Alternate - Reviews & Ervaringen

Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over Alternate.

Alternate stelt zich voor

Alternate is van oudsher één van de grotere online leveranciers van computers, computercomponenten en multimediaproducten in Europa. In de loop van de jaren is het assortiment steeds verder uitgebreid met aanverwante producten als huishoudelektronica, gereedschappen en speelgoed. Tegenwoordig worden vanuit logistieke centra in Duitsland, Nederland en België alle landen in Europa beleverd, zowel rechtstreeks naar de eindgebruiker of als fulfilment partner voor andere verkopers. Alternate is daarmee één van de meest succesvolle e-commerce ondernemingen in haar branche.

Deze score is gebaseerd op 94 goedgekeurde reviews die geschreven zijn in het afgelopen jaar. In de gemiddelde beoordeling tellen oudere reviews minder zwaar mee dan de meest actuele reviews. Lees meer over deze berekening

8,2

MrMacvos 25-08-2012

Dit is mijn tweede bestelling bij deze winkel omdat de eerste keer zo vlot en vakkundig verliep. Deze keer ook weer. Duidelijk informatie, je wordt op de hoogte gehouden en het artikel is steeds eerder aangekomen dan voorspeld. Ze doen dus echt hun best, denk ik, vinden het ook leuk en die positieve uitstraling zie je en merk je aan alles.

wilkutom 24-08-2012

Snelle levering, uitstekende logistiek. Goederen op het hoogste niveau.
De prijs is redelijk. Interessant winkel verkoper vertelde me dat de concurrentie. Dit toont het hoge niveau en een breed scala aan diensten. Ik eerlijk gezegd aanraden deze winkel.

Reimer 23-08-2012

Supersnelle levering. Vriendelijk contact aan de telefoon met de juiste antwoorden.
Goeie webshop dus!

RGRacing 20-08-2012

Ben eigenlijk al een paar jaar tevreden over Alternate!! en daar hebben ze na de laatste bestelling alleen maar weer nog meer tevredenheid bij mij gebracht door een echt goede service!! Ik had 2 dingen besteld, waar van één niet werd uitgeleverd door de fabrikant, ik werd daar netjes van op de hoogte gebracht, en aan mij de keuze gegeven wat ik wilde, en koos voor tereug gave bedrag, en heb dit zéér snel terug gehad!! Waarschijnlijk door deze order verandering was mijn andere product in de vergetenheid gekomen, maar na een belletje met Alternate werd deze met spoed besteld en geleverd.

Alternate bedankt!! en ga zo door!!!

Debav 18-08-2012

Overzichtelijke website, ligging winkel gunstig. Telefonisch besteld, opgehaald volgens plan (perfect). Werking IPad 100%. Vanuit het verleden goede ervaring met Alternate. Zeker aan te bevelen.

sweetcake 17-08-2012

Koop bijna al mijn spullen bij Alternate goede aftersales eerlijk advies snelle levering als een
product niet goed is ( geen nonsense kan geruild worden zonder al te veel woorden)

Hugo Ferm 13-08-2012

Op basis van gegevens een voordelig tablet gezocht. Bij Alternate het goedkoopst. Tablet was niet helemaal in orde (beeldscherm verdween regelmatig) en beviel me eigenlijk ook niet (te traag). Weer netjes terug ingepakt en met retourformulier teruggestuurd (verzendkosten voor mijn rekening). De volgende dag stond het volledige bedrag al terug op m'n rekening. Netjes afgehandeld.

Assuman 13-08-2012

Bestelling binnen korte termijn thuis en geen problemen. Website en webshop werkte naar behoren en via Ideal makkelijk te betalen

kachelboer1 12-08-2012

Fijne winkel, Vrijdag besteld en Zaterdag geleverd. Ook het advies was goed. Snelle reactie op de mail.

MariaLenn 11-08-2012

De levering vond inderdaad heel snel plaats, de verpakking van het apparaat was zeer zorgvuldig om eventuele schade te beperken. Prima verzorgd. Wat fijn zou zijn is dat de gebruiksaanwijzing van het apparaat ook in het Nederlands zou zijn.

Joeper 10-08-2012

De bestelling verliep zoals het hoort. Bij bestelling een email, een email over de (iDeal) betaling die binnen is en later die dag de verzendbevestiging. Volgende dag in huis. Allemaal perfect!

Jord_Nje 09-08-2012

Prima service, had een kast besteld die nog niet leverbaar was. Had het zelf niet opgemerkt, mail gestuurd naar alternate en de kast gewisseld voor 1 die wel leverbaar was. snelle en goede service.

Fred Bolland 08-08-2012

Heb verschillende computeronderdelen gekocht. Levering was wat laat omdat eerst werd gezegd dat de onderdelen op voorraad waren en later bleek dat niet het geval. Problemen gehad met kapotte onderdelen mar deze zijn vervangen

helicopter52 06-08-2012

Na een week modderen kwam ik er achter dat het bij de upgrade set geleverde geheugen (DDR3) defect/corrupt was , nieuw geheugen gekocht bij de lokale computerwinkel en alles draait prima , contact met alternate ,, stuur alles maar aangetekend terug dan gaan we het testen , nou dat testen had ik zelf al een week gedaan , een beter antwoord van alternate is , stuur het geheugen terug dat gaan we testen indien defect geld retour of een tegoedbon , maar nee zieligheid ten top ze reageren niet meer op dat gezeur van een klant die een aantal dagen geleden nog bijna 700 euro bij ze spendeerde , voor mij nooit alternate meer , voortaan gewoon de lokale computer winkel !!

Robin198824 01-08-2012

Deze order stond volgrns de website niet op voorraad maar heb er toch maar 3 werkdagen op hoeven wachten hartsikke netjes service is ook prima je belt en je krijgt vrijwel direct iemand aan de lijn en nemen ook de tijd voor je top tot zover mijn ervaring met alternate gewoon simpel eren dikke 10

J. Kok 31-07-2012

Duidelijke, overzichtelijke site.
Snelle levering, binnen twee dagen had ik de producten in huis.
Mogelijkheid tot betalen met credit-card.

ehlhobby 29-07-2012

Het programma Pinnacle 14 ultimate werkte niet goed meer op de computer.Advies Alternate na gesprek verkoper (die eerst de gegevens van mijn computer had bekeken)andere grafische kaart en geheugen uitbreiding 4GB.Het programma werkt nu weer naar tevredenheid.

LittleDriver 29-07-2012

Ik kende het apparaat al want ik had hetzelfde type maar dan met usb 2.0 al in bezit. Nu heb ik deze genomen want ik gebruik alleen nog SATA aansluiting en ik kon een kennis blij maken met de vorige. Het is een perfect en simpel apparaat dat je gewoon MOET hebben. Lekker snel met USB 3.0 en zeer handig.

W.Wesselink 29-07-2012

Leveren doen ze snel en correct, maar heb goede en mindere goede dingen te vertellen.
Bij een bestelling miste ik een muis, maar deze werd correct nagestuurd.

Minder goede ervaring vindt ik de reparaties, dit duurt erg lang.
1x een moederbord geleverd en gelijk al stuk, je zou verwachten dat binnen de periode van 8 dagen je een nieuwe zou krijgen maar helaas dit duurde 8 weken, vanwege eigen beoordeling en daarna opsturen naar de fabrikant, maar daarna wel goed allemaal.

Bij een andere levering ging na een paar maand de voeding kapot, na ruim 8 weken maar eens bellen gezien de ervaring dat het lang kan duren. Het bleek dat de leverancier een schikking heeft getroffen voor geld retour, waarom moet ik hier achteraan en ben ik niet voortijdig ingelicht?

Technische ondersteuning heb ik wel positieve berichten over, zijn geduldig en helpen je met een oplossing, waar ik destijds de voeding niet paste in een systeemkast, ondanks de Pc builder de voeding wel zou moeten passen.

Kortom, reparties kunnen na mijn in ziens sneller en voorlichting al zeker stand van zake

Jeroom 24-07-2012

Vrijdagavond Windows7 besteld en met vooruitbetaling betaald. Maandag al een mail dat de bestelling was verzonden en dinsdag in de bus. In mijn opzicht een snelle afhandeling en levering van Alternate.

Rogier Holthuijsen 23-07-2012

De bestelling was in het weekend gemaakt. Zondag kreeg ik de mail dat de bestelling in behandeling was genomen. Maandag kreeg ik al de mail dat de bestelling was verstuurd, samen met de track en trace code. De volgende dag werd de bestelling op de aangegeven tijd bezorgd.

Bestelling was keurig verpakt. Het moederbord en processor werken zeer goed. Via de optie pc-builder heb ik nog gecontroleerd of deze processor bij dit moederbord past. Hierbij geeft de pc builder ook keurig aan dat je dan in principe al een grafische kaart hebt (zit tegenwoordig ingebouwd in het moederbord) en een koeler (wordt geleverd bij de processor). Uiteraard heb je nog wel de mogelijkheid om een losse grafische kaart en een betere koeler te kopen.

Hiervoor had ik een verkeerd moederbord besteld. Het heeft enige tijd geduurd voordat ik deze kon installeren in mijn computer. Ondanks dat de retourperiode was verstreken, kon ik het pakketje retourneren. Het geld heb ik terug gekregen. De klantenservice heeft keurig antwoord gegeven op mijn vragen en de totale afhandeling netjes afgerond.

Kortom; ik ben erg tevreden met alternate (al enige jaren) en ook voor toekomstige bestellingen kies ik voor Alternate.

A. Wellinga 23-07-2012

Een der betere Webshops, snel, goede info op de site. Keurige behandeling op vragen per telefoon. Meer dan goed!

vdlende 28-06-2012

Wij hebben dit produkt op 2 juni besteld en ook meteen weer geannuleerd ivm omstandigheden. Hiervan hebben we keurig een bevestiging via de mail gekregen. Tot onze stomme verbazing zien wij nu echter (28-06-2012) dat wél het gehele aankoopbedrag van onze creditcard is afgeschreven en niet gecrediteerd. We hebben ook nooit het produkt ontvangen; logisch wat het nog dezelfde dag geannuleerd. Na tel. onderhoud(waarin ik niet bep. vriendelijk en behulpzaam te woord werd gestaan)werd er gezegd dat hij -de medewerker- er ook niets aan kon doen en dat het nu gecrediteerd zou zijn. Dit betekent dus wel dat wij het hele bedrag ad. 294,90 een maand kwijt zijn! Bij navraag bij mijn creditcrdmij. bleek er echter nog niets te zijn gecrediteerd. Erg slecht en wij zullen hier dan ook nooit meer iets bestellen! Ik voel me echt flink bedonderd door dit bedrijf!!

Patrick166 13-06-2012

Website gaf aan dat product op voorraad was. Disks waren na betaling niet op voorraad. Terugbetaling gaat meerdere weken duren normaal 2 tot 3 weken. Zorg dus eerst dat je weet dat ze het product daadwerkelijk en in voldoende hoeveelheid op voorraad hebben anders zou ik het ergens anders kopen. Er zijn genoeg leveranciers die ook aantallen vermelden. Gebeld met Alternate en deze geven aan niet eerder te gaan terugbetalen om foutieve uitbetaling te voorkomen.

Wouter873 07-05-2012

Ik heb onlangs een Lenovo laptop bij Alternate besteld. Ondanks het beperkte aantal reviews, vergeleken met andere webwinkels, heb ik besloten om Alternate te bestellen. Alternate onderscheidt zich door een volledige en correcte weergave van de technische specificaties van de laptop die ik op het oog had. De website is overzichtelijk en verstrekt alle relevante informatie alvorens de bestelling te plaatsen. Na betaling kreeg ik keurig een bevestiging, track trace gegevens en ik was aangenaam verrast door de snelle levering (1 dag). De laptop was keurig in twee dozen verpakt, waardoor de kans op beschadiging tot een minimum werd bepekt. Kortom professioneel en betrouwbaar. Ik heb nog geen beroep op de aftersales hoeven te doen, maar ik twijfel er niet aan dat daar weinig op valt af te dingen. Voor een volgende soortgelijke bestelling zou ik de volgende keer weer voor Alernate kiezen.