Alternate - Reviews & Ervaringen

Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over Alternate.

Alternate stelt zich voor

Alternate is van oudsher één van de grotere online leveranciers van computers, computercomponenten en multimediaproducten in Europa. In de loop van de jaren is het assortiment steeds verder uitgebreid met aanverwante producten als huishoudelektronica, gereedschappen en speelgoed. Tegenwoordig worden vanuit logistieke centra in Duitsland, Nederland en België alle landen in Europa beleverd, zowel rechtstreeks naar de eindgebruiker of als fulfilment partner voor andere verkopers. Alternate is daarmee één van de meest succesvolle e-commerce ondernemingen in haar branche.

Deze score is berekend op basis van 48 reviews die geschreven zijn in het afgelopen jaar.

5,5

Hazim 07-12-2012

Uitstekend service, Producten zijn goedkoper dan elders,Een van de top webwinkels, Die USb verlengingskabel is ook uitstekend. Ik raad deze winkel wel iedereen aan.

leukja 06-12-2012

Site is overzichtelijk en gebruikersvriendelijk. Verloop bestelling per mail duidelijk: bestelbevestiging en- verwerking, verzendbevestiging. Op tijd geleverd. Product goed verpakt.

Hasselhof 27-11-2012

Duidelijke en overzichtelijke website, geen extra kosten tijdens afrekenen maar direct een totaal prijs. Levering is 1 dag uitgesteld om onduidelijke reden, product was op voorraad maar alsnog, netjes en correct verpakt afgeleverd.

Psaico 26-11-2012

Uitstekende website. De PC builder om je eigen PC samen te stellen is erg overzichtelijk en geeft veel informatie.
Een onderdeel paste niet en daarover is mobiel gebeld zodat ik gelijk een ander onderdeel kon kiezen.
Zondagavond besteld en vrijdag al aangekomen via TNT. Erg vlot dus.
De computer werkt prima. Niets dan lof voor Alternate.

Ronline2 23-11-2012

Professioneel bedrijf, voor zowel zakelijk als particulier.
Uitstekende info betreft artikelen ook of deze al dan niet op voorradd zijn. Je komt dus nooit voor niets. Ook wordt je afhankelijk van drukte snel en op de juiste wijze geholpen, door verkopers met kennis van zaken. Gewoon Top.

marianneth 22-11-2012

Ben heel goed geholpen met de telefonische service , ze nemen alle tijd om uit te zoeken wat je nodig hebt en de bestelde monitor is snel bezorgd

kb9 21-11-2012

Eerst gebeld om zeker te weten of binnen een dag kon worden geleverd. Prima te woord gestaan.
Vervolgens 's middags besteld, volgende ochtend in huis. Goed verpakt, alles in orde.
Voor dit product niet de allergoedkoopste maar wel goede prijs en de goedkoopste die zo snel kan leveren.

Coen Evers 18-11-2012

's Middags besteld, de volgende dag in huis. Groot assortiment, scherpe prijzen, lage verzendkosten, snelle levering. Niks te klagen.

Ferry H. 13-11-2012

Hallo,

Paar weken geleden dit setje gekocht voor mijn laptop.

Toen ik op de site zag dat het onderdeel niet voorradig was, heb ik een telefoontje gepleegd om te vragen wanneer het onderdeel weer voorradig zou zijn. Er werd gezegd dat het nog 4 dagen zou duren, maar het pakketje bleek al 2 dagen daarna bezorgt. Netjes verpakt in een bescherming(Een 10 voor bestelling en aflevering).
Tijdens dit gesprek klantvriendelijke medewerkers aan de telefoon gehad en meteen geholpen(Daarom een 10 voor bereikbaarheid).
De website is ook overzichtelijk en dus makkelijk in te zien wat voor assortiment Alternate heeft.

Het enige wat een min puntje is, is dat de prijzen aanzienlijk hoger zijn dan de concurrenten.
Misschien een verbeterpunt?

Al met al een dikke 10 voor Alternate !!!

