Alternate - Reviews & Ervaringen

Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over Alternate.

Alternate stelt zich voor

Alternate is van oudsher één van de grotere online leveranciers van computers, computercomponenten en multimediaproducten in Europa. In de loop van de jaren is het assortiment steeds verder uitgebreid met aanverwante producten als huishoudelektronica, gereedschappen en speelgoed. Tegenwoordig worden vanuit logistieke centra in Duitsland, Nederland en België alle landen in Europa beleverd, zowel rechtstreeks naar de eindgebruiker of als fulfilment partner voor andere verkopers. Alternate is daarmee één van de meest succesvolle e-commerce ondernemingen in haar branche.

Deze score is gebaseerd op 94 goedgekeurde reviews die geschreven zijn in het afgelopen jaar. In de gemiddelde beoordeling tellen oudere reviews minder zwaar mee dan de meest actuele reviews. Lees meer over deze berekening

8,3

John 08-03-2017

Goede site en service

Goede site en service tijdens de bestelling nog contact met een van de medewerkers gehad en prima geholpen
Echt top

Phum Minderman 08-03-2017

Geweldige Spullen

Deze winkel is heel goed, goede prijzen en snelle service. Ik heb zelf heel heel goed toetsenbord gekocht voor een lage prijs. Koop je producten hier!!!

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Nazif 08-03-2017

excellent geholpen

wij moesten een beamer kopen voor onze presentatie die we op een zondag moesten houden. op zaterdag hebben we de beamer gekocht die op voorraad was en ook nog eens enkele tientjes goedkoper is dan elders. de medewerker heeft ons goede advies gegeven en was zeer behulpzaam.

Pluspunten

• Retourproces
  • Klantenservice
  • Vakkundigheid personeel

Minpunten

• -

Turi 08-03-2017

Hele betrouwbare winkel!

Ik heb al een aantal producten bij de webshop van alternate gekocht. Ze leveren de producten heel snel en hebben de meeste producten ook altijd op voorraad. De kwaliteit van de levering was ook zeker niet slecht. Alles netjes in door met lucht zakken erin. Allemaal netjes.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden

Minpunten

• -

Rob 08-03-2017

Elke keer weer zeer tevreden

Ik heb vaker bij Alternate onderdelen besteld en ik vind elke keer wat ik nodig heb in het assortiment. De website is overzichtelijk en compleet. Zeker voor computeronderdelen is Alternate de volgende keer weer mijn eerste keus.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Tom van Kuik 08-03-2017

Goede kwaliteit

Overzichtelijke website, duidelijke uitleg en product specificatie. Goede foto's en soms filmpjes met uitleg. Echt een aanrader voor de computer liefhebbers en snelle levering

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

John 08-03-2017

Niet klantvriendelijk en business gericht

Via de website zakelijk meerdere keren getracht een bestelling te plaatsen, maar door onbekende oorzaak niet gelukt. Omdat we dringend een kapotte PC moesten vervangen maar naar de winkel gereden met een print-out van het winkelwagentje.

Daar aangekomen blijkt de openingstijd verschoven van 10.00 uur naar 11.00 uur dus onverrichter zake weer terug naar de zaak gereden, om na een uur weer terug te moeten komen, om daar vervolgens aan te moeten sluiten in de rijen tussen consumenten.

Kortom een zakelijke balie zou wellicht een aanrader zijn? Ik kom daar immers niet om leuk te shoppen, maar om noodzakelijke producten te halen zodat we snel weer verder kunnen.

Bij de balie vervolgens netjes geholpen, hoewel een aantal dingen niet op voorraad bleken te zijn die volgens de website direct leverbaar waren.

Bij het afrekenen bleek dat ik 1,5% toeslag moet betalen vanwege het afrekenen met een zakelijke creditcard.

Echter kopen op rekening ging niet want de verwerking van de aanvraag daarvoor duurt eveneens een paar dagen! Toen ik aangaf dat ik het in de webshop getracht had te bestellen maar dat dat niet ging, kreeg ik als antwoord dat hij niet wist waarom het niet werkt en dus niets met de toeslag ging doen.

Vervolgens maar betaald, maar tot mijn verbazing staat de toeslag ook niet op de factuur. Kortom er is 1,5% boekhoudkundig verdwenen?

Toen alle gekochte artikelen uit het magazijn gepicked waren, werden deze op de balie gelegd met de mededeling dat er geen tasjes of doosjes waren.. dus weggestuurd met mijn handen vol ter waarde van ruim 800,-.

Als dit de wijze is waarop Alternate met zakelijke accounts om gaat, dan was dit voor mij in ieder geval de laatste keer dat ik hier de computer Supplies voor mijn medewerkers heb gekocht.

Rob 08-03-2017

Geweldige service

Ik had een harddisk gekocht een half jaar geleden maar die werd te warm en mijn computer zag hem niet meer contact opgenomen met alternatie. Ik kon hem opsturen en heb netjes een nieuwe gekregen. Blijf zeker mijn spullen bij alternatie kopen

Mike Borgeld 08-03-2017

Ruim aanbod en scherpe prijzen

Gedurende de afgelopen jaren een aantal keer hardware bij Alternate gekocht. Dankzij haar ruime aanbod en scherpe prijzen, kwam ik via vergelijkingssites vaak bij deze winkel. Ik zal ongetwijfeld weer iets aanschaffen bij Alternate.

Anton 08-03-2017

Ik kom er al 15 jaar

Ik koop al vijftien jaar al mijn hardware hier. De prijzen zijn goed en de klantgerichtheid is uitmuntend. Vraag gerust om advies, je zult niet teleurgesteld worden.

Koos Aarse 08-03-2017

prima service

zonder erom te vragen terug betaling van te veel betaalde kosten, na aanpassing van de bestelling van een artikel dat niet op voorraad was en hiervoor een prima alternatief heeft geleverd

Pluspunten

• Afleverservice

Minpunten

• -

Hans Blaauw 08-03-2017

Snelle levering en uitgebreid assortiment

Zocht voor mijn zoon upgrades voor zijn game PC. Omdat Alternate een ruime keuze heeft hebben wij hier uiteindelijke onze spullen gekocht. De winkelmand hebben we vergeleken met andere online winkels en Alternate blijkt ook nog eens de goedkoopste te zijn.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Retourproces
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Danny 08-03-2017

Zoals het hoort!

2 fans besteld voor in mijn pc.
Volgens de site van Alternate waren ze op voorraad.
Zeer snel een bevestigingsmail en de volgende dag waren ze al bezorgd.
Goed verpakt, genoeg opvulling in de doos.
Netjes en niks op aan te merken.

Alleen het registreren op de website was een beetje omslachtig omdat je een gebruikersnaam moest invullen.
Persoonlijk geef ik de voorkeur aan alleen een email en een wachtwoord.

Maar laat je daarom niet weerhouden om ook een bestelling te plaatsen bij hun!

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Betaalmogelijkheden

Minpunten

• -

Rus 08-03-2017

Snelheid

Mooie PC samenstel mogelijkheden, handige layout en snelle bezorging. Het enige nadeel is dat de prijs niet altijd de laagste is.

Manish 08-03-2017

Prachtige webshop

Keyboard die ik graag wilde hebben was lekker goedkoop bij Alternate. Een paar van die shady webshops waren cheaper; Alternate was de enigste uit het rijtje die er tenminste legit uitzag.

Binnen no time (minder dan één dag) mijn keyboard mogen ontvangen. Welke een een prachtige verpakking binnen kwam: hele mooie doos en goed beschermd ingepakt.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

cees 08-03-2017

eerlijke zaak

Niets te klagen snel geleverd niet te duur en aardige mensen.
Ik zou natuurlijk nog goedkoper willen maar ze zijn goedkoop , worden niet gemeld op kieskeurig maar zijn wel het goedkoopst.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

EV 08-03-2017

groot assortiment

Goede service en super veel keuze in alles voor de computer.
En alles vlot bezorgd natuurlijk, zoals ik gewend ben van Alternate. Super.

Edwin 08-03-2017

Goed advies en verstand van zaken.

Het personeel neemt de tijd om een goed advies te geven. Uitgebreid assortiment direct leverbaar en prettige website. Jammer dat het gekochte artikel binnen een week 5% (30 Euro) duurder was geworden.

Tony 08-03-2017

Goede webshop!

Geweldige webshop met goede service! Heb een paar producten besteld waarvan allemaal lage prijzen vergeleken met andere webshops. Producten snel en in goede staat geleverd!

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

CNH 08-03-2017

Scherpe prijs, snelle levering

's Middags besteld, zoals beloofd de volgende dag in huis. Het artikel was goed verpakt in een ruime doos opgevuld met genoeg beschermend materiaal. Daarnaast was het artikel scherp geprijsd en zelfs het goedkoopste van alle gangbare consumentenelektronica (web)shops. Van de klantenservice heb ik gelukkig nog geen gebruik hoeven maken.

De zoek-/sorteermogelijkheden van de webshop zouden nog wel verbeterd kunnen worden.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten

Minpunten

• -

Rein 08-03-2017

Keurig en snel!

Ik ben meer dan tevreden met Alternate's: de service, de prijzen en de snelheid van levering. Een hele fijne winkel.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Paramusi 08-03-2017

Betrouwbaar en snel

Top winkel bestel hier bijna al mijn computer onderdelen en accessoires. Ook handig voor huis tuin en keuken elektronica alle bestellingen in perfecte staat aangekomen in een stevige doos met voldoende beschermingsmateriaal. Handig dat je kan zien of iets in voorraad is of niet. Alles kwam op tijd binnen op de tijd die Alternate had beloofd. Zal Alternate zeker aanraden aan anderen en zal zelf ook meer dingen bestellen

Pluspunten

• Afleverservice
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Jaapio 08-03-2017

Snelle levering, super producten voor een super prijs!!!!!!

Een paar keer producten bij alternate besteld, altijd super snel in huis en een goede prijs kwaliteit verhouding. Werkelijk een super bedrijf.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Annemarie 08-03-2017

Prettig zaken doen met Alternate

Makkelijk bestellen en snelle service en aflevering van de bestelde producten. Alles in goede staat afgeleverd, zonder problemen

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Lorenzo de Wolff 08-03-2017

Er is geen betere winkel.

Ik kom al een paar jaar vaak langs bij Alternate, alles wat ik nodig heb kwa computer onderdelen en randapparatuur kan ik bij Alternate vinden, zelfs dingen die niks met computers te maken hebben zoals stofzuigers. De service is altijd geweldig, de medewerkers zijn altijd vriendelijk en behulpzaam en weten veel van de producten die ze verkopen. Ook kan je bestellen bij Alternate wat altijd keurig netjes optijd geleverd word, ik heb wel is 1 keer een kapot onderdeel gekregen van een bestelling en ben toen langs gereden en zo weer een nieuwe gehad die het dee. Ik kan alleen maar positieve dingen zeggen over Alternate en zal hier dan ook altijd een vaste en loyale klant zijn!

Pluspunten

• Levertijd
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -