Alternate - Reviews & Ervaringen

Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over Alternate.

Alternate stelt zich voor

Alternate is van oudsher één van de grotere online leveranciers van computers, computercomponenten en multimediaproducten in Europa. In de loop van de jaren is het assortiment steeds verder uitgebreid met aanverwante producten als huishoudelektronica, gereedschappen en speelgoed. Tegenwoordig worden vanuit logistieke centra in Duitsland, Nederland en België alle landen in Europa beleverd, zowel rechtstreeks naar de eindgebruiker of als fulfilment partner voor andere verkopers. Alternate is daarmee één van de meest succesvolle e-commerce ondernemingen in haar branche.

Deze score is berekend op basis van 51 reviews die geschreven zijn in het afgelopen jaar.

4,5

Teleurgestelde klant 09-04-2019

Opzich weinig mis met deze webwinkel, totdat je gebruik moet maken van de garantie: Ik heb mijn laptop in de 1e week van maart 2019 teruggestuurd vanwege een niet goed werkende ventilator (reparatie van een half uurtje dacht ik t.z.t.).
Nu, 9 april, na meerdere malen tevergeefs per mail om opheldering te hebben gevraagd en het gevoel te hebben aan het lijntje te zijn gehouden, heb ik toch maar opgebeld en vervolgens te horen gekregen nog zeker tot eind april te moeten wachten voordat de fabrikant er klaar mee is! Op een eerder verzonden verzoek tot het vinden van een andere oplossing is men niet ingegaan. Daarnaast is het testraport gedateerd op 18 maart en werd mij aan de telefoon verteld dat de laptop pas op 26 maart is verzonden, bijna een maand na het aanleveren van de laptop!!!

Als ik van te voren had geweten mijn laptop 2 maanden (!) kwijt te zullen zijn had ik hem wel bij de ICT zaak in de buurt laten repareren! De communicatie en hulpvaardigheid bij Alternate vind ik ver beneden de maat.
Mijn ervaring is nu dat je van hun geen adequate hulp kunt verwachten wanneer je gebruik wilt maken van de garantie op je product.

Mike 02-04-2019

Echt nooit meer dit verkoper verkoopt echt overjarige artikelen en retour is er niet bij ze verzinnen van alles om spullen niet terug te nemen. De klanten service is echt waardeloos. Let op

jan 07-03-2019

Levering zoals beloofd goede verpakking ook goede duidelijke informatie over levertijd
Prima

Joop 06-03-2019

Eerste een nummer trekken zo hoort het daar
Best aardige verkoper
Deskundigheid van de balie verkoper laat te wensen over
Bleu ray speler met analoge aan sluiting nooit van gehoord
Koop hem maar en kijk thuis niet goed geld terug
En nog eens 100 euro duurder dan Mediamarkt , Klubben en Kamera Express
( SONY UBPX800B.EC1 Kamera express 235 euro)
De goed koperen maar gekocht en retour gebracht geen analoge aan sluiting
Correct had hem wel en de verkoper kwam gelijk met de Onkyo Bleu Ray speler met analoge tulp aansluiting

Patrick 05-03-2019

Ben een paar weken geleden met 2 geheugenstripjes van 8 GB 2400 Mhz teruggegaan om te ruilen aangezien, mijn moederbord niet compatible was, heb 2 stripjes uitgezocht 8GB DDR3 1600 Mhz met behulp vd medewerker.
Kreeg deze in een heel vreemd kartonnen doosje, niet de originele verpakking, maar ze zaten erin... niets gezegd.

Nu doe ik toevallig een benchmark en zie tot mijn grote verbazing dat er maar 2x 8GB DDR3 1333 Mhz in zit.
Ik heb helaas geen bon meer of bewijs om terug te gaan en doe dat ook niet, het is gewoon mijn fout dat ik de bon heb weggegooid, maar wil mensen wel waarschuwen, kijk uit voor dit soort dingen!!!

Ik koop nooit meer iets bij Alternate!!

Vd Heuvel 05-03-2019

Iets aankopen is geen probleem. Maar wacht maar als er iets kapot gaat. 12-2016 laptop va 799 e aangeschaft. 6-2017 eerste keer defect. Wel gerepareerd onder garantie maar vertrouwen in product al iets meer weg. Dan gaat 1-2018 de laptop wederom defect. Product is dan 2 jaar en 1 maand oud. Moederbord defect. Zij kunnen niet aangeven of het opgetreden defect met zekerheid niet te maken heeft met eerder defect. Kosten voor reparatie: 215 euro. Economische levensduur van zo'n laptop 3 a 4 jaar. Gevraagd of zij tegemoet kunnen komen door de kosten te delen maar dan krijg je een vergoeding van 25 euro wat natuurlijk een lachertje is op het totaal gebeuren. Volgende aankoop zal zeker niet bij Alternate zijn. Had verwacht dat Alternate wel wat proffessioneler hiermee om zouden gaan. En een laptop mag niet 2x defect gaan voor zo'n prijs, is mijn mening.

