Cameraland.nl - Reviews & Ervaringen

Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over Cameraland.nl.

Cameraland.nl stelt zich voor

Deze score is berekend op basis van 963 reviews die geschreven zijn in het afgelopen jaar

JohnD1971 04-07-2014

reserveren via site

snel geholpen

Assortiment
ik zocht wat ik nodig had

mooie winkel, dichtbij!

Frogel 03-07-2014

Extra toelichting
Heb gezocht naar een goede verrekijker en kwam uit bij een Bushnell ultra legend. Cameraland bood die het goedkoopst aan. Bestellen via Internet ging makkelijk en ik kreeg meteen een bevestiging. Ben goed op de hoogte gehouden van de bezorging die snel en accuraat was zoals aangegeven...namelijk de volgende dag.

Henk Pruijsen 03-07-2014 In de winkel gekocht
Alkmaar

De website is een goed startpunt voor verder zoeken.
Geeft zelf niet zoveel informatie. Was wel aanleiding om naar winkel in Alkmaar te gaan.

Verkopers maken deskundige indruk. Zijn niet gejaagd en trekken op prettige wijze tijd uit voor klant.

Assortiment
In alle prijsklassen ruim gesorteerd. Blijkt ook al op website. Concurrerend in prijs; zeker gezien eigen voorkeur iets in winkel zelf te gaan kopen.

Aanbeveling
Moeilijk te vergelijken op met vergelijkbare andere winkels. Weinig ervaring mee.
Maar wel aanbevelenswaardig.

Extra toelichting
Prettige winkel. Al meer ervaring mee. Ga er graag heen en prefereer daar kopen boven online bestellen.

PaulS75 02-07-2014

Op de site veel vergeleken, uiteindelijk in de winkel in Alkmaar nog enige vragen beantwoord gekregen en de juiste keuze kunnen maken.

Tijfel tussen 2 modellen, door de juiste vragen te stellen door de medewerker bleek 1 model beter te passen bij onze wensen.

Assortiment
Van alles mogelijk om de juiste camera voor het gewenste gebruik. Waarom een hele dure camera als je er alleen vakantie foto's mee wilt maken.

Aanbeveling
Goede hulp bij uiteindelijke keuze

nicohoek 02-07-2014

Beoordeling van de (in mijn geval)lens was zonder meer mogelijk op mijn eigen bodies.

Adequaat gereageerd op mijn vraag. Alternatieven werden meegenomen.

Assortiment
De grote voorraad geeft je de mogelijkheid handson het product (de lens) te beoordelen. Nee verkopen kan je vermijden door eerst op de site te kijken.

Aanbeveling
Zou ik zeker doen. Al kunnen prijsverschillen wel eens tot een andere keuze leiden. Cameraland is vaak net wat duurder dan de 'bekende' onine aanbieders (cameranu.nl e.a.). Zelf vind ik het belangrijk om de potentiële aankoop fysiek te hebben bekeken en beoordeeld. Zeker in geval in combinatie met advies.

Zie bij de aspecten.

Floris1980 02-07-2014

Aanbeveling
Hier worden geen vaktermen gebruikt. Hier wordt goed uitleg gegeven voor een leek

Johan Schuurman1 02-07-2014

Extra toelichting
Snel geholpen, kennis van zaken. Wel jammer dat na de koop van de camera in het eerste nieuwsbrief mailtje (dat 's avonds al in mijn mailbox zat), het zojuist gekochte geheugenkaartje 5 euro goedkoper was. Voor de rest alle lof!

Sheene 01-07-2014

Ben eerst naar de webshop geweest om te kijken of jullie de lens in huis hadden.

Heb mijzelf wel goed ingelezen maar was toch verrast over de expertise.

Goed en voldoende.

Zal ik zeker doen.

Extra toelichting
Gezellig veel expertise en voldoende assortiment.

GrootE59 01-07-2014

Prima webshop in combinatie met goed bereikbare winkel met goede parkeermogelijkheden. Het personeel is ter zake deskundig wat voor een beginnend amateur zoals ik ben zeer belangrijk is.

Er wordt goed naar me geluisterd en de adviezen m.b.t. mijn aankopen zijn afgestemd op mijn gebruiksdoelen en ervaringsniveau. Ik krijg prima gebruiksinstructies (bij statief bijvoorbeeld)en er wordt me niets opgedrongen of aangesmeerd.

Assortiment
Tja, wat zou je hier missen? Alles is er, in ieder geval voor mijn doel. Eén artikel was niet op voorraad, wordt besteld, voor mij geen probleem.

Aanbeveling
Om alle bovenstaande redenen maar vooral: combinatie webshop, deskundigheid en aanwezigheid fysieke winkel.
Ook de activiteiten (facebook, wedstrijdjes - ik ga daar nog aan meedoen :-)) spreken me zeker aan.

Extra toelichting
Een tien is eigenlijk niet meer voor verbetering vatbaar en eerlijk gezegd weet ik dat niet zeker. Ik ben nog veel te kort klant daarvoor. Maar een tien is ook een uitmuntend, uitstekend, en tot nog toe heb ik precies die ervaring: beter dan "zeer goed".

linsuikerspin 01-07-2014 In de winkel gekocht

Assortiment
Alles wat ik in de online winkel opgezocht heb was er te vinden.

Aanbeveling
Duidelijke site en een goed assortiment

Extra toelichting
Tevreden met de website, alleen nog nooit een aankopen via de website gedaan maar in de winkel zelf

Erik uiterwijk 01-07-2014 In de winkel gekocht
Alkmaar

zeer kundig advies van de verkoper

voor ieder wat wils

Aanbeveling
gewoon eenvoudiger om iemand face-to-face te spreken over de aankoop van een camera. En het prijsverschil met goedkopere internetwinkels is klein.

Theo Hoogland 30-06-2014 In de winkel gekocht
Alkmaar

Druk in de winkel maar toch snel geholpen door verkoper Mark die rust uitstraalde en de klant niet opjaagt om te beslissen.

Fout bij de aflevering met excuus en glimlach opgelost

Assortiment
Zeer ruime keuze die ongekend is in de regio evenals de deskundigheid van de verkopers

Aanbeveling
Zeer vakkundig personeel en grote sortering van zowel nieuw als gebruikt

Zie boven

victor20741 30-06-2014

de V-lux 30, haast nergens meer verkrijgbaar en bij jullie wel

zie bij gemak + zeersnelleb levering!!

zeer ruim!

Aanbeveling
lijkt me logisch, gezien bovenstaande

Extra toelichting
dit is mijn eerste ervaring met cameraland en zeer positief, omdat ik mijn haobby, fotogrfie weer opgepakt heenb, na een noodgedwongen stop van een paar jaar, kom i k zeker als klant terug bij cameraland, eind ooerdeel zeer positief!!

Peter van het End 30-06-2014

Ik maakte een reservering met Firefox als browser. Op mijn Mac was (hierdoor?)de reserveringspagina niet geheel zichtbaar. Er kwam ook geen bevestiging van reservering terug. Na Chrome te gebruiken had ik wel de bevestiging, maar ook twee reserveringen. Weet niet of jullie hier wat mee kunnen, anders ter info.

Telefonisch contact komt, w.s. vanwege de heersende drukte in de winkel (aanname) wat gehaast over. Informatie is wel compleet en altijd een antwoord op de vraag.

Dik voldoende.

Aanbeveling
Ik vind Cameraland een moderne winkel, met scherpe prijzen en een soort van prettig ouderwets winkel karakter. Kom er niet vaak, maar wel steeds terug. en dat zegt in deze tijd genoeg.

Extra toelichting
Wat ik wel wil toevoegen. Het kan natuurlijk toeval zijn, maar wat mij tijdens deze laatste aankoop in de winkel stoorde was dat de verkoper tussendoor telefoon aannam en ons maar even liet staan en hij een vermoeide, haast verveelde indruk maakte. Ik ben meer enthousiaster gewend. Klinkt allemaal wat "zeikerig" sorry daarvoor maar zowel mijn vrouw hadden beide het gevoel dat we maar wat moesten opschieten. Geen reden om Cameraland te vergeten, maar bedoeld als gezonde feedback. Ik kom naar de winkel voor een persoonlijk stukje advies, en die verwacht ik als klant dan ook.

John Moeleker 30-06-2014

site werkt goed, bestelling wordt vlot verzonden

Op de site was vermeld dat het product onbeschadigd was en dat de verpakking ontbrak. Bij ontvangst bleek dat er ook geen handleiding aanwezig is en dat is vervelender.

Veel gebruikte spullen

Aanbeveling
veel spullen, beschrijving dus niet altijd compleet

LindaN1975 29-06-2014

Extra toelichting
Bij de cursus vond ik het jammer dat de cursusleider weinig kennis had van mijn camera. Degene met een Nikon-camera konden meer / hadden er meer aan voor mijn gevoel. Tip: bij het oefenen meer feedback geven op de gemaakte foto's. Dan leer je! De cursuslocatie: prima! Mooie omgeving! Verzorging: basis. Goed. Cursusleider: aardig, rustig.

jvdb77 29-06-2014

Snel een eenvoudige bestelling

Er was een onderdeel niet een 2ehands artikel. Deze werd zonder problemen nagezonden

Redelijke ruime collectie

Aanbeveling
Snelle levering, goede service.

Extra toelichting
Eerste ervaring en na een kleine teleurstelling door een incompleet product snel weer tevreden door de snelle correcte afhandeling.

M. Hulle 29-06-2014 In de winkel gekocht

nico_64 29-06-2014

er werd uitstekend met ons meegedacht

wat een keuze

Aanbeveling
hebben we al reeds gedaan bij diverse mensen

Extra toelichting
Meer ruimte in de winkel zou prettig zijn maar daar houdt ons commentaar ook op!!!!!!

Antoine van Oudheusden 28-06-2014 In de winkel gekocht

Extra toelichting
ik werd goed begeleid en geadviseerd door de verkoper.

Rolandcards 28-06-2014 In de winkel gekocht

Lekker dichtbij

Extra toelichting
Je kan hier echt alles op fotogeniek kopen.

nikemeisje 28-06-2014

als je weet wat je zoekt is het vrij eenvoudig om te vinden en het proces van aankoop te volgen

Ik vind het erg jammer dat bij de tweedehands produkten zo beperkt informatie wordt gegeven. Ik vind het heel prettig om tweedehands via een winkel te kunnen kopen ipv particulier, vnl vanwege de garantie dat je aankoop goed is, kunt ruilen en repareren. Wat ik dan vooral mis op jullie site is extra informatie over de status van het produkt, een foto van het tweedehands produkt (en niet van een nieuwe variant), detailfoto van de eventuele gebruikssporen/beschadigingen en details over de gebreken en extra accesoires die bij de aankoop zitten.
Toen ik in een mail vroeg naar deze details kreeg ik enkel op mijn laatste vraag antwoord, de eerste vragen werden vergeten.

Assortiment
een assortiment kan natuurlijk altijd uitgebreider, zoals bijvoorbeeld met meer analoge fotografiebenodigdheden.

ivana71 28-06-2014

Extra toelichting
De camera die we gezocht hebben was er, en heel scherp geprijsd ! In het weekend besteld, en toen deze niet op voorraad bleek te zijn heel snel en netjes te woord gestaan, camera was bij de leverancier besteld en direct naar ons doorgestuurd! Ruim op tijd voor de verjaardag van onze dochter!

l vlasma 27-06-2014 Via de website gekocht

vanuit mijn luie stoel de aankoop doen en bijbehorende producten uitzoeken

alles volgens afspraak uitgevoerd en goede info op mijn vragen via de mail waardoor ik tot een goede keus kwam

volop keus

Aanbeveling
goede service, vertrouwd adres, goede afhandeling van vragen.

een 10!

Miranda Buijs 27-06-2014 Via de website gekocht

Goede beschrijving van het product.

Vlot in huis met een nauwkeurige trackcode.

Assortiment
Genoeg keuze voor een mooie prijs.

Aanbeveling
Geen problemen gehad en snelle levering van mijn gekochte product. Tot nu toe niks op deze webshop aan te merken.

Extra toelichting
Zeer tevreden over mijn bestelling.

aad pijl 27-06-2014 Via de website gekocht

ewst02 27-06-2014

Duidelijke website.

Snelle levering, aantrekkelijke prijs

Ruim voldoende

Erg tevreden

Walter Hilberding 26-06-2014

Duidelijke website, makkelijk te bedienen

Op de website gekeken, telefonisch contact gehad, dit was duidelijk.

Meer dan voldoende

Aanbeveling
Goede duidelijke website, goede service - doen wat ze beloven.

Extra toelichting
Mijn oude Sony 330 Alpha gaf de geest, mag na 6 jaar en duizenden foto's. Dus op zoek naar de opvolger, dat werd dus de Sony 85K Alpha, ik kan hierop de objectieven die ik al had gebruiken. Dit was eenvan mijn vragen aan een medewerker van Cameraland.

marcob68 25-06-2014

Voor het makkelijke net iets te ver weg.

Goed geholpen en geadviseerd.

Assortiment
Had als 1 van de weinige winkels de lens die ik wilde op voorraad.

Extra toelichting
Absoluut een aanrader om eens te gaan kijken.

BenRevers 25-06-2014

Goed en vriendelijk geholpen.

Ruim assortiment.

Ruime keuze.

Simone46 25-06-2014

De winkel is goed bereikbaar en snel geholpen door medewerker.

Zeer goed en eerlijk advies gekregen. De medewerker weet heel goed aan te geven welk toestel geschikt is voor de klant. Er wordt niets aangesmeerd.

Assortiment
Keuze genoeg in elke prijssoort.

Aanbeveling
Heel veel keuze en zeer goed, eerlijk advies.

Extra toelichting
Op zoek naar een goede camera? Raad zeker Cameraland aan. Eerlijk en goed advies en zeer ruime keus aan camera's en accessoires. Er wordt de tijd genomen voor de klant

JWON 24-06-2014

Er wordt ruim tijd genomen om klanten te informeren.
Er is voldoende know how aanwezig.

Zaichik 24-06-2014

MariaMaaike 23-06-2014 Via de website gekocht

Binnen twee dagen had ik het pakket in huis.

Service is online heel goed (: Voor eventuele problemen kun je gewoon bellen, en de personeelsleden helpen je goed verder.

Assortiment
Alles is hier eigenlijk te verkrijgen, helemaal top!

Aanbeveling
Online een 10. Het is een topwinkel. Verder zou ik hem (fysiek) ook wel aanbevelen, maar het is jammer dat er hier niets in de buurt zit (Friesland)

Extra toelichting
Hartstikke goeie online winkel. Erg duidelijk allemaal, breed assortiment, binnen twee dagen in huis. Mocht iets niet duidelijk zijn, dan kun je gewoon bellen. Cameraland verdient die 10!!

Keescas 23-06-2014

Bij het kopen van een redelijk geavanceerde camera kwam ik niet uit bepaalde instellingen. Terug in de winkel werd ik adequaat en deskundig geholpen en werd mijn"probleem"opgelost.

Assortiment
In de omgeving van Alkmaar is het assortiment in de categorie waarin ik zocht ongeevenaard. Collega fotohandels hadden niet wat ik zocht of probeerden iets anders te slijten.

Aanbeveling
Grote sortering,scherpe prijzen en deskundige voorlichting en aftersale's service.

Extra toelichting
Zie de gegeven toelichtingen.

fritsbleeker 23-06-2014

duidelijke site
vrijdag middag besteld en via pakjesgemak zaterdagmiddag opgehaald bij de lokale primera

op de dag van bestelling ook verstuurd. Keurig ingepakt, ontvangen converter in nieuw staat

ruime keuze, ook in 2e hands

Aanbeveling
ziet er prima uit, factuur, pakbon, wijze van versturen, ontvangen artikel

Extra toelichting
super geregeld, 2e hands converter gekocht, superstaat. Niets gelogen. Snelle afhandeling, compleet met factuur en pakbon

Frank R 1969 23-06-2014

Makkelijk bereikbaar en goede parkeermogelijkheden

perfekt, goede uitleg en mensen die er verstand van hebben, is er iets mis, geen probleem en gaan het als het kan ter plaatse op lossen. echt super

Assortiment
Heel veel keus en nogmaals ervaren mensen.

Aanbeveling
omdat ik erg tevreden ben.

Liesjo 23-06-2014

snel besteld en snel geleverd

Assortiment
handig zo'n keuze wijzer op de site van cameraland, met achtergrondinformatie over verrekijkers.Dat heeft me geholpen om een verrekijker te kiezen die past bij mijn doel.

jozef van Dongen 22-06-2014 Via de website gekocht

Heel goed bereikbaar en overzichtelijk

Prima service en snel en keurig de begeleiding v:an de zending

Veel keuze

Aanbeveling
In hoge mate, ik ben super tevreden

Ynnah 22-06-2014

Kwam op deze site via website over fotografie, de juiste lens die ik zocht

Klantenservice makkelijk te bereiken via mail,
Snelle levering.

Ruime keuze ook 2ehands , goede prijs

Aanbeveling
Pas ontdekt, maar tot nu toe uitstekend

Joop Lenting 21-06-2014 Via de website gekocht

Prima

Prima

Meer dan genoeg

Alles prima geregeld

Philos Hippos 20-06-2014 In de winkel gekocht
Alkmaar

We zijn correct en vriendelijk geholpen.
We wisten wat we wilden kopen en het was zo gepiept.

Aanbeveling
We waren hier voor de eerste keer, het zag er allemaal prima uit.

Extra toelichting
De winkel was ons door een familielid aangeraden. Na bezoek website besloten het product in Alkmaar te kopen.

Frank van Lunen 20-06-2014 Via de website gekocht

vanchter je pc, goede info, goede afspraken

Alles correct en volgens afspraak.

Assortiment
kon precies vinden wat ik zocht

Aanbeveling
correct, afspraken nakomen en op tijd.

no noncense,top

lavendel8 20-06-2014

Extra toelichting
ik heb de camera samen met xxx uitgezocht.ik had een paar favotietenen hij hielp me geweldig goed.ik ben blij met mijn aankoop.

MLBG79 20-06-2014

De website is duidelijk en bestellen is zo gedaan. Bovendien mogelijkheid tot bankoverschrijving indien iDeal even niet gaat.

Assortiment
Ruime keus, zo'n beetje alles wat je als fotograaf (amateur of prof) nodig hebt.

Aanbeveling
Ja. Ruime keus, gemakkelijke site, duidelijke site, prijzen goed, verzendkosten niet te hoog.

Extra toelichting
Kom zeker terug voor andere producten. Zeker na negatieve ervaring met een concurrent. Wellicht ook eens in de winkel.

r leemrijse 20-06-2014 In de winkel gekocht
alkmaar

gorde uit leg

erg groot

vakkundig

erg goed geholpen

Naam3818 19-06-2014

Extra toelichting
Prima service, goede en duidelijke website, snelle levering en afhandeling

carmen73 19-06-2014 In de winkel gekocht
Alkmaar

Dichtbij, goed bereikbaar ook online en via social media contact mogelijk (aankopen of vragen)

Genoeg medewerkers, redelijk snel aan de beurt. Soms niet helemaal het probleem goed verholpen, maar de keer erna wel, zodra ik dit heb gemeld.

Assortiment
Er is zowat alles te koop wat je nodig hebt. Behalve laatst toen ik tussenringen nodig had. Die had ik ergens anders online besteld.

Aanbeveling
Ik heb gisteren mijn zuster aangeraden een tweedehands SR camera te kopen, omdat ik het zelf ook heb gedaan en je er een jaar garantie op krijgt.

ArtShareMR 19-06-2014 Via de website gekocht

duidelijke site met webwinkel, goede nieuwsbrief, mooie ruime winkel, dus je kan ook in materie winkelen en het in je hand houden.

via telefoon, geen stemcomputer maar een mens aan de lijn voor extra informatie.

Assortiment
Dankzij internet website makkelijk shoppen en vergelijken, zie zo meer van het assortiment dan bij een winkel waar je echt doorheen moet lopen en je vaak gericht zoekt. Nieuwsbrief brengt je nieuwste snufjes.

Aanbeveling
Ik heb Cameraland al meerdere keren aanbevolen aan vrienden, maar ik bemoei mij niet zo met de aankopen van anderen

Frankabcde 19-06-2014

website kan beter.
accessoires bij een toestel zijn lastig te vinden.

problemen worden snel verholpen

Assortiment
bijna alles is op voorraad

vooral de prijs is ok