Alternate - Reviews & Ervaringen

Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over Alternate.

Alternate stelt zich voor

Alternate is van oudsher één van de grotere online leveranciers van computers, computercomponenten en multimediaproducten in Europa. In de loop van de jaren is het assortiment steeds verder uitgebreid met aanverwante producten als huishoudelektronica, gereedschappen en speelgoed. Tegenwoordig worden vanuit logistieke centra in Duitsland, Nederland en België alle landen in Europa beleverd, zowel rechtstreeks naar de eindgebruiker of als fulfilment partner voor andere verkopers. Alternate is daarmee één van de meest succesvolle e-commerce ondernemingen in haar branche.

Deze score is berekend op basis van 85 reviews die geschreven zijn in het afgelopen jaar

5.3

jvw 15-11-2018 Via de website gekocht

Klant ontvriendelijk bedrij

Elke afspraak die je maakt wordt niet nagekomen. 5X gebeld en 5x toezeggingen zelfs voor def bestellen keiharde toezeggingen. Geven aan dat hun leverancier het probleem is. Maar ik heb overeenkomst met Alternate en niet hun leverancier. Spullen geannuleerd moet 4 weken wachten op terug storting omdat hun administratie geen deel annuleringen kan crediteren. Zelf nog oplossing aangebonden, maar niet open voor oplossing verstoppen zich achter hun eigen regels. Consumenten afspraken en wettelijke uitgangspunten gelden bij deze partij niet. Want het is klant zijn probleem en niet hun probleem. letterlijke uitspraken medewerkers en leidinggevende. Nooit meer hier naar toe. Nu ergens anders besteld en ook gebeld vooraf en volgende dag netjes geleverd.

Pluspunten

• -

Minpunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice

Agda 08-11-2018 Via de website gekocht

Snelle service

Was veel goedkoper dan de concurrentie..volgende dag al in huis en keurig verpakt ..na de bestelling alternate op internet opgezocht, zag toen veel kortingsaanbiedingen..jammer dat ik die niet kon gebruiken na mijn bestelling

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice

Minpunten

• Verzendkosten

jojanzing 05-11-2018 Via de website gekocht

Unreliable

I ordered a motherboard based on the specifications on their website. After installing most of my components, I discovered that the listed components were incorrect. The only solution offered by customer service was to spend more money in order to get a motherboard that actually has the specs that were listed.

After 1+ week of calling customer service daily, I decided to get a refund and buy the new motherboard on a different site, for less money with faster delivery!

Pluspunten

• -

Minpunten

• Levertijd
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice

Roel 03-11-2018 Via de website gekocht

Product defect? Geen probleem, als de klant maar betaald.

Ik had een pc besteld bij Alternate. Na het in elkaar zetten blijkt het niet te werken.
Na contact opgenomen te hebben met de klantenservice krijg ik te horen dat het product teruggestuurd moet worden op mijn kosten! (inclusief verzekerd versturen) Ook wordt er sowieso 30 euro in rekening gebracht en nog 15 euro per kwartier aan arbeidskosten.

Waarom moet de klant betalen voor iets wat defect geleverd is?

PC is nu nog bij Alternate, maar bij navraag hoe lang het gaat duren krijg ik te horen dat het misschien nog weken kan duren als ze geen defect vinden en het product naar de leverancier terug moeten sturen.

Waarom moet de klant extra betalen en lang wachten voor iets wat Alternate snel zou moeten oplossen door kosteloos het defecte product te vervangen door een nieuw werken product?

Pluspunten

• -

Minpunten

• Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice

Roel 13-11-2018

Op de site staat dat ze proberen binnen 2 weken het product terug te sturen.
Als je dit vertelt aan de klantenservice dan ontkennen ze dat.
Ook fijn dat ze na bijna 2 weken nog niet kunnen vertellen wat er aan de hand is.

willem hage 29-10-2018 Via de website gekocht

klasse geregeld . volgende dag alles keurig in huis

De shop geef duidelijk alles weer en goede informatie. tevens wordt je goed begeleid door alle velden voor je betaling keurig

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Swaphelaer 27-10-2018 Via de website gekocht

Al jaren een prima (web)winkel. Super service.

De site is een van de makkelijkste om te zoeken en te filteren.
Prijzen zijn prima en concurrerend.
Goede service (had een vraag tijdens het bouwen) en werd direct verder geholpen.
Spullen werden een dag eerder geleverd dan aangegeven dus kon nog sneller beginnen.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Arjen Hissink 18-10-2018 Via de website gekocht

