Alternate - Reviews & Ervaringen

Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over Alternate.

Alternate stelt zich voor

Alternate is van oudsher één van de grotere online leveranciers van computers, computercomponenten en multimediaproducten in Europa. In de loop van de jaren is het assortiment steeds verder uitgebreid met aanverwante producten als huishoudelektronica, gereedschappen en speelgoed. Tegenwoordig worden vanuit logistieke centra in Duitsland, Nederland en België alle landen in Europa beleverd, zowel rechtstreeks naar de eindgebruiker of als fulfilment partner voor andere verkopers. Alternate is daarmee één van de meest succesvolle e-commerce ondernemingen in haar branche.

Deze score is berekend op basis van 50 reviews die geschreven zijn in het afgelopen jaar.

ericstir 01-08-2013 Via de website gekocht

snelle levering

snelle bereikbaarheid en goede antwoorden

goede kwaliteit prijs verhouding

zeker doen een aanrader

Extra toelichting
snelle afhandeling en snelle telefonische bereikbaarheid.

Melletjee 29-07-2013 Via de website gekocht

Het is een heel overzichtelijke site.
geen extra knoppen voor extra's als aanbiedingen ofzo

De kans dat een pakket later komt is maar 15%. En als het gebeurt is dat maar 1 dag later. Nooit een week

Aanbeveling
Heb tot nu toe een Mobiel, SD kaartje, een complete PC (+-8 onderdelen), en heb die ook nog een geupgrade dus misschien in totaal iets van 11 onderwerpen gekocht. En is prima verzonden.

Extra toelichting
Gewoon een goeie Site, Als je iets koopt, weet je zeker dat het aankomt. En dat het lang meegaat. (1 uitzondering bij mijn Acer Liquid E2, Maar het probleem lag aan Acer en is al opgelost) Recensie door M

kanniekiezuhhh 24-07-2013 Via de website gekocht

Geen gedoe, gewoon spullen in je wagentje plaatsen en gaan met die banaan. Voor 20.00 besteld, de volgende dag in huis en dat klopt dus ook

dit kan nog hoger uitvallen.
Service bij/na bestellen is prima: je krijgt mails met overzichten en je krijgt de link naar Track&Trace gemaild. Hoe het gaat met retouren weet ik nog niet

Assortiment
Een heel behoorlijk assortiment.
Helaas niet alles direct leverbaar maar de verwachtte levertijd wordt duidelijk aangegeven.

Aanbeveling
zie de waarderingen voor Gemak, Service en Assortiment, ik zou Alternate zeker aanbevelen.

Extra toelichting
De beoordelingen zeggen genoeg hoop ik. De , veelal kwetsbare, pc onderdelen waren met zorg verpakt en prima beschermd tegen schokken etc etc

Eagle87 23-07-2013 Via de website gekocht

Snel thuis bezorgd

Snelle verzending

Ze hebben wat ik zocht.

Aanbeveling
Goede kwaliteit producten die snel geleverd worden

Extra toelichting
Snelle nette levering, en het product werkt goed.

R.A.A 23-07-2013 Via de website gekocht

Alternate heeft een overzichtelijk website om te bestellen.

Levertijd was uitstekend. Zoals beloofd werd het de volgende dag bezorgd. Mijn zending volgen was mogelijk met een duidelijke aflevertijdvak. Anders zou ik de hele dag thuis moeten blijven om mijn pakket niet mis te lopen.

Assortiment
Prijsverhouding met andere concurrenten is ongeveer gelijk. Alleen door gratis verzending ben ik voordeliger uit. Ideaal!

Evgenii 22-07-2013 Via de website gekocht

hwvankoerten 19-07-2013 Via de website gekocht

Makkelijk, doe het niet vaak, maar als het zo makkelijk gaat zoals bij Alternate zal ik dit vaker gaan doen!

Gemotiveerde telefonist aan de lijn gehad die alle tijd had en op alle vragen een antwoord had. Door hem ben ik lid geworden en heb besteld.

