Alternate - Reviews & Ervaringen

Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over Alternate.

Alternate stelt zich voor

Alternate is van oudsher één van de grotere online leveranciers van computers, computercomponenten en multimediaproducten in Europa. In de loop van de jaren is het assortiment steeds verder uitgebreid met aanverwante producten als huishoudelektronica, gereedschappen en speelgoed. Tegenwoordig worden vanuit logistieke centra in Duitsland, Nederland en België alle landen in Europa beleverd, zowel rechtstreeks naar de eindgebruiker of als fulfilment partner voor andere verkopers. Alternate is daarmee één van de meest succesvolle e-commerce ondernemingen in haar branche.

Deze score is gebaseerd op 94 goedgekeurde reviews die geschreven zijn in het afgelopen jaar. In de gemiddelde beoordeling tellen oudere reviews minder zwaar mee dan de meest actuele reviews. Lees meer over deze berekening

8,2

Fred Vermanen 11-12-2018

Eerste en laatste keer dat ik hier heb besteld!

Ik had een processor besteld, dit was de verkeerde dus stuurde hem terug. Deze was vervolgens een klein beetje beschadigd, dus stuurde ze hem naar mijn terug. Deze heb ik nooit ontvangen en hun beweerde dat ze verkeerd artikel hadden verstuurd, namelijk een videokaart (deze heb ik echter nooit ontvangen). Toen hadden hun mij een ultimatum opgesteld en gezegd als ik de videokaart terugstuur dat ik de processor krijg. Helaas heb ik de videokaart nooit mogen ontvangen en de processor waarvoor ik betaald heb dus ook niet. Hiervoor wou ik dus een postonderzoek laten starten, maar vanwege gebrek aan tijd was ik volgens hun hier te laat mee. Dus kreeg ik een rekening van €309 euro van de videokaart die ik aan hun moest betalen omdat hun het verkeerde product opsturen. Echter heb ik nog altijd de videokaart niet ontvangen en moet hier wel voor betalen. Let allemaal goed op voordat u op deze site besteld, ze kunnen namelijk heel achterbaks zijn en je voor kosten laten opdraaien!

Pluspunten

• -

Minpunten

• Retourproces
  • Klantenservice

maartuhr 01-12-2018

Niet leverende webshop met zeer slechte (klanten-) service

Op blackfriday een zelfbouw PC besteld met onderandere atrikelen die actie korting hadden. Alternate gaat echter niet leveren en sturen mij het verzoek om opnieuw te bestellen. De actieprijs is ondertussen natuurlijk niet meer geldig. Direct mail gestuurd naar alternate, maar geen enkele klantgerichte reactie. Voor mij deze shop dus nooit meer.

Pluspunten

• -

Minpunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

BLAKEMORTIMER 30-11-2018

Jammer zeggen en doen@!

Ik heb een controler gekocht van XBOX.
Stond levertijd 5 dagen. Nu nog steeds geen geen bericht van dat het aangeboden is bij post NL door Alternate. Kijk ik vandaag op hun site staat er bij het zelfde artikel. Levertijd 3 dagen. Begrijp er niets meer van.

Pluspunten

• -

Minpunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Mangobay 29-11-2018

Slechte communicatie en Service

Hier een moederbord gekocht voor mijn computer, hij was op voorraad.
Vervolgens 4 dagen later was er nog steeds geen mail binnengekomen dat het pakketje was bezorgd.

Ik kwam er zelf achter dat het product voor een onbekende termijn leverbaar was en ze zouden een mail sturen om dit aan te geven maar dit is niet gebeurd.

Vervolgens gebeld om dit te horen te krijgen en ik kreeg 2 opties, wachten of annuleren. ze boden me geen alternatief aan en daar stopte de service.

natuurlijk gelijk geannuleerd en naar een concurrent gegaan.

zeer slecht.

Pluspunten

• -

Minpunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Klantenservice

oomagent 27-11-2018

Voel mij belazerd

De levering was in orde, verder niets goed te melden. PC gekocht met de vraag of uitbreiding van harde schijven (intern) mogelijk was. Ja was het antwoord, nee de realiteit. Heb de PC na 1 jaar geopend, maar geen bay of kabel uitbreiding mogelijk. Zelfs geen mogelijkheid om met een PCI-kaart uit te breiden.Nu kan men niets voor mij betekenen na 1 jaar, dat hadden de experts van dit bedrijf mij ook niet gemeld,had ik de pc maar de eerste dag moeten openen. Valse voorlichting en de service eindigt bij de voordeur.Ja, je kunt een klacht indienen maar ik weet het antwoord al.

jvw 15-11-2018

Klant ontvriendelijk bedrij

Elke afspraak die je maakt wordt niet nagekomen. 5X gebeld en 5x toezeggingen zelfs voor def bestellen keiharde toezeggingen. Geven aan dat hun leverancier het probleem is. Maar ik heb overeenkomst met Alternate en niet hun leverancier. Spullen geannuleerd moet 4 weken wachten op terug storting omdat hun administratie geen deel annuleringen kan crediteren. Zelf nog oplossing aangebonden, maar niet open voor oplossing verstoppen zich achter hun eigen regels. Consumenten afspraken en wettelijke uitgangspunten gelden bij deze partij niet. Want het is klant zijn probleem en niet hun probleem. letterlijke uitspraken medewerkers en leidinggevende. Nooit meer hier naar toe. Nu ergens anders besteld en ook gebeld vooraf en volgende dag netjes geleverd.

Pluspunten

• -

Minpunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice

Agda 08-11-2018

Snelle service

Was veel goedkoper dan de concurrentie..volgende dag al in huis en keurig verpakt ..na de bestelling alternate op internet opgezocht, zag toen veel kortingsaanbiedingen..jammer dat ik die niet kon gebruiken na mijn bestelling

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice

Minpunten

• Verzendkosten

jojanzing 05-11-2018

Unreliable

I ordered a motherboard based on the specifications on their website. After installing most of my components, I discovered that the listed components were incorrect. The only solution offered by customer service was to spend more money in order to get a motherboard that actually has the specs that were listed.

After 1+ week of calling customer service daily, I decided to get a refund and buy the new motherboard on a different site, for less money with faster delivery!

Pluspunten

• -

Minpunten

• Levertijd
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice

Roel 03-11-2018

Product defect? Geen probleem, als de klant maar betaald.

Ik had een pc besteld bij Alternate. Na het in elkaar zetten blijkt het niet te werken.
Na contact opgenomen te hebben met de klantenservice krijg ik te horen dat het product teruggestuurd moet worden op mijn kosten! (inclusief verzekerd versturen) Ook wordt er sowieso 30 euro in rekening gebracht en nog 15 euro per kwartier aan arbeidskosten.

Waarom moet de klant betalen voor iets wat defect geleverd is?

PC is nu nog bij Alternate, maar bij navraag hoe lang het gaat duren krijg ik te horen dat het misschien nog weken kan duren als ze geen defect vinden en het product naar de leverancier terug moeten sturen.

Waarom moet de klant extra betalen en lang wachten voor iets wat Alternate snel zou moeten oplossen door kosteloos het defecte product te vervangen door een nieuw werken product?

Pluspunten

• -

Minpunten

• Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice

Roel 13-11-2018

Op de site staat dat ze proberen binnen 2 weken het product terug te sturen.
Als je dit vertelt aan de klantenservice dan ontkennen ze dat.
Ook fijn dat ze na bijna 2 weken nog niet kunnen vertellen wat er aan de hand is.

willem hage 29-10-2018

klasse geregeld . volgende dag alles keurig in huis

De shop geef duidelijk alles weer en goede informatie. tevens wordt je goed begeleid door alle velden voor je betaling keurig

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Swaphelaer 27-10-2018

Al jaren een prima (web)winkel. Super service.

