Alternate - Reviews & Ervaringen

Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over Alternate.

Alternate stelt zich voor

Alternate is van oudsher één van de grotere online leveranciers van computers, computercomponenten en multimediaproducten in Europa. In de loop van de jaren is het assortiment steeds verder uitgebreid met aanverwante producten als huishoudelektronica, gereedschappen en speelgoed. Tegenwoordig worden vanuit logistieke centra in Duitsland, Nederland en België alle landen in Europa beleverd, zowel rechtstreeks naar de eindgebruiker of als fulfilment partner voor andere verkopers. Alternate is daarmee één van de meest succesvolle e-commerce ondernemingen in haar branche.

Deze score is gebaseerd op 94 goedgekeurde reviews die geschreven zijn in het afgelopen jaar. In de gemiddelde beoordeling tellen oudere reviews minder zwaar mee dan de meest actuele reviews. Lees meer over deze berekening

8,3

Jason 14-07-2023

Uitstekende ervaring met Alternate 😃

Sinds ik voor het eerst bij Alternate heb gewinkeld, ben ik onder de indruk van de uitstekende service, het brede assortiment en de betrouwbaarheid die ze keer op keer hebben laten zien. Mijn bestellingen worden altijd op tijd geleverd en zijn zorgvuldig verpakt om schade te voorkomen. Bovendien heb ik altijd kunnen vertrouwen op hun klantenservice, die snel en efficiënt reageert op eventuele vragen of problemen die ik heb gehad. Het is geruststellend om te weten dat ze klaarstaan om te helpen als dat nodig is.

Kortom, top winkel die ik zeker zou aanraden!

Krista 14-07-2023

De prijzen bij Alternate.nl zijn echt de allerlaagste! Klantenservice heel vriendelijk en coulant. Bestellingen altijd supersnel in huis.
Vandaag 6 paardjes van Schleich voor onze dochter besteld.

juice 11-07-2023

Was vroeger wel leuke site, maar nu moet ik een geboortedatum invullen op profiel.. Snap niet wat een dozenschuifer met mijn geboortedatum te maken heeft... Leuk detail, mijn oudoom kan hier niet eens wat bestellen want je mag niet ouder dan 100 zijn om hier wat te bestellen...

Frans 11-07-2023

Mooie PC-Builder applicatie op de website die je de juiste componenten voor een nieuw systeem laat samenstellen. Eventuele vragen met de klantenservice correct en netjes afgehandeld. Bestelling, Betaling en terugkoppeling van je bestelling is allemaal correct en vlot verlopen.

Markel 11-07-2023

Ik heb onlangs de kans gekregen om te winkelen bij Alternate en ik moet zeggen, het was een ervaring als geen ander. De website is zo gebruiksvriendelijk en intuïtief dat je het gevoel hebt alsof je door de gangpaden van een fysieke winkel loopt. Alles is gemakkelijk te vinden en goed georganiseerd, wat de navigatie door het enorme assortiment ongecompliceerd en aangenaam maakt.

De productomschrijvingen op Alternate zijn uitstekend. Ze geven je precies genoeg informatie om een geïnformeerde beslissing te kunnen nemen zonder overweldigd te worden. Ik was vooral onder de indruk van de duidelijke specificaties en gedetailleerde foto's van de producten.

Wat de klantenservice betreft, heeft Alternate duidelijk hoge standaarden. Ik had een paar vragen over een product en besloot contact op te nemen met hun klantenservice. De medewerker was niet alleen snel en efficiënt, maar ook vriendelijk en deskundig. Het was duidelijk dat ze zich inspanden om mij de best mogelijke service te bieden.

En dan de verzending... zo snel! Ik was verbaasd over hoe snel mijn bestelling werd verwerkt en geleverd. Alles kwam veilig verpakt en in perfecte staat aan. En het volgen van mijn pakket was een fluitje van een cent.

De kwaliteit van de producten die ik bij Alternate heb gekocht, is ronduit indrukwekkend. Ik ben tevreden met mijn aankoop en voel dat ik waar voor mijn geld heb gekregen.

Kortom, mijn ervaring met Alternate was zeer positief. Hun aandacht voor detail, uitstekende klantenservice en kwaliteitsproducten hebben ervoor gezorgd dat ik een tevreden en terugkerende klant ben. Ik kijk uit naar mijn volgende aankoop bij Alternate en ik zou het zeker aanbevelen aan iedereen die op zoek is naar hoogwaardige elektronica en andere producten.

