Alternate - Reviews & Ervaringen

Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over Alternate.

Alternate stelt zich voor

Alternate is van oudsher één van de grotere online leveranciers van computers, computercomponenten en multimediaproducten in Europa. In de loop van de jaren is het assortiment steeds verder uitgebreid met aanverwante producten als huishoudelektronica, gereedschappen en speelgoed. Tegenwoordig worden vanuit logistieke centra in Duitsland, Nederland en België alle landen in Europa beleverd, zowel rechtstreeks naar de eindgebruiker of als fulfilment partner voor andere verkopers. Alternate is daarmee één van de meest succesvolle e-commerce ondernemingen in haar branche.

Deze score is berekend op basis van 432 reviews die geschreven zijn in het afgelopen jaar

7.9

Jimmy 22-09-2017 Via de website gekocht

Tot nu toe helemaal niet tevreden

Heb hier ongeveer 2 weken geleden een desktop samengesteld. Onderdeel waar ik het meest moest op wachten was 4 werkdagen, de andere goederen waren allemaal in stock. Nu, 2 weken later is het onderdeel nog niet in stock, heb het kunnen vervangen via mail, nu plots is de videokaart niet meer in stock, staat ze ineens op preorder, vraag naar gedaan, exacte levertijd is niet bekend. Ik vind toch dat als je een desktop samenstelt, dat ze op hun minst de artikelen die je kiest voor je build én die in stock zijn, ze aan de kant kunnen leggen aangezien je ze toch al op voorhand hebt betaald. Research gedaan naar hoe lang het duurt moest je de aankoop annuleren, komt ook weer op een week of 3 terecht. Eerst moet je wachten op een antwoord en goedkeuring via mail, daarna kan de refund nog eens 30 dagen duren. Volgende keer gewoon via Coolblue alle onderdelen bestellen en zelf in elkaar steken. Niets dan miserie hier...

Pluspunten

• -

Minpunten

• Retourproces

dan 09-09-2017 Via de website gekocht

dik tevreden

hdd besteld. beste prijs , goede , duidelijke website , snel geleverd en deugdelijk verpakt. kortom , alles positief

N.k 30-08-2017 Via de website gekocht

Zeer slechte service

Zeer slechte shop. Ze sturen n kapotte harde schijf en zeggen dat het niet kapot was. We krijgen niks vergoed!!! Nooit koop ik daar nog. Ballentent

Halkes 24-08-2017 Via de website gekocht

Klote service!

Geleverd product was bij binnenkomst stuk. Ditect terug gebracht naar de winkel en na heel veel moeite hebben ze besloten het product terug te nemen. Na 6 telefoontjes en 3 weken nog steeds mijn geld niet terug!

Pluspunten

• -

Minpunten

• Retourproces
  • Klantenservice

Bram 22-08-2017 Via de website gekocht

Ver van wegblijven

Deze shop laat je in de kou staan als hun product niet defect blijkt. Ik heb een bouwstofzuiger gekocht en die gaf na kort gebruik al de geest. Vervanging was niet voorhanden. Ik wilde graag mijn geld terug om een nieuw ergens anders te kunnen kopen. We zijn nu twee weken verder, na weer contact opnemen blijkt het apparaat naar de fabrikant terug zodat er nog drie of vier weken bijkomen. Alternate doet verder niks terwijl ik de verbouwing zonder moet doen... met hun computerspullen heb ik geen ervaring, maar voor service of coulance na afloop moet je deze winkel iig mijden.

Bertus 21-08-2017 Via de website gekocht

Super snelle service en goede communicatie met de helpdesk.

Na twee foutieve bestellingen door mij werd het door de helpdesk zonder zeuren perfect opgelost.
Een hele vriendelijke meneer heeft voor mij het goede product opgezocht ,
Perfecte service, echt een aanrader op hier wat te kopen met zoveel keus.

johannes duin 18-08-2017 Via de website gekocht

topwinkel

al veel artikelen besteld op de website van Alternate nog nooit een probleem gehad topservice
s' avonds laat besteld de volgende morgen geleverd website ziet er prima uit zeer overzichtelijk

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Marja 18-08-2017 Via de website gekocht

Slechte klantenservice omtrent geld retourneren!

