Alternate - Reviews & Ervaringen

Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over Alternate.

Alternate stelt zich voor

Alternate is van oudsher één van de grotere online leveranciers van computers, computercomponenten en multimediaproducten in Europa. In de loop van de jaren is het assortiment steeds verder uitgebreid met aanverwante producten als huishoudelektronica, gereedschappen en speelgoed. Tegenwoordig worden vanuit logistieke centra in Duitsland, Nederland en België alle landen in Europa beleverd, zowel rechtstreeks naar de eindgebruiker of als fulfilment partner voor andere verkopers. Alternate is daarmee één van de meest succesvolle e-commerce ondernemingen in haar branche.

Deze score is berekend op basis van 438 reviews die geschreven zijn in het afgelopen jaar

7.8

Anneke van der Biezen 17-11-2017 Via de website gekocht

Vlot en komen ook in drukke tijden hun afspraken na

De prijs was goedkoper dan elders(36 ipv 47 E) En het was op voorraad .Goede recensies op internet.
Vlot en netjes geleverd ook in drukke tijden!

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice

Minpunten

• -

Eric Daleboudt 10-11-2017 Via de website gekocht

Snelle levering

Alternate is voor mij nog steeds eerste keuze.
Na het lezen van reviews vraag ik mij wel af wat ze doen als je het product niet hebt ontvangen.
Een SSD wordt gewoon per post verzonden. Dus er is geen controle op bezorging.
Dat houdt de bezorgkosten laag, maar we moet de PTT dus op hun blauwe ogen geloven.
Zelf nog nooit problemen gehad, maar waarom geen optie om met bevestiging van ontvangst te versturen. Moet je er wel voor thuis blijven.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

anoniem 06-11-2017 In de winkel gekocht

geen service!

Totaal geen service na aankoop van een telefoon. Er wordt niet eens contact opgenomen met de fabrikant om wat na te vragen. 2 medewerkers gesproken, allebei niet bereid om ook maar enige moeite te doen. Lijkt erop dat dit het winkelbeleid is. Ik zal er niks meer kopen.

Pluspunten

• -

Minpunten

• Retourproces
  • Klantenservice
  • Vakkundigheid personeel

Dick van der Zwan 03-11-2017 Via de website gekocht

Doen wat beloofd is.

Snelle Levering. Goeie producten. Ik hou niet van de verlichting om tekst te leveren met minimaal 100 tekens. Rare verlichting van deze site.

Herman 28-10-2017 Via de website gekocht

Slechte service + Slechte telefonische service.

Op de 25e heb ik een product besteld bij alternate. Hierbij ging het om een redelijk groot bedrag, 3 dagen laten krijg ik een mail dat de order is geannuleerd en tevens ook het geld word terug gestuurd? We krijgen dus nu het geld pas over 5 dagen, en tevens ook geen product.

Alternate had zijn product met volle trost op voorraad staan en boven aan de google shopping advertenties, ze waren een van de weinige die dit product voor z'n lage prijs verkochten. Het blijkt dus dat alternate het product "vergeten" was uit de schappen te halen, en als volg dat ik voor minimaal 7 dagen me geld kwijt ben.

Heb hiervoor gebeld, maar zelfs geen enkel excuus of sorry gekregen. "dit soort gevallen gebeurd nou eenmaal" zei een werknemer.

Ik kon daar in tegen een klacht mail sturen voor een compensatie (Op mijn eigen verzoek voor een compensatie). Maar ik word liever niet afgezet naar een mail adres, om vervolgens een heel verhaal te typen zonder enige service of goede bediening.

Ik zie online dat er meer van dit soort fratsen gebeuren, mijn tip zou zijn: " Bel eerst of ze het product wel echt hebben", maar ja.. omdat bij elk product te doen, kan je net zo goed een andere webshop zoeken =)

Pluspunten

• -

Minpunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Klantenservice

Ardaco 16-10-2017 Via de website gekocht

goed informatie op site en snel aflevering prima sevice

Mooi aanbieding van muis van Logitech G403, dat ik in combinatie met de toetsenboord ook van Logitech de G610, deze heb ik uitgewisseld te vervanging van ander merk toetsenboord dat defect was binnen de fabrieks garantie, alles goed gegaan, enisgte min punt, 1 vol week moet wachten voor de vervanging, voor de rest alles soepel gelopen

vlinder 15-10-2017 Via de website gekocht

mooie producten tegen een goede prijs en snelle levering.

