Alternate - Reviews & Ervaringen

Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over Alternate.

Alternate stelt zich voor

Alternate is van oudsher één van de grotere online leveranciers van computers, computercomponenten en multimediaproducten in Europa. In de loop van de jaren is het assortiment steeds verder uitgebreid met aanverwante producten als huishoudelektronica, gereedschappen en speelgoed. Tegenwoordig worden vanuit logistieke centra in Duitsland, Nederland en België alle landen in Europa beleverd, zowel rechtstreeks naar de eindgebruiker of als fulfilment partner voor andere verkopers. Alternate is daarmee één van de meest succesvolle e-commerce ondernemingen in haar branche.

Deze score is berekend op basis van 51 reviews die geschreven zijn in het afgelopen jaar.

Stijn db 09-03-2017 Via de website gekocht

Na top informatie op de website nu een top pc!

Alternate is naar mijn mening de beste website om uw pc onderdelen te halen. Ik heb hier al heel vaak een bestelling gedaan en het is altijd top service!

Zo heb ik al 2 videokaarten hier vandaan, een gtx650 en een gtx 960. Ook heb ik hier een fx8350 processor vandaan, een nieuwe voeding, een koeling en zojuist sinds een week of twee een nieuw moederbord.

Terwijl voor hun de levertijd onbekend was voor dit moederbord en dit al op de website stond werd er alsnog keurig een mailtje gestuurd of ik wou wachten totdat hij binnen was of niet. Binnen een week was dit moederbord alsnog al binnen!

Ook als ik problemen heb met bijvoorbeeld een videokaart kan ik altijd terecht bij alternate. Ik kan gewoon bellen, word direct persoonlijk geholpen en mocht er iets fout zijn met hun geleverde product kan ik het zelfs terug sturen zodat zij hem kunnen nakijken en krijg ik een nieuwe!

Al met al een top winkel waar ik elke keer met plezier bestel. Een echte aanrader!

Mvg

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Ton Koning 09-03-2017 Via de website gekocht

Supersnelle levering!

s'avonds om half 11 besteld en de dag erop in de middag al thuisbezorgd. Natuurlijk staat dit op de website aangegeven maar toch vond ik het een supersnelle levering! Daarnaast waren mijn spullen ook goed verpakt met voldoende bescherming. Super service!

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Creabeaux.nl 09-03-2017 Via de website gekocht

Vertrouwd, snel en goed

Tja, waarom verder kijken als je weet dat Alternate goede en snelle service heeft. 's Middags rond 2 uur besteld en om 4 uur klaar om op te halen. Top!

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

CP 09-03-2017 Via de website gekocht

Gewoonweg super

Een uitgebreide keus aan producten van goede kwaliteit. Door de goede beschrijving weet je precies dat je het goede ontvangt. Als laatste, niet onbelangrijk, een snelle levering.

Pluspunten

• Levertijd
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Marcel Hermens 09-03-2017 Via de website gekocht

Producten zijn heel goed ingepakt

Na het bestellen van meerdere producten ben ik nog steeds erg tevreden. Dus geen reden om verder te kijken.

Denise 09-03-2017 In de winkel gekocht
Barendrecht

Service én verstand van zaken!

Omdat Alternate vlak bij mijn huis zit, bestel ik niet via internet maar ga ik naar de winkel. Daar krijg ik namelijk altijd goed advies, van vriendelijke mensen, op een manier die ook voor een digibeet als ik begrijpelijk is.

Pluspunten

• Klantenservice
  • Vakkundigheid personeel

Minpunten

• -

Brian Evers 09-03-2017 In de winkel gekocht
Ridderkerk

Geweldige winkel

Geweldige klantenservice nooit te beroerd om wat te regelen.
Goede levering.
Normale prijzen.
En ik ben zeer tevreden over de kwaliteit van het product dus ik ben hellemaal happy door alternate

Pluspunten

• Retourproces
  • Klantenservice
  • Vakkundigheid personeel

Minpunten

• -

Ger 09-03-2017 Via de website gekocht

Defect product en lang servicetijd

Koop al jaren bij Alternate. Normaal gesproken goede ervaringen gehad tenzij er iets mis was met het product. Dan wordt het lastig.

Nu helaas een nieuwe voeding moeten kopen maar product leek defect te zijn vooraf van installatie. Ik installeer mijn voeding altijd buiten de kast, sluit alles aan, en kijk of het werkt. Dit was niet het geval.