Na een harde schijf te hebben besteld van 52.94 is deze kapot dus retour gezonden en geld zou binnen 4 dagen terug gestort worden niet gebeurd dus ik bellen was nog niet naar de boekhouder toe maar zou weer binnen 4 dagen teruggestort worden weer niet gebeurd dus ik bellen ja waren IBAN kwijt ik bankrek doorgegeven wat ze allang hadden en binnen 2 dagen zouden ze het terug storten dus weer niet gebeurd ik weer gebeld nu is er een probleem tussen de boekhouder en de klantenservice maar wordt uitgezocht dus weer wachten op mijn geld belachelijk gewoon het hangt ergens zeggen ze nou lekker rente trekken van mijn geld nooit meer iets bestellen daar wat een slecht bedrijf is dit zeg bah bah en nog eens bah ik wacht het nog 1 keer af en dan gaan we langs het bedrijf zelf om het dan maar op te halen !

Pluspunten

• -

Minpunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Gebruiksvriendelijkheid site

H. de Bruin 16-08-2017 In de winkel gekocht

Herman

Alternate altijd gezeur met levering en garanties. Verder zit er gewoon 2e hands spul tussen waar je de nieuwprijs voor betaal. Kortom na 4 systemen gekocht te hebben van ongeveer € 1.000 worden de volgende bestellingen bij CoolBlue gedaan.

Richard30 06-08-2017 Via de website gekocht

Slechte service

Had een 8TB schijf gekocht en die was al defect bij het uitpakken. Gebeld en een retourformulier gekregen. Vanzelfsprekend wil ik een werkend, nieuw product. Maar omdat ik in het reparatie-proces zit (niet door mij gekozen, maar door de medewerker van Alternate) zou ik de koop niet ongedaan kunnen maken, wat mij doorgaans een schending van mijn rechten lijkt. Ik wil geen reparatie, ik wil een nieuw product of mijn geld terug. Maar blijkbaar is dat allemaal te lastig...

Khalid 03-08-2017 Via de website gekocht

Dell Monitor

Ik had een verkeerde Dell monitor besteld die ik heb geretouneerd. Een paar dagen later kreeg ik een email van een medewerker met daarin meer dan 20 printscreens om zogenaamd aan te geven dat de monitor is gebruikt!!!! (vingerafdrukken) Ik heb de monitor letterlijk op mijn bureau geplaatst en vervolgens weer in de doos gezet. Conclusie uiteindelijk ik kon mijn geld niet volledig terug krijgen maar ik kon mijn geld alleen terugkrijgen met een waardevermindering van 30% wat een Onzin!!!!!! Natuurlijk niet mee akkoord gegaan en gevraagd of ze de scherm opnieuw naar me wilden opsturen. Ik was van plan om namelijk een duurder scherm via hun website aan te schaffen maar na deze actie ga ik dat absoluut niet doen!!! Ik beveel niemand deze winkel aan!!!

LeoM 29-07-2017 Via de website gekocht

Fantastisch!

Set homeplugs gekocht. Prima product en supersnelle levering. Alles werkt zoals verwacht, een zeer tevreden consument dus.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Daniël 22-07-2017 Via de website gekocht

Gewoon goed.

Ik heb bij deze webshop al vele dingen gekocht, en de service is altijd goed. Donderdag had ik een nieuwe PC besteld, maar doordat 1 onderdeel niet aanwezig was (een molex splitter kabel 3-pin), en onbekende levertermijn had, had ik een email verstuurd. Ik werd later op de dag gebeld en toen kon ik heel simpel het product veranderen (een andere kleur die wel op voorraad was) en wat bij bestellen, kreeg een nieuwe factuur en zo gedaan. Later kwam ik er achter dat ik geen 3 fan headers had maar 2 + 1 cpu fan header. Ik heb snel weer gebeld en kreeg dezelfde man (Daniël, tevens ook mijn naam) aan de lijn. Ik heb mijn probleem dus uitgelegt en we hebben samen naar een goed werkende oplossing gezocht.

De klantenservice neemt de tijd, en zijn heel klantgericht. Ook denken ze met je mee en word er dus samen naar een oplossing gezocht!

Ook zijn al mijn bestellingen uitstekend verpakt, en heb ik (nog) nooit geen transportschade meegemaakt.

Nu is het wachten op mijn PC (ze hebben het waarschijnlijk vrij druk momenteel).

Pluspunten

• Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Klantenservice
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Woal 21-07-2017 Via de website gekocht

Trage verzending

Geheugenkaarten besteld voor de vakantie,trage verzending. Na 4 dagen verzonden. Op vakantie gegaan zonder de bestelde geheugenkaarten.

