Alternate - Reviews & Ervaringen

Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over Alternate.

Alternate stelt zich voor

Alternate is van oudsher één van de grotere online leveranciers van computers, computercomponenten en multimediaproducten in Europa. In de loop van de jaren is het assortiment steeds verder uitgebreid met aanverwante producten als huishoudelektronica, gereedschappen en speelgoed. Tegenwoordig worden vanuit logistieke centra in Duitsland, Nederland en België alle landen in Europa beleverd, zowel rechtstreeks naar de eindgebruiker of als fulfilment partner voor andere verkopers. Alternate is daarmee één van de meest succesvolle e-commerce ondernemingen in haar branche.

Deze score is gebaseerd op 94 goedgekeurde reviews die geschreven zijn in het afgelopen jaar. In de gemiddelde beoordeling tellen oudere reviews minder zwaar mee dan de meest actuele reviews. Lees meer over deze berekening

8,1

Robin 28-12-2019

Een tijd terug een pc laten samenstellen door alternate. Toen was de showroom al niet meer. Gelukkig wel nog top service aan de klantenbalie. Onlangs besloten om mijn pc te upgraden binnen het garantietermijn. Een service dat gratis door alternate gedaan zou worden. Nu krijg ik van de (slecht bereikbare en geïnformeerde) klantenservice te horen dat de fysieke klantenbalie niet meer is. Als ik mijn pc wil upgraden dan moet ik hem opsturen en het kan zeker een aantal weken duren. Ik kan mezelf aanrekenen tot de klanten die al vanaf het begin in Ridderkerk kwamen. Het is ontzettend jammer dat alternate deze weg is ingeslagen en dat ik op zoek moet naar een alternatief.

LeonKoning 16-12-2019

Zeer tevreden klant! MIjn nieuwe Acer 4k monitoren zijn zeer snel geleverd en ze bevallen uitstekend.

G van Ham 11-12-2019

De laatste tijd regelmatig bij Alternate spullen gekocht.
De spullen altijd op tijd bezorgd.
Ook voor advies netjes te woord gestaan.
Zeker een aanrader om hier de spullen te bestellen.

Stefan 09-12-2019

Dure pc behuizing gekocht met vertical riser en 2 setjes coolermaster argb fans. Kreeg dit laatste thuis in een doos waar mee leek te zijn gegoiit en weet ik wat nog meer. Toch mijn pc voortgebouwd fans aangesloten etc vervolgens een lawaai van waar je u tegen zegt snel pc weer uitgezet alles weer gecheckt oudere fans geplaatst geen lawaai weer die coolermaster fans geplaatst en zelfde lawaai. Alternate gemaild met alle foto's en zelfs filmpje met geluid etc. Heel heen en weer gemail gehad als uitkomst heb ik gezged stuurt mij maar ander merk fans op (sharkoon sharkblades waren stuk goedkoper)was akkoord. Zending was aangemaakt mailtje gestuurd over t prijs verschil ja we hebben intern besloten u krijgt uw aankoop bedrag terug, ik helemaal blij. Uiteindelijk log ik 3 dagen later in op mijn Alternate zie ik dat hun mijn bestelling hebben geannuleerd . Ik gebeld alles uitgelegd etc mails erbij en samen doorgenomen moest een moment geduld hebben (lees 30min) krijg ik te horen wij leveren de producten niet u krijgt alleen t aankoop bedrag terug. Nu vandaag 9 december krijg ik een mail met er wordt 9,03 euro terug gestort klopt niet moest 84 euro terug krijgen. Weer gebeld weer alles uitgelegd weer 25 min in de wacht kreeg ik als antwoord ik ga het verder uitzoeken bel u later vandaag terug. Ben nooit terug gebeld. Ik ben een streamer maar van mij krijgt mijn community geen goede reclame van Alternate wat een bagger bedrijf met slecht personeel bah bah!

Ras 09-12-2019

Goede en snelle service ook toen bleek dat mn product een defect had. Snel en accuraat afgehandeld. Had dezelfde week nog een nieuw exemplaar binnen.

