Alternate - Reviews & Ervaringen

Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over Alternate.

Alternate stelt zich voor

Alternate is van oudsher één van de grotere online leveranciers van computers, computercomponenten en multimediaproducten in Europa. In de loop van de jaren is het assortiment steeds verder uitgebreid met aanverwante producten als huishoudelektronica, gereedschappen en speelgoed. Tegenwoordig worden vanuit logistieke centra in Duitsland, Nederland en België alle landen in Europa beleverd, zowel rechtstreeks naar de eindgebruiker of als fulfilment partner voor andere verkopers. Alternate is daarmee één van de meest succesvolle e-commerce ondernemingen in haar branche.

Deze score is gebaseerd op 94 goedgekeurde reviews die geschreven zijn in het afgelopen jaar. In de gemiddelde beoordeling tellen oudere reviews minder zwaar mee dan de meest actuele reviews. Lees meer over deze berekening

8,3

Ray 08-03-2017

Alternate beste webwinkel by far

Of je nu online of in de winkel zelf je aankoop doet, altijd super geregeld. Breed assortiment met duidelijke omschrijvingen en uitgebreide specificaties. Geweldige en snelle service!!!

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Jan 08-03-2017

Snele en nette levering

Produkten worden meestal de volgende dag geleverd. Het verzendproces is goed te volgen op de site. Produkten worden goed verpakt. Kortom een zeer betrouwbare leverancier en tegen een uiterst scherpe prijs. Een voorbeeld waar veel concurrenten wat van kunnen leren.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Martijn 08-03-2017

alles goed

prima webshop, alles wat ik van de site wou kan gemakkelijk. Ik koos voor de winkel omdat hij de goedkoopste prijs had voor o.a. een cpu cooler. Hij werd de volgende dag op tijd geleverd, dus alles zoals beloofd.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

david ped 08-03-2017

Veel variatie

Goede service, ze zijn altijd op tijd met leveren. Veel variatie om te kiezen en ze hebben bijna altijd wat je nodig hebt.

Pluspunten

• Levertijd
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Dick van Delft 08-03-2017

Goeie service

Er is niks mis met de service van Alternate.
Ze leveren wanneer er wordt gezegd dat ze leveren.
Keuze is reuze!! en iedere week nieuwe en relevante aanbiedingen.

Pluspunten

• Levertijd
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Wouter 08-03-2017

Tevreden klant

Duidelijke website, de onderdelen zijn van goede kwaliteit voor een mooie prijs. De bestelling kwam goed over zonder vertraging.

Daan_Kraai 08-03-2017

Goede service en goed contact!

Heb een aantal maanden geleden een toetsenbord besteld bij alternate. Dit toetsenbord zou Kaihl Brown switches, maar bleek dus Blue switches te hebben. Ben naar de winkel gegaan, en ik kon het toetsenbord zonder problemen kosteloos omruilen.

Kortom, echt hele goede service, en een zeer aan te bevelen winkel!

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden

Minpunten

• -

Julian 08-03-2017

Zeer slechte service

Iets gekocht dat zaterdag in huis zou zijn. Uiteindelijk pas dinsdag binnen. Geen excuses gehad, geen uitleg, niets. Zeker geen aanrader.

Pluspunten

• -

Minpunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Klantenservice
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Drainity 08-03-2017

Snelle levering

De shop staat goed bekend en de spullen die ik nodig had, zijn voor een mooie prijs te koop. De levertijd van de producten was ook erg snel.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

LVR 08-03-2017

Zoals het hoort

Super service, zoals het hoort.
Snelle verzending, alleen iets prijziger dan andere webshops, maar door de service is het het waard.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

JasperWelten 08-03-2017

Slechte service!

Op donderdag een staafmixer besteld om deze voor het weekend binnen te hebben. Vervolgens kreeg ik op vrijdag een espresso apparaat binnen welke voor iemand uit Amsterdam voorbestemd was. De halve stad doorgereden om het pakket terug te sturen. Vervolgens 4 dagen niks van Alternate vernomen en uit mezelf maar eens gebeld om te vragen naar de status van mijn bestelde product, blijkt dat deze niet meer op voorraad is en dat ik pech heb. Vreemde gang van zaken om de consument, die je eerder al een verkeerd product hebt gestuurd, niet te informeren over de verdere afhandeling. Al met al ben ik dus zelf achter mijn geld aan moeten gaan. Slechte service dus geen Alternate meer voor mij.

Victor Kienjet 08-03-2017

Top site!

goede prijzen in vergelijking met andere sites, top acties!
de 24/7 levering is echt geweldig, je wilt niet dagen, weken wachten op je product. geen gezeik over spammers etc. Gewoon een TOP SITE!

Pluspunten

• Levertijd
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

ORION 07-03-2017

Heel slechte service

3 Medion PC's bij alternate.nl gekocht. Alle 3 waren na eerste gebruik al kapot, eentje zelfs vanuit de doos. Maanden op reparatie moeten wachten. Bijzonder onvriendelijke reacties van klantenservice ("in het contract staat dat een reparatie 8 weken mag duren"; "excuus, maar dingen kunnen kapot gaan"). Het meest vervelende: geen enkel begrip voor onze situatie. Wij kopen er nooit meer!

Pluspunten

• -

Minpunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Klantenservice

CapnNickSparrow 06-03-2017

Alternate is the NR 1 TechShop

Deze winkel heeft van alles tot de oudere Tech tot het allernieuwste! En ook nog is van bijna alle verkopers z.o: Gigabyte, Asus en nog veel meer!!!\
Buiten dat is er ook nog is een geweldige service.
Als er wat is kun je het bij hun kwijt en vragen wat je kunt doen.
Ze vertellen ook als iets niet samengaat en stellen ze een goede vervanger voor!

Er is ook nog is een PC-Builder en GamePC-Builder. In 2 woorden: Helemaal Geweldig!
Je kan alles samenstellen en soms krijg je er ook nog is een gratis game bij(ligt aan het product)

Buiten de Service en Site, is de Levering snel en ook nog is zonder schade of enig verschijnsel van gebruikte apparaten

Pluspunten

• Afleverservice
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Dennis De Rooij 06-03-2017

Perfecte service ook de return policy is fijn bij alternate

Ik heb een asus GTX750TI aangeschaft deze bleek een doa te zijn. Dit kan natuurlijk altijd gebeuren. Bij het inleveren van de kaart vroeg ik naar de optie om deze in te ruilenvoor een MSI GTX1060 met bijbetaling aangezien deze kaart 1 dag oud was. Dit was absoluut geen probleem en stond binnen 5 min met een geheel nieuwe (nog betere kaart ) buiten.
Dit zijn precies de dingen die ik als klant zeer waardeer.

Pluspunten

• Retourproces
  • Klantenservice
  • Vakkundigheid personeel

Minpunten

• -

Martin Ouwehand 06-03-2017

Goede service!

Koop hier al een tijdje mijn computer hardware. Is vaak de goedkoopste en ik vind de website overzichtelijk. Heb 2 x iets gehad met defecte hardware en werd in beide gevallen goed goed opgelost. Goede service!

Pluspunten

• Afleverservice
  • Retourproces
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

avdl72 06-03-2017

Snelle levering

Lang uitgekeken naar een LG 27UD88-W monitor en uiteindelijk had Alternate een goede aanbieden met tijdelijk 70 euro korting, en waren daarmee de goedkoopste in de vergelijking sites.
Online besteld en gekozen om hem zelf op te halen.
De reden hiervoor was dat ik 2 artikelen had besteld en 2x verzendkosten moest betalen. Dit is wel jammer, want de meeste webshops hanteren geen verzendkosten meer. Uiteindelijk kon ik voor € 9,50 wel even naar Ridderkerk rijden.