Pluspunten

• -

Minpunten

• Levertijd

Nick Hartman 13-07-2017 Via de website gekocht

Goed en werkend aangeleverd

Goeie site, alles duidelijk en goed aangeleverd. De site leverd goede producten voor een goede prijs/kwaliteit. Op de meeste producten zit goede garantie en alles werd optijd aangeleverd

Joost 13-07-2017 Via de website gekocht

Onbetrouwbaar

Als ik een nieuwe SSD speciaal bij alternate bestel omdat ik hem de dag erna in huis wou hebben, dan ik toch verwachten dat hij er na 1 dag is.

Na 6 dagen nog geen SSD ontvangen en er wordt ook niet gereageerd op mijn mails.

Rob 03-07-2017 Via de website gekocht

Service valt me zwaar tegen

Een heel stug bedrijf dat niet zo goed met zijn klanten om weet te gaan.
Ik heb er een "zware/krachtige" en dus dure laptop gekocht voor zakelijk gebruik, eenmaal klaar met alle software installeren, op elkaar afstemmen en tweaken begon ik met het downloaden van de content die bij de software hoort (ik gebruik de laptop hoofdzakelijk voor video productie dus denk aan het binnenhalen van de stockmusic, aftereffects templates, stock beelden etc).
Toen kwam ik er achter dat de netwerk adapter welke in de laptop zit erg onstabiel is en de verbinding tijdens grote downloads regelmatig weg valt. Voordat ik de schuld bij de laptop zocht dacht ik eerst nog even dat mijn router misschien kuren had dus vervolgens ook op andere lokaties getest helaas met hetzelfde resultaat.
Omdat ik nog een simpele 2,4G USB netwerk adapter had liggen ben ik vervolgens daarmee gaan testen en de verbinding bleef daarmee wel stabiel.
Toen ik Alternate belde werd mij verteld dat ik de laptop mocht retourneren en ik het geld zou terug krijgen, echter doordat ik al bijna 30 manuren in de laptop had zitten en het apparaat verder goed werkt zag ik deze mogelijkheid niet zitten, ik heb gevraagd of ze de harde schijven dan misschien wilde overzetten naar een andere laptop (precies hetzelfde model en type) dit was allemaal lastig.
Toen ik vroeg hoelang het zou gaan duren als ik de laptop ter reparatie aanbood werd mij verteld dat dit minimaal enkele weken zou gaan duren, ook dit vond ik geen optie. Vervolgens bood ik aan om me een goede dualband USB netwerk adapter te geven en dan zou ik er vrede mee hebben dat de internet adapter kapot zou blijven, er werd verteld dat ik die adapter dan gewoon zelf moest gaan kopen, dit heb ik uiteindelijk ook gedaan bij een concurrerend bedrijf (Informatique) die wel weet hoe ze met klanten om moeten gaan.
Ik heb geen goed woord over voor deze gang van zaken en ben erg teleurgesteld in Alternate.nl
Ordernummer 255903197 / 26-06-2017

Pluspunten

• -

Minpunten

• Klantenservice

Wilko L 24-06-2017 Via de website gekocht

Slecht, levert tweedehands spullen alsof het nieuw is.

Slecht. Men geeft duidelijk niet om de goede naam bij Alternate.
Ik kocht twee geheugen bankjes voor mijn desktop. Krijg ik tweedehands exemplaren toegestuurd!
Voor de volle prijs natuurlijk. Op mijn klacht wordt gereageerd met het aanbod voor een tegoedbon, uiteraard te besteden bij Alternate.
Kom op, denk je nu echt dat ik nog iets durf te bestellen bij jullie? Hoeveel oude rommel verkopen jullie nog meer? Oude harddisks bijvoorbeeld?

Gelukkig zijn er voldoende Alternatieve hardware leveranciers in Nederland.

Want je weet "vertrouwen komt te voet maar vertrekt te paard".

jan 19-06-2017 Via de website gekocht

Snelle levering

Ik heb een samsung ssd schijf besteld volgende dag geleverd , geinstalleerd in mijn pc van 6 jaar oud windows 10 en werkt prima.
Je moet wel de schijf toewijzen in schijfbeheer anders kan je hem niet klonen,pc werkt weer lekker snel , kan je weer een paar jaar vooruit

Pluspunten

• Levertijd

Minpunten

• -

Rien Bernard 18-06-2017 Via de website gekocht

goed webshop

bij eerdere levering van 8TB harde schijf zijn problemen goed opgelost, de Medisana verwarmingskussen was goed verpakt en snel geleverd

Eric Kunnert 10-06-2017 In de winkel gekocht
Ridderkerk

THE VERY BAD AFTER SALES OF ALTERNATE!!!

THE VERY GOOD AFTER SALES OF ALTERNATE!!!

My son has baught a complete PC about 1.5 year ago by Alternate.

In between is the power supply two times out of order.
The fisrt time, it was changed for free upon the normal guaranty. Last week, after we had said that it was the second time, somebody of Alternate called my son after checking that the power supply was indeed again out of order. He told my son that they would replace the power supply with a stronger one to avoid that it would burn again, in the garanty without costs (750W instead of 600W). My son went OK with this reaction.

Yesterday, another worker of Alternate called my son again and surprised him by saying that he should pay €40 because the new power supply was more expansive... My son who would like finally to use his PC in a normal way said too quickly "yes".

I didn't find that very fine and I just called myself today to complain, but I got somebody on the phone who didn't even want to understand our story and went on asking €40.

I asked then to talk to a supervisor or a director of the company but it looks like a customer is not important enough for Alternate to get a responsable person on the phone !
That's for me a very big lack of recpect towards the customer!

The only thing I got from this person was an email adres where I could write my complain... he didn't tell me how long we should then wait again for our PC, but that doesn't look to be so important for ALTERNATE!!!

In front of such a bad After sales service, I know where I will NOT buy my next PC,

and if I may advise you all,...,

NEVER ALTERNATE ANYMORE !!!!!

Pluspunten

• -

Minpunten

• Retourproces
  • Klantenservice

Koen 09-06-2017 Via de website gekocht

Arogante en slechte service Alternate

Mijn nagelnieuwe Headset BlasterX H7 Tournament Edition kwam met een defecte microfoon. Terug gezonden en wachten. Nadat ik bericht kreeg dat de service afdeling hem had ontvangen gebeurde er weer een paar dagen niets, Na een mailtje gestuurd te hebben kreeg ik te horen dat ze hem nog moesten testen. Na een poosje kreeg ik bericht dat hij getest was en inderdaad defect, men zou een nieuwe sturen. Helaas kreeg ik weer niets binnen. Dus klantenservice gebeld. Na controle bleek dat zij inderdaad konden zien dat de microfoon defect was getest en dat ik een nieuwe zou krijgen. Die werd echter niet verstuurd. De service afdeling had nog niet de moeite genomen om de headset op te sturen naar de volgende afdeling. Pas als ze hem daar weer binnen hebben kunnen ze weer gaan nadenken over het versturen van een nieuwe. Inmiddels is het al weer een paar weken geleden dat ik de headset heb besteld. Het ergste was nog wel de pure arrogantie van de persoon die mij te woord stond. Geen enkele vorm van begrip of medewerking aan een oplossing. Totale beroeps verdwazing. Ik koop daar nooit meer iets.

Pluspunten

• -

Minpunten

• Retourproces
  • Klantenservice

Eric 07-06-2017 In de winkel gekocht

SLECHTE AFTERSALES BIJ ALTERNATE

Titel: SLECHTE SERVICE BIJ ALTERNATE!
Cijfer: 1

THE VERY GOOD AFTER SALES OF ALTERNATE!!!

My son has baught a complete PC about 1.5 year ago by Alternate.

In between is the power supply two times out of order.

That's for me a very big lack of recpect towards the customer!

I WILL NEVER GO TO ALTERNATE ANYMORE !!!!!

SECOND STEP FROM AFTERSALES (if we can call it like that !) of ALTERNATE!
I was just called back by ALTERNATE a few minutes ago and guess what they now propose…!
They will not charge us the €40, but they will put again the 600W power supply! UNBELIEVABLE!!!
I hope this one will hold it long enough but I am afraid you will soon read another message of mine about the third step of AFTERSALES of ALTERNATE !
GREAT JOB ALTERNATE!

Pluspunten

• -

Minpunten

• Retourproces
  • Klantenservice

Ducktator 04-06-2017 Via de website gekocht

Razendsnelle levering en Top service

Ik heb al zo'n 25 keer wat bij Alternate besteld en nog nooit problemen gehad. Producten waren binnen het aangegeven tijdsbestek in huis. Soms zelfs wel voor de middag (een uur of 10:30). Dus als je van snelle en goede levering houdt moet je sowieso bij Alternate bestellen. Ook wel eens wat geretourneerd vanwege een fabrieks fout in een product of het onjuiste product, binnen een aantal dagen was alles weer opgelost. Zeer tevreden over alles van Alternate ben al zo'n 5 jaar vaste klant :). Website is zeer gebruiks vriendelijk en overzichtelijk door alle categorieën en sub categorieën die je zo makkelijk kan zien.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Rob 31-05-2017 Via de website gekocht

Slechte service

Een AOC AGON AG352UCG monitor gekocht voor €899. Na een dag gebruik maakte de monitor ineens een keihard "fart" geluid en viel het beeld intermitterend uit.
De monitor is toen teruggestuurd en onderzocht door de TD van Alternate. Niets aan de hand was de conclusie ..... Toen ik aangaf dat gebruik te willen maken van mijn retourrecht in het kader van de Wet Kopen op Afstand en de koop te willen ontbinden zat er opeens een krasje op de monitor waardoor de MONITOR NIET MEER ALS NIEUW VERKOCHT KON WORDEN !! Een monitor die defecten vertoond doen ze dus opnieuw in de verkoop!
Ik heb 10% van de waarde moeten inleveren vanwege een vermeend krasje niet door mij veroorzaakt, en weken op mijn geld moeten wachten.

Nooit meer iets van Alternate voor mij !!!

Epon-NL 30-05-2017 Via de website gekocht

Slechte site onderhoud

Ik had een nieuwe gtx 980 ti gekocht op alternate, het was de laatste beschikbaar en zou maandag 29 mei geleverd worden. Maar de kaart kwam nooit. Na een aantal telefoontjes kreeg ik te horen dat de kaart niet beschikbaar is. dus de opties waren of een andere kaart vinden die net zo duur is of annuleren. Sinds dat een gtx 1070, die ongeveer gelijke performance heeft, 50 tot 100 euro duurder is kon ik hem daar niet voor omruilen dus moest ik annuleren. Dit is ongeveer de 6 de keer dat ik iets besteld heb via alternate. die verliepen allemaal goed behalve deze dan.
Ik hoop dat alternate hierna beter hun site beter gaan update met wat er werkelijk in de warenhuis ligt.

Pluspunten

• Retourproces

Minpunten

• Levertijd
  • Verzendkosten

KyodeWaard 29-05-2017 Via de website gekocht

Nooit problemen mee gehad.

Schitterende webshop voor nog mooiere prijzen. Ook ben ik tevreden over de levering, heb een keertje om 21:45 besteld (22:00 volgende dag in huis garantie), en was gewoon de volgende dag netjes om 13:20 bezorgd.
Ik heb zelf al flink wat spullen besteld, en raad het zeker aan!

Pluspunten

• Verzendkosten
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Kimberly 26-05-2017 Via de website gekocht

Onduidelijk

Bestelling geplaatst, volgens de site alles op voorraad, kon bezorgdatum/tijdstip uitkiezen, en na betaling werd ineens vermeld dat iets niet op voorraad was en dat de levertijd 9 (!!) werkdagen bedraagt! Als het een paar dagen was had ik het niet zo erg gevonden, maar 9 werkdagen?!!
Tevens vind ik het belachelijk dat je verzendkosten betaalt wanneer je voor meer dan 1000 euro bestelt. Het is dat Alternate de enige website met degelijke upgrade kits is, anders zou ik hier nooit bestellen.

Pluspunten

• -

Minpunten

• Levertijd
  • Verzendkosten

Monique Tiel 23-05-2017 In de winkel gekocht

Goed, snel en makkelijk

Al vanaf het allereerste begin kom ik bij Alternate. Altijd goed advies, goede producten en snelle levering. Met de komst van de website en de webshop is het alleen maar makkelijker geworden.

Pluspunten

• Klantenservice
  • Vakkundigheid personeel

Minpunten

• -

spekkiehd 19-05-2017 Via de website gekocht

Goeie service

ik heb goede dingen met alternate mee gemaakt qua service betreft, als voorbeeld een defecte harde schijf die ik had besteld was binnen enkele dagen opgelost door middel van een telefoontje.

Pluspunten

• Afleverservice
  • Retourproces

Minpunten

• -

burgtt 16-05-2017 In de winkel gekocht
Ridderkerk

Goede pc-winkel met veel keuze en service.

Koop al vele jaren mijn spullen via @Alternate, gewoon top producten en zeer concurrerende prijzen,ben er altijd correct geholpen en goede adviezen gekregen van de medewerkers.
Ook wel eens een kapotte ssd gehad dag erna direct gewoon een andere naar keuze.
Zeer goed high end pc aangekocht en al vele jaren geen probleem mee gehad.
Een keertje een installatie fout,en werd er kosteloos geholpen, dat is service geven.
Snelle levering van via de website gekochte artikelen,nooit problemen .....gelukkig.
Kortom mijn pc shop, ook geweest bij Mediamarkt en andere zaken maar deze is favoriet.

Timme 03-05-2017 Via de website gekocht

Goede webwinkel

Altijd een snelle levering, bestelling is altijd de volgende dag in huis. Over het algemeen scherp geprijsd. fijne winkel om te bestellen

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

E M 01-05-2017 Via de website gekocht

Effe wachten

Beloofde levertijd 1 werkdag. Geen communicatie. Uiteindelijke levering 6 weken. Geen prettige ervaring. Slechte service. Aan het uiteindelijk geleverde artikel ligt het niet.

Pluspunten

• -

Minpunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Klantenservice
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Rob Bosma 28-04-2017 Via de website gekocht

Betrouwbaar en snelle levering en prima service

Heb daar een kit gekocht motherboard met processor en RAM sticks. Daarnaast tevens een voeding. Voorafgaand per mail nog vragen gesteld, snel en adequaat antwoord. De gewenste voeding Corsair CX450M, 450 Watt was een tijdje niet leverbaar maar ik werd goed op de hoogte gehouden over de eerstkomende leveringsmogelijkheid.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Tom 24-04-2017 Via de website gekocht

Klantenservice denkt niet in oplossingen

Waardeloze klantenservice, videokaart is defect maar ze gooien het op garantie. Daarnaast mankeert er flink wat aan de PC, maar nadat ik hem opgestuurd heb en een aantal weken kwijt was, was hun oordeel dat hij naar behoren functioneert.

Zoveel spijt van mijn aankoop hier gehad.

Pluspunten

• -

Minpunten

• Retourproces
  • Klantenservice

corry2602 22-04-2017 Via de website gekocht

geweldige service je kunt er van op aan!!!

top... precies wat ik van een goede winkel verwacht... precies op de dag geleverd die ik graag wilde en geen extra verzendkosten.

Justin Tanis 21-04-2017 Via de website gekocht

geweldig bedrijf goede servers en alles snel in huis

alternate is een super site en je kan alles makkelijk vinden echt top en alles is snel binnen snelle servers en klanten servers is er ook altijd goed top

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• Verzendkosten

M de Matter 21-04-2017 Via de website gekocht

Pakket weg, geld weg!

Groot pakket besteld en na een week en verschillende belletjes nog geen levering. Wanneer ik wil annuleren wordt mij verteld dat ik pas geld terug krijg als zij het pakket hebben gevonden. Een onderzoek gaat in ieder geval een week duren. En tot die tijd is hun incompetentie blijkbaar het probleem van de klant. Waardeloos, nooit meer.

Pluspunten

• -

Minpunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice

Willem 16-04-2017 Via de website gekocht

Prima accuboormachine en snel geleverd

Via de webshop een Dewalt accuboormachine gekocht.
Een prima machine met twee accu's, heb hem al een tijdje in gebruik en nog steeds met de eerste accu.
Ben ook zeer tevreden over de snelle levering.

hans 15-04-2017 Via de website gekocht

snel en goed

al wat vaker bestel altijd goed gegaan dus daarom zeer goed.
zal zeker vaker wat bestellen. ze hebben zeer veel keus en wordt snel geleverd

Pluspunten

• Levertijd
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Thomas 12-04-2017 Via de website gekocht

