Alternate - Reviews & Ervaringen

Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over Alternate.

Alternate stelt zich voor

Alternate is van oudsher één van de grotere online leveranciers van computers, computercomponenten en multimediaproducten in Europa. In de loop van de jaren is het assortiment steeds verder uitgebreid met aanverwante producten als huishoudelektronica, gereedschappen en speelgoed. Tegenwoordig worden vanuit logistieke centra in Duitsland, Nederland en België alle landen in Europa beleverd, zowel rechtstreeks naar de eindgebruiker of als fulfilment partner voor andere verkopers. Alternate is daarmee één van de meest succesvolle e-commerce ondernemingen in haar branche.

Deze score is gebaseerd op 94 goedgekeurde reviews die geschreven zijn in het afgelopen jaar. In de gemiddelde beoordeling tellen oudere reviews minder zwaar mee dan de meest actuele reviews. Lees meer over deze berekening

8,2

PietvdP 09-10-2012

's-avonds besteld en de volgende ochtend al in huis, zonder verzendkosten! Perfect. Een uitstekende site en een razendsnelle kostenloze levering. Prima!!

Chris Pater 05-10-2012

Ik deed via internet mijn bestelling, een betaalde per IDeal en en dag later werd om 10.41 uur mijn pakket bezorgt.
Ook ben ik wel eens in de winkel geweest, correcte behandeling... duidelijke uitleg, goede prijsverhouding en kundig personeel.

shabba538 04-10-2012

Goede klantenservice, geen probleem om te switchen tussen bezorgen en afhalen. (Je krijgt netjes je betaalde verzendkosten terug gestort) Op het laatste moment waren bepaalde producten niet leverbaar, maar personeel was behulpzaam en meedenkend in het zoeken naar alternatieven.

poppetje30 02-10-2012

gewoon een prima externe harde schijf. Na een dag al gelijk in huis. Top gewoon!Ben heel tevreden over de website en het is gewoon erg betrouwbaar. Ben blij dat ik de aankoop gedaan heb!

Raaf2000 23-09-2012

Ze komen na wat ze op de website claimen en houden je goed op de hoogte van de status van je order. Duidelijk verhaal.

Tarka 21-09-2012

De website van Alternate geeft duidelijke informatie over het te bestellen product.
T.o.v. van andere aanbieders zijn zij vaak de goedkoopste en een sterk punt van Alternate is (mits op voorraad)i dat je het product echt binnen twee dagen in huis hebt.
Bij een bezoek wordt je deskundig te woord gestaan. Het enige nadeel is dat het meestal behoorlijk druk is, waardoor je lang moet wachten.
Hun website is dus een goed alternatief.

tinatjuh 20-09-2012

Ik kwam op Alternate terecht nadat ik een mooie aanbieding had gezien. De service tot nu toe is goed gegaan. Ik heb hier een laptop gekocht, deze was nog niet gebruiksklaar maar dat was makkelijk om zelf te doen. Ik ben blij met mijn laptop en met de winkel!

kappi47 16-09-2012

Heb niets nagatiefs ervaren.Snel en goed geholpen aan de bestelbalie en op het afhaalpunt
Overzichtelijke website,makkelijk te bereiken,ruime parkeergelegenheid.
Ik heb hier al diverse aankopen gedaan en altijd zonder problemen.

siegie 14-09-2012

algemeen beoordeling zeer goed.
De after sales heb ik tot nu toe nog niet nodig gehad, dus daar kan ik niet over oordelen.
Zeer goede site, duidelijk en redelijke prijzen.
Besteld en de volgende dag of de dag erna in huis, mits op voorraad. Maar dat staat erbij hoelang de levertijd is.
Zal zeker hier nog eens iets kopen.
En raad het ander ook aan om zeker eens te kijken naar hun site.

Dolfijn72 14-09-2012

Geen motivatie nodig. Ik heb altijd al een goede service gehad bij Alternate en tot op de dag van vandaag is daar gelukkig niets aan veranderd.
Alternate is bij mij de eerste keus als ik computer spullen nodig heb.

jan uit hurdegaryp 13-09-2012

heb een aantal artikelen besteld ten eerste enorme keus goede prijzen en een zeer snelle levering ben zeer tevreden en kom graag terug een grote aanrader.

Rogier1871 11-09-2012

ik had wat verkeerde RAM gekocht , direct terug gestuurd en binnen 3 werkdagen een vervangend product.
prima!

jojodragonfly 06-09-2012

Makkelijk betalen middels ideal, daarna direct bevestiging via mail en 2 dagen later laptop in huis en kon ik de levering volgen via de track en trace die ik via mail gekregen heb. Ik ben tevreden.

jandokkum 06-09-2012

bestellen is simpel. de afhaal optie is voor mij heel belangrijk
Al met al een goede site overzichtelijk en veel inbformatie over de producten

Yindave 05-09-2012

top! Ik bestel altijd mijn onderdelen bij Alternate, de support is erg behulpzaam bij het maken van beslissingen tussen meerdere onderdelen(ook als de een goedkoper is) en levering is altijd op tijd. 1x een DOA gehad, netjes teruggestuurd en een dag later een werkend onderdeel binnen gekregen. top winkel!