Zeker doen!

Extra toelichting
Prima winkel, IK wilde deze laptop die nog niet in de winkel lag maar wel bij Alternate op de site stond bestellen maar had nog nooit besteld bij deze winkel. Eerst heb ik alle reviews gelezen en daar kwam deze winkel erg goed naar voren. Toen heb ik het nummer wat op de site stond gebeld, daar werd ik erg goed geholpen, alle tijd en deze man had op elke vraag een antwoord. Vervolgens een account aangemaakt en besteld voor 19.00 uur want dan wist ik zeker dat het de volgende dag zou hebben.De volgende dag om 14.15 uur werd het pakketje bezorgd, degelijk en goed verpakt. Deze winkel zou ik bij iedereen willen aanraden!

biancabz 17-07-2013 Via de website gekocht

lekker handig bestellen van uit je luiestoel

ik had de verkeerde koelbox besteld toen ik op belde werd er niet moeilijk over gedaan ik kon hem meteen terug sturen voor een nieuwe

groot

heel groot

Extra toelichting
snelle levering ruime keuze en als je een medewerker spreekt aan de telefoon word je netjes behandeld

L.J.Heijdra 17-07-2013 In de winkel gekocht
Barendrecht

Uitstekende Internetsite en deskundige verkoper

Goede bereikbaarheid, snelle bediening

Assortiment
Assortiment en beschikbaarheid producten erg goed

Aanbeveling
Aan te bevelen, voor freaks en minder fanatieke computergebruikers

Extra toelichting
Groot assortiment, duidelijk gepresenteerd vergezeld van deskundig advies

Ibodar 12-07-2013 In de winkel gekocht
Aartselaar

Ze geven goed advies als je vragen hebt.

Assortiment
Heel veel keuze en goeie prijzen.

Aanbeveling
ik beveel deze aan iedereen aan die computer gerelateerd materiaal wil aankopen.
Altijd al heel tevreden geweest over advies en dienst na verkoop.

Brampienlot 08-07-2013 Via de website gekocht

Overzichtelijke site en duidelijk opgeet met goede in fo over de producten.

Indien niet op voorraad toch snelle levering. Goed te volgen verloop van de bestelling. Ook retour zenden is geen probleem is mijn ervaring.

Assortiment
Veel producten zijn te leveren.

Aanbeveling
Bestel vaak zelf producten en prijs kwaliteit is ook goed. Soms net iets duurder dan concurrent en soms iets goedkoper. Gemiddeld scherpe prijzen.

Extra toelichting
Maakt waar wat ze beloven. Ook ruilen is geen probleem.

Thelly68 07-07-2013 Via de website gekocht

Vlotte reactie n.a.v vraag omtrent bezorgen. Er werd direct bemiddeld en conform afspraak snel teruggebeld.

Assortiment
Breed assortiment. Vaak ook nog de meest voordelige!

Extra toelichting
Groot vertrouwen in Alternate. Zo'n bedrijf gun je ook verkoop.

esmink 03-07-2013 Via de website gekocht

bestellen gaat gemakkelijk en snel!

tijd tussen bestellen en leveren was relatief lang

apparaat werkt naar verwachting

EvelienJ 03-07-2013 Via de website gekocht

Wanneer ik iets wou aankopen dat niet op voorraad was, kreeg ik een foutmelding omdat ik de betalingswijze niet kon aanduiden. Onder 'service' wordt uitgelegd hoe dit komt, maar voor dat ik dat gevonden had was het vrij onduidelijk waarom ik het niet kon aanduiden omdat je op sommige sites al op voorhand kunt bestellen wanneer iets nog niet op voorraad is.
Ook vind ik het niet zo handig dat je moet wachten op een offerte vooraleer je iets kan kopen. Mensen die snel iets willen bestellen zullen hierdoor bij andere winkels gaan kijken die geen offerte opstellen.