Waardeloos bedrijf

PC besteld van 1500 euro.
Binnen een maand was 1 van de 2 ram modules kapot.
Contact gehad met medewerker. Ik kon de kit (2 modules) opsturen maar omdat ik zonder mijn computer mijn werk
niet kan doen heb ik voorgesteld om zelf meteen dezelfde kit de bestellen zodat ik meteen verder kon. Dit was allemaal geen probleem.
Ik werd eergister gebeld door Alternate met de vraag of ik mijn rekeningnummer wilde doorgeven zodat ze het aankoopbedrag van de nieuwe kit konden terugstorten.
De module die ik kocht kostte 135,85.
Ik kreeg 107,90 terug.
Verschil: 27,95
Alternate gebeld en dit verhaal voorgelegd. Het antwoord was simpel, de prijs is gewijzigd dus ik kan fluiten naar het verschil.
Het doet niet ter zake of het een garantie kwestie is, want dit is op een "andere manier" gegaan, aldus de dame aan de telefoon.
Met andere woorden, als ik ervoor had gekozen om de kit op te sturen en mijn werk een week te laten liggen had ik een nieuwe kit opgestuurd gekregen en was er niks aan de hand geweest.
De dame zei "je had zelf ook kunnen zien dat het bedrag anders was" Nee mevrouw, dat kan niet want op jullie factuur staat alleen een totaalbedrag (van de hele PC) dus heb ik
PRECIES hetzelfde type ram uitgekozen. Als je dan je verstand gebruikt dan begrijp je dat de klant het bedrag vergoed krijgt ongeacht een prijswijziging aan jullie kant.
Je hebt wel garantie, maar het product is nu duurder, dus je moet bijbetalen. Dat is waar dit hele verhaal op neerkomt.
Ik mocht trouwens ook een klacht sturen per mail. Aardig van ze.
Absoluut nooit meer Alternate voor mij. De prioriteiten zijn net zo waardeloos als de service.

Pluspunten

• -

Minpunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden

Jar 07-04-2017 In de winkel gekocht

Schandalige klantenservice.

Niet goed werkend product ontvangen, dit kan gebeuren. Echter service verlenen en het product terugnemen zit er niet in. Het product is spik splinter nieuw, zelfs de folie etc zit er nog op. Maar omdat er 14 dagen verstreken zijn houden ze hun poot stijf. (ja, er gaat namelijk veel tijd overheen als men met de klantenservice probeert te achterhalen wat er aan de hand is).

Voorstel gedaan om tegen bijbetaling een ander model te willen aanschaffen echter wordt dit ook genegeerd en kan ik het uitzoeken.
Bij het terugsturen (repareren) van het product is niks gevonden. Dus nemen ze mij ook niet serieus, vraag ik om de technische dienst te spreken (die de medewerker die voor mij stond aan de telefoon had) Is dat niet mogelijk. Dus helaas zit ik met de problemen en hebben zij mijn geld. Ik heb nog nooit problemen gehad met Alternate, en dit was de laatste keer dat ik nog wat bij hun haal.
Dus aan iedereen die service verwacht, moet je niet bij Alternate zijn

Pluspunten

• -

Minpunten

• Klantenservice
  • Vakkundigheid personeel

Michaël de Groot 06-04-2017 Via de website gekocht

Voor 22:00 besteld, over 7+ dagen thuis!

Het begint leuk, ik wilde een halve PC kopen zodat ik deze thuis verder met oudere onderdelen kan gaan knutselen. Dus ik stel meerdere onderdelen aan hardware samen. Tot zo ver gaat het goed!
Ik bestel mijn onderdelen en zie achteraf dat 1 van de producten een levertijd had van 10 dagen. Jammer, dus ik annuleer mijn bestelling want ze zijn na 17:00 uur niet meer telefonisch bereikbaar, en ik wil mijn spullen tog wel de volgende dag binnen hebben! Het koste Alternate iets van 4 dagen (inclusief weekend) om mijn bestelling te annuleren en een dag extra om het geld terug te boeken (iets van 800 euro). Dus vrijdag annulering aanvragen, dinsdag door alternate verwerkt, woensdag geld terug.
Dat dit zo lang duurt is minpunt nummer 1, maar het is geen ramp, dit kan gebeuren.
Direct nadat ik deze bestelling geannuleerd had, heb ik natuurlijk een nieuwe bestelling gemaakt met alle onderdelen die direct leverbaar zouden moeten zijn. Het was 21:55, dus voor 22:00. Ik zou het begrijpen als het een dagje later zou zijn omdat het zo dicht tegen de 22:00 aan zit. Ik zit dus de volgende dag te wachten op mijn pakketje, maar die kwam niet! Ik controleer op mijn mail, NIETS! Ik denk "Dit klopt volgens mij niet, ik zou tog een mail met track en trace moeten krijgen?". Nou, wat blijkt nou? De dag nadat ik de bestelling geplaatst heb, zijn 2 van mijn 6 producten niet meer direct leverbaar! Niet zomaar een dagje later of zo. Nee, maar liefst 10 werkdagen! Het is nu al bijna een week geleden, en de leverdatum is al meerdere keren weer veranderd (3 dagen eerder dan de voorspelde 10 dagen, dus in mijn voordeel). Het feit blijft dat Alternate dus zomaar de levertijden doet aanpassen in de nadeel van de klant, en dat ze hierbij de klanten niet over doen verwittigen. Had ik dit geweten, dan had ik ergens anders besteld. Ik geloof gerust dat als ik de volgende dag gebeld had, dat ik mijn bestelling had kunnen wijzigen. Maar als ik al zoveel problemen heb, dan wacht ik liever een week dan dat ik met een klantenservice moet gaan stoeien!