Bjorn Meijer 05-09-2012

Ik bestel al jaren bij alternate.nl

Mijn vorige aankoop was een amd 5970 videokaart. welke vervolgens een memory probleem had na intensief gebruik.

Ik heb de videokaart kunnen opsturen en heb deze vervolgens gerepareerd terug gekregen.

Ik koop alleen producten die op vooraad zijn. Deze worden dan ook netjes binnen 2 werkdagen afgeleverd.

Ik kan niet anders zeggen dan dat ik erg tevreden ben over Alternate.

R.M. Reinders 31-08-2012

Laptop besteld via de website. De volgende dag reeds in huis, zeer snelle service. Keurig bericht gehad dat laptop verzonden is met gegevens van PostNL.
Na aan de slag gegaan te zijn met de laptop toch een paar vragen, deze gemaild en keurig antwoord gekregen binnen een dag.

kellerie 31-08-2012

Op de website kun je zelf een computer eenvoudig samenstellen met een eigen keuze van onderdelen. Binnen een paar dagen stond mijn computer thuis. Weliswaar was in het vervoer een kabeltje van de DVDbrander losgeraakt, maar dan kon met één telefoontje aan de klantenservice geruisloos worden opgelost.

Koert van der Laan 31-08-2012

Altijd een trouwe klant geweest bij Alternate maar sinds de laatste bestelling is het over.
Een SSD bestelt met een totale waarde van bijna 200 euro . Volgende dag zou hij geleverd worden door TNT. De hele dag thuis gebleven en niemand geweest. Gekeken op track and trace van TNT......en geleverd? Aan wie en wanneer?
Na mailcontact met sales over wat er is gebeurt kreeg ik alleen een antwoord met een link van track and trace en daarmee is de kous voor hun af. Ik ben dus bijna 200 euro lichter en heb dus de bestelling niet overhandigd gekregen. Na de laatste mail met de vraag of dit alles was...een link en meer niet, heb ik niets meer gehoord van die club. Geen SSD, 200 euro lichter en een klant minder voor hun. Ik laat het er niet bij zitten.

Michel Zoet 30-08-2012

Zeer tevreden over de afhandeling van mijn bestelling. Waar op de website wordt aangegeven dat er een looptijd is van 6-10 dagen voor het assembleren van een systeem werd die van mij de volgende dag al opgestuurd per post.

Product is zeer naar wens en zoals verwacht. Via de website middels een tool samengesteld waardoor er geen fouten kunnen ontstaan met onderdelen die niet op elkaar aansluiten.

Al met al een goede website voor computers en onderdelen. Vooral de service komt er zeer goed uit.

G.J. Hoekendijk 30-08-2012

Ik ben zeer tevreden omdat de printer zeer vlot geleverd is en keurig en stevig ingepakt was zodat er niks kapot kon gaan.

Willem-52 29-08-2012

Voor aftersales is een 1 nog te veel.
15 mei een defect powersupply ingestuurd voor garantie, wat overigens erkend werd als een garantiegeval.
Garantie blijkt door Alternate bij de fabrikant belegd te zijn, waardoor ik uiteiendelijk tot 23 augustus op een vervangend powersupply heb moeten wachten, moest zelfs nog bijbetalen omdat de vervanger een duurder type was. Sterker nog niet de oorspronkelijke aankoopprijs maar een door alternate bepaalde dagwaarde gold als uitgangspunt voor de bijbetaling. Uiteraard heb ik dat geweigerd en heb om van het gezeur af te zijn de hogere verkoopwaarde bijbetaald voor het vervangende product.
Koop nooit meer iets bij Alternate !!!!
Uitermate slechte klantenservice, als mij direct hetzelfde product ter vervanging opgestuurd was (het was toen nog leverbaar) had dat mij veel ergernis en Alternate veel tijd en handlingskosten bespaard, de medewerkers op de servicedesk weten echt niet wat customerintimacy is en kunnen hun baas veel geld besparen door dit soort zaken in één keer goed op te lossen, zeg nou zelf een powersupply van €120,- dat ga je afgezien van handlingskosten ed. toch niet repareren, dat doet de fabrikant ook niet.

R. Rottschäfer 29-08-2012

Nadat ik de bestelling eerst bij Sask PC had geplaatst, heb ik deze geannulleerd omdat ze, in tegenstelling tot wat er op de site stond, de artikelen niet op voorraad hadden en ze een backorder moesten doen die weken zou gaan duren. (mijn geld is nog steeds niet terug gestort!) Na wat online zoeken kwam ik alternate tegen, een naam die ik ergens al eerder gehoord had en ook een kennis van mij bleek al positieve ervaringen met ze te hebben gehad, die ik nu alleen maar kan onderschrijven: professionele orderverwerking met snelle updates per mail, een overzichtelijke site en de artikelen waren binnen slechts enkele dagen in huis. Ik geef geen tienen, maar dit is wat mij betreft wel een hele dikke negen!

Martin 29-08-2012

Prima keuze, scherpe prijzen, eenvoudige bestel procedure en een snelle levering. Gewoon zoals het hoort. Achteraf een vraag over de leveromvang werd adequaat beantwoord, zonder lange wachttijden.

Oscar1964 28-08-2012

Ik had de set besteld tegen 4 uur 's middags en de volgende ochtend was het pakje al thuis bezorgd, top!
De prijs was gunstig ten opzichte van andere aanbieders.