Niets kopen hier als je van plan bent het te gebruiken

Ik ben van mening dat dit bedrijf niet klantvriendelijk is en heel slecht om gaan met problemen die klanten ondervinden.
Heb je na 7 jaar wachten en sparen eindelijk geld om een nieuwe gaming computer te kopen. Je zoekt een mooie uit bij Alternate.nl en krijgt alles netjes binnen. Je start de computer op en hij werkt goed voor 1 dag. De volgende dag gaat de computer na een keer opnieuw opstarten niet meer aan. Moederbord stuk. Bel je de klantenservice en willen ze het moederboard gaan terug sturen naar de fabrikant om te repareren en moet je meer dan 2 weken wachten totdat je weer een werkende computer hebt. HET IS EEN DAG OUT!!!! Repareren??? Ik heb de prijs betaald voor een nieuw moederboard! niet voor een refurbished gebruikt moederboard!!! Een fatsoenlijk bedrijf niet eens aarzelen om je direct een nieuw exemplaar toe te sturen, maar nee ze houden voet bij stug. Uiteindelijk naar de showroom gereden en na veel moeilijk doen mijzelf te moeten hebben beroepen op het recht om binnen 14 dagen van je koop af te zien konden ze er niet meer onderuit om het moederboard in te nemen en mij mijn geld terug te geven waarbij ik direct hetzelfde moederboard heb gekocht. Toch nog na veel pijn en moeite op dag 3 na aankoop een werkende computer. Nu na een paar maanden gaat weer het moederboard stuk na opnieuw opstarten. Weer dezelfde fout lampjes en weer geen computer meer. Weer de klantenservice gebeld en het verhaal uitgelegd dat dit al het tweede nieuwe moederboard is wat hetzelfde probleem heeft en ik absoluut geen vertrouwen meer in dit merk en type moederboard heb.
Nu kwam de klantenservice met het verhaal dat ik het moederboard terug moest sturen en dat ze zouden kijken om het moederboard om te ruilen voor een ander merk gelijkwaardig moederboard. Dit gedaan en na een week wachten komen ze terug met het verhaal dat ze het moederboard eerst terug gaan sturen naar de fabricant en als de fabrikant toe gaat geven dat het een fout was in hun product en de fabrikant het product vergoed naar Alternate toe dat ze het dan pas gaan omruilen voor een ander merk moederboard. En als de fabrikant niet toegeeft dat het een fout in hun product is krijg ik het zelfde moederboard gerepareerd terug. ZIT IK NA EEN PAAR MAANDEN WEER MET ZELFDE PROBLEEM EN WEER WEKEN ZONDER COMPUTER!!!! volgende keer maar naar een ander bedrijf gaan met ons geld want dit bedrijf wil wel de lusten hebben maar niet de lasten ten kosten van ons de klant. Klant is geen koning hier!

Pluspunten

• -

Minpunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden

Tom 18-10-2018 Via de website gekocht

Goede ervaring tot ik met de klantenservice te maken kreeg

Ik heb jarenlang mijn onderdelen besteld bij Alternate en altijd kwam het binnen wanneer het binnen moest komen en kreeg ik de juiste onderdelen. Tot mijn laatste bestelling. Ik had een Wireless headset besteld, maar ik kreeg de wired versie binnen. Mij gericht tot de klantenservice en gevraagd hoe dit opgelost gaat worden. Ik moest hem terug sturen, zij gingen kijken of alles klopte en dan kreeg ik de juiste opgestuurd. Pardon! Jullie maken een fout en ik moet daardoor minimaal een week langer wachten op het juiste product? Sorry, dat gaat er bij mij niet in. Dit was mijn laatste bestelling bij alternate.

Cor 01-10-2018 Via de website gekocht

Alternate: eens en nooit meer

Op 16-4-2018 hebben wij een nieuwe Asus laptop gekocht bij Alternate en deze werd bij ons aangeleverd op 17-4-2018. Deze laptop had een aankoopwaarde van 1599,- Euro, niet echt een instap modelletje dus. Toen wij de laptop online wilde registreren bij Asus ging dit echter niet.
Wat bleek, onze laptop was reeds al een keer geregistreerd geweest op 16-2-2018.
Oftewel, we hadden voor een nieuwe laptop betaald, echter we hadden geen nieuwe laptop gekregen, want deze was al eens door iemand gebruikt geweest, gezien de registratie op 16-2-2018.
En nu maakt het me niet uit of deze laptop 1 dag, 1 week, of 2 weken gebruikt is en vervolgens teruggestuurd naar Alternate, omdat deze om wat voor reden dan ook niet beviel. Het gaat er mij om, dat als ik voor een nieuw product betaal, ik ook een nieuw product moet krijgen en niet een die al gebruikt is.
Wij hebben Alternate hier mee geconfronteerd en de vraag gesteld hoe ze dit gaan oplossen. Nou, niet dus. We kregen we het volgende antwoord en ik citeer: “De producten die in nieuwstaat bij ons terugkomen, kunnen worden verkocht als een nieuw product. Mocht er enige twijfel zijn aan de werking of de staat van het product, zal het product altijd via onze outlet worden verkocht. Het is mogelijk dat de notebook al eerder is geregistreerd bij Asus. Helaas kunnen wij dat niet ongedaan maken. Dit heeft echter geen invloed op de garantie”.
Blijkbaar is het de normaalste zaak van de wereld bij Alternate dat ondanks een klant voor een spiksplinternieuw nieuw product betaalt, er een zo goed als nieuw ogend product wordt geleverd, zonder hiervan de klant op de hoogte te brengen.
Dus mocht iemand van jullie de behoefte niet te kunnen weerstaan om eens lekker ouderwets genaaid te worden, mentaal voor gek te worden verklaard en een service wenst van lik me reet, doe dan vooral uw bestellingen bij Alternate.
Wilt u echter waar voor uw geld, dient u toch echt bij een andere aanbieder te zijn.

J. v.d. Haar. 01-10-2018 Via de website gekocht

toppie!

Groot aanbod en simpel betalen met PayPal! En snelle levering van de spullen. Overweeg om nog een ventilator te bestellen. Het lijkt wel een hovercraft. (prima ding.)

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

J. v.d. Haar. 28-09-2018 Via de website gekocht

toppie!

Piediepew 14-09-2018 Via de website gekocht

Wat een waardeloze winkel

Begin augustus een nieuwe pc laten assembleren door alternate t.w.v 1830,- euro. Anderhalve week later begon de pc al gebreken te krijgen waarop ik alternate een mail heb gestuurd. Ik moest de pc terug sturen en had dit 16 augustus ook gedaan. 17 augustus was ie daar ook binnen.

Week erna gebelt wat de stand van zaken was, kreeg te horen dat ze er nog niet aan toe gekomen waren. Weer enkele dagen gewacht en weer gebelt. Waren er nog steeds niet aan begonnen. Toen was ik er klaar mee en wilde ik mij op mijn retourrecht beroepen.

Dit was mogelijk maar dan ging wel de assemblage en Windows 10 installatie kosten eraf. Toen ik zij dat ik dat prima vond werd er ineens gezegt dat de pc wel beschadigd binnen was gekomen ( krassen, beschadigingen) en dergelijke en dat hij nog eerst na gekeken moest worden.maar dit wel de prijs verder kon drukken.

Natuurlijk is dit gewoon uit de lucht gegrepen, en als je andere reviews leest ook een handelsmerk van Alternate om zo minder terug te moeten betalen.

Ik gaf aan dat ik voor het inpakken foto's van de pc had gemaakt en dat ie in nieuwstaat opgestuurd was en als hun anders beweren ik de rechtsbijstandverzekering inschakel, werd ik plotseling in de wacht gezet want ze moest iets overleggen met een collega. Nu werd er gezegt dat ze denken dat er krassen op zitten en ze dit nog moesten nakijken.

Na lang wachten, mailen en bellen eindelijk vandaag 14 september mijn geld binnen exclusief assemblage en Windows 10.

Maak foto's bij retourzending anders maken ze er misbruik van!

Was de eerste keer alternate maar ook de laatste.

Pluspunten

• -

Minpunten

• Retourproces
  • Klantenservice

Nicole 02-09-2018 Via de website gekocht

Geweldige service; alerte medewerkers!

Minderjarige zoon laptop besteld. Alternate heb vervolgens met ouder contact genomen voor verificatie. Hierdoor werd bestelling iets wat vertraagd maar kan erg veel lof uitspreken dat men dit toch nagaat. Door de vertraging heeft mijn zoon als compensatie een geweldige goodiebag ontvangen. Was de 4 dagen wachten zeker waard! Mijn zoon was dolgelukkig met zijn eerste grote aankoop. Super bedankt voor jullie oplettendheid en medewerking. Betrouwbare webshop!

tranceguy 31-08-2018 Via de website gekocht

Alternate review

Snelle en overzichtelijk webshop, waarbij je de producten die je zoekt makkelijk vindt. Duidelijke info bij de producten en uitgebreide betalingsopties. Ik heb hier vaker besteld en ben zeer tevreden over deze shop. Is ook een van mijn voorkeurswinkels.

crperk44 30-08-2018 Via de website gekocht

Slechte service

Zelf zo stil mogelijke PC i7/GTX1070 samengesteld maar door Alternate laten op/inbouwen met Windows 10; de beeldschermen gaven geen beeld, op verzoek van servicedesk de PC opengemaakt en de grafische kaart bleek niet goed in de connector te zitten. Volgens mij kwam dat door verkeerde montage, de connector was zelfs beschadigd. Volgens Alternate was de transporteur schuldig omdat de zware kaart door ruwe behandeling los geschoten kon zijn hetgeen vaker voorkwam; wanneer dat zo is zou de kaart anders gefixeerd of verpakt moeten worden!
De kaart provisorisch vastgezet en alles werkte. Alternate drong toch aan op retourzending voor de garantie. Teruggestuurd en paar dagen later telefoontje: connector op moederbord kapot maar niet meer leverbaar. Telefonisch akkoord met ander moederbord. Volle week niets meer gehoord, ja, Ik had dat per email moeten bevestigen? Wat had ik moeten bevestigen, geen vervangend voorstel gekregen, nog steeds niet! Benieuwd of ik die PC ooit nog terugzie!

Pluspunten

• -

Minpunten

• Afleverservice
  • Klantenservice

Clement 25-08-2018 Via de website gekocht

Eenvoudig bestellen, makkelijke site en zeer snel geleverd. Super. Ik heb al vaker goede ervaringen met Alternate.

Pluspunten

• Levertijd
  • Verzendkosten
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

ClevanH 20-08-2018 Via de website gekocht

Goede prijs kwaliteit verhouding plus snelle levering

Goede prijs kwaliteit verhouding plus snelle levering. Makkelijke toegankelijke website, waarin je snel kunt bestellen en veilig betalen. Direct e-mail ter bevestiging en info over de status van de bestelling.

Pluspunten

• Levertijd
  • Verzendkosten
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Annemarie 17-08-2018 Via de website gekocht

Snel en correct

Makkelijk toegankelijke en overzichtelijke site, bestelling snel geplaatst en betaald, product op aangegeven tijd ontvangen in deugdelijke verpakking!

Houtman 31-07-2018 In de winkel gekocht
Barendrecht

Belazerd.

Al heel lang klant.
Ik had een pc samengesteld twv 2500 euro.
Eerst bleek dat bepaalde zaken niet aanwezig waren.
Andere producten uitgezocht met een medewerker.goed geadviseerd en geholpen.
Echter thuis gekomen bleek dat het moederboard al was uitgepakt geweest. En was de processor socket beschadigd.
Volgens alternate kan dat niet en heb ik dat gedaan.
Mijn nee hun ja.
Valt buiten garantie dus ja 200 euro in lucht opgegaan.
Volgens msi moet ik het met alternate oplossen.
Ik kom NOOIT MEER BIJ ALTERNATE.!!!!!

Pluspunten

• -

Minpunten

• Retourproces
  • Klantenservice

schotte 23-07-2018 Via de website gekocht

slechte service

xxx service zit al 2 dagen op een retour formulier te wachten voor een defecte SSD.
krijg ik eindelijk bericht moet ik eerst fotos maken en vertellen wat er stuk is.

vroeger downloade je dat formulier meteen had ik het voor het weekend al kunnen opsturen.
ze moeten geen extra drempels opgooien en gewoon mn kapote troep aan pakken.

Kevin 11-07-2018 Via de website gekocht

Schadevergoeding??

Heb een Game-PC Besteld voor 750 euro. Snel bezorgd en deed het goed. Na 2 dagen deden de audio-jacks het niet meer en ik heb de computer dus teruggestuurd. Na 2 weken kreeg ik de computer terug. De audiojacks deden het nog steeds niet en ze hebben nu ook de microfoon drivers compleet overhoop gehaald. Ik heb de computer nogmaals teruggestuurd en ze zouden nu de audiojacks en de microfoondrivers herstellen. Na circa 11 dagen kreeg ik bericht dat de computer weer volledig functioneerde en dat ik hem op kon halen in Rotterdam. Ik heb 45 minuten gereden om vervolgens te horen dat ze de computer naar de verkeerde vestiging gestuurd hadden (lekker bezig manbrow). Nog een week later kon ik eindelijk mijn PC ophalen. En ja hoor, nog steeds doen mijn audiojacks en drivers het nog steeds niet.
Conclusie: Ik heb meer dan 1000 euro bestaald aan benzine en een niet functionerende computer :D

Pluspunten

• -

Minpunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Gebruiksvriendelijkheid site

J 06-07-2018 Via de website gekocht

defect binnen garantie tijd willen ze niets mee doen..

keyboard gekocht van corsair, maar kwam defect binnen en na 2x terug sturen nog steeds stuk willen nu ook niet meer retour nemen en geld terug geven! slechte winkel!! en bij de 1e x router hadden ze hem incompleet terug gestuurd terwijl ik hem compleet had verstuurd. nu mis ik dus een toets van het keyboard en ze doen hier moeilijk om! pff jullie raken iets kwijt en dan is het mijn schuld? nee toch?

Ik ben al meerdere jaren een tevreden klant maar dit slaat nergens op!
dus zit nu met een keyboard die het niet doet incompleet is en buiten garantie nu zit omdat ik hem eerst 2x heb terug gestuurd om alternate de kans te geven om hem te maken. en het is nu mijn schuld dat het buiten de retour tijd zit? terwijl ik al melding had gemaakt binnen garantie tijd!

Pluspunten

• -

Minpunten

• Retourproces
  • Klantenservice

Patrick 03-07-2018 Via de website gekocht

Levertijden

Bij alternate staat op de site dat er binnen 2 dagen geleverd kan worden.
Eenmaal de onvriendelijke klantenservice gesproken krijg je te horen dat het minimaal een week gaat duren!
Coolblue verkocht de producten niet vandaar dat ik dacht ik probeer alternate eens uit.
Volgende keer gewoon weer naar Coolblue!

Myles Windsma 09-06-2018 Via de website gekocht

0 service, bested ergens Anders

Headset besteld, krijg verkeerde product binnen. Blijkbaar van een andere klant, ik mag het pakket terug sturen en stuur bewijs van verzending zodat ik de headset optijd krijg als verjaardag cadeau. Krijg ik als reactie dat ze moeten wachten op de retourzending omdat ik misschien leeg pakket terug stuur. Zij maken een grote fout en leggen alle verantwoordelijkheid en werkzaamheden bij mij, daarnaast heb ik nu geen cadeau voor de verjaardag. Kan iedereen afraden hier te bestellen!

Myrthe 14-05-2018 Via de website gekocht

Levering: prima. Klantenservice: verschrikkelijk.

Als je goed de reviews op deze paginas leest, zie je dat de goede reviews alleen van mensen komen die geen beroep hebben moeten doen op de “klantenservice”. Is er namelijk iets mis met je aankoop, dan kun je 0 service verwachten.

Nog geen jaar geleden een msi laptop €1200 euro gekocht bij alternate. Was ruim 200 goedkoper dan andere leveranciers. De eerste dag dat ik de laptop had: 99% memory usage; onbruikbaar. Dit zelf opgelost dmv mijn vriend met ICT kennis, anders had die dezelfde dag al terug gemoeten. Een maand later stoppen 3 toetsen met werken. Uiteindelijk deze opgestuurd naar alternate na lang contact met MsI zelf, welke klantenservice net zo waardeloos is overigens.
Na een maand krijg je een mail: het defect is user abuse; valt niet onder de garantie. Je kan 170 euro dokken voor reparatie of 80 voor retour zonder reparatie. User abuse my xxx. Ben niet akkoord gegaan met deze oplichterij, heb om bewijs gevraagd van de zgn “user abuse” maar deze kan na 2 weken ( ben mijn laptop nu al meer dan 6 weken kwijt) nog steeds niet geleverd worden. Het enige wat alternate hiertoe hoeft te doen is te bellen naar MsI en te vragen om bewijs ban user abuse. Dit laten zij na en staan je te woord met steeds dezelfde toon dat je maar moet wachten, en tja; jij was toch degene die niet akkoord ging met de prijsopgave?

Conclusie: koop hier niets indien je ooit gebruik wilt maken van je garantie; dit wordt je (let ook op de andere reviews) zeer lastig gemaakt tot onmogelijk.

Freek 12-05-2018 Via de website gekocht

Alternate.nl Koop hier niet!!!!!!

Erg slechte service.
Nog nooit zo slecht behandeld bij geen enkele winkel en of webshop.
Vertellen dat ze binnen 24 uur kunnen leveren maar doen dat niet.
Ook terug betalen na annuleren is te moeilijk.
En wordt je behandeld alsof het jouw fout is.
De enigen fout is het bestellen bij Alternate

Pluspunten

• -

Minpunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Retourproces
  • Klantenservice

wim 09-05-2018 Via de website gekocht

waardeloze service en slechte communicatie vooraf!!

Ik heb bij Alternate een Inventum melkopschuimer gekocht, model MK750. Dit ding blijkt echter geen goede schuimkraag te maken, dus ik wilde de koop ongedaan maken. Alternate dacht daar anders over en laat mij in de kou staan. ze verwijzen daarbij naar hun leveringsvoorwaarden. Als je dat doet, meldt dit dan ook als een consument het product koopt en wijs op de beperkingen van het terugsturen van de aankoop. Nu voel ik mij bekocht. Voor mij dus nooit meer Alternate, want service vind ik wel superbelangrijk!

Stabjack 01-05-2018 Via de website gekocht

Zeer slechte service

Koffie machine van Krups gezocht en bij Alternate was deze het goedkoopst. Enkele jaren terug kocht ik daar regelmatig computeraccesoires en had hel goede ervaring met service van Alternate.
Dat blijkt nu heel anders...
Apparaat ontvangen en bleek niet goed te werken. Koffie zo slap als heet water. Dit was niet in te stellen, dus ik stuurde het terug in de veronderstelling dat ik dan een vervangend apparaat zou ontvangen. Mooi niet het zou opgestuurd worden naar Krups want ik had het gebruikt en was dus niet in nieuwstaat (er zat gemalen koffie in het maalmechanisme)
Anderhalve maand moest ik wachten voor ik het gerepareerde apparaat wat het nooit gedaan had zou terugkrijgen.
Zeer slechte service en raad iedereen aan niet meer bij Alternate te kopen. Uiteindelijk kon ik door 100 euro toe te leggen van de koop af. Hij zou dan in de tweede kans etalage komen. Weet je wat je daar krijgt!
Daarnaast zeer onheuse converstaie met klantenservice. Ze waren wel de goedkoopste.....

Kas 24-04-2018 Via de website gekocht

Waardeloze service

Kan mn bestelde afstand bediening niet ruilen en krijg mijn geld niet terug. Had hem binnen twee dagen teruggestuurd. Het ging gelukkig maar om € 60.- ... bestel er voor honderden euro per jaar al jaren.... maar nu niet meer. Altijd al een k. service maar dit is de druppel

Mo 11-04-2018 Via de website gekocht

Goede, snelle service

Ik heb deze wekkerradio besteld die nergens goedkoper was. Na twee dagen in huis. Super.
Zal er zeker weer bestellen

RuudpV 28-03-2018 Via de website gekocht

weer een tientje verdient

Vandaag wou ik bij Alternate een WD elements 2Tb externe harde schijf bestellen samen met een creative geluidskaart. Leuke actie de harde schijf wordt gratis thuis bezord... Echter de bezorgkosten voor de Creative blijven... dus i.p.v. gratis bezorging betaal je gewoon de bezorgkosten. Belachelijk en 'verneukeratief' [excusez le mot] Al vele jaren vaste klant, al enige duizenden euros besteed en je wordt op deze manier gewoon puur in de maling genomen. Nu is Alternate niet de enige in Nederland dus?......... Media-Markt, de schijf vijf euro goedkoper en... jawel, heel klantvriendelijk alles gratis bezord. Das weer een tientje verdiend.
Alternate, vriendelijk bedankt dat jullie op deze kinderachtige manier, en met achterdeur praktijken je klanten de deur uit jagen in de armen van je concurrent. Niet dat het enige impact zal hebben die paar duizend euro van mij kunnen jullie makkelijk missen.en zal jullie echt geen slapenloze nachten bezorgen

Raul 18-03-2018 Via de website gekocht

Nog zo'n slecht service gezien

Ik heb mijn tandenborstel onder garantie teruggestuurd. Snel (1 week na het opsturen) kreeg ik de confirmatie dat het toestel effectief defect was en bij de leverancier moest teruggestuurd worden (Philips).

6 weken later wacht ik nog op een herstelde of nieuwe toestel of een terugbetaling.

Ik had zoiets meegemaakt met MediaMarkt. Op de dag, ik het toestel terugbracht, krijg een kadobon voor de aankoopwaarde.

Raad waar ik mijn volgende tandenborstel gaat kopen?

Leo de Blaauw 09-03-2018 Via de website gekocht

Waardeloze service en retourrecht ho maar..

Processor, moederbord en geheugen besteld wat snel geleverd werd. Toen begon de ellende processor heeft nog issues met drivers, op diverse fora van AMD bekend probleem. Dus gebruik maken van het retourrecht...Vervolgens foto´s ontvangen met verbogen processorpin dus geen retourrecht meer aldus alternate. Bewijslast ligt bij mij natuurlijk geen foto´s gemaakt maar ik ga uitermate zorgvuldig om dit soort spullen en het is niet de eerste pc die ik in elkaar zet! Hun woord tegen die van mij en dus verlies je het altijd....175 euro weggegooid. Ze gaan nog even kijken of ze het moederbord en het geheugen wel retour nemen ! Waardeloos ! Het bestaat niet dat er op een processor bij het plaatsen of verwijderen slechts 1 pinnetje verbuigt in mijn lange ervaring nog nooit gezien! Zorg dan voor een oplossing maar dat doen ze niet !

Pluspunten

• -

Minpunten

• Retourproces
  • Klantenservice

carl 05-03-2018 Via de website gekocht

zeer slechte service

wij bestellen twee pc's bij alternate Nederland.
pc nummer 1 :
na twee weken start deze niet meer op == terugsturen naar alternate en 2 maanden zonder pc. Deze komt terug en geeft dan de melding CMOS batterij te vervangen.
ik vraag een reserve pc of een creditnota, maar krijg enkel het bericht dat we de pc moeten retourneren...
pc nummer 2 :
bij opstarten geeft hij de soms de melding dat hij de harddisk niet vindt.

het gaat over :
[Ticket#201801083000935] Alternate Nederland Retourzending 439114

Dit is de eerste en laatste keer dat ik bij alternate bestel !!!!!

Carl 05-03-2018 Via de website gekocht

alternate nederland : slechte kwaliteit - slechte service

wij bestellen twee pc's bij alternate Nederland.

pc nummer 1 :
ik vraag een reserve pc of een creditnota omdat ik al 'uitkijk' naar het volgende defect, maar krijg enkel het bericht dat we de pc moeten retourneren.

pc nummer 2 :
bij opstarten geeft hij de soms de melding dat hij de harddisk niet vindt.

dus mijn oordeel : slechte kwaliteit - slechte service.

Richard 24-02-2018 Via de website gekocht

Snel leveren, maar service bij defect ho maar!

Ze zijn heel snel met leveren, maar als je aanspraak maakt op garantie moet je de consumentenbond er bij halen.
De showroom is tegenwoordig helemaal leeg en wat er staat zijn geen computerartikelen.

Martijn 24-02-2018 Via de website gekocht

Correcte levering en goede service.

Vlotte afhandeling van bestelling in de webshop. Eerder al mijn computers gekocht in de winkel zelf.

charles 22-02-2018 Via de website gekocht

Waardeloos!

Al langer was ik aan het kijken voor een laser meter, deze vond ik bij Alternate, de side oogde goed en ik bestelde een meter, er van uitgaande dat deze snel geleverd zou worden want ik had hem dringend nodig. Met een mail dat het druk was begon het maar goed, dat kan gebeuren. Ik kreeg de meter geleverd en was in eerste instantie tevreden, echter dit was van korte duur, na een paar uur wilde ik deze nog eens goed uitproberen, echter hij weigerde ook maar iets te doen. Ik dacht, mogelijk oude batterijen, dat kan wel eens voorkomen, maar dat was niet zo. De volgende dag deed hij weer gewoon zijn ding, ik snapte het ook niet, gebruiksaanwijzing nogmaals doorgelezen maar je kunt er gewoon niets fout aan doen. Een paar uur later, ik denk probeer nog eens, deed hij het weer niet, grrrrr.... niet fijn als het donderdag is en je hebt die maandag nodig. Gebeld, gemaild, nou stuur maar terug wij bekijken de zaak, foutcode erbij gezet, die heb apparaat van Stanley gaf ook er bij gezet. Kreeg de beoordeling terug, apparaat mankeert niets aan, wij sturen het weer naar u toe. Ik gebeld, gezegd, ik hoef dat apparaat niet meer, stuur maar een nieuwe want die is niet betrouwbaar. Nee werd er gezegd, dan krijgt u uw geld terug. Nou, Je schiet er niets mee op, nu had ik nog geen apparaat, maar goed ik zei oke dan maak het maar over. Nu, dat ging ook mis, moest ik nogmaals voor mailen, toen werd het bedrag overgemaakt zonder de verzendkosten. Nu vergoeden ze de verzendkosten niet omdat men zegt, dat is belijd, het apparaat was niet stuk.... tja, Ben ik nu dom of hoe zit dit.... Ik bestel iets en wil het hebben en ga toch dit echt niet terug sturen als het in orde is. Alternate doet er verder niets aan, nou bedankt Jeremy Schenk van Alternate, zo moeten jullie goed verder gaan Stanley neemt ondeugdelijke apparaten zeker wel terug, wat is hier uw winst???? Een slechte naam maken? Ik koop hier dus nooit meer iets. Nu heb ik bij een andere firma dezelfde besteld en ben tevreden, levering en alles top. Hoe dom kan iemand zijn.... Bedankt Alternate!

FrankB 22-02-2018 Via de website gekocht

Alternate: de prefecte webshop voor iedereen

Vandaag besteld, morgen in huis.
Overzichtelijk en duidelijke website.
Goed en juiste product informatie.
Artikelen zijn zeer scherp geprijsd.
Producten worden goed verpakt opgestuurd.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

CNR 15-02-2018 Via de website gekocht

Snelle levering

Overzichtelijke site. Levering snel met goede prestatie externe schijf.
Zal aan een ander Alternate aanbevelen

Darkashter 13-02-2018 Via de website gekocht

Hoezo "op de hoogte houden?"

Ik heb op 3 feb zelf een pc samengesteld en besteld op deze website, omdat ze een grote variatie aan onderdelen hebben om uit te kiezen, en ze zetten het tegen een prijsje nog in elkaar ook, inclusief software. En als ik het goed begrijp stoppen ze er ook nog een game bij, gewoon omdat je lekker geld uit heb gegeven, cadeautje!

Ik heb deze computer nodig voor mijn bedrijf. Mijn huidige computer valt van ellende uit elkaar, en is niet betrouwbaar. De Alternate website vertelde mij rekening te houden met 5 dagen assembly tijd, waar ik dan mee kan leven, kost me dagen werk, maar 5 is te doen, en niet onredelijk. Als het goed is heb ik daarna een computer die de verloren tijd weer inhaalt.

5 februari kreeg ik de melding dat de cpu koeler die ik had gekozen op 9 feb aan zou komen. Vervelend, Maar ik zal dan zelf niet goed hebben gekeken. Kost weer een week, maar neem ik zelf in rekening.

Vandaag een verzoek ingediend voor bevestiging van de aankomst van het onderdeel en twee andere vragen. Nog geen uur later krijg ik 3 emails:
1. Een ontvangstbevestiging van mijn bericht.
2. Een melding dat de cpu koeler de 23e wel komt en dat ik dan rekening moet houden met 5-7 dagen assembly tijd.
3. Het bericht dat ik word doorgestuurd naar zakelijk en ze voortaan op dat en dat email adres kan bereiken.

De andere vragen zijn overgeslagen. Ik heb ze gebeld om de koeler voor iets anders te laten vervangen, maar waarom heb ik moeten vragen om een bevestiging van de aankomst van het onderdeel en word mij geen optie gegeven om een ander onderdeel in te laten bouwen?

Ik vind het erg vervelend om de boeman uit te hangen, en als particulier zal ik dat een stuk minder snel doen omdat de druk en het belang wat lager is, maar op het moment dat je als zo'n groot bedrijf zakelijk levert hoop ik toch op zijn minst op de hoogte te worden gehouden.

Ik heb hier echt een heel slecht gevoel bij, en ik hoop echt dat het goed komt met de bezorging en dat alles verder in orde is, maar tot die tijd zal ik mensen zeker eerder afraden om een pc te bestellen bij Alternate.

Fingers crossed op een goede afloop.

Pluspunten

• -

Minpunten

• Levertijd
  • Klantenservice

Celine 12-02-2018 Via de website gekocht

Slechte service

In september 2017 mijn asus vivobook besteld via alternate, een week gebruik van kunnen maken voordat de eerste zwarte strepen op het scherm zichtbaar werden. Na een maand toch opgestuurd, omdat ik deze laptop niet kan missen vanwege mijn studie. De laptop is opgestuurd naar het hoofdkantoor van Asus en er is een nieuwe software opgezet, maar geen probleem kunnen vinden. Gek! want toen ik hem terug kreeg, had ik binnen 2 uur een zwart scherm in plaats van alleen de zwarte strepen. De dag erna kon ik de laptop weer op gaan sturen. 1 maand later kreeg ik een telefoontje dat er weer geen defect werd gevonden en dat de laptop weer retour gestuurd zou worden. Apart ! want ik zag wel degelijk een defect.
Uiteindelijk op verzoek van Alternate een filmpje gemaakt van het defect, dit is ontvangen door hun. Ze hebben het gezien en erkennen dat er een probleem is, en dus de laptop weer opgestuurd. Tot mijn verbazing kreeg ik de laptop weer retour gestuurd, met de boodschap dat er weer geen defect werd gevonden.
Ondanks mijn bewijs, wordt het een welles nietes spelletje. Ze kunnen niets voor mij betekenen is de boodschap.
Als het even kan, bestel dat je apparatuur bij een andere webwinkel.

Kees. 11-02-2018 Via de website gekocht

Prima service

Na ontvangst van een redelijk geprijsd artikel (Logitech unifying receiver) bleek het niet te functioneren. Aan de klantenservice telefonisch gemeld, die mij toezegde een retourformulier te sturen.
I.p.v. het retourformulier, een berichtje ontvangen, dat bij nader inzien het defecte artikel niet behoefde te worden geretourneerd maar dat het zelfde nieuwe artikel zou worden opgestuurd.
Het artikel twee dagen na mijn melding ontvangen en het functioneert prima!
Ik vind dit een bijzondere coulante service en raad deze website zeker bij kennissen aan.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Marion 05-02-2018 Via de website gekocht

super snelle levering

Snel in huis en tegen de laagste prijs die ik heb kunnen vinden op het internet, deze winkel is zeker een aanrader om er meer te gaan kijken

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Driessens 04-02-2018 Via de website gekocht

snelle servies en laagste prijs

Overzichtelijk goede en duidelijke informatie mooie prijs snelle levering wat wil je nog meer. Super!

Peter Broekhuizen. 01-02-2018 Via de website gekocht

Goede kwaliteit geleverd. ??

Wat ik heb besteld , binnen 24 uur het goede artikel in huis. Perfect geleverd.
Al diverse keren besteld en op tijd geleverd.

Frans 29-01-2018 Via de website gekocht

Niemand thuis bij service

Veel keus en en de shop werk goed, helaas kreeg ik bij 1 van de twee items een beschadigd exemplaar. De doos zag er wel goed uit anders had ik hem niet geaccepteerd bij het postkantoor.

Helaas thuis bij het uitpakken zag ik dat mijn video kaart beschadigd was. Er zat ook geen plastic om de doos heen dus het lijkt erop dat dit een 2e hands product is.

Contact formulier ingevuld maar niemand reageert, zeker wachten totdat de 8 dagen omruil garantie om is.

2e bestelling hier en ook de laatste.

Pluspunten

• Betaalmogelijkheden

Minpunten

• Retourproces
  • Klantenservice

ReCorn066 20-01-2018 Via de website gekocht

Scherpe prijzen, snelle levering, goede service

1 onderdeel was niet meer beschikbaar, na kort overleg, snel alternatief gevonden, en zonder problemen was de betaling geregeld en de bestelling compleet in orde

Jan T 18-01-2018 Via de website gekocht

Snelle levering / goede services.

Ik heb gekozen voor Alternate, omdat zij de nieuwste Synology NAS type 218 binnen 4 dagen konden leveren tegen een prijs die lager lag dan andere internet leveranciers.

Damian 17-01-2018 Via de website gekocht

RX560 maar RX560 low profile ontvangen

besteld by Alternate 1 x JEXY0D12 GiBy4GB D5 RX 560 Gaming OC 4G . Geleverd goedkoper model met 1 ventilator. Naar winkel gereden voor omruiling. Product niet leverbaar. Voorgesteld werd een ASUS ROG Strix RX560 O4G EVO Gaming met bijbetaling
Na een paar weken kwam ik erachter dat dit een lite versie van de RX560 is met minder steamprocessors