Alternate - Reviews & Ervaringen

Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over Alternate.

Alternate stelt zich voor

Alternate is van oudsher één van de grotere online leveranciers van computers, computercomponenten en multimediaproducten in Europa. In de loop van de jaren is het assortiment steeds verder uitgebreid met aanverwante producten als huishoudelektronica, gereedschappen en speelgoed. Tegenwoordig worden vanuit logistieke centra in Duitsland, Nederland en België alle landen in Europa beleverd, zowel rechtstreeks naar de eindgebruiker of als fulfilment partner voor andere verkopers. Alternate is daarmee één van de meest succesvolle e-commerce ondernemingen in haar branche.

Deze score is berekend op basis van 50 reviews die geschreven zijn in het afgelopen jaar.

Frank 09-03-2017 Via de website gekocht

Snelle levering en goede verpakking.

Product was goed beschreven en voldeed aan mijn eisen. Daarnaast was het artikel ook scherp geprijsd.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Kainive 09-03-2017 Via de website gekocht

Top webwinkel

Ik vind dit een erg gebruiksvriendelijke site.
Het is erg makkelijk te zoeken en de specificaties staan er netjes bij. Ook is het systeemet afrekenen erg goed. Het duurt niet lang tot je kunt afreken bij je bank. Ook is het een top bezorging, ik had het al in huis de dag nadat ik het bestelde.
Conclusie: beste hardware site van Nederland

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Gabor 09-03-2017 In de winkel gekocht
Hoofdkantoor

Breed Assortiment

Nederlands meest brede assortiment. Het is een extreem hoge uitzondering als ik mijn exotische producten hier niet kan vinden. Van ventilatoren, rand apparatuur en interne onderdelen.

Gerrit 09-03-2017 Via de website gekocht

Snelle en betrouwbare levering

Is ze wederom gelukt om een zeer betaalbaar product en snel te leveren .
Kijk voor een volgende aanschaf zeker bij deze website.

skyblue 09-03-2017 Via de website gekocht

fijne communicatie

had een aantal producten besteld , helaas was een product binnen een paar dagen kapot.
email gestuurd en binnen 30 min respons.
opgestuurd dag erna mail van ontvangst. dag 2 mail van test. dag 4 test uitslag en nieuwe verzending erachteraan. binnen de week mijn vervangend product weer in huis. top

Pluspunten

• Retourproces
  • Klantenservice

Minpunten

• -

Barry 08-03-2017 Via de website gekocht

Beste prijs. Goede service.

De gunstigste prijs die ik vinden kon.
Er werd netjes contact op genomen over de levertijd.
Een correct product afgeleverd.

Pluspunten

• Afleverservice

Minpunten

• -

Wild 08-03-2017 Via de website gekocht

Snel en goedkoop!

Ik wist niet dat Alternate ook Lego verkocht! Maar ze kwamen als goedkoopste naar voren en het werd de volgende dag al geleverd. Helemaal tevreden dus!

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden

Minpunten

• -

J de Roos 08-03-2017 Via de website gekocht

Fijne artikelen

Veel artikelen m.b.t. de pc die ik wil aanschaffen zijn te koop bij Alternate voor een goede prijs en op tijd geleverd. Iedere keer weer. Een winkel om steeds weer bij terug te keren om iets te bestellen.

MajorGlory 08-03-2017 In de winkel gekocht
Alternate Barendrecht

Positieve ervaring en naar verwachting

Van te voren online mijn systeem in hoofdlijnen samengesteld. Vervolgens met de 'winkelwagen' naar de zaak zelf gegaan. Hier mijn configuratie laten nakijken door de medewerker. Deze kwam met enkele goede/nuttige aanpassingen. Hierdoor uiteindelijk met een systeem meer dan naar wens de zaak uit gelopen.

Enige (hele) kleine minpuntje is de extra 1,5% bij betaling met creditcard.

