Cameraland.nl - Reviews & Ervaringen

Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over Cameraland.nl.

Cameraland.nl stelt zich voor

Deze score is berekend op basis van 1111 reviews die geschreven zijn in het afgelopen jaar

SJZIJCO 05-09-2013

Alle producten staan duidelijk duidelijk per onderdeel op de website.

Duidelijke facebook pagina met superveel leuke weetje, tip's en trucks.

Cameraland, heeft een hele goede service, ze willen je graag helpen, ook op de facebook pagina.

Assortiment
Het assortiment is buitengewoon. Heel veel keuze met voor ieder wat wils. Zowel voor beginners als de professionals. Nieuw en zelfs tweedehands.

Aanbeveling
Het is een duidelijke overzichtelijke winkel en webwinkel.

Extra toelichting
Voor zowel beginners als professional de ideale winkel. Voor tips, trucks en weetjes kun je terecht bij cameraland.nl. Leuke wedstrijden van hoge kwaliteit.

Roos Oosterbroek 05-09-2013 In de winkel gekocht
Flevoland

Zelf rondkijken, nummertje trekken en je vraag stellen. Zo kunnen anderen niet voordringen en jij neemt je tijd voor je wensen en vragen.

De medewerkers weten een hoop van de spullen af, dus kun je met al je vragen terecht. Daarnaast geven ze goede tips welke lenzen je onder andere zou kunnen gebruiken voor jouw doeleinden. Zowel voor de beginner als voor de professionele fotograaf is er goede service. Probeer alleen niet een extra mooie deal te maken of iets van de prijs af te krijgen, dat is helaas niet mogelijk.

Assortiment
Cameraland heeft een uitgebreid assortiment. Van camera's, body's en lenzen tot rugtassen en accessoires. Er is veel met elkaar te vergelijken en te testen op locatie.
Wil je een compleet pakket, dan kun je hier voor alles terecht.

Aanbeveling
Het is heerlijk om er rond te neuzen, zowel in de webshop als in de echte winkel. Ga eens naar de fysieke locatie, de koffie is heerlijk.

Extra toelichting
Al met al is cameraland.nl een goede winkel op het gebruik van camera's en accessoires. Ik ben zeer tevreden en zou mijn eventuele volgende aankopen ook daar doen.

Jesse Reij 05-09-2013 In de winkel gekocht
Alkmaar

Alle producten gemakkelijk te vinden en als enige webshop ook veel informatie over de occasions en de staat van de occasions.

In de winkel doen ze niet moeilijk als je wilt testen. Dit straalt de website ook uit!

Assortiment
Alles wat ik vind op forums wordt verkocht door cameraland. Op voorraad of niet, er is altijd informatie!

Aanbeveling
De meest duidelijke en informatieve website voor de echte foto liefhebber.

Extra toelichting
Top webwinkel, heerlijke winkel voor kleine accessoires en ook grote aankopen. De facebook wordt ook geniaal bijgehouden.

charlot87 05-09-2013

Duidelijke indeling, productomschrijvingen en betalingswijze.

Kwaliteit- en klantgericht.

Assortiment
Niet alleen heeft Cameraland alles wat je wéét dat je nodig hebt in huis, ook ontdek je regelmatig dingen in de webshop die een fantastische toevoeging aan je fotografieassortiment zouden zijn. Wishlist groeit!

Aanbeveling
Aan iedereen die op zoek is naar een nieuwe camera of benodigdheden beveel ik Cameraland aan, ivm deskundig advies en groot assortiment.

Andress 05-09-2013 Via de website gekocht

De gezochte produkten waren gemakkelijk te vinden via de opties in de zoekmenu's. De produkten staan vermeld met duidelijke uitleg erbij, die het vergelijken eenvoudiger maakt.

Kundig en ervaren personeel, snelle levering.

Assortiment
Geweldig compleet, met de optie om bijvoorbeeld objectieven te zoeken van diverse merken die geschikt zijn voor jouw camera. Superhandig!

Aanbeveling
Overcompleet assortiment, duidelijke website met produkt-uitleg, snelle levering en personeel met verstand van zaken.

Extra toelichting
Waarom geen 10 als score? Ik heb niet alles ervaren. Wat ik ervaren heb, was uitsluitend positief.

B van Oostveen 05-09-2013 In de winkel gekocht

Zeer ruim Assortiment!

Aanbeveling
Er is geen enkele andere winkel waar ik mijn cameraspullen zou kopen dan bij Cameraland Super service!

Extra toelichting
Zeer vakkundig en vriendelijk personeel. Natuurlijk draait het om verkopen maar de verkopers dwingen je niets op, ze geven vakkundig advies waarmee je eigen keuze kan maken en je kan alles rustig uitproberen in de winkel. Er is geen enkele andere winkel waar ik mijn cameraspullen zou kopen dan bij cameraland Super service! De webwinkel is overzichtelijk heeft een ruim assortiment, soms mis ik wel een vergelijk optie. De Acedemy sectie op de website is een welkome toevoeging, maakt de webshop/site completer!

Barry van Beek 05-09-2013

Ik vind de zoekfunctie boven in de webshop super. Geen losse regeltjes en dan zelf maar kijken of het ook is wat je zoekt. Duidelijk en helder.

De webshop is een verlengde van de service in de winkel. Mijn persoonlijke voorkeur gaat altijd uit naar een bezoek in de winkel maar de telefonische support is uitstekend om alsnog je keuze online te bestellen.

Assortiment
Tja, wat kun je daar over zeggen. Het is nog niet voorgekomen dat wat ik zoek niet aanwezig is bij Cameraland.

Aanbeveling
Het is het totaalplaatje wat voor mij Cameraland favoriet maakt. De mensen, de service, de extraatjes qua evenementen, het assortiment en expertise. Of je nu een beginnend fotograaf bent, een pro, een hobbybob, het maakt echt niet uit. Iedereen wordt gelijkwaardig geholpen en de website draagt bij dat ook de mensen die niet alle kennis in huis hebben toch vinden wat ze zoeken.

Extra toelichting
De nieuwe website is een absolute verbetering. De oude kon ik nooit echt blij van worden maar van deze zeker wel. Ookal prefereer ik een bezoek aan de winkel, is de website zeker een must om je te orienteren en het gemak om het dan ook maar meteen te bestellen is top.

jaapdee 05-09-2013

Artikelen zijn makkelijk te vinden. Er staat een duidelijke omschrijving bij de artikelen.

Cameraland neemt de moeite en tijd om vragen uitgebreid en vooral deskundig te beantwoorden.

Assortiment
Ik denk niet dat dit enige toelichting behoeft.

Aanbeveling
Ik weet zeker dat anderen dezelfde mening over Cameraland zullen hebben als ik waardoor mijn advies niet beschaamd zal worden.

Extra toelichting
Cameraland is wellicht niet de goedkoopste webshop maar voor de geringe meerprijs in vergelijking tot anderen koop je een geweldige expertise. En dat mag met recht een "meerwaarde" worden genoemd. Geen enkele moeite is ze teveel om je tekst en uitleg te geven in het geval er onverhoopt iets niet duidelijk mocht zijn.

Skydriver 05-09-2013 Via de website gekocht

henedu 05-09-2013

je hoeft geen nerd te zijn om op de website te grasduinen

cameraland komt zonder meer haar afspraken na.

Assortiment
voor "elck wat wils", beginnende van amateur tot style-professional

Aanbeveling
als je bij Cameraland niet slaagt, dan hoef je eigenlijk niet verder te zoeken.

Martijn Veenman 05-09-2013

Overzichtelijke site (maar bij het zoeken in bijv. de tweedehands is het niet handig om door aanklikken van de items in de linker kolom bij de nieuwe items te komen. Oftewel, het is niet handig om twee keuze-menu's tegelijkertijd op het scherm te hebben).

Bij bestelling via de site was in eerste instantie het tweedehands-product niet (meer) op voorraad. Toen bleek een "optie/reservering" mogelijk op een volgend 2e hands-product dat ik voor dezelfde prijs kon krijgen, ookal was de conditie beter!

Relatief uitgebreid.

Aan iedereen.

Heleen Buitelaar 05-09-2013 Via de website gekocht

Online bestellen en binnen 2 dagen in huis, geweldig je hoeft er niet de deur voor uit!

Is gewoon goed, contact met de klantenservice of een van de medewerkers, vriendelijk personeel.

Van alles in huis!

Aanbeveling
Is gewoon goed, groot assortiment, lage prijs en een goede service.

Extra toelichting
Ben een beginnende fotograaf, overgestapt van compact naar systeemcamera dus had zoveel vragen waar ik een goed en duidelijk antwoord op kreeg. Dus voor een beginnende fotograag is deze winkel een must, duidelijke uitleg en staan altijd klaar voor de vragen die je hebt.

Simon Abbink 05-09-2013 In de winkel gekocht

Perfecte service

Garantie periode is niet bepalend voor service.

Assortiment
Zou niet weten wat we moesten missen

Aanbeveling
Mooiste winkel in de kop van Noord-Holland

Extra toelichting
Alles klopt in de winkel

Gabrielle van Enter 05-09-2013 In de winkel gekocht
Hoefplan

Extra toelichting
ensen altijd vriendelijk, service top.

Vincentv87 04-09-2013

Extra toelichting
Prachtige website en werkt goed. Ik heb snel de juiste camera gevonden!

Hans Simons 01-08-2013 In de winkel gekocht
Breda

vergrotingen besteld en alles liep vanzelf.

Met hulp van de eigenaar/fotograaf kwamen we samen op de beste kwaliteit.

Assortiment
alles waar ik naar vroeg was aanwezig.

Aanbeveling
vriendelijk, geduldig en heel goed bereikbaar.

Zie boven.

sjvd71 21-07-2013 In de winkel gekocht
Alkmaar

Nieuwe site is wat betreft look en feel prettig maar niet alles wordt even makkelijk gevonden. Volgorde niet altijd logisch en filterfunctie functioneert niet goed genoeg. Zoekbalk werkt wel maar alleen als je de exacte benaming van het product kent terwijl je als consument natuurlijk even een kreet ingeeft zoals Sigma 35mm

Erg klantvriendelijk en deskundig. Informele sfeer waar ruimte is voor een grapje.

Voorraad dik in orde.

Aanbeveling
Prima service, zijn bereid mee te denken. Nog even de website een laatste duwtje in de rug geven en het is helemaal in orde.

stefan1996 29-03-2013

Ik vind de klantvriendelijkheid en de snelheid van levering en beantwoording van vragen e.d. SUPER. Ik vind alleen de website die onlangs een andere "look" heeft gekregen minder geworden. Soms komen artikelen en begeleidende teksten niet goed over op de PC.

B. Olympus 25-03-2013

Personeel heeft verstand van zaken. Duidelijke uitleg, en een snelle en nette levering. Zeker aan te raden.

g.m.wijdenes 23-03-2013

Na telefonisch contact vanuit het Utrechtse naar Alkmaar gereden, even moeten wachten in de winkel maar daarna prima te woord gestaan door Eric. Ik wilde eigenlijk een verkeerde aankoop inruilen ofschoon deze niet bij Cameraland gekocht was. Vraag, hoeveel denkt U bij te willen betalen op de body Canon 5D Mark ll, voor het bedrag van mijn antwoord hebben we
de deal af kunnen sluiten, prettig zaken doen met een leuke gesprekspartner. Nadien nog enkele artikelen gekocht via de website, o.a. op advies van Eric een Sigma 85/1.4, magnifiek
objectief en een bijpassend UV filter van een bepaald merk, was wel op voorraad volgens de site doch bleek dit niet waar te zijn. Keurig werd ik gebeld met een ander voorstel, natuurlijk OK.
Leveringen, de volgende dag, na betaling met i Deal. Verpakking verdient een extra pluim, kans op beschadigingen nihil.

staartjager 22-03-2013

Website iets onoverzichtelijk, hoewel zeer compleet. Dit werd echter meer dan goed gemaakt door de uitstekende service en klantvriendelijkheid en de zeer snelle levering! Ik zal hier zeker weer bestellen als ik wat nodig heb.

Philippe P. 17-03-2013

snelle levering,binnen 2 dagen al in huis, prima kwaliteit,personeel weet waar ze over praten als je inlichtingen vraagt.

bvpp00 05-03-2013

Spersnelle levering en goedkoop.Over aftersales en bereikbaarheid kan ik niks zeggen. Bestellen en snelheid van verzenden: zou niet weten hoe het beter moet,

Limburg2 27-02-2013

Site is zeer overzichtelijk en toegankelijk. Klantenservice goed bereikbaar en geven vriendelijk en correcte ondersteuning. Prima prijs voor Het aangekochte product. Meest belangrijke voor internet aankoop: snelle en correcte levering, dus een betrouwbare webshop. Vertrouwen had ik al door de vele andere positieve reviews.
Bij volgende aankoop weet ik hun weer te vinden.

bramvanmaas 12-02-2013

Op FB de aanbieding van de dag gezien.Ik heb hier op gereageerd en de andere dag had ik de gevraagde info.Gezegd dat ik de LC-5 Wireless wel wilde hebben dus toen heeft Cameraland deze voor mij gereserveerd met de vraag wanneer ik het product op wilde komen halen.Ik wilde dit niet op halen vanwege de afstand dus toen heeft Cameraland mij een link toe gestuurd om te bestellen,helaas deze link werkte niet en inmiddels waren we al een 3tal dagen verder.IK heb weer een bericht gestuurd naar Cameraland met de mededeling dat de link niet werkte en kreeg toen bericht van cameraland dat dit hun fout was en dat ik het gekozen produkt bij uitzondering toch kon krijgen voor de occasionprijs en dit is ook gebeurd met dien verstande dat ik een GLOEDNIEUWE LC-5 heb gekregen voor de aanbiedingsprijs,grote klasse van Cameraland en ik ga daar in de toekomst ook vaker bestellen en beveel Cameraland ook aan bij vrienden en bekenden.
PS,na betaling was de LC-5 Wireless de ander dag al in huis,ook weer een pluspunt.

N.A. Schwagermann 09-02-2013

De bestelde camerabody stond op het internet beschikbaar en dit klopte, het was de laatste werd mij verteld bij het ophalen, na dat ik hem had opgehaald was de internetsite gelijk bijgewerkt waardoor deze body niet meer aanwezig was. De site wordt serieus bijgewerkt.Prijs kwaliteit verhouding klopt t.o.v. collega's webwinkels, je wordt keurig en snel geholpen.

barendsfotobar 05-02-2013

Eerst werd ik gebeld door CameraLand met de vraag of de kleuren van het fotoharnas iets anders mochten zijn , dit omdat deze iets anders waren dan als opgegeven. Toen ik hiermee akkoord ging was de bestelling er na 1 dag. En het fotoharnas doet ook nog eens goed wat er is gezegd/ beloofd. Dus alles is goed.

neutcomp 03-02-2013

Goed advies en via mail duidelijke uitleg gekregen over wat "bulk" inhoud. Jammer dat ze toch verzendkosten rekenen voor 99 euro terwijl het voor 100euro gratis is.

A. van den Ham 22-01-2013

Super service! Problemen met artikelen? Cameraland zorgt dat het vlekkeloos wordt opgelost of zorgt voor aantrekkelijke alternatieven. Professioneel personeel met verstand van zaken!

Rene48 21-01-2013

Na constatering van een fabricagefout nam de winkel onmiddellijk zijn verantwoordelijkheid en gaf mij een aantal keuzes; een ander product (gelijke types op voorraad hadden dezelfde fout)) of de het defecte product blijven gebruiken tot een goed procuct was geleverd. Geen gezeur en een service die je nog maar zelden tegekomt!
Online prijzen met een ouderwetse service. Een winkel om terug te komen.

JokeBeersBlom 15-01-2013

Ik ken de winkel in Alkmaar, de bereikbaarheid vind ik daar dus wat minder. Levering is bijzonder snel en dus prima, aangekochte occasion is ook in uitstekende staat.

eeappel 09-01-2013

Supersnelle levering. En er is een echte winkel waar je altijd terecht kan met vragen. Ook handig, toch?

Murgi 06-01-2013

6,5
De foto en de naam van de product on de website van Cameraland waren niet overeengekomen.
Ik kreeg NIET het bestelde product.
De prijs van het product en verzendkosten zijn terug betaald maar de ons verzendkost is niet terug betaald.

noveenia 04-01-2013

Fast processed and delivered.
I was well informed the status of the order.
Nice price! Nice website.
Good product with full battery.

Jac van der Zanden 03-01-2013

Gemakkelijk en gebruiksvriendelijke webshop.
Prijzen incl verzendkosten.
Vandaag besteld, morgen in huis.

wouter0602 03-01-2013

Bestellen ging erg makkelijk, ze waren de enige die dit product op voorraad hadden.

Ik werd de ochtend na de bestelling gebeld dat het product op voorraad was, maar dat de verpakking ontbrak, Jammer dan...Dus gewoon laten komen.

Het enige nadeel is dat de factuur onder het verzend etiket zat waardoor het onbruikbaar is geworden. Ik heb rond 15:30 uur gemaild voor een kopie factuur in PDF formaat, helaas nog niet binnen. Zal morgen wel komen ;)

jf vrolijk 01-01-2013

zeer snelle levering vaak binnen een dag
een minpunt je kan onder aan de site een vraag stellen maar daar wordt niet op geantwoord, snap niet waarom niet?
de vraag was belangrijk omdat ik wilde weten of een bepaalde lens in de lens pouch paste.

NathanB 28-12-2012

Ik ben al meermalen bij hen in de winkel geweest en nu eens een bestelling via de webwinkel geplaatst. Er is geen winkel waar men meer van fotografie af weet als daar! Altijd een ongedwongen sfeer en nooit een aankoopverplichting!
De webwinkel zou nog completer worden met afbeeldingen van het product. Verder is alles goed. Bestelproces, informatievoorziening, betaling en levering. Ik zou Cameraland zowel online als in de winkel van harte aanbevelen!

mg.degroot 27-12-2012

Prima prijzen, snelle levering en goede communicatie over order status / annuleren geplaatste orders.
Cameraland.nl is een uitstekende webwinkel waar ik in de toekomst weer zal kijken als ik iets op dit gebied nodig heb.

Rhea 25-12-2012

Snelle en correcte levering waarbij, bij navraag naar het product, de vraag zeer correct door personeel is beantwoord.

JoostM91 22-12-2012

5,2
Niet zo tevreden. Samen met mijn vader tijd ruim jaar terug bij deze winkel geweest. Hadden de camera die ik wilde (1100D) en de lens die mijn vader wilde, Tamron 18-270.
Bij aankoop kwam de verkoper superlatieven te kort, meer dan geweldige lens. Echter kwamen al snel problemen met de scherpstelling naar voren. Aantal keer terug geweest naar Alkmaar (100km enkele reis....), maar daar kregen we letterlijk de opmerking naar ons hoofd geslingerd ''Ja maar meneer, deze koopt u voor het bereik, niet voor de kwaliteit'' Pardon?
Na enkele weken en een opsturing naar de fabriek omgewisseld voor een Sigma 17-85. Totaal andere lens, dus. Cameraland wilde geen nieuwe 18-270 geven, want die van ons konden ze niet meer ''als nieuw'' verkopen. Eh.. wiens probleem is dat? Uiteindelijk na veel gezeur via de importeur een nieuwe 18-270 gekregen, maar wij komen hier NOOIT weer.

rickbrug 17-12-2012

Goede prijs, snelle levering. Volgens mij de enige echt relevante zaken voor een webwinkel. Voor mij is er geen enkele reden om hier niet de volgende keer weer een aanschaf te doen. Gr.

Arie.69 17-12-2012

De leveringstijd is grandioos, er zaten maar 18 uur tussen bestellen en levering aan de deur. Aanrader!

Jandeilander 15-12-2012

Sinds augustus 2008 heb ik al diverse aankopen via internet maar ook in de winkel gedaan. Mijn complimenten voor de snelle levering, meestal binnen 2 dagen hier op Texel !! Vragen worden vakkundig behandeld, zowel via internet als in de winkel. Met zoeken naar b.v. nieuwe objectieven kom ik toch altijd weer bij Cameraland terecht !!!

Bedankt voor de goede en vriendelijke service !!!

OD66 07-12-2012

Prima winkel, snelle levering zoals afgesproken. vakkennis van de mensen in de winkel. stellen terecht de vraag : waar wilt u het voor gaan gebruiken.

iron883 26-11-2012

had dit onderwaterhuis zeer snel in huis voor een ongelooflijk lage concurerende prijs!
alles netjes verpakt.

fjcs1948 23-11-2012

4,5
Op 22-11-2012 alsnog het goede door mij bestelde produkt ontvangen, met excuses voor het niet op juiste wijze behandelen/afhandelen van mijn klacht.

fjcs1948 18-11-2012

Besteld op 14-11-2012.
De website is overzichtelijk maar bevat per produkt soms geen of zeer weinig informatie. Het bestellen gaat moeiteloos en de levering is vlot, op 16-11 het pakje ontvangen. Het door mij bestelde heb ik niet gekregen maar kreeg een ander produkt. De klantenservice was onbereikbaar, na 20 minuten in gesprek/de bezettoon heb ik de moed opgegeven, dan maar een mail gestuurd. Ik kreeg daar 's avonds een reactie op, men zou uitzoeken hoe het mogelijk was dat ik het verkeerde produkt had gekregen, men zou daar op vrijdag 17-11 uitsluitsel over geven, het is nu 18-11 en nog niets gehoord of gelezen, een slechte zaak. Cameraland is mij aanbevolen maar ik denk dat ik een éénmalige bestelling heb gedaan.

Tonyvannn 11-11-2012

Correcte en duidelijke informatie op site, zowel wat producten betreft als aankoopprocedure.
Levering is vlot en goed verlopen in België

Nordmende 09-11-2012

Alle door mij gewenste artikelen waren op voorraad en aantrekkelijk geprijsd.
Het bedrijf is telefonisch prima bereikbaar en ik ben door diverse medewerkers netjes en deskundig te woord gestaan.
De bestelling is voortvarend afgehandeld en ik ben per mail goed geinformeerd over de status van de bestellng.
Ik had de artikelen zeer snel in huis.
Een door mij na ontvangst van de camera gestuurd mailtje werd binnen een uur beantwoord.
Wat mij betreft voor herhaling vatbaar.