Alternate gekozen voor de betere prijs. Pakketje werd de dag na de bestelling geleverd, netjes verpakt. Ik ben superblij met mijn wekker met projectie.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Alegon Bessole 15-10-2017 Via de website gekocht

slechte zaak

Ik had een laptop (MSI GP72M) van zo'n 1500 euro gekocht, echter bleek er een dode pixel in het scherm te zitten. Dus heb ik gelijk naar Alternate gebeld om te vragen wat ze daar aan kunnen doen. Wat blijkt: één dode pixel is wettelijk gezien geen fabrieksfout omdat op een full hd scherm twee dode pixels mogen zitten. Dus ik zei: "Jullie laten iemand met een laptop van 1500 euro gewoon rondlopen met een dode pixel?". Hun antwoord daarop was: "ja daar kunnen wij niks mee doen".

Dus in plaats van zo vriendelijk te zijn en aan te bieden om mijn nieuwe laptop, heb ik de laptop zelf onder de webshop regeling de laptop terug gestuurd als "niet goed geld terug". Wat in principe op het zelfde uitkomt. alleen raak je daardoor klanten kwijt, als de klant ook al helemaal geen vertrouwen heeft in het bedrijf zelf. Maar goed natúúrlijk moest Alternate voor de retourbon en verzending kosten in rekening brengen weliswaar 7 euro, maar is niet echt sympathiek. De meeste webshops doen dit gratis.

De laptop heb ik de volgende ochtend gelijk afgeleverd bij een PostNL postkantoor en die is dag erop om 9:00 ontvangen door Alternate. Ik had Alternate weer gebeld om te vragen hoelang zo'n retourneren duurt. ze zeiden dat het erg druk was en dat het ongeveer een week duurde.... verder kreeg ik totaal geen informatie meer zowel telefonisch als via de email. Voor informatie moest ik zelf telkens bellen, wat mij elke keer tot niets leidde.
Na ruim 2 weken heb ik het nog eens geprobeerd, dit keer kreeg ik te horen dat mijn verzoek om geld terug te krijgen al n paar dagen goed gekeurd was....zonder te bellen duurde het waarschijnlijk nog langer voordat ik mijn geld terug kreeg. Die kreeg ik gek genoeg 2 dagen later op mijn rekening. Heb daarmee gelijk een zelfde laptop gekocht bij Coolblue, dit bedrijf is veel eerlijker en transparanter. Ik had hun geappt, ja Coolblue kun je ook via Whatsapp bereiken (hint aan alternate). Ik had hun een vraag gesteld over de laptop accu want ik dacht dat daar een fout zat, dat bleek gelukkig loos alarm te zijn.

Kortom het bedrijf Alternate raad ik af, de klantenservice krijgt van mij een dikke 1. Dure investeringen doe ik voortaan bij Coolblue of desnoods Bol.com, maar nooit meer bij Alternate.

p.s. De laptop werkt uitstekend echt een aanrader voor gamers en of zware computer gebruikers.

P 12-10-2017 Via de website gekocht

Goede en snelle levering

Gratis verzending en redelijke prijs product. Verder betalen achteraf. Geen risico voor de klant, maar voor leverancier.

Arnout 12-10-2017 Via de website gekocht

Prima service

Via Kieskeurig kwam Alternate het goedkoopste uit voor dit artikel. Eerst even verbaasd omdat ik Alternate ken van alleen maar computers en computer onderdelen. Nu dus meer. Verder prima service en snel geleverd.

C 11-10-2017 Via de website gekocht

Snel en goedkoop

Alternate heeft een groot assortiment op het gebied van computers en aanverwante artikelen tegen zeer scherpe prijzen. Vandaag besteld, morgen in huis wordt echt waargemaakt!

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Tsvetomira Tsoneva 07-10-2017 Via de website gekocht

Bad service

I ordered a drill from their web site and I didn't hear anything from them up until 2 weeks later when they called me to say they cannot provide the product. When I asked for an alternative they asked me to pay more.

Pluspunten

• -

Minpunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Klantenservice
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Badri 07-10-2017 Via de website gekocht

Ik had op 5 oktober 2017 een bestelling geplaatst en had het netjes op 6 oktober 2017 volgende dag ontvangen. Maar helaas bleek 1 product geopend te zijn en heel veel gebruikers sporen te hebben. Ik had de klanteservicie gebeld en kreeg te horen ja maak een foto ervan en stuur het op. En werdt ook gezegd ja normaal doen wij dat niet we verkopen geen tweedehandse spullen als nieuw nou ik heb besloten alle twee de producten terug te sturen en heb voor de laatste keer 1 product ervan opnieuw besteld. Als deze niet nieuw aankomt dan zal ik deze ook weer retour sturen. Ik vindt het jammer dat zo een groot bekende bedrijf dit doet. Ik heb foto's gemaakt voor me zelf want ze gaan beiden retour. Ik moet ook zelf de retourkosten van 6 euro betalen dat rond deze tijd heel veel webwinkels gratis retou hebben maar hun niet. Ik ben benieuwd of de nieuwe bestelde product echt nieuw is en anders gaat die ook retour maar zal niet betalen aan retourkosten is hun schuld dat ze een oude product sturen van plaats nieuw!! Ik heb ook de consumentenbond waar ik lid van ben ook op de hoogste gehouden hiervan.

Pluspunten

• Betaalmogelijkheden

Minpunten

• Verzendkosten
  • Retourproces

Sylvia 06-10-2017 Via de website gekocht

Misleidend en de retourkosten betaal je zelf

Ik heb een makeupspiegel besteld, waar bij de afmetingen 20x20 cm was vermeld. Toen ik hem eenmaal thuis kreeg, bleek het een hoogte van wel 50 cm te hebben! Aangezien ik hem mee op reis moet nemen, was hij daar niet geschikt voor.

Wat echter vooraf niet duidelijk wordt aangegeven, is dat JE ZELF JE RETOURKOSTEN (a 6 euro) moet betalen. Dat is een dure ervaring voor het terugsturen van een artikel dat op voorhand door de verkoper zelf misleidend is omschreven op de website.

Mijn advies: koop bij een webwinkel waar je wel gratis kunt retourneren!

Pluspunten

• -

Minpunten

• Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Gebruiksvriendelijkheid site

jobra 30-09-2017 Via de website gekocht

matig service

Een bestelling gedaan maar werkte niet goed, teruggestuurd naar postbusadres. Bedrag terug gekregen na 2 weken. Ik moest de verzendkosten wel zelf betalen!
heen en terugzending totaal € 6,90.

Pluspunten

• -

Minpunten

• Verzendkosten
  • Retourproces

Wietse 26-09-2017 Via de website gekocht

Aftersales niet bestaand

Twee SSD’s en twee mushkin DDR3 geheugen modules besteld. Met de SSD’s geen problemen, echter met het geheugen viel niets te beginnen. Vier systemen getest waarin booten niet mogelijk was en een vijfde systeem waarbij na het booten windows niet geladen kon worden.
Hierna een RMA aangemaakt en de modules teruggezonden waarna deze door Alternate twee maal ‘getest’ zijn en niet defect bevonden?
Alternate heeft hierna de modules naar mij terug gestuurd en ben wederom gaan testen in twee systemen waarvan wederom één machine welke niet wilde booten met welke Mushkin module dan ook. Hierna heb ik de modules afzonderlijk getest in een systeem voorzien van een MSI H81M-E33 moederbord waarin alle geheugen instellingen zijn in te stellen.
Met geen enkele instelling bootte het systeem. Dit op automatische instellingen of door eerst ander geheugen te gebruiken en de timings losser in te stellen en de snelheden stapsgewijs aan te passen naar uiteindelijk de helft van de snelheid volgens de specificaties.
Het geheugen heb ik nu getest in zeven systemen en nog steeds heb ik geen systeem gevonden waarin ik de modules kan gebruiken. Het enige systeem waarmee het mogelijk bleek om te booten was met een Asrock B75M moederbord, maar Windows laden bleek dus te veel gevraagd.
Dit alles is gemeld bij Alternate en zij blijven stug volhouden dat het geheugen in orde is en niet terug kan worden genomen.
Kortom, ik ben zwaar teleurgesteld in Alternate!

Pluspunten

• -

Minpunten

• Afleverservice
  • Retourproces
  • Klantenservice

A 25-09-2017 Via de website gekocht

Defecte producten met tragische klantenservice

290x Lightning gekocht bij Alternate, slechtste exemplaar in bestaan met coil whine gekregen. Na 2 jaar al defect onder normaal gebruik. Terug gestuurd voor RMA. 3 maanden moeten wachten op defect retour sample met enorme fan ratel die niet eens wou postten. Gevraagd om een directe vervanging. Wederom wordt mijn kaart 1 maand vastgehouden, telkens gezegd "volgende week komt hij" wanneer ik bel en er wordt gezegd dat zij "niks kunnen doen". Waardeloze winkel welke zich niet aan zijn afspraken houdt. Zal hier absoluut nooit meer iets bestellen

Marina 24-09-2017 Via de website gekocht

Perfect

Snel het goede produkt in uitstekende staat bezorgd voor de laagste prijs! De headset werkt volgens produktomschrijving en doet waarvoor het gekocht is.