T.R.A.S.H.E.D 10-07-2023

top bedrijf hebben veel op voorraad en had alles wat ik wou snel gevonden zou het zeker aanbevelen

Mathijs O. 09-07-2023

Alternate.nl is een website waarop je metr enorm gemak en zorgeloos kan bestellen, de kwaliteit van de website is erg hoog en de producte van hooge makerij.

Koen Drijvers 07-07-2023

Alternate heeft goede prijizen, producten beschikbaar die op andere websites niet te koop zijn, een makkelijk te gebruiken website en snelle levering. Ik heb hier vaker orders geplaatst voor mijn computer onderdelen. Over de jaren heen is de is Alternate altijd goed gebleven.

Frank E 02-07-2023

shop is prettig om doorheen te scrollen, overzichtelijk en fijn, product informatie is helder.
Klantenservice is erg vriendelijk, goed te bereiken, mocht je iets niet snappen dan krijg je heel netjes tekst en uitleg hoe je bepaalde dingen moet doen.
duidelijke retour richtlijnen wat het retourneren van producten overzichtelijk maakt van specifieke dingen.

ErikS 01-07-2023

Ik koop al jaren bij Alternate en nog nooit problemen gehad. Ze hebben een grote hoeveelheid onderdelen voor oudere computers op voorraad en daardoor hou ik alles langer in de lucht. Top bedrijf.

B Meester 26-06-2023

Prima en duidelijke website, waar alles te vinden is wat ik zocht. Prima assortiment.

A 23-06-2023

Heb vandaag weer 2 supermooie schermen voor een goede prijs gekocht bij Alternate. Ik ben al een hele tijd fan van Alternate en koop hier altijd de onderdelen voor mijn PC. Ik vind het ook heel prettig dat ik op de website een PC-Configuratie kan maken waardoor ik altijd zeker weet dat de onderdelen die ik wil bestellen ook op elkaar passen. Daarnaast werd de enige klacht die ik in 4 jaar tijd heb gehad zeer snel opgelost en dus ben ik ook over de klantenservice zeer tevreden. Al met al, een topwinkel voor alle PC liefhebbers!

demy 23-06-2023

Had good reviews and good prices. Also the variety of the parts that the shop provide is very large.

Jochem 20-06-2023

Alles is duidelijk en het assortiment is ook verassend groot, daarnaast is het altijd snel geleverd.

Pablo 20-06-2023

Alternate is een uitstekende online winkel waar ik altijd positieve ervaringen mee heb gehad. Wat hen echt onderscheidt, is hun unieke assortiment, vooral op het gebied van Keychron-producten die elders in Nederland moeilijk te vinden zijn. Ik was aangenaam verrast door het brede scala aan Keychron-modellen dat ze op voorraad hadden, inclusief enkele zeldzamere exemplaren. Dit maakt het een ideale bestemming voor enthousiaste liefhebbers van mechanische toetsenborden zoals ik.

Wat ik met name waardeer aan Alternate is hun klantgerichtheid en de moeiteloze ervaring die ik had bij het retourneren van een artikel. Ik ben in de situatie dat ik iets moest terugsturen en ik was aangenaam verrast door de eenvoud en efficiëntie van het retourproces. Het retourbeleid van Alternate is duidelijk en transparant, en mijn verzoek werd snel en zonder problemen afgehandeld. Ik ontving mijn terugbetaling zonder enige gedoe of vertraging, wat mijn vertrouwen in de betrouwbaarheid en klantenservice van Alternate alleen maar versterkt.
Enige minpuntje is dat ze soms iets een paar euro aan de duurdere kant zijn.

dave 16-06-2023

goede duidelijke webshop ik heb er wel vaker wat gekocht en ik ben altijd tevreden geweest

Rciardo 15-06-2023

Super duidelijke website, en wederom leuke acties bijv gratis diablo of gratis verzending

RRH 31-05-2023

Ik koop al jaren bij Alternate, onlangs weer voor 1600 euro aan computer onderdelen gekocht. Blijkt dat een harde schijf niet geschikt is voor een pc. Dus gebeld. Maar het valt buiten de 14 dagen retour recht, dus ze kunnen (en willen) niks voor me beteken en ik moet maar zien wat ik er mee doe. Dit was mijn laatste bestelling bij Alternate. Een goede manier om vaste klanten kwijt te raken. Ga zo door!

Erna Methorst 17-05-2023

Snelle levering, alleen kapot product gekregen, nadat we deze zelf in elkaar gezet hadden en daar een paar uur mee bezig zijn geweest. Gevraagd of het verkeerde onderdeel opgestuurd kan worden, maar dat is helaas niet mogelijk en dan moet ik zelf maar contact opnemen met de leverancier! Lekker makkelijk zeg. Of ik mag het product weer uit elkaar halen(weer een paar uur werk) en deze terugsturen(voor € 5,95!) naar hun, dan krijg ik zodra ze weer binnen zijn (duurt een paar weken) een vervangend product. Waarom moet dit allemaal zo moeilijk en kan er geen vervangend onderdeel opgestuurd worden?

rAz 25-06-2022

Redelijk duidelijke site met toch wel goede aanbiedingen. Op donderdag een laptop besteld met avond bezorging. De laptop kwam keurig op tijd binnen op vrijdag. Geen reden tot klagen. Prima laptop, prima levering zoals je mag verwachten.

Kim 03-06-2022

Als ik 1 ster kon geven had ik het gedaan. Stofzuiger van €250,- na drie weken defect. Opgestuurd. Krijg hem na 6 weken terug.. Niks aan gedaan, nog steeds defect en er is een foutmelding bij gekomen! Mag ik m weer opsturen.. weer 6 weken wachten zeker.Fijn drie maanden zonder stofzuiger met drie kleine kinderen. Denk je iets goeds te kopen, belachelijk!!!!!

J.P. 09-03-2022

broodnodige upgrade besteld voor werk van mijn vriendin, zou vrijdag bezorgd worden, bezorging liep vertraging op, zou maandag opnieuw bezorgd worden, bezorger liep obstructie op, dinsdag nieuwe bezorgpoging na details te hebben besproken, is het pakket dinsdag avond verdwenen bij trunckers, krijg ik te horen dat er voor onbepaalde tijd een onderzoek word gestart, ik tussen wal en schip val en er geen directe oplossing word geboden...

Volledig waardeloos, als de fout bij de bezorgdienst en de webwinkel ligt en ben hier als klant de dupe van.

700 euro betaald voor hoofdpijn en geen tastbare oplossing in het vizier, hele nare ervaring dit.

Trunckrs krijgt de prijs voor meest waardeloze bezorgdienst voor het laten verdwijnen van 2 pakketten op dezelfde dag.

William 18-01-2022

Begin november voor het eerst wat besteld bij ALTERNATE. Was keurig op tijd binnen. Het product had niet de juiste maat dus ik wilde dit retourneren. Ik reeg een retourlabel van ALTERNATE. En daar ging het fout, de transporteur van ALTERNATE is DHL. Ik heb het pakketje af gegeven bij DHL. Volgens de track and trace is het een paar dagen later bij ALTERNATE afgeleverd. Na twee weken hebben zij het pakketje geopend en was het leeg en zat alleen het retourlabel er nog in. DHL start een onderzoek. Na een week of 6 blijkt dat ze niets kunnen vinden. Dan krijg ik van Alternate de reactie: Doe maar aangifte bij de politie en je krijgt je geld niet terug. Ik heb diverse malen contact gehad maar zonder succes.

Het was de eerste, maar ook gelijk de laatste keer dat ik hier iets heb besteld. Ik bestel heel veel online en mocht er iets misgaan (dat is dan inderdaad wel meestal met DHL), dan wordt dat altijd opgelost door verkoper. Ook al moeten zij hiervoor extra kosten maken, zo geven ze het vertrouwen aan hun klanten dat zij onbezorgd bij hen kunnen bestellen. ALTERNATE zit duidelijk anders in de wedstrijd. Ik denk dat ze dit op de lange termijn geen goed zal doen.

Gelukkig heb ik besteld met mijn VISA card en hebben zij mij gecompenseerd, maar geen goed woord over voor ALTERNATE.

Micky 27-12-2021

In November een bestelling geplaatst en deze helaas retour moeten sturen. Deze is op 30 November retour ontvangen door Alternate. Ik heb mijn betaling gadaan via AfterPay. Helaas 6 emailtjes en 4 beloftes later om deze factuur te annuleren is deze factuur nog steeds actief en zal er spoedig een aanmaning volgen. Ik kan Afterpay niet wijzigen of pauzeren. Ik ben dan ook diep teleurgesteld in Alternate en zal vanaf nu dan ook al wanbetaler worden gezien bij AfterPay.
Ik zal dan ook geen gebruik meer maken van Alternate.nl. Waardeloos….

Aloe 26-11-2021

Mijn NVMe SSD kaarten binnen een dag binnen. Top! Heb nu de rest van de pc componenten besteld. Hopelijk ontvang ik deze binnenkort.