Cameraland.nl - Reviews & Ervaringen

Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over Cameraland.nl.

Cameraland.nl stelt zich voor

Deze score is berekend op basis van 1108 reviews die geschreven zijn in het afgelopen jaar

mp63 03-08-2012

Telefonisch eerst contact met cameraland opgenomen ivm aanschaf nieuwe camera en objectief. Zeer goed te woord gestaan en kregen prima advies. Daarna op hun aanraden bestelling via de website gedaan. Dit ging heel eenvoudig. Bij het ophalen van de bestelling werden we nogmaals heel goed te woord gestaan en er werd tijd voor ons genomen. Je voelt je hier echt koning klant.

jhfkitzen 03-08-2012

Artikel is duidelijk omschreven in doel, en geduid in helder beeld. De bestelling en betaling worden logisch afgewikkeld en de bezorging van het artikel is vlot. Chapeau !

Chris Laarman 03-08-2012

Ik vind de website van Cameraland overzichtelijk, en het winkelmandje werkt naar behoren.
Over het vinden van mijn aankopen in de webwinkel wil ik dit zeggen:
- De eerste keer (met de onderhavige geweigerde beoordeling) was de betaling in de winkel zelf mislukt (en dat was mijn eigen schuld).
Cameraland heeft mij een e-mail gestuurd met de links naar de artikelen (en met de aantekening dat van het voornaamste artikel de voorraad op 0 zou staan, omdat het enige exemplaar voor mij achtergehouden werd).
- De tweede keer (met onderstaande e-mail) vernam ik van het bestaan van het gewenste artikel uit de digitale nieuwsbrief (uiteraard ook met link) van Cameraland. Zonder die nieuwsbrief zou ik niet op de gedachte zijn gekomen om het artikel te zoeken. (Het betrof een Hähnel afstandsbediening voor een Sony camera. Ik ben lang door Sony aan het lijntje gehouden om een afstandsbediening van henzelf, vernam uiteindelijk dat die niet leverbaar zou worden, en kwam niet op de gedachte dat een ander, mij onbekend, bedrijf die zou kunnen
aanbieden.)

Het bestelde werd (in beide gevallen) doelmatig verpakt geleverd op de werkdag na bestelling (met betaling middels iDeal). Sneller kan niet.

alexbreugelmans 02-08-2012

Mijn oorspronkelijke keuze van Tripod was niet meer leverbaar. Ik kreeg snelle en adequate support om een andere (en blijkt nu betere) Tripod aan te schaffen. Levering was na 48u. Hoedje af, ik heb het al anders meegemaakt! Een klant bij dus!

Marc_Sc 01-08-2012

Helemaal niets op aan te merken. Goeie functionaliteit om klanten te attenderen op producten die niet op voorraad te zijn en weer binnen komen. Product keurig verpakt en verstuurd. Helemaal goed!

Henny1262 31-07-2012

Bij bestelling bleek verrekijker niet meer leverbaar, kreeg direkt een telefoontje en werden er oplossingen aangedragen. Kijker en harnas de volgende dag in huis met het teveel betaalde geld in de verpakking. Enige minpuntje was dat de nota nog van de niet meer leverbare artikellen was, en ik daar nog even een telefoontje aan moest wagen. Maar volgende dag was de goede nota in de mailbox.

peet50 30-07-2012

Heb al vaker bij Cameraland iets besteld. Ook in de zaak in Alkmaar geweest. Echt allemaal top en met vakkennis.

Han Kool 30-07-2012

Na betaling vooraf via ING volgde binnen een paar dagen ontvangst van de bestelling, zij het dat deze niet compleet was. Over het ontbrekende onderdeel werd door mij gereclameerd, en de volgende dag was mijn bestelling compleet.

Cameraland werkt vlot, prettig en betrouwbaar. De gehanteerde prijzen zijn alleszins acceptabel, voor zover ik dit kan beoordelen.

lgw23 29-07-2012

4,8
Het duurde zeker ander halve maand voordat ik bericht kreeg dat mijn bestelling gereed was.
Vergeten op gereed te zetten, was het antwoord op mijn vragen.
Helaas was de helft van de bestelling correct. Diegene die het bij elkaar zocht kon, of wilde. niet het verschil zien tussen een ED en een ED-E eye cup.

Canon1951 29-07-2012

Uitstekende service. Snelle bezorging zonder kosten.
Een te gek assortiment waar iedere fotoliefhebber terrecht kan.
Dit is mijn tweede bestelling bij deze webshop. Een voorbeeld van "klantgerichtheid, betrouwbaarheid en klantvriendelijkheid".

Mijn compliment !!

rollingjohn 29-07-2012

Zag de lenscleaner in een nieuwsbrief bestelde hem en een dag later had ik hem in gebruik, werkt goed en stond er van te kijken dat er geen verzendkosten waren:)

BerryPolman 29-07-2012

Erg tevreden!!
Snelle levering.

T.D.2012 27-07-2012

Na een telefoontje of de flitser op voorraad was, heb ik de lens besteld. De flitser is zoals afgesproken op maandag verzonden en kwam dinsdag bij mij aan.
Dit alles vo9lgens afspraak. Prima dus!!

Bij PostNl stond dat de bestelling tussen 9 en 11 uur zou worden gebracht. Dit klopte dus niet want dat was pas om ca 15.30 uur.

Nathalie Peters 27-07-2012

Nette afhandeling, goed geholpen toen ik niet goed door het de bestelling online kwam. Volgende dag direct in huis, zoals beloofd !

WRuiterman 22-07-2012

De lens die ik wilde was bijna nergens op voorraad (wereldwijd), behalve voor veel te veel geld bij een andere winkel. Op een gegeven moment zag ik hem bij CameraLand op voorraad. Ik kende de winkel (ben er 3x binnen geweest) en heb 'm meteen besteld. Vrij snel een bevestiging dat de order verzonden werd.

Er ging wat fout bij PostNL, het leek erop dat het bezorgadres niet bestond en het pakje werd retour gestuurd. Na e-mail contact met CameraLand, werd dit allemaal goed geregeld en had ik toch binnen afzienbare tijd m'n lens in huis.

Dingen die me goed doen:

- De website is up to date en duidelijk, dus ook de voorraad status
- Er wordt erg snel op e-mail gereageerd
- Bij de logistieke afhandeling in mijn geval, werd steeds via e-mail gemeldt wat de status was en er werd gevraagd of het al binnen was. Men is dus erg betrokken bij het gehele proces.

Winfried Povel 22-07-2012

Ik had alleen een adaptertje (schroefje) nodig van groot naar klein statief.
Bij de meeste websites kun je ze alleen per 10 stuks bestellen (wat moet je daarmee?)
Bij Cameraland wel per stuk leverbaar. Beetje duurder dan de concurent maar voor 2 Euro was het verzenden gratis!
Keus dus snel gemaakt - ook gezien de reviews van anderen - en de volgende dag al in huis.
Top !!!
Een adres dus om ook eens wat duurders te bestellen in de toekomst. :-)

Golden Wings 18-07-2012

Geachte mevrouw, meneer,
Voor het maken van luchtfoto's, had ik een 16GB CompactFlash card 30MB/s besteld van Scandisk, vlak na het online plaatsen van de betselling werd ik gebeld, omreden deze niet direct leverbaar was. Kreeg ik kosteloos de 16GB CF card 60MB/s toegestuurd en uiteraard was deze zoals toegezegd de volgende dag in huis. Zeer accuraat en een enorme service, geweldig.
Ook in de winkel wordt er alle tijd genomen om producten te tonen, vergelijken en voorzien van gedegen informatie. Verdere aankopen zullen hier uit voortvloeiende, bij Cameraland plaats vinden.

Tom Nieuwenhuizen 17-07-2012

Heb de camera plus deze nieuwste lens besteld (voor een prima prijs).
Helaas bleek de lens toch nog niet leverbaar (foutje op de site). Toen ik hierover belde werd direct aangeboden het geld terug te storten of de camera met een vrijwel gelijke leenlens te leveren en dan met de bestelde lens te ruilen als die beschikbaar zou komen. Dat laatste besloten zodat ik toch aan de gang kon, en dat werd de volgende dag geleverd. 2 weken later werd de bestelde lens geleverd plus het geld voor het terugsturen van de leenlens. Top service!!!! Ik kom er zeker terug!

Carmen2012 17-07-2012

2 werkdagen na bestelling werd de lens geleverd.
Vakkundig verpakt. Ziet er als nieuw uit. Incl. 1 jaar garantie voor een zeer aantrekkelijke prijs en zonder verzendkosten. Absolute aanrader, deze firma.

Sascha_1 16-07-2012

7,3
Snelle levering en heldere mailings van actuele status. Prima volgbaar (Track and Trace)zoals ook wordt aangegeven.

Pieta48 16-07-2012

Artikel was niet voorradig. Na aangegeven te hebben een mail te willen ontvangen als het artikel weer leverbaar was, werd binnen een paar dagen een mail gestuurd. Levering na 2 werkdagen. Alles volgens afspraak.

Ina580 15-07-2012

Voor bestelling gebeld voor advies. Vriendelijk en met kennis van zaken geadviseerd door een medewerker.
Balhoofd besteld en de andere dag al in huis. Prima service.

Giebert 14-07-2012

Ik ben keurig en correct geholpen. Ook toen bleek dat er een kleine schade aan het product zat. Probleemloos en zonder discussie omgeruild.

GIDZ 14-07-2012

6,3
Veel onduidelijkheid over levertijd en wat wel en niet op voorraad is.
NB van mij laatste bestelling is vooralsnog 1 van de 3 items geleverd.
Ook daarover is niet gecommuniceerd, of de en wanneer de overige 2 nog worden bezocht.
Lijkt ook als ik op de site bij mijn bestellingen kijk of deze is afgehandeld.
Overigens merk ik daarbij nadrukkelijk op dat dit de 1e maal is dat ik niet tevreden ben. Bij eerdere bestellingen liep alles prima

fromamsterdam83 10-07-2012

De website is lekker duidelijk met een hoop informatie over het produkt. Een lekker groot aanbod waardoor vergelijken van verschillende dingen heel makkelijk is. Ik zal zeker vaker wat bij Cameraland bestellen (waarschijnlijk heel binnenkort al). Snelle levering en je word keurig op de hoogte gehouden hoe het met je bestelling gaat. Een aanrader dus!

chica1965 09-07-2012

Prima website/winkel. Telefonisch contact gezocht voor ik de camera kocht. Prima uitleg gekregen en na de koop de camera binnen 1 dag in huis.
Een aanrader, zou er zo weer wat kopen.

Rene040455 07-07-2012

Gewoon top, email wordt direct beantwoord, omruilen perfect geregeld... dit is nu wat ik van een internet winkel verwacht... gewoon beter zijn dan de anderen. een zeer tevreden wederkerende klant

XXXL 07-07-2012

De lens is een occasion. Jammer dat op de site geen informatie wordt gegeven over de staat van de lens. (gebruikssporen? doppen etc aanwezig?) Per telefoon kreeg ik meteen antwoord op deze vragen, waarna ik wel kon besluiten de lens te bestellen (je koopt immers toch iets ongezien voor een flink bedrag)De garantie speelt mee in het besluit tot aanschaf.

Ik kon alleen aan de Canondop achterop deze Sigma zien dat het een occasion betreft. Uiterlijk is de lens gewoon in nieuwstaat en na een uurtje testfoto's maken lijkt de lens ook "intern" prima. Dik tevreden!

janvalk 06-07-2012

goed geregeld, ik had een onderdeel van een product nodig wat niet te verkrijgen was.
Via cameraland hebben ze extra moeite gedaan en hebben voor een goeie prijs een volledig nieuw product opgestuurd. kortom top!