Pluspunten

• -

Minpunten

• Levertijd
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden

danieltimmerman 05-04-2017 Via de website gekocht

verschrikkelijk bedrijf

Ik zou nooit iets bij Alternate bestellen als je slim bent. Als er iets met je product aan de hand is, ben je mooi de klos. Ze gaan je niet willen helpen, en je bent ontzettend veel tijd kwijt aan bellen mailen en je product retour zenden. Plus vervolgens hetzelfde defecte product constant weer krijgen omdat deze ''naar behoren functioneerd'', en omdat als je belt of mailt, constant in contact komt met een andere medewerker die geen flauw idee heeft waar je het over hebt. En dus weer je hele verhaal mag gaan uitleggen, waar je naar 8 keer geen zin meet in hebt, geloof me. Vervolgens krijg je van iedereen hetzelfde praatje, en kun je nooit eens iemand spreken van de management in het bedrijf, ''dat kan ik niet doen meneer''. Ik ben nog nooit in aanraking geweest met een bedrijf dat intern zo slecht geregeld is en alleen gericht is op geld verdienen en zo ongelooflijk slecht omgaan met haar klanten. Ik zit nu opgescheept met een kapotte laptop van 900 euro. Ik ga de volgende keer mooi weer naar de Mediamarkt, en als ik jullie was zou ik dat bij voorbaat alvast doen.

Pluspunten

• -

Minpunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden

Ad van Die 04-04-2017 In de winkel gekocht

Soundblaster BlasterX H7 Tournement edition

Ik heb deze bij Alternate gekocht. Je wordt daar zeer vriendelijk en snel geholpen en je artikel of artikelen worden snel geleverd. Men kent daar goede service en dat vindt ik belangrijk.

Pluspunten

• Klantenservice
  • Vakkundigheid personeel

Minpunten

• -

Koen 09-06-2017

Als het goed werkt heb je mazzel, de mijne kwam met een defecte microfoon en nu wordt ik afgepoeierd door een arrogante klantenservice en luie test afdeling. Heel nare ervaring en ik koop er nooit meer iets.

Harm C.A. 03-04-2017 Via de website gekocht

Wel direct leverbaar, maar geleverd na 16 dagen

Op 15 maart drie sets Bosch schuurpapier besteld en betaald. Volgens website direct leverbaar. Een dag later een voicemail van Alternate: slechts één set op voorraad, nieuwe zijn in bestelling. Zodra de resterende twee sets van de leverancier binnen zijn worden de drie sets verzonden. Op 27 maart nog maar eens gevraagd waar mijn bestelling bleef. Reactie Alternate: "Wij verwachten deze producten binnen te krijgen op 31 maart". Alternate kan zich maar beter richten op computers en aanverwante artikelen. Voor mij nooit meer Alternate, kies liever voor een AlterNatief.

Pluspunten

• -

Minpunten

• Levertijd
  • Klantenservice

Wim 01-04-2017 Via de website gekocht

prima service en snelle levering

heb een laptop besteld in een goede prijs/kwaliteitverhouding en die werd ook nog eens snel geleverd helemaal top

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Bart 31-03-2017 Via de website gekocht

geweldige snelle bezorging hoor!!

deze site is fijn vanwege dat ze zo veel hebben en ze leveren de volgendedag bij je in huis
dat is nou fijn toch ik kwam heb tegen op internet toen ik een ding voor mijn pc kocht

Pluspunten

• Levertijd
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Ruud Looijer 31-03-2017 Via de website gekocht

Snelle en accurate levering

De door mij bestelde vloeistfcontainers van Braun zaten in de originele verpakking, werden snel geleverd en waren het laagst in prijs van alle aanbieders.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

coque van Schie 29-03-2017 Via de website gekocht

Prima Toko ze doen wat ze zeggen koop al jaren producten ??

Zoals al eerder gezegd prima Toko doen wat ze zeggen snelle levering.
Een opmerking pas de website dusdanig aan zodat het ook op smartphone
Op het beeld past