Alternate - Reviews & Ervaringen

Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over Alternate.

Alternate stelt zich voor

Alternate is van oudsher één van de grotere online leveranciers van computers, computercomponenten en multimediaproducten in Europa. In de loop van de jaren is het assortiment steeds verder uitgebreid met aanverwante producten als huishoudelektronica, gereedschappen en speelgoed. Tegenwoordig worden vanuit logistieke centra in Duitsland, Nederland en België alle landen in Europa beleverd, zowel rechtstreeks naar de eindgebruiker of als fulfilment partner voor andere verkopers. Alternate is daarmee één van de meest succesvolle e-commerce ondernemingen in haar branche.

Deze score is gebaseerd op 93 goedgekeurde reviews die geschreven zijn in het afgelopen jaar. In de gemiddelde beoordeling tellen oudere reviews minder zwaar mee dan de meest actuele reviews. Lees meer over deze berekening

8,6

Timc 25-12-2023

op 17-11-23 een Thunderstorm i5 gekocht de eerste week niet al te veel gebruikt dus merkte er niks verkeerds aan, in de tweede week wat fanatiek ge-gamed en kreeg constant blauwe schermen *memory fault* en *hardware error* dus ik kreeg te horen de PC retour te sturen hij staat nu al bijna 2 weken bij de technische dienst , kan me geld niet terug krijgen omdat ie over de bedenkperiode zit , wat zijn ze aan het doen?

Anoniem 15-12-2023

Maand geleden een custom pc besteld, zou na 5 weekdagen binnen komen via postnl, met postnl veel gezeur gehad en na 2 weken kwam hij dan eindelijk. Inpluggen, opstarten, windows downloaden.. error.. en opnieuw, en opnieuw. Blijkbaar was er iets fout gegaan bij de assemblage van de pc. Mailtje gestuurd naar klantenservice en na 3 werkdagen pas een reactie. Ben daar heen moeten rijden(naar hun locatie) (55m rijden) om de pc af te geven om vervolgens te horen te krijgen “we sturen u vanmiddag meer informatie”., Die middag niks meer gehoord en dan 3 dagen later kon ik hem eindelijk ophalen. Hele proces heeft een maand geduurd.

PC werkt nu goed en ben tevreden, wel slechte klantenservice en het duurt vreselijk lang voordat ze echt met je probleem aan de slag gaan en komen beloftes niet na.

Martijn 21-11-2023

Prijs is goed, klantenservice is waardeloos. Ik probeer nu al 2 dagen contact te krijgen. Op mijn emails wordt niet gereageerd, mij chatberichten blijven onbeantwoord. Mijn vertrouwen in deze webwinkel is weg, dus dit is mijn laatste bestelling bij Alternate geweest.

Alternate 29-10-2023

Alternate heb ik 15 jaar lang bezocht bij de vestiging in Barendrecht. Pijnlijk voor mij is dit geen winkel meer waar ik binnen kon lopen en heerlijk en zeer kundig werd geholpen. Ik ben daar zo deskundig geholpen en dat mis ik heel erg. Er is een specialisme verloren gegaan. Hopelijk komt Alternate weer terug.

Ron S 26-10-2023

Zoals altijd kan je gemakkelijk en snel bestellen bij de nr 1 computerspecialist Alternate.nl
Niet meer zo dichtbij als vroeger (Barendrecht) maar nog steeds voor mij de beste !

Ferry 26-10-2023

Duidelijke website met veel producten in voorraad. Daar kunnen andere webshops nog wat van leren. Ga zo door Alternate!

Jeroen 25-10-2023

Uitgebreid assortiment en goed geprijsd. Super service en snelle verzending. Al jaren trouwe klant.

Jeroen 25-10-2023

Uitgebreid assortiment, goede prijs, super service en snelle verzending. Wat wil je nog meer. Al jaren trouwe klant.

Vamsi 21-10-2023

everything looks legit. Even if I found other stores to have cheaper products. I wanted reliability on what im spending on. So hopefully my products are delivered to me safely

Mike Vergeer 19-10-2023

Ik had meer gb nodig voor games dus dacht doe het gelijk goed en koop de Samsung 980pro 2tb. er was ook nog een discount erop dus dat top. Alleen vind het een beetje jammer dat je niet echt kan vergelijken op de site zelf, ik moes een extra tablad hebben om de ssd te vergelijken.

LV 19-10-2023

Veel keuze in producten, de prijzen zijn heel redelijk en de webshop werkt prima.

Anton 13-10-2023

Leveren altijd keurig op tijd en netjes verpakt.
Heb weer iets besteld ben erg benieuwd hoe het bevalt de Razer Tartarus V2 omdat ik links handig ben.
Ik gebruik het om te animeren.

Henny Schadron 13-10-2023

Netjes te woord gestaan, een leuke aanbieding en eenvoudig om de bestelling af te rekenen.

Haans 11-10-2023

Alles wat je wilde weten was te vinden op de site.
Betaling ging snel en eenvoudig, nu rustig wachten op de zachte landing van mij pakket.

Su 06-10-2023

De website deed het vandaag rond 22:00 - 22:15 een paar minuten niet meer. Normaliter heb ik hier geen problemen mee. (daarvoor geef ik een 5)

Aaron van Bakel 04-10-2023

Ruim 10 jaar geleden pc in elkaar laten zetten samen met de expertise van medewerkers van Alternate toen nog in Ridderkerk. In tussentijd ook veel advies en losse onderdelen bij besteld en altijd goed geholpen.

Nu vandaag met de nieuwe aanschaf weer goed geholpen geweest.

Bedankt

Edward 04-10-2023

Ik ken al Alternate bijna 15 jaar. Aanbevolen door een kennis. Ik heb in de afgelopen jaren meerdere bestellingen gedaan, voornamelijke zelf samengestelde systemen. Afgelopen week weer een keer.
Ik heb een top eind gaming systeem besteld en deze door Alternate laten bouwen. Na het afhalen bleek nog een paar elementen nog niet precies te kloppen, maar zonder problemen zijn deze door de configuratieteam en serviceteam verholpen naar gehele tevredenheid.
Ik geef niet vaak een excellente score, maar deze keer toch 9.5/10, niet alleen vanwege hun snelheid, expertise maar ook zeker hun klantenservice. De laatste brengt de score van een 7.5 tot een 9.5.
- Prijs 9
- Service 10
- Snelheid 10
- Keuze opties 10
- Website 9.5
- Betaling en veiligheid 10
Ik zal zo lang als zij bestaan voor mijn computer behoeften bij hun bestellen, als zij deze service kunnen hanteren.
Ik mis wel hun showroom, maar dat is iets dat ik snap a.d.h.v. de concurrentie en marktwerking. Dus dat score ik niet, omdat hun businessmodel zich aanpast aan de markt. Gelukkig ook, of waren ze misschien verdwenen. Dat zou nou echt jammer zijn.

Kort mijn systeem
i9-13900K, GTX4090, 64GB Mem, 8TB ssd m2

PLATON BOUDALIS 03-10-2023

Very nice shop and good value for money. A friend recommended me and I am fully satisfied with my purchase

Marlo 03-10-2023

Ik bestel al jaren altijd mijn PC onderdelen bij alternate. Naar mijn mening dé plek om je PC te bouwen en bestellen. Hele makkelijke website en vaak leuke acties als een gratis spel. Stuk goedkoper ook dan een bol.com.
Daarnet opnieuw een nieuwe GPU gekocht die bij alternate het goedkoopst is.

Rowan 30-09-2023

Ik bestel hier regelmatig, de zendingen komen altijd netjes op tijd aan en de communicatie is helder

Arsalan Arsalan 30-09-2023

Ik vind deze shop heel makkelijk om te kopen. u kunt de compatibiliteit van componenten en specificaties controleren. vooral de prijzen zijn zeer redelijk.

PC Robbie 29-09-2023

Beste onlinewinkel voor Pc's en in mijn geval voor onderdelen.Snel een configuratie bouwen, bestellen en leveren,

Petey 29-09-2023

Alternate hanteert erg scherpe prijzen en combineert dat met snelle levertijden en een goed assortiment. Wat wil je nog meer?

Danielle 27-09-2023

Ik ben dol op alternate, ze hebben alles wat ik nodig heb en leveren super snel en als ik dan me pakketje binnen heb krijg ik een grote lach op me gezicht

tipi306 26-09-2023

Al jaren klant bij alternate en alleen maar goeie ervaringen, zowel service als afhandelen garantie.
Zojuist weer een nieuwe pc in onderdelen besteld. misschien elders een tientje goedkoper geweest maar geef mij maar een goeie bekende webwinkel.