Alternate - Reviews & Ervaringen

Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over Alternate.

Alternate stelt zich voor

Alternate is van oudsher één van de grotere online leveranciers van computers, computercomponenten en multimediaproducten in Europa. In de loop van de jaren is het assortiment steeds verder uitgebreid met aanverwante producten als huishoudelektronica, gereedschappen en speelgoed. Tegenwoordig worden vanuit logistieke centra in Duitsland, Nederland en België alle landen in Europa beleverd, zowel rechtstreeks naar de eindgebruiker of als fulfilment partner voor andere verkopers. Alternate is daarmee één van de meest succesvolle e-commerce ondernemingen in haar branche.

Deze score is berekend op basis van 54 reviews die geschreven zijn in het afgelopen jaar.

5,3

Hidde 14-10-2019

Betrouwbaar, zeer snelle levering, en altijd op een mooie manier in gepakt om zo beschadig te voor komen

Tuan Hommes 09-10-2019

De afgelopen 14 jaar regelmatig kleine en grote uitgaven voor computeronderdelen gedaan bij Alternate. Voorheen altijd tevreden. Helaas schort er nu echt iets aan de klantvriendelijkheid en de actualiteit van de website. 2 Phillips 32" monitoren besteld want de site gaf aan dat de beschikbaar zijn. Omdat ik geen bevestigingsmail kreeg dat de monitoren verzonden zouden zijn de volgende dag maar eens gebeld. Na 15 minuten in de wacht te hebben gestaan eindelijk iemand aan de lijn en toen bleek dat er maar 1 monitor kon worden geleverd en 1 'ergens volgende week'. Anders dan de site vermeldde was er dus te weinig voorraad. Dus order geannuleerd en nu wacht ik al bijna een week op de terugbetaling van de € 798,-. Bij navraag zegt men 'Het ligt bij de boekhouding'. Conclusie: Geen cent meer van mij ooit meer naar Alternate en ik raad een ander mocht je hier toch iets bestellen vooraf eerst telefonisch de voorraad te checken. Anders kun je net als mij voor vervelende verrassingen komen te staan.

Yvonne 09-10-2019

Een duidelijke prettige webshop, perfecte levering van artikelen, goed verpakt en zeer snel in huis. En verder is de webshop voordeliger dan menige andere webwinkel.

Mike 25-09-2019

Totaal geen type die recensies schrijft zowel positief als negatief, maar de teleurstelling is zo groot dat ik hier toch even de tijd voor heb genomen.

Ik ben heel lang een trouwe klant geweest van dit bedrijf, maar heb na vandaag besloten hier nooit meer een cent uit te geven. Het was nooit 100 procent top. Je moest soms lang wachten op je bestelling in de winkel, of artikelen op de site waren zogenaamd op voorraad, maar bleek dat dus in de winkel niet te zijn. Gelukkig wel altijd een vervangend product aanwezig en een ruim aanbod tegen een acceptabele prijs. De problemen compenseerde meestal voor oplossingen en daarom kwam ik voor mijn computer spullen altijd hier.

Wat ik echter het meest kon waarderen, was het stukje service in de winkel waar ik altijd tevreden over was. Je werd atijd vriendelijk geholpen en er was altijd iemand die verstand had van producten. Plus een hele hoop producten op voorraad wat steeds minder ketens hebben. Helaas stond ik gister voor gesloten deuren toen ik wat spullen wou kopen. Blijkbaar was de showroom gesloten ( wat totaal niet duidelijk op de website was aangegeven ) . Ik was erg teleurgesteld, Alternate is één van de vele webshops geworden. Helaas niet goedkoper of persé meer aanbod dan zijn concurrenten. Je kan nog afhalen, maar dit kan niet eens dezelfde dag. Dan kan je het volgens mij net zo goed laten bezorgen ? Ik heb ook een heel artikel gevonden met alleen maar bullshit en drogredenen om de showroom dicht te gooien en over te gaan naar alleen een webshop, terwijl het eigenlijk maar op één ding neer lijkt te komen kostenbesparing.

Voor mij bestaat Alternate niet meer.

Marcel 16-09-2019

Na 10 maanden ging een letter, de i, van mijn logitech toetsenbord k740 kapot.
In dat toetsenbord zitten scissor toetsen, die vrij stil zijn en dat was ook de reden voor het kiezen voor dit toetsenbord.
Na een mailtje naar Alternate kreeg ik in de mail een retourformulier, met een antwoordnummer om op de doos te plakken.
Die ging donderdag op de post en zaterdag had ik mijn kosteloos omgeruilde toetsenbord al in huis.
Hulde voor deze goede en zeer snelle service.

Kwebbel 06-09-2019

Ik heb gemengde gevoelens met Alternate, jaren geleden had ik bij het bedrijf mijn eerste zelf samengestelde computer besteld en de bezorging is vlekkeloos gelopen. Zes jaar geleden een tweede computer besteld, ook die is vlekkeloos bezorgd en funktioniert nog steeds prima.

Twee weken geleden heb ik een computer voor mijn vriendin besteld, voor haar verjaardag, omdat ze een behoorlijk goede computer nodig heeft voor haar werk. Aangezien ze de computer relatief snel nodig heeft had ik een computer samengesteld met onderdelen die allemaal op voorraad waren, volgens de website. Bij het bestellen aangegeven dat ik de computer zelf ophaal aangezien ik momenteel in het buitenland woon. Paar dagen later krijg ik een email dat ze de order hebben geannuleerd omdat Alternate niet naar het buitenland zendt. Alles was al van de rekening afgeschreven dus naar mijn mening was de koop al voltooid, ik heb dan terug geantwoord dat ze een vergissing hebben gemaakt en dat ik de computer in Ridderkerk, hun vestiging, ophaal. Pas een dag later krijg ik een email terug dat ze de de annulering hebben teruggedraaid en dat ze zo snel mogelijk aan de assemblage zouden beginnen. We zijn nu twee weken verder, ik heb een email ontvangen dat ze de onderdelen niet op voorraad hebben en de assemblage met onbekende tijd wordt vertraagd, tenzij ik de alternatieve delen wil die ze in de email opgeven. Van dit e-mailtje stond ik een beetje per plex, ik eigenlijk de bevestiging verwacht dat de computer eigenlijk klaar zou zijn, de assemblagetijd is namelijk 3-5 werkdagen op de website, dus ze waren eigenlijk al een week te laat.

Ik zal moeten zien of de computer überhaupt nog klaar komt, dit is heel onprofessioneel, en ik krijg het gevoel dat het het bedrijf momenteel veel te goed gaat. Kijkend naar recente waarderingen is de klantenservice en leverservice niet meer dat wat het vroeger was. Schande!

Frawar 03-09-2019

Levertijden website worden bij lange na niet gehaald
Klantenservice onpersoonlijk en niet oplossing gericht.

Nooit weer dus....

DeBetereShoppert 22-08-2019

Iets besteld, zij hebben het geleverd. Echt f*cking amazing! Daarna hebben zij een mail gestuurd met de mogelijkheid om 5 reviews te geven!
Dat heb ik natuurlijk gedaan aangezien ik niks beters te doen heb.

Monique 19-08-2019

Ik heb mijn koop geannuleerd maar we zijn bijna 2 weken verder heb nog steeds mijn geld niet terug ontvangen dit ervaar ik al zeeeeer vervelend omdat ik hem heb geannuleerd nooit ga ik daar meer bestellen
Nico Jekel 25-08-2019

Wij noemen deze zaak al jaren: Algenaaid Wij hadden bestelling geplaats en de afhaalbevestiging ontvangen, komen het ophalen, geen bestelling. ook geen excuses, ze wilden het dan wel kosteloos toesturen als het weer op voorraad was. Dat je voor Jan met de korte achternaam er heen gereden hebt interesseert ze geen zier.

Nieuwe computer 10-08-2019

Bestelling gedaan bij Alternate van 1000 euro aan onderdelen om een nieuwe computer te bouwen. Gekozen om bij Alternate de BIOS update te laten doen, deze service werd aangeboden via de website.
Na een bevestiging te hebben gehad van de verzending en het geld is afgeschreven hoor ik niets meer. Na vijf dagen bel ik met de klantenservice om te vragen hoe het met de BIOS update staat. Mijn bestelling ligt nog bij de technische dienst, die het blijkbaar te druk heeft om de bestelling te voltooien (een BIOS update duurt, als je de juiste apparatuur hebt liggen, een half uur of minder?). Na 2-3 dagen zou de bestelling zeker (!) verstuurd worden.
4 dagen later heb ik nog steeds niets gehoord en geen verzendbevestiging gekregen. Als ik op zaterdag bel krijg ik te horen dat er maandag pas een reactie komt en wanneer de bestelling verzonden wordt is dan nog steeds niet duidelijk. Als alternatief kan ik mijn bestelling cancellen, maar dan krijg ik wel maandag pas bevestiging dat dat is gebeurd. Geld terug na 2-5 dagen. Nu, 9! dagen na het doen van de bestelling, alsnog afwachten of dat cancellen goed gaat. De 24 uur service die op de website staat, maken ze niet waar. De medewerker aan de telefoon blijft vriendelijk en kan er niets aan doen, maar als je "service" verwacht zou ik verder kijken. De enkele onderdelen die van een andere webshop moesten komen zijn al lang binnen.

Marco 09-08-2019

Al jaren bestel ik producten bij Alternate. De bestellingen verlopen altijd prima! Overzichtelijke website met een outlet gedeelte waar ik zo nu en dan een mooie deal mee pak.

Jaco van de Groep 06-08-2019

Een beeldscherm gekocht wat binnen een paar weken kapot is gegaan na heel veel heen en weer gebel en gemail krijg ik gewoon mijn kapotte beeldscherm weer terug en dat was het!!! Ik raad iedereen af om wat te kopen bij deze winkel!!!!

Roel 06-08-2019

Twee dingen besteld, maanden aan het lijntje gehouden uiteindelijk kunnen ze niet leveren. Ze houden ook niet op de hoogte. Zeer slecht. Ik zou een normaal iets bestellen

Kamp 05-08-2019

Top shop met een erg goede communicatie! Mails goed leesbaar en begrijpelijk!

Joop Landman 02-08-2019

In mijn woonplaats waren deze stofzuigerzakken niet te verkrijgen.
Ik kwam met verkeerde zakken thuis. (te grote slangopening)
Via Alternate de ene dag besteld en de andere dag ontvangen!
Ze pasten precies in onze stofzuiger.Prima service.

Richard 31-07-2019

Uitstekende webshop. Ze waren wat betreft prijs voor de adatA HD710M Pro 2,5" harddrive de goedkoopste. De levering was vlot en goed verpakt.

Maria 15-07-2019

Bestelling was makkelijk en onderdelen werden keurig en snel geleverd. Alles prima! Alleen moet voor retour eerst een formulier aangevraagd worden. Zou fijn zijn als dit meteen met de bestelde goederen komt.

Lucas 03-07-2019

Op zich een goed werkende pc gekocht, echter na een aantal jaar (ongeveer 4) toch een nare ontdekking gedaan. Ik kocht een desktop met als doel om hem te kunnen upgraden in de toekomst. Echter nu ik dat wil doen blijkt dat er allemaal verouderde onderdelen in mijn pc zitten waardoor de nieuwe onderdelen allemaal niet aansluiten. 2 jaar geleden ook al veel problemen gehad doordat ik de pc blijkbaar met een oude BIOS had gekregen die niet goed samenwerkt met Windows 10, dit terwijl ik hem met deze Windows heb aangeschaft. Ik hoor nu van meerdere computer specialisten dat zij dit vaak tegen komen met pc's van Alternate. Erg jammer en lullig daar waar ik dit wel had aangegeven toen ik hem kocht. Dus wil je een computer voor de toekomst, Kijk verder!

Max 28-06-2019

Vorige keer heb ik bij Alternate bestelt en liep alles heel vlekkeloos en goed. Deze keer heb ik weer bij Alternate bestelt en expres gezocht naar producten die de vorige dag in huis moesten zijn (had de pc nodig ivm werk). Na 1 dag kwamen er maar 2 onderdelen van de 7 binnen. De andere 7 heb ik geen informatie gehad, dit mocht ik zelf uit gaan zoeken. Uiteindelijk ben ik erachter gekomen dat de levertijd niet 2 dagen maar 3 of 4 zou duren.

Heel slordig dat op de website staat 'voor ... bestelt morgen in huis' en het vervolgens nog 3 dagen extra duurt. Ook slordig dat ze hier niks over melden...

Michiel 25-06-2019

Mijn algemene beoordeling is dat ze bij Alternate zich echt eens achter de oren moeten krabben v.w.b. hun klachten-/probleemafhandeling. Dat proces lijkt maar één ding centraal te zetten: de klant demotiveren de koop te ontbinden. Het proces is zeer klantONvriendelijk en ook na herhaaldelijk aangeven dat je zeer ontevreden bent over de gang van zaken geven ze geen duimbreed toe.

Extreem teleurstellend. Dit was mijn eerste en laatste aankoop bij Alternate.

16 dagen geleden (zondag) een TV besteld. De daaropvolgende woensdagmiddag (nadat de TV die dag geleverd is), heb ik 'm opgehangen. Twee dagen later, op vrijdagochtend, ging de televisie niet meer aan. Alsof deze geen voeding meer kreeg. Diezelfde middag een aantal keer gebeld met Alternate.

Hun conclusie: hij moest naar de reparateur (CE Repair). Dat kon op twee manieren: opsturen naar Alternate zodat zij 'm naar de reparateur door kunnen sturen, of zelf opsturen naar de reparateur. Dat laatste zou de snelste optie zijn dus dat was het advies. Inmiddels was het vrijdagavond en omdat ik ook aan het werk was heb ik 'm die dag niet meer kunnen verzenden.

Zaterdag de TV toch nog maar even opnieuw geprobeerd en wat schetst mijn verbazing: hij ging weer aan. Ditmaal echter bleef hij in een zgn. "bootloop" hangen: de TV start zichzelf voortdurend opnieuw op, zonder dat je er iets mee kunt doen. Gezocht op internet en wat dingen geprobeerd en ik kwam er zowaar weer uit. Alles top, behalve dat zodra ik 4K video ging kijken, de TV na drie seconden opnieuw in de "bootloop" sprong. Dat ging dus ook niet. Diezelfde avond was de TV opnieuw dood, om daarna nooit meer aan te (kunnen) gaan.

Maandag dus opnieuw gebeld en aangegeven dat ik ontevreden ben over de TV, en evenmin over het advies deze ter reparatie aan te bieden. Ik heb veel geld betaald voor een werkende TV, en dat deze binnen twee dagen defect is is simpelweg onacceptabel.

Ruilen voor een werkend exemplaar was onbespreekbaar, met als motivatie "dat ze eerst zélf moeten constateren dat er een probleem is voordat er geruild kan worden". Dit vind ik erg raar en wantrouwend jegens de klant, en daarmee zeer klantonvriendelijk. De TV deed 't nog steeds niet en Alternate hield z'n klantonvriendelijke poot stijf, dus dan toch maar opsturen.

Dinsdag naar een PostNL punt om 'm op te sturen naar CE Repair, aangezien ze niet bepaald om de hoek zitten bij mij. Bleek dat ik die verzending uit eigen zak moest betalen. Hier heeft Alternate nooit iets over vermeld en ik was dan ook opnieuw zeer onaangenaam verrast.

Opnieuw gebeld met Alternate vanuit het PostNL punt. Half uur in de wacht gestaan. Na de situatie uitgelegd te hebben kon ik de verzendkosten terug ontvangen, mits ik bewijs van verzending plus bewijs van de aankomst bij CE Repair kon aanleveren.

Inmiddels weer een week verder (16 dagen na bestelling) en mijn TV staat nu bijna een week bij CE Repair. Ze zijn nog niet aan de diagnose of reparatie begonnen, dus er zit nu niks anders op dan wachten. Heb vandaag met CE Repair gebeld om te vragen of er iets gezegd kon worden over een verwachtte doorlooptijd. Hierover word ik nog teruggebeld, maar daar wacht ik inmiddels ook alweer uren op.

Ik hoef denk ik aan niemand uit te leggen hoe ontevreden ik over deze hele gang van zaken ben.

Pascal85 04-06-2019

Ik heb een gebruikt product ontvangen, doosje zat al een scheurtje in.! getest audio valt weg af en toe, beeld komt wel over!
Ik wil me geld terug!

Frits Brinkman 28-05-2019

Supersnel geleverd, goede verpakking en voor het betaalde geld zeer goede pc speakers !

Peter de Koster 23-05-2019

Geweldige service vrijdag bestelt en de volgende dag zaterdag bezorgt. Ik zou iedereen Alternate aanbevelen.

Rinse Meijer 10-05-2019

Losse componenten voor PC aangeschaft. Snelle aflevering en op moment van aanvullende vragen zeer gemakkelijk toegankelijk.

Paul 06-05-2019

Ik ben zeer tevreden over ALTERNATE! Bij het zoeken van een heggeschaar van Wolf kwam ik op ALTERNATE.
ZIj hadden de laagste prijs incl. verzendkosten!. De levering was de volgende dag. De verpakking was 100%.

ALTERNATE is een aanrader voor allle producten.

wyvonne 24-04-2019

Bestelde product keurig op tijd ontvangen, maar toen ik er bij het monteren achter kwam dat er een onderdeel niet bij bleek te zitten begon de ellende. Ik had een duidelijke foto gestuurd van het missende onderdeel en duidelijk aangegeven op welke plaats dat hoorde toen ik eerst een mail kreeg dat ze gingen bekijken hoe dit opgelost zou gaan worden, bij een 2e mail met de vraag of ze dit bij een andere misschien niet uit de doos konden halen kreeg ik een antwoord dat het kabeltje al was opgestuurd. Verbaast als ik was weer een mail gestuurd met de vraag wat voor kabel , want het gaat niet om een kabeltje kreeg ik een excuusmail dat dit toch niet voor mij was bestemd, maar dat het spoedig opgelost zou gaan worden. Ik wacht echter nog steeds op mijn onderdeel dus geef ik Alternate een 5 en dat is in mijn ogen al te hoog.
Wat een abominabel slechte service. Hier koop ik echt nooit meer iets.

Teleurgestelde klant 09-04-2019

Opzich weinig mis met deze webwinkel, totdat je gebruik moet maken van de garantie: Ik heb mijn laptop in de 1e week van maart 2019 teruggestuurd vanwege een niet goed werkende ventilator (reparatie van een half uurtje dacht ik t.z.t.).
Nu, 9 april, na meerdere malen tevergeefs per mail om opheldering te hebben gevraagd en het gevoel te hebben aan het lijntje te zijn gehouden, heb ik toch maar opgebeld en vervolgens te horen gekregen nog zeker tot eind april te moeten wachten voordat de fabrikant er klaar mee is! Op een eerder verzonden verzoek tot het vinden van een andere oplossing is men niet ingegaan. Daarnaast is het testraport gedateerd op 18 maart en werd mij aan de telefoon verteld dat de laptop pas op 26 maart is verzonden, bijna een maand na het aanleveren van de laptop!!!

Als ik van te voren had geweten mijn laptop 2 maanden (!) kwijt te zullen zijn had ik hem wel bij de ICT zaak in de buurt laten repareren! De communicatie en hulpvaardigheid bij Alternate vind ik ver beneden de maat.
Mijn ervaring is nu dat je van hun geen adequate hulp kunt verwachten wanneer je gebruik wilt maken van de garantie op je product.

Mike 02-04-2019

Echt nooit meer dit verkoper verkoopt echt overjarige artikelen en retour is er niet bij ze verzinnen van alles om spullen niet terug te nemen. De klanten service is echt waardeloos. Let op

jan 07-03-2019

Levering zoals beloofd goede verpakking ook goede duidelijke informatie over levertijd
Prima

Joop 06-03-2019

Eerste een nummer trekken zo hoort het daar
Best aardige verkoper
Deskundigheid van de balie verkoper laat te wensen over
Bleu ray speler met analoge aan sluiting nooit van gehoord
Koop hem maar en kijk thuis niet goed geld terug
En nog eens 100 euro duurder dan Mediamarkt , Klubben en Kamera Express
( SONY UBPX800B.EC1 Kamera express 235 euro)
De goed koperen maar gekocht en retour gebracht geen analoge aan sluiting
Correct had hem wel en de verkoper kwam gelijk met de Onkyo Bleu Ray speler met analoge tulp aansluiting

Patrick 05-03-2019

Ben een paar weken geleden met 2 geheugenstripjes van 8 GB 2400 Mhz teruggegaan om te ruilen aangezien, mijn moederbord niet compatible was, heb 2 stripjes uitgezocht 8GB DDR3 1600 Mhz met behulp vd medewerker.
Kreeg deze in een heel vreemd kartonnen doosje, niet de originele verpakking, maar ze zaten erin... niets gezegd.

Nu doe ik toevallig een benchmark en zie tot mijn grote verbazing dat er maar 2x 8GB DDR3 1333 Mhz in zit.
Ik heb helaas geen bon meer of bewijs om terug te gaan en doe dat ook niet, het is gewoon mijn fout dat ik de bon heb weggegooid, maar wil mensen wel waarschuwen, kijk uit voor dit soort dingen!!!

Ik koop nooit meer iets bij Alternate!!

Vd Heuvel 05-03-2019

Iets aankopen is geen probleem. Maar wacht maar als er iets kapot gaat. 12-2016 laptop va 799 e aangeschaft. 6-2017 eerste keer defect. Wel gerepareerd onder garantie maar vertrouwen in product al iets meer weg. Dan gaat 1-2018 de laptop wederom defect. Product is dan 2 jaar en 1 maand oud. Moederbord defect. Zij kunnen niet aangeven of het opgetreden defect met zekerheid niet te maken heeft met eerder defect. Kosten voor reparatie: 215 euro. Economische levensduur van zo'n laptop 3 a 4 jaar. Gevraagd of zij tegemoet kunnen komen door de kosten te delen maar dan krijg je een vergoeding van 25 euro wat natuurlijk een lachertje is op het totaal gebeuren. Volgende aankoop zal zeker niet bij Alternate zijn. Had verwacht dat Alternate wel wat proffessioneler hiermee om zouden gaan. En een laptop mag niet 2x defect gaan voor zo'n prijs, is mijn mening.

Martijn ter Haar 21-02-2019

Als je iets koopt niks aan de hand, tot er iets kapot gaat.
Terug sturen was voor mij geen optie aangezien ik het product ( in dit geval Logitech toetsenbord) dagelijks nodig heb. Dus kon ik langs komen, bij de doos uitpakken werd er al geklaagd dat er een beetje stof op de doos zat, na wa aandringen kon er meteen getest worden maar in no time was meneer terug om te vertellen dat het niet onder garantie viel omdat het toetsenbord vies was ( na 2 jaar gebruik weet iedereen dat een toetsenbord er niet meer als nieuw uitziet). En kon meneer niks voor mij doen. Uiteindelijk maar Logitech gebeld en deze lossen het netjes op gelukkig.

Eerder 2 andere garantie gevallen gehad waar ook niks en de andere keer heel moeilijk over gedaan werd

Oftewel zolang alles heel blijft niks aan de hand, maar ga niet om garantie.

Voor mij de laatste keer Alternate

Geen boze klant 21-02-2019

Mensen bestel geen onderdelen bij alterna via aftepay als je het gewoon betaalt heb krijg je van aftepay een mail je hebt het niet betaalt je moet het betalen vreemt dat je het betaalt heb en ze gaan dreigen met de incasso niet met aftepay in zee gaan en alternate die doen daar niks aan die laat je gewoon barsten dit is niet mijn winkel bestel ergens anders dan alternate
Maar mijn klacht is nog steeds niet opgelost

Corina 11-02-2019

Via lijstje,nl op deze website gekomen; omdat ik bij Alternate alle gevraagde Playmobil kon kopen. Het is echt heel snel geleverd, alles prima in orde.

jan 04-02-2019

Goede en duidelijke webshop de aflevering is zoals beloofd snel en goed, alleen de doos was voor deze bestelling wat aan de grote kant voor deze twee doosjes.
De doosjes tussen het het beschermingsmateriaal zou beter geweest zijn in plaats van er onderin.
Maar toch geef ik ALTERNATE 10 PUNTEN.

A. Lockhorst 26-01-2019

Op 15 januari 2018 heb ik een Alternate Thunderstorm laptop van €1249,- gekocht op de Alternate. Ik was er erg blij mee aangezien deze een 1060 videokaart had inplaats van mijn oude 960..

maar alfijn. eerste week al gelijk terug naar Alternate.. Harde schijf was niet geïnstalleerd en heb ik het zelf moeten doen. Driver van het toestenbord voor RGB niet geïnstalleerd, moest ik zelf doen... Jammer..

Maar dat is nog niet het eerste..

Een maand later in Maart, krijg ik een Blue Screen of Death.
eerste keer. kan gebeuren dacht ik. neenee, dit werd al gauw 3 tot 4 keer per week..Met Alternate gebeld: Wat is de error? dat weet ik niet want binnen 2 seconden is hij opnieuw opgestart,, uiteindelijk toch terug gegaan in Maart naar de winkel in Ridderkerk. na 2 weken, kreeg ik te horen dat ze niks konden vinden en dus hebben ze hem gewhipt voor een "out of the box experience".

ik opnieuw alles geïnstalleerd. Windows opnieuw aangeschaft want de licentie werkte niet mee.

15 mei 2018. weer moeten bellen met Alternate omdat de bluescreen nogsteeds voorkomen, ik heb foto's en video's ervan omdat dit keer het 5 a 10 min duurde voordat hij zichzelf opstartte. opnieuw terug naar de winkel en weer 2/3 weken kwijt met het nieuws: we kunnen niks vinden, dus we hebben hem gewhipt voor de out of the box eperience..

vervolgens op vakantie tijdens juli/augustus. ik heb zelfs wegens het warme weer een laptop koeler gekocht. misschien hielp dat, maar nee.

Augustus beginnen de blue screens gewoon weeer. 28 augustus WEER terug naar de zaak. 3/4 weken kwijt. in tussen gebeld. we kunnen niks vinden en op mijn aanvraag toch nogmaals laten testen!

13 September weer bericht. niks kunnen vinden, gewhipt en weer opnieuw beginnen..

tot en met 22 oktober geen bluescreens. tot die dag. 15 min lang bluescreen. nieuwe fout code. vervolgens gebeld en gemaild naar Alternate. video's, foto's gestuurd... Krijg ik als antwoord. miischien moet u de Drivers updaten. hier is een programmatje die er 13 uur over duurt voordat 1 driver geupdate is van de 70,,,(drivereasy)

Nadat ik alle driver geupdate had was het 31 oktober toen de bluescreen met de zelfde code terug kwam.

ik ben in November even in het buitenland geweest maar nadat ik terug kwam was ik schijnbaar niet de enige met dit probleem volgens een recentie op de alternate site: https://www.alternate.nl/ALTERNATE/Thunderstorm-17CL875-GTX1070-SSD+HDD-17-3-laptop/html/productRatings/1463936?#showRatings

Vervolgens heb ik mijn laptop op 1 december weer opnieuw bij de winkel afgeleverd en heb tot heden (26 januari 2019( EEN JAAR LATER) nog niks vernomen nadat op 13 december Alternate de Alternate Thunderstorm laptop naar de fabrikant gestuurd hadden, mits ik minimaal €80,- moet betalen mocht er niks aan de hand zijn...

Ik heb keer op keer een andere opgevraagd. een ander model, goedkoper of duurder maar ik wil best meer betalen dan, Maar Alternate weigert dat omdat zij niks kunnen vinden!

Ik heb minimaal van de 52 weken in een jaar ruim 20 weken niet mijn NIEUWE laptop kunnen gebruiken. Dit is ronduit schandalig en afpersing van jullie klant!

Nogmaals, ik snap niet dat als een klant 4-5 keer met het probleem komt, Alternate durft te zeggen dat er niks is en het product maar whipt zodat het niet meer aan te tonnen is...

Darko M. 25-01-2019

Well I have both my first Pentium CPU in little store in little town in the Germany. It was the only store that have had it on stock. Store was actually in the grocery shop. Just and desk and few shelfs. Business oriented people though. Soon they have moved to a store of their own just further down the street but sure it became to small in no time. Next store was Huge. That was over 22 years ago. I came to live in the Netherlands and kept getting my stuff from Germany. First store and first business people to understand best price and best service. Kept ordering my stuff mainly by the Alternate till today. Before Alternate started their Duch brabnch I've talked about their way of business to Mycom people when they where just a little shop in the Kinkerstraat. Back in the time when main Mycom people where in the shop them self. They got big to. Not sure why didn't they continued way they did stuff and why did they sold out to... Never mind.
Back to last order. I've ordered rare Trident Z DDR4 modules. Alternate have had it. Next day package was in the house. Installed it and it works. Simple, effective and no issues. That is why I order by Alternate. And if something is DOA or it does not meet your expectation they will help you out. You can return it or get another product with minimum issues around it. You feel like a client and not just a bag of money to loot from.

olddutch 17-01-2019

Ze leveren snel, hanteren redelijke prijzen vergeleken met andere internet winkels, hebben een heel groot assortiment en je kunt gratis retourneren als het product je niet bevalt. Ook die retour-zendingen wikkelen ze netjes af.

jef 10-01-2019

deze schop was ik dierek verslagen verzending zeer goed verpakking kon niet beter als van de eerste keer goed geef een 10 echt

h.vanderploeg 05-01-2019

Perfect als ik iets bij ALTERNETE bestel altijd mooi op tijd binnen zo als ze aan geven en ze hebben het ook altijd wel op voorraad .

Boris 15-12-2018 Via de website gekocht

Voor de gemiddelde consument zullen de werknemers vast behulpzaam zijn, echter zijn ze niet beter dan de gemiddelde Mediamarkt werknemer. Mensen die research doen kiezen de goede producten toch wel uit, maar zijn deze niet op voorraad dan loop je tegen de lamp als je in de winkel staat. Ook zijn de issues met het distributiecentum op zn minst vervelend te noemen, je zal maar naar Ridderkerk afreizen om te horen "sorry meneer, deze ligt in ons distributiecentrum". Al met al, goede componenten tegen een relatief hoge prijs, maar de service is oprecht een van de slechtste in dit segment". Coolblue changed the game en alternate leeft nog in 2000.

Noor Reigersman 14-12-2018 Via de website gekocht

De voeding van mijn laptop die ik bij Alternate heb gekocht, ging binnen 9 maanden kapot. Teruggestuurd, maar toen werd gezegd dat ik mijn laptop moest meesturen, want anders konden ze er niets mee. Vreemd, dat ze daar per se mijn laptop voor nodig zouden hebben! Mijn argument dat ik als zzp'er niet zomaar mijn laptop een aantal dagen kan missen werd van tafel geveegd. Erg slechte service achteraf!

Fred Vermanen 11-12-2018 Via de website gekocht

Eerste en laatste keer dat ik hier heb besteld!

Ik had een processor besteld, dit was de verkeerde dus stuurde hem terug. Deze was vervolgens een klein beetje beschadigd, dus stuurde ze hem naar mijn terug. Deze heb ik nooit ontvangen en hun beweerde dat ze verkeerd artikel hadden verstuurd, namelijk een videokaart (deze heb ik echter nooit ontvangen). Toen hadden hun mij een ultimatum opgesteld en gezegd als ik de videokaart terugstuur dat ik de processor krijg. Helaas heb ik de videokaart nooit mogen ontvangen en de processor waarvoor ik betaald heb dus ook niet. Hiervoor wou ik dus een postonderzoek laten starten, maar vanwege gebrek aan tijd was ik volgens hun hier te laat mee. Dus kreeg ik een rekening van €309 euro van de videokaart die ik aan hun moest betalen omdat hun het verkeerde product opsturen. Echter heb ik nog altijd de videokaart niet ontvangen en moet hier wel voor betalen. Let allemaal goed op voordat u op deze site besteld, ze kunnen namelijk heel achterbaks zijn en je voor kosten laten opdraaien!

Pluspunten

• -

Minpunten

• Retourproces
  • Klantenservice

maartuhr 01-12-2018 Via de website gekocht

Niet leverende webshop met zeer slechte (klanten-) service

Op blackfriday een zelfbouw PC besteld met onderandere atrikelen die actie korting hadden. Alternate gaat echter niet leveren en sturen mij het verzoek om opnieuw te bestellen. De actieprijs is ondertussen natuurlijk niet meer geldig. Direct mail gestuurd naar alternate, maar geen enkele klantgerichte reactie. Voor mij deze shop dus nooit meer.

Pluspunten

• -

Minpunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

BLAKEMORTIMER 30-11-2018 Via de website gekocht

Jammer zeggen en doen@!

Ik heb een controler gekocht van XBOX.
Stond levertijd 5 dagen. Nu nog steeds geen geen bericht van dat het aangeboden is bij post NL door Alternate. Kijk ik vandaag op hun site staat er bij het zelfde artikel. Levertijd 3 dagen. Begrijp er niets meer van.

Pluspunten

• -

Minpunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Mangobay 29-11-2018 Via de website gekocht

Slechte communicatie en Service

Hier een moederbord gekocht voor mijn computer, hij was op voorraad.
Vervolgens 4 dagen later was er nog steeds geen mail binnengekomen dat het pakketje was bezorgd.

Ik kwam er zelf achter dat het product voor een onbekende termijn leverbaar was en ze zouden een mail sturen om dit aan te geven maar dit is niet gebeurd.

Vervolgens gebeld om dit te horen te krijgen en ik kreeg 2 opties, wachten of annuleren. ze boden me geen alternatief aan en daar stopte de service.

natuurlijk gelijk geannuleerd en naar een concurrent gegaan.

zeer slecht.

Pluspunten

• -

Minpunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Klantenservice

oomagent 27-11-2018 Via de website gekocht

Voel mij belazerd

De levering was in orde, verder niets goed te melden. PC gekocht met de vraag of uitbreiding van harde schijven (intern) mogelijk was. Ja was het antwoord, nee de realiteit. Heb de PC na 1 jaar geopend, maar geen bay of kabel uitbreiding mogelijk. Zelfs geen mogelijkheid om met een PCI-kaart uit te breiden.Nu kan men niets voor mij betekenen na 1 jaar, dat hadden de experts van dit bedrijf mij ook niet gemeld,had ik de pc maar de eerste dag moeten openen. Valse voorlichting en de service eindigt bij de voordeur.Ja, je kunt een klacht indienen maar ik weet het antwoord al.

jvw 15-11-2018 Via de website gekocht

Klant ontvriendelijk bedrij

Elke afspraak die je maakt wordt niet nagekomen. 5X gebeld en 5x toezeggingen zelfs voor def bestellen keiharde toezeggingen. Geven aan dat hun leverancier het probleem is. Maar ik heb overeenkomst met Alternate en niet hun leverancier. Spullen geannuleerd moet 4 weken wachten op terug storting omdat hun administratie geen deel annuleringen kan crediteren. Zelf nog oplossing aangebonden, maar niet open voor oplossing verstoppen zich achter hun eigen regels. Consumenten afspraken en wettelijke uitgangspunten gelden bij deze partij niet. Want het is klant zijn probleem en niet hun probleem. letterlijke uitspraken medewerkers en leidinggevende. Nooit meer hier naar toe. Nu ergens anders besteld en ook gebeld vooraf en volgende dag netjes geleverd.

Pluspunten

• -

Minpunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice

Agda 08-11-2018 Via de website gekocht

Snelle service

Was veel goedkoper dan de concurrentie..volgende dag al in huis en keurig verpakt ..na de bestelling alternate op internet opgezocht, zag toen veel kortingsaanbiedingen..jammer dat ik die niet kon gebruiken na mijn bestelling

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice

Minpunten

• Verzendkosten