Alternate - Reviews & Ervaringen

Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over Alternate.

Alternate stelt zich voor

Alternate is van oudsher één van de grotere online leveranciers van computers, computercomponenten en multimediaproducten in Europa. In de loop van de jaren is het assortiment steeds verder uitgebreid met aanverwante producten als huishoudelektronica, gereedschappen en speelgoed. Tegenwoordig worden vanuit logistieke centra in Duitsland, Nederland en België alle landen in Europa beleverd, zowel rechtstreeks naar de eindgebruiker of als fulfilment partner voor andere verkopers. Alternate is daarmee één van de meest succesvolle e-commerce ondernemingen in haar branche.

Deze score is gebaseerd op 94 goedgekeurde reviews die geschreven zijn in het afgelopen jaar. In de gemiddelde beoordeling tellen oudere reviews minder zwaar mee dan de meest actuele reviews. Lees meer over deze berekening

8,2

M 22-11-2016

Slechte retourservice

Een universeel artikel besteld inclusief Verzendkosten! en dan denk je universeel dat past, helaas dus niet.
Wel is het product snel en goed geleverd.
Echter ik wil het artikel retourneren, wat ook wel kan, maar omdat het in een pakket zit, betaal ik € 6,95 voor de portokosten zelf! Dit is nog meer dan het product zelf kostte dus ik moet het product maar houden omdat het me anders dus véél te duur wordt.
Ik heb gebeld met de klantenservice maar sorry mevrouw deze regels hanteren we. Ik vind dit dus een slechte service. Normaal als je iets online besteld betaal je verzendkosten maar hierin zit dan ook de service dat het retour kan zonder kosten.
nu ben je haast verplicht dan het product maar te houden wil je geen dief van je eigen portemonnee zijn.

Minpunten

• de retourservice
  • kleine producten verpakt als een groot pakket
  • producten (onder de € 7) stuur je dus niet retour

Sw333t 21-11-2016

Fijne website, vlotte levering.

Ik wist wat ik zocht (een Intel Nuc) en kreeg dit via de site ook snel gevonden.
Bestellen ging makkelijk en werd goed op de hoogte gehouden over de status.

Product werd de volgende dag al geleverd en zat goed verpakt. Met de klantenservice geen ervaring mee (niet met deze order, met andere orders uitstekende ervaringen mee).

Pluspunten

• Goed werkende website
  • Goed verpakt

Iclamer 19-11-2016

Aftersales

Over het algemeen ben ik altijd wel tevreden geweest over Alternate.nl, maar deze ging het helaas toch mis met de aftersales. Het bovenstaande product besteld op 25-05-2016, maar pas ontvangen op 26-10-2016(aangenomen door m'n buurman wegens vakantie). Hier heb ik niet zo'n probleem van gemaakt dat de levertijd belachelijk lang was, ik wilde immers perse dit product. Wat mij wel tegenvalt is omdat mijn buurman het pakket heeft aangenomen ik buiten de wettelijk afkoelperiode val en het product niet meer kan retourneren. Maar voor een product waar ik eigenlijk niet meer op zat te wachten/vergeten was, ik voor een aantal weken op vakantie was en dat het bijna een half jaar na datum aankomt, mag je in mijn mening wel iets coulanter zijn als je klant aangeeft hoe de vork in de steel zit. Hiermee spoel ik 50 euro door de plee en zijn zij een klant kwijt. Want ik snap best dat ik mijn geld niet meer terug kan krijgen, maar laat het omruilen geschieden met een tegoedbon of iets dergelijks. Zo besteed ik het beoogde bedrag nog bij Alternate.nl en ben ik blij dat ik in ieder geval niet helemaal mijn geld kwijt ben.

Gappie 17-11-2016

Super tevreden!

Goede productomschrijving, goede prijs en snelle levering. Duidelijk, snel en betrouwbaar! Een 10 voor Alternate!

Pluspunten

• Betrouwbare productomschrijving
  • Snelle levering
  • Goede prijzen

Menno 15-11-2016

Slechte garantie service

Ik heb een half jaar geleden een PC aangeschaft via Alternate. Sinds een paar maanden begon de aan/uit knop gebreken te vertonen en momenteel krijg ik met moeite mijn PC nog aan. Uiteraard heb ik nog garantie maar ik moet hiervoor de PC weer opsturen en gemiddeld duurt het 3 tot 4 weken voordat ik deze weer terug heb. Ik kan echter niet eens een week zonder mijn computer met name omdat ik er een gedeelte van mijn inkomen mee verdien.

Ik heb daarom een aantal voorstellen gedaan.

[*]De PC persoonlijk langs te brengen in Ridderkerk, het overzetten van de hardware in een nieuwe kast kan ik als hardware leek binnen een half uur dus een expert bij Alternate zou dit sneller moeten kunnen.
[*]De defecte behuizing leeg opsturen en mijn hardware tijdelijk in een andere behuizing zetten zodat ik gebruik kan maken van mijn PC.
[*]Zelf dezelfde behuizing kopen en inbouwen, Alternate kan dan het bonnetje vergoeden. Ik zou bijvoorbeeld een video kunnen maken als bewijs van het defect.

In alle 3 gevallen lijkt mij dit gunstiger voor beide partijen, echter staat Alternate erop dat ik de volledige kast retour stuur. Ik had aangegeven dat dit geen optie was. Wellicht handelt Alternate binnen de regels maar ik noem dit geen service. Wees dus bewust dat bij een defect U een maand of misschien wel langer zonder PC zit als U gebruik wilt maken van de garantie.

Minpunten

• 3 tot 4 weken zonder PC
  • Verpakking voor verzending op eigen kosten
  • Verzekering voor verzending op eigen kosten

Arjen 10-11-2016

Slechte service en onbetrouwbaar bedrijf

Voor service moet je niet bij Alternate zijn. Ik kwam er naar een paar weken met een andere lichtinval achter dat er wat krassen op mijn nieuwe laptop zaten. Gemaild met Alternate en ze wijten het aan het feit dat het aan mijn laptoptas zou liggen. Aangegeven dat dit onmogelijk is, aangezien mijn oude laptop jaren in en uit deze laptoptas is geschoven en geen enkele kras heeft. Zoals op verschillende websites al te lezen is, is de service waardeloos. Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat ze mij een beschadigde laptop hebben geleverd. De laptop was ook nog eens 20 euro goedkoper dan de dag erna zonder dat er sprake was van een actie. Dus nog meer de indruk dat Alternate mij een beschadigde laptop heeft verkocht. Dus wees gewaarschuwd als je iets bij Alternate wilt kopen. Wellicht leveren ze jou ook een beschadigd product.

Minpunten

• Waardeloze klantenservice
  • Onbetrouwbaar

Thomas 03-11-2016

Slechtste webshop ooit!

Waardeloos! Ik had een Laptop besteld voor duizend euro. Waar ik vervolgens ook nog eens verzend kosten over moest betalen. Ik heb deze laptop kapot aangeleverd gekregen. Vervolgens geretourneerd waarop zij beweerden dat ik deze laptop zelf had beschadigt en ik ben hem 5 weken kwijt. Ofterwijl, ik ben 1000 lichter en ik heb 1 dag een kapotte laptop in huis gehad en zit bijna 5 weken zonder laptop! Ook was de klachten behandeling verschikkelijk. De mensen aan de telefoon waren niet helpvol. E-Mails werden belachelijk laat beantwoord, en de garantie procedure duurt veelste lang!

Minpunten

• KlantenService is abseurd slecht
  • Kapotte producten aangeleverd
  • Kapot aangeleverde producten niet vervangen
  • Betalen voor verzending ongeacht bedrag
  • Geen enkel pluspunt. Kutsite!

Thomas 02-11-2016

Slechtste webshop OOIT!

Waardeloos! Ik had een Laptop besteld voor DUIZEND euro. Waar ik vervolgens ook nog eens verzend kosten over moest betalen. Ik heb deze laptop KAPOT aangeleverd gekregen. Vervolgens geretourneerd waarop zij beweerden dat ik deze laptop zelf had beschadigt en ik ben hem 5 weken kwijt. Ofterwijl, ik ben 1000 lichter en ik heb 1 dag een kapotte laptop in huis gehad en zit bijna 5 weken zonder laptop!
Ook was de klachten behandeling verschikkelijk. De mensen aan de telefoon waren niet helpvol. E-Mails werden belachelijk laat beantwoord, en de garantie procedure duurt VEELSTE lang!

Minpunten

• KlantenService is abseurd slecht
  • Kapotte producten aangeleverd
  • Kapot aangeleverde producten niet vervangen
  • Betalen voor verzending ongeacht bedrag
  • Geen enkel pluspunt. Kutsite!

Jack 17-10-2016

Alternate

Een prima zaak met een hele deskundige en klantvriendelijke service, de bestellingen worden snel en keurig geleverd.

Jaap v.d. Winden 17-10-2016

Computerstore Alternate

Al klant sinds het eerste uur. Ruim assortiment, goede kwaliteit, snelle levering. Vroeger puur alleen voor de computer. Jammer dat dit niet meer zo is.

Pluspunten

• Ruim assortiment
  • Kwaliiteit
  • Goede prijs

Minpunten

• Niet alleen computer

Vincent 12-10-2016

Super service

Fantastische service, meerdere keren gebeld voor vragen en elke keren goed geholpen! Vragen vanuit bedrijf kwamen ook goed, wat fout bestelt werd meteen opgelost echt service! Bijna mijn hele pc bestelt daar voor een super goedkoop prijsje!

Pluspunten

• Goedkoop
  • Service
  • Vriendelijke
  • Bedrijfs vriendelijk
  • Duidelijke site

Johan 10-10-2016

Garantie

In july 2014 een Samsung LCD monitor gekocht, na 22 maanden werd de monitor aan 1 zijde zwart. Hierover contact opgenomen met Alternate en een foto toegezonden van het beeldscherm. We konden de monitor retour sturen voor insturen voor beoordeling door Samsung.
Netjes kregen we een verzend label toegestuurd en daarmee hebben we de monitor retour gestuurd, we waren echter 1 ding vergeten en dat was om de adapter mee te zenden. Na enige tijd hebben we de adapter nagestuurd.

Hierop kregen we de mededeling dat de monitor buiten de garantie viel omdat de adapter na de garantie periode was aangeleverd.
Toch raar dat als je de monitor binnen de garantie termijn inlevert er door het niet meeleveren van een adaptor de garantietermijn kan verlopen.

De service en de garantie van Alternate zijn hierdoor ver onder de maat. Product op tijd aangeleverd echter wordt er alles aangedaan om onder de garantie uit te komen.
Toch zeer triest

Minpunten

• garantie
  • service
  • kwaliteit

P.Beelen 22-09-2016

Goede duidelijke webshop, snelle levering.

Duidelijke webshop.

Laatste jaren meerdere pc hardware besteld, waaronder als laatste een videokaart.

Makkelijk gevonden, en ruime keuze in het assortiment. Voor 22u besteld, volgende dag rond 13u geleverd.
Super snelle levering.

Pluspunten

• Super snelle levering
  • Duidelijke website

Minpunten

• Online betaling storing

gerrit 10-09-2016

artikelen zien er mooi uit maar werkt vaak niet

een winkel met een heel slecht werkende klantendienst arrogante mensen geen verstand van zaken beloften die worden gedaan worden niet nagekomen zelfs als je een nieuwe computer koopt nieuw uit de doos die afgesloten is haal je uit de doos is kapot dan ga je terug krijg je geen nieuwe dan is hij gebruikt volgens hun.en dat niet een keer en vraag je om van te voren te testen dan zeggen ze ja en doen nee

Minpunten

• slechte klantenservice
  • arrogant personeel
  • beloven veel

3425873 30-08-2016

Levering correct maar retour geen mogelijkheid.

Had een bestelling geplaatst en deze tijdig en correct ontvangen. Toch besloten het retour te sturen, geen reactie gehad, alleen bevestiging van ontvangst.

Heb uiteindelijk telefonisch contact met Alternate opgenomen, ze wilde het artikel niet retour nemen omdat het in gebruik genomen was. Ook al was ik bereid te compenseren in verband met waardevermindering van het product.
Let op! Ze zijn wettelijk verplicht een dergelijk compromis te maken, tenzij anders vermeld in de algemene voorwaarden.

Pluspunten

• Snelle levering

Minpunten

• Regels niet nageleefd

SamsungFan123 11-05-2013

Heldere overzichtelijke website.
Als je langs wil gaan voor afhalen, grote parkeerplaats en ruime showroom.
Afhaalbalie heeft groot scherm waarop status van je artikelen te zien is en wachttijd bij mij (ca 10 keer afhalen) gem. 3 min.
Alle bestellingen aan huis afgeleverd waren prima verpakt en nooit beschadigd. (ca. 30 keer)
Aftersales (ik denk garantie) 1 keer gebruikt en moederbord werd direct vervangen (wachten duurde daar wel erg lang).

Jan1000 10-05-2013

Makkelijk om artikel te vinden en bestellen. Betaling met credit card mogelijk zonder extra kosten. Snelle levering.

Ben189 10-05-2013

Voor een scherpe prijs hebben we de Kärcher Window cleaer aan kunnen schaffen. betaling liep vlot. donderdagavond besteld en de volgende dag hadden we het artikel in huis. Sneller kan niet.
Het was keurig verpakt.

overwinteraar 07-05-2013

Snelle levering van bestelde harddisk, goed verpakt, werkt prima. Digitaal besteld en digitaal op de hoogte gehouden van de voortgang van de bestelling. Geen after sales nodig gehad.

Jeronimous84 06-05-2013

Bij een bestelling van +/- 1300 euro was grofweg de helft defect; uitvallende LED-verlichting in 26" monitor, videokaart met verspringend beeld, en LED's in systeemkast die het niet deden.

Na 6 maanden over en weer mailen met Alternate, de conclussie getrokken dat met Alternate de garantie niet valt af te handelen.

Zelf contact opgenomen met fabrikanten (muv led in coolers systeemkast). Na 15 (!!) maanden en met hulp van Club3D de videokaart kunnen ruilen.

Wat pareltjes die ik van de klantenservice te horen kreeg: "Ik zie niet waarom het kunnen spelen van spelletjes een noodzaak is" "Als u het verder met de fabrikant op wilt lossen is dat ook prima, maar dan hoeft u hier niet meer terug te komen, dan trekken wij onze handen er volledig vanaf"

Op mijn voorstel om de kaart voor een beter exemplaar om te ruilen met bijbetaling van het prijsverschil de reactie "Ja meneer, het is niet alsof u er even wat geld bij kunt leggen en wij u dan anders behandelen dan andere klanten". Dit is overigens uiteindelijk wel de manier geweest hoe het is afgehandeld.

En: "Ik kan u als advies voor een volgende PC meegeven die door ons te laten assembleren, dan krijgt u bij een defect wel direct een vervangende kaart mee". Mijn reactie daarop was dat ik mijzelf als advies heb gegeven nooit meer iets bij Alternate te kopen.

En tegen een andere klant, die daar voor de derde (!!!) keer in de garantieperiode met een defect moederbord stond: "Mocht het moederboard nu straks buiten de garantie stuk gaan, dan kunt u het ook gewoon 10 minuten in de oven doen, op 200 graden. Dan smelten de verbindingen weer aan elkaar!".

Ik bestel nooit meer bij Alternate.

RuuddeB 03-05-2013

Woensdag besteld , vrijdag in huis . Alles netjes verpakt. Goed advies op website tijdens bij elkaar zoeken losse componenten.

denden1988 29-04-2013

Alternate heeft levert een goede service en heeft een zeer snelle levering van producten. De manier waarop de bestelling verpakt is, is uitstekend.

jeffreybrust 27-04-2013

Na een snelle levering, uitgeprobeerd maar helaas was het apparaat niet geschikt voor mijn "Presonus mengtafel"
terug gestuurd en binnen 3 dagen had ik het bedrag weer terug zonder gezeur.

Alternate Geweldig

RHuisman 27-04-2013

Duidelijke website, snelle levering (klopte met de beloofde levertijd), heldere status informatie via de e-mail, dus helemaal blij.

coramarja 20-04-2013

Ik werd keurig op de hoogte gehouden van mijn bestelling, na een paar dagen had ik de bestelling in huis, was goed verpakt.
Ik ben een tevreden klant.