Jimmy 22-09-2017 Via de website gekocht

Tot nu toe helemaal niet tevreden

Heb hier ongeveer 2 weken geleden een desktop samengesteld. Onderdeel waar ik het meest moest op wachten was 4 werkdagen, de andere goederen waren allemaal in stock. Nu, 2 weken later is het onderdeel nog niet in stock, heb het kunnen vervangen via mail, nu plots is de videokaart niet meer in stock, staat ze ineens op preorder, vraag naar gedaan, exacte levertijd is niet bekend. Ik vind toch dat als je een desktop samenstelt, dat ze op hun minst de artikelen die je kiest voor je build én die in stock zijn, ze aan de kant kunnen leggen aangezien je ze toch al op voorhand hebt betaald. Research gedaan naar hoe lang het duurt moest je de aankoop annuleren, komt ook weer op een week of 3 terecht. Eerst moet je wachten op een antwoord en goedkeuring via mail, daarna kan de refund nog eens 30 dagen duren. Volgende keer gewoon via Coolblue alle onderdelen bestellen en zelf in elkaar steken. Niets dan miserie hier...

Pluspunten

• -

Minpunten

• Retourproces

dan 09-09-2017 Via de website gekocht

dik tevreden

hdd besteld. beste prijs , goede , duidelijke website , snel geleverd en deugdelijk verpakt. kortom , alles positief

N.k 30-08-2017 Via de website gekocht

Zeer slechte service

Zeer slechte shop. Ze sturen n kapotte harde schijf en zeggen dat het niet kapot was. We krijgen niks vergoed!!! Nooit koop ik daar nog. Ballentent

Halkes 24-08-2017 Via de website gekocht

Klote service!

Geleverd product was bij binnenkomst stuk. Ditect terug gebracht naar de winkel en na heel veel moeite hebben ze besloten het product terug te nemen. Na 6 telefoontjes en 3 weken nog steeds mijn geld niet terug!

Pluspunten

• -

Minpunten

• Retourproces
  • Klantenservice

Bram 22-08-2017 Via de website gekocht

Ver van wegblijven

Deze shop laat je in de kou staan als hun product niet defect blijkt. Ik heb een bouwstofzuiger gekocht en die gaf na kort gebruik al de geest. Vervanging was niet voorhanden. Ik wilde graag mijn geld terug om een nieuw ergens anders te kunnen kopen. We zijn nu twee weken verder, na weer contact opnemen blijkt het apparaat naar de fabrikant terug zodat er nog drie of vier weken bijkomen. Alternate doet verder niks terwijl ik de verbouwing zonder moet doen... met hun computerspullen heb ik geen ervaring, maar voor service of coulance na afloop moet je deze winkel iig mijden.

Bertus 21-08-2017 Via de website gekocht

Super snelle service en goede communicatie met de helpdesk.

Na twee foutieve bestellingen door mij werd het door de helpdesk zonder zeuren perfect opgelost.
Een hele vriendelijke meneer heeft voor mij het goede product opgezocht ,
Perfecte service, echt een aanrader op hier wat te kopen met zoveel keus.

johannes duin 18-08-2017 Via de website gekocht

topwinkel

al veel artikelen besteld op de website van Alternate nog nooit een probleem gehad topservice
s' avonds laat besteld de volgende morgen geleverd website ziet er prima uit zeer overzichtelijk

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Marja 18-08-2017 Via de website gekocht

Slechte klantenservice omtrent geld retourneren!

Na een harde schijf te hebben besteld van 52.94 is deze kapot dus retour gezonden en geld zou binnen 4 dagen terug gestort worden niet gebeurd dus ik bellen was nog niet naar de boekhouder toe maar zou weer binnen 4 dagen teruggestort worden weer niet gebeurd dus ik bellen ja waren IBAN kwijt ik bankrek doorgegeven wat ze allang hadden en binnen 2 dagen zouden ze het terug storten dus weer niet gebeurd ik weer gebeld nu is er een probleem tussen de boekhouder en de klantenservice maar wordt uitgezocht dus weer wachten op mijn geld belachelijk gewoon het hangt ergens zeggen ze nou lekker rente trekken van mijn geld nooit meer iets bestellen daar wat een slecht bedrijf is dit zeg bah bah en nog eens bah ik wacht het nog 1 keer af en dan gaan we langs het bedrijf zelf om het dan maar op te halen !

Pluspunten

• -

Minpunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Gebruiksvriendelijkheid site

H. de Bruin 16-08-2017 In de winkel gekocht

Herman

Alternate altijd gezeur met levering en garanties. Verder zit er gewoon 2e hands spul tussen waar je de nieuwprijs voor betaal. Kortom na 4 systemen gekocht te hebben van ongeveer € 1.000 worden de volgende bestellingen bij CoolBlue gedaan.

Richard30 06-08-2017 Via de website gekocht

Slechte service

Had een 8TB schijf gekocht en die was al defect bij het uitpakken. Gebeld en een retourformulier gekregen. Vanzelfsprekend wil ik een werkend, nieuw product. Maar omdat ik in het reparatie-proces zit (niet door mij gekozen, maar door de medewerker van Alternate) zou ik de koop niet ongedaan kunnen maken, wat mij doorgaans een schending van mijn rechten lijkt. Ik wil geen reparatie, ik wil een nieuw product of mijn geld terug. Maar blijkbaar is dat allemaal te lastig...

Khalid 03-08-2017 Via de website gekocht

Dell Monitor

Ik had een verkeerde Dell monitor besteld die ik heb geretouneerd. Een paar dagen later kreeg ik een email van een medewerker met daarin meer dan 20 printscreens om zogenaamd aan te geven dat de monitor is gebruikt!!!! (vingerafdrukken) Ik heb de monitor letterlijk op mijn bureau geplaatst en vervolgens weer in de doos gezet. Conclusie uiteindelijk ik kon mijn geld niet volledig terug krijgen maar ik kon mijn geld alleen terugkrijgen met een waardevermindering van 30% wat een Onzin!!!!!! Natuurlijk niet mee akkoord gegaan en gevraagd of ze de scherm opnieuw naar me wilden opsturen. Ik was van plan om namelijk een duurder scherm via hun website aan te schaffen maar na deze actie ga ik dat absoluut niet doen!!! Ik beveel niemand deze winkel aan!!!

LeoM 29-07-2017 Via de website gekocht

Fantastisch!

Set homeplugs gekocht. Prima product en supersnelle levering. Alles werkt zoals verwacht, een zeer tevreden consument dus.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Daniël 22-07-2017 Via de website gekocht

Gewoon goed.

Ik heb bij deze webshop al vele dingen gekocht, en de service is altijd goed. Donderdag had ik een nieuwe PC besteld, maar doordat 1 onderdeel niet aanwezig was (een molex splitter kabel 3-pin), en onbekende levertermijn had, had ik een email verstuurd. Ik werd later op de dag gebeld en toen kon ik heel simpel het product veranderen (een andere kleur die wel op voorraad was) en wat bij bestellen, kreeg een nieuwe factuur en zo gedaan. Later kwam ik er achter dat ik geen 3 fan headers had maar 2 + 1 cpu fan header. Ik heb snel weer gebeld en kreeg dezelfde man (Daniël, tevens ook mijn naam) aan de lijn. Ik heb mijn probleem dus uitgelegt en we hebben samen naar een goed werkende oplossing gezocht.

De klantenservice neemt de tijd, en zijn heel klantgericht. Ook denken ze met je mee en word er dus samen naar een oplossing gezocht!

Ook zijn al mijn bestellingen uitstekend verpakt, en heb ik (nog) nooit geen transportschade meegemaakt.

Nu is het wachten op mijn PC (ze hebben het waarschijnlijk vrij druk momenteel).

Pluspunten

• Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Klantenservice
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Woal 21-07-2017 Via de website gekocht

Trage verzending

Geheugenkaarten besteld voor de vakantie,trage verzending. Na 4 dagen verzonden. Op vakantie gegaan zonder de bestelde geheugenkaarten.

Pluspunten

• -

Minpunten

• Levertijd

Nick Hartman 13-07-2017 Via de website gekocht

Goed en werkend aangeleverd

Goeie site, alles duidelijk en goed aangeleverd. De site leverd goede producten voor een goede prijs/kwaliteit. Op de meeste producten zit goede garantie en alles werd optijd aangeleverd

Joost 13-07-2017 Via de website gekocht

Onbetrouwbaar

Als ik een nieuwe SSD speciaal bij alternate bestel omdat ik hem de dag erna in huis wou hebben, dan ik toch verwachten dat hij er na 1 dag is.