Ik had een gsm aangekocht waarin zich 8 gb geheugen bevond, maar deze kon uitgebreid worden tot 32 gb. De kopieopheffing is pas vanaf 16 gb 5 euro en daar onder normaal 2,50 euro. Toch werd er hiervoor 5 euro aangerekend terwijl er geen garantie is dat ik deze zou uitbreiden naar 16+ gb. Naar mijn mening zou er dan maar 2,50 euro kopieheffing op mogen belast worden.

Assortiment
Het product dat ik zocht was aanwezig, maar kon niet op voorhand besteld worden wanneer ze nog niet op voorraad waren.

Aanbeveling
Het heeft hier en daar wat schoonheidsfoutjes, maar voor de rest is het een prima winkel om online bestellingen te plaatsen (tenzij je niet wilt wachten op een offerte).

Extra toelichting
Het voornaamste nadeel vind ik de offerte waarop je moet wachten eer je iets kan betalen.

MartijnOorschot 02-07-2013 Via de website gekocht

Duidelijke website, eenvoudig bestellen en betalen, volgende dag al in huis.

Goede service, uitstekend bereikbaar en snelle levering.

Assortiment
Ruime keuze in producten met goede prijsverhouding.

Aanbeveling
Zeker aan te bevelen, alleen maar positief.

- Goede website - Ruime keuze - Juiste prijzen

Marius52 01-07-2013 Via de website gekocht

Klantvriendelijke site

Razendsnelle levering

Breed assortiment

Henkintzandt 27-06-2013 Via de website gekocht

Overzichtelijke site.

Vandaag besteld, morgen in huis.

Extra toelichting
Snelle reactie van de mail en het bezorgen.

Vera51 25-06-2013 Via de website gekocht

Website is zeer overzichtelijk, veel informatie op een klein oppervlak. Werkt erg prettig.

Om 19.30 uur besteld, en de volgende dag om 12.00 uur in huis. Perfect.

ebuisman 24-06-2013

Alles is makkelijk te vinden via de zoekfunctie.
De computerbuilder is een hele goede uitkomst.

Assortiment
Vrij ruim en qua prijzen ook goed.

Aanbeveling
Mijn 2 bestellingen daar zijn zeer goed bevallen dus ik zou het zeker aanraden.

Extra toelichting
Bestellingen snel verzonden. Een van mijn onderdelen was niet meer leverbaar na het bestellen kreeg netjes een telefoontje waarin ze het uitlegde met een voorstel voor een vervangend onderdeel. Hele goede service en ben zeer tevreden!

MarcelS76 17-06-2013

Overzichtelijke website en gemakkelijke betaalprocedure

Snelle bezorging, pakket was in ongeschonden staat aangekomen

Assortiment
Ruim assortiment, scherpe prijzen.

Aanbeveling
Gewoon een goede webwinkel.

berend126 10-06-2013

Extra toelichting
Goed assortiment, prima prijs , verzorgde website met dudelijke selectiemogelijkheden. Geen te hoge verzendkosten. Na aankoop en ontvangst worden vragen per e-mail snel en to the point beantwoord.

Bas2577 10-06-2013

Makkelijk bij te winkelen met uitgebreid assortiment.

Prima begeleiding winkel proces en berichtgeving over account en bestelling.

Assortiment
Zeer groot assortiment en veelal voordeliger dan bij de andere online winkels. Dit is een echte computerwinkel en geen veredelde elektronicazaak.

Aanbeveling
Goede behandeling, veel op voorraad en snel geleverd.

Extra toelichting
Heb je computeronderdelen nodig dan is dit een van de beste winkels om ze te kopen. Tot nu toe hebben ze het breedste en meest voorradige assortiment online tegen voordelige prijzen. Soms scheelt het gewoon een tientje of 2 met anderen per onderdeel. En voor 20.00 besteld en voorradig netjes de volgende dag in huis. Geen hoge verzendkosten. Top!

blebbink 05-06-2013

Eenvoudig bestelproces

correcte en tijdige levering

mathieu-b 05-06-2013

Extra toelichting
makkelijk bestellen, snelle levering, groot assortiment en prima prijs.

wichardt 03-06-2013

lkhbergman 29-05-2013

Overzichtelijke website en het doen van een bestelling is makkelijk genoeg.