Ad-S 05-07-2012

Via de website 's avonds een mooie, maar gebruikte, AF-S 35mm/1.8G besteld en via iDeal direct betaald. De volgende dag snel even gebeld of deze al opzij was gelegd voor mij omdat ik via dezelfde bestelwijze al eens eerder een lens was misgelopen. De lens lag nog in de winkel maar is n.a.v. mijn telefoontje direct opzij gelegd.
Donderdag is mijn bestelling de verzending in gegaan maar helaas meende PostNL dat ze de lens maar een dagje langer in het sorteercentrum moesten houden en zodoende werd de lens helaas pas op zaterdag aangeboden. Helaas omdat ik hem nu niet mee kon nemen met een kort verblijf in het buitenland.
Na mijn terugkomst heb ik de lens pas onder ogen gekregen en deze verkeerd in prima staat. heb er snel even wat foto's mee geschoten, allemaal dik in orde. Ik miste echter wel wat accessoires die origineel werden meegeleverd bij de eerste verkoop van de lens. Een hoes, niet belangrijk en een zonnekap, voor mij een stuk belangrijker bij zonnig fotograferen, zeker als de zon net op een ongelukkige plaats in de lucht hangt. Van het ontbreken van de accessoires was geen melding gemaakt op de website of na het plaatsen van mijn bestelling.

Via mail contact gezocht met Cameraland betreffende de ontbrekende accessoires (hoofdzakelijk de zonnekap, de hoes heb ik niet ter sprake gebracht) en ik werd dezelfde dag nog teruggebeld n.a.v. mijn verzonden mail. Er werd me verteld dat de lens was ingeruild zonder de door mij hier vermelde accessoires en er lag op dat moment ook geen geschikte zonnekap die nagestuurd zou kunnen worden.
Er is mij toegezegd dat bij beschikbaarheid van de zonnekap deze me nagestuurd zou gaan worden, dat kon wel enige maanden in beslag nemen.
Met dat laatste heb ik geen enkel probleem mits de belofte uiteindelijk maar wordt nagekomen. Ik heb de fijne lens graag compleet met kap.

Als algemeen advies wil ik iedereen meegeven dat men, na het plaatsen van een bestelling via de website, de volgende (werk)dag beter even telefonisch contact op kan nemen met de winkel zodat het aangekochte item niet misgelopen wordt omdat dit via de winkel alsnog aan een andere klant verkocht zou kunnen worden. Kleine moeite, groot plezier.

Al met al een fijne aankoop.

After sales ervaring wordt over enige tijd nog beoordeeld.

jan.douven 04-07-2012

7,3
De Levering was snel aleen is het jammer dat ik zelf de verkeerde ring heb besteld ik weet niet of het mogelijk is hem om te ruilen voor een andere op de site was niet duidelijk welk type ik nodig had, het zou handig zijn als de afmeting van de houders en de filters op de site staan

Jochum Steur 03-07-2012

Zowel in de winkel als via de website/telefoon zeer goed geholpen. Vakkundig personeel, vriendelijk en snelle service.

Dutchtwister 02-07-2012

Goede webwinkel met leuke prijzen, makkelijk en snel.
Bestellen gaat eenvoudig en levering is ook snel, als NL Post teminste haar werk doet.
Dat laatste is iets waar Cameraland niets aan kan doen, maar NL Post gaf op haar tracking site om 10:00 's ochtends aan dat het pakketje die dag geleverd zou worden (dag na bestelling) en de post bezorger met mijn pakketje onderweg was. Dit stond er echter om 22:00 's avonds nog en pakketje was inderdaad niet geleverd.
Dit is typisch NL Post, is mij namelijk al vaker met hun overkomen, als ze het niet kunnen bezorgen, zet het dan ook niet op de tracking site (er blijft namelijk wel iemand de hele dag voor thuis!)

Cameraland een dikke pluim, ook eerdere bestellingen die ik bij jullie gedaan heb zijn altijd netjes door jullie verzord.
Kijk alleen eens of jullie een andere postbezorger in de arm kunnen nemen, NL Post gooit er met de pet naar.

Wienerwald 02-07-2012

Deze lens was aanvankelijk niet leverbaar, ondanks dat op de site iets anders stond. Ik stelde toen voor een iets andere, maar vergelijkbare lens te sturen. Maar Cameraland stond erop mijn vooruitbetaalde geld terug te storten en de order geheel te annuleren: men vond de alternatieve lens toch minder geschikt voor mijn doel, hoewel ik daar dus anders over dacht. Dat vond ik erg stoer, het gaat toch om 1500 euro die je de klant teruggeeft. Vandaar mijn goede beoordeling. Een week later was de lens wel leverbaar en heb ik hem alsnog gekocht.

bvision 01-07-2012

7,3
Ik was al maanden op zoek naar een heel specifiek tafelstatief merk Redget en kon het nergens krijgen, bij cameraland was het op voorraad en via de website was het binnen een paar dagen keurig en stootvast verpakt in mijn bezit. De status van mijn bestelling was gedurende het hele proces op te volgen. prima toch.
Een 7 voor de website, het design kan mi beter.
een 7 voor bereikbaarheid, zoeken gaat wat moeilijk
een 8 voor de verzending en levering. Keurig verpakt, status te volgen, maar het kan altijd nog sneller...

MartijnT71 30-06-2012

Het product was zeer gunstig qua prijs, 's middags besteld, volgende dag in huis en geen bezorgkosten. Zelfs nog een cadeautje erbij gekregen (pack fotopapier van 10x15). Hoewel het een occasion is, krijg ik toch 12 maanden garantie. Al met al een goede koop en een goede ervaring met Cameraland.

TTG123 27-06-2012

Had een vraag gesteld over het product en kreeg dezelfde dag al antwoord. Hierop besloot ik het product aan te schaffen en de volgende dag was het al in huis. Dat vind ik 200% passen bij een webshop, gemakkelijk, snel en goede service!!!

WaDaNa Fotografie 27-06-2012

Ik doe op vrijdag een bestelling. De spullen komen pas woensdag er na binnen. Het was een voorraad artikel verstuurd in een envelop. Dus het had de volgende dag al in de bus kunnen liggen hier. Als ik dit had geweten, dan was ik het komen halen omdat ik best wel haast had met de levering. Maandag had ik die kabel nodig namelijk ......

jonne27 26-06-2012

wilde perse die ene camera hebben. In een bepaalde kleur. Was overal uitverkocht.
Via kranten advertentie gekeken in uw webwinkel.
Meteen besteld en kon het dezelfde dag nog ophalen in de winkel in Alkmaar. Mooi ingepakt.
Ook werd er gevraagd of ik nog uitleg nodig had. Omdat ik de camera kado doe mag de ontvanger indien nodig naar de winkel voor uitleg e.d.
Prima service.

RemyZ. 26-06-2012

Website is goed, maar komt op sommige punten wat rommelig en druk over. De site is wel lekker snel, dus lekker snel bladeren.

De aflevering was prima. De filter was netjes verpakt, het op de hoogte gehouden worden was prima.

jschotsborg 25-06-2012

Website is makkelijk en overzichtelijk je moet wel ff de tijd nemen want er staat erg veel info op de begin pagina.
Als ik een vraag mail krijg ik soms al binnen een uur antwoord. Ongeloofelijk want de meeste bedrijven zijn per mail niet eens te bereiken. Of het duurt dagen. Het bespaard mij namelijk wel dure telefoontjes.
Aan de telefoon overigens altijd prima en klantvriendelijk behandeld. Omruilen van de ene lens naar de andere lens was geen probleem en ook zeer snel afgehandeld.
Bestelling buitengewoon vlot geleverd. Wat een verslaafde hobbyst erg blij maakt :-)
Kijk hier word ik blij van.
Aftersales kan ik nog niet beantwoorden. Ik zou nog 5 euro teruggestort krijgen vanwege de kortingscode. Ook al zo'n leuke attentie.

Ik vind de service al met al top!!!

Ik ben een paar weken geleden opgelicht via Marktplaats en ik vertrouw het niet meer om te bestellen via internet. Cameraland heeft me dat vertrouwen weer teruggegeven. Als ik vaker wat moet hebben zal ik zeker terugkomen. Bedankt

the Symbol 21-06-2012

De bestelling was niet geheel juist afgeleverd. Misschien mede veroorzaakt door het niet volledig op voorraad hebben van het door mij gewenste. Heel correct ben ik hiervan keurig op de hoogte gesteld maar kon niet tijdig op dit (e-mail)bericht reageren. Toch kreeg ik de volgende dag mijn bestelling binnen en miste er een vulring van de FastenR-T1. Deze zat ook los in de doos van de camerastrap terwijl dit artikel ook verpakt hoort te zijn.
Middels een e-mailbericht (telefonisch kreeg ik ze niet 1,2,3 te pakken) heb ik Cameraland netjes uitgelegd hoe een en ander verpakt afgeleverd was en gevraagd of de vulring te zijner tijd nog nagestuurd kon worden... Diezelfde dag nog kreeg ik een antwoord dat ik de FastenR-T1 in de originele verpakking nagezonden zou krijgen en dat het reeds geleverde niet teruggezonden hoefde te worden. Die mocht ik houden als reserve.
Dat is nou wat ik noem; SERVICE!!!

Cameraland was overigens de tweede goedkoopste aanbieder van dit product maar gezien deze service ben ik alsnog spotgoedkoop uit.

joost tanis 19-06-2012

overzichtelijke site met goede bereikbaar heid.
op tijd geleverd volgens email die gestuurd was.

63Martin 18-06-2012

Bestelling liep vlekkeloos, ik werd goed door de procedure geleid.
Aflevering was daags na de bestelling, alleen wij waren niet thuis waarop het daags erna nog een keer werd aangeboden.
Product zat netjes verpakt.
Prima zo.

Bert Wauben 18-06-2012

Duidelijke website en bij telefonische vragen directe, duidelijke antwoorden. Het volgen van de orderstatus was een kwestie van uren en ik wist dat de betaling binnen was en de lens opgestuurd. Volgende dag bezorgd goed verpakt en functioneel.

Wienerwald 15-06-2012

De winkel afhandeling is snel en gemakkelijk. Wat minder goed gaat is dat de website mij niet 'herkent'. Ik ben al jaren klant bij jullie en denk en nog steeds proberen jullie mij als Nikon-gebruiker spullen van Canon te verkopen.
Dat geeft niks, maar het komt mijn loyaliteit als klant niet ten goede. Kan ik iets bij mijn fotowinkel kopen voor 5% meer dan bij jullie, dan doe ik dat. Maar wanneer jullie iets aanbieden voor een tientje meer dan een andere webwinkel, dan koop ik dat nog steeds bij die andere webwinkel.
En dat lijkt mij niet jullie bedoeling...

Ad Snijders 13-06-2012

De productbeschrijvingen zouden beter mogen. Ik ga nu vaak naar de site van de concurrent om product informatie te krijgen. Ook zie ik dan soms dat de producten daar goedkoper zijn, soms wel 10 euro. B.v. is daar een sigma lens en een extender, die ik wel zou willen hebben, beide 10 euro goedkoper en 20 euro op 1 bestelling van 2 artikelen is best veel.
Ik ben over de service van cameraland erg tevreden, maar ik kan over de service van de andere niet oordelen.

sonytoon 12-06-2012

Vrijdagmiddag 16.00 uur besteld. Zaterdagmorgen 10.00 uur in huis. Occasion in originele verpakking, niet van nieuw te onderscheiden. Werkt perfect!

Patrick van der Putten 08-06-2012

Zaken zijn vlot te vinden, bestelling ging erg makkelijk. Even een foutje van mijn kant maar de respons van een medewerker van Cameraland was perfect (snel, volledig in informatie) en de bestelling werd opnieuw gedaan en is inmiddels binnen.

Bas89 05-06-2012

Rond drie uur besteld en de volgende dag ontvangen. Alles was goed verpakt zodat er weinig kans was op beschadiging tijdens de verzending.