Contact opgenomen met klantenservice. Zij hebben mij een retourformulier toegestuurd en de volgende dag was aan mijn kant het pakket op de post. In de tussentijd maar een andere voeding aangeschaft bij een andere winkel omdat ik toch gebruik moest maken van mijn systeem.

Deze werkte uitstekend. Verder niks veranderd aan de computer. Defect lag dus echt aan het product. Alternate heeft begin februari 2017 het product teruggestuurd naar de fabrikant en ik heb sindsiden niks meer gehoort over wat er verder gaat gebeuren. Er is duidelijk een gebrek aan communicatie naar de klant toe en als ik niet het aankoop bedrag terug krijg ben ik helemaal ver van huis.

We zullen het afwachten maar zoals het nu lijkt is dit mijn laatste bezoek aan Alternate... We zullen zien.

Pluspunten

• -

Minpunten

• Retourproces
  • Klantenservice

Mauk 09-03-2017 Via de website gekocht

Uitgebreid en goed assortiment

De pc onderdelen staan goed beschreven en vaak ook veel uit een lopende reviews per onderdeel. Daarnaast heb veel onderdelen voor mijn game pc besteld en alles is binnen 1 of 2 dagen geleverd. Alles werkt uitstekend!

Pluspunten

• Levertijd
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Andre gerritsen Goede Service Goede Service 09-03-2017 Via de website gekocht

Goede Service

Nieuwste Componenten goede service. bij een aanpassing van een bestelling is altijd mogelijk
goede garantie en snel thuis.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Jaap 09-03-2017 In de winkel gekocht
barendrecht

Goeie service, grote voorraad

Veel op voorraad, makkelijker parkeren, goeie prijs.
Ze geven goeie uitleg en laten ook alternatieven zien

J. Zaal 09-03-2017 Via de website gekocht

Lekkere snelle levering zoals altijd

Zelf weer een pc gebouwd uit losse onderdelen.
Met de Pc builder kan het eigenlijk niet misgaan.
Tijdens het proces goede aanvullingen voor de te bouwen pc.
Blijft een echte aanrader.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Koen 09-03-2017 Via de website gekocht

Prima service

Via Tweakers.net zocht ik een mechanisch toetsenbord. Uiteindelijk besloten de Ducky One TKL RGB aan te schaffen; bij Alternate was deze het goedkoopst en er werd beloofd "voor 22:00 besteld, volgende dag in huis". Deze belofte hebben ze waargemaakt, ik ontving de dag erna het toetsenbord uitstekend ingepakt van de bezorger. Ik heb niet te maken gehad met de customer service, dus daar kan ik helaas niets over zeggen, maar mijn eerste indruk is prima.

Pluspunten

• Levertijd
  • Verzendkosten
  • Betaalmogelijkheden

Minpunten

• -

Raimond 09-03-2017 Via de website gekocht

superservice en uitstekende uitleg!

zoonlief wilde graag een SSD voor z'n verjaardag, ter vervanging van de huidige hdd in z'n laptop. nu is de laptop nog niet zo oud, maar deze upgrade maakt wel dat z'n laptop weer een stukkie sneller wordt. via klantcontactlijn wat hulp gevraagd over de beste methode van migratie van z'n hdd. hier goede uitleg over gehad, en nadat we de SSD ontvangen hadden gelijk mee aan de slag gegaan. 3,5 uur later was de hdd gekopieerd middels de meegeleverde software en kon de SSD vervolgens zo omgezet worden.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden

Minpunten

• -

Maurice Golverdingen 09-03-2017 Via de website gekocht

Super Shop!

Ik heb een SSD bestelt via Alternate, hij doet het perfect en was snel geleverd. Fantastische service!
Veel aanbod, goede producten, goede prijs-kwaliteit verhouding en een snelle levering. Echt fantastisch!

Pluspunten

• Levertijd

Minpunten

• -

Ernst Kleeblatt 09-03-2017 Via de website gekocht

Conform aanbod.

Een harde schijf besteld en zoals geadverteerd is deze na 2 dagen afgeleverd. Ook de schijf doet wat er van vewacht mag worden. Geen enkele reden dus om te klagen.

Frank Westdorp 09-03-2017 Via de website gekocht

goed service

Eerste Logitech G930 werd netjes en snel geleverd, had helaas conectie problemen, contact gehad met de klanten service, product retour.

netjes een nieuwe opgestuurd gekregen, en deze doet het wel perfect.

prijs/ kwaliteit is goed

Pluspunten

• Levertijd
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Ryan 09-03-2017 Via de website gekocht

Klantvriendelijlk

Ik vind het een toffe webshop, heel veel kortingen en de klantenservice is heel klantvriendelijk. Voor al mijn elektronica zal ik naar Alternate gaan.

Ashurian 09-03-2017 Via de website gekocht

Top shop!

Ik heb vaak PC onderdelen besteld bij alternate.nl en en altijd tevreden met de bezorg snelheid, product kwaliteit en product beschikbaarheid. Ook zijn de retour voorwaarden. Dus vandaar een top shop. 10/10.
Bedankt.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Valmorian 09-03-2017 Via de website gekocht

Top en snelle service!

Voor 10 uur besteld, volgende dag in huis, iets kapot? geen probleem! zonder moeite kun je het terug sturen en krijg je snel iets nieuws of wordt het voor je gemaakt!

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Janklaas 09-03-2017 Via de website gekocht

Goede service en snelle levering

Na lang zoeken heb ik voor alternate gekozem omdat de prijs/ kwaliteit altijd top is.
Een aantal weken geleden heb ik via alternate een msi laptop gekocht en alles werkt nog altikd naar behoren, ik zal deze webshop zeker aanraden mij andere.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

IK 09-03-2017 In de winkel gekocht
Barendrecht

Prima geholpen. Lekker kort en bondig aangevuld met kennis.

Goede en deskundige service zonder bullshit. Aanrader voor een ieder.
Klein minpunt, deze review MOET minimaal 110 karakters bevatten.

Paul 09-03-2017 Via de website gekocht

Goede service en snel bezorging.

Ik heb al antaal jaren Alternate gebruikt om PC onderdelen te kopen en de service was altijd goed. Dit keer heb ik 1 x TL9V2E Arctic F12 PWM PST Value pack 5pcs besteld en de levering was snel en uitstekend.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• Retourproces

Richard 09-03-2017 Via de website gekocht

Gewoon goed.

Als sinds lange tijd klant / afnemer bij Alternate.
Duidelijke website en alles is goed te vinden door de juiste categorisering.
Prijstechnisch ook dik in orde - soms is het bij een andere leverancier wel iets goedkoper, maar niet dusdanig veel dat het de moeite is om te switchen
Verpakking van de geleverde goederen ook dik voor elkaar.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Mathijs 09-03-2017 Via de website gekocht

Goede service, netjes afgeleverd

Omdat mijn videokaart wat verouderd begon te raken voor surround gaming voor de nieuwere game titels, besloot ik eens op zoek te gaan naar een geschikte grafische kaart die paste binnen de specificaties van mijn totale systeem. Omdat ik al bekend was met alternate en er al vaker onderdelen had besteld besloot ik dit weer bij alternate te doen.
Bij het openen van de website kon ik makelijk bij een geschikte kandidaat komen gezien het feit dat de grafische sektie op de site de kaart die ik dus nu heb gekocht aanbevolen stond.
Ik heb hem besteld op een vrijdag en op zaterdag voor 10 uur was het pakket al netjes afgeleverd.
Het product zat in een ruime doos met goede bescherming. Dus het product kwam keurig netjes uit de doos.
kort samengevat:
Overzichtelijke website met duidelijke gegevens van product en erg snelle service.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

LRoumans 09-03-2017 Via de website gekocht

Alternate doet wat ze beloven.

Op vrijdag 10 monitoren besteld. Op maandag geleverd in goede staat. Had eerst nog wat vragen. Die werden goed en snel beantwoord. Kon door het aantal ook nog korting krijgen.

Pluspunten

• Afleverservice

Minpunten

• -

Ramses 09-03-2017 In de winkel gekocht
Ridderkerk

Deskundige service

Je wordt hier duidelijk en professioneel geholpen.
Nemen ook echt de tijd om je tevreden de deur uit te sturen

Sander 09-03-2017 Via de website gekocht

Prima webshop

Alternate bestaat volgens mij al bijna 20 jaar en zo lang bestel ik hier ook al producten. Waren dit vroeger vooral computercomponenten, nu kun je er terecht voor een veel breder assortiment. Of dit goed of slecht is hangt af van wat je zoekt en wat de prijs is ;-)

Waar ik vroeger vooral naar de prijs keek is Alternate niet altijd de goedkoopste meer (deze keer wel overigens), maar wat dan meetelt is de ervaring uit het verleden en de goede naam die ze, in ieder geval bij mij, hebben opgebouwd. Waar ik bij sommige webshops nog wel eens mijn twijfels heb over de betrouwbaarheid etc. hoef ik hier bij Alternate niet meer over na te denken.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Cees 09-03-2017 In de winkel gekocht

Vakmensen helpen je.

Heb 2 computers gekocht incl. schermen. Ondanks mijn voorbereiding toch nog verbeteringen aangebracht in de winkel. Als vakmensen mee denken merk je dat je zelf toch dingen vergeet. Zeer tevreden over de klantvriendelijkheid.

Fieke 09-03-2017 Via de website gekocht

Nog steeds niet happy

Mijn werkgever laat ons middels een voucher bij Alternate een smartphone aanschaffen. Helaas zijn keer op keer door mij gekozen accessoires niet meer leverbaar. Hou je website up to date, dat voorkomt teleurstellingen!

Pluspunten

• -

Minpunten

• Levertijd

Jort Breij 09-03-2017 Via de website gekocht

Beste prijzen!

Bij deze winkel kan je elektronica kopen met de goedkoopste prijs voor een goede kwaliteit. Dus als je gaming gear/elektronica zoekt koop het dan bij alternate!

Pluspunten

• Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden

Minpunten

• -

Salty 09-03-2017 In de winkel gekocht

de verkoop was snel gedaan

Het aanschaffen van 3 Tb schijf ging heel snel. Maar deze kwam niet hoger dan 1.99 Tb. Met mailen ging goed maar geen gewenst resultaat. Maar diverse mailtjes snel achter elkaar, Formatteren maar helaas bleef 1.99 Tb. Beetje Googlen en dar stond in dat je GPT moest gebruiken in plaats van NTFS, dit gedaan en nu 3 Tb schijf voor nog eens weinig geld.

ina 09-03-2017 Via de website gekocht

goede servies

Mijn computer was kapot en ik moest onderdelen hebben maar wel goedkoop. Ik heb op internet gekeken en jullie waren het goedkoopste en ik had al gehoord van mijn vader dat jullie goede serves geven. En dat klopt mijn bestelling was volgende dag al binnen en mijn computer werkt goed.

Pluspunten

• Levertijd
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Gertjan 09-03-2017 Via de website gekocht

Snelle verzending

Alternate is een prima shop. Ze verwerken de bestellingen snel zodat jij het ook snel in huis hebt. Top bedrijf dus!

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice

Minpunten

• -

Joyce Jacobs 09-03-2017 Via de website gekocht

Prima en supersnelle service

Ik liep ergens tegen aan en kreeg gelijk antwoord (mail) op mijn vraag. Vandaag besteld, morgen in huis!!

Ed 09-03-2017 Via de website gekocht

Doen wat je belooft !!!

De site is logisch ingedeeld en lukt het via de normale zoek methode niet dan is er altijd wel via een deel woord bij het bewuste artikel te komen. Leveringen worden keurig na gekomen, verpakking altijd correct en onbeschadigd. Is het er niet dan wordt het ook aan gegeven en keurig op tijd na geleverd. Complimenten. Mijn hardware store !

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Rik 09-03-2017 Via de website gekocht

Zeer snelle en correct levering

Voor een TomTom GO6100 welke ik aangeschaft heb, wilde ik nog een draagtasje bestellen.
Dit gevonden bij Alternate aan een zeer scherpe prijs.
Bestelling ging zeer vlot, alsook de levering.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Lex 09-03-2017 Via de website gekocht

Binnen de 24 uur geleverd

De geluidskaart die ik nodig had stond hier op voor voorraad en deze werd ook zoals gezegd binnen de 24 uur geleverd en was hier het voordeligst, een mooi resultaat.

Robert 09-03-2017 Via de website gekocht

Goede ervaring

Ik heb hier een gas barbecue gekocht van weber.
Prijs was 200 euro lager dan de advies prijs van Weber voor 149euro dus dat laat je niet lopen.Netjes te woord gestaan aan de telefoon want ik wilde weten of alles er wel op aan zat voor die prijs.Ze zijn gaan kijken voor me en idd complete weber.Drie dagen later in huis.Originele Weber in originele doos.Prima tevreden.

Sjoerd H 09-03-2017 Via de website gekocht

Een goede review van producten en vergelijking's punten

Als ik onderdelen zoek voor me computer. Kijk ik nooit veder dan deze site. Want de reviews van producten, en de mogelijkheden om tot de kleinste verscheel te vergelijken. Is erg belangrijk als je een goede systeem wilt bouwen. Ze geven ook duidelijk aan of het product dat je wilt hebben op voorraad is ( een flink aantal site's doen dit niet. ). Na de bestelling te hebben geplaatst. ( Wat ook trouwens erg gemakkelijk gaat. ) Ga krijg je netjes een bevestiging in je mail box. En vervolgens krijg je de volgende dag ( als het natuurlijk op voorraad is. ) Netjes de doos met mega veel beschermende producten thuis bezorgd. En kan je aan de gang met het product dat je bestelt heb.

Groetjes een zeer tevreden klant die nu een zware game PC heeft met alle onderdelen van Alternate.

Kokolevi 09-03-2017 Via de website gekocht

Super snelle bezorging

Cadeau voor mijn kleinzoon besteld de prijs bij alternate was de goedkoopste ik had nog nooit van Alternate gehoord maar de site was heel duidelijk en de levering was de volgende dag al en heel goed verpakt ben dus erg tevreden over Alternate

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Zeepjes 09-03-2017 Via de website gekocht

Goed geregelde vlotte service

Na via andere webwinkels verscheidene problemen te hebben gehad (verkeerde of defecte componenten, lange verzending) ben ik naar Alternate gegaan en direct gekocht wat ik nodig had. Voor 10 uur savonds besteld had ik het volledig in orde de volgende morgen in huis. Ook de retourzending is razendsnel, mail contact verliep vlug en zonder problemen. Binnen 3 dagen was de retourzending van een overbodig geraakt component gefixed. Top!

DaveyS 09-03-2017 Via de website gekocht

Gaming pc

Ik heb een nieuwe game computer gekocht (zelfgemaakt) voor 1000euro. Met wat vertraging heb ik me computer gekregen alles doet het niks is kapot. Ik ben erg blij dat die het doet heb er veel plezier mee.

Pluspunten

• Verzendkosten
  • Klantenservice
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

ruud 09-03-2017 Via de website gekocht

mede8er MED800X3D - 2000, Mediaspeler

tegenwoordig haal ik bij Alternate al mijn pc en andere producten
klantvriendelijk goede uitleg product snel leverbaar
nemen de tijd voor je
gewoon zoals ik als klant graag geholpen wil worden

mr. easy 09-03-2017 Via de website gekocht

levering snel en goed

Ik heb 2x computeronderdelen besteld en deze werden zeer snel bezorgd. Alles was schokvrij verpakt dus dat is ook helemaal goed.Ze doen wat ze beloven.

Baconet 09-03-2017 Via de website gekocht

Tot buiten kantoor tijden bestellen.

Vaak zoek je 's avonds via de webshop wat uit en dan toch is het de volgende dag binnen.
Dit is zeer effectief.

Pluspunten

• Levertijd
  • Betaalmogelijkheden

Minpunten

• -

Peet 09-03-2017 Via de website gekocht

Geweldige prijs , snelle levering

Goedkoopste prijs hier gevonden.
Snelle levering met track/trace code.
Kan een bestelling bij dit bedrijf iedereen adviseren.

Pluspunten

• Levertijd
  • Verzendkosten
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Michel Dries 09-03-2017 Via de website gekocht

Goede geluidskaart Asus Xonar DG

Goed product met vele instelmogelijkheden. Bovendien goede geluidskwaliteit en daar gaat het uiteindelijk om. De levering ging bovendien erg snel.

Richard 09-03-2017 Via de website gekocht

Snel geregeld

Collega zocht voor vervanging van zijn harddisk wat info, uiteindelijk nog s'avonds laat besteld. Volgende dag opgehaald. Snel geregeld, duidelijke website, goed dat de feviews van klanten er gelijk bij staan.

Pluspunten

• Levertijd
  • Betaalmogelijkheden

Minpunten

• -

RofRof 09-03-2017 Via de website gekocht

goed product

goed product, werkt goed en na 1 maand gebruik nog geen spijt. 1080p gaming op high settings is een pre en voor 150 euro heb je nog een goedkoop iets ook als je kijkt naar de andere kaarten