Pluspunten

• Levertijd
  • Betaalmogelijkheden

Minpunten

• Verzendkosten

Daniel 05-03-2017

Pracht van een winkel

Koop hier nu al jaren onderdelen voor mijn pc's en ik kan alleen maar positieve dingen zeggen over Alternate. Geweldige service zowel via de mail als in de winkel, groot assortiment aan producten met waanzin wekkend snelle levering.

Mijn eerste pc's die ik heb gebouwd bestaan uit onderdelen afkomstig van Alternate, en toekomstige pc's zullen dat ook doen.

Geweldige winkel

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden

Minpunten

• -

Thijs Deelen 05-03-2017

Prima service

Vorige week bij Alternate een netwerk kaart gekocht. Prima prijs, snelle levering en een uitstekend product! Ik zou zeker nog eens bij Alternate aankopen doen.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Jeremy Daelmans 05-03-2017

snelle levertijd!

Ik vind het persoonlijk geweldig, dat als je vrijdagavond nog iets besteld, dat je het zaterdag zonder enige meer prijs al je producenten in huis kan hebben. Deze geweldige service heb ik afgelopen zaterdag zelf mogen ondervinden, en zover als ik weet zijn er maar weinig concurrenten die dit bieden. Dit geld natuurlijk alleen als de producten op voorraad zijn, maar dat is vanzelfsprekend.

Germaine 04-03-2017

Prima Service

ik heb hier 5 of 6 keer dingen bestelt De levering was altijd perfect volgende dag voor 12 uur in huis vaak voor 10 uur all. Heb 1 keer problemen gehad met een product heb ze gebelt product trug gestuurt en heb een nieuwe gekregen. de service over de telefoon was goed en duidelijk. min puntje ze zijn niet altijd de goedkoopste mjah als daar in tegen de service prima is, en wordt duidelijk en vriendelijk geholpen vind ik dat niet zo heel erg.

Pluspunten

• Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Peter47 04-03-2017

goede service en advies / snelle afhandeling

als jaren klant bij alternate en eigenlijk nog nooit iets mee gemaakt wat niet naar wens ging

ook online bestellen gaat goed en snel bezorgd

Pluspunten

• Klantenservice
  • Vakkundigheid personeel

Minpunten

• -

Julian Hana 04-03-2017

Snel en proffesioneel

Alternate heeft een van de beste websites voor electronica onderdelen. Ik bestel hier bijna altijd al mijn onderdelen, helaas is alternate vaak net wat duurder dan andere providers, maar de service maakt het waard. Kwa aanbod is er genoeg en Alternate heeft altijd het nieuwste meteen binnen. Ook heeft alternate als enigste deals met sommige leveranciers zoals Lian Li.

Alternate reageert altijd snel en helpt graag. Laatst hebben ze mij geholpen met een monitor te kopen.

Als je een goede en betrouwbare site wilt voor electronica, dan moet je bij Alternate zijn!

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

duijkerenvanc 04-03-2017

ERG GOEDE SERVICE !!

Ik koop al meer dan 10 jaar inkopen gedaan bij jullie en heb nooit problemen gehad en als ik vragen had of er was iets mis werdt t altijd binnen een week geregeld
ik ben ruim tevreden

perry 03-03-2017

precies 1jaar geleden een pc zelfbouw gekocht.

De installatie is 100% naar tevredenheid gedaan en dat met de (os korting) voor eigenlijk 25 euro. de parts waren nergens goedkoper te krijgen in 1 levering laat staan geassembleerd.

pro's
- de pc bouwer laat alleen passende delen zien.
- de prijs is zeker goed. en niet te duur.
- een bekend bedrijf hierdoor zekerheid voor de levering en kwaliteit van de producten.

con's
-leveren van producten via een postbedrijf. dit betekent geen directe levering maar naar een kantoor en dus een lossing van het product en dan pas naar de klant. (hierdoor heb ik hem zelf op gehaald)

Pluspunten

• Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -