Alternate - Reviews & Ervaringen

Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over Alternate.

Alternate stelt zich voor

Alternate is van oudsher één van de grotere online leveranciers van computers, computercomponenten en multimediaproducten in Europa. In de loop van de jaren is het assortiment steeds verder uitgebreid met aanverwante producten als huishoudelektronica, gereedschappen en speelgoed. Tegenwoordig worden vanuit logistieke centra in Duitsland, Nederland en België alle landen in Europa beleverd, zowel rechtstreeks naar de eindgebruiker of als fulfilment partner voor andere verkopers. Alternate is daarmee één van de meest succesvolle e-commerce ondernemingen in haar branche.

Deze score is berekend op basis van 109 reviews die geschreven zijn in het afgelopen jaar

6.1

Mo 11-04-2018 Via de website gekocht

Goede, snelle service

Ik heb deze wekkerradio besteld die nergens goedkoper was. Na twee dagen in huis. Super.
Zal er zeker weer bestellen

RuudpV 28-03-2018 Via de website gekocht

weer een tientje verdient

Vandaag wou ik bij Alternate een WD elements 2Tb externe harde schijf bestellen samen met een creative geluidskaart. Leuke actie de harde schijf wordt gratis thuis bezord... Echter de bezorgkosten voor de Creative blijven... dus i.p.v. gratis bezorging betaal je gewoon de bezorgkosten. Belachelijk en 'verneukeratief' [excusez le mot] Al vele jaren vaste klant, al enige duizenden euros besteed en je wordt op deze manier gewoon puur in de maling genomen. Nu is Alternate niet de enige in Nederland dus?......... Media-Markt, de schijf vijf euro goedkoper en... jawel, heel klantvriendelijk alles gratis bezord. Das weer een tientje verdiend.
Alternate, vriendelijk bedankt dat jullie op deze kinderachtige manier, en met achterdeur praktijken je klanten de deur uit jagen in de armen van je concurrent. Niet dat het enige impact zal hebben die paar duizend euro van mij kunnen jullie makkelijk missen.en zal jullie echt geen slapenloze nachten bezorgen

Raul 18-03-2018 Via de website gekocht

Nog zo'n slecht service gezien

Ik heb mijn tandenborstel onder garantie teruggestuurd. Snel (1 week na het opsturen) kreeg ik de confirmatie dat het toestel effectief defect was en bij de leverancier moest teruggestuurd worden (Philips).

6 weken later wacht ik nog op een herstelde of nieuwe toestel of een terugbetaling.

Ik had zoiets meegemaakt met MediaMarkt. Op de dag, ik het toestel terugbracht, krijg een kadobon voor de aankoopwaarde.

Raad waar ik mijn volgende tandenborstel gaat kopen?

Leo de Blaauw 09-03-2018 Via de website gekocht

Waardeloze service en retourrecht ho maar..

Processor, moederbord en geheugen besteld wat snel geleverd werd. Toen begon de ellende processor heeft nog issues met drivers, op diverse fora van AMD bekend probleem. Dus gebruik maken van het retourrecht...Vervolgens foto´s ontvangen met verbogen processorpin dus geen retourrecht meer aldus alternate. Bewijslast ligt bij mij natuurlijk geen foto´s gemaakt maar ik ga uitermate zorgvuldig om dit soort spullen en het is niet de eerste pc die ik in elkaar zet! Hun woord tegen die van mij en dus verlies je het altijd....175 euro weggegooid. Ze gaan nog even kijken of ze het moederbord en het geheugen wel retour nemen ! Waardeloos ! Het bestaat niet dat er op een processor bij het plaatsen of verwijderen slechts 1 pinnetje verbuigt in mijn lange ervaring nog nooit gezien! Zorg dan voor een oplossing maar dat doen ze niet !

Pluspunten

• -

Minpunten

• Retourproces
  • Klantenservice

carl 05-03-2018 Via de website gekocht

zeer slechte service

wij bestellen twee pc's bij alternate Nederland.
pc nummer 1 :
na twee weken start deze niet meer op == terugsturen naar alternate en 2 maanden zonder pc. Deze komt terug en geeft dan de melding CMOS batterij te vervangen.
ik vraag een reserve pc of een creditnota, maar krijg enkel het bericht dat we de pc moeten retourneren...
pc nummer 2 :
bij opstarten geeft hij de soms de melding dat hij de harddisk niet vindt.

het gaat over :
[Ticket#201801083000935] Alternate Nederland Retourzending 439114

Dit is de eerste en laatste keer dat ik bij alternate bestel !!!!!

Carl 05-03-2018 Via de website gekocht

alternate nederland : slechte kwaliteit - slechte service

wij bestellen twee pc's bij alternate Nederland.

pc nummer 1 :
ik vraag een reserve pc of een creditnota omdat ik al 'uitkijk' naar het volgende defect, maar krijg enkel het bericht dat we de pc moeten retourneren.

pc nummer 2 :
bij opstarten geeft hij de soms de melding dat hij de harddisk niet vindt.

dus mijn oordeel : slechte kwaliteit - slechte service.

Richard 24-02-2018 Via de website gekocht

Snel leveren, maar service bij defect ho maar!

Ze zijn heel snel met leveren, maar als je aanspraak maakt op garantie moet je de consumentenbond er bij halen.
De showroom is tegenwoordig helemaal leeg en wat er staat zijn geen computerartikelen.

Martijn 24-02-2018 Via de website gekocht

Correcte levering en goede service.

Vlotte afhandeling van bestelling in de webshop. Eerder al mijn computers gekocht in de winkel zelf.

charles 22-02-2018 Via de website gekocht

Waardeloos!

Al langer was ik aan het kijken voor een laser meter, deze vond ik bij Alternate, de side oogde goed en ik bestelde een meter, er van uitgaande dat deze snel geleverd zou worden want ik had hem dringend nodig. Met een mail dat het druk was begon het maar goed, dat kan gebeuren. Ik kreeg de meter geleverd en was in eerste instantie tevreden, echter dit was van korte duur, na een paar uur wilde ik deze nog eens goed uitproberen, echter hij weigerde ook maar iets te doen. Ik dacht, mogelijk oude batterijen, dat kan wel eens voorkomen, maar dat was niet zo. De volgende dag deed hij weer gewoon zijn ding, ik snapte het ook niet, gebruiksaanwijzing nogmaals doorgelezen maar je kunt er gewoon niets fout aan doen. Een paar uur later, ik denk probeer nog eens, deed hij het weer niet, grrrrr.... niet fijn als het donderdag is en je hebt die maandag nodig. Gebeld, gemaild, nou stuur maar terug wij bekijken de zaak, foutcode erbij gezet, die heb apparaat van Stanley gaf ook er bij gezet. Kreeg de beoordeling terug, apparaat mankeert niets aan, wij sturen het weer naar u toe. Ik gebeld, gezegd, ik hoef dat apparaat niet meer, stuur maar een nieuwe want die is niet betrouwbaar. Nee werd er gezegd, dan krijgt u uw geld terug. Nou, Je schiet er niets mee op, nu had ik nog geen apparaat, maar goed ik zei oke dan maak het maar over. Nu, dat ging ook mis, moest ik nogmaals voor mailen, toen werd het bedrag overgemaakt zonder de verzendkosten. Nu vergoeden ze de verzendkosten niet omdat men zegt, dat is belijd, het apparaat was niet stuk.... tja, Ben ik nu dom of hoe zit dit.... Ik bestel iets en wil het hebben en ga toch dit echt niet terug sturen als het in orde is. Alternate doet er verder niets aan, nou bedankt Jeremy Schenk van Alternate, zo moeten jullie goed verder gaan Stanley neemt ondeugdelijke apparaten zeker wel terug, wat is hier uw winst???? Een slechte naam maken? Ik koop hier dus nooit meer iets. Nu heb ik bij een andere firma dezelfde besteld en ben tevreden, levering en alles top. Hoe dom kan iemand zijn.... Bedankt Alternate!

FrankB 22-02-2018 Via de website gekocht

Alternate: de prefecte webshop voor iedereen

Vandaag besteld, morgen in huis.
Overzichtelijk en duidelijke website.
Goed en juiste product informatie.
Artikelen zijn zeer scherp geprijsd.
Producten worden goed verpakt opgestuurd.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

CNR 15-02-2018 Via de website gekocht

Snelle levering

Overzichtelijke site. Levering snel met goede prestatie externe schijf.
Zal aan een ander Alternate aanbevelen

Darkashter 13-02-2018 Via de website gekocht

Hoezo "op de hoogte houden?"

Ik heb op 3 feb zelf een pc samengesteld en besteld op deze website, omdat ze een grote variatie aan onderdelen hebben om uit te kiezen, en ze zetten het tegen een prijsje nog in elkaar ook, inclusief software. En als ik het goed begrijp stoppen ze er ook nog een game bij, gewoon omdat je lekker geld uit heb gegeven, cadeautje!

Ik heb deze computer nodig voor mijn bedrijf. Mijn huidige computer valt van ellende uit elkaar, en is niet betrouwbaar. De Alternate website vertelde mij rekening te houden met 5 dagen assembly tijd, waar ik dan mee kan leven, kost me dagen werk, maar 5 is te doen, en niet onredelijk. Als het goed is heb ik daarna een computer die de verloren tijd weer inhaalt.

5 februari kreeg ik de melding dat de cpu koeler die ik had gekozen op 9 feb aan zou komen. Vervelend, Maar ik zal dan zelf niet goed hebben gekeken. Kost weer een week, maar neem ik zelf in rekening.

Vandaag een verzoek ingediend voor bevestiging van de aankomst van het onderdeel en twee andere vragen. Nog geen uur later krijg ik 3 emails:
1. Een ontvangstbevestiging van mijn bericht.
2. Een melding dat de cpu koeler de 23e wel komt en dat ik dan rekening moet houden met 5-7 dagen assembly tijd.
3. Het bericht dat ik word doorgestuurd naar zakelijk en ze voortaan op dat en dat email adres kan bereiken.

De andere vragen zijn overgeslagen. Ik heb ze gebeld om de koeler voor iets anders te laten vervangen, maar waarom heb ik moeten vragen om een bevestiging van de aankomst van het onderdeel en word mij geen optie gegeven om een ander onderdeel in te laten bouwen?

Ik vind het erg vervelend om de boeman uit te hangen, en als particulier zal ik dat een stuk minder snel doen omdat de druk en het belang wat lager is, maar op het moment dat je als zo'n groot bedrijf zakelijk levert hoop ik toch op zijn minst op de hoogte te worden gehouden.

Ik heb hier echt een heel slecht gevoel bij, en ik hoop echt dat het goed komt met de bezorging en dat alles verder in orde is, maar tot die tijd zal ik mensen zeker eerder afraden om een pc te bestellen bij Alternate.

Fingers crossed op een goede afloop.

Pluspunten

• -

Minpunten

• Levertijd
  • Klantenservice

Celine 12-02-2018 Via de website gekocht

Slechte service

In september 2017 mijn asus vivobook besteld via alternate, een week gebruik van kunnen maken voordat de eerste zwarte strepen op het scherm zichtbaar werden. Na een maand toch opgestuurd, omdat ik deze laptop niet kan missen vanwege mijn studie. De laptop is opgestuurd naar het hoofdkantoor van Asus en er is een nieuwe software opgezet, maar geen probleem kunnen vinden. Gek! want toen ik hem terug kreeg, had ik binnen 2 uur een zwart scherm in plaats van alleen de zwarte strepen. De dag erna kon ik de laptop weer op gaan sturen. 1 maand later kreeg ik een telefoontje dat er weer geen defect werd gevonden en dat de laptop weer retour gestuurd zou worden. Apart ! want ik zag wel degelijk een defect.
Uiteindelijk op verzoek van Alternate een filmpje gemaakt van het defect, dit is ontvangen door hun. Ze hebben het gezien en erkennen dat er een probleem is, en dus de laptop weer opgestuurd. Tot mijn verbazing kreeg ik de laptop weer retour gestuurd, met de boodschap dat er weer geen defect werd gevonden.
Ondanks mijn bewijs, wordt het een welles nietes spelletje. Ze kunnen niets voor mij betekenen is de boodschap.
Als het even kan, bestel dat je apparatuur bij een andere webwinkel.