De site is een van de makkelijkste om te zoeken en te filteren.
Prijzen zijn prima en concurrerend.
Goede service (had een vraag tijdens het bouwen) en werd direct verder geholpen.
Spullen werden een dag eerder geleverd dan aangegeven dus kon nog sneller beginnen.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Arjen Hissink 18-10-2018

Niets kopen hier als je van plan bent het te gebruiken

Ik ben van mening dat dit bedrijf niet klantvriendelijk is en heel slecht om gaan met problemen die klanten ondervinden.
Heb je na 7 jaar wachten en sparen eindelijk geld om een nieuwe gaming computer te kopen. Je zoekt een mooie uit bij Alternate.nl en krijgt alles netjes binnen. Je start de computer op en hij werkt goed voor 1 dag. De volgende dag gaat de computer na een keer opnieuw opstarten niet meer aan. Moederbord stuk. Bel je de klantenservice en willen ze het moederboard gaan terug sturen naar de fabrikant om te repareren en moet je meer dan 2 weken wachten totdat je weer een werkende computer hebt. HET IS EEN DAG OUT!!!! Repareren??? Ik heb de prijs betaald voor een nieuw moederboard! niet voor een refurbished gebruikt moederboard!!! Een fatsoenlijk bedrijf niet eens aarzelen om je direct een nieuw exemplaar toe te sturen, maar nee ze houden voet bij stug. Uiteindelijk naar de showroom gereden en na veel moeilijk doen mijzelf te moeten hebben beroepen op het recht om binnen 14 dagen van je koop af te zien konden ze er niet meer onderuit om het moederboard in te nemen en mij mijn geld terug te geven waarbij ik direct hetzelfde moederboard heb gekocht. Toch nog na veel pijn en moeite op dag 3 na aankoop een werkende computer. Nu na een paar maanden gaat weer het moederboard stuk na opnieuw opstarten. Weer dezelfde fout lampjes en weer geen computer meer. Weer de klantenservice gebeld en het verhaal uitgelegd dat dit al het tweede nieuwe moederboard is wat hetzelfde probleem heeft en ik absoluut geen vertrouwen meer in dit merk en type moederboard heb.
Nu kwam de klantenservice met het verhaal dat ik het moederboard terug moest sturen en dat ze zouden kijken om het moederboard om te ruilen voor een ander merk gelijkwaardig moederboard. Dit gedaan en na een week wachten komen ze terug met het verhaal dat ze het moederboard eerst terug gaan sturen naar de fabricant en als de fabrikant toe gaat geven dat het een fout was in hun product en de fabrikant het product vergoed naar Alternate toe dat ze het dan pas gaan omruilen voor een ander merk moederboard. En als de fabrikant niet toegeeft dat het een fout in hun product is krijg ik het zelfde moederboard gerepareerd terug. ZIT IK NA EEN PAAR MAANDEN WEER MET ZELFDE PROBLEEM EN WEER WEKEN ZONDER COMPUTER!!!! volgende keer maar naar een ander bedrijf gaan met ons geld want dit bedrijf wil wel de lusten hebben maar niet de lasten ten kosten van ons de klant. Klant is geen koning hier!

Pluspunten

• -

Minpunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden

Tom 18-10-2018

Goede ervaring tot ik met de klantenservice te maken kreeg

Ik heb jarenlang mijn onderdelen besteld bij Alternate en altijd kwam het binnen wanneer het binnen moest komen en kreeg ik de juiste onderdelen. Tot mijn laatste bestelling. Ik had een Wireless headset besteld, maar ik kreeg de wired versie binnen. Mij gericht tot de klantenservice en gevraagd hoe dit opgelost gaat worden. Ik moest hem terug sturen, zij gingen kijken of alles klopte en dan kreeg ik de juiste opgestuurd. Pardon! Jullie maken een fout en ik moet daardoor minimaal een week langer wachten op het juiste product? Sorry, dat gaat er bij mij niet in. Dit was mijn laatste bestelling bij alternate.

Cor 01-10-2018

Alternate: eens en nooit meer

Op 16-4-2018 hebben wij een nieuwe Asus laptop gekocht bij Alternate en deze werd bij ons aangeleverd op 17-4-2018. Deze laptop had een aankoopwaarde van 1599,- Euro, niet echt een instap modelletje dus. Toen wij de laptop online wilde registreren bij Asus ging dit echter niet.
Wat bleek, onze laptop was reeds al een keer geregistreerd geweest op 16-2-2018.
Oftewel, we hadden voor een nieuwe laptop betaald, echter we hadden geen nieuwe laptop gekregen, want deze was al eens door iemand gebruikt geweest, gezien de registratie op 16-2-2018.
En nu maakt het me niet uit of deze laptop 1 dag, 1 week, of 2 weken gebruikt is en vervolgens teruggestuurd naar Alternate, omdat deze om wat voor reden dan ook niet beviel. Het gaat er mij om, dat als ik voor een nieuw product betaal, ik ook een nieuw product moet krijgen en niet een die al gebruikt is.
Wij hebben Alternate hier mee geconfronteerd en de vraag gesteld hoe ze dit gaan oplossen. Nou, niet dus. We kregen we het volgende antwoord en ik citeer: “De producten die in nieuwstaat bij ons terugkomen, kunnen worden verkocht als een nieuw product. Mocht er enige twijfel zijn aan de werking of de staat van het product, zal het product altijd via onze outlet worden verkocht. Het is mogelijk dat de notebook al eerder is geregistreerd bij Asus. Helaas kunnen wij dat niet ongedaan maken. Dit heeft echter geen invloed op de garantie”.
Blijkbaar is het de normaalste zaak van de wereld bij Alternate dat ondanks een klant voor een spiksplinternieuw nieuw product betaalt, er een zo goed als nieuw ogend product wordt geleverd, zonder hiervan de klant op de hoogte te brengen.
Dus mocht iemand van jullie de behoefte niet te kunnen weerstaan om eens lekker ouderwets genaaid te worden, mentaal voor gek te worden verklaard en een service wenst van lik me reet, doe dan vooral uw bestellingen bij Alternate.
Wilt u echter waar voor uw geld, dient u toch echt bij een andere aanbieder te zijn.

J. v.d. Haar. 01-10-2018

toppie!

Groot aanbod en simpel betalen met PayPal! En snelle levering van de spullen. Overweeg om nog een ventilator te bestellen. Het lijkt wel een hovercraft. (prima ding.)

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

J. v.d. Haar. 28-09-2018

toppie!

Piediepew 14-09-2018

Wat een waardeloze winkel

Begin augustus een nieuwe pc laten assembleren door alternate t.w.v 1830,- euro. Anderhalve week later begon de pc al gebreken te krijgen waarop ik alternate een mail heb gestuurd. Ik moest de pc terug sturen en had dit 16 augustus ook gedaan. 17 augustus was ie daar ook binnen.

Week erna gebelt wat de stand van zaken was, kreeg te horen dat ze er nog niet aan toe gekomen waren. Weer enkele dagen gewacht en weer gebelt. Waren er nog steeds niet aan begonnen. Toen was ik er klaar mee en wilde ik mij op mijn retourrecht beroepen.

Dit was mogelijk maar dan ging wel de assemblage en Windows 10 installatie kosten eraf. Toen ik zij dat ik dat prima vond werd er ineens gezegt dat de pc wel beschadigd binnen was gekomen ( krassen, beschadigingen) en dergelijke en dat hij nog eerst na gekeken moest worden.maar dit wel de prijs verder kon drukken.

Natuurlijk is dit gewoon uit de lucht gegrepen, en als je andere reviews leest ook een handelsmerk van Alternate om zo minder terug te moeten betalen.

Ik gaf aan dat ik voor het inpakken foto's van de pc had gemaakt en dat ie in nieuwstaat opgestuurd was en als hun anders beweren ik de rechtsbijstandverzekering inschakel, werd ik plotseling in de wacht gezet want ze moest iets overleggen met een collega. Nu werd er gezegt dat ze denken dat er krassen op zitten en ze dit nog moesten nakijken.

Na lang wachten, mailen en bellen eindelijk vandaag 14 september mijn geld binnen exclusief assemblage en Windows 10.

Maak foto's bij retourzending anders maken ze er misbruik van!

Was de eerste keer alternate maar ook de laatste.

Pluspunten

• -

Minpunten

• Retourproces
  • Klantenservice

Nicole 02-09-2018

Geweldige service; alerte medewerkers!

Minderjarige zoon laptop besteld. Alternate heb vervolgens met ouder contact genomen voor verificatie. Hierdoor werd bestelling iets wat vertraagd maar kan erg veel lof uitspreken dat men dit toch nagaat. Door de vertraging heeft mijn zoon als compensatie een geweldige goodiebag ontvangen. Was de 4 dagen wachten zeker waard! Mijn zoon was dolgelukkig met zijn eerste grote aankoop. Super bedankt voor jullie oplettendheid en medewerking. Betrouwbare webshop!

tranceguy 31-08-2018

Alternate review

Snelle en overzichtelijk webshop, waarbij je de producten die je zoekt makkelijk vindt. Duidelijke info bij de producten en uitgebreide betalingsopties. Ik heb hier vaker besteld en ben zeer tevreden over deze shop. Is ook een van mijn voorkeurswinkels.

crperk44 30-08-2018

Slechte service

Zelf zo stil mogelijke PC i7/GTX1070 samengesteld maar door Alternate laten op/inbouwen met Windows 10; de beeldschermen gaven geen beeld, op verzoek van servicedesk de PC opengemaakt en de grafische kaart bleek niet goed in de connector te zitten. Volgens mij kwam dat door verkeerde montage, de connector was zelfs beschadigd. Volgens Alternate was de transporteur schuldig omdat de zware kaart door ruwe behandeling los geschoten kon zijn hetgeen vaker voorkwam; wanneer dat zo is zou de kaart anders gefixeerd of verpakt moeten worden!
De kaart provisorisch vastgezet en alles werkte. Alternate drong toch aan op retourzending voor de garantie. Teruggestuurd en paar dagen later telefoontje: connector op moederbord kapot maar niet meer leverbaar. Telefonisch akkoord met ander moederbord. Volle week niets meer gehoord, ja, Ik had dat per email moeten bevestigen? Wat had ik moeten bevestigen, geen vervangend voorstel gekregen, nog steeds niet! Benieuwd of ik die PC ooit nog terugzie!

Pluspunten

• -

Minpunten

• Afleverservice
  • Klantenservice

Clement 25-08-2018

Eenvoudig bestellen, makkelijke site en zeer snel geleverd. Super. Ik heb al vaker goede ervaringen met Alternate.

Pluspunten

• Levertijd
  • Verzendkosten
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

ClevanH 20-08-2018

Goede prijs kwaliteit verhouding plus snelle levering

Goede prijs kwaliteit verhouding plus snelle levering. Makkelijke toegankelijke website, waarin je snel kunt bestellen en veilig betalen. Direct e-mail ter bevestiging en info over de status van de bestelling.

Pluspunten

• Levertijd
  • Verzendkosten
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Annemarie 17-08-2018

Snel en correct

Makkelijk toegankelijke en overzichtelijke site, bestelling snel geplaatst en betaald, product op aangegeven tijd ontvangen in deugdelijke verpakking!

Houtman 31-07-2018

Belazerd.

Al heel lang klant.
Ik had een pc samengesteld twv 2500 euro.
Eerst bleek dat bepaalde zaken niet aanwezig waren.
Andere producten uitgezocht met een medewerker.goed geadviseerd en geholpen.
Echter thuis gekomen bleek dat het moederboard al was uitgepakt geweest. En was de processor socket beschadigd.
Volgens alternate kan dat niet en heb ik dat gedaan.
Mijn nee hun ja.
Valt buiten garantie dus ja 200 euro in lucht opgegaan.
Volgens msi moet ik het met alternate oplossen.
Ik kom NOOIT MEER BIJ ALTERNATE.!!!!!

Pluspunten

• -

Minpunten

• Retourproces
  • Klantenservice

schotte 23-07-2018

slechte service

xxx service zit al 2 dagen op een retour formulier te wachten voor een defecte SSD.
krijg ik eindelijk bericht moet ik eerst fotos maken en vertellen wat er stuk is.

vroeger downloade je dat formulier meteen had ik het voor het weekend al kunnen opsturen.
ze moeten geen extra drempels opgooien en gewoon mn kapote troep aan pakken.