Na 6 dagen nog geen SSD ontvangen en er wordt ook niet gereageerd op mijn mails.

Rob 03-07-2017 Via de website gekocht

Service valt me zwaar tegen

Een heel stug bedrijf dat niet zo goed met zijn klanten om weet te gaan.
Ik heb er een "zware/krachtige" en dus dure laptop gekocht voor zakelijk gebruik, eenmaal klaar met alle software installeren, op elkaar afstemmen en tweaken begon ik met het downloaden van de content die bij de software hoort (ik gebruik de laptop hoofdzakelijk voor video productie dus denk aan het binnenhalen van de stockmusic, aftereffects templates, stock beelden etc).
Toen kwam ik er achter dat de netwerk adapter welke in de laptop zit erg onstabiel is en de verbinding tijdens grote downloads regelmatig weg valt. Voordat ik de schuld bij de laptop zocht dacht ik eerst nog even dat mijn router misschien kuren had dus vervolgens ook op andere lokaties getest helaas met hetzelfde resultaat.
Omdat ik nog een simpele 2,4G USB netwerk adapter had liggen ben ik vervolgens daarmee gaan testen en de verbinding bleef daarmee wel stabiel.
Toen ik Alternate belde werd mij verteld dat ik de laptop mocht retourneren en ik het geld zou terug krijgen, echter doordat ik al bijna 30 manuren in de laptop had zitten en het apparaat verder goed werkt zag ik deze mogelijkheid niet zitten, ik heb gevraagd of ze de harde schijven dan misschien wilde overzetten naar een andere laptop (precies hetzelfde model en type) dit was allemaal lastig.
Toen ik vroeg hoelang het zou gaan duren als ik de laptop ter reparatie aanbood werd mij verteld dat dit minimaal enkele weken zou gaan duren, ook dit vond ik geen optie. Vervolgens bood ik aan om me een goede dualband USB netwerk adapter te geven en dan zou ik er vrede mee hebben dat de internet adapter kapot zou blijven, er werd verteld dat ik die adapter dan gewoon zelf moest gaan kopen, dit heb ik uiteindelijk ook gedaan bij een concurrerend bedrijf (Informatique) die wel weet hoe ze met klanten om moeten gaan.
Ik heb geen goed woord over voor deze gang van zaken en ben erg teleurgesteld in Alternate.nl
Ordernummer 255903197 / 26-06-2017

Pluspunten

• -

Minpunten

• Klantenservice

Wilko L 24-06-2017 Via de website gekocht

Slecht, levert tweedehands spullen alsof het nieuw is.

Slecht. Men geeft duidelijk niet om de goede naam bij Alternate.
Ik kocht twee geheugen bankjes voor mijn desktop. Krijg ik tweedehands exemplaren toegestuurd!
Voor de volle prijs natuurlijk. Op mijn klacht wordt gereageerd met het aanbod voor een tegoedbon, uiteraard te besteden bij Alternate.
Kom op, denk je nu echt dat ik nog iets durf te bestellen bij jullie? Hoeveel oude rommel verkopen jullie nog meer? Oude harddisks bijvoorbeeld?

Gelukkig zijn er voldoende Alternatieve hardware leveranciers in Nederland.

Want je weet "vertrouwen komt te voet maar vertrekt te paard".

jan 19-06-2017 Via de website gekocht

Snelle levering

Ik heb een samsung ssd schijf besteld volgende dag geleverd , geinstalleerd in mijn pc van 6 jaar oud windows 10 en werkt prima.
Je moet wel de schijf toewijzen in schijfbeheer anders kan je hem niet klonen,pc werkt weer lekker snel , kan je weer een paar jaar vooruit

Pluspunten

• Levertijd

Minpunten

• -

Rien Bernard 18-06-2017 Via de website gekocht

goed webshop

bij eerdere levering van 8TB harde schijf zijn problemen goed opgelost, de Medisana verwarmingskussen was goed verpakt en snel geleverd

Eric Kunnert 10-06-2017 In de winkel gekocht
Ridderkerk

THE VERY BAD AFTER SALES OF ALTERNATE!!!

THE VERY GOOD AFTER SALES OF ALTERNATE!!!

My son has baught a complete PC about 1.5 year ago by Alternate.

In between is the power supply two times out of order.
The fisrt time, it was changed for free upon the normal guaranty. Last week, after we had said that it was the second time, somebody of Alternate called my son after checking that the power supply was indeed again out of order. He told my son that they would replace the power supply with a stronger one to avoid that it would burn again, in the garanty without costs (750W instead of 600W). My son went OK with this reaction.