Kees. 11-02-2018 Via de website gekocht

Prima service

Na ontvangst van een redelijk geprijsd artikel (Logitech unifying receiver) bleek het niet te functioneren. Aan de klantenservice telefonisch gemeld, die mij toezegde een retourformulier te sturen.
I.p.v. het retourformulier, een berichtje ontvangen, dat bij nader inzien het defecte artikel niet behoefde te worden geretourneerd maar dat het zelfde nieuwe artikel zou worden opgestuurd.
Het artikel twee dagen na mijn melding ontvangen en het functioneert prima!
Ik vind dit een bijzondere coulante service en raad deze website zeker bij kennissen aan.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Marion 05-02-2018 Via de website gekocht

super snelle levering

Snel in huis en tegen de laagste prijs die ik heb kunnen vinden op het internet, deze winkel is zeker een aanrader om er meer te gaan kijken

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Driessens 04-02-2018 Via de website gekocht

snelle servies en laagste prijs

Overzichtelijk goede en duidelijke informatie mooie prijs snelle levering wat wil je nog meer. Super!

Peter Broekhuizen. 01-02-2018 Via de website gekocht

Goede kwaliteit geleverd. ??

Wat ik heb besteld , binnen 24 uur het goede artikel in huis. Perfect geleverd.
Al diverse keren besteld en op tijd geleverd.

Frans 29-01-2018 Via de website gekocht

Niemand thuis bij service

Veel keus en en de shop werk goed, helaas kreeg ik bij 1 van de twee items een beschadigd exemplaar. De doos zag er wel goed uit anders had ik hem niet geaccepteerd bij het postkantoor.

Helaas thuis bij het uitpakken zag ik dat mijn video kaart beschadigd was. Er zat ook geen plastic om de doos heen dus het lijkt erop dat dit een 2e hands product is.

Contact formulier ingevuld maar niemand reageert, zeker wachten totdat de 8 dagen omruil garantie om is.

2e bestelling hier en ook de laatste.

Pluspunten

• Betaalmogelijkheden

Minpunten

• Retourproces
  • Klantenservice

ReCorn066 20-01-2018 Via de website gekocht

Scherpe prijzen, snelle levering, goede service

1 onderdeel was niet meer beschikbaar, na kort overleg, snel alternatief gevonden, en zonder problemen was de betaling geregeld en de bestelling compleet in orde

Jan T 18-01-2018 Via de website gekocht

Snelle levering / goede services.

Ik heb gekozen voor Alternate, omdat zij de nieuwste Synology NAS type 218 binnen 4 dagen konden leveren tegen een prijs die lager lag dan andere internet leveranciers.

Damian 17-01-2018 Via de website gekocht

RX560 maar RX560 low profile ontvangen

besteld by Alternate 1 x JEXY0D12 GiBy4GB D5 RX 560 Gaming OC 4G . Geleverd goedkoper model met 1 ventilator. Naar winkel gereden voor omruiling. Product niet leverbaar. Voorgesteld werd een ASUS ROG Strix RX560 O4G EVO Gaming met bijbetaling
Na een paar weken kwam ik erachter dat dit een lite versie van de RX560 is met minder steamprocessors

WD 11-01-2018 Via de website gekocht

Goed product, snel geleverd!

Informatie vooraf was goed en prettig en nazending van een ontbrekend accessoire prima geregeld! Ik werd steeds vlot teruggebeld of via de mail op de hoogte gehouden over de nazending.

Pluspunten

• Verzendkosten
  • Klantenservice

Minpunten

• -

een zeer ontevreden ex-client 09-01-2018 Via de website gekocht

Zeer teleurstellende service van Alternate e Ridderkerk

Alternate NL te Ridderkek levert slechte batch video kaarten en is niet bereid deze in te nemen en per direct goede uit te leveren. Is wel bereid om de kaarten in te nemen en deze naar de fabrikant(!) ter analyse en eventueel reparatie te sturen, duur: "maar" 5 weken! Verschuilt zich achter gebreken van hun leverancier zonder zich service gericht naar de koper op te stellen. Call centre wordt bemenst door technische niet capabele personen die keurig call centre scripts oplezen, maar dan alleen maar dat. Absoluut geen intentie om ooit nog maar iets te kopen bij (NL) vestiging van Alternate in Ridderkerk. (ps rekent €4,95 transport kosten bij een order van enkele duizenden euro's!)

mike9801 10-01-2018

Ik heb precies het zelfde meegemaakt met mijn laptop. Eerst de verkeerde laptop binnen gekregen, opgebeld en te horen gekregen dat ze de andere laptop nooit hebben gehad. uiteindelijk de laptop gehouden. Het keyboard zit los en de shift toets blijft hangen. een mailtje gestuurd met mijn klachten en ontevredenheid, ik kreeg een standaard retour mailtje als reactie zonder extra informatie. Hier heb ik voor terug gebeld en ik kreeg een klant onvriendelijke mevrouw aan de telefoon die het al irritant en moeilijk vond om mijn enigszins makkelijke vragen te beantwoorden. En ja natuurlijk is de retour tijd 3-5 weken!

Edwin 08-01-2018 Via de website gekocht

Super snel perfect verpakt top .

Heel goedkoop super snel perfect verpakt ik koop er zo weer .en je kan via ideal betalen dus ook heel handig

G. Jansema 07-01-2018 Via de website gekocht

Top service

Ze hadden een 10 gekregen als ze geen gebruik zouden maken van PostNL want die maken jullie belofte niet waar en laten je gewoon het pakket zelf afhalen op een afhaallocatie.

Richard Duinhouwer 03-01-2018 Via de website gekocht

Topservice....vandaag besteld, morgen binnen.

Videokaart besteld..scheelt best veel op de prijzen in de winkels. En ze hebben veel meer keuze. Volgende keer weer daar bestellen. En...heel goed verpakt!

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

dave 02-01-2018 Via de website gekocht

snel en goed zo als gewoonlijk

koop al jaren hier bij alternate...en zal dat wel blijven doen...alles gaat snel en vakkundig en veel computeronderdelen op voorraad. meestal via de website maar ook vaak in de winkel

Pluspunten

• Afleverservice
  • Betaalmogelijkheden

Minpunten

• -

van Biezen 01-01-2018 Via de website gekocht

goede prijs kwaltijd verhouding

Goede service bezorgen op tijd en ze doen wat ze beloven
ik zou ze bij al mijn vrienden en kennissen aanraden.

Pluspunten

• Verzendkosten
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Ingen Visser 30-12-2017 Via de website gekocht

Alternate heeft een goede service geleverd

De verwerking en afhandeling van de bestelling werd goed en op tijd verzorgd. Dit kwam goed uit zeker met het jaaruiteinde.

Pluspunten

• Levertijd
  • Retourproces

Minpunten

• -

Ronald 29-12-2017 Via de website gekocht

Goede service

Ik had voor Alternate gekozen omdat ik in het verleden ook al een zelf samengestelde systemen had gekocht, en dat is redelijk to goed verlopen, ze hadden bepaalde onderdelen niet, omdat deze waren uitverkocht!

Pluspunten

• -

Minpunten

• Verzendkosten
  • Betaalmogelijkheden

Marinus 26-12-2017 Via de website gekocht

Goede Service

Heb bij Alternate al eens meer besteld en naar wens ontvangen snellen leveringen,goede prijs/kwaliteit zekere aanrader.

Pluspunten

• Levertijd
  • Verzendkosten
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

A de Waal 26-12-2017 Via de website gekocht

Voordelig en snelle levering

Duur speelgoed was bij Alternate een paar tientjes voordeliger. Vlak voor kerst besteld, maar toch zelfs op tijd aangekomen. Super.

danielle w 26-12-2017 Via de website gekocht

geweldige service

zeer geweldige website, zeer duidelijk, snelle levering wanneer item beschikbaar is. goede garantie.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

manfred 25-12-2017 Via de website gekocht

geweldige service

ik heb corsair glaive ge kocht ik ben er heel blij mee soft ware is goed je kan je muis daar alle kleuren veranderen en je kan je muis aan passen aan snelheid en natuurlijk goede service van alternate netjes verpakt . ga zo door met je mooie bedrijf.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Margreet Koster 24-12-2017 Via de website gekocht

Prima service.

Goede en duidelijke website. Prima service. Bepaald artikel was niet meer voorradig. Werd hier keurig over gebeld met de vraag of ik misschien een alternatief had of dat ik het prima vond. Voor alternatief gekozen zodat mijn bestelling direct verzonden kon worden. Alternatief was nog iets goedkoper en kreeg een mailtje dat het restant teruggestort werd op mijn rekening. Prima geregeld zo vlak voor kerst.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Maarten 19-12-2017 Via de website gekocht

Snelle levering

Prima website, makkelijk te bestellen en betalen en snelle levering van artikelen die op voorraad zijn, goede service. Al meerdere keren een bestelling gedaan

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Sebas781 18-12-2017 Via de website gekocht

Betrouwbaar en keurig op tijd geleverd

Ik heb alle losse onderdelen besteld om complete PC inelkaar te zetten. De levering is heel snel geweest en ben hier te vreden over. Een puntje; het viel op dat de grafische kaart eruit zag alsof deze al eens is gebruikt, want de seal was eraf en het folie gekreukeld. Verder ben ik heel tevreden en zal dan zeker weer opnieuw bestellen in de toekomst! Fijne feestdagen.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

peter de geus 18-12-2017 Via de website gekocht

voor je pc hebben ze alles,nou ja bijna alles

bij mijn laatste bestelling is alles is alles perfect verlopen. bij de bestelling daarvoor is 2x verzendkosten gerekend, 1 product bestelde ik 5min later en werd in 1 doos afgeleverd maar toch 2x leveringskosten. 2,5 jaar geleden op advies van medewerkers van alternate am3+ 1866mhz geheugens besteld ,werkten geen van allen 2 sets terug gestuurd bij de derde set kon ik niet meer lopen . en toch blijf ik bij deze winkel kopen

Zwhein 17-12-2017 Via de website gekocht

Snelle levering!

Geleverd zoals besteld , snel en voor een scherpe prijs, zelfs toen het ijzelde :-).
Was op dat moment het beste geprijsd .

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

J. van Bentum 15-12-2017 Via de website gekocht

Zo hoort het ! goed helder en snel Prima

Professioneel en goed. Alles vlot verwerkt en direct geleverd. Informatie op de site is uitstekend en zeer uitgebreid

Erwin 12-12-2017 Via de website gekocht

Prima ondersteuning

Mijn D-link DHP-P509AV AV 500 HD starter kit ging na 1,5 jaar defect binnen de garantieperiode. Ik nam contact op via de site. Een erbarmelijke site vol taalfouten en een totaal gebruiksonvriendelijke interface uit de jaren '00. Gevraagd werd om het aankoopbewijs toe te voegen, dus dat deed ik. Na twee dagen kreeg ik een reactie: of ik het aankoopbewijs wilde opsturen. Dat heb ik nogmaals gedaan (via e-mail, met daarbij de mededeling dat ik deze al had toegevoegd) en vervolgens bleef het stil. Al ruim twee weken. Ondanks meerdere vragen van mijn kant. En het telefoonnummer op de site (010 - 799 43 44) wordt niet opgenomen, na een muziekje wordt de lijn verbroken. Voor mij nooit meer D-link.
Ik heb nu contact opgenomen met Alternate, de verkoper en die hielp mij binnen een kwartier verder. Snel een retourformulier in de mail met de belofte dat ik een vervangend product krijg of anders geld retour.

Pluspunten

• Retourproces

Minpunten

• -

Erik L. 11-12-2017 Via de website gekocht

Levertijd harde schijf absurd lang

We bestelde een harde schijf wegens een defecte backup harde schijf in een server. De schijf was volgens de website voorradig. Na het bestellen duurde het een week voordat de schijf op kantoor was. Hun voorraadsysteem klopt dus totaal niet. Als ik dit vooraf wist had ik absoluut elders besteld.

Manuel Torres 10-12-2017 Via de website gekocht

dont buy in Alternate.nl ; no warranty, no refunds

Spent over 10000€ in Alternate.nl, they still sell defective parts that are not replaced because of warranty. Horrible customer service people when there is a problem. They are like robots.

Pluspunten

• -

Minpunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden

Miro 08-12-2017 Via de website gekocht

Slechte service

Ik was een tevreden Alternate klant sinds 2001. Maar met de laste bestelling ging miss.
Begin met het begin.
OP 28 Nov 2017 bestelt xbox controller. Dat zou volgende dag thuis zijn. Status op 2 december – nog niet thuis. Status op website – levertijd 2 werkdagen.
Ik wilde kontact met alternate maken. Contact optie zijn – telefonish, e-mail, ticket.
1. Telefonisch nog niet geprobeerd
2. Email – klantenservice @alternate.nl – is geblokkeerd. Krij ik notificatie dat mailadres bestaat niet.
3. Ticket – ticket systeem voor niet geregistreerde klant werkt niet. Ticket op 2 december gemakt. Krijg ik autoreplay mail dat zou binnen 24h uur antword krijgen. Ik krijg antwoord na 40uur. Van afzender klantenservice@alternate.nl. Dus replay op open ticket is onmogelijk.
Status vandag 7 december –levertijd 7 werkdagen Ik zou vandag bellen en hopelijk kan ik mij bestelling annuleren.

JanS 05-12-2017 Via de website gekocht

Gewoon wat van een goede webshop verwacht mag worden

De enorme diversiteit heeft mij verbaasd en de doorgaans gunstige prijsstelling. Een shop om altijd langs te gaan.

Pluspunten

• Verzendkosten
  • Betaalmogelijkheden

Minpunten

• -

Niek 02-12-2017 Via de website gekocht

Prima webshop, klantenservice kan beter.

Over de bestelling /verwerking niets dan goeds, echter was ik een kabel vergeten en wou deze aanvullen aan mijn bestaande bestelling.
Op mijn mailtje kwam geen reactie, waardoor ik voor dat kabeltje verzendkosten moest betalen. Ik weet dat het mijn fout is, maar op mijn vraag of het erbij kon, had wel even gereageert mogen worden.

Pluspunten

• Levertijd
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• Klantenservice

henny lensen 01-12-2017 Via de website gekocht

zeer slechte service

er zat een productiefout in het moederbord daar kwamen we tijdens het inbouwen achter ze geven ons de schuld dat er beschadigingen er op zaten dat was het probleem niet maar hun weken daar niet vanaf en keken de productiefout niet na duswe moesten betalen voor de onderdelen die het niet deden die ze nog in bezit hebben DANK U ALTERNATE

Henk 30-11-2017 Via de website gekocht

snelle service

Goeie betrouwbare webshop, met prima producten. Het zoeken is gemakkelijk zo ook het bestellen, Er wordt vlot geleverd.

robki 29-11-2017 Via de website gekocht

besteld /betaald

Handmixer Bosch MFQ36400 - stond d.d. 21 nov. 2017 op site als goedkoopste - prijs 29.90 euro - levertijd 1 werkdag .Echter op 29-11-2017 nog steeds geen mixer geleverd. Nu ( volgens site ) nog 12 dagen levertijd. Dus geen aanrader om bij Alternate te kopen . Ook op e-mails wordt niet gereageerd

Pluspunten

• -

Minpunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Klantenservice

Koen388 29-11-2017 Via de website gekocht

Gaat wel.

Ik heb dus alles wat nodig is voor een PC gekocht in onderdelen. Sommige dingen apart zoals de RAM. Deze kwam zoals belooft op de dinsdag binnen, tof. Dan had ik ook nog 1 grote bestelling van ca. €1300. Bij alle producten die ik kocht stond dat deze direct leverbaar waren maar na een aantal dagen wachten en mailtjes sturen bleek het dat de HDD niet meer op voorraad was. Wel aardige klantenservice die me daar goed bij hielp wanneer ik dit aangaf. Nog steeds aan het wachten op de producten (dag 5) dus nog geen idee over de kwaliteit van de producten. Als deze slecht is, komt hierover nog een review. Al met al, goed assortiment, in mijn geval goede klantenservice en levering wisselt nogal.