Alternate - Reviews & Ervaringen

Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over Alternate.

Alternate stelt zich voor

Alternate is van oudsher één van de grotere online leveranciers van computers, computercomponenten en multimediaproducten in Europa. In de loop van de jaren is het assortiment steeds verder uitgebreid met aanverwante producten als huishoudelektronica, gereedschappen en speelgoed. Tegenwoordig worden vanuit logistieke centra in Duitsland, Nederland en België alle landen in Europa beleverd, zowel rechtstreeks naar de eindgebruiker of als fulfilment partner voor andere verkopers. Alternate is daarmee één van de meest succesvolle e-commerce ondernemingen in haar branche.

Deze score is gebaseerd op 17 goedgekeurde reviews die geschreven zijn in het afgelopen jaar. In de gemiddelde beoordeling tellen oudere reviews minder zwaar mee dan de meest actuele reviews. Lees meer over deze berekening

2,8

Victor uniek 17-05-2011

Supersnelle levering, goed verpakt, zeeeeer scherpe prijs.

Macbeph 17-05-2011

Maandagmiddag een harddisk besteld via de site en betaald met Ideal. 's Avonds bevestigingsmail met Track and Trace en dinsdagmorgen per post in huis. Ruime keuze, scherpe prijzen en snelle levering. Wat wil je meer? Helemaal TOP!

jaap wierdsma 17-05-2011

al jaren bestellen wij onze computerspullen bij alternate.
Overzichtelijke webshop,zonodig zeer deskundig advies, na bestellen binnen 24 uur in huis.

Egbert 16-05-2011

Heb hier onlang een HDD gekocht, woensdagavond besteld en betaald met ideale en vrijdagmiddg netjes verpakt in huis. Gewoon zoals het hoort incl een track en trace code.

Paulvdz 16-05-2011

Mijn Logitech Harmony 555 begaf het binnen de garantie periode. Na opsturen kreeg ik binnen twee dagen een nieuw exemplaar (model 600) opgestuurd.
Eerste klasse service dus.

Dunbar 15-05-2011

De Website is in eerste instantie een beetje onoverzichtelijk maar dit went snel. De "pc-builder" functionaliteit is een geweldige tool, echt onderscheidend ten opzichte van de concurentie. Het check-out proces zou soepeler kunnen maar vond het niet vervelend. De snelheid van levering is zeer goed en ik was totaal verrast toen de levering binnen kwam (bijna een week eerder dan verwacht). De klanten service is vriendelijk en behulpzaam eb de prijzen zijn concurerent. Al met al ben ik zeer tevreden en kan Alternate zeker aanraden.

pcstork 14-05-2011

eerste router na enekel weken kunnen installeren bleek defect, terug gestuurd de zelfde week vervangen voor een ander.

dennis overbeeke 12-05-2011

geweldige service en ontzettend snelle levering, 6 mei besteld en 11 mei in huis

Patrick-assen 11-05-2011

ongeveer anderhalf jaar geleden besteld via internet

uitstekende levering binnen 24 uur

helaas is het toetsenbord al binnen een jaar kapot gegaan en ben ermee terug gegaan.
nadat ik bij een van de mensen ben geholpen kreeg ik de keuze: wilt u uw geld terug of wilt u een ander toetsenbord.

zonder problemen werd het toetsenbord omgewisseld voor een nieuwe met opnieuw 2 jaar garantie erbij.

toppie alternate!

JanPieterman 21-02-2011

Op 17 juni 2008 heb ik bij Alternate onder andere de grafische kaart van XFX gekocht:

GF 9800GTX 740M 512MB DDR3 DUAL DVI TV P.

29 maanden later en de kaart blijkt niet goed meer te werken.
Foute (artefacten?) kleuren, blauwgekleurde stippellijnen bij het op nieuw installeren van W7, vastlopers bij spellen en de foutcode van Windows code 43 in apparaatbeheer.
Tevens de melding dat het apparaat is uitgeschakeld.
De kaart kan dus op wat basic beelden na niet werken.

Hierop schrijf ik Alternate een mail met het verzoek of zij iets voor mij kunnen betekenen aangezien de kaart enkele maanden na het verstrijken van de fabrieksgarantie het heeft begeven.
Sinds enkele jaren is het bij wet in Nederland geregeld dat een geleverd produkt langer dan de garantietermijn deugdelijk moet functioneren.
Er wordt uitgegaan van een redelijk te verwachten gebruiksduur van het artikel.
Een wasmachine van duizend euro met een fabrieksgarantie van 1 jaar heeft in nederland een verwachte levensduur van 5 tot 10 jaren.
Dus mag je van een deugdelijk apparaat niet verwachten dat deze het na 13 maanden begeeft.
De winkelier is bij wet verplicht een deugdelijk apparaat te leveren die het ook nog na de fabrieksgarantietermijn doet.

Ik ga uit van een redelijke termijn van 5 jaren voor een grafische kaart.
En vraag een voorstel tot redelijke tegemoetkoming.
Ik geef aan per email een bestelling te willen plaatsen:
1 Grafische kaart EVGA GeForce GTX460 (Retail, 2x DVI, Mini-HDMI, SLI) Art.-Nr.: JBXZF1 prijs: 142,90
1 Harde schijf Western Digital WD20EARS (Bulk, Caviar Green, Advanced Format) Art.-Nr.: AFBW14 prijs: 84,90
Met in reserve nog een Canonprinter van tegen de 100 euro.

REAKTIE VAN ALTERNATE:
"In de Nederlandse wet staat niet aangegeven hoelang u mag verwachten dat uw videokaart mee zal gaan.
U hebt op dit product een standaard garantietermijn van 24 maanden. Hiermee bent u akkoord gegaan middels een koopovereenkomst.
Wij zijn van mening dat na een periode van 29 maanden het niet redelijk is om te verwachten dat uw product kosteloos wordt hersteld of wordt vervangen. Uw product is reeds 5 maanden buiten garantie."

Na meerdere e-mailuitwisselingen kwam Alternate met de GEWELDIGE AANBIEDING wel 5 EURO korting te geven op aanschaf van een nieuwe grafische kaart en 10 euro op de Harde schijf!
Ik ben onder de indruk. DUS NIET.

Roeli 2011 03-02-2011

Zeer goed telefonisch advies, alles stond zoals afgeproken klaar wat een ouderwetse service.

Elvin Blindeling 27-11-2011

Mee eens met de punt.
Voor mijn is Alternate de best.

Chris2006_nl 29-11-2010

Veel producten reeds besteld bij Alternate (20+). Eigenlijk alleen maar goede ervaringen. Een verbeterng die ik kan bedenken: via de site inzicht in mijn lopende en gedane bestellingen. Dat gaat nu wel ok met email voorlopende bestellingen, maar kan nog beter.

Flyguy 05-11-2010

Zoeken op de website en bestellen gaat gemakkelijk en snel.
Direct een bevestigingsmail met betalingsgegevens.
Jammer genoeg daarna geen bericht dat er daadwerkelijk betaald is. Heb na een dag maar even gebeld of alles goed ontvangen was.
Levering na 2 dagen. Dat is wel snel.
Alleen waarom twee kleine dingen in zo'n grote doos geleverd moeten worden is mij een raadsel?!

jlcreview 08-09-2010

Website zeer uitgebreid, waardoor artikelen niet altijd even gemakkelijk te vinden. Goede digitale ondersteuning in de vorm van een pc-wijzer.
Bestelling geplaatst voor PC. Driemaal gebeld voor 1) algemene vraag, 2) technische vraag en 3) nabestelling. Alledrie de keren telefonisch snel bereikbaar en steeds een vriendelijk en goed antwoord op de vraag. Bij vraag 2 werd het even nagevraagd bij een collega en bij de nabestelling werd geholpen om het extra artikel alsnog op te nemen in de oorspronkelijke bestelling. Wanneer de levering net zo goed is, dan ben ik zeer tevreden.

pekanoot 29-06-2010

Ook nu weer een perfecte levering na een bestelling en snel (1 dag). Al vaker besteld en ook wel eens een mankement gehad kon zo geruild worden.

pjjbakker 20-05-2010

4,5
Ik heb op 22 april een nieuwe pc met monitor gekocht bij alternate. Toen ik bij de verkoper informeerde of mijn oude monitor met VGA aansluiting op de nieuwe pc aangesloten kon worden was het antwoordt nee, omdat de nieuwe pc alleen maar dvi aansluitingen heeft. Ook informeerde ik of mijn originele Windows 7 die ik thuis heb, op de nieuwe pc geïnstalleerd kon worden. Dat kon volgens de verkoper ook niet, omdat die maar slechts één keer op een pc geïnstalleerd kan worden. Dus moest ik een nieuwe monitor en een pc met Windows 7. Thuis gekomen met de spullen begon ik met blijdschap de pc uit te pakken. Het eerste wat ik tegen kwam was een verloop stekker van vga naar dvi, dus mijn oude monitor kon gewoon aangesloten worden op de nieuwe pc. Ik dacht ach laat zitten, een nieuwe is ook weer eens leuk. Dus ik heb de nieuwe monitor uitgepakt en op mijn bureau geplaatst. Daar viel mij meteen op, van dat de monitor wel klein was van formaat. Dus erover na gedacht en de volgende dag alternate gebeld, of ik hem mocht ruilen tegen een grotere monitor. Dat mocht. Dus de nieuwe monitor weer ingepakt en terug naar alternate. Daar werden op de service afdeling twee krasjes ontdekt. Één aan de rand van de monitor en één op het voetje. Ik was mij eigen van geen kwaad bewust, ik draag namelijk geen ringen of andere sieraden. En was dus stom verbaasd hoe die krasjes daar op kwamen. Dus afijn ik mocht hem niet ruilen. Ook de chef die ik erbij liet halen weigerde om de monitor terug te nemen. Die kon immers niet meer verkocht worden aan een volgende klant. Daardoor kon ik nog maar één ding doen, dat was vertrekken met de kleine monitor. Wat mij verbijsterde was dat zo’n grote zaak je zo in de kou laat staan. En een monitor heeft verkocht wat niet nodig bleek te zijn ivm de verloop stekker. Ook ben ik erachter gekomen dat Windows 7 zonder enig probleem op een andere pc geïnstalleerd en geactiveerd kan worden zonder enig probleem. Ik heb ook nog mijn mening gemaild naar alternate, maar ook dat mocht niet baten. Ik vind het dus een oplichters zaak met een service van 0,0. Iets kopen daar is voor mij nog het laatste wat ik zal doen.

Ruben33 19-05-2010

Goede prijs en zeer snelle levering, binnen 24 uur. Schadevrij geleverd en kon zo starten met installeren. Zat een kortingsbon bij voor Movie Park Duitsland en een folder. De website is niet bijzonder, ik hou van duidelijke selectiemogelijkheden. Ik ben er via kieskeurig.nl terechtgekomen.

pjjbakker 10-05-2010

4,5

aukea 24-04-2010

de beste winkel wat betreft online aankopen op computergebied. Snelle en eerlijke informatie op producten.

woesel 22-04-2010

een super webshop als iets op vooraad is vandaag bestellen morgen in huis

alternate 21-04-2010

Wij hebben een keer een computer gekocht met de verkeerde instellingen voor ons en dat werd zonder meer door de tech,dienst goed verholpen en daarna zijn wij altijd klant gebleven en hebben altijd losse componenten gekocht en dat werd aan de balie goed geadviseerd dat wel en dat niet

johnengloria 20-04-2010

geweldige site mooie winkel vriendelijk en kundig personeel!!!!!!!

pyro 20-04-2010

super snelle levering, zondag besteld en dinsdag in huis

garantie ook altijd goed afgehandeld en informatie op website ook erg handig

bestel hier paar x per jaar me onderdelen voor upgrades en fixes

Faldini 14-04-2010

Was al een tijdje van plan om zelf een computer te bouwen.

Nau bij Alternate is dat super makkelijk je ziet presies wat je nodig hebt of nog mist voor een complete pc.

Heb nu al een paar dingen gekocht bij Alternate en het was binne 1/2dagen in huis wat wil je nog meer.

Ik blijf lekker plakken bij deze zaak ben stik tevreden.

downloader91 13-04-2010

goed en snel ook de spullen die kapot zijn gegaan tijdens de garantie worden zonder gezeur terug genomen en je krijgt gewoon een nieuwe.

donjopi 07-04-2010

had een laptop gewonnen via een fotowedstrijd van martinair. Na bericht hiervan is de latop binenn een week opgestruud door alternate. Klasse!

martxxxx 05-04-2010

5,8
Ik kocht bij alternate een mx revolution muis van logitech, die niet goed oplaadde.
Ik stuurde hem terug naar alternate en die kwamen tot de verbazende conclusie dat hij het prima deed.
Dat krijg je als je de klacht niet leest.
Hij deed het ook prima....als je hem opgeladen kreeg.
Niemand die daar op het lumineuze idee kwam om hem dan eerst eens leeg te maken en dan op te laden.
Vervolgens verwachtten ze dat ik onderzoekskosten ging betalen.
Niet dus....ik heb logitech gebeld en die zeggen dat ze daar niet zo moeilijk over moeten doen omdat ze hem gewoon terug kunnen sturen naar logitech en mij een nieuwe kunnen geven.
Dat verrrekten ze.
Logitech daarentegen stuurde mij dus probleemloos een nieuwe muis, nadat ik ze weer gebeld had over de idiote reaktie van alternate.
En een paar dagen later, nadat logitech kennelijk contact had opgenomen met alternate kreeg een een telefoontje van hun klanten"service", dat ze betreurden dat het allemaal niet goed verlopen was.
Dat hadden ze eerst moeten bedenken, en niet na een telefoontje van logitech.

ruuddekok 04-04-2010

persoonlijk vindt ik het wel snel gaan bij alternate met bestellen en ook alles binnen krijgen.
Maar als er BVB een product ineens niet op voorraad leverbaar is nadat ik het al in mijn winkelwagen heb, laten ze dat nooit weten.
ik heb al een aantal keer gehad dat ik na 1,5 week bel naar alternate bel om te vragen waarom het zolang duurt.
en dan vertellen ze mij dat er een product niet op voorraad is, en dat ze ook niet weten wanneer die wel weer op voorraad is.
Maar dan vertellen ze ook dat ze dat normaal gesproken laten weten... maar dat heb ik nooit meegemaakt, ik moet altijd zelf bellen en maar afspraken maken wat er dan moet gebeuren.

beetje jammer.

eboy07 04-04-2010

Ik vind het een overzichtelijke site

dave4you 03-04-2010

Ik ga het altijd zelf ophalen omdat ik het ook leuk vind om even in de winkel rond te lopen. Online bestellen en de dingen klaar laten leggen werkt perfect!

vinnyw 02-04-2010

Alles is perfect, alleen de service is ontzettend waardeloos. Echt verschrikkelijk! Je kunt echt boos worden. Ik kocht een geheugen voor mijn pc en achteraf bleef 't dat ik iets meer wil. De verpakking nog eens niet geopend en bij de servicebalie moest bijna 1,5 uur wachten totdat ik geholpen werd. Het gaat puur om een omruil voor iets meer geheugen en waarom moet de klant zolang wachten? Dit is absoluut geen service!!!

seomleppa 30-03-2010

Zeer ruime keuze, snelle levering, perfecte service

Huug123 27-03-2010

TOPWINKEL !!
vele bestellingen gehad zonder problemen.
bij 1 wel de after sales aan moeten vragen maar dat kan natuurlijk niet anders als dat dat een keer gebeurd. wel top afgehandeld !

rvuurens1977 27-03-2010

Alternate is gewoon super, niet altijd even goedkoop, maar de service die ze leveren in combinatie met TNT post is geweldig. Hier kunnen andere (internet) winkels nog een voorbeeld aan nemen.
Blijf er zeker nog jaren spullen bestellen.

jadentoom 24-03-2010

een super winkel

JurgenM 23-03-2010

Goed.... !!

Aadlightning2 23-03-2010

hebben verstand van de producten die zij verkopen.
prijs is ook gunstig

jordydejong 23-03-2010

altijd een goed en overzichtelijk aanbod met vooraard systeem.

als ze iets verkeerd leveren word het zo omgerolen geen probleem.

vriendlijk personeel.

als er niets niet geleverd kan worden laten ze je zit gelijk weten.

screening 13-03-2010

Hele fijne zaak, ook voor afhaal.
Keurig personeel die op een heel goede wijze de klant te woord staan.

MarcGM 04-03-2010

6,5
Ik heb een printer bij Alternate besteld. De printer stond op de site als op voorraad. Maar op de orderbevestiging bleek dat deze toch niet op voorraad bleek te zijn en er een levertijd op bleek te zitten.
Aangezien mijn oude printer stuk was en er facturen de deur uit moeten, was er haast bij. Gelukkig werd ik vriendelijk te woord gestaan en kon ik het zonder problemen annuleren, nu nog even afwachten op mijn geld. Mijn conclusie is in het vervolg niet klakkeloos bestellen maar toch even bellen of het echt op voorraad is, want de website voorraad loopt achter met de echte voorraad.

SpirosCorfu 24-02-2010

Laptop online gekocht van HP. Betaling pe PayPal lekker makkelijk, levering binnen twee werkdagen dus was ook oke.

Kevinwaal 23-02-2010

Duidelijke website met vaak hele goede aanbiedingen. Laatst heb ik nog een PC besteld bij Alternate en ik ben nog steeds zeer tevreden met deze aankoop: de PC werkt uitstekend en de levering verloopt lekker snel

Roubos1974 23-02-2010

gewoon prima

KegelJan 23-02-2010

Fijne winkel snel geholpen online grote keuze.

micheldeboer1979 23-02-2010

PC zelf samengesteld via de PC builder tool. Snel en eenvoudig. Asus moederbord defect, teruggestuurd en binnen 3 dagen nieuw moederbord in huis. PC werkt perfect.

Michaelangelo 22-02-2010

Twee digitale camera's gekocht. Deze waren elders niet op voorraad. Online betaald met Ideal en twee dagen later in huis. Netjes verpakt.

Carolinemenem 22-02-2010

Vorige maand een netbook gekocht bij Alternate. Snel geleverd en bestellen ging makkelijk echter werkte het netbook niet helemaal goed. Leek een probleem met de harde schijf. Klantenservice gebeld en kon het product komen omruilen. Ging snel en zonder problemen

RoderickHocht 22-02-2010

Prettige winkel, overzichtelijke site en veel op voorraad. Order online geplaatst en de volgende dag werd het goed verpakt afgeleverd.

P. uit Bovenkarspel 31-01-2010

3,8
Website is wel overzichtelijk, maar sommige specificaties zijn mooier gemaakt dan dat ze daadwerkelijk zijn.

Bereikbaarheid, lange wachtijd per telefoon.

Bestelling en levering is goed.

Aftersales
product retour gestuurd, geld werd netjes teruggestort, alleen te weinig! Meerdere malen gebeld, en waren het er mee eens dat er iets fout was gegaan. Er werd beloofd om het resterende bedrag over te maken.
Nu 2 maanden en een aantal telefoontjes later, nog steeds het geld niet binnen.

Wij hebben vaak wat besteld bij Alternate, maar voor mij was dit toch de laatse keer!

Bjorn86 27-01-2010

7,3
Mijn ervaring met alternate is gedurende je er vaker komt erg naar beneden gedaalt.

Ik heb 5x door fouten van de website of medewerkers terug gemoeten.

Het laatste was helemaal te schande voor woorden.
Ik had een tv kaart op laten halen.
Maar helaas was het al zo dat het doosje niet geseald was en de cd-rom zat er ook niet bij.
Ondanks dat heb ik hem toch geprobeerd, maar helaas werkte niet.
Terug bij alternate bleek het dus dat de tv-kaart al eerder was terug gebracht omdat die defect was en op een of andere reden toch terug in de verkoop gegaan.

Als je daar koopt. Let erg goed op wat je krijgt en in welke staat het is.
Ik koop er niet meer. (helaas want ze hebben veel)