Keira23 12-11-2012

duidelijke en zeer uitgebreide website.

in de winkel deskundige medewerkers en zij nemen alle tijd voor je om een desktop samen te stellen en geven begrijpbaar antwoord op je vragen.

hadden een probleem met opstarten, maar is bij de technische dienst gelijk en goed verholpen,werkt nu perfect.

ook als je belt met vragen naar de klantenservice wordt je prima en met duidelijke antwoorden op je vragen geholpen.

zal zeker alternate aanbevelen bij anderen.

miele2 08-11-2012

Zeer prettige en adequate bediening. De werknemer nam alle tijd voor mij ondanks dat het behoorlijk druk was op dit moment.
Prijzen zijn schappelijk in vergelijking met andere aanbieders.

kwaibegai 07-11-2012

Algemeen
--------

Alternate kreeg ik ooit als tip van een vriend om PC onderdelen te bestellen wegens leuke prijzen en goede service.
Ook was Alternate voor zoeken naar de juiste onderdelen vooral handig voor PC-bouwers omdat ze de PC-builder optie hebben. Je kan zelf een complete PC samenstellen waar er automatish word geholpen of de uitgekozen onderdelen op elkaren passen.
Ik heb ergens rond 2008 toen ook een complete PC samen gesteld en gekocht. alles was ook Prima in orde !!

Nu in de afgelopen jaren bestel ik nog regelmatig bij Alternate en heb tot heden nog nooit geen enkele nadelen of problemen ervaren.
Ook had ik ooit een foute DVD-brander besteld die als aansluiting IDE was en geen SATA,deze kon ik meteen terug opsturen en ruilen en daar weer ontvangen.

Ook heb ik wel eens vragen gehad over hardware en deze werden netjes "Goed" beantwoord.
ik vind dat ze in het algemeen en goede en vlotte service hebben.

Goed bereikbaar via Telefoon en E-mail (vooral E-mail vind ik belangrijk en handig)
E-mails worden soms dezelfde dag en meestal de volgende dag alweer beantwoord.

Dus tot slot geef ik deze winkel 9.5 omdat ik soms/heel soms (beetje er tussen in) wel eens spullen en stukje goedkoper tegenkom bij een andere webshop. maarja ge ken nie alles hebben (op zijn brabants)

Verzending
----------

-Bestelling worden snel en juist afgehandeld en komen optijd aan !
-Duidelijke omschrijving van hoeveel werkdagen het duurt voordat een product verzonden word.
-Producten worden goed en stevig verpakt.

chicane301 04-11-2012

Altijd snelle levering en de prijzen zijn oke te noemen. Ik koop al jaren mijn computer spullen bij Alternate en ben nooit ontevreden geweest. Een keer een kapotte laptop gehad en deze is in het service center omgeruild.

persis 25-10-2012

4,5
Website is goed, prijzen en snelheid van levering ook redelijk goed.
Wel soms lange wachten voor een bestelling bij Winkel.
Aftersales vind ik wel minder goed, lang wachtrij , laat beantwoorden van een email….
Bestelde moederbord (Intel) was direct iets mis. Omdat hetzelfde bord niet meer op voorraad was krijg ik te vervanging een AMD bord!!!! (op advies van aftersales medewerker)

Delier 19-10-2012

Via Internet heb ik een “Rio IPHR2 Intens Pulse Light Hair Remover Pro”besteld.
Eerst krijg ik verkeerd model binnen, eenmaal terug naar Alternate, moest ik bijna 1 Uur wachten tot ik geholpen word. Ik krijg geld terug op mijn rekening omdat geen voorraad was. later bij de winkel heb ik de goede model opnieuw besteld. Omdat verschillende slechte reviews zijn over deze apparaat , heb ik bij aankoop gevraagd“hoe zit met 2 weken bedenk tijd, kan ik de apparaat beoordelen “ Antwoord was: Ja , indien apparaat terug komt in originele verpakking, het kan. Eerste dag had ik gelijk slechte gevoel bij” hij lijkt meer naar een spelgoed”, terug naar winkel: alternate weigert om hem terug nemen omdat dit een hygiënische apparaat is en 2 weken bedenk tijd komt niet in toepassing , Blijkbaar misinformatie van verkoop medewerker moet door klant betaald worden, nu heb ik een speelgoed van meer dan 500€ en volgens Alternate lieg ik en Verkoop medewerker heeft me iets anders verteld.

Alexvr 16-10-2012

Ik betsel al jaren bij Alternate. Bestellingen zijn altijd netjes verpakt en snel bezorgt. After- en pre-sales gebeurt door deskundig personeel. Op het moment dat er twijfel bestaat over een bestelling wordt er actief gehandeld en neemt de webshop altijd (telefonisch) contact op om fouten of teleurstellingen te voorkomen.
Voor mij een vertrouwd adres om te bestellen.

kokorov 16-10-2012

Na drie uur besteld en toch de volgende dag geleverd.snel en goed .zeer tevreden tot nu toe.zal de volgende keer waneer ik weer computeronderdelen nodig heb weer bij alternate bestellen.

MartinPunt 16-10-2012

Laatste aanschaf was een relatief goedkoop desktopset. Na een bepaalde periode was dit kapot gegaan en werkte het niet meer.
Zoals altijd ben ik weer perfeckt geholpen aan de klantenservice balie. Daarom koop ik eigenlijk al vanaf het begin bij Alternate. Nog nooit slecht geholpen aan zowel de winkelbalie als bij de klantenservice. Daar mag de detailhandel wat mij betreft eens in opleiding gaan want op deze manier kan het ook.

WHub 15-10-2012

Ik heb Alternate altijd gezien als een computerwinkel maar de website heeft mij even bijgespijkerd. Het aanbod is veel breder. Er wordt waargemaakt wat verteld wordt. Bestelling verzonden en de volgende dag staat de bezorger inderdaad bij de voordeur met het bestelde artikel.

edua 12-10-2012

snelle levering van de desbetreffende monitor, de goedkoopste, uitstekend iets zoeken op de website, een aanrader

Mierk11 12-10-2012

Website overzichtelijk. Kwaliteit, goedkoop, en tijdig geleverd. Er was mij alleen een spel beloofd bji aankoop van een pc en die heb ik niet gezien. Ook nog niet achteraan gegaan, ga ik nu doen.

PietvdP 09-10-2012

's-avonds besteld en de volgende ochtend al in huis, zonder verzendkosten! Perfect. Een uitstekende site en een razendsnelle kostenloze levering. Prima!!

Chris Pater 05-10-2012

Ik deed via internet mijn bestelling, een betaalde per IDeal en en dag later werd om 10.41 uur mijn pakket bezorgt.
Ook ben ik wel eens in de winkel geweest, correcte behandeling... duidelijke uitleg, goede prijsverhouding en kundig personeel.

shabba538 04-10-2012

Goede klantenservice, geen probleem om te switchen tussen bezorgen en afhalen. (Je krijgt netjes je betaalde verzendkosten terug gestort) Op het laatste moment waren bepaalde producten niet leverbaar, maar personeel was behulpzaam en meedenkend in het zoeken naar alternatieven.

poppetje30 02-10-2012

gewoon een prima externe harde schijf. Na een dag al gelijk in huis. Top gewoon!Ben heel tevreden over de website en het is gewoon erg betrouwbaar. Ben blij dat ik de aankoop gedaan heb!

Raaf2000 23-09-2012

Ze komen na wat ze op de website claimen en houden je goed op de hoogte van de status van je order. Duidelijk verhaal.

Tarka 21-09-2012

De website van Alternate geeft duidelijke informatie over het te bestellen product.
T.o.v. van andere aanbieders zijn zij vaak de goedkoopste en een sterk punt van Alternate is (mits op voorraad)i dat je het product echt binnen twee dagen in huis hebt.
Bij een bezoek wordt je deskundig te woord gestaan. Het enige nadeel is dat het meestal behoorlijk druk is, waardoor je lang moet wachten.
Hun website is dus een goed alternatief.

tinatjuh 20-09-2012

Ik kwam op Alternate terecht nadat ik een mooie aanbieding had gezien. De service tot nu toe is goed gegaan. Ik heb hier een laptop gekocht, deze was nog niet gebruiksklaar maar dat was makkelijk om zelf te doen. Ik ben blij met mijn laptop en met de winkel!

kappi47 16-09-2012

Heb niets nagatiefs ervaren.Snel en goed geholpen aan de bestelbalie en op het afhaalpunt
Overzichtelijke website,makkelijk te bereiken,ruime parkeergelegenheid.
Ik heb hier al diverse aankopen gedaan en altijd zonder problemen.

siegie 14-09-2012

algemeen beoordeling zeer goed.
De after sales heb ik tot nu toe nog niet nodig gehad, dus daar kan ik niet over oordelen.
Zeer goede site, duidelijk en redelijke prijzen.
Besteld en de volgende dag of de dag erna in huis, mits op voorraad. Maar dat staat erbij hoelang de levertijd is.
Zal zeker hier nog eens iets kopen.
En raad het ander ook aan om zeker eens te kijken naar hun site.