Martijn ter Haar 21-02-2019

Als je iets koopt niks aan de hand, tot er iets kapot gaat.
Terug sturen was voor mij geen optie aangezien ik het product ( in dit geval Logitech toetsenbord) dagelijks nodig heb. Dus kon ik langs komen, bij de doos uitpakken werd er al geklaagd dat er een beetje stof op de doos zat, na wa aandringen kon er meteen getest worden maar in no time was meneer terug om te vertellen dat het niet onder garantie viel omdat het toetsenbord vies was ( na 2 jaar gebruik weet iedereen dat een toetsenbord er niet meer als nieuw uitziet). En kon meneer niks voor mij doen. Uiteindelijk maar Logitech gebeld en deze lossen het netjes op gelukkig.

Eerder 2 andere garantie gevallen gehad waar ook niks en de andere keer heel moeilijk over gedaan werd

Oftewel zolang alles heel blijft niks aan de hand, maar ga niet om garantie.

Voor mij de laatste keer Alternate

Geen boze klant 21-02-2019

Mensen bestel geen onderdelen bij alterna via aftepay als je het gewoon betaalt heb krijg je van aftepay een mail je hebt het niet betaalt je moet het betalen vreemt dat je het betaalt heb en ze gaan dreigen met de incasso niet met aftepay in zee gaan en alternate die doen daar niks aan die laat je gewoon barsten dit is niet mijn winkel bestel ergens anders dan alternate
Maar mijn klacht is nog steeds niet opgelost

Corina 11-02-2019

Via lijstje,nl op deze website gekomen; omdat ik bij Alternate alle gevraagde Playmobil kon kopen. Het is echt heel snel geleverd, alles prima in orde.

jan 04-02-2019

Goede en duidelijke webshop de aflevering is zoals beloofd snel en goed, alleen de doos was voor deze bestelling wat aan de grote kant voor deze twee doosjes.
De doosjes tussen het het beschermingsmateriaal zou beter geweest zijn in plaats van er onderin.
Maar toch geef ik ALTERNATE 10 PUNTEN.

A. Lockhorst 26-01-2019

Op 15 januari 2018 heb ik een Alternate Thunderstorm laptop van €1249,- gekocht op de Alternate. Ik was er erg blij mee aangezien deze een 1060 videokaart had inplaats van mijn oude 960..

maar alfijn. eerste week al gelijk terug naar Alternate.. Harde schijf was niet geïnstalleerd en heb ik het zelf moeten doen. Driver van het toestenbord voor RGB niet geïnstalleerd, moest ik zelf doen... Jammer..

Maar dat is nog niet het eerste..

Een maand later in Maart, krijg ik een Blue Screen of Death.
eerste keer. kan gebeuren dacht ik. neenee, dit werd al gauw 3 tot 4 keer per week..Met Alternate gebeld: Wat is de error? dat weet ik niet want binnen 2 seconden is hij opnieuw opgestart,, uiteindelijk toch terug gegaan in Maart naar de winkel in Ridderkerk. na 2 weken, kreeg ik te horen dat ze niks konden vinden en dus hebben ze hem gewhipt voor een "out of the box experience".

ik opnieuw alles geïnstalleerd. Windows opnieuw aangeschaft want de licentie werkte niet mee.

15 mei 2018. weer moeten bellen met Alternate omdat de bluescreen nogsteeds voorkomen, ik heb foto's en video's ervan omdat dit keer het 5 a 10 min duurde voordat hij zichzelf opstartte. opnieuw terug naar de winkel en weer 2/3 weken kwijt met het nieuws: we kunnen niks vinden, dus we hebben hem gewhipt voor de out of the box eperience..

vervolgens op vakantie tijdens juli/augustus. ik heb zelfs wegens het warme weer een laptop koeler gekocht. misschien hielp dat, maar nee.

Augustus beginnen de blue screens gewoon weeer. 28 augustus WEER terug naar de zaak. 3/4 weken kwijt. in tussen gebeld. we kunnen niks vinden en op mijn aanvraag toch nogmaals laten testen!

13 September weer bericht. niks kunnen vinden, gewhipt en weer opnieuw beginnen..

tot en met 22 oktober geen bluescreens. tot die dag. 15 min lang bluescreen. nieuwe fout code. vervolgens gebeld en gemaild naar Alternate. video's, foto's gestuurd... Krijg ik als antwoord. miischien moet u de Drivers updaten. hier is een programmatje die er 13 uur over duurt voordat 1 driver geupdate is van de 70,,,(drivereasy)

Nadat ik alle driver geupdate had was het 31 oktober toen de bluescreen met de zelfde code terug kwam.

ik ben in November even in het buitenland geweest maar nadat ik terug kwam was ik schijnbaar niet de enige met dit probleem volgens een recentie op de alternate site: https://www.alternate.nl/ALTERNATE/Thunderstorm-17CL875-GTX1070-SSD+HDD-17-3-laptop/html/productRatings/1463936?#showRatings

Vervolgens heb ik mijn laptop op 1 december weer opnieuw bij de winkel afgeleverd en heb tot heden (26 januari 2019( EEN JAAR LATER) nog niks vernomen nadat op 13 december Alternate de Alternate Thunderstorm laptop naar de fabrikant gestuurd hadden, mits ik minimaal €80,- moet betalen mocht er niks aan de hand zijn...

Ik heb keer op keer een andere opgevraagd. een ander model, goedkoper of duurder maar ik wil best meer betalen dan, Maar Alternate weigert dat omdat zij niks kunnen vinden!

Ik heb minimaal van de 52 weken in een jaar ruim 20 weken niet mijn NIEUWE laptop kunnen gebruiken. Dit is ronduit schandalig en afpersing van jullie klant!

Nogmaals, ik snap niet dat als een klant 4-5 keer met het probleem komt, Alternate durft te zeggen dat er niks is en het product maar whipt zodat het niet meer aan te tonnen is...

Darko M. 25-01-2019

Well I have both my first Pentium CPU in little store in little town in the Germany. It was the only store that have had it on stock. Store was actually in the grocery shop. Just and desk and few shelfs. Business oriented people though. Soon they have moved to a store of their own just further down the street but sure it became to small in no time. Next store was Huge. That was over 22 years ago. I came to live in the Netherlands and kept getting my stuff from Germany. First store and first business people to understand best price and best service. Kept ordering my stuff mainly by the Alternate till today. Before Alternate started their Duch brabnch I've talked about their way of business to Mycom people when they where just a little shop in the Kinkerstraat. Back in the time when main Mycom people where in the shop them self. They got big to. Not sure why didn't they continued way they did stuff and why did they sold out to... Never mind.
Back to last order. I've ordered rare Trident Z DDR4 modules. Alternate have had it. Next day package was in the house. Installed it and it works. Simple, effective and no issues. That is why I order by Alternate. And if something is DOA or it does not meet your expectation they will help you out. You can return it or get another product with minimum issues around it. You feel like a client and not just a bag of money to loot from.

olddutch 17-01-2019

Ze leveren snel, hanteren redelijke prijzen vergeleken met andere internet winkels, hebben een heel groot assortiment en je kunt gratis retourneren als het product je niet bevalt. Ook die retour-zendingen wikkelen ze netjes af.

jef 10-01-2019

deze schop was ik dierek verslagen verzending zeer goed verpakking kon niet beter als van de eerste keer goed geef een 10 echt

h.vanderploeg 05-01-2019

Perfect als ik iets bij ALTERNETE bestel altijd mooi op tijd binnen zo als ze aan geven en ze hebben het ook altijd wel op voorraad .

Boris 15-12-2018 Via de website gekocht

Voor de gemiddelde consument zullen de werknemers vast behulpzaam zijn, echter zijn ze niet beter dan de gemiddelde Mediamarkt werknemer. Mensen die research doen kiezen de goede producten toch wel uit, maar zijn deze niet op voorraad dan loop je tegen de lamp als je in de winkel staat. Ook zijn de issues met het distributiecentum op zn minst vervelend te noemen, je zal maar naar Ridderkerk afreizen om te horen "sorry meneer, deze ligt in ons distributiecentrum". Al met al, goede componenten tegen een relatief hoge prijs, maar de service is oprecht een van de slechtste in dit segment". Coolblue changed the game en alternate leeft nog in 2000.

Noor Reigersman 14-12-2018 Via de website gekocht

De voeding van mijn laptop die ik bij Alternate heb gekocht, ging binnen 9 maanden kapot. Teruggestuurd, maar toen werd gezegd dat ik mijn laptop moest meesturen, want anders konden ze er niets mee. Vreemd, dat ze daar per se mijn laptop voor nodig zouden hebben! Mijn argument dat ik als zzp'er niet zomaar mijn laptop een aantal dagen kan missen werd van tafel geveegd. Erg slechte service achteraf!

Fred Vermanen 11-12-2018 Via de website gekocht

Eerste en laatste keer dat ik hier heb besteld!

Ik had een processor besteld, dit was de verkeerde dus stuurde hem terug. Deze was vervolgens een klein beetje beschadigd, dus stuurde ze hem naar mijn terug. Deze heb ik nooit ontvangen en hun beweerde dat ze verkeerd artikel hadden verstuurd, namelijk een videokaart (deze heb ik echter nooit ontvangen). Toen hadden hun mij een ultimatum opgesteld en gezegd als ik de videokaart terugstuur dat ik de processor krijg. Helaas heb ik de videokaart nooit mogen ontvangen en de processor waarvoor ik betaald heb dus ook niet. Hiervoor wou ik dus een postonderzoek laten starten, maar vanwege gebrek aan tijd was ik volgens hun hier te laat mee. Dus kreeg ik een rekening van €309 euro van de videokaart die ik aan hun moest betalen omdat hun het verkeerde product opsturen. Echter heb ik nog altijd de videokaart niet ontvangen en moet hier wel voor betalen. Let allemaal goed op voordat u op deze site besteld, ze kunnen namelijk heel achterbaks zijn en je voor kosten laten opdraaien!

Pluspunten

• -

Minpunten

• Retourproces
  • Klantenservice

maartuhr 01-12-2018 Via de website gekocht

Niet leverende webshop met zeer slechte (klanten-) service

Op blackfriday een zelfbouw PC besteld met onderandere atrikelen die actie korting hadden. Alternate gaat echter niet leveren en sturen mij het verzoek om opnieuw te bestellen. De actieprijs is ondertussen natuurlijk niet meer geldig. Direct mail gestuurd naar alternate, maar geen enkele klantgerichte reactie. Voor mij deze shop dus nooit meer.

Pluspunten

• -

Minpunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

BLAKEMORTIMER 30-11-2018 Via de website gekocht

Jammer zeggen en doen@!

Ik heb een controler gekocht van XBOX.
Stond levertijd 5 dagen. Nu nog steeds geen geen bericht van dat het aangeboden is bij post NL door Alternate. Kijk ik vandaag op hun site staat er bij het zelfde artikel. Levertijd 3 dagen. Begrijp er niets meer van.

Pluspunten

• -

Minpunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Mangobay 29-11-2018 Via de website gekocht

Slechte communicatie en Service

Hier een moederbord gekocht voor mijn computer, hij was op voorraad.
Vervolgens 4 dagen later was er nog steeds geen mail binnengekomen dat het pakketje was bezorgd.

Ik kwam er zelf achter dat het product voor een onbekende termijn leverbaar was en ze zouden een mail sturen om dit aan te geven maar dit is niet gebeurd.

Vervolgens gebeld om dit te horen te krijgen en ik kreeg 2 opties, wachten of annuleren. ze boden me geen alternatief aan en daar stopte de service.

natuurlijk gelijk geannuleerd en naar een concurrent gegaan.

zeer slecht.

Pluspunten

• -

Minpunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Klantenservice

oomagent 27-11-2018 Via de website gekocht

Voel mij belazerd

De levering was in orde, verder niets goed te melden. PC gekocht met de vraag of uitbreiding van harde schijven (intern) mogelijk was. Ja was het antwoord, nee de realiteit. Heb de PC na 1 jaar geopend, maar geen bay of kabel uitbreiding mogelijk. Zelfs geen mogelijkheid om met een PCI-kaart uit te breiden.Nu kan men niets voor mij betekenen na 1 jaar, dat hadden de experts van dit bedrijf mij ook niet gemeld,had ik de pc maar de eerste dag moeten openen. Valse voorlichting en de service eindigt bij de voordeur.Ja, je kunt een klacht indienen maar ik weet het antwoord al.

jvw 15-11-2018 Via de website gekocht

Klant ontvriendelijk bedrij

Elke afspraak die je maakt wordt niet nagekomen. 5X gebeld en 5x toezeggingen zelfs voor def bestellen keiharde toezeggingen. Geven aan dat hun leverancier het probleem is. Maar ik heb overeenkomst met Alternate en niet hun leverancier. Spullen geannuleerd moet 4 weken wachten op terug storting omdat hun administratie geen deel annuleringen kan crediteren. Zelf nog oplossing aangebonden, maar niet open voor oplossing verstoppen zich achter hun eigen regels. Consumenten afspraken en wettelijke uitgangspunten gelden bij deze partij niet. Want het is klant zijn probleem en niet hun probleem. letterlijke uitspraken medewerkers en leidinggevende. Nooit meer hier naar toe. Nu ergens anders besteld en ook gebeld vooraf en volgende dag netjes geleverd.

Pluspunten

• -

Minpunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice

Agda 08-11-2018 Via de website gekocht

Snelle service

Was veel goedkoper dan de concurrentie..volgende dag al in huis en keurig verpakt ..na de bestelling alternate op internet opgezocht, zag toen veel kortingsaanbiedingen..jammer dat ik die niet kon gebruiken na mijn bestelling

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice

Minpunten

• Verzendkosten

jojanzing 05-11-2018 Via de website gekocht

Unreliable

I ordered a motherboard based on the specifications on their website. After installing most of my components, I discovered that the listed components were incorrect. The only solution offered by customer service was to spend more money in order to get a motherboard that actually has the specs that were listed.

After 1+ week of calling customer service daily, I decided to get a refund and buy the new motherboard on a different site, for less money with faster delivery!

Pluspunten

• -

Minpunten

• Levertijd
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice

Roel 03-11-2018 Via de website gekocht

Product defect? Geen probleem, als de klant maar betaald.

Ik had een pc besteld bij Alternate. Na het in elkaar zetten blijkt het niet te werken.
Na contact opgenomen te hebben met de klantenservice krijg ik te horen dat het product teruggestuurd moet worden op mijn kosten! (inclusief verzekerd versturen) Ook wordt er sowieso 30 euro in rekening gebracht en nog 15 euro per kwartier aan arbeidskosten.

Waarom moet de klant betalen voor iets wat defect geleverd is?

PC is nu nog bij Alternate, maar bij navraag hoe lang het gaat duren krijg ik te horen dat het misschien nog weken kan duren als ze geen defect vinden en het product naar de leverancier terug moeten sturen.

Waarom moet de klant extra betalen en lang wachten voor iets wat Alternate snel zou moeten oplossen door kosteloos het defecte product te vervangen door een nieuw werken product?

Pluspunten

• -

Minpunten

• Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice

Roel 13-11-2018

Op de site staat dat ze proberen binnen 2 weken het product terug te sturen.
Als je dit vertelt aan de klantenservice dan ontkennen ze dat.
Ook fijn dat ze na bijna 2 weken nog niet kunnen vertellen wat er aan de hand is.

willem hage 29-10-2018 Via de website gekocht

klasse geregeld . volgende dag alles keurig in huis

De shop geef duidelijk alles weer en goede informatie. tevens wordt je goed begeleid door alle velden voor je betaling keurig

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Swaphelaer 27-10-2018 Via de website gekocht

Al jaren een prima (web)winkel. Super service.

De site is een van de makkelijkste om te zoeken en te filteren.
Prijzen zijn prima en concurrerend.
Goede service (had een vraag tijdens het bouwen) en werd direct verder geholpen.
Spullen werden een dag eerder geleverd dan aangegeven dus kon nog sneller beginnen.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Arjen Hissink 18-10-2018 Via de website gekocht

Niets kopen hier als je van plan bent het te gebruiken

Ik ben van mening dat dit bedrijf niet klantvriendelijk is en heel slecht om gaan met problemen die klanten ondervinden.
Heb je na 7 jaar wachten en sparen eindelijk geld om een nieuwe gaming computer te kopen. Je zoekt een mooie uit bij Alternate.nl en krijgt alles netjes binnen. Je start de computer op en hij werkt goed voor 1 dag. De volgende dag gaat de computer na een keer opnieuw opstarten niet meer aan. Moederbord stuk. Bel je de klantenservice en willen ze het moederboard gaan terug sturen naar de fabrikant om te repareren en moet je meer dan 2 weken wachten totdat je weer een werkende computer hebt. HET IS EEN DAG OUT!!!! Repareren??? Ik heb de prijs betaald voor een nieuw moederboard! niet voor een refurbished gebruikt moederboard!!! Een fatsoenlijk bedrijf niet eens aarzelen om je direct een nieuw exemplaar toe te sturen, maar nee ze houden voet bij stug. Uiteindelijk naar de showroom gereden en na veel moeilijk doen mijzelf te moeten hebben beroepen op het recht om binnen 14 dagen van je koop af te zien konden ze er niet meer onderuit om het moederboard in te nemen en mij mijn geld terug te geven waarbij ik direct hetzelfde moederboard heb gekocht. Toch nog na veel pijn en moeite op dag 3 na aankoop een werkende computer. Nu na een paar maanden gaat weer het moederboard stuk na opnieuw opstarten. Weer dezelfde fout lampjes en weer geen computer meer. Weer de klantenservice gebeld en het verhaal uitgelegd dat dit al het tweede nieuwe moederboard is wat hetzelfde probleem heeft en ik absoluut geen vertrouwen meer in dit merk en type moederboard heb.
Nu kwam de klantenservice met het verhaal dat ik het moederboard terug moest sturen en dat ze zouden kijken om het moederboard om te ruilen voor een ander merk gelijkwaardig moederboard. Dit gedaan en na een week wachten komen ze terug met het verhaal dat ze het moederboard eerst terug gaan sturen naar de fabricant en als de fabrikant toe gaat geven dat het een fout was in hun product en de fabrikant het product vergoed naar Alternate toe dat ze het dan pas gaan omruilen voor een ander merk moederboard. En als de fabrikant niet toegeeft dat het een fout in hun product is krijg ik het zelfde moederboard gerepareerd terug. ZIT IK NA EEN PAAR MAANDEN WEER MET ZELFDE PROBLEEM EN WEER WEKEN ZONDER COMPUTER!!!! volgende keer maar naar een ander bedrijf gaan met ons geld want dit bedrijf wil wel de lusten hebben maar niet de lasten ten kosten van ons de klant. Klant is geen koning hier!

Pluspunten

• -

Minpunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden

Tom 18-10-2018 Via de website gekocht

Goede ervaring tot ik met de klantenservice te maken kreeg

Ik heb jarenlang mijn onderdelen besteld bij Alternate en altijd kwam het binnen wanneer het binnen moest komen en kreeg ik de juiste onderdelen. Tot mijn laatste bestelling. Ik had een Wireless headset besteld, maar ik kreeg de wired versie binnen. Mij gericht tot de klantenservice en gevraagd hoe dit opgelost gaat worden. Ik moest hem terug sturen, zij gingen kijken of alles klopte en dan kreeg ik de juiste opgestuurd. Pardon! Jullie maken een fout en ik moet daardoor minimaal een week langer wachten op het juiste product? Sorry, dat gaat er bij mij niet in. Dit was mijn laatste bestelling bij alternate.

Cor 01-10-2018 Via de website gekocht

Alternate: eens en nooit meer

Op 16-4-2018 hebben wij een nieuwe Asus laptop gekocht bij Alternate en deze werd bij ons aangeleverd op 17-4-2018. Deze laptop had een aankoopwaarde van 1599,- Euro, niet echt een instap modelletje dus. Toen wij de laptop online wilde registreren bij Asus ging dit echter niet.
Wat bleek, onze laptop was reeds al een keer geregistreerd geweest op 16-2-2018.
Oftewel, we hadden voor een nieuwe laptop betaald, echter we hadden geen nieuwe laptop gekregen, want deze was al eens door iemand gebruikt geweest, gezien de registratie op 16-2-2018.
En nu maakt het me niet uit of deze laptop 1 dag, 1 week, of 2 weken gebruikt is en vervolgens teruggestuurd naar Alternate, omdat deze om wat voor reden dan ook niet beviel. Het gaat er mij om, dat als ik voor een nieuw product betaal, ik ook een nieuw product moet krijgen en niet een die al gebruikt is.
Wij hebben Alternate hier mee geconfronteerd en de vraag gesteld hoe ze dit gaan oplossen. Nou, niet dus. We kregen we het volgende antwoord en ik citeer: “De producten die in nieuwstaat bij ons terugkomen, kunnen worden verkocht als een nieuw product. Mocht er enige twijfel zijn aan de werking of de staat van het product, zal het product altijd via onze outlet worden verkocht. Het is mogelijk dat de notebook al eerder is geregistreerd bij Asus. Helaas kunnen wij dat niet ongedaan maken. Dit heeft echter geen invloed op de garantie”.
Blijkbaar is het de normaalste zaak van de wereld bij Alternate dat ondanks een klant voor een spiksplinternieuw nieuw product betaalt, er een zo goed als nieuw ogend product wordt geleverd, zonder hiervan de klant op de hoogte te brengen.
Dus mocht iemand van jullie de behoefte niet te kunnen weerstaan om eens lekker ouderwets genaaid te worden, mentaal voor gek te worden verklaard en een service wenst van lik me reet, doe dan vooral uw bestellingen bij Alternate.
Wilt u echter waar voor uw geld, dient u toch echt bij een andere aanbieder te zijn.

J. v.d. Haar. 01-10-2018 Via de website gekocht

toppie!

Groot aanbod en simpel betalen met PayPal! En snelle levering van de spullen. Overweeg om nog een ventilator te bestellen. Het lijkt wel een hovercraft. (prima ding.)

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

J. v.d. Haar. 28-09-2018 Via de website gekocht

toppie!

Piediepew 14-09-2018 Via de website gekocht

Wat een waardeloze winkel

Begin augustus een nieuwe pc laten assembleren door alternate t.w.v 1830,- euro. Anderhalve week later begon de pc al gebreken te krijgen waarop ik alternate een mail heb gestuurd. Ik moest de pc terug sturen en had dit 16 augustus ook gedaan. 17 augustus was ie daar ook binnen.

Week erna gebelt wat de stand van zaken was, kreeg te horen dat ze er nog niet aan toe gekomen waren. Weer enkele dagen gewacht en weer gebelt. Waren er nog steeds niet aan begonnen. Toen was ik er klaar mee en wilde ik mij op mijn retourrecht beroepen.

Dit was mogelijk maar dan ging wel de assemblage en Windows 10 installatie kosten eraf. Toen ik zij dat ik dat prima vond werd er ineens gezegt dat de pc wel beschadigd binnen was gekomen ( krassen, beschadigingen) en dergelijke en dat hij nog eerst na gekeken moest worden.maar dit wel de prijs verder kon drukken.

Natuurlijk is dit gewoon uit de lucht gegrepen, en als je andere reviews leest ook een handelsmerk van Alternate om zo minder terug te moeten betalen.

Ik gaf aan dat ik voor het inpakken foto's van de pc had gemaakt en dat ie in nieuwstaat opgestuurd was en als hun anders beweren ik de rechtsbijstandverzekering inschakel, werd ik plotseling in de wacht gezet want ze moest iets overleggen met een collega. Nu werd er gezegt dat ze denken dat er krassen op zitten en ze dit nog moesten nakijken.

Na lang wachten, mailen en bellen eindelijk vandaag 14 september mijn geld binnen exclusief assemblage en Windows 10.

Maak foto's bij retourzending anders maken ze er misbruik van!

Was de eerste keer alternate maar ook de laatste.

Pluspunten

• -

Minpunten

• Retourproces
  • Klantenservice

Nicole 02-09-2018 Via de website gekocht

Geweldige service; alerte medewerkers!

Minderjarige zoon laptop besteld. Alternate heb vervolgens met ouder contact genomen voor verificatie. Hierdoor werd bestelling iets wat vertraagd maar kan erg veel lof uitspreken dat men dit toch nagaat. Door de vertraging heeft mijn zoon als compensatie een geweldige goodiebag ontvangen. Was de 4 dagen wachten zeker waard! Mijn zoon was dolgelukkig met zijn eerste grote aankoop. Super bedankt voor jullie oplettendheid en medewerking. Betrouwbare webshop!

tranceguy 31-08-2018 Via de website gekocht

Alternate review

Snelle en overzichtelijk webshop, waarbij je de producten die je zoekt makkelijk vindt. Duidelijke info bij de producten en uitgebreide betalingsopties. Ik heb hier vaker besteld en ben zeer tevreden over deze shop. Is ook een van mijn voorkeurswinkels.

crperk44 30-08-2018 Via de website gekocht

Slechte service

Zelf zo stil mogelijke PC i7/GTX1070 samengesteld maar door Alternate laten op/inbouwen met Windows 10; de beeldschermen gaven geen beeld, op verzoek van servicedesk de PC opengemaakt en de grafische kaart bleek niet goed in de connector te zitten. Volgens mij kwam dat door verkeerde montage, de connector was zelfs beschadigd. Volgens Alternate was de transporteur schuldig omdat de zware kaart door ruwe behandeling los geschoten kon zijn hetgeen vaker voorkwam; wanneer dat zo is zou de kaart anders gefixeerd of verpakt moeten worden!
De kaart provisorisch vastgezet en alles werkte. Alternate drong toch aan op retourzending voor de garantie. Teruggestuurd en paar dagen later telefoontje: connector op moederbord kapot maar niet meer leverbaar. Telefonisch akkoord met ander moederbord. Volle week niets meer gehoord, ja, Ik had dat per email moeten bevestigen? Wat had ik moeten bevestigen, geen vervangend voorstel gekregen, nog steeds niet! Benieuwd of ik die PC ooit nog terugzie!

Pluspunten

• -

Minpunten

• Afleverservice
  • Klantenservice

Clement 25-08-2018 Via de website gekocht

Eenvoudig bestellen, makkelijke site en zeer snel geleverd. Super. Ik heb al vaker goede ervaringen met Alternate.

Pluspunten

• Levertijd
  • Verzendkosten
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

ClevanH 20-08-2018 Via de website gekocht

Goede prijs kwaliteit verhouding plus snelle levering

Goede prijs kwaliteit verhouding plus snelle levering. Makkelijke toegankelijke website, waarin je snel kunt bestellen en veilig betalen. Direct e-mail ter bevestiging en info over de status van de bestelling.

Pluspunten

• Levertijd
  • Verzendkosten
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Annemarie 17-08-2018 Via de website gekocht

Snel en correct

Makkelijk toegankelijke en overzichtelijke site, bestelling snel geplaatst en betaald, product op aangegeven tijd ontvangen in deugdelijke verpakking!

Houtman 31-07-2018 In de winkel gekocht
Barendrecht

Belazerd.

Al heel lang klant.
Ik had een pc samengesteld twv 2500 euro.
Eerst bleek dat bepaalde zaken niet aanwezig waren.
Andere producten uitgezocht met een medewerker.goed geadviseerd en geholpen.
Echter thuis gekomen bleek dat het moederboard al was uitgepakt geweest. En was de processor socket beschadigd.
Volgens alternate kan dat niet en heb ik dat gedaan.
Mijn nee hun ja.
Valt buiten garantie dus ja 200 euro in lucht opgegaan.
Volgens msi moet ik het met alternate oplossen.
Ik kom NOOIT MEER BIJ ALTERNATE.!!!!!

Pluspunten

• -

Minpunten

• Retourproces
  • Klantenservice

schotte 23-07-2018 Via de website gekocht

slechte service

xxx service zit al 2 dagen op een retour formulier te wachten voor een defecte SSD.
krijg ik eindelijk bericht moet ik eerst fotos maken en vertellen wat er stuk is.

vroeger downloade je dat formulier meteen had ik het voor het weekend al kunnen opsturen.
ze moeten geen extra drempels opgooien en gewoon mn kapote troep aan pakken.

Kevin 11-07-2018 Via de website gekocht

Schadevergoeding??

Heb een Game-PC Besteld voor 750 euro. Snel bezorgd en deed het goed. Na 2 dagen deden de audio-jacks het niet meer en ik heb de computer dus teruggestuurd. Na 2 weken kreeg ik de computer terug. De audiojacks deden het nog steeds niet en ze hebben nu ook de microfoon drivers compleet overhoop gehaald. Ik heb de computer nogmaals teruggestuurd en ze zouden nu de audiojacks en de microfoondrivers herstellen. Na circa 11 dagen kreeg ik bericht dat de computer weer volledig functioneerde en dat ik hem op kon halen in Rotterdam. Ik heb 45 minuten gereden om vervolgens te horen dat ze de computer naar de verkeerde vestiging gestuurd hadden (lekker bezig manbrow). Nog een week later kon ik eindelijk mijn PC ophalen. En ja hoor, nog steeds doen mijn audiojacks en drivers het nog steeds niet.
Conclusie: Ik heb meer dan 1000 euro bestaald aan benzine en een niet functionerende computer :D

Pluspunten

• -

Minpunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Gebruiksvriendelijkheid site

J 06-07-2018 Via de website gekocht

defect binnen garantie tijd willen ze niets mee doen..

keyboard gekocht van corsair, maar kwam defect binnen en na 2x terug sturen nog steeds stuk willen nu ook niet meer retour nemen en geld terug geven! slechte winkel!! en bij de 1e x router hadden ze hem incompleet terug gestuurd terwijl ik hem compleet had verstuurd. nu mis ik dus een toets van het keyboard en ze doen hier moeilijk om! pff jullie raken iets kwijt en dan is het mijn schuld? nee toch?

Ik ben al meerdere jaren een tevreden klant maar dit slaat nergens op!
dus zit nu met een keyboard die het niet doet incompleet is en buiten garantie nu zit omdat ik hem eerst 2x heb terug gestuurd om alternate de kans te geven om hem te maken. en het is nu mijn schuld dat het buiten de retour tijd zit? terwijl ik al melding had gemaakt binnen garantie tijd!

Pluspunten

• -

Minpunten

• Retourproces
  • Klantenservice

Patrick 03-07-2018 Via de website gekocht

Levertijden

Bij alternate staat op de site dat er binnen 2 dagen geleverd kan worden.
Eenmaal de onvriendelijke klantenservice gesproken krijg je te horen dat het minimaal een week gaat duren!
Coolblue verkocht de producten niet vandaar dat ik dacht ik probeer alternate eens uit.
Volgende keer gewoon weer naar Coolblue!

Myles Windsma 09-06-2018 Via de website gekocht

0 service, bested ergens Anders

Headset besteld, krijg verkeerde product binnen. Blijkbaar van een andere klant, ik mag het pakket terug sturen en stuur bewijs van verzending zodat ik de headset optijd krijg als verjaardag cadeau. Krijg ik als reactie dat ze moeten wachten op de retourzending omdat ik misschien leeg pakket terug stuur. Zij maken een grote fout en leggen alle verantwoordelijkheid en werkzaamheden bij mij, daarnaast heb ik nu geen cadeau voor de verjaardag. Kan iedereen afraden hier te bestellen!

Myrthe 14-05-2018 Via de website gekocht

Levering: prima. Klantenservice: verschrikkelijk.

Als je goed de reviews op deze paginas leest, zie je dat de goede reviews alleen van mensen komen die geen beroep hebben moeten doen op de “klantenservice”. Is er namelijk iets mis met je aankoop, dan kun je 0 service verwachten.

Nog geen jaar geleden een msi laptop €1200 euro gekocht bij alternate. Was ruim 200 goedkoper dan andere leveranciers. De eerste dag dat ik de laptop had: 99% memory usage; onbruikbaar. Dit zelf opgelost dmv mijn vriend met ICT kennis, anders had die dezelfde dag al terug gemoeten. Een maand later stoppen 3 toetsen met werken. Uiteindelijk deze opgestuurd naar alternate na lang contact met MsI zelf, welke klantenservice net zo waardeloos is overigens.
Na een maand krijg je een mail: het defect is user abuse; valt niet onder de garantie. Je kan 170 euro dokken voor reparatie of 80 voor retour zonder reparatie. User abuse my xxx. Ben niet akkoord gegaan met deze oplichterij, heb om bewijs gevraagd van de zgn “user abuse” maar deze kan na 2 weken ( ben mijn laptop nu al meer dan 6 weken kwijt) nog steeds niet geleverd worden. Het enige wat alternate hiertoe hoeft te doen is te bellen naar MsI en te vragen om bewijs ban user abuse. Dit laten zij na en staan je te woord met steeds dezelfde toon dat je maar moet wachten, en tja; jij was toch degene die niet akkoord ging met de prijsopgave?

Conclusie: koop hier niets indien je ooit gebruik wilt maken van je garantie; dit wordt je (let ook op de andere reviews) zeer lastig gemaakt tot onmogelijk.

Freek 12-05-2018 Via de website gekocht

Alternate.nl Koop hier niet!!!!!!

Erg slechte service.
Nog nooit zo slecht behandeld bij geen enkele winkel en of webshop.
Vertellen dat ze binnen 24 uur kunnen leveren maar doen dat niet.
Ook terug betalen na annuleren is te moeilijk.
En wordt je behandeld alsof het jouw fout is.
De enigen fout is het bestellen bij Alternate

Pluspunten

• -

Minpunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Retourproces
  • Klantenservice

wim 09-05-2018 Via de website gekocht

waardeloze service en slechte communicatie vooraf!!

Ik heb bij Alternate een Inventum melkopschuimer gekocht, model MK750. Dit ding blijkt echter geen goede schuimkraag te maken, dus ik wilde de koop ongedaan maken. Alternate dacht daar anders over en laat mij in de kou staan. ze verwijzen daarbij naar hun leveringsvoorwaarden. Als je dat doet, meldt dit dan ook als een consument het product koopt en wijs op de beperkingen van het terugsturen van de aankoop. Nu voel ik mij bekocht. Voor mij dus nooit meer Alternate, want service vind ik wel superbelangrijk!

Stabjack 01-05-2018 Via de website gekocht

Zeer slechte service

Koffie machine van Krups gezocht en bij Alternate was deze het goedkoopst. Enkele jaren terug kocht ik daar regelmatig computeraccesoires en had hel goede ervaring met service van Alternate.
Dat blijkt nu heel anders...
Apparaat ontvangen en bleek niet goed te werken. Koffie zo slap als heet water. Dit was niet in te stellen, dus ik stuurde het terug in de veronderstelling dat ik dan een vervangend apparaat zou ontvangen. Mooi niet het zou opgestuurd worden naar Krups want ik had het gebruikt en was dus niet in nieuwstaat (er zat gemalen koffie in het maalmechanisme)
Anderhalve maand moest ik wachten voor ik het gerepareerde apparaat wat het nooit gedaan had zou terugkrijgen.
Zeer slechte service en raad iedereen aan niet meer bij Alternate te kopen. Uiteindelijk kon ik door 100 euro toe te leggen van de koop af. Hij zou dan in de tweede kans etalage komen. Weet je wat je daar krijgt!
Daarnaast zeer onheuse converstaie met klantenservice. Ze waren wel de goedkoopste.....