Alternate - Reviews & Ervaringen

Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over Alternate.

Alternate stelt zich voor

Alternate is van oudsher één van de grotere online leveranciers van computers, computercomponenten en multimediaproducten in Europa. In de loop van de jaren is het assortiment steeds verder uitgebreid met aanverwante producten als huishoudelektronica, gereedschappen en speelgoed. Tegenwoordig worden vanuit logistieke centra in Duitsland, Nederland en België alle landen in Europa beleverd, zowel rechtstreeks naar de eindgebruiker of als fulfilment partner voor andere verkopers. Alternate is daarmee één van de meest succesvolle e-commerce ondernemingen in haar branche.

Deze score is gebaseerd op 94 goedgekeurde reviews die geschreven zijn in het afgelopen jaar. In de gemiddelde beoordeling tellen oudere reviews minder zwaar mee dan de meest actuele reviews. Lees meer over deze berekening

8,2

Henk T 08-03-2017

Eenvoudig bestelen, snelle en corecte levering !

Een heldere site, eenvoudige procedures, gemakkelijke betaling en een snelle en correcte levering. Aanrader !

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

sjaakie148 08-03-2017

No Nonsens winkel met prima service

Ik was met spoed op zoek naar een pc kast, na enig zoeken kwam ik bij alternate terecht. deze had de kast op voorraad, en ook nog eens gratis verzending. En binnen een dag geleverd.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

mark 08-03-2017

alternate levert op tijd

als je bij alternate een product besteld kan je er altijd vanuit gaan dat ze op het vroegste moment leveren. als er een product niet goed is is het heel simpel terug te sturen en een nieuwe produc te ontvangen voor het kapotte product.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden

Minpunten

• -

Michel 08-03-2017

Binnen de tijd!

Altijd al goede service bij Alternate. Maar nu zelfs bestelling maar net voor de deadline besteld, zodat het product volgende dag bezorgd wordt.... Met 2-3 minuten voor de deadline, netjes volgende dag bezorgd...
Kleine opmerking; Hebben jullie ook kleinere dozen voor kleine producten? Duurzaamheid!

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

adele m 08-03-2017

goede service en goede communicatie

duidelijke site, er was per ongeluk van hun kant verkeerde kleur van iets gestuurd maar dit werd zonder probleem en zonder bijkomende kosten geruild. ik ben er tevreden over top!

Zaleo 08-03-2017

Overzichtelijk product aanbod

Groot aanbod, verschillende producten worden overzichtelijk aangeboden en kunnen overzichtelijk vergelijkt worden.
Bij prijs vergelijkingen op andere sites scoort Alternate ook altijd erg goed.

Pluspunten

• Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Sigmar 08-03-2017

Snelle levering en goed assortiment

Altijd een groot en goed assortiment.
De klantenservice is ook altijd snel en goed geweest in mijn ervaring.

Pluspunten

• Levertijd
  • Retourproces
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

hpted 08-03-2017

Topzaak

Fijne webwinkel, snelle service. Doen niet moeilijk over terugsturen. (helaas was dat terugsturen wel nodig, eerst door een vergissing van mij, daarna door een vergissing van de winkel)

Pluspunten

• Verzendkosten
  • Retourproces
  • Betaalmogelijkheden

Minpunten

• -

Joke 08-03-2017

Klantvriendelijkheid hoog in het vaandel!

Eerst ging ik voor de goedkoopste handmixer. Dat was bij Alternate. Toen bleek dat één van de gardes kapot was, werd ik heel vriendelijk te woord gestaan en kreeg ik advies hoe ik dit het beste kon afhandelen. Binnen een week had ik een nieuwe garde in huis en stond niets meer in de weg voor het bakken van heerlijke taarten. Alternate: complimenten!

Hugo 08-03-2017

Geweldige service

Je bestelling is altijd heel snel binnen. Mocht er iets defect raken is dit heel snel opgelost. het wordt gerepareerd of gewoon vervangen als reparatie niet mogelijk blijkt.
Is is een hele goede winkel waar je veilig kan winkelen.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Floris 08-03-2017

Altijd goed

Ik koop al jaren mijn pc onderdelen en randapparatuur bij Alternate. De reden dat ik telkens terugkom is de service. Bij omruilen en terugsturen wordt niet moeilijk gedaan. De bestelling wordt (wanneer er voorraad is) de volgende dag geleverd. Toen het een keer voorkwam dat ideal een storing had en daardoor mijn bestelling niet binnen 24 uur geleverd kon worden werd ik netjes gebeld. Hierdoor kon ik mijn bestelling nog aanpassen naar betaling via PayPal. Dus alsnog volgende dag mijn bestelling binnen. Alle bestellingen worden altijd netjes geleverd in een doos opgevuld met schokabsorberend materiaal. Het enige minpuntje is dat ze vaak niet de goedkoopste optie zijn.

+ Vriendelijk personeel
+ Goede service
+ Snelle levering
+ Kennis van hun producten

- De prijzen zijn soms wat hoger dan directe concurrenten.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Job Kemner 08-03-2017

Goede Service en Uo to date

Nooit problemen gehad met de service van alternate, altijd keurig gehandeld en producten ingeruild zelfs een keer buiten de garantie, omdat hun hun fout erkende. Het bedrijf is altijd up to date geweest met hun hardware, zelfs de nieuwe Ryzen amd cpus's TOP

Montell.K 08-03-2017

Supper snelle levering!

Ik vind het een goeie winkel/webshop. Kon het snel en makkelijk bestellen en het was er de volgende dag al binnen.

Ik heb deze winkel/webshop gekozen omdat ik de prijs wel redelijk vond en ik kreeg een gratis gamekey voor mijn aankoop.

Verder heeft de winkel een goeie service en is het makkelijk om te gebruiken als je bv. pc hardware wil kopen.

Zeker een aanrader

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Jelle666NL 08-03-2017

Snelle service

Savonds besteld en volgende dag in huis. Duidelijke site van Alternate en is overzichtelijk. Qua prijs met andere webshops is gelijk, heel af en toe leuke aanbiedingen.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Geert 08-03-2017

Goede prijzen, snelle levering

De site heeft goede prijzen. Blijkt er iets niet goed leverbaar te zijn, bellen ze je netjes op met een advies voor een ander product.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Betaalmogelijkheden

Minpunten

• -

Firatguclu 08-03-2017

Bedankt voor alles!

Het is het perfecte site. Heel erg bedankt. Ik heb dit site zelf door gekregen van mijn vrienden. Ze vertelden me dat ze er blij mee zijn en heb ik het ook uitgeprobeerd heel erg bedankt en ga zo door!
ik raad iedereen aan. Het bezorg is ook heel snel. Gelijk morgen in huis en alles ook nog netjes heel.

Martin 08-03-2017

Snelle levering tegen scherpe prijs

Op zaterdagavond geheugen besteld, na eerst rondgekeken te hebben op internet. Nergens zo goedkoop als bij Alternate. maandagmorgen lag het al op de mat! Geweldig!

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

J. v/d Glas 08-03-2017

Een luisterend oor voor digibeten

Op 23 februari 2017 vertoonde mijn beeldscherm na opstart van mijn computer allerlei rare en bibberende stukken.
Daar ik voor mijn bedrijf grotendeels van de computer afhankelijk ben, moest er spoorslags naar een oplossing worden gezocht.
Daarna Alternate gebeld en aangegeven dat ik naar de vervanger (opvolger) van dit scherm op zoek was. Op de vraag welke aansluitingen mijn computer had moest ik als ras digibeet en non computerdeskundige het antwoord schuldig blijven.
Daarna afgesproken dat ik met m'n overleden scherm inclusief de bijbehorende kabels langs de winkel te Ridderkerk zou komen. Aldaar door een verkoper geholpen die niet in de modus van voor mij onbegrijpelijke afkortingen en turbotaal schoot, maar rustig de tijd nam om mijn probleem aan te horen.
Vervolgens kon er na uitleg en advies van de verkoper een weloverwogen keuze worden gemaakt.
Hierbij vond ik van belang dat er niet gelijk voor de duurste oplossing werd gekozen, maar de keuze op de wens en de gebruiksmogelijkheden van de klant werd afgestemd. Resumerend; Los van service en de snelle levering was ik aangenaam verrast door het feit dat er gewoon de tijd werd genomen, om een klant op een geduldige en rustige manier wegwijs te maken, waarbij de voor- en nadelen van een eventuele keuze ook goed en begrijpelijk konden worden afgewogen. Een stukje service wat je tegenwoordig nog maar weinig tegenkomt. Kortom; een zeer tevreden klant !

Pluspunten

• Klantenservice
  • Vakkundigheid personeel

Minpunten

• -

Matteo Basaneze 08-03-2017

Awesome service nooit problemen gehad!

De shop is geweldig alle elektronica die je nodig hebt kan je hier vinden voor een goeie prijs en de kwaliteit is perfect service die je krijg bij het bestellen of vragen is goed nog nooit problemen gehad

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Fenny 08-03-2017

snel geleverd

Alternate bood het product aan voor de laagste prijs, er stond een goede uitleg bij en er werd snel geleverd.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten

Minpunten

• -

Siebren 08-03-2017

Zeer tevreden

Alternate is zeker geen alternatief. Het is een goede webshop die vaak goedkoper is dan de andere ook leveren ze bijna altijd de volgende dag al je bestelling.

Pluspunten

• Verzendkosten
  • Retourproces
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Arno 08-03-2017

zeer snelle levering

Het produkt was hier het goedkoopst. Ik moest misschien wel even wachten omdat het niet op voorraad leek. Toch was het er na twee dagen. Top!

Pluspunten

• Levertijd
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Yannick 08-03-2017

snelle feedback

geweldige snelle service en goede feedback van de klanteservice als je ze een berichtje stuurt. ik had namelijk het verkeerde ram besteld en ze vroegen om welk moederbord het ging en hielpen me met uitkiezen van het nieuwe ram. het was goed verpakt. zeker een aanrader

Pluspunten

• Levertijd
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Zerodigit 08-03-2017

Top winkel!

Service is perfect, snel gelevert en als je een vraag hebt staat Alternate altijd klaar voor je. Heb hier 2 monitoren / ssd / hdd en een toetsenbord gekocht alles super snel gelevert en in een mooie doos verpakt bezorgd.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Klantenservice

Minpunten

• -

G.J. 08-03-2017

Uitstekend geholpen

Harde-schijven voor mijn NAS gekocht.
Een goede prijs/kwaliteit en bijna alle producten zijn uit voorraad leverbaar.