Dolfijn72 14-09-2012

Geen motivatie nodig. Ik heb altijd al een goede service gehad bij Alternate en tot op de dag van vandaag is daar gelukkig niets aan veranderd.
Alternate is bij mij de eerste keus als ik computer spullen nodig heb.

jan uit hurdegaryp 13-09-2012

heb een aantal artikelen besteld ten eerste enorme keus goede prijzen en een zeer snelle levering ben zeer tevreden en kom graag terug een grote aanrader.

Rogier1871 11-09-2012

ik had wat verkeerde RAM gekocht , direct terug gestuurd en binnen 3 werkdagen een vervangend product.
prima!

jojodragonfly 06-09-2012

Makkelijk betalen middels ideal, daarna direct bevestiging via mail en 2 dagen later laptop in huis en kon ik de levering volgen via de track en trace die ik via mail gekregen heb. Ik ben tevreden.

jandokkum 06-09-2012

bestellen is simpel. de afhaal optie is voor mij heel belangrijk
Al met al een goede site overzichtelijk en veel inbformatie over de producten

Yindave 05-09-2012

top! Ik bestel altijd mijn onderdelen bij Alternate, de support is erg behulpzaam bij het maken van beslissingen tussen meerdere onderdelen(ook als de een goedkoper is) en levering is altijd op tijd. 1x een DOA gehad, netjes teruggestuurd en een dag later een werkend onderdeel binnen gekregen. top winkel!

Bjorn Meijer 05-09-2012

Ik bestel al jaren bij alternate.nl

Mijn vorige aankoop was een amd 5970 videokaart. welke vervolgens een memory probleem had na intensief gebruik.

Ik heb de videokaart kunnen opsturen en heb deze vervolgens gerepareerd terug gekregen.

Ik koop alleen producten die op vooraad zijn. Deze worden dan ook netjes binnen 2 werkdagen afgeleverd.

Ik kan niet anders zeggen dan dat ik erg tevreden ben over Alternate.

R.M. Reinders 31-08-2012

Laptop besteld via de website. De volgende dag reeds in huis, zeer snelle service. Keurig bericht gehad dat laptop verzonden is met gegevens van PostNL.
Na aan de slag gegaan te zijn met de laptop toch een paar vragen, deze gemaild en keurig antwoord gekregen binnen een dag.

kellerie 31-08-2012

Op de website kun je zelf een computer eenvoudig samenstellen met een eigen keuze van onderdelen. Binnen een paar dagen stond mijn computer thuis. Weliswaar was in het vervoer een kabeltje van de DVDbrander losgeraakt, maar dan kon met één telefoontje aan de klantenservice geruisloos worden opgelost.

Koert van der Laan 31-08-2012

3,8
Altijd een trouwe klant geweest bij Alternate maar sinds de laatste bestelling is het over.
Een SSD bestelt met een totale waarde van bijna 200 euro . Volgende dag zou hij geleverd worden door TNT. De hele dag thuis gebleven en niemand geweest. Gekeken op track and trace van TNT......en geleverd? Aan wie en wanneer?
Na mailcontact met sales over wat er is gebeurt kreeg ik alleen een antwoord met een link van track and trace en daarmee is de kous voor hun af. Ik ben dus bijna 200 euro lichter en heb dus de bestelling niet overhandigd gekregen. Na de laatste mail met de vraag of dit alles was...een link en meer niet, heb ik niets meer gehoord van die club. Geen SSD, 200 euro lichter en een klant minder voor hun. Ik laat het er niet bij zitten.

Michel Zoet 30-08-2012

Zeer tevreden over de afhandeling van mijn bestelling. Waar op de website wordt aangegeven dat er een looptijd is van 6-10 dagen voor het assembleren van een systeem werd die van mij de volgende dag al opgestuurd per post.

Product is zeer naar wens en zoals verwacht. Via de website middels een tool samengesteld waardoor er geen fouten kunnen ontstaan met onderdelen die niet op elkaar aansluiten.

Al met al een goede website voor computers en onderdelen. Vooral de service komt er zeer goed uit.

G.J. Hoekendijk 30-08-2012

Ik ben zeer tevreden omdat de printer zeer vlot geleverd is en keurig en stevig ingepakt was zodat er niks kapot kon gaan.

Willem-52 29-08-2012

4,8
Voor aftersales is een 1 nog te veel.
15 mei een defect powersupply ingestuurd voor garantie, wat overigens erkend werd als een garantiegeval.
Garantie blijkt door Alternate bij de fabrikant belegd te zijn, waardoor ik uiteiendelijk tot 23 augustus op een vervangend powersupply heb moeten wachten, moest zelfs nog bijbetalen omdat de vervanger een duurder type was. Sterker nog niet de oorspronkelijke aankoopprijs maar een door alternate bepaalde dagwaarde gold als uitgangspunt voor de bijbetaling. Uiteraard heb ik dat geweigerd en heb om van het gezeur af te zijn de hogere verkoopwaarde bijbetaald voor het vervangende product.
Koop nooit meer iets bij Alternate !!!!
Uitermate slechte klantenservice, als mij direct hetzelfde product ter vervanging opgestuurd was (het was toen nog leverbaar) had dat mij veel ergernis en Alternate veel tijd en handlingskosten bespaard, de medewerkers op de servicedesk weten echt niet wat customerintimacy is en kunnen hun baas veel geld besparen door dit soort zaken in één keer goed op te lossen, zeg nou zelf een powersupply van €120,- dat ga je afgezien van handlingskosten ed. toch niet repareren, dat doet de fabrikant ook niet.

R. Rottschäfer 29-08-2012

Nadat ik de bestelling eerst bij Sask PC had geplaatst, heb ik deze geannulleerd omdat ze, in tegenstelling tot wat er op de site stond, de artikelen niet op voorraad hadden en ze een backorder moesten doen die weken zou gaan duren. (mijn geld is nog steeds niet terug gestort!) Na wat online zoeken kwam ik alternate tegen, een naam die ik ergens al eerder gehoord had en ook een kennis van mij bleek al positieve ervaringen met ze te hebben gehad, die ik nu alleen maar kan onderschrijven: professionele orderverwerking met snelle updates per mail, een overzichtelijke site en de artikelen waren binnen slechts enkele dagen in huis. Ik geef geen tienen, maar dit is wat mij betreft wel een hele dikke negen!

Martin 29-08-2012

Prima keuze, scherpe prijzen, eenvoudige bestel procedure en een snelle levering. Gewoon zoals het hoort. Achteraf een vraag over de leveromvang werd adequaat beantwoord, zonder lange wachttijden.

Oscar1964 28-08-2012

Ik had de set besteld tegen 4 uur 's middags en de volgende ochtend was het pakje al thuis bezorgd, top!
De prijs was gunstig ten opzichte van andere aanbieders.

MrMacvos 25-08-2012

Dit is mijn tweede bestelling bij deze winkel omdat de eerste keer zo vlot en vakkundig verliep. Deze keer ook weer. Duidelijk informatie, je wordt op de hoogte gehouden en het artikel is steeds eerder aangekomen dan voorspeld. Ze doen dus echt hun best, denk ik, vinden het ook leuk en die positieve uitstraling zie je en merk je aan alles.

wilkutom 24-08-2012

Snelle levering, uitstekende logistiek. Goederen op het hoogste niveau.
De prijs is redelijk. Interessant winkel verkoper vertelde me dat de concurrentie. Dit toont het hoge niveau en een breed scala aan diensten. Ik eerlijk gezegd aanraden deze winkel.

Reimer 23-08-2012

Supersnelle levering. Vriendelijk contact aan de telefoon met de juiste antwoorden.
Goeie webshop dus!

RGRacing 20-08-2012

Ben eigenlijk al een paar jaar tevreden over Alternate!! en daar hebben ze na de laatste bestelling alleen maar weer nog meer tevredenheid bij mij gebracht door een echt goede service!! Ik had 2 dingen besteld, waar van één niet werd uitgeleverd door de fabrikant, ik werd daar netjes van op de hoogte gebracht, en aan mij de keuze gegeven wat ik wilde, en koos voor tereug gave bedrag, en heb dit zéér snel terug gehad!! Waarschijnlijk door deze order verandering was mijn andere product in de vergetenheid gekomen, maar na een belletje met Alternate werd deze met spoed besteld en geleverd.

Alternate bedankt!! en ga zo door!!!