro. Bij cameranu.nl 74 euro. Wel ex. btw.-

Aanbeveling
Als je het artikel vindt voor de prijs die ok is gewoon bij cameraland kopen. Was ook mijn eerste koop. Prima. Snelle levering. Prima kijker gekocht.

noella sermant 26-05-2014 Via de website gekocht

geen problemen gehad

vlotte bewerking en snelle service

Extra toelichting
het aankopen van die rugzak heb ik gedaan door het bekijken van het filmpje dit vond ik heel interesant doordat je kon zien wat je er allemaal met kon doen. ik heb hem gepast en voelt ook heel comfortabel aan op de rug heel tevreden

marinfre 26-05-2014

Extra toelichting
Snelle levering en zeer zorgvuldig verpakt.

bovenverwachting 26-05-2014

gemakkelijke zoektocht in de webshop, daarna naar de winkel voor een goed advies en nog andere vergelijkbare keuzes en tenslotte met een prachtige camera naar huis!

service van de verkopers is vriendelijk en zeer deskundig!

Assortiment
ze hadden alles wat ik zocht ;-)

Aanbeveling
ik ken geen uitgebreider assortiment met zoveel deskundig advies!

Extra toelichting
dik tevreden van a (zoeken op de webshop) via de s (service in de winkel) tot z (aanschaffen camera)

AClaessen 26-05-2014

parkeren voor de deur

super uitleg, bij de hulp van mijn keuze

keuze zeer ruim

Extra toelichting
door de vak bekwamen verkopers die je niet het duurste apparaat aan je willen slijten maar goed luisteren wat je als klant wilt. En daarbij een goed advies geven en je de mogelijkheden laten zien.

Carolien089 26-05-2014

Overzichtelijk, duidelijk en snel. Vrij weinig op aan te merken.

Persoonlijk geen uitgebreide ervaring mee, maar de voorwaarden van garantie/retounering zijn prima

Aanbeveling
Snelle, vriendelijke website met groot aanbod, zoals ik er verder maar weinig ken.

Extra toelichting
Helaas, mijn eerste bestelling was meteen kapot. Ik kocht een tweedehands compactcamera met bijbehorende onderwatercasing, haalde speciaal daarbij een CF-kaart voor een paar tientjes om de camera uit te kunnen testen. Enkel strepen en rode zweem te zien. Dit gezegd hebbende, het was een erg oud model, en lang leve de garantie. In mijn opinie kwestie van dikke pech, maar Cameraland blijft mijn grote vriend.

Antalium 26-05-2014 Via de website gekocht

F van Hoeve 26-05-2014 Via de website gekocht

goed contact

Aanbeveling
goed te woord gestaan enduidelijke uitleg

Jacco Huibers 26-05-2014 In de winkel gekocht
alkmaar

Zelfs voor het kleinste onderdeeltje, wordt er koffie aangeboden en naar de tevredenheid van het toestel gevraagd.

Assortiment
Als Camaraland het niet heeft... dan bestaat het niet

Super deskundig personeel
Groot assortiment
grote service
scherpe prijzen
gezelligheid in de winkel.
Personeel, kijkt meer naar wat goed voor je is, dan dat ze de duurste camera's willen verkopen.

bvanes 26-05-2014 In de winkel gekocht
Alkmaar

Makkelijk te bestellen via website en eventueel op te halen.

Assortiment
Ze hebben mijn favoriete merk Pentax.

Extra toelichting
Uitermate correcte en snelle afhandeling van de koop.

5D Mark III 25-05-2014

Tja, gewoon in je luie stoel (glimlach). Vooral handig als je in een dorp woont en toch iets specifieks zoekt.

Via sms bericht een 'belletje' wanneer ik mijn product kon ophalen.

Assortiment
Breed. Gericht op beginner tot professionele fotograaf. Voor elke portemonnee iets wils. Ook ruim assortiment m.b.t. accessoires.Voor mij persoonlijk van belang.

Extra toelichting
Eerste aankoop via Cameraland. Bestel meestal in het buitenland. Goed bevallen dus bij een volgende aanschaf zal ik ook op deze site gaan surfen.

celestina 25-05-2014

vandaag besteld, morgen in huis, klopte zowaar;
even gebeld met een vraag en ben goed en prettig geholpen

zie boven
Een klein minpuntje: er zat geen kaartje in de camera: tikkie flauw

Francoise de Jong 25-05-2014 In de winkel gekocht
Alkmaar

In de winkel heeft men veel kennis over de apparatuur die wordt verkocht en alle tijd voor je. Men komt met een degelijk en onderbouwd advies. Pushen is er gelukkig niet bij. Vriendelijk personeel!

Assortiment
Enorm assortiment camera's, lenzen en overige toebehoren

Extra toelichting
Fijne winkel, wij komen er graag

W.J. de Jonge 25-05-2014

snel een eenvoudig te bedienen
gewoon geen gedoe

goed bereikbaar goede service een zaak waar ze geen dozen schuiven maar de klant serieus nemen

Assortiment
je moet wel hele vreemde dingen vragen om mis te tasten

Aanbeveling
Goede service en een zaak waar ze weten wat ze verkopen

Margot2014 24-05-2014

Extra toelichting
Blij verrast dat ik mijn oude lenzen kon inruilen en niet gebruikte tussenringenset en polarisatiefilter zonder prijsverlies kon terugbrengen. Het is fijn dat voor elke klant de tijd genomen wordt die hij/zij nodig heeft.

multimediaal 24-05-2014 Via de website gekocht

Via tweeakters gevonden (stond bovenaan de lijst)

1 werkdag verzenden

Artikelen op voorraad

ebtelling 23-05-2014 Via de website gekocht

invullen woonadres als afleveradres kan blijkbaar niet? ik had woonadres ingevuld maar moest pakje afhalen. overigens geen punt maar was wel wat verbaasd.kreeg wel keurig smsje.

wat ik bestelde heb ik gekregen; prima

Assortiment
niet alle online shops hebben deze maat voorhanden dus ben ik erg tevreden.

Aanbeveling
prima service; alleen jammer dat je blijkbaar maar kan bestellen tot 1700 uur om levering de volgende dag mogelijk te maken. de concurrent maakt bestellen tot 2200 uur mogelijk.

Extra toelichting
step up ring van 67-82mm blij dat het artikel snel en correct geleverd is.

joey96 22-05-2014

Als je iets voor je camera zoekt kun het snel bij cameraland vinden

ze geven je snel en goed advies

Assortiment
Je hebt veel keuze uit camera en accessoires die je voor je camera nodig hebt

Aanbeveling
overzichtelijke site, Veel keus en een goede prijs

Erjee4 22-05-2014

Ik heb via Cameraland.nl snel een goede cameratas gevonden.

De tas is snel binnen de afgesproken tijd geleverd.

Assortiment
Ik was in eerste instantie op zoek naar een cameratas. Maar ook wanneer ik naar bijvoorbeeld objectieven of accessoires op zoek ben, zal ik kijken of Cameraland.nl het biedt voor een goede prijs.

Aanbeveling
Ik heb de site al bij familie en vrienden onder de aandacht gebracht.

Extra toelichting
Eigenlijk heb ik weinig meer toe te voegen aan de motivaties gegeven bij de verschillende onderdelen.

Kees Ranzijn 21-05-2014 In de winkel gekocht
Cameraland in Alkmaar

Goede uitleg

Pas eerste camera gekocht ken de winkel noch maar kort maar goede indruk nuttigen spullen bij geleverd

Veel spullen gezien

Aanbeveling
Goede en duidelijke uitleg en mooi assortiment

Goede voorlichting

Christina75 21-05-2014

Artikel gereserveerd via de website en afgehaald in de winkel. Alles was helder en duidelijk.

Goede service zowel telefonisch als in de winkel!

Verrassend breed assortiment.

Aanbeveling
Absoluut. Goede marketing omtrent acties en aanbiedingen, informatieve website en prima geholpen in de winkel.

Extra toelichting
Ik ben prima gehopen zowel telefonisch als in de winkel. Verkoopmedewerker heeft alles uitgebreid uitgelegd. Al met al een prettige aankoopervaring!

naam 123456543 20-05-2014

Aanbeveling
gewoon een geweldige zaak met fantastisch personeel

Esther Swaager 20-05-2014

alles is makkelijk te vinden bij de categorien

bestel vaak foto benodigheden en als ik vragen heb word ik snel en duidelijk neantwoord

Assortiment
sommige benodigheden zijn er niet altijd

Aanbeveling
is een zeer aangename winkel om je benodigheden te kopen.

Extra toelichting
een hele fijne winkel, waar je altijd met vragen terecht kunt. prima service.

Hans4800 20-05-2014

Goed vindbaar wat je zoekt

Prima geholpen bij het afhalen in de winkel

Assortiment
Nog nooit iets niet gevonden.

Aanbeveling
Service, prijs en kwaliteit kloppen

Zeer tevreden!

brenniedepennie 20-05-2014 In de winkel gekocht
Alkmaar

Cameraland is een vriendelijke overzichtelijke winkel waar je gemakkelijk binnen stapt... Ik noem het altijd mijn snoepwinkeltje...

De service vind ik top of the bill!! De laatste keer ben ik ook weer zo goed geholpen. Goed advies, duidelijk antwoord op mijn vragen!!! Super vriendelijk en gepassioneerd personeel.

Assortiment
Zo ver ik weet hebben ze alles in huis. En mis je net dat ene, dan zorgen ze er voor dat je het krijgt!!!! TOP!

Aanbeveling
Aan iedereen voor die op het gebied van foto video of verrekijkers zou ik deze winkel aanbevelen!!!! Top zaak

Extra toelichting
Al meerdere jaren kom ik graag als vaste klant. Altijd vriendelijk ontvangen en super goed geholpen. Voor kleine en grote aankopen of slechts goed advies. Altijd staan de mannen van Cameraland voor je klaar. Ik blijf ook zeker nog als klant bij Cameraland komen. Super service fijne zaak....

janzwart 19-05-2014 In de winkel gekocht
Alkmaar, Van Ostadelaan

De winkel is duidelijk ingedeeld. Binnenkort gaan ze verhuizen naar een nieuw en groter pand. Ik kijk er naar uit - het zal alleen maar beter worden!

Goede en adequate advisering. Ze nemen alle tijd voor je en je mag altijd terugkomen als je nieuwe (soms domme) vragen hebt. Ze laten je in je waarde en dat geeft een goed gevoel.

Assortiment
Je vindt er echt alles op het gebied van fotografie en video. Je kunt je er 'arm' kopen. Ik ben onder de indruk van deze zaak. In de nieuwe winkel wordt ongetwijfeld een nieuwe wereld aan producten getoond. Ik kan niet wachten!zien.

Aanbeveling
In Alkmaar en omgeving is Cameraland inmiddels een begrip. Naast de eerder genoemde aspecten is een groot voordeel dat je er gratis kunt parkeren. Ook kun je er vele soorten fotografiecursussen volgen. Verder is Alkmaar een gezellige stad en ook de zee is dichtbij. Kun je meteen je nieuwe camera testen!

Extra toelichting
Cameraland = capabel personeel, complete collectie, comfortabele sfeer en curieuze cursussen. Cameraland: een compactee kijk op de wereld!

Pientje Puk 19-05-2014

Ik was in de winkel in Alkmaar en hier heeft een medewerker me heel erg goed geholpen te vinden wat ik zocht.

Ik was in de winkel in Alkmaar en ben daar heel erg netjes en professioneel geholpen.
Er was een verkoper alleen bezig met mij en mijn wensen. Heel erg fijn!

Assortiment
Het assortiment is groot en bijna alle mogelijke merken zijn aanwezig. Bij het zoeken naar een goede camera zullen de medewerkers ook verschillende merken laten zien.

Aanbeveling
Vooral ook de winkel in Alkmaar is erg fijn om heen te gaan. De service is heel erg goed en de verkopers zijn professioneel en kunnen je goed helpen.

Extra toelichting
De winkel was druk, maar iedereen werd er dan ook persoonlijk geholpen. Elke medewerker had een balie met computer en hier hielp hij (of zij) één klant per keer. Hierdoor was er een goede service en had je echt het gevoel dat er tijd voor je werd uitgetrokken. Dat is best fijn als je in een winkel komt relatief veel geld uit te geven aan een camera. Alle camera's die ik heb gezien heb ik ook kunnen vasthouden en uitproberen. In een zaak als Mediamarkt is dit meestal niet mogelijk (iets wat erg irritant is). Het is een fijne winkel waar ik zeker naar terug zal gaan en die ik aanraad aan vrienden/kennissen die op zoek zijn naar een goede camera.

Erwin54 19-05-2014

De indeling van de shop is logisch, alle mogelijkheden zitten op de juiste plaats.

Snel, professioneel en to the point zou de waardering zijn die ik wil geven aan de organisatie achter de webshop.

Assortiment
Zeer uitgebreid assortiment waaruit blijkt dat men bij Cameraland weet waar het om draait in de fotografie. Vele top kwaliteit merken voor scherpe prijzen. Ik kan altijd vinden wat ik zoek.

Aanbeveling
Als ik precies het juiste artikel kan vinden, bestellen en je order wordt super goed afgehandeld tegen een goede prijs, dat adres geef ik altijd graag door aan mijn vrienden en familie. die zijn blij met zo een tip.

Extra toelichting
Op het internet zijn een eindeloos aantal webwinkels te vinden voor elk denkbaar artikel. Het onderscheidend vermogen van een een webshop ligt dan nog op het vlak van een goed lopend bestel en leveringsproces, betrouwbaarheid: gaat het elke keer weer goed en worden de afspraken nagekomen, betaal gemak en betrokkenheid bij je klant: laat je zien dat je begrijpt wat de klant wil. Al deze onderwerpen zijn heel goed door Cameraland begrepen en in de praktijk gebracht.

Jeff Hoopman 19-05-2014 In de winkel gekocht

Beste Camera vrienden,

Cameraland heeft een heel toegankelijke website en een nog toegankelijkere winkel.

Op deze manier doe ik eerst mijn huiswerk, lezen van reviews en daarna loop ik eens vrijblijvend naar binnen. Da ga ik in gesprek en als ik iets niet begrijp dan legt de vriendelijke verkoper het mij nog eens maar dan op een andere manier uit zodat ik het wél begrijp ensoms van mijn eigen idee afstap en het advies opvolg & tot aanschaf overga ...Lekker dichtbij deze winkel met internetprijzen & goed advies waar ik tot op heden alleen maar tevreden over ben.

De service van Cameraland is in deze snelle tijd heel bijzonder te noemen want Inderdaad er is wel eens een geheugenkaartje geweest die het niet deed...een statief waar een ander moertje op moest en ergens een onverwijderbare vlek op een onkrasbaar transparant bescherm plaatje voor op mijn digitale Live vieuw scherm. Even vermelden via een brief of zelf even langs gaan en ik ben altijd meer dan tevreden gesteld ;)

Assortiment
Zelf ben ik een Nikon fan maar ook voor andere merken kom je in deze winkel ruimschoots aan je trekken. Elke keer verbaas ik mijn over het uitgebreide assortiment...van tassen en boeken statieven en natuurlijk alle objectieven, body's tweedehands..eigenlijk teveel om op te noemen...Al zou ik naar de jungle willen gaan en geld speelt geen rol...dan nog weet ik zeker dat ik hier het juiste kan aanschaffen...Wat ze bij Cameraland niet verkopen dat is troep en onzin, maarja als ze dat wel zouden doen dan werden ze niet zo goed aangeschreven, toch?

Aanbeveling
Aan de ene kant hou ik wel van rustige locaties en sommige adresjes wil je liever geheim houden...maar in dit geval maak ik een uitzondering...Komt allen naar Cameraland maar dan wél doordeweeks want op zaterdag komen alle mensen die door andere Cameraland liefhebbers al zijn aanbevolen :)

Extra toelichting
Zoals hierboven alleen maar negens en géén tienen, dit omdat ik weet dat enen en tienen tijdens een beoordeling / review niet tellen. Een goede eigenschap van een goede fotograaf is dat het nooit helemaal perfect is, er is altijd ruimte voor verbetering...namelijk de winkel mag van mij nog groter worden. In iedergeval ben ik blij met mijn apparatuur die ik langzaam heb opgebouwd waarvan ik het meeste bij Cameraland heb aangeschaft.

Gijs50 18-05-2014

Als er iets is kan je rekenen op een deskundig oordeel en hulp om je te helpen als je een probleem hebt.

Aanbeveling
Ik heb de winkel al meerder keren aanbevolen aan anderen omdat je betrouwbaar en deskundig wordt geholpen.

Extra toelichting
Een prettige winkel met een groot assortiment maar vooral deskundigheid.

Eva D. 18-05-2014 Via de website gekocht

6,5

Frank van Hove 18-05-2014 In de winkel gekocht

De Service is Uitgebreid en word door veel personeel gegeven
kan soms druk zijn maar men neemt de tijd voor de klant

Assortiment
erg veel intresante spullen erg veel keuze van Tassen en Statieven voor de hobby man maar ook voor de prof camera man

Aanbeveling
als je iets nodig hebt van goede kwaliteit Ga dan naar de goede winkel en dat is Cameraland

Extra toelichting
Ik heb nog niets gekocht maar ik kwam voor info

odlo 18-05-2014

overzichtelijke site met ( voor mij) probleemloze navigatie.

gewoon goed, goede wijn behoeft geen krans

Assortiment
ik weet niet wat er allemaal op fotobegied in de handel is maar ik vond het aanbod in de winkel ruimschoots.

Aanbeveling
Geen negatieve ervaringen tot nu toe.

kuifje.308 18-05-2014 Via de website gekocht

Vandaag besteld...morgen in huis.

Bij een vraag altijd de tijd genomen om een goed en duidelijk antwoord te geven.

Assortiment
precies wat ik zoek hebben jullie in voorraad....en zoniet word het besteld.

Aanbeveling
Heb ik al diverse keren gedaan en deze mensen hebben er ook een bestelling gedaan...

Extra toelichting
Kortom...het is gewoon heerlijk om bij Cameraland te shoppen en als je vragen hebt altijd klaar voor je met een passend antwoord. Helemaal goed.....zal niet gauw naar een ander gaan.

J.de Vries1953 18-05-2014 In de winkel gekocht
Alkmaar

Winkel tijdelijk moeilijk bereikbaar ivm renovatie winkelplein. Winkel is eigenlijk te klein onoverzichtelijk. Ik adviseer om naar een industrieterrein te verplaatsen ivm bereikbaarheid.

Perfecte service en meedenken met klant bij inruil

meer dan voldoende assortiment

Aanbeveling
Zal ik zeker in mijn kringen aanbevelen

d90 18-05-2014

Robin1962 18-05-2014

's avonds om 10h besteld en de volgende dag in huis.
En mijn lens verkocht tegen een goede prijs.

In alle gevallen vlot,snel en correct afgehandeld.

Assortiment
Zelfs de accesoires die je nergens anders vindt.

Aanbeveling
Goed, snel, betrouwbaar en betaalbaar

Extra toelichting
Paar keer zaken besteld tegen een betere prijs dan op andere websites en het verkopen van mijn lens tegen een goede prijs.

meprinsen 17-05-2014

Duidelijke website en de artikelen zijn goed te vinden met voldoende uitleg

Goed service en je wordt fantastisch geholpen.

Assortiment
er is veel keuze en in diverse prijsklasses

Aanbeveling
Hier is de klant echt nog koning.

Extra toelichting
Ik had een ongeluk gehad met mijn macrolens waardoor ik deze niet meer kon gebruiken. Op de site gemakkelijk kunnen vinden of deze lens nog op voorraad was. Voor alle zekerheid maar naar Alkmaar toegereden. Er is voldoende parkeerplaats en de winkel is makkelijk te vinden. Ik kon natuurlijk een nieuwe lens kopen, maar ze stelden voor om eerst te kijken of zij het probleem konden verhelpen. Dit lukte. Het kostte mij alleen een nieuw UV-filter in plaats van een nieuw objectief. Het is niet de eerste keer dat zij mij een goede service bieden. Hierdoor ga ik graag terug naar Cameraland. Ze hebben ook voldoende en een brede keuze in artikelen. Ze hebben en nemen alle tijd voor je.

weweka 17-05-2014

Ik kan er op de fiets heen

Geven altijd goed advies. Zijn eerlijk over reparatie of nieuw

Assortiment
In de winkel een groot assortiment

Aanbeveling
Gedegen advies en prettig geholpen

Extra toelichting
Veel keuze en goed advies. Willen niet het duurste verkopen maar een product dat bij de klant past.

Midke Saanen 17-05-2014 In de winkel gekocht

Emma Vogt 17-05-2014 In de winkel gekocht
Alkmaar

Ik kreeg eerlijk, to-the-point advies gebaseerd op de vragen: wat wil je fotograferen? Wat is je doel? Vervolgens gingen verschillende medewerkers op zoek naar de camera en lens/lenzen die daar het beste bij zouden passen. Elke suggestie mocht ik zelf uitproberen door met de betreffende camera/lens even naar buiten te gaan en te ondervinden wat ik er zoal mee kon. Daardoor merkte ik dat ik serieus genomen werd en dat het ook geen probleem was als ik toch iets anders wilde.

Assortiment
Van cameratassen tot flitsers, alles is te koop in de fysieke en de online winkel. Ook is er een groot tweedehands aanbod, zelfs van bijvoorbeeld Lensbaby-lenzen.

Extra toelichting
Veel fysieke winkels kunnen misschien vervangen worden door webshop, maar ik hoop dat de 'echte' Cameraland-winkel nog lang blijft bestaan. Ik had al een tijdje het aanbod van tweedehands camerabody's in de gaten gehouden op Cameraland.nl. Toen er een vrij nieuwe Canon bij stond, besloot ik die te reserveren om hem eens echt te gaan bekijken in Alkmaar. Uiteraard kreeg ik die als eerste te zien, maar er werd ook gevraagd wat ik er zoal mee wilde doen om een idee te krijgen of er misschien nog een betere optie voor me was. Ik had namelijk nog geen Canonlenzen en het was duidelijk dat ik met mijn keuze voor de body niet veel budget over zou houden voor een goede lens. Gelukkig dachten de medewerkers met me mee. Ze lieten me een ander, iets ouder model body zien met vrijwel dezelfde kenmerken. Hij zag er niet meer spiksplinternieuw uit, maar dat vind ik helemaal niet belangrijk - op deze manier kon ik wél een lens kopen die het beste uit de camera zou halen. Ook wat betreft lenzen waren er diverse tweedehands opties die ik op straat rustig zelf even mocht uitproberen. Ik had niet verwacht dat er zelfs verschillende tweedehands Lensbaby-modellen waren. Uiteindelijk ging ik met een mooie combinatie van camera en twee lenzen naar huis, allemaal tweedehands, waar ik allemaal zeer tevreden mee ben. Een aanrader.