Alternate - Reviews & Ervaringen

Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over Alternate.

Alternate stelt zich voor

Alternate is van oudsher één van de grotere online leveranciers van computers, computercomponenten en multimediaproducten in Europa. In de loop van de jaren is het assortiment steeds verder uitgebreid met aanverwante producten als huishoudelektronica, gereedschappen en speelgoed. Tegenwoordig worden vanuit logistieke centra in Duitsland, Nederland en België alle landen in Europa beleverd, zowel rechtstreeks naar de eindgebruiker of als fulfilment partner voor andere verkopers. Alternate is daarmee één van de meest succesvolle e-commerce ondernemingen in haar branche.

Deze score is gebaseerd op 94 goedgekeurde reviews die geschreven zijn in het afgelopen jaar. In de gemiddelde beoordeling tellen oudere reviews minder zwaar mee dan de meest actuele reviews. Lees meer over deze berekening

8,2

Hedekram 26-02-2013

Begin december 2012 2x Yarvik Tab467 besteld welke binnen drie dagen werden geleverd. Na enkele dagen bleek 1 van de 2 tabs defect te zijn en deze op maandag retour gestuurd, binnen 4 dagen kreeg ik een nieuw exemplaar.
Echter, ook deze bleek defect en dus direct weer teruggestuurd. Ook nu kreeg ik binnen 4 dagen weer een nieuw exemplaar en deze werkt prima.
Al met al een zeer goede service.
HULDE hiervoor.

MickeLukas 19-02-2013

(Excuses voor mijn Nederlands, ik ben oorspronkelijk uit Zweden)

Ik heb anderhalf maand geleden een zelf samengestelde computer gekocht en liet Alternate hem in elkaar zetten. Dit is de 4e computer die ik daar koop en de eerdere drie keren ging het goed.

De eerste levering was 17 dagen na bestelling ipv 6-10 dagen zoals het stond bij de bestellen. Dat kan gebeuren maar het was fijn geweest om niet zelf erachter te gaan en dat ze service genoeg had om te laten weten dat het wat langer ging duren.

Uiteindelijk de computer gekregen en hij maakte ontzettend veel lawaai. Ik had allemaal speciale fans laten inbouwen want m'n partner heeft last van monotone geluiden. Ik deed de computer open en wat zag ik, ze hadden de case stock koeler erin gelaten en alleen maar 1 van mijn 3 fans erin gedaan. De andere twee fans waren niet bijgeleverd en ik had niet de geld ervoor terug gekregen.

Ik ging daarna bellen en ik moest hem terugsturen en de dag erna heeft PostNL de computer opgehaald. (Dit was 30-1, dus 3 weken geleden).

Sinds dan heb ik helemaal niks gehoord van hun kant behalve toen ze extra geld wou hebben omdat er een duik in de behuizing was, en omdat ze andere fans erin wou zetten. Uiteindelijk ging PostNL de behuizing betalen, en andere fans wil ik natuurlijk niet, ik wil gewoon de fans die ik had gekocht.

Ik heb ze meerdere keer geemailed en gebeld en iedere keer zeggen ze dat het druk is en dat ze sorry zijn dat het lang duurt. Ik zit nu 1.5 maanden later, nog steeds zonder een computer en helemaal geen tegemoetkoming van Alternate.

Ik kan niks anders dan Alternate op dit moment STERK afraden!

Mvg,

Aanvulling:
De website van Alternate is heel erg goed. Hij performed goed en is makkelijk te gebruiken. De enige optie wat sterk ontbreekt is de filtering opties wanneer je een computer zelf samenstel.

rakker55 16-02-2013

Voor 16:00 uur besteld, volgende dag om 12:30 thuis. Prima
Alles werkt prima, en de installatie verliep ook helemaal naar wens.

Flightation 08-02-2013

Ik had de Unold 68511 broodbakmachine bij Alternate besteld omdat zij de snelste levering hadden op dat moment. Namelijk 1 a 2 dagen. Was ergens anders wel goedkoper te krijgen maar wou de machine snel hebben. Uiteindelijk was het pas na 1 week bij mij thuis!

G.Geraets 31-01-2013

Na telefonische informatie via de website besteld.
Te laat besteld voor levering de volgende dag maar toch binnen
20 uur ontvangen.

mcarien 30-01-2013

Via website bestelling doorgegeven, betaald, keurig een terug reactie via mail dat de bestelling ontvangen was. Binnen 24 uur was de zending keurig verpakt in huis.
Prima organisatie!

loek61 29-01-2013

Hele duidelijke website, voor een leek zoals ik. Makkelijk te bestellen en hele snelle levering. Compliment

Hanzle1965 28-01-2013

Is voor het eerst dat ik hier gebruik van maak.
Ik koop al een aantal jaren mijn pc spullen daar ook nieuwe pc met toebehoren gekocht, één opmerking: geweldige kwaliteit voor alle spullen door hun geleverd.
Ik wil één heel groot compliment geven dat ik niet weet hoe hun helpdesk werkt dat zegt genoeg neem ik aan.
Snelheid van leveren als ik online bestel meestal binnen 24 uur geleverd, ook in de winkel zelf gewoon goede service en kwaliteit.
Website heb ik een 7 gegeven omdat ik daar soms door de bomen het bos niet zie en de plaats van sommige producten niet logisch vind.

kerlen 26-01-2013

Nieuwe computer is met 1 geheugen module van 4GB geleverd ipv 2x 4GB (totaal 8GB). Daarnaast is Windows op HDD geinstalleerd ipv SSD, systeem bevat namelijk een SSD bootdisk en een HDD opslagdisk. Melding over beide constateringen bij Alternate wordt slecht opgevolgd. Enige reactie is verzoek om systeem te retourneren. Ik heb aangegeven dat ik OS zelf zal herstellen aangezien een upgrade naar Windows 7 Ultimate reeds ingepland stond. Ik heb voorgesteld om foto's van systeem (verzegeling, geheugenbanken, systeeminfo) door te sturen met het verzoek om een module van 8GB na te sturen. Dit is voor alle partijen de snelste en voordeligste oplossing. Meerprijs van een 8GB ipv 4GB valt in het niet bij de extra verzendkosten en herinstallatie OS. Verschillende malen gebeld omdat ik maar geen reactie kreeg maar iedere keer heb ik na ca 15 minuten de verbinding verbroken. Uiteindelijk iemand te spreken gekregen die alleen kon melden dat het systeem geretourneerd moest worden voor oplossing. De leidinggevende kon ik niet te spreken krijgen, voor een klacht kon ik een mail sturen. Later belden ze terug dat ik foto’s kon maken en kon doorsturen. Volgende dag wordt gemeld dat er direct 4GB nagezonden wordt maar na enkele dagen is deze nog steeds niet ontvangen.
Geen tegemoetkoming, excuses, etc.

kerlen 04-02-2013

Enkele dagen na deze referentie heb ik alsnog een geheugenmodule van 4GB ontvangen met enkel een factuur van €0,- zonder verdere toelichting o.i.d. Het geheel was goed verpakt in een grote doos van ca 40x40x40cm met goede bescherming tegen stoten, vallen, etc. Echter de geheugenkaart was onbeschermd in een doosje van 15x6x4cm gestopt en stuiterde letterlijk alle kanten op. Klaarblijkelijk was de binnenverpakking belangrijker dan de geheugenkaart....

J. Kok 25-01-2013

Duidelijke website, snelle levering, levering te traceren, mogelijkheid tot betalen met credit card.

RudiP 25-01-2013

Medio december een 2GB DDR2-800 upgrade kit besteld voor mijn PC. Betaling via website gedaan en product de volgende dag in de winkel afgehaald. Wachttijd was ongeveer 5 minuten na het afroepen van mijn bestelling op de daarvoor bestemde terminals.

Ik bestel regelmatig bij Alternate en ook deze keer is alles vlot en probleemloos verlopen.

A31 19-01-2013

Prima winkel, goede service. Ik had een vraag over een specifieke compatibel geluidskaart voor mijn eerder bij hen aangeschafte computerkast. Werd keurig geholpen en het werd uitgezocht voor me. Bovendien snelle levering.

ssienn 16-01-2013

1. algemene indruk
Alternate heeft een slechte indruk gemaakt. Het bedrijf is zeer stug met de regels. Het komt bij mij over alsof ze zich achter regeltjes verschuilen en daarmee verliezen ze klanttevredenheid uit het oog.

Ik zou deze winkel zo veel mogelijk vermijden. Ik kom daar niet met plezier binnen. Ik vind service toch heel belangrijk voor wanneer er iets niet goed is met de aankoop. Als bij aankoop blijkt dat er iets mis is met het product zou je toch een vervangend product verwachten. Dat is mij niet gelukt in de winkel. Het product was ook nog eens via koop op afstand aangeschaft.

Het gedrag van de medewerkers( op enkele na ) is ook een minpunt om in mijn ervaring. Enkele voorbeelden hiervan zijn dat:
- twee medewerkers onder elkaar lachen waar de klant bij is
- een medewerker zijn fout goed probeert te praten
- een medewerker op asociaal naar een tenniswedstrijd zit te kijken terwijl hij klanten helpt
- een medewerker wegloopt bij een balie toen er klanten op hem afliepen

2. Casus
Ik heb een macbook pro van 2500 aangeschaft. Deze was telefonisch besteld en afgehaald in de winkel. Dit is een koop op afstand.

Direct na aanschaf de laptop bij dezelfde balie netjes open gemaakt met een stanleymes. De laptop zat dicht met een plakkertje. Deze zag er uit alsof het er voor een tweede keer op was geplakt. Vrij verdacht. Toen ik de doos open deed bleek dat de doos al eerder was open geweest. De kabels lagen er slordig in en de plastic die om de kabel hoort te zitten, lag afgescheurd in de doos.

Ik kan dus zeggen dat ik zeer ontevreden was over de verzending/levering van de doos. Het was blijkbaar geen nieuw product meer en ik hoefde hier geen genoegen mee te nemen.

Ik heb ter plekke om een vervangend product. Hier werd niet gehoor aan gegeven. Ik heb nog eens aangekaart dat het een koop op afstand betreft en dat ik binnen de termijn van 7 dagen recht heb op geld terug, zonder opgaaf van redenen. Ook dit werd geweigerd. Dit kaart nogmaals aan hoe Alternate met de regels om wenst te gaan. Ik ben genoodzaakt om verdere juridische stappen te ondernemen, dus ik ben naar een advocaat gestapt.

Zeer teleurstellend en juridische stappen ondernemen is een tijdrovende investering. Dit bezorgt je alleen maar koppijn. Stap liever naar een andere winkel waarvan ik weet dat ze te vertrouwen zijn

3. Aftersales
Ik was verwezen naar de aftersales service. Ik werd van het kastje naar het muurtje gestuurd. Deze was ook niet bereid om me te helpen. Ik heb uiteindelijk de winkel verlaten met een Macbook pro 15 inch 2500 euro die niet nieuw is en waarvan de doos al eerder is open geweest
1. algemene indruk

- twee medewerkers onder elkaar lachen waar de klant bij is
- een medewerker zijn fout goed probeert te praten
- een medewerker naar een tenniswedstrijd zit te kijken terwijl hij klanten helpt.
- een medewerker wegloopt bij een balie toen er klanten op hem afliepen

2. Casus

3. Aftersales

mkerkmeer 16-01-2013

Via deze weg wil ik aangeven dat ik zeer tevreden ben over de service van Alternate.

Door een fout van mijzelf heb ik het verkeerde besteld. Klantenservice gebeld en die gaf het advies het pakket te weigeren waardoor het terug werd gestuurd naar Alternate. Gelijk het juiste artikel besteld en de volgende dag ontvangen.

1 dag later stond het geld van mijn 1e bestelling al weer op mijn rekening. TOPPIE ALTERNATE !! dat geeft klanten vertrouwen.

Namens een heel tevreden klant.

home2 05-01-2013

Zoals altijd, duidelijke website, snelle levering en product TL-WR1043ND wireless router geschikt voor glasvezel werkt prima!

Elmira 04-01-2013

Alternate heeft overzichtelijke website, zorgt voor snelle levering en beschikt over prima after sales.
Ik werd door hen vakkundig en efficient geholpen.
Voor mij DE winkel waar ik voortaan al mijn aankopen ga doen!!

DPMB 03-01-2013

Ik heb al meerder keren bij Alternate besteld. Altijd alles op tijd ontvangen. Telefonisch goed bereikbaar (ook op zaterdag). Retourneren of omruilen bij defect is geen robleem.
"Alternate mijn winkel"

Daffy68 03-01-2013

Ik had vlak voor de kerst nog een cadeautje voor mijn vrouw nodig en kwam uit op een telefoon. Via Kieskeurig kwam ik uit bij Alternate en kan niet anders zeggen dat ik geen enkele negatieve opmerking kan verzinnen.
- de telefoon was snel binnen
- de communicatie via mail was er goed (volledig met uitleg over eventueel retourbeleid enz.)
- naderhand nog een mail of ik het vooral wil aangeven als er iets niet goed was verlopen
Al met al voor mij een betrouwbare winkel met een ruim assortiment.

Daffy68 03-01-2013

Ik vergeet nog aan te geven waarom de bereikbaarheid op een vraagteken staat. Dat heeft er mee te maken dat ik na de bestelling via internet geen contact meer met ze heb gehad, omdat dat niet nodig was.

tromp7 31-12-2012

Prima website en telefonische helplijn. Nette prijzen en snelle verzending.

Dit is hoe een webwinkel hoort te zijn !

estert 27-12-2012

Altijd goede en snelle levering, correcte behandeling, en snelle reactie op vragen. Ben al lange tijd vaste klant van deze winkel, en hun service gaat alleen maar vooruit. Zeker aan te raden.

AloysXDA 22-12-2012

Eerst gebeld om wat te overleggen wat betreft de monitor die ik bij deze pc zou aanschaffen. Prima te woord gestaan.
Vervolgens 's middags besteld, na 2 werkdagen in huis. Goed en stevig verpakt, alles in orde.
Ik heb al heel wat pc's versleten, maar deze is helemaal top. Zelfs stiller dan mijn HP laptop.

a.meulendijks7 22-12-2012

Ik heb 20 december 2012 bij Alternate een ACER laptop type Aspire V-571G gekocht met daarbij een extra garantie voor een periode van 3 jaar. Totale kosten 960 euro. Op 22 december werd de laptop per post bezord. Bij het aanzetten deed hij helemaal niets. Een Alternate gebeld. Ik moest maar langs komen.Heb dat dezelfde dag nog gedaan zij wilden het apparaat niet terug nemen. Alleen repareren kon. Zij konden ook geen ruil apparaat zolang geven. Reparatie tijd minmaal 2 tot 3 weken. Daar sta je dan als consument met lege handen wel 960 euro betaald. Je kunt het niet geloven. Ik wilde of een nieuw apparaat of mijn geld terug ik vond dit een wanprestatie. De balie medewerker haalde er zijn baas bij. Die zij doodleuk dat zij geen DOA afspraak met ACER hadden en dus niets konden doen.Juridisch aanvechten had geen zin volgens hen, dat hadden al meer mensen in het verleden geprobeerd vertelde hij mij met een cynische lach. Zij lieten me een artikel van consuwijzer zien. Schijnbaar hadden zij dit al veel vaker meegemaakt en was het beleid heel duidelijk. De klant heeft een probleem en niet Alternate. De leiding gevende van de klanten service wilde ons niet te woord staan. Ik moest 40 km rijden om bij hun winkel te komen en hij wilde niet eens aan de balie verschijnen. De balie medewerker zij dat ook zijn baas geen mogelijkheden had om meer voor ons te doen. De persoon die dat wel kon doen, konden we niet te spreken krijgen dat was hun beleid nu eenmaal. We konden geen kant op met een apparaat wat kapot uit de verpakking kwam. In hun verkoop voorwaarden is hierover niets te vinden je ben vogelvrij als je bij Alternate koopt.
Dat ik ook nog een extra verzekering had aangekocht deed er volgens hen niets toe. Ik heb ten lange leste het apparaat ter reparatie aangeboden. Wat een frstatie was dit.

frutsel 22-12-2012

Twee dagen na mijn bestelling heb ik nog niets in huis dus eens even de mails bekeken. Ik heb een bevestiging van de bestelling gehad. Keurig. Orderstatus is niet op te roepen omdat een klantnummer 'niet is ingevoerd'. Er staat dat ik het klantnummer 'onder mijn account' kan invoeren. Helaas is dat onmogelijk, er bestaat gewoonweg geen vakje om het klantnummer in te voeren, wel om wachtwoord etc te wijzigen dus blijf ik in het ongewisse. Maar even de klantenservice gebeld. Jammer het is zaterdag exact 17.01 uur en dus is de klantenservice gesloten. Dat wordt zeker nog een week wachten daar de kerstdagen nu voor de deur staan.
Slechte service, met name de website.Kijk dan tenminste of de eigen procedures gevolgd kunnen worden. En handmatig een klantnummer door de klant zelf in laten vullen na een bestelling...echt niet meer van deze tijd.

KlaproosII 14-12-2012

's nachts een notebook besteld, anderhalve dag later al in huis. :)
Ik kon het pakketje via de mij toegezonden link precies volgen.
Het product voldoet geheel aan de verwachtingen.

Fremer 14-12-2012

Ik heb begin december een pc gekocht via de website van Alternate. De website ziet er netjes en overzichtelijk uit. Zowel voor de apparatuur die er wordt verkocht als ook de informatie over betaling, voorwaarden etc.
De pc heb ik op woensdagavond besteld en vrijdagmiddag werd de pc bij mij thuis bezorgd. Alles keurig verpakt.
Ben erg tevreden over het pc en over de handelswijze van het bedrijf Alternate.
Geen gebruik hoeven te maken van de aftersales dus hierover geen beoordeling.