Vlotte verzending, goede verpakkingen dus prima. Nog geen problemen gehad dus verdere service kan ik niet over oordelen.

Assortiment
Assortiment is zeer ruim maar niet altijd 100% naar mijn mening. Dit zal ongetwijfeld te maken hebben met de vluchtigheid van hardware en continue stroom van nieuwe producten en niet per se Alternate zijn schuld.

Aanbeveling
Ik ken de winkel en de aftersales niet om met zekerheid te kunnen stellen (dus vandaag maar en 8) dat Alternate echt geweldig is maar ik ken geen betere dus aanraden doe ik ze wel.

Extra toelichting
Deze beoordeling is naar aanleiding van een stuk of wat bestellingen over de laatste 2 jaar en daarmee een gemiddelde waarbij ik in de loop der tijd geen enkele achteruitgang in service/assortiment heb geconstateerd.

schofie 21-05-2013

Bestelproces zeer klantvriendelijk; ben zelfs geneigd het iewat overdreven te vinden.

Heb, alvorens online te bestellen, ook nog telefonisch nadere info over het gewenste product gevraagd. Verkoper heeft al het mogelijke gedaan om alle gewenste informatie te kunnen verstrekken. Zéér professioneel!

Assortiment
Slechts weinig zaken konden het gewenste product nog leveren en dan ook nog eens, incl. de lage verzendkosten, tegen een zeer aantrekkelijke prijs.

Aanbeveling
Zie beoordeling m.b.t. service en assortiment.

Extra toelichting
Heb slechts positieve punten kunnen ontdekken.

SamsungFan123 11-05-2013

Heldere overzichtelijke website.
Als je langs wil gaan voor afhalen, grote parkeerplaats en ruime showroom.
Afhaalbalie heeft groot scherm waarop status van je artikelen te zien is en wachttijd bij mij (ca 10 keer afhalen) gem. 3 min.
Alle bestellingen aan huis afgeleverd waren prima verpakt en nooit beschadigd. (ca. 30 keer)
Aftersales (ik denk garantie) 1 keer gebruikt en moederbord werd direct vervangen (wachten duurde daar wel erg lang).

Jan1000 10-05-2013

Makkelijk om artikel te vinden en bestellen. Betaling met credit card mogelijk zonder extra kosten. Snelle levering.

Ben189 10-05-2013

Voor een scherpe prijs hebben we de Kärcher Window cleaer aan kunnen schaffen. betaling liep vlot. donderdagavond besteld en de volgende dag hadden we het artikel in huis. Sneller kan niet.
Het was keurig verpakt.

overwinteraar 07-05-2013

Snelle levering van bestelde harddisk, goed verpakt, werkt prima. Digitaal besteld en digitaal op de hoogte gehouden van de voortgang van de bestelling. Geen after sales nodig gehad.

Jeronimous84 06-05-2013

3,8
Bij een bestelling van +/- 1300 euro was grofweg de helft defect; uitvallende LED-verlichting in 26" monitor, videokaart met verspringend beeld, en LED's in systeemkast die het niet deden.

Na 6 maanden over en weer mailen met Alternate, de conclussie getrokken dat met Alternate de garantie niet valt af te handelen.

Zelf contact opgenomen met fabrikanten (muv led in coolers systeemkast). Na 15 (!!) maanden en met hulp van Club3D de videokaart kunnen ruilen.

Wat pareltjes die ik van de klantenservice te horen kreeg: "Ik zie niet waarom het kunnen spelen van spelletjes een noodzaak is" "Als u het verder met de fabrikant op wilt lossen is dat ook prima, maar dan hoeft u hier niet meer terug te komen, dan trekken wij onze handen er volledig vanaf"

Op mijn voorstel om de kaart voor een beter exemplaar om te ruilen met bijbetaling van het prijsverschil de reactie "Ja meneer, het is niet alsof u er even wat geld bij kunt leggen en wij u dan anders behandelen dan andere klanten". Dit is overigens uiteindelijk wel de manier geweest hoe het is afgehandeld.

En: "Ik kan u als advies voor een volgende PC meegeven die door ons te laten assembleren, dan krijgt u bij een defect wel direct een vervangende kaart mee". Mijn reactie daarop was dat ik mijzelf als advies heb gegeven nooit meer iets bij Alternate te kopen.

En tegen een andere klant, die daar voor de derde (!!!) keer in de garantieperiode met een defect moederbord stond: "Mocht het moederboard nu straks buiten de garantie stuk gaan, dan kunt u het ook gewoon 10 minuten in de oven doen, op 200 graden. Dan smelten de verbindingen weer aan elkaar!".

Ik bestel nooit meer bij Alternate.

RuuddeB 03-05-2013

Woensdag besteld , vrijdag in huis . Alles netjes verpakt. Goed advies op website tijdens bij elkaar zoeken losse componenten.

denden1988 29-04-2013

Alternate heeft levert een goede service en heeft een zeer snelle levering van producten. De manier waarop de bestelling verpakt is, is uitstekend.

jeffreybrust 27-04-2013

Na een snelle levering, uitgeprobeerd maar helaas was het apparaat niet geschikt voor mijn "Presonus mengtafel"
terug gestuurd en binnen 3 dagen had ik het bedrag weer terug zonder gezeur.

Alternate Geweldig

RHuisman 27-04-2013

Duidelijke website, snelle levering (klopte met de beloofde levertijd), heldere status informatie via de e-mail, dus helemaal blij.

coramarja 20-04-2013

Ik werd keurig op de hoogte gehouden van mijn bestelling, na een paar dagen had ik de bestelling in huis, was goed verpakt.
Ik ben een tevreden klant.

berezoetski 18-04-2013

Goedkoopste prijs die ik kon vinden van alle Nederlandse webshops en snelle levering.
Als ik weer dergelijke hardware nodig heb zal ik zeker weer op deze website kijken.

KaiZeNnN 13-04-2013

ik zit al heel lang in de computer wereld. ik kan met een gerust hart zeggen dat Alternate tot de top van nederland hoord! zeer goede service, erg klant vriendelijk, het personeel weet waar ze over praten. en het grootste plus punt aan deze winkel is dat als u een product wilt kopen u het ook gewoon direct mee krijgt en geen gezeur dat er een een dag of 2 levertijd op zit. ik ben van mening dat als een winkel een product aanbied voor verkoop het product ook in de winkel aanwezig moet zijn. dit is bij 9 van de 10 winkels niet het geval! maar bij alternate hebben ze alles op voorraad wat ze aanbieden! alternate heeft mij meerdere malen al uit de brand geholpen door de snelle en zeer goede service!

ik heb bij deze winkel al 3 Gaming Desktops besteld en verschillende "Gear" (toetsenborden, muizen, headphones ect.)
en altijd met een zeer goed gevoel de winkel uitgelopen.

ook online heb ik meerdere malen besteld. ook de levering is zeer snel en de producten zijn zeer goed verpakt! nooit met schade afgeleverd! wat natuurlijk altijd fijn is. ook zitten de producten bij de online levering altijd in een on-opvallende doos. zodat de postbode niet kan zien wat er in zit.

zoals jullie kunnen horen ben ik zeer tevreden over Alternate. ze hebben mij goed bijgestaan op momenten dat ik snel hulp nodig had en zijn altijd zeer vriendelijk meer zeer veel kennis over de producten die zij aanbieden.

een dikke aanrader!!

Tine 13-04-2013

Deze keer zijn naar Ridderkerk gegaan om de laptop te halen. We werden snel geholpen, alleen het aanprijzen van de Norton Security is ergelijk, maar dat kun je de verkopers niet aanrekenen, die zijn verplicht om het te vragen. Het staat zelfs op de bon dat ze het gevraagd hebben. Ook bij de afhaalbalie werd weer gevraagd of we geen Norton nodig hadden. En bij de uitgang nog een grote afbeelding of we de Norton niet vergeten waren. Dus aan het management van Alternate, stop daarmee want dat wekt onnodige ergenis op. Terwijl juist de verkopers heel aardig en behulpzaam zijn en het prijsniveau van Alternate heel gunstig is, ga je toch met een lichte ergenis de deur uit!

Isa53 11-04-2013

Om 19 uur besteld andere dag al om7.20 geleverd correct verpakt en op afwijkend adres. Goede track en trace en niet te vergeten super toestel. Alternate maakt zijn beloftes waard

Tasco 09-04-2013

Makkelijk te bestellen en te betalen. Prima levering. Besteld in het paasweekend, woensdagochtend had ik het toetsenbord in huis.

bluescoobie 06-04-2013

Snelle levering zonder problemen!Makkelijke site. De doos waar eea in geleverd werd was helaas aan de slappe kant, maar het is nog net goed gegaan met transport.

Fons06 06-04-2013

Sharkoon USB 3.0 inbouw Hub besteld bij Alternate..
De volgende dag geleverd , netjes verpakt ..
Tot mijn verbazing zeer compleet geleverd met schroefjes en zelfs een schroevendraaier en doorvoerkabel voor aansluiting .
Prijs niveau in vergelijking met andere zeer goed.
Lage verzend kosten ( kunnen andere leveranciers een voorbeeld aan nemen )
Product is snel ingebouwd en wordt automatisch herkent in windows 7 , geen speciale drivers nodig..
Apparaat werkt goed , ben zeer tevreden , een aanrader voor mensen die geen losse USB 3.0 hub op hun bereau willen hebben.

Een tevreden klant,

FvS

1 fred 06-04-2013

Alternate Nederland goede winkel veel artikelen en snelle levering mits voorradig ik heb er goede ervaring mee regelmatig iets gekocht dus al met al een tevreden klant

Duifje8 06-04-2013

Ik zocht naar de goedkoopste smart case voor een I pad. Ik kwam dus bij Alternate uit en de levering was heel snel. Op vrijdag rond 11.00 uur besteld en zaterdag al binnen! In de stad was ik duurder uit geweest en had ik langer moeten zoeken!

Dutchcableguy 04-04-2013

Ik kwam via internet op Alternate.nl terecht omdat ik cooling pad zocht voor mijn laptop.
Alternate.nl had de goedkoopste prijs van dat product en ik heb hem direct besteld.
Binnen twee dagen had ik mijn Trust cooling pad al in huis en ik ben er erg blij mee. In zijn geheel vind ik dat Alternate snel de bestelling heeft afgehandeld.

Marcel-1966 03-04-2013

Hier een Samsung Note 10.1 gekocht voor de beste prijs op internet.
Mooie duidelijke site en na betaling direkt de volgende dag geleverd en keurig op tijd door Post.nl
Ik kom hier zeker terug als ik weer wat nodig heb!

bivandervliet 02-04-2013

Jammer dat de levering via post.nl gaat. Track&Trace werkt niet. Zou dinsdag tussen 16:30 en18:30 worden geleverd maar toen ik om 14:00 thuis kwam bleek dat ze al langs geweest waren. Klacht bij post.nl maar zwakke excuses en geen oplossing zoekend.
Tip laten bezorgen door betrouwbaar en stipt bedrijf.

jeroen_1967 29-03-2013

Kom hier al jaren (dank vanaf 1999....) en altijd goede prijzen, service en aftersales. Diverse HDD's/ moederborden en routers binnen garantie kapotgegaan en altijd zonder gezeur rechtgezet (zelfs als ik de bon kwijtwas, maar aangezien ze alle aankopen kunnen nagaan geen probleem).
Meestal ga ik naar de winkel, maar online bestellen gaat ook prima en heb je de spullen de volgende dag thuis.