Alternate - Reviews & Ervaringen

Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over Alternate.

Alternate stelt zich voor

Alternate is van oudsher één van de grotere online leveranciers van computers, computercomponenten en multimediaproducten in Europa. In de loop van de jaren is het assortiment steeds verder uitgebreid met aanverwante producten als huishoudelektronica, gereedschappen en speelgoed. Tegenwoordig worden vanuit logistieke centra in Duitsland, Nederland en België alle landen in Europa beleverd, zowel rechtstreeks naar de eindgebruiker of als fulfilment partner voor andere verkopers. Alternate is daarmee één van de meest succesvolle e-commerce ondernemingen in haar branche.

Deze score is berekend op basis van 48 reviews die geschreven zijn in het afgelopen jaar.

5,5

EyeCount4U 15-11-2013 Via de website gekocht

Handige website, alles snel te vinden

Handige website, alles snel te vinden, goedkoop

heel goed.

Aanbeveling
Ik heb ze al bij heel wat ondernemers ( klanten van me ) aanbevolen.

Extra toelichting
Ik koop nu sinds een jaar bij Alternate en dat bevalt me uitstekend. De service is geweldig, als je iets besteld heb je het de volgende dag in huis. Vaak zijn ze qua prijs ook nog eens de goedkoopste. Soms is een andere aanbieder net iets goedkoper, maar dan bestel ik het toch bij Alternate omdat ik weet dat daar alles goed geregeld is. Je krijgt netjes de meldingen, de orderbevestiging, de factuur, etc. Ook aan de helpdesk wordt je goed geholpen.

Marvado85 14-11-2013 Via de website gekocht

Ideal deed het niet maar dat lag aan mij. betaling vooruitbetaald maar verwerking duurt 3 a 4 dagen. mailcontact/telefonisch goed bereikbaar

Auriga 13-11-2013 Via de website gekocht

Goed gestructureerde web site

Ferry43 13-11-2013 Via de website gekocht

Het zoeken naar speciaal Mac geheugen is toch wel wat moeilijk.

Snelle levering en goede informatie betreffend verzending.

Extra toelichting
Ze komen hun belofte na. Levering in 1 dag. (natuurlijk afhankelijk van PostNL) De berichtgeving betreffende verzending is uitstekend.

paul frenay 12-11-2013 Via de website gekocht

Doorgelinkt vanuit de Pricewatch van Tweakers.net, met een paar clicken besteld en betaald met iDeal. Helemaal zoals het hoort.

Aanbeveling
Blijf prijsvergelijkers gebruiken, maar als Alternate bij de top-3 zit, dan gerust doen zou ik zeggen.

Extra toelichting
razendsnel geleverd, hele goede prijs, geen poespas of oindoorzichtige dingen op de website, website doet ook gewoon wat hij moet doen. Gewoon zoals je het zou willen dus.

laurensvdbroek 11-11-2013 Via de website gekocht

4,5

Artikel niet geleverd na 3 weken, terwijl 3-5 dagen op website stond. Klantenservice komt beloftes niet na en volgt niet correct op, toont ook geen enkele oprechte excuses of verantwoordelijkheid voor vertraging. Meerdere keren zelf moeten bellen.

Aanbeveling
Slechte service, artikelen niet op tijd geleverd. Moet zelf achter je bestelling aangaan..

jaapmeeuwsen 11-11-2013 Via de website gekocht

Duidelijke overzichtelijke website.

Zeer snel antwoord op email.

Zeer uitgebreid.

Betrouwbaar en snel.

Extra toelichting
Prima, 's avonds besteld, levering de volgende dag

Litonito 10-11-2013 Via de website gekocht

Extra toelichting
snelle levering, overzichtelijke website, goede prijzen

fransbergje 10-11-2013 Via de website gekocht

overzichtelijke site, makkelijk producten te zoeken en te vinden

martens.ruud 07-11-2013 Via de website gekocht

zeer duidelijke site

voor bestelling telefonisch overleg gehad met medewerker. Deze was zeer netjes en duidelijk in zijn uitleg

Erg groot assortiment

Aanbeveling
Mijn volgende bestelling is zeker bij Alternate dus waarom zou ik deze winkel niet aanbevelen. Ik ben zeer tevreden. De levering van mijn artikel zou 3 tot 5 dagen duren, echter het pakje werd al na twee dagen afgeleverd. Super!

Extra toelichting
Er word veel negatieve reactie gegeven op deze winkel,vooral door mensen die een pc of laptop kochten. Als hier iets aan kapot gaat kan de winkelier er toch niets aan doen. Ik heb zelf problemen gehad met een dure laptop gekocht bij een grote pc winkel. De reparatie duurde 6 maanden en daarna waren de problemen nog niet over. Ik heb toen maar een andere gekocht en deze werkt naar volle tevredenheid. Zo zie je maar.

AirWarrior 06-11-2013 Via de website gekocht

Lekker makkelijk vanuit huis bestellen

Extra toelichting
's Avonds rond 20:30 uur besteld en de volgende dag al binnen. Lekker snel.

VictorDroogh 04-11-2013 Via de website gekocht

Soms heb ik wat problemen met betalen, wat ik vaak bij andere sites niet heb.

Extra toelichting
Ze hebben veel keuze in verschillende computer gerelateerde artikelen en vaak tegen een scherpe prijs. Daarnaast ook artikelen die je alleen op Alternate vind.

I-Know 04-11-2013 Via de website gekocht

5,2

Overzichtelijke website en het gemak van online bestellen.

Deze service betreft mij de aftersale.
Medewerkers zelf zijn netjes en behulpzaam en valt niets over te zeggen. Alternate mag trost zijn op zijn personeel.. die mij 10 sterren waard zijn....

Assortiment
Ze hebben heel erg veel, maar kunnen niet direct alles direct leveren.
Maar worden wel benoemd en getoond via hun website.

Aanbeveling
Na mijn laatste ervaring aan niemand meer, en raad het ook ten zeerste af.
Ik ben al 30 jaar technisch systeembeheerder en heb in al die jaren misschien wel 200 pc's gebouwd voor anderen, bedrijven, en anderen.
Maar om naar huis gestuurd te worden van een coolfan van nog geen € 5,00 terwijl hij werkelijk defect is vind ik onbehoorlijk en totaal niets met service te maken hebben.

Extra toelichting
Omdat ik al jaren bij dit bedrijf kom soms voor mezelf maar nog vaker met anderen mensen voor advies of het bouwen van een Pc. Heb ik al diverse keren mee moeten maken dat ik buiten mij eigen schuld terug moest keren met een product dat niet werkte door een defect. Een voeding die nieuw was maar niet goed waarbij heel mij systeem defect was. En vervolgens je terug kan en bij een balie je Pc uitelkaar moet sleutelen om hem nooit meer zo mooi en compleet in elkaar te zetten als daarvoor. En nu weer over een coolerfan waarbij mijn expertise in twijfel is getrokken. En ik direct een nieuwe heb gekocht waarbij de fan gewoon bij elke temperatuur goed werkt zoals het hoort. Bovendien vind ik dat een klant die zoveel heeft gekocht en voor zoveel klanten heeft gezorgd zeker wel een stukje vertrouwen mag zijn. Heel, heel erg jammer...

jdvos62 03-11-2013 Via de website gekocht

Bestelling via de website en afrekenen zijn en fluitje van een cent

Zelfs het naderhand omruilen van een niet direct leverbaar artikel is geen probleem

breed assortiment.

zeker aan te bevelen.

Extra toelichting
Goede winkel zowel qua webopzet als assortiment en service. Een aanrader!!

huplepup 03-11-2013 Via de website gekocht

Duidelijke webshop met duidelijke specificaties en of beoordelingen
Ook leuke aanbiedingen

Dik in orde s`avonds besteld
De volgende dag in huis precies wat ze beloven

Assortiment
Ik denk dat ze wel alles in huis hebben.

Aanbeveling
Prima webshop heb meerdere malen besteld tot nu toe zeer tevreden
In winkel zelf nog nooit geweest

Extra toelichting
Winkel kan ik niets over zeggen maar webshop dik in orde Heb nog niets van hun retour hoeven sturen en of van garantie gebruik moeten maken maar denk dat ook dik in orde zal zijn evenals de service vooraf duidelijk mailcontact i.v.m. afleverdatum.

dennis sikking 03-11-2013 Via de website gekocht

duidelijke internet site en snel en op tijd mijn bestelling gekregen

In de winkel een goeie service, profesionele hulp van de alternate medewerker en via internet wordt je goed op de hoogte gehouden van je bestelling.

Assortiment
Alles op het gebied van computers is er

Aanbeveling
Ik zal dit zeker aanbevelen bij andere en wel er bij aangeven dat het in de winkel wel eens wat langer kan duren.

Extra toelichting
Er zijn voor mij weinig negatieve dingen en als ik er 1 moet noemen dan is het soms de wachttijd in de winkel.En als je daar dan rekening mee houd dan valt dat ook wel weer mee. groet,

jacquelineGeel 01-11-2013 Via de website gekocht

duidelijke website, snel te vinden wat je zoekt.

Assortiment
zocht een computer met extra veel werkgeheugen, bij de meeste winkels niet veel keus, of meteen werd de hele PC ge-upgrade en dus duurder, maar bij Alternate kan je standaard al uit genoeg PC's kiezen, maar ook zelf samenstellen.

Extra toelichting
online bestellen werkt altijd supersnel en goed. Als je iets in de winkel op wilt halen moet je op rustige tijden gaan want het is er vaak druk. De computer werd niet alleen snel geleverd maar was ook al helemaal startklaar gemaakt. Ik had me voorbereid op urenlang op OK drukken maar kon meteen aan het werk. Dat is goede service.

Selim A 30-10-2013 Via de website gekocht

2,3

Indien de door Alternate geleverde product mankementen heeft, is gemak te zoeken bij Alternate. Alternate probeert dan de mankement op verschillende manieren toe te schrijven aan zijn klant.

De helpdesk denkt niet mee aan oplossingen. Probeert extra kosten in rekening te brengen terwijl de door hun geleverde product mankementen bevat. Onderzoekskosten bij de fabrikant a 80 Euro???

Assortiment
Veel keuze in te bestellen producten, maar prijzen zijn hoger dan andere webshops.

Aanbeveling
Bij een mankement aan het product, doet Alternate er alles aan om de door hun defect geleverde product niet te hoeven repareren.

Extra toelichting
Telefoon LG Optimus 4x HD besteld bij Alternate. Levering was netjes op tijd, maar zonder gesealde verpakking. Telefoon heeft meerdere sim kaarten niet herkend. De dag na levering heb ik contact opgenomen met de heldesk om te retourneren. Na de antwoord van de helpdesk, hun retoursprocedure opgevolgd. In eerste instantie mail ontvangen waarin ze gebruikssporen vermelden op lader. Vervolgens een e-mail waarin zij aangeven dat een pin stuk is, waardoor de sim niet wordt herkend. Mij wordt twee mogelijkheden aangeboden, namelijk product "as is" weer aan mij leveren of onderzoekskosten van 80 euro ophoesten zodat Alternate het product naar de fabrikant kan opsturen voor verdere onderzoek. Ik heb Alternate maar verzocht om de koop te ontbinden en aan mij het geld terug te storten. Uiteindelijk ben ik zo lang mee bezig geweest, dat ik het nu zat ben en een klacht in ga dienen bij de keurmerk instanties waar zij lid van zijn.

Justjan 17-10-2013 Via de website gekocht

Extra toelichting
Duidelijke voorwaarden, soepel verlopen bestelproces, goede statusvermelding van het orderproces, levering ruim binnen aangegeven tijd

aluyden 16-10-2013 Via de website gekocht

3,5

Normaal

Het personeel vind ik ondeskundig vanwege de verkeerde informatie dit ik heb gekregen over het plaatsen van een SSD kaart De servicebereidheid en oplossingsgerichtheid vind ik laag Er is wordt niet naar een oplossing gezocht.

- Het logo valt er meteen af.
- De uitstraling is zeer goedkoop.
- De ventilator maakt lawaai.
- Klepje van de SSD zat er scheef op.
- Verpakking was al open geweest.
Ik had meteen een slecht gevoel en direct weer ingepakt dus niet aan gehad. De volgende dag kreeg ik te horen dat ik hem niet kon retourneren omdat ik hem zakelijk had gekocht.
Dit heb ik nog nooit eerder meegemaakt.
Praten als brugman maar geen service en begrip.
Voor mij Nooit meer Alternate.

Normaal

Aanbeveling
Er was totaal geen begrip voor mijn situatie en de service was slecht.
Er werd niet naar een oplossing gezocht.

Extra toelichting
Om tot een juiste keuze van een laptop te komen heb ik telefonisch contact gezocht met Atlernate Tijdens dit gesprek heb ik mijn wensen (een Asus laptop met SSD) kenbaar gemaakt. Na een informatief gesprek kreeg ik het advies om een ASUS laptop te bestellen en zelf een SSD kaart te monteren. De medewerker heeft mij tot in detail uitleg gegeven over het plaatsen van de SSD. De volgende dag belde ik wederom met een nieuwe vraag maar een andere collega vertelde dat deze Asus geen vrij slot had en dat het plaatsen van een SSD niet mogelijk was. Hij adviseerde mij het huismerk Alternate te kopen. Tijdens mijn onderzoek naar dit huismerk kon ik weinig recensies op internet vinden. Uiteindelijk ben ik overgegaan tot aanschaf van deze laptop. Nu ik de laptop heb ontvangen en heb kunnen beoordelen het ik spijt van mijn keuze. De huismerk Alternate laptop 17CL58-GTX765 kost € 1.200 en vind ik zeer teleurstellend omdat: - Het logo viel er tijdens het openmaken van de verpakking meteen af en kon ik er ook niet meer opplakken. - De uitstraling van de kunststof behuizing is zeer goedkoop. - De ventilator maakt lawaai. - Klepje van de SSD was scheef gemonteerd, dit kon ik echter zelf eenvoudig herstellen. - Verpakking was al open geweest dit kon ik duidelijk zien aan de verpakking en het plastic zakje van de voeding. Dit was helemaal gekreukt. Nadat ik dit de volgende dag telefonisch kenbaar heb gemaakt en het verzoek indiende te ruilen voor een andere laptop kreeg ik te horen dat de laptop niet retour kon worden genomen omdat ik hem op mijn bedrijfsnaam heb laten factureren. Ik begrijp dat bedrijven wettelijk zijn uitgesloten van retourrecht maar dit was wel een enorme teleurstelling voor mij. Het is een laptop van € 1.200 en voor dit bedrag verwacht ik een professioneel product met een mooie uitstraling. Wat een leuke aanschaf moet zijn eindigt nu in een teleurstelling en dit lijkt mij niet de bedoeling.

monique de kooter 14-10-2013 In de winkel gekocht
Ridderkerk

Laptop gekocht 10 september. Accu laad niet op. 12 september retour gebracht. DOA noemen ze dat bij Alternate. Death on Arrival, je krijgt dan geen andere maar sturen jou nieuwe laptop op ter reparatie. Zou binnen anderhalve week gereed zijn. Maar helaas na twee weken gebeld 27-9 en zou teruggebeld worden. 1-10 nogmaals gebeld aangezien ze niet terug hadden gebeld. Zouden terugbellen maar einde van de dag nog geen reactie. Zelf naar Ridderkerk gegaan. Daar gaven ze aan dat de onderdelen nog niet binnen waren en dat het nog 1,5 week duurt. Nu nog steeds geen laptop in ons bezit.

Aanbeveling
Met zo'n slechte service raad ik niemand aan daar iets te kopen.

Zie Service

roduja 13-10-2013 Via de website gekocht

Ruime keuze en snelle levering

Extra toelichting
Alternate heeft een ruime keuze en een goede beschrijving van de producten. De prijs is goed vaak lager dan bij concurrenten en de kwaliteit van de spullen die ik heb gekocht zijn prima. De bezorging is snel en netjes, producten zijn goed en veilig verpakt.

OwVla 11-10-2013 Via de website gekocht

Makkelijk te vinden wat ik zocht. Alleen accesoires bij het product mogen meer in beeld komen. Nu moest ik apart zoeken naar een hoesje voor mijn telefoon. Zou handig zijn om hiernaar door te verwijzen.

Aparte servicecenter waar ik vroeger weleens ben geweest. Nu niet nodig gehad, maar sevice is er zeker! Ook in de winkel wordt je goed geholpen. Alleen is het bij de afhaalbalie heel erg druk. Daar heb ik soms uren staan wachten. Maar was het wel waard!