Daan Lappee 08-03-2017 Via de website gekocht

Goede service

Kort geleden heb ik bij Alternate een ssd besteld. Deze zou de volgende dag geleverd worden, maar ik had hem niet binnen. Toen ik de volgende dag gebeld had naar de klantenservice van Alternate, bleek dat er een fout zal in het voorraadsysteem. Ik ben meteen goed geholpen en hebben wel besloten om een andere ssd te kiezen, zodat ik zo snel mogelijk een ssd binnen had.
De volgende dag kreeg ik mijn pakketje keurig op tijd in goede staat binnen.
Ik ben tevreden over de service die ze bij Alternate leveren!

Nicky 08-03-2017 Via de website gekocht

Goedkoop en goede service

Goede service. Als je ophaalt, snel geregeld. Het product is van goede kwaliteit en goede prijs. Arsortiment zeer uitgebreid, veel keuzes!

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Paul Karsmakers 08-03-2017 Via de website gekocht

Vertrouwde kwaliteit

Alternate levert al lang niet meer alleen PC's en onderdelen. Ik wist echter nog niet dat ook LEGO in het assortiment zit. Aangename verrassing! Tijdig geleverd, goed verpakt.

Pluspunten

• Afleverservice

Minpunten

• -

Ger van Dongen 08-03-2017 In de winkel gekocht

Wifi adapter

ik vindt de vakkundigheid van deze winkel geweldig,
ik kom hier omdat het ook in de buurt is.
en de hulp goed is.

Bram De Bruin 08-03-2017 Via de website gekocht

Snelle en goede bezorging.

Producten keurig op tijd bezorgd en nog zeer veilig verpakt ook. Toch fijn om te weten dat je nieuwe processor van ~500 euro veilig aankomt. Zelf heb ik een keer te maken gehad met een product dat niet naar behoren werkte. Dit product opgestuurd (het was een ssd die naar 5 maanden kapot was gegaan) en het geld in krediet terug gehad, hiermee mocht ik gelukkig (met aanbetaling) een andere soort ssd kopen omdat het model over het algemeen kuren vertoonde. Kortom, topwinkel!

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Retourproces
  • Klantenservice

Minpunten

• -

Visual 08-03-2017 Via de website gekocht

Service Alternate

Alternate is een computer onderdelen winkel voor mij. Ik haal er al mijn onderdelen weg wanneer ik ze nodig heb. Bij mij is alles altijd optijd geweest. Het enige is dat het niet altijd goed werkt. Of schade in transport of snel defect. Dit is natuurlijk niet de fout van alternate en van de producent of de bezorgservice. Een tip voor alternate, zet breekbaar op de doos ;). Hiernaast de service is uitstekend. Klantenservice is altijd vriendelijk en helpt snel met problemen.
Hierom kan ik alternate aanbevelen voor computer onderdelen.

Pluspunten

• Verzendkosten
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden

Minpunten

• -

Vincent 08-03-2017 Via de website gekocht

Snelle behandeling van mijn bestelling

Goed onlinewinkel, makelijk te bestellen produkten, makelijk betalingsmogelijkheden. Service is uitstekend.

Bob 08-03-2017 Via de website gekocht

Oke oke service

Erg gerommel gehad met waterkoeler die teruggestuurd werd voor een RMA. Moest een nieuwe uitkiezen voor het aankoopbedrag omdat hij niet meer te krijgen was. Maar ik kreeg geen geld terug en moest(!!) het in hun webshop uitgeven waar geen vergelijkbare koeler te vinden was.

Pluspunten

• Verzendkosten

Minpunten

• Retourproces

H. Roos 08-03-2017 Via de website gekocht

Top winkel

Snelle levering, ruim aanbod en goede service aan de telefoon.
Regelmatig wat besteld en iedere keer tevreden!

Robert Michael 08-03-2017 In de winkel gekocht
Barendrecht

Nooit teleurgesteld en prima retour policy

Kom er al jaren, soms door er even naar toe te rijden, soms via de post. Niet altijd de goedkoopste maar daar staat een top service en dienstverlening tegenover.

Pluspunten

• Retourproces
  • Klantenservice
  • Vakkundigheid personeel

Minpunten

• -

Sebastian 08-03-2017 Via de website gekocht

Prettige manier van online computer producten kopen.

Het gemak van navigeren op de site, zoeken & vinden, toevoegen en bestellen van producten hebben mij weer doen kiezen voor Alternate.nl. Het snelle verzenden en ontvangen helpen daar zeer zeker een handje in mee.

John 08-03-2017 Via de website gekocht

Goede site en service

Goede site en service tijdens de bestelling nog contact met een van de medewerkers gehad en prima geholpen
Echt top

Phum Minderman 08-03-2017 Via de website gekocht

Geweldige Spullen

Deze winkel is heel goed, goede prijzen en snelle service. Ik heb zelf heel heel goed toetsenbord gekocht voor een lage prijs. Koop je producten hier!!!

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Nazif 08-03-2017 In de winkel gekocht
Rotterdam

excellent geholpen

wij moesten een beamer kopen voor onze presentatie die we op een zondag moesten houden. op zaterdag hebben we de beamer gekocht die op voorraad was en ook nog eens enkele tientjes goedkoper is dan elders. de medewerker heeft ons goede advies gegeven en was zeer behulpzaam.

Pluspunten

• Retourproces
  • Klantenservice
  • Vakkundigheid personeel

Minpunten

• -

Turi 08-03-2017 Via de website gekocht

Hele betrouwbare winkel!

Ik heb al een aantal producten bij de webshop van alternate gekocht. Ze leveren de producten heel snel en hebben de meeste producten ook altijd op voorraad. De kwaliteit van de levering was ook zeker niet slecht. Alles netjes in door met lucht zakken erin. Allemaal netjes.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden

Minpunten

• -

Rob 08-03-2017 Via de website gekocht

Elke keer weer zeer tevreden

Ik heb vaker bij Alternate onderdelen besteld en ik vind elke keer wat ik nodig heb in het assortiment. De website is overzichtelijk en compleet. Zeker voor computeronderdelen is Alternate de volgende keer weer mijn eerste keus.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Tom van Kuik 08-03-2017 Via de website gekocht

Goede kwaliteit

Overzichtelijke website, duidelijke uitleg en product specificatie. Goede foto's en soms filmpjes met uitleg. Echt een aanrader voor de computer liefhebbers en snelle levering

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

John 08-03-2017 In de winkel gekocht
Ridderkerk

Niet klantvriendelijk en business gericht

Via de website zakelijk meerdere keren getracht een bestelling te plaatsen, maar door onbekende oorzaak niet gelukt. Omdat we dringend een kapotte PC moesten vervangen maar naar de winkel gereden met een print-out van het winkelwagentje.

Daar aangekomen blijkt de openingstijd verschoven van 10.00 uur naar 11.00 uur dus onverrichter zake weer terug naar de zaak gereden, om na een uur weer terug te moeten komen, om daar vervolgens aan te moeten sluiten in de rijen tussen consumenten.

Kortom een zakelijke balie zou wellicht een aanrader zijn? Ik kom daar immers niet om leuk te shoppen, maar om noodzakelijke producten te halen zodat we snel weer verder kunnen.

Bij de balie vervolgens netjes geholpen, hoewel een aantal dingen niet op voorraad bleken te zijn die volgens de website direct leverbaar waren.

Bij het afrekenen bleek dat ik 1,5% toeslag moet betalen vanwege het afrekenen met een zakelijke creditcard.

Echter kopen op rekening ging niet want de verwerking van de aanvraag daarvoor duurt eveneens een paar dagen! Toen ik aangaf dat ik het in de webshop getracht had te bestellen maar dat dat niet ging, kreeg ik als antwoord dat hij niet wist waarom het niet werkt en dus niets met de toeslag ging doen.

Vervolgens maar betaald, maar tot mijn verbazing staat de toeslag ook niet op de factuur. Kortom er is 1,5% boekhoudkundig verdwenen?

Toen alle gekochte artikelen uit het magazijn gepicked waren, werden deze op de balie gelegd met de mededeling dat er geen tasjes of doosjes waren.. dus weggestuurd met mijn handen vol ter waarde van ruim 800,-.

Als dit de wijze is waarop Alternate met zakelijke accounts om gaat, dan was dit voor mij in ieder geval de laatste keer dat ik hier de computer Supplies voor mijn medewerkers heb gekocht.

Rob 08-03-2017 Via de website gekocht

Geweldige service

Ik had een harddisk gekocht een half jaar geleden maar die werd te warm en mijn computer zag hem niet meer contact opgenomen met alternatie. Ik kon hem opsturen en heb netjes een nieuwe gekregen. Blijf zeker mijn spullen bij alternatie kopen

Mike Borgeld 08-03-2017 Via de website gekocht

Ruim aanbod en scherpe prijzen

Gedurende de afgelopen jaren een aantal keer hardware bij Alternate gekocht. Dankzij haar ruime aanbod en scherpe prijzen, kwam ik via vergelijkingssites vaak bij deze winkel. Ik zal ongetwijfeld weer iets aanschaffen bij Alternate.

Anton 08-03-2017 In de winkel gekocht
Ridderkerk

Ik kom er al 15 jaar

Ik koop al vijftien jaar al mijn hardware hier. De prijzen zijn goed en de klantgerichtheid is uitmuntend. Vraag gerust om advies, je zult niet teleurgesteld worden.

Koos Aarse 08-03-2017 Via de website gekocht

prima service

zonder erom te vragen terug betaling van te veel betaalde kosten, na aanpassing van de bestelling van een artikel dat niet op voorraad was en hiervoor een prima alternatief heeft geleverd

Pluspunten

• Afleverservice

Minpunten

• -

Hans Blaauw 08-03-2017 Via de website gekocht

Snelle levering en uitgebreid assortiment

Zocht voor mijn zoon upgrades voor zijn game PC. Omdat Alternate een ruime keuze heeft hebben wij hier uiteindelijke onze spullen gekocht. De winkelmand hebben we vergeleken met andere online winkels en Alternate blijkt ook nog eens de goedkoopste te zijn.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Retourproces
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Danny 08-03-2017 Via de website gekocht

Zoals het hoort!

2 fans besteld voor in mijn pc.
Volgens de site van Alternate waren ze op voorraad.
Zeer snel een bevestigingsmail en de volgende dag waren ze al bezorgd.
Goed verpakt, genoeg opvulling in de doos.
Netjes en niks op aan te merken.

Alleen het registreren op de website was een beetje omslachtig omdat je een gebruikersnaam moest invullen.
Persoonlijk geef ik de voorkeur aan alleen een email en een wachtwoord.

Maar laat je daarom niet weerhouden om ook een bestelling te plaatsen bij hun!

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Betaalmogelijkheden

Minpunten

• -

Rus 08-03-2017 Via de website gekocht

Snelheid

Mooie PC samenstel mogelijkheden, handige layout en snelle bezorging. Het enige nadeel is dat de prijs niet altijd de laagste is.

Manish 08-03-2017 Via de website gekocht

Prachtige webshop

Keyboard die ik graag wilde hebben was lekker goedkoop bij Alternate. Een paar van die shady webshops waren cheaper; Alternate was de enigste uit het rijtje die er tenminste legit uitzag.

Binnen no time (minder dan één dag) mijn keyboard mogen ontvangen. Welke een een prachtige verpakking binnen kwam: hele mooie doos en goed beschermd ingepakt.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

cees 08-03-2017 Via de website gekocht

eerlijke zaak

Niets te klagen snel geleverd niet te duur en aardige mensen.
Ik zou natuurlijk nog goedkoper willen maar ze zijn goedkoop , worden niet gemeld op kieskeurig maar zijn wel het goedkoopst.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

EV 08-03-2017 Via de website gekocht

groot assortiment

Goede service en super veel keuze in alles voor de computer.
En alles vlot bezorgd natuurlijk, zoals ik gewend ben van Alternate. Super.

Edwin 08-03-2017 In de winkel gekocht
Barendrecht

Goed advies en verstand van zaken.

Het personeel neemt de tijd om een goed advies te geven. Uitgebreid assortiment direct leverbaar en prettige website. Jammer dat het gekochte artikel binnen een week 5% (30 Euro) duurder was geworden.

Tony 08-03-2017 Via de website gekocht

Goede webshop!

Geweldige webshop met goede service! Heb een paar producten besteld waarvan allemaal lage prijzen vergeleken met andere webshops. Producten snel en in goede staat geleverd!

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

CNH 08-03-2017 Via de website gekocht

Scherpe prijs, snelle levering

's Middags besteld, zoals beloofd de volgende dag in huis. Het artikel was goed verpakt in een ruime doos opgevuld met genoeg beschermend materiaal. Daarnaast was het artikel scherp geprijsd en zelfs het goedkoopste van alle gangbare consumentenelektronica (web)shops. Van de klantenservice heb ik gelukkig nog geen gebruik hoeven maken.

De zoek-/sorteermogelijkheden van de webshop zouden nog wel verbeterd kunnen worden.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten

Minpunten

• -

Rein 08-03-2017 Via de website gekocht

Keurig en snel!

Ik ben meer dan tevreden met Alternate's: de service, de prijzen en de snelheid van levering. Een hele fijne winkel.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Paramusi 08-03-2017 Via de website gekocht

Betrouwbaar en snel

Top winkel bestel hier bijna al mijn computer onderdelen en accessoires. Ook handig voor huis tuin en keuken elektronica alle bestellingen in perfecte staat aangekomen in een stevige doos met voldoende beschermingsmateriaal. Handig dat je kan zien of iets in voorraad is of niet. Alles kwam op tijd binnen op de tijd die Alternate had beloofd. Zal Alternate zeker aanraden aan anderen en zal zelf ook meer dingen bestellen

Pluspunten

• Afleverservice
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Jaapio 08-03-2017 Via de website gekocht

Snelle levering, super producten voor een super prijs!!!!!!

Een paar keer producten bij alternate besteld, altijd super snel in huis en een goede prijs kwaliteit verhouding. Werkelijk een super bedrijf.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Annemarie 08-03-2017 Via de website gekocht

Prettig zaken doen met Alternate

Makkelijk bestellen en snelle service en aflevering van de bestelde producten. Alles in goede staat afgeleverd, zonder problemen

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Lorenzo de Wolff 08-03-2017 Via de website gekocht

Er is geen betere winkel.

Ik kom al een paar jaar vaak langs bij Alternate, alles wat ik nodig heb kwa computer onderdelen en randapparatuur kan ik bij Alternate vinden, zelfs dingen die niks met computers te maken hebben zoals stofzuigers. De service is altijd geweldig, de medewerkers zijn altijd vriendelijk en behulpzaam en weten veel van de producten die ze verkopen. Ook kan je bestellen bij Alternate wat altijd keurig netjes optijd geleverd word, ik heb wel is 1 keer een kapot onderdeel gekregen van een bestelling en ben toen langs gereden en zo weer een nieuwe gehad die het dee. Ik kan alleen maar positieve dingen zeggen over Alternate en zal hier dan ook altijd een vaste en loyale klant zijn!

Pluspunten

• Levertijd
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Henk T 08-03-2017 Via de website gekocht

Eenvoudig bestelen, snelle en corecte levering !

Een heldere site, eenvoudige procedures, gemakkelijke betaling en een snelle en correcte levering. Aanrader !

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

sjaakie148 08-03-2017 Via de website gekocht

No Nonsens winkel met prima service

Ik was met spoed op zoek naar een pc kast, na enig zoeken kwam ik bij alternate terecht. deze had de kast op voorraad, en ook nog eens gratis verzending. En binnen een dag geleverd.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

mark 08-03-2017 Via de website gekocht

alternate levert op tijd

als je bij alternate een product besteld kan je er altijd vanuit gaan dat ze op het vroegste moment leveren. als er een product niet goed is is het heel simpel terug te sturen en een nieuwe produc te ontvangen voor het kapotte product.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden

Minpunten

• -

Michel 08-03-2017 Via de website gekocht

Binnen de tijd!

Altijd al goede service bij Alternate. Maar nu zelfs bestelling maar net voor de deadline besteld, zodat het product volgende dag bezorgd wordt.... Met 2-3 minuten voor de deadline, netjes volgende dag bezorgd...
Kleine opmerking; Hebben jullie ook kleinere dozen voor kleine producten? Duurzaamheid!

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

adele m 08-03-2017 Via de website gekocht

goede service en goede communicatie

duidelijke site, er was per ongeluk van hun kant verkeerde kleur van iets gestuurd maar dit werd zonder probleem en zonder bijkomende kosten geruild. ik ben er tevreden over top!