Yesterday, another worker of Alternate called my son again and surprised him by saying that he should pay €40 because the new power supply was more expansive... My son who would like finally to use his PC in a normal way said too quickly "yes".

I didn't find that very fine and I just called myself today to complain, but I got somebody on the phone who didn't even want to understand our story and went on asking €40.

I asked then to talk to a supervisor or a director of the company but it looks like a customer is not important enough for Alternate to get a responsable person on the phone !
That's for me a very big lack of recpect towards the customer!

The only thing I got from this person was an email adres where I could write my complain... he didn't tell me how long we should then wait again for our PC, but that doesn't look to be so important for ALTERNATE!!!

In front of such a bad After sales service, I know where I will NOT buy my next PC,

and if I may advise you all,...,

NEVER ALTERNATE ANYMORE !!!!!

Pluspunten

• -

Minpunten

• Retourproces
  • Klantenservice

Koen 09-06-2017 Via de website gekocht

Arogante en slechte service Alternate

Mijn nagelnieuwe Headset BlasterX H7 Tournament Edition kwam met een defecte microfoon. Terug gezonden en wachten. Nadat ik bericht kreeg dat de service afdeling hem had ontvangen gebeurde er weer een paar dagen niets, Na een mailtje gestuurd te hebben kreeg ik te horen dat ze hem nog moesten testen. Na een poosje kreeg ik bericht dat hij getest was en inderdaad defect, men zou een nieuwe sturen. Helaas kreeg ik weer niets binnen. Dus klantenservice gebeld. Na controle bleek dat zij inderdaad konden zien dat de microfoon defect was getest en dat ik een nieuwe zou krijgen. Die werd echter niet verstuurd. De service afdeling had nog niet de moeite genomen om de headset op te sturen naar de volgende afdeling. Pas als ze hem daar weer binnen hebben kunnen ze weer gaan nadenken over het versturen van een nieuwe. Inmiddels is het al weer een paar weken geleden dat ik de headset heb besteld. Het ergste was nog wel de pure arrogantie van de persoon die mij te woord stond. Geen enkele vorm van begrip of medewerking aan een oplossing. Totale beroeps verdwazing. Ik koop daar nooit meer iets.

Pluspunten

• -

Minpunten

• Retourproces
  • Klantenservice

Eric 07-06-2017 In de winkel gekocht

SLECHTE AFTERSALES BIJ ALTERNATE

Titel: SLECHTE SERVICE BIJ ALTERNATE!
Cijfer: 1

THE VERY GOOD AFTER SALES OF ALTERNATE!!!

My son has baught a complete PC about 1.5 year ago by Alternate.

In between is the power supply two times out of order.

That's for me a very big lack of recpect towards the customer!

I WILL NEVER GO TO ALTERNATE ANYMORE !!!!!

SECOND STEP FROM AFTERSALES (if we can call it like that !) of ALTERNATE!
I was just called back by ALTERNATE a few minutes ago and guess what they now propose…!
They will not charge us the €40, but they will put again the 600W power supply! UNBELIEVABLE!!!
I hope this one will hold it long enough but I am afraid you will soon read another message of mine about the third step of AFTERSALES of ALTERNATE !
GREAT JOB ALTERNATE!

Pluspunten

• -

Minpunten

• Retourproces
  • Klantenservice

Ducktator 04-06-2017 Via de website gekocht

Razendsnelle levering en Top service

Ik heb al zo'n 25 keer wat bij Alternate besteld en nog nooit problemen gehad. Producten waren binnen het aangegeven tijdsbestek in huis. Soms zelfs wel voor de middag (een uur of 10:30). Dus als je van snelle en goede levering houdt moet je sowieso bij Alternate bestellen. Ook wel eens wat geretourneerd vanwege een fabrieks fout in een product of het onjuiste product, binnen een aantal dagen was alles weer opgelost. Zeer tevreden over alles van Alternate ben al zo'n 5 jaar vaste klant :). Website is zeer gebruiks vriendelijk en overzichtelijk door alle categorieën en sub categorieën die je zo makkelijk kan zien.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Rob 31-05-2017 Via de website gekocht

Slechte service

Een AOC AGON AG352UCG monitor gekocht voor €899. Na een dag gebruik maakte de monitor ineens een keihard "fart" geluid en viel het beeld intermitterend uit.
De monitor is toen teruggestuurd en onderzocht door de TD van Alternate. Niets aan de hand was de conclusie ..... Toen ik aangaf dat gebruik te willen maken van mijn retourrecht in het kader van de Wet Kopen op Afstand en de koop te willen ontbinden zat er opeens een krasje op de monitor waardoor de MONITOR NIET MEER ALS NIEUW VERKOCHT KON WORDEN !! Een monitor die defecten vertoond doen ze dus opnieuw in de verkoop!
Ik heb 10% van de waarde moeten inleveren vanwege een vermeend krasje niet door mij veroorzaakt, en weken op mijn geld moeten wachten.

