Cameraland.nl - Reviews & Ervaringen

Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over Cameraland.nl.

Cameraland.nl stelt zich voor

Deze score is berekend op basis van 963 reviews die geschreven zijn in het afgelopen jaar

Imre 28-02-2011

Je kunt gemakkelijk bestellen via de website van cameraland. Daarnaast hebben ze veel kennis in huis over de producten die ze verkopen en geven graag advies. De levering van het product is goed en tijdig.

phoogenboezem 27-02-2011

Zondag besteld, maandag betaald (problemen bij Ideal) en pas donderdag (!) geleverd gekregen. Dus ruimschoots later dan 'de volgende werkdag'...

Jan Staallekker 27-02-2011

Prima service en contact erg klantgericht en miet heldere adviezen

J van Ikelen 26-02-2011

Prima site, snelle levering en alles conform afspraak.

Hans van Dorp 26-02-2011

zeer goed geholpen door de telefoon en zeer snelle afhandeling via de site

selabutcon 25-02-2011

Erg overzichtelijke site, maar mis wel eens detail beschrijvingen van een product... Oké dit kun je ook wel op andere plekken googelen, maar toch... Verder zeer tevreden over afhandeling van mijn bestelling, in het weekend besteld en dinsdagmorgen geleverd. Goede communicatie wanneer en hoe geleverd zou worden... zelfs kan de bestelling gevolgd worden met track & trace. En dat tegen een zeer acceptabele verzendprijs... top!

Maria007 25-02-2011

Medewerker die ik aan de telefoon kreeg, beloofde product wat niet op voorraad was, speciaal voor mij samen te stellen. Hij zei dat ik mijn bestelling, ondanks het grote rollen papier betrof, de volgende dag bij mij zou zijn. Ik moest bijna lachen, geloofde het niet, maar het was echt waar! En...ik kreeg nog een mail wanneer de koerier ongeveer zou komen, dus ik kon 's ochtends gewoon boodschappen doen want de koerier zou 's middags komen.
ALLEEN MAAR LOF!!!!!!!!!!!

Adriana12 21-02-2011

5,7
Levering slecht. Afgesproken dag niet geleverd. Kreeg telefoontje van de bezorger dat dit een dag later zou plaatsvinden. Ook toen niet geleverd. Zelf een paar dagen later gebeld. De bezorger had het pakketje toen net binnen en kwam de toen gemaakte afspraak wel na.
Conclusie geen snelle levertijd beloven, als je het niet waarmaakt.
Geen gebruiksaanwijzing bij fototent.

Grispie 21-02-2011

Objectief beduidend goedkoper dan concurenten, daarbij ook nog uit voorraad leverbaar. Voor 17.00 uur besteld, de volgende dag in huis werd ook waargemaakt, en verder goede mail communicatie met betrekking tot verwachte levertijd op de dag zelf.

A.Zobl 21-02-2011

Goed overzichtelijke website. Kadobon snel en makkelijk kunnen bestellen. Levertijd precies zo als aangegeven. Allemaal prima.

BrianWiesbrock 21-02-2011

Cameraland is gewoon de beste camerawinkel van Nederland!
Ze hebben een hele goede service en ze geven ook de aandacht aan de mensen.
Ze hebben goede aanbiedingen en zijn gewoon té gek!

fotogirl84 21-02-2011

ik zou het handig gevonden hebben, wanneer er een gebruiksaanwijzing bij het systeem had gezeten. Het was nu een heel gepuzzel.
Ook werd de tas in eerste instantie niet meegeleverd, maar die kwam netjes 2 dagen erna

Joris M 20-02-2011

Website: ik vind de website redelijk druk en onoverzichtelijk. Het zoekveldje misschien beter plaatsen en nog extra submenu's bij de lenzen (canon - macro/zoom/tele/...) Ik vond wel snel en duidelijk alles over de verzendprocedure.
Bestelling: Spijtig dat ik niet kon betalen met mastercard. Dan maar wat langer wachten met de overschrijving.
Levering: Echt zeer snel! Ik kreeg duidelijke track-and-trace emails van de transporteur. Goed verpakt.

Mijn beoordeling: zonder twijfel plaats ik terug een bestelling bij cameraland.nl!

annemijn1 20-02-2011

Ik vond het jammer dat ik een week moest wachten op mijn bestelling.Maar na dat ik gebeld heb, is het netjes opgelost. Ik ben vriendelijk en correct te woordgestaan.

cibruin 19-02-2011

wat ik miste op de website was de mogelijkheid terug te gaan. Ik had een foutje gemaakt en moest het hele bestel proces opnieuw starten.

Ook had ik duidelijk aangegeven dat er een ander bezorgadres was dan mijn prive adres. Dit kwam niet goed door. Omdat ik niet terug kon in het systeem, moest ik het bestelproces voor de derde keer door.

Dit moet beter kunnen. Verder is de website prima.

anoniem1956 19-02-2011

Deze winkel heeft wat mij betreft alle records qua klantvriendelijkheid, betrouwbaarheid en service doorbroken. Mailtjes worden meestal snel (de volgende dag) beantwoord. Antwoorden op vragen laten niets te raden over. Alle beloftes worden nagekomen. Ook als er iets mis is met het product kun je 100% rekenen op Cameraland zoals ik heb mogen ervaren.

Jos E 18-02-2011

Ik was op zoek naar een Nikon objectief. Nieuw of gebruikt. Zag bij de occasions het objectief dat ik zocht. De prijs was redelijk en zes maanden garantie. Een minpuntje vond ik dat de er geen foto van het objectief op de site was geplaatst. Ook de staat van het objectief werd niet vermeld. Daardoor de winkel om nadere informatie gevraagd. Direct en zeer prettig te woord gestaan. Was reden om de lens te bestellen. De verzending was uitstekend verzorgd. Tijdig geïnformeerd over de leveringtijd

Mathijs1234 16-02-2011

Prima op tijd geleverd. Via de website gegevens makkelijk uit te wisselen.

Alleen staat er op de email dit:
Op de dag van verzending ontvangt u van ons tussen 17.15 en 18.15 uur een e-mail met het Track & Trace nummer van uw pakket. Hiermee kunt de status van de verzending volgen.
Deze mail is niet verzonden, dus ik kon niet in de gaten houden waar mijn pakketje was.

Maar voor de rest was alles goed.

peterfotografie2011 15-02-2011

De prijs in tegenstelling tot andere winkels is erg laag. Dit heeft samen met de service, uiteindelijk mijn doorslag gegeven om bij cameraland te kopen.
Aftersales is iets minder, er wordt geen reactie gegeven op alle emails.

Nog een tip: stimuleer ongedwongen bijverkoop. Niet iedereen is van te voren op de hoogte van de accessoires welke soms noodzakelijk zijn (cameratas, 2e accu e.d.)

Claire7 14-02-2011

Lastig op mm lenzen zoeken, maar wel een geweldige beschrijving bij alle producten, waardoor je meteen zeker weet of je het juiste product te pakken hebt. Snelle levering, prima tracking systeem en veel manieren om contact op te nemen met de winkel.

lenie2000 14-02-2011

De supersnelle levering en de lage prijzen zullen voor mij een reden zijn om terug te keren naar Cameraland bij een nieuwe aankoop.

Tjerk van Dijk 14-02-2011

Ik ben supertevreden over jullie! Ik had aangegeven dat ik graag op de hoogte gehouden wilde worden over de sigma 150-500mm-lens (want die zou pas over een paar weken weer binnen komen). Twee dagen later kreeg ik bericht dat hij al weer op voorraad was. En gelukkig is dat bij jullie ook echt op voorraad en niet -zoals bij veel andere bedrijven- bij de leverancier in het buitenland; vervelende tegenvallende lokkertjes zijn dat op een website; bij jullie dus niet! Omdat ik het 's avonds pas zag en toen ook kon bestellen, moest ik even een dag langer wachten, maar twee dagen na bestelling had ik de lens daadwerkelijk binnen. 's Ochtends vroeg kreeg ik meteen al een melding van een wat nauwkeuriger tijdstip waarop de lens bezorgd zou worden. Via de website kon ik uitstekend volgen waar de bezorger zich bevond. En exact binnen de aangegeven tijd stond de bezorger voor mijn deur. Zeer hartelijk bedankt voor deze uitstekende afhandeling!!!

naam6060 12-02-2011

Heb per telefoon bestelt, mensen aan de lijn zeer vriendelijk. Per post geleverd, prima.
Tegoedsbon oid, eerst gezien NADAT de bestelling opgegeven was. Helaas alleen betaling mogelijk vanuit Nederland, niet mogeiojk per credtikaart. Jammer!

Beentjes60 11-02-2011

Snelle reactie via de mail. Prima geholpen in de winkel

vandijkc 11-02-2011

Goede overzichtelijke en bereikbare website.
Goede melding dat het bestelde product afgestuurd is en wanneer (datum en tijd) afgeleverd wordt.

RolandV 11-02-2011

Deskundig advies, men bood mij een HDC-SDT750 aan voor de prijs van een HDC-SD700. Snelle levering, prettig is dat je op de dag van levering de vrachtwagen kan tracken. Bestelling kwam keurig aan.

Dagmar80 11-02-2011

De levering was erg goed en snel, 's middags besteld en meteen de volgende ochtend al de complete set in huis. Ik kreeg ook netjes mails over de verwachte aankomsttijd.

Wat ik wel miste bij mijn set is een goede gebruiksaanwijzing, als je niet zo technisch bent is dat wel handig. Verder mooie set, ik ben er erg blij mee!

H Lugard 09-02-2011

Ik had een groot probleem dat het niet mogelijk bleek om via internet te kunne betalen. Wat ik ook probeerde via de website. Vervolgens goed geholpen door uw medewerker Mike. Hij garandeerde mij echter dat mijn bestelling, op donderdag geplaatst en betaald, op zaterdag zou worden geleverd. Dit was belangrijk omdat het een verjaardags cadeau betrof. Hij heeft mij niet meer laten weten dat deze toezegging achteraf blijkbaar toch niet mogelijk was. Bij mijn navraag op zaterdag waarom ik nog niets ontvangen had heeft een collega van Mike mij goed geinformeerd en mij terug gebeld. Vandaar mijn beoordeling dat after sales goed was.

Matty Tans 08-02-2011

Mijn besteling is super goed verlopen bij Cameraland en ben zeer tevreden over Cameraland .
Ik had de camera besteld op zondagavond de Sony HDR-CX305.Maandag voormiddag kreeg ik telefoon dat de Camera helaas niet meer voorradig was, er werd mij gevraagd als ik akkoord was een weekje langer te wachten,geen probleem voor mij.Nu was ik nog even gaan kijken op de site en merkte gelijk op dat de prijzen van de camera's waren gedaald.Ik gelijk gebeld naar Cameraland als het kon om het duurdere type camera van de Sony HDR-CX350VE niet kon krijgen
mits bij betaling en dat was geen enkel probleem voor Cameraland ik ben heel tevreden van deze webwinkel .
En ga zeker als ik nog dingen nodig heb voor mijn Sony weer kopen bij Cameraland een aanrader .100% tevreden

caramba76 07-02-2011

Alles is keurig geregeld, order compleet en op tijd geleverd. Echt TOP !

Lesly Keizer 07-02-2011

Goede website en snelle levering Maar jammer dat er niet bekend is dat Sigma 20mm 1.8 een problleem heeft waardoor Nikon D7000 het niet herkend dus onbruikbaar is.
gelukkig wel voor mijn Nikon D300

henniepolak 07-02-2011

Goede prijs voor mijn Sigma 10-20 lens en daarnaast ook nog eens een erg goede en snelle levering. Ben zeer tevreden!

Iso H. 06-02-2011

Voor mij was dit de eerste bestelling op de online shop van Cameraland.
Mijn bestelling was geplaats op 1 februari. Dezelfde dag heb ik een bevestiging en factuur van de bestelling gekregen.
Hierop stond alles duidelijk vermeld gaande van de aard van het artikel, bestellingsdatum, prijs incl. verzendkosten en wat niet onbelangrijk is de juiste gegevens voor de betalingsoverdracht (in mijn geval via bankoverschrijving). Een goede service en snelle correspondentie! Misschien het enige minpuntje aan de online shop is dat er geen zoekfunctie is voorzien om snel een artikel op te zoeken, maar dit was dan voor mij ook het enige.

De volgende dag (2 februari) werd mij een mail toegezonden van het koerierbedrijf (Dynalogic) met de vermelding dat het pakket op 3 februari afgeleverd zou worden. In de mail is een link bijgevoegd (track&trace) waarmee je het volledige traject (tot op elk uur van vertrek tot aankomst, zo hoef je niet de hele dag thuis te blijven) uw pakket kan volgen via Google Earth.
Dit is zeer handig als je over een mobiel met internetverbinding beschikt.

Op 3 februari is mijn pakket afgeleverd.

Een tevreden klant.

jokan 06-02-2011

eerste keer wat besteld.Zeer snelle levering.
En een mooie website.

Drieske01 05-02-2011

Makkelijke bestelling, prima informatie over tijdstip levering. Stipte levering. Prijsstelling kan wel iets scherper!

Frank_R 05-02-2011

5,2
Bestelling ging vlot. Afhandeling en levering helemaal niet. Lang wachten op reactie op emails + fout met leverdienst.

Joost Guntenaar 05-02-2011

snel en duidelijk ook aan de telefoon

lepinsec 05-02-2011

Dinsdag-middag besteld en betaald Woensdag-middag

bezorgd

R. Schoemaker 04-02-2011

Deze winjkel was de enige die kon leveren. In twee dagen had ik gekozen, via bank vooruitbetaald en was het product bij mij thuis afgeleverd.
prima, zoals je het graag wilt bij webwinkelen.

v.Egmond J 04-02-2011

Ik heb div. keren contact gehad via de telefoon en ben erg netjes geholpen.

miwwim 04-02-2011

Wist wat ik moest bestellen en was snel te vinden, en snel geleverd.

Beata1 04-02-2011

Great service, telephone consultation was very good, item delivered exactly on the requested day, great information on the delivery terms, tracking system.
Overall: perfect!!!

jackson05 04-02-2011

De printer moet ik nog proberen, maar het is praktisch om een afleverdatum (volgende dag) aan te kunnen geven, zeker als je dan een bericht krijg met het dagdeel waarop bezorgd gaat worden. Als de (scherp geprijsde) printer net zo goed bevalt, blijft Cameraland in beeld.

Elbee 01-02-2011

Omdat het filter, dat ik besteld had, niet op voorraad was bood Cameraland mij een duurder (en beter) filter aan tegen de prijs die ik betaald had. Een zeer door mij gewaardeerd gebaar, omdat ik het filter al snel nodig had

J.Smid 01-02-2011

Graag een volgende keer een handleiding meesturen (instellen lens)
en een reinigingsdoekje
Verder goede en snelle service tegen een gunstige prijs

DickBoet 01-02-2011

Ik heb voor het eerst, maar zeker niet voor het laatst, bij cameraland.nl iets gekocht. Vooral de goedkope tarieven (de volledige terugkoppeling) en het zelf bepalen wanneer iets geleverd wordt vind ik uniek in Nederland! Dus wat mij betreft echt een aanrader!

Rijndert 01-02-2011

Prima service en overzichtelijke site! Je kunt zelfs kiezen wanneer jij wilt dat de bestelling geleverd wordt. Al snel krijg je een bevestiging met leverdatum en verwachte tijd (waarop overigens geen rechten aan ontleend kunnen worden).
Service is goed, ik zou er de volgende keer weer een artikel bestellen.
Leuke bijkomstigheid is dat je na het plaatsen van de bestelling een actiecode krijgt, die je kunt gebruiken om de volgende bestelling gratis te laten verzenden.

san1930 01-02-2011

bestelling eerst vrijdag toen zaterdag en toen op dinsdag omdat het niet op voorraad was dit moeten ze duidelijker aangeven op de site dan kan je het ergens anders bestellen. Veel webwinkels geven niet aan of iets op voorraad is alleen als de order betaald is zie je dat het niet op voorraad is.

bartjasss 01-02-2011

Makkel te vinden product op de site met goede informatie en fijne extra opties.
Zeer goede prijs en mooie site presentatie.
Kon aangeven wanneer het bezorgd moest worden.
Ik had aangegeven meteen de dag erna (had om 10 voor 5 besteld).
Werd meteen erna gebeld dat het product in het magazijn lag en of ze het een andere dag mochten brengen.
Vond dit geen enkel probleem.
Had het product na 1 dag wachten binnen.
Zo snel is nog nooit iets bij ons bezorgd.
prima ga zo door want bestel zo weer iets.

D7000-fan 01-02-2011

Het bestellen ging supermakkelijk, advies vanuit Cameraland was ook prima. Wat ik vooral een pre vond, is het feit dat het versturen middels een koerier gaat waarbij je zelf een afspraak voor een dagdeel kunt maken. De koerier kun je de betreffende dag zelfs volgen, zodat je een goed idee hebt van het tijdstip dat deze aankomt, SUPER!

Kwa bereikbaarheid is mijn oordeel gebaseerd op 1 keer bellen, dwz ik heb gedurende een langere periode (een aantal uren) geprobeerd te bellen om wat te vragen, maar kreeg telkens in gesprek. Dit kan natuurlijk eenmalig zijn geweest.
Toen ik eenmaal iemand aan de telefoon had ging dat verder allemaal helemaal naar tevredenheid.