Bjorn 06-11-2019

Hele slechte klanten service, eerst zeggen dat er garantie op mijn pc zit en stuur ik deze op met de gedachte dat er garantie op zit en dan krijg ik een mail dat er geen garantie op zit en hoeveel het gaat kosten om het te repareren. Na die optie niet te kiezen krijg ik mijn pc terug met de hardeschijf compleet scheef in de computer kast en zit mijn ssd maar gewoon tussen alle bedrading gepropt. Dan stuur ik daar een mail met foto bij en zeggen ze al snel dat ze hier niks mee doen dus de conclusie is: Ik krijg mijn pc meer kapot terug dan dat hij al was.

Leo 23-10-2019

Pc samengesteld en besteld, op de website wisselde het van dag tot dag welke onderdelen beschikbaar waren en welke niet. Pc werd redelijk snel geleverd maar het moederbord zat scheef. Vervolgens de pc terg gestuurd om te laten repareren en door de klantenservice werd beloofd dat dit met spoed afgehandeld zou worden. Na meer dan een week nog steeds niks aan de pc gedaan. Je kan beter een nieuwe pc kopen dan wachten op de alternate raparatieservice.

Hidde 14-10-2019

Betrouwbaar, zeer snelle levering, en altijd op een mooie manier in gepakt om zo beschadig te voor komen

Tuan Hommes 09-10-2019

De afgelopen 14 jaar regelmatig kleine en grote uitgaven voor computeronderdelen gedaan bij Alternate. Voorheen altijd tevreden. Helaas schort er nu echt iets aan de klantvriendelijkheid en de actualiteit van de website. 2 Phillips 32" monitoren besteld want de site gaf aan dat de beschikbaar zijn. Omdat ik geen bevestigingsmail kreeg dat de monitoren verzonden zouden zijn de volgende dag maar eens gebeld. Na 15 minuten in de wacht te hebben gestaan eindelijk iemand aan de lijn en toen bleek dat er maar 1 monitor kon worden geleverd en 1 'ergens volgende week'. Anders dan de site vermeldde was er dus te weinig voorraad. Dus order geannuleerd en nu wacht ik al bijna een week op de terugbetaling van de € 798,-. Bij navraag zegt men 'Het ligt bij de boekhouding'. Conclusie: Geen cent meer van mij ooit meer naar Alternate en ik raad een ander mocht je hier toch iets bestellen vooraf eerst telefonisch de voorraad te checken. Anders kun je net als mij voor vervelende verrassingen komen te staan.

Yvonne 09-10-2019

Een duidelijke prettige webshop, perfecte levering van artikelen, goed verpakt en zeer snel in huis. En verder is de webshop voordeliger dan menige andere webwinkel.

Mike 25-09-2019

Totaal geen type die recensies schrijft zowel positief als negatief, maar de teleurstelling is zo groot dat ik hier toch even de tijd voor heb genomen.

Ik ben heel lang een trouwe klant geweest van dit bedrijf, maar heb na vandaag besloten hier nooit meer een cent uit te geven. Het was nooit 100 procent top. Je moest soms lang wachten op je bestelling in de winkel, of artikelen op de site waren zogenaamd op voorraad, maar bleek dat dus in de winkel niet te zijn. Gelukkig wel altijd een vervangend product aanwezig en een ruim aanbod tegen een acceptabele prijs. De problemen compenseerde meestal voor oplossingen en daarom kwam ik voor mijn computer spullen altijd hier.

Wat ik echter het meest kon waarderen, was het stukje service in de winkel waar ik altijd tevreden over was. Je werd atijd vriendelijk geholpen en er was altijd iemand die verstand had van producten. Plus een hele hoop producten op voorraad wat steeds minder ketens hebben. Helaas stond ik gister voor gesloten deuren toen ik wat spullen wou kopen. Blijkbaar was de showroom gesloten ( wat totaal niet duidelijk op de website was aangegeven ) . Ik was erg teleurgesteld, Alternate is één van de vele webshops geworden. Helaas niet goedkoper of persé meer aanbod dan zijn concurrenten. Je kan nog afhalen, maar dit kan niet eens dezelfde dag. Dan kan je het volgens mij net zo goed laten bezorgen ? Ik heb ook een heel artikel gevonden met alleen maar bullshit en drogredenen om de showroom dicht te gooien en over te gaan naar alleen een webshop, terwijl het eigenlijk maar op één ding neer lijkt te komen kostenbesparing.

Voor mij bestaat Alternate niet meer.

Marcel 16-09-2019

Na 10 maanden ging een letter, de i, van mijn logitech toetsenbord k740 kapot.
In dat toetsenbord zitten scissor toetsen, die vrij stil zijn en dat was ook de reden voor het kiezen voor dit toetsenbord.
Na een mailtje naar Alternate kreeg ik in de mail een retourformulier, met een antwoordnummer om op de doos te plakken.
Die ging donderdag op de post en zaterdag had ik mijn kosteloos omgeruilde toetsenbord al in huis.
Hulde voor deze goede en zeer snelle service.

Kwebbel 06-09-2019

Ik heb gemengde gevoelens met Alternate, jaren geleden had ik bij het bedrijf mijn eerste zelf samengestelde computer besteld en de bezorging is vlekkeloos gelopen. Zes jaar geleden een tweede computer besteld, ook die is vlekkeloos bezorgd en funktioniert nog steeds prima.

Twee weken geleden heb ik een computer voor mijn vriendin besteld, voor haar verjaardag, omdat ze een behoorlijk goede computer nodig heeft voor haar werk. Aangezien ze de computer relatief snel nodig heeft had ik een computer samengesteld met onderdelen die allemaal op voorraad waren, volgens de website. Bij het bestellen aangegeven dat ik de computer zelf ophaal aangezien ik momenteel in het buitenland woon. Paar dagen later krijg ik een email dat ze de order hebben geannuleerd omdat Alternate niet naar het buitenland zendt. Alles was al van de rekening afgeschreven dus naar mijn mening was de koop al voltooid, ik heb dan terug geantwoord dat ze een vergissing hebben gemaakt en dat ik de computer in Ridderkerk, hun vestiging, ophaal. Pas een dag later krijg ik een email terug dat ze de de annulering hebben teruggedraaid en dat ze zo snel mogelijk aan de assemblage zouden beginnen. We zijn nu twee weken verder, ik heb een email ontvangen dat ze de onderdelen niet op voorraad hebben en de assemblage met onbekende tijd wordt vertraagd, tenzij ik de alternatieve delen wil die ze in de email opgeven. Van dit e-mailtje stond ik een beetje per plex, ik eigenlijk de bevestiging verwacht dat de computer eigenlijk klaar zou zijn, de assemblagetijd is namelijk 3-5 werkdagen op de website, dus ze waren eigenlijk al een week te laat.

Ik zal moeten zien of de computer überhaupt nog klaar komt, dit is heel onprofessioneel, en ik krijg het gevoel dat het het bedrijf momenteel veel te goed gaat. Kijkend naar recente waarderingen is de klantenservice en leverservice niet meer dat wat het vroeger was. Schande!

Frawar 03-09-2019

Levertijden website worden bij lange na niet gehaald
Klantenservice onpersoonlijk en niet oplossing gericht.

Nooit weer dus....

DeBetereShoppert 22-08-2019

Iets besteld, zij hebben het geleverd. Echt f*cking amazing! Daarna hebben zij een mail gestuurd met de mogelijkheid om 5 reviews te geven!
Dat heb ik natuurlijk gedaan aangezien ik niks beters te doen heb.

Monique 19-08-2019

Ik heb mijn koop geannuleerd maar we zijn bijna 2 weken verder heb nog steeds mijn geld niet terug ontvangen dit ervaar ik al zeeeeer vervelend omdat ik hem heb geannuleerd nooit ga ik daar meer bestellen
Nico Jekel 25-08-2019

Wij noemen deze zaak al jaren: Algenaaid Wij hadden bestelling geplaats en de afhaalbevestiging ontvangen, komen het ophalen, geen bestelling. ook geen excuses, ze wilden het dan wel kosteloos toesturen als het weer op voorraad was. Dat je voor Jan met de korte achternaam er heen gereden hebt interesseert ze geen zier.

Nieuwe computer 10-08-2019

Bestelling gedaan bij Alternate van 1000 euro aan onderdelen om een nieuwe computer te bouwen. Gekozen om bij Alternate de BIOS update te laten doen, deze service werd aangeboden via de website.
Na een bevestiging te hebben gehad van de verzending en het geld is afgeschreven hoor ik niets meer. Na vijf dagen bel ik met de klantenservice om te vragen hoe het met de BIOS update staat. Mijn bestelling ligt nog bij de technische dienst, die het blijkbaar te druk heeft om de bestelling te voltooien (een BIOS update duurt, als je de juiste apparatuur hebt liggen, een half uur of minder?). Na 2-3 dagen zou de bestelling zeker (!) verstuurd worden.
4 dagen later heb ik nog steeds niets gehoord en geen verzendbevestiging gekregen. Als ik op zaterdag bel krijg ik te horen dat er maandag pas een reactie komt en wanneer de bestelling verzonden wordt is dan nog steeds niet duidelijk. Als alternatief kan ik mijn bestelling cancellen, maar dan krijg ik wel maandag pas bevestiging dat dat is gebeurd. Geld terug na 2-5 dagen. Nu, 9! dagen na het doen van de bestelling, alsnog afwachten of dat cancellen goed gaat. De 24 uur service die op de website staat, maken ze niet waar. De medewerker aan de telefoon blijft vriendelijk en kan er niets aan doen, maar als je "service" verwacht zou ik verder kijken. De enkele onderdelen die van een andere webshop moesten komen zijn al lang binnen.

Marco 09-08-2019

Al jaren bestel ik producten bij Alternate. De bestellingen verlopen altijd prima! Overzichtelijke website met een outlet gedeelte waar ik zo nu en dan een mooie deal mee pak.

Jaco van de Groep 06-08-2019

Een beeldscherm gekocht wat binnen een paar weken kapot is gegaan na heel veel heen en weer gebel en gemail krijg ik gewoon mijn kapotte beeldscherm weer terug en dat was het!!! Ik raad iedereen af om wat te kopen bij deze winkel!!!!

Roel 06-08-2019

Twee dingen besteld, maanden aan het lijntje gehouden uiteindelijk kunnen ze niet leveren. Ze houden ook niet op de hoogte. Zeer slecht. Ik zou een normaal iets bestellen

Kamp 05-08-2019

Top shop met een erg goede communicatie! Mails goed leesbaar en begrijpelijk!

Joop Landman 02-08-2019

In mijn woonplaats waren deze stofzuigerzakken niet te verkrijgen.
Ik kwam met verkeerde zakken thuis. (te grote slangopening)
Via Alternate de ene dag besteld en de andere dag ontvangen!
Ze pasten precies in onze stofzuiger.Prima service.

Richard 31-07-2019

Uitstekende webshop. Ze waren wat betreft prijs voor de adatA HD710M Pro 2,5" harddrive de goedkoopste. De levering was vlot en goed verpakt.

Maria 15-07-2019

Bestelling was makkelijk en onderdelen werden keurig en snel geleverd. Alles prima! Alleen moet voor retour eerst een formulier aangevraagd worden. Zou fijn zijn als dit meteen met de bestelde goederen komt.

Lucas 03-07-2019

Op zich een goed werkende pc gekocht, echter na een aantal jaar (ongeveer 4) toch een nare ontdekking gedaan. Ik kocht een desktop met als doel om hem te kunnen upgraden in de toekomst. Echter nu ik dat wil doen blijkt dat er allemaal verouderde onderdelen in mijn pc zitten waardoor de nieuwe onderdelen allemaal niet aansluiten. 2 jaar geleden ook al veel problemen gehad doordat ik de pc blijkbaar met een oude BIOS had gekregen die niet goed samenwerkt met Windows 10, dit terwijl ik hem met deze Windows heb aangeschaft. Ik hoor nu van meerdere computer specialisten dat zij dit vaak tegen komen met pc's van Alternate. Erg jammer en lullig daar waar ik dit wel had aangegeven toen ik hem kocht. Dus wil je een computer voor de toekomst, Kijk verder!