Nooit meer iets van Alternate voor mij !!!

Epon-NL 30-05-2017 Via de website gekocht

Slechte site onderhoud

Ik had een nieuwe gtx 980 ti gekocht op alternate, het was de laatste beschikbaar en zou maandag 29 mei geleverd worden. Maar de kaart kwam nooit. Na een aantal telefoontjes kreeg ik te horen dat de kaart niet beschikbaar is. dus de opties waren of een andere kaart vinden die net zo duur is of annuleren. Sinds dat een gtx 1070, die ongeveer gelijke performance heeft, 50 tot 100 euro duurder is kon ik hem daar niet voor omruilen dus moest ik annuleren. Dit is ongeveer de 6 de keer dat ik iets besteld heb via alternate. die verliepen allemaal goed behalve deze dan.
Ik hoop dat alternate hierna beter hun site beter gaan update met wat er werkelijk in de warenhuis ligt.

Pluspunten

• Retourproces

Minpunten

• Levertijd
  • Verzendkosten

KyodeWaard 29-05-2017 Via de website gekocht

Nooit problemen mee gehad.

Schitterende webshop voor nog mooiere prijzen. Ook ben ik tevreden over de levering, heb een keertje om 21:45 besteld (22:00 volgende dag in huis garantie), en was gewoon de volgende dag netjes om 13:20 bezorgd.
Ik heb zelf al flink wat spullen besteld, en raad het zeker aan!

Pluspunten

• Verzendkosten
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Kimberly 26-05-2017 Via de website gekocht

Onduidelijk

Bestelling geplaatst, volgens de site alles op voorraad, kon bezorgdatum/tijdstip uitkiezen, en na betaling werd ineens vermeld dat iets niet op voorraad was en dat de levertijd 9 (!!) werkdagen bedraagt! Als het een paar dagen was had ik het niet zo erg gevonden, maar 9 werkdagen?!!
Tevens vind ik het belachelijk dat je verzendkosten betaalt wanneer je voor meer dan 1000 euro bestelt. Het is dat Alternate de enige website met degelijke upgrade kits is, anders zou ik hier nooit bestellen.

Pluspunten

• -

Minpunten

• Levertijd
  • Verzendkosten

Monique Tiel 23-05-2017 In de winkel gekocht

Goed, snel en makkelijk

Al vanaf het allereerste begin kom ik bij Alternate. Altijd goed advies, goede producten en snelle levering. Met de komst van de website en de webshop is het alleen maar makkelijker geworden.

Pluspunten

• Klantenservice
  • Vakkundigheid personeel

Minpunten

• -

spekkiehd 19-05-2017 Via de website gekocht

Goeie service

ik heb goede dingen met alternate mee gemaakt qua service betreft, als voorbeeld een defecte harde schijf die ik had besteld was binnen enkele dagen opgelost door middel van een telefoontje.

Pluspunten

• Afleverservice
  • Retourproces

Minpunten

• -

burgtt 16-05-2017 In de winkel gekocht
Ridderkerk

Goede pc-winkel met veel keuze en service.

Koop al vele jaren mijn spullen via @Alternate, gewoon top producten en zeer concurrerende prijzen,ben er altijd correct geholpen en goede adviezen gekregen van de medewerkers.
Ook wel eens een kapotte ssd gehad dag erna direct gewoon een andere naar keuze.
Zeer goed high end pc aangekocht en al vele jaren geen probleem mee gehad.
Een keertje een installatie fout,en werd er kosteloos geholpen, dat is service geven.
Snelle levering van via de website gekochte artikelen,nooit problemen .....gelukkig.
Kortom mijn pc shop, ook geweest bij Mediamarkt en andere zaken maar deze is favoriet.

Timme 03-05-2017 Via de website gekocht

Goede webwinkel

Altijd een snelle levering, bestelling is altijd de volgende dag in huis. Over het algemeen scherp geprijsd. fijne winkel om te bestellen

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -