Alternate - Reviews & Ervaringen

Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over Alternate.

Alternate stelt zich voor

Alternate is van oudsher één van de grotere online leveranciers van computers, computercomponenten en multimediaproducten in Europa. In de loop van de jaren is het assortiment steeds verder uitgebreid met aanverwante producten als huishoudelektronica, gereedschappen en speelgoed. Tegenwoordig worden vanuit logistieke centra in Duitsland, Nederland en België alle landen in Europa beleverd, zowel rechtstreeks naar de eindgebruiker of als fulfilment partner voor andere verkopers. Alternate is daarmee één van de meest succesvolle e-commerce ondernemingen in haar branche.

Deze score is gebaseerd op 94 goedgekeurde reviews die geschreven zijn in het afgelopen jaar. In de gemiddelde beoordeling tellen oudere reviews minder zwaar mee dan de meest actuele reviews. Lees meer over deze berekening

8,2

Ed 03-03-2017

Erg behulpzaam!

Desondanks ik alleen maar langskwam om een UTP kabel te kopen, was de jongeman achter de balie meer dan behulpzaam toen ik om wat PC gerelateerde zaken vroeg. Uiteindelijk heel wat wijzer de winkel uitgelopen.

Justin 03-03-2017

Goeie service en producten!

Het is een super goed bedrijf! Meerdere producten gekocht, en meteen de volgende dag in huis! Heb heb 1 product problemen gehad, dit product bevatte coil whine, nadat ik de klantenservice gebeld had werd er meteen een nieuwe opgestuurd!

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Retourproces
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

RJ89 03-03-2017

Top service

Ik vind alternate een van de beste schops van NL.
Het leveren van producten is lekker snel en betrouwbaar. En als je vragen hebt over je bestelling dan krijg je snel een antwoord terug over de status van je bestelling. Ik vind dat alternate best goede prijzen voor hun prodcucten in vergelijking met de concurrentie.

Pluspunten

• Levertijd
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Ryan 02-03-2017

goede service

vaak online besteld en zowel in de winkel geweest ter reparatie van het systeem,
verder prima afgehandeld zowel als online bestellen als op locatie.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Discodave1990 01-03-2017

De beste online store

De afgelopen maanden heb ik langzaam aan mijn PC en randapparatuur vernieuwd. Via websites als Tweakers.nl en Hardware.info kwam ik al snel op Alternate.nl terecht. De website is prettig omdat de prijzen goed zijn, het filteren werkt en er al vaak tal van gebruikersreviews te lezen zijn.

De aard of grootte van het product maakt niet uit, tot nu toe is alles binnen de aangegeven levertijd van 1 dag geleverd in keurige verpakkingen met anti-stoot materiaal.

Een super webshop die doet wat hij moet doen dus ik geef een 9. Waarom geen 10? Als je dan toch gebruikersreviews kan plaatsen, zou ik deze íets duidelijker of netter weergeven onder het product, maar dat is dan wel het enige.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Man Fung 01-03-2017

Beste winkel

Vind deze shop het beste aangezien je veel korting krijgt op gaming spullen of extra's en daarbij is de klanten service erg vriendelijk en snel geregeld. Had ook een vraag gesteld over hardware en ze belden mij gelijk op en ik was erg tevreden over hoe ze het onderhandelen.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Pascal den Haag 01-03-2017

Super service

De service van Alternate is super de prijzen vergeleken andere webwinkels zijn super scheelt vrijwel op alle producten een paar tientjes , De levering van de producten die ik heb besteld in de afgelopen jaren altijd op tijd geen schade. gewoon een super webwinkel..

Pluspunten

• Afleverservice
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Pieter Aarts 01-03-2017

Zeer goede service

je word zeer goed te woord gestaan en geholpen
zelden zo een goede service gekregen
ik bestel voortaan alles bij Alternate
ga zo door

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

adm 01-03-2017

Top service en levering.

Goedkoper artikel hier gevonden, besteld en betaald.
De volgende dag naar volle tevredenheid artikel ontvangen.
Dat is pas service.

Tom 28-02-2017

Goede service

Heb hier gisteren mijn samengestelde PC in onderdelen besteld. Alles was direct leverbaar stond er, dit was echter niet het geval na dat ik de onderdelen had besteld. Mijn processor koeler was namelijk niet op voorraad. Ik heb meteen contact opgenomen met de klantenservice en werd hier vriendelijk geholpen. Samen met de medewerker heb ik gekeken voor een nieuwe koeler en hij heeft de bestelling meteen aangepast, zodat mijn bestelling alsnog vandaag verzonden kan worden! Top service!

Kees 23-02-2017

Goede kwaliteit. Goed verpakt om schade te voorkomen.

Goede kwaliteit. Goed verpakt om schade te voorkomen.
Ben zeer tevreden over de bestellingen nu en in het verleden.

Pluspunten

• Retourproces
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

J. Simon 21-02-2017

Levering Alternate

Voor de eerste keer grotere bestelling geplaatst. In het begin even wennen hoe juiste producten te vinden. Afhandeling en snelheid van levering is super en correct. Complimenten.

daviddutch 13-02-2017

Service "helaas wij kunnen niks doen", geen oplossing bieden

Moederbord gekocht, blijkt oude bios (3maanden oud) welke processor niet ondersteund, dan krijg je als mededeling wij leveren met oude bios want zo krijgen wij ze en wij kunnen deze niet updaten omdat ze dan niet als nieuw verkocht kunnen worden. hopend u voldoende te hebben geïnformeerd. Met andere worden helaas pindakaas en zoek het verder maar uit. Totaal geen oplossing aandragen zoals meneer vervelend, als u even langs komt updaten wij het voor u.!!!

Als je dan ervaring en review op hun site schrijft wordt hij weer weggehaald , dus ja dan maar op alle andere plekken.

Dit was dus echt wel de laatste keer dat ik hier besteld heb. Service level is onder het vriespunt.

----------- (fabrikant Asrock heeft wel super geholpen met super service om het bios op goede niveau te krijgen, dus service bestaat wel, alleen niet bij de winkel waar je het koopt)

Pluspunten

• -

Minpunten

• Retourproces
  • Klantenservice

Leo 13-02-2017

MSI Videokaart - Armor RX 480

Geeft uitstekende beelden is heel snel en heel stil. Ik heb deze kaart aangeschaft om ook 4K video's, die ik zelf maak, ook te kunnen bewerken. Met de vorige kaart gebeurde het nogal eens dat de beelden "Frooze" (bevroren). Toen ik Alternate belde voor ondersteuning bij het maken van een keuze werd ik zeer accuraat te woord gestaan en werden de goede vragen gesteld. Uiteindelijk tot de keuze gekomen van de MSI videokaart de RX 480 Armor. Blijkt voor mij een prima advies en keuze.

Pluspunten

• Retourproces
  • Vakkundigheid personeel

Minpunten

• -

Ce vG 09-02-2017

Verschrikkelijke service

Snelle levering, veel betaalopties en een ruim aanbod brachten wel enig vertrouwen. Totdat ik met de klantenservice in contact kwam. Voor een kabeltje dat miste bij de voeding, werd eerst het verkeerde kabeltje opgestuurd. Ik kan hier nog wel op inkomen vanwege mijn gebrek aan kennis, waardoor er miscommunicatie zou kunnen zijn voorgekomen.
Echter wilde men vervolgens niet geloven wat er aan de hand was, moest de hele voeding eruit, zodat hun konden kijken wat er moest gebeuren. Echter was er al drie keer uitgelegd door mijn vriend ( die wel ict kennis heeft ) wat er aan de hand was.
Heb een mailtje verstuurd met foto's en bewijs dat het kabeltje er wel degelijk bij hoort te zitten, en kreeg een kort en onpersoonlijk antwoord terug. We zijn nu 6 dagen later, en nog steeds geen kabel, of een excuus.

Klantenbinding of vriendelijkheid hebben ze overduidelijk nog nooit van gehoord bij dit bedrijf.

Pluspunten

• -

Minpunten

• Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice

Danny 08-02-2017

Prima en snelle service!

Alternate bied vrijwel alles en de service is prima!
Verzending en duur reeds voldaan en houden zich prima aan de afspraak.
Bij Alternate kan je met een gerust hart een bestelling plaatsen want 9 van de 10 keer....volgende dag in huis en stevig met zorg ingepakt!

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Ricardo 06-02-2017

Altijd prima

Ik bestel al een jaar of 10 met enige regelmaat bij Alternate en ik heb nooit problemen ondervonden. Het is een keer voorgekomen dat ik een moederbord besteld had waarbij ik bij het plaatsen van de CPU, de socket pins per ongeluk verbogen had. Het moederbord kon ik probleemloos ter reparatie terugsturen en kreeg hem +- 1 week later werkend weer terug. Ik ben een tijdje in Duitsland woonachtig geweest, maar Alternate DE accepteerde mijn PayPal en mijn Creditcard betaling niet. Alternate NL dacht prima mee en ik heb mijn bestelling bij hun kunnen plaatsen waarna het netjes in Duitsland werd afgeleverd. Kortom: ik ben tot nu toe altijd zeer tevreden geweest.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

P.Rill. 27-01-2017

Snelle leverig zeer correckt.

Dat had ik reeds gemeld dat kan gewoon niet beter je heb het inderdaad vandaag besteld morgen in huis ik niet duidelijker wezen!

UndutcHes 25-01-2017

Service klachten?

Een tijdje geleden heb ik een beeldscherm gekocht. Dat zou je nooit denken, maar raad is wat: dat ding was hartstikke defect! Toen heb ik hem terug ingepakt en gelijk geretourneerd. Omdat de klantenservice het zeer goed deed, heb ik vlot een telefoontje gekregen. De boodschap was: "U hebt het zonder externe extra doos opgestuurd, waardoor de verpakking niet als nieuw uit zag. Bovendien zijn er sporen van gebruik gevonden, waardoor het niet opnieuw verkocht kan worden. U krijgt hem dus weer opgestuurd en u mag hem dan houden". Wat zou u dan denken in zo'n geval? Ik zou zeggen: hoe kom ik achter of het beeldscherm het doet, als ik het niet gebruik? Gelukkig ben ik verder juridisch onderbouwd. Ik heb toen direct een boze juridische brief gestuurd en het termijn gegeven om mijn geld terug te storten. Uiteraard hebben ze hierna binnen de gestelde termijn mijn geld teruggestort, maar ik was als klant geblokkeerd ))) Dat laatste was uitermate onnodig, want ik ga zelf nooit wat kopen bij dit bedrijf. Normaliter biedt het bedrijf het excuus voor het ongemak aan of zelfs een compensatie en dan ga je ermee verder zaken doen, alsof er niets aan de hand was. Integendeel, ze hebben mij in geval de schuld gegeven voor het defecte product en mij geblokkeerd.

Pluspunten

• artikel was wel geleverd
  • klantenservice is wel aanwezig

Minpunten

• artikel was defect
  • klantenservice is niet klant-, maar winstgericht

Herman Nijhuis 22-01-2017

Goed winkeltje hóór!

Goede site, snelle levering en goed produkt, dus álles wat een klant wenst. Én toch óók belangrijk.....prima prijsstelling.

Pluspunten

• Snelle levering
  • Goed produkt

Wil Duis 28-12-2016

Geen alternatief voor alternate

Helaas geef ik nooit een 10 als score omdat het altijd beter kan.
Ik bouw al jarenlang mijn eigen PC's met de PC Builder van Alternate. Dit was de 5e.
PC Builder is en blijft een geweldige service.
Alleen jammer dat deze service nu wat minder prominent zichtbaar is op de website.
Je moet echt een beetje zoeken, maar hij is er nog steeds.
Wellicht ook een beetje de tijdgeest, vanwege de opkomst van laptops en tablets, snap ik allemaal.
Maar voor degenen, met een beetje PC achtergrond, die echt hun eigen "Personal Computer" willen bouwen is er "No Alternative For Alternate".
Dat is mijn mening al jarenlang, en zojuist ook weer bevestigd.
En over de service hoeven we het eigenlijk niet eens te hebben, want die is al jarenlang tegen de perfectie aan.

Wil Duis

Pluspunten

• PC Builder service
  • Service
  • Levering

Minpunten

• Zichtbaarheid van PC Builder service

René 11-12-2016

Zeer slechte service bij alternate

Ik heb mijn laptop 3 keer moeten opsturen omdat hij telkens met het zelfde probleem had (hij starten niet op) wat niet werd opgelost. Hierdoor heb ik de laptop 3 maanden moeten missen. Na reparatie zou je verwachten dat je hem terug krijgt zoals ingeleverd. Maar nee hoor. Bij mij stond er Windows 10 op maar bij terug komst na de derde keer in eens Windows 8. Om alles weer te laten werken 3 keer kosten moeten maken. Maar ook hier geven ze niet thuis. Moet maar een back-up maken. Maar als je computer niet meer werkt kun je geen back-up maken. Ook late reactie op klachten en reparaties duren erg lang bijna zeker een maand. Alternatief product krijg je niet. Ook de garantiecertificaten die ze verkopen stellen niks voor. Heb je helemaal niks aan, pure oplichting.

Pluspunten

• geen

Minpunten

• Slechte service
  • Geen compensatie bij extra kosten
  • Geen vervangend product ook niet na 3 keer
  • Garantiecertificaten stellen niks voor

J.Klaassens 09-12-2016

koffie kopjes

perfect en supersnel geleverd en een prima product. de onderlinge communicatie die ik heb gehad met het bedrijf was uitstekend.

Pluspunten

• snel
  • website overzichtig
  • prima kwaliteit

Minpunten

• geen

Minne de Jong 28-11-2016

Minne de Jong

Leveringen op tijd en bij vragen krijg je duidelijke antwoorden.
Goede en duidelijke website zodat je snel kan vinden wat je zoekt.

Pluspunten

• Goede website
  • snelle levering
  • goede garantie

Minpunten

• GEEN

linsi 22-11-2016

Prima webshop

Ik vind het een prima shop. Goede ervaringen mee. Alles staat duidelijk op de website en zelfs een verwijzing naar de outlet ( indien het product aanwezig is) Omschrijving van het de producten is ook goed. Hiervoor gekozen omdat ze mijns inziens een goede naam hebben en ook niet duur zijn.
Levering ook op tijd, precies volgens afspraak.

Pluspunten

• snelle levering
  • overzichtelijke site
  • niet duur

Minpunten

• geen