Cameraland.nl - Reviews & Ervaringen

Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over Cameraland.nl.

Cameraland.nl stelt zich voor

Deze score is berekend op basis van 1052 reviews die geschreven zijn in het afgelopen jaar

Golden Wings 18-07-2012

Geachte mevrouw, meneer,
Voor het maken van luchtfoto's, had ik een 16GB CompactFlash card 30MB/s besteld van Scandisk, vlak na het online plaatsen van de betselling werd ik gebeld, omreden deze niet direct leverbaar was. Kreeg ik kosteloos de 16GB CF card 60MB/s toegestuurd en uiteraard was deze zoals toegezegd de volgende dag in huis. Zeer accuraat en een enorme service, geweldig.
Ook in de winkel wordt er alle tijd genomen om producten te tonen, vergelijken en voorzien van gedegen informatie. Verdere aankopen zullen hier uit voortvloeiende, bij Cameraland plaats vinden.

Tom Nieuwenhuizen 17-07-2012

Heb de camera plus deze nieuwste lens besteld (voor een prima prijs).
Helaas bleek de lens toch nog niet leverbaar (foutje op de site). Toen ik hierover belde werd direct aangeboden het geld terug te storten of de camera met een vrijwel gelijke leenlens te leveren en dan met de bestelde lens te ruilen als die beschikbaar zou komen. Dat laatste besloten zodat ik toch aan de gang kon, en dat werd de volgende dag geleverd. 2 weken later werd de bestelde lens geleverd plus het geld voor het terugsturen van de leenlens. Top service!!!! Ik kom er zeker terug!

Carmen2012 17-07-2012

2 werkdagen na bestelling werd de lens geleverd.
Vakkundig verpakt. Ziet er als nieuw uit. Incl. 1 jaar garantie voor een zeer aantrekkelijke prijs en zonder verzendkosten. Absolute aanrader, deze firma.

Sascha_1 16-07-2012

7,3
Snelle levering en heldere mailings van actuele status. Prima volgbaar (Track and Trace)zoals ook wordt aangegeven.

Pieta48 16-07-2012

Artikel was niet voorradig. Na aangegeven te hebben een mail te willen ontvangen als het artikel weer leverbaar was, werd binnen een paar dagen een mail gestuurd. Levering na 2 werkdagen. Alles volgens afspraak.

Ina580 15-07-2012

Voor bestelling gebeld voor advies. Vriendelijk en met kennis van zaken geadviseerd door een medewerker.
Balhoofd besteld en de andere dag al in huis. Prima service.

Giebert 14-07-2012

Ik ben keurig en correct geholpen. Ook toen bleek dat er een kleine schade aan het product zat. Probleemloos en zonder discussie omgeruild.

GIDZ 14-07-2012

6,3
Veel onduidelijkheid over levertijd en wat wel en niet op voorraad is.
NB van mij laatste bestelling is vooralsnog 1 van de 3 items geleverd.
Ook daarover is niet gecommuniceerd, of de en wanneer de overige 2 nog worden bezocht.
Lijkt ook als ik op de site bij mijn bestellingen kijk of deze is afgehandeld.
Overigens merk ik daarbij nadrukkelijk op dat dit de 1e maal is dat ik niet tevreden ben. Bij eerdere bestellingen liep alles prima

fromamsterdam83 10-07-2012

De website is lekker duidelijk met een hoop informatie over het produkt. Een lekker groot aanbod waardoor vergelijken van verschillende dingen heel makkelijk is. Ik zal zeker vaker wat bij Cameraland bestellen (waarschijnlijk heel binnenkort al). Snelle levering en je word keurig op de hoogte gehouden hoe het met je bestelling gaat. Een aanrader dus!

chica1965 09-07-2012

Prima website/winkel. Telefonisch contact gezocht voor ik de camera kocht. Prima uitleg gekregen en na de koop de camera binnen 1 dag in huis.
Een aanrader, zou er zo weer wat kopen.

Rene040455 07-07-2012

Gewoon top, email wordt direct beantwoord, omruilen perfect geregeld... dit is nu wat ik van een internet winkel verwacht... gewoon beter zijn dan de anderen. een zeer tevreden wederkerende klant

XXXL 07-07-2012

De lens is een occasion. Jammer dat op de site geen informatie wordt gegeven over de staat van de lens. (gebruikssporen? doppen etc aanwezig?) Per telefoon kreeg ik meteen antwoord op deze vragen, waarna ik wel kon besluiten de lens te bestellen (je koopt immers toch iets ongezien voor een flink bedrag)De garantie speelt mee in het besluit tot aanschaf.

Ik kon alleen aan de Canondop achterop deze Sigma zien dat het een occasion betreft. Uiterlijk is de lens gewoon in nieuwstaat en na een uurtje testfoto's maken lijkt de lens ook "intern" prima. Dik tevreden!

janvalk 06-07-2012

goed geregeld, ik had een onderdeel van een product nodig wat niet te verkrijgen was.
Via cameraland hebben ze extra moeite gedaan en hebben voor een goeie prijs een volledig nieuw product opgestuurd. kortom top!

Ad-S 05-07-2012

Via de website 's avonds een mooie, maar gebruikte, AF-S 35mm/1.8G besteld en via iDeal direct betaald. De volgende dag snel even gebeld of deze al opzij was gelegd voor mij omdat ik via dezelfde bestelwijze al eens eerder een lens was misgelopen. De lens lag nog in de winkel maar is n.a.v. mijn telefoontje direct opzij gelegd.
Donderdag is mijn bestelling de verzending in gegaan maar helaas meende PostNL dat ze de lens maar een dagje langer in het sorteercentrum moesten houden en zodoende werd de lens helaas pas op zaterdag aangeboden. Helaas omdat ik hem nu niet mee kon nemen met een kort verblijf in het buitenland.
Na mijn terugkomst heb ik de lens pas onder ogen gekregen en deze verkeerd in prima staat. heb er snel even wat foto's mee geschoten, allemaal dik in orde. Ik miste echter wel wat accessoires die origineel werden meegeleverd bij de eerste verkoop van de lens. Een hoes, niet belangrijk en een zonnekap, voor mij een stuk belangrijker bij zonnig fotograferen, zeker als de zon net op een ongelukkige plaats in de lucht hangt. Van het ontbreken van de accessoires was geen melding gemaakt op de website of na het plaatsen van mijn bestelling.

Via mail contact gezocht met Cameraland betreffende de ontbrekende accessoires (hoofdzakelijk de zonnekap, de hoes heb ik niet ter sprake gebracht) en ik werd dezelfde dag nog teruggebeld n.a.v. mijn verzonden mail. Er werd me verteld dat de lens was ingeruild zonder de door mij hier vermelde accessoires en er lag op dat moment ook geen geschikte zonnekap die nagestuurd zou kunnen worden.
Er is mij toegezegd dat bij beschikbaarheid van de zonnekap deze me nagestuurd zou gaan worden, dat kon wel enige maanden in beslag nemen.
Met dat laatste heb ik geen enkel probleem mits de belofte uiteindelijk maar wordt nagekomen. Ik heb de fijne lens graag compleet met kap.

Als algemeen advies wil ik iedereen meegeven dat men, na het plaatsen van een bestelling via de website, de volgende (werk)dag beter even telefonisch contact op kan nemen met de winkel zodat het aangekochte item niet misgelopen wordt omdat dit via de winkel alsnog aan een andere klant verkocht zou kunnen worden. Kleine moeite, groot plezier.

Al met al een fijne aankoop.

After sales ervaring wordt over enige tijd nog beoordeeld.

jan.douven 04-07-2012

7,3
De Levering was snel aleen is het jammer dat ik zelf de verkeerde ring heb besteld ik weet niet of het mogelijk is hem om te ruilen voor een andere op de site was niet duidelijk welk type ik nodig had, het zou handig zijn als de afmeting van de houders en de filters op de site staan

Jochum Steur 03-07-2012

Zowel in de winkel als via de website/telefoon zeer goed geholpen. Vakkundig personeel, vriendelijk en snelle service.

Dutchtwister 02-07-2012

Goede webwinkel met leuke prijzen, makkelijk en snel.
Bestellen gaat eenvoudig en levering is ook snel, als NL Post teminste haar werk doet.
Dat laatste is iets waar Cameraland niets aan kan doen, maar NL Post gaf op haar tracking site om 10:00 's ochtends aan dat het pakketje die dag geleverd zou worden (dag na bestelling) en de post bezorger met mijn pakketje onderweg was. Dit stond er echter om 22:00 's avonds nog en pakketje was inderdaad niet geleverd.
Dit is typisch NL Post, is mij namelijk al vaker met hun overkomen, als ze het niet kunnen bezorgen, zet het dan ook niet op de tracking site (er blijft namelijk wel iemand de hele dag voor thuis!)

Cameraland een dikke pluim, ook eerdere bestellingen die ik bij jullie gedaan heb zijn altijd netjes door jullie verzord.
Kijk alleen eens of jullie een andere postbezorger in de arm kunnen nemen, NL Post gooit er met de pet naar.

Wienerwald 02-07-2012

Deze lens was aanvankelijk niet leverbaar, ondanks dat op de site iets anders stond. Ik stelde toen voor een iets andere, maar vergelijkbare lens te sturen. Maar Cameraland stond erop mijn vooruitbetaalde geld terug te storten en de order geheel te annuleren: men vond de alternatieve lens toch minder geschikt voor mijn doel, hoewel ik daar dus anders over dacht. Dat vond ik erg stoer, het gaat toch om 1500 euro die je de klant teruggeeft. Vandaar mijn goede beoordeling. Een week later was de lens wel leverbaar en heb ik hem alsnog gekocht.

bvision 01-07-2012

7,3
Ik was al maanden op zoek naar een heel specifiek tafelstatief merk Redget en kon het nergens krijgen, bij cameraland was het op voorraad en via de website was het binnen een paar dagen keurig en stootvast verpakt in mijn bezit. De status van mijn bestelling was gedurende het hele proces op te volgen. prima toch.
Een 7 voor de website, het design kan mi beter.
een 7 voor bereikbaarheid, zoeken gaat wat moeilijk
een 8 voor de verzending en levering. Keurig verpakt, status te volgen, maar het kan altijd nog sneller...

MartijnT71 30-06-2012

Het product was zeer gunstig qua prijs, 's middags besteld, volgende dag in huis en geen bezorgkosten. Zelfs nog een cadeautje erbij gekregen (pack fotopapier van 10x15). Hoewel het een occasion is, krijg ik toch 12 maanden garantie. Al met al een goede koop en een goede ervaring met Cameraland.

TTG123 27-06-2012

Had een vraag gesteld over het product en kreeg dezelfde dag al antwoord. Hierop besloot ik het product aan te schaffen en de volgende dag was het al in huis. Dat vind ik 200% passen bij een webshop, gemakkelijk, snel en goede service!!!

WaDaNa Fotografie 27-06-2012

Ik doe op vrijdag een bestelling. De spullen komen pas woensdag er na binnen. Het was een voorraad artikel verstuurd in een envelop. Dus het had de volgende dag al in de bus kunnen liggen hier. Als ik dit had geweten, dan was ik het komen halen omdat ik best wel haast had met de levering. Maandag had ik die kabel nodig namelijk ......

jonne27 26-06-2012

wilde perse die ene camera hebben. In een bepaalde kleur. Was overal uitverkocht.
Via kranten advertentie gekeken in uw webwinkel.
Meteen besteld en kon het dezelfde dag nog ophalen in de winkel in Alkmaar. Mooi ingepakt.
Ook werd er gevraagd of ik nog uitleg nodig had. Omdat ik de camera kado doe mag de ontvanger indien nodig naar de winkel voor uitleg e.d.
Prima service.

RemyZ. 26-06-2012

Website is goed, maar komt op sommige punten wat rommelig en druk over. De site is wel lekker snel, dus lekker snel bladeren.

De aflevering was prima. De filter was netjes verpakt, het op de hoogte gehouden worden was prima.

jschotsborg 25-06-2012

Website is makkelijk en overzichtelijk je moet wel ff de tijd nemen want er staat erg veel info op de begin pagina.
Als ik een vraag mail krijg ik soms al binnen een uur antwoord. Ongeloofelijk want de meeste bedrijven zijn per mail niet eens te bereiken. Of het duurt dagen. Het bespaard mij namelijk wel dure telefoontjes.
Aan de telefoon overigens altijd prima en klantvriendelijk behandeld. Omruilen van de ene lens naar de andere lens was geen probleem en ook zeer snel afgehandeld.
Bestelling buitengewoon vlot geleverd. Wat een verslaafde hobbyst erg blij maakt :-)
Kijk hier word ik blij van.
Aftersales kan ik nog niet beantwoorden. Ik zou nog 5 euro teruggestort krijgen vanwege de kortingscode. Ook al zo'n leuke attentie.

Ik vind de service al met al top!!!

Ik ben een paar weken geleden opgelicht via Marktplaats en ik vertrouw het niet meer om te bestellen via internet. Cameraland heeft me dat vertrouwen weer teruggegeven. Als ik vaker wat moet hebben zal ik zeker terugkomen. Bedankt

the Symbol 21-06-2012

De bestelling was niet geheel juist afgeleverd. Misschien mede veroorzaakt door het niet volledig op voorraad hebben van het door mij gewenste. Heel correct ben ik hiervan keurig op de hoogte gesteld maar kon niet tijdig op dit (e-mail)bericht reageren. Toch kreeg ik de volgende dag mijn bestelling binnen en miste er een vulring van de FastenR-T1. Deze zat ook los in de doos van de camerastrap terwijl dit artikel ook verpakt hoort te zijn.
Middels een e-mailbericht (telefonisch kreeg ik ze niet 1,2,3 te pakken) heb ik Cameraland netjes uitgelegd hoe een en ander verpakt afgeleverd was en gevraagd of de vulring te zijner tijd nog nagestuurd kon worden... Diezelfde dag nog kreeg ik een antwoord dat ik de FastenR-T1 in de originele verpakking nagezonden zou krijgen en dat het reeds geleverde niet teruggezonden hoefde te worden. Die mocht ik houden als reserve.
Dat is nou wat ik noem; SERVICE!!!

Cameraland was overigens de tweede goedkoopste aanbieder van dit product maar gezien deze service ben ik alsnog spotgoedkoop uit.

joost tanis 19-06-2012

overzichtelijke site met goede bereikbaar heid.
op tijd geleverd volgens email die gestuurd was.

63Martin 18-06-2012

Bestelling liep vlekkeloos, ik werd goed door de procedure geleid.
Aflevering was daags na de bestelling, alleen wij waren niet thuis waarop het daags erna nog een keer werd aangeboden.
Product zat netjes verpakt.
Prima zo.

Bert Wauben 18-06-2012

Duidelijke website en bij telefonische vragen directe, duidelijke antwoorden. Het volgen van de orderstatus was een kwestie van uren en ik wist dat de betaling binnen was en de lens opgestuurd. Volgende dag bezorgd goed verpakt en functioneel.

Wienerwald 15-06-2012

De winkel afhandeling is snel en gemakkelijk. Wat minder goed gaat is dat de website mij niet 'herkent'. Ik ben al jaren klant bij jullie en denk en nog steeds proberen jullie mij als Nikon-gebruiker spullen van Canon te verkopen.
Dat geeft niks, maar het komt mijn loyaliteit als klant niet ten goede. Kan ik iets bij mijn fotowinkel kopen voor 5% meer dan bij jullie, dan doe ik dat. Maar wanneer jullie iets aanbieden voor een tientje meer dan een andere webwinkel, dan koop ik dat nog steeds bij die andere webwinkel.
En dat lijkt mij niet jullie bedoeling...

Ad Snijders 13-06-2012

De productbeschrijvingen zouden beter mogen. Ik ga nu vaak naar de site van de concurrent om product informatie te krijgen. Ook zie ik dan soms dat de producten daar goedkoper zijn, soms wel 10 euro. B.v. is daar een sigma lens en een extender, die ik wel zou willen hebben, beide 10 euro goedkoper en 20 euro op 1 bestelling van 2 artikelen is best veel.
Ik ben over de service van cameraland erg tevreden, maar ik kan over de service van de andere niet oordelen.

sonytoon 12-06-2012

Vrijdagmiddag 16.00 uur besteld. Zaterdagmorgen 10.00 uur in huis. Occasion in originele verpakking, niet van nieuw te onderscheiden. Werkt perfect!

Patrick van der Putten 08-06-2012

Zaken zijn vlot te vinden, bestelling ging erg makkelijk. Even een foutje van mijn kant maar de respons van een medewerker van Cameraland was perfect (snel, volledig in informatie) en de bestelling werd opnieuw gedaan en is inmiddels binnen.

Bas89 05-06-2012

Rond drie uur besteld en de volgende dag ontvangen. Alles was goed verpakt zodat er weinig kans was op beschadiging tijdens de verzending.

Remco007 04-06-2012

Op 27 mei (zondag) een bestelling gedaan de site had op dat moment betalings problemen dus de dag erna het geld overgeboekt.
Op 1 juni nog niks ontvangen dus even telefonisch contact gehad want kreeg te horen dat het product niet op voorraad was en zou dezelfde dag nog binnen zou komen. Wel vreemd dat tijdens mijn bestelling het product wel op voorraad was.....
Levering was pas op zaterdag 2 juni.
Levering was dus waardeloos en zeker niet binnen 1 dag (in dit geval 2 dagen ivm bestelling op een zondag.
In deze tijd moet je er tussen uit springen zet je product gewoon op niet leverbaar dan krijg je ook niet zulk commentaar.
Dus werken aan verbetering en eerlijkheid!!!!

nathaliek 04-06-2012

6,8
De levering ging erg snel en netje.
Ik vind het alleen erg jammer dat de camera schade heeft aan de flitser en dit niet vermeld stond op de website anders had ik hem niet gekocht.
Ik heb dus een mail gestuurd of hij ook weer retour kan.

J.v Peer 04-06-2012

Geweldig dat ik al na 1 dag mijn monopod in het bezit had, en nog eens geweldig hoe hij was verpakt!
kan niet beter,

rudybolt 03-06-2012

5,7
Ik heb besteld een walkstool 75 cm. Werd geleverd 50 cm. Geen factuur, geen idee waar ik claimen.
Verder was dat ding dusdanig verpakt in plastic dat ik 15 min. nodig had om hem er uit te toveren.
Dit was de eerste en laatste keer dat ik ben cameraland ben geweest.

Bos1960 03-06-2012

Eenvoudig te bestolen, betaalwijze prima, ook afhandeling van het prijsverschil op het artikel is netjes en snel afgehandeld. Artikelen met 24 u geleverd. Prima.

BiffBarff 02-06-2012

Uitstekende info en doelmatige Website;
Levering viel in een lang weekend, maar binnen 48 uur
was de bestelling overgekomen (weekend niet meegeteld)

Keurige en betrouwbare indruk

fred ligtvoet 02-06-2012

mijn motivatie voor de website is een 8 omdat de website lekker overzichtelijk is,bestelling & levering mogen wat mij betreft wat beter op de site staat dat er zo snel mogelijk geleverd gaat worden,alleen wanneer iets geleverd gaat worden staat er niet,al duurde het maar 2 dagen voor ik het in huis had,vandaar de 7

Partagas 02-06-2012

Levering keurig volgens afspraak. Telefonische bereikbaarheid is niet altijd even goed. Wellicht heeft men het erg druk ;)

esan 28-05-2012

Afgezien van de kwaliteit van de lens, die is zeer goed, is de service (snelheid van verzenden, aftersales) van Cameraland uitstekend.
Alleen de website, die is niet slecht, maar kan beter. Voorbeeld: kies een FX spiegelreflexcamera. het zou handig zijn een lijst van FX objectieven en andere accessoires die bij deze camera horen, te tonen, die in een keer te bestellen zijn. Nu moet je naar te veel schermen doorklikken.

liesbeth61 25-05-2012

In eerste instantie deed ik iets fout bij mijn bestelling, op de mail die ik daar op stuurde kreeg ik direct een duidelijk antwoord.

tedman68 23-05-2012

5,3
Boek was ingepakt in heeeeeeel veel krimpfolie. Het boek in gevouwen geweest en ziet er niet mooi uit. Wel veel inpakmateriaal niet effectief.

PJK19 23-05-2012

Eenvoudig bestellen en betalen. Heel prettig dat ik de volgende ochtend al gebeld werd dat ik voor hetzelfde geld een betere camera kon krijgen. Die was er de volgende dag al. Helemaal perfect geregeld: attent, snel, in 1x goed en klantvriendelijk.

Bert de Turck 22-05-2012

helkdere informatie, zeer gemakkelijke bestelprocedure, snelle levering, zorgvuldige verpakking. Zeer tevreden!

Rie Vjiew 22-05-2012

Ongelooflijk snelle levering, duidelijke website met goede verwijzing naar producten die samenhangen met het artikel dat je wil bestellen. Tenslotte ook nog eens de beste prijs (géén verzendkosten).

In één woord: Top!

Enrico Tintini 19-05-2012

Bestelproces dik in orde. Zeer tevreden met aankoop. Ik ben van Cik kwaliteit gewend, en daarom durfde ik deze aankoop te doen zonder het product te hebben gezien. Van de foto's op de webshop wordt je niet veel wijzer. Ze hebben een te kleine resolutie, vergroting en details niet mogelijk.

arkoenlassie 19-05-2012

Goed via de website te bestellen. Mooi ook de keuze dat als je afhaald dat je daar kunt pinnen, dus niet vooraf het bedrag hoeft te betalen. Moment van bestellen tot levering vrij snel. Prima geholpen in de winkel.