Assortiment
In elke prijsklasse wat te vinden. Betrouwbare merken. Veel keuze.

Aanbeveling
Mijn vader is al jaren klant bij Alternate. Ik ga er al sinds jongs afaan naar toe. Altijd goede service, advies, garantie en betrouwbaar. Normaal koop ik in de winkel, maar voortaan ga ik zeker online blijven shoppen!

Extra toelichting
Altijd goede service, advies, garantie en betrouwbaar. Aparte servicecenter naast de winkel, zodat je met problemer sneller en effectief geholpen kan worden. Top!

ButterFlYnez 08-10-2013 Via de website gekocht

Zeer duidelijke website, producten zijn makkelijk te vinden en betaling verliep simpel en duidelijk!

Makkelijk te bereiken, zeer vriendelijk en vaardige hulp. Levertijd is meestal sneller dan verwacht (alleen jammer dat je geen bezorgtijd kan kiezen).

Assortiment
Veel producten, die gemakkelijk te vinden zijn. De prijs is vaak lager dan bij andere hardware stores, vooral omdat zij vaak alternatieve merken hebben (die niet minder zijn in kwaliteit)!

Aanbeveling
Ik kan het iedereen aanraden. Snelle, goede service voor een mooie prijs!

Extra toelichting
Alternate is voor mij de hardwarestore (en softwarestore)! Als ik iets nodig heb aan hardware kijk ik eerst bij Alternate en tot nu toe heb ik nog niet verder hoeven kijken.

Pietersjen 08-10-2013 Via de website gekocht

Prima overzichtelijke website

Prima

Ook goed

Is zeker aanbevelings waardig

Extra toelichting
Heb er al een aantal keren producten bij Alternate besteld en laten leveren. dat ging goed en vlot. Geen klachten, prima dus!

smit0932 08-10-2013 Via de website gekocht

Makkelijk zoeken.

Zonder probleem geld terug bij retour.

Hebben vrijwel alles.

Zoe bovenstaand commentaar.

Extra toelichting
Kreeg zonder pardon geld terug voor foutief gekocht apparaat.

mile-stone 06-10-2013 Via de website gekocht

snel besteld en nog belangrijker snel geleverd

geen gezeur

heel veel spullen

Aanbeveling
waarom zou je lang wachten in de winkel terwijl je hier veel sneller aan de beurt bent

Extra toelichting
Een heel goed en makkelijk te installeren SATA controller, gemakkelijk als je net 1 poort te kort komt.

earthy22 04-10-2013 In de winkel gekocht
Nederland, ridderkerke. Rede gewoon goekoper dan België.

Website is goed en overzichtelijk, enkel min punt dat ik tegenkwam bij het samenstellen van een pc, was dat veel van de voedingen niet als optie te zien kwamen voor SLI, ondanks dat deze perfect in aanmerking komen.

snelle en duidelijk mails, als ook oplossing voor de gamekey die niet wou werken bij mijn aankoop van cpu.

Assortiment
Zeer uitgebreide keuze, als leuke extra het product van de dag (spijtig dat dit niet van toepassing is bij alternate belgië)

Aanbeveling
Voor Belgen die niet te ver moeten rijden, check de prijzen. Deze zijn echt veel scherper dan degene in België. Op een totaal systeem al snel 150-200 euro goedkoper (op systeem van 1800-2000 euro.

Extra toelichting
Spijtig geen transport optie voor België, en raar dat bepaalde artikels niet als optie mogelijk zijn bij de configuratie optie, ondanks deze perfect van toepassing zijn.

bsmeets87 01-10-2013 Via de website gekocht

Het bestellen en betalen is geen probleem bij Alternate, en de website is ook stukken verbeterd door de jaren heen, maar nog steeds ontbreekt sommige informatie bij producten die bij andere producten wel vermeld staat. Daardoor kan geen vergelijking gemaakt worden tussen een aantal gekozen producten.

Uit eerdere ervaringen bleek dat de service van Alternate goed en snel is. Er wordt meegekeken naar een goede oplossing voor een vervangend product wanneer deze geretourneerd is, of defect is, en wanneer een deel van de bestelling niet op voorraad is wordt het beschikbare deel toch opgestuurd. Enkele telefonische benaderingen die hiermee te maken hadden ervoer ik als vriendelijk en duidelijk.

Assortiment
Wanneer ik een product zoek, kijk ik bij Alternate. Alternate is een specialist in IT-producten voor o.a. consumenten en hun assortiment is gigantisch. Hun overzichtelijke website helpt mij vaak bij de keuze voor een specifiek product.

Aanbeveling
Alternate heeft een groot assortiment en een overzichtelijke website. Het bestellen en betalen gaat vlot. De mogelijkheden voor de betaling zijn ruim. De mogelijkheden om een product te retourneren ook. De service is goed, en de garantie op de meeste producten is met een tot drie jaar voor mij een overweging om juist daar mijn spullen te kopen. Desondanks adviseer ik om op kieskeurig.nl te kijken naar een zelfde product omdat de mogelijkheid bestaat deze elders voor een lagere prijs, en vooral met lagere verzendkosten, te vinden is.

Reeds gedaan.

pa3ewc 27-09-2013 Via de website gekocht

Alles zo voorhanden.Staat gelijk bij of het nog voorradig is.Dus gelijk te zien of je het direct kunt meenemen.

Bestelling geplaatst via onze stichting. E.e.a niet direct voorradig, maar netjes gaande weg de bestelling op de hoogte gehouden. Ook nog een voorstel gekregen mbt produkt niet meer te bestellen en kwamen met een goed alternatief.Prima.!

buijtendijk 23-09-2013 Via de website gekocht

Je word prima en deskundig geholpen

De service die je in de winkel krijg is prina

Assortiment
Nooit me handen op een lege plek geslagen

Aanbeveling
Zeer prettige winkel en bediening

Korathes 22-09-2013 Via de website gekocht

Extra toelichting
Zeer vlotte bestelling Alles perfect op tijd verstuurd

Jandebloois 22-09-2013 Via de website gekocht

Het vinden van het gewenste artikel, in mijn geval het PT860 scheerapparaat van Philips, was zo gepiept.

Keurige bevestigingsmail ontvangen, met een track&trace code, zodat ik kan volgen waar mijn pakje is.

Assortiment
Ze hebben veel, maar ik moet bekennen dat ik niet virtueel heb lopen 'struinen'. Ik was puur op zoek naar één artikel.

Aanbeveling
scherpe prijs, goede service, snelle levering.

powerfly 21-09-2013 Via de website gekocht

Site overzichtelijk en vrij gemakkelijk te vinden op onderdelen of wat je maar nodig hebt.

Snelle levering en tot mijn stomme verbazing, in mijn geval ook goedkoper, maar daar kwam ik later achter toen ik een HDMI kabel en een low profile bracket van Asus nodig had.
Bij Conrad heb ik dus nu 5 euro teveel betaald en heb ik bijna een week moeten wachten op mijn videokaart van Asus Geforce 210 Silent DDR3 1GB.
Want die moest uit een magazijn uit het zuiden van Duitsland komen.
Maar jaaaaa...... op een gegeven moment zag ik door alle getallen en sites het goedkoopste artikel niet meer.
Jammer, jammer ......
Alternate leverde vrij snel!!

Assortiment
Vrij weinig goedkopere videokaarten voor de man met weinig centen... nog bredere assorti aanleggen om ook de onderkant van de markt te bestoken met kwaliteitsproducten zou een nieuwe en grotere uitdaging zijn voor dit bedrijf.

Aanbeveling
Ja je moet kijken waar je je geld wilt laten rollen aan wat je wilt uitgeven en wat je echt nodig hebt.
Over algemeen is deze winkel vrij duur, vind ik.
En zou ik toch meerdere sites naast elkaar willen leggen, waar ik, hetzelfde voor minder kan krijgen ....

Extra toelichting
Zie onder dan weet je genoeg, denk ik. Het internet geeft gelukkig veel vergelijkingen aan en soms ben je duurder uit en soms goedkoper. Je moet weten wat je nodig hebt en gericht gaan zoeken en je eigen adresjes bij elkaar vergaren/sprokkelen of eventueel delen met anderen. Sommige sites worden je bijv. door de strot heen gedouwd, omdat ze er voor betalen om als eerste voor je neus te verschijnen. Dus soms moet je een paar sites verder googlen.

SJMichel84 19-09-2013 Via de website gekocht

Simpel en duidelijk een bestelling opgeven. Goed aangegeven wat er precies in je winkelwagen zit en hoeveel stuk(s) het zijn. Prima, geen negatieve opmerkingen.

Eenmaal je bestelling gedaan dan kan je gemakkelijk je zending volgen en als je dat wilt aangeven waar en wanneer het afgeleverd word. Erg tevreden.

Assortiment
Niet alles word geleverd, maar de producten die ze wel aanbieden zijn in ieder geval van voldoende kwaliteit.

Aanbeveling
Alternate is mij aanbevolen door een goede vriend dus eigenlijk kan ik alleen maar zeggen dat ik zijn aanbeveling kan aanbevelen ;)

M. Israel 19-09-2013 Via de website gekocht

dependance 19-09-2013 Via de website gekocht

snel geleverd en goed

T. Tran 18-09-2013 Via de website gekocht

Producten makkelijk te vinden op de website.

Ik betaal liever via PayPal maar dat terzijde. De betaling en procedure is standaard zoals vele webwinkels, alleen verplicht Alternate je niet dat je een account moet aanmaken. Ik vond de optie voor Pakjesgemak ook ideaal, als student-zijnde. Betaling voldaan met iDeal

Levertijden zijn goed, ik bestelde iets voor 20:00 en kon de volgende dag via pakjesgemak ophalen bij de postkantoor.

Assortiment
Groot assortiment voor gamers zoals ik. Ik heb de Logitech G510 gekocht met flinke korting van €88,- voor €40,- door de jubileum actie. De Sharkoon FireGlider Black was de goedkoopste tegenover zijn concurrenten.

Aanbeveling
Leuke acties via Facebook ook m.b.t. de 15jarige jubileum, veel kortingen en prijzen voorbij zien vliegen. Voor hardware ga ik hier zeker nog wat inkopen, als ik iets nodig heb.

Extra toelichting
Alternate is DE webwinkel voor hardware aankopen! Leuke acties en erg actief op Facebook met prijsvragen. Service top en kopen met gemak!

titatovernaar 17-09-2013 Via de website gekocht

5,2

goed

geen optie daar voor manager die het kan oppakken.
daarom deze negatieve review

goed

Aanbeveling
geen optie daar voor manager die het kan oppakken.
daarom deze negatieve review

Extra toelichting
1 onderdeel verkeerd besteld terug gestuurd naar een maand nog steeds geen geld terug. Meermaals gebeld ene keer word er gezegd geld is overgemaakt andere keer is mijn banknummer fout. geen optie daar voor manager die het kan oppakken. daarom deze negatieve review

jowi07 17-09-2013 In de winkel gekocht
Ridderkerk

Zie Motiveer dat zegt al genoeg.
Alternate kent geen service.

Aanbeveling
Als je een product koopt, koop
het dan nooit bij Alternate want
bij defect wordt het een drama.

Extra toelichting
Ik heb vier weken geleden mijn Samsung mobiel I8750 ativ s bij Alternate ter reparatie gebracht, omdat ik al 2 maanden problemen heb met het mobiel.. Ik ben met het mobiel teruggegaan naar Alternate , ze gingen er naar kijken en na een week kreeg ik een E-mail dat hij niet naar behoren werkte en ze het op zouden sturen naar Samsung. Zij hebben ook foto's gemaakt om te kijken of het toeste gebruikt is want hij zag er nog als nieuw uit. Ze waren wel 10 minuten aan het zoeken of ze toch ergens een krasje konden vinden zodat ze konden zeggen dat het gebruikt is. Ik heb nog gevraagd om een nieuw toestel maar dat deden ze niet en ook geen leentoestel omdat het toestel gebruikt is. Ik ben hier verbaasd over. Nu zit ik al 4 weken zonder mobiel en weet ook niet wanneer het terug komt. Is dat nou de service en de manier van werken van Alternate? . Nu een week later nog eens een E-mail gestuurd naar Alternate dat ik nu mijn Samsung telefoon terug wil of een nieuwe of mijn geld terug, maar helaas dit werkt niet en wanneer ik hem terug krijg weet ik nog steeds niet. Dit is wat ik voor antwoord krijg. ( U kunt niet altijd kiezen tussen een reparatie of een nieuw product. Soms wil de verkoper het product alleen maar repareren, omdat dat goedkoper voor hem is. In zo'n geval mag de verkoper zeggen dat hij alleen wil repareren. In uw geval, gezien de tijdsduur waarin het product in gebruik is genomen is besloten dat het product voor reparatie in behandeling wordt genomen. Tevens heeft de fysieke staat en gebruiksduur van het product heeft wel degelijk invloed op deze uitkomst. Volgens het innamedocument zijn er lichte krassen rondom de volumeknop geconstateerd. Wat betekent dat het product nadat wij deze retour ontvangen van reparatie niet als nieuw kunnen verkopen. Dat het reparatietraject langer duurt dat in eerste instantie verwacht was vinden ook wij enorm spijtig. Het is nu drie weken geleden dat wij uw product in behandeling hebben genomen. Alternate Nederland is van mening dat dit een schappelijke tijd is voor het reparatietraject. Tevens is dit termijn niet in strijd met de Nederlandse wetgeving noch de Europese wetgeving) Nu vier weken weg en nog niets terug en ik krijg geen antwoord meer van Alternate.

Fonti098 16-09-2013 Via de website gekocht

fmkoorstra 11-09-2013 Via de website gekocht

Redelijk duidelijk maar nog niet optimaal

Grote range aan producten

Groot assortiment, scherpe prijzen, snelle levering

Groot assortiment, scherpe prijzen, snelle levering

rdhoore108 10-09-2013 Via de website gekocht

Bestellen vanuit België is iets moeilijker omdat het via offerte en bankoverschrijving moet. Maar dat het uberhaupt wel mogelijk is, heb ik erg gewaardeerd. De Belgische Alternate heeft namelijk geen dagaanbieding.

De dagaanbieding (een Samsung SSD schijf) was uitverkocht, maar een verkoper belde mij op en bood mij voor dezelfde prijs het nieuwste model van dezelfde schijf aan. Natuurlijk zei ik ja :-)

Extra toelichting
Ik heb niets dan lof voor een webshop die zijn woord houdt, zelfs wanneer ze weinig of geen winst maken op een specifieke transactie. Een goed voorbeeld van integriteit.

pol0567 10-09-2013 Via de website gekocht

Extra toelichting
Zondagmiddag laat online besteld, en dinsdag al in huis.

Bertlankhaar 08-09-2013 In de winkel gekocht
Barendrecht

Telefonisch account aangemaakt en besteld

Kan dezelfde dag mijn bestelling afhalen.

Assortiment
Kan meestal vinden wat ik zoek.

Extra toelichting
Uitermate tevreden over Alternate! Snelle leertijden en een goede prijs en ook af te halen.

Yoshh 05-09-2013 Via de website gekocht

Super makkelijk om bijv. een computer te samenstellen.

Perfecte service, jammer genoeg was de voedingskabel kapot. Eventjes e-mailtje sturen en kreeg al snel bericht terug dat een nieuwe is verzonden.

Assortiment
Je kan uit echt bijna alle computer-onderdelen kiezen.

Aanbeveling
Perfecte winkel, zeker aan te raden.

Extra toelichting
Koop hier zeker wat, je zou geen spijt hebben!

tiglas 27-08-2013 Via de website gekocht

Hetzelfde als bij de gemiddelde webshop

De kwaliteit is altijd goed dus ik heb nooit iets terug moeten sturen

Assortiment
Dit is het grote pluspunt van de winkel, ze hebben naar mijn mening alles

Aanbeveling
De beste winkel om computeronderdelen aan te schaffen

veldhaan 25-08-2013 Via de website gekocht

snel gevonden op de site waar ik naar op zoek was.

snelle bevestiging en levering van de bestelling, prima!

johan588314 23-08-2013 Via de website gekocht

5,7

bestellen en betalen simpel eenvoudig.

Dit kreeg ik als antwoord.

U kunt het product voor beoordeling met een volledig ingevuld retour formulier aan ons terug sturen.
Een retour formulier is bijgevoegd bij deze e-mail. Op dit formulier vind u verdere informatie en het adres.

Wij ontvangen het product graag zo compleet mogelijk en in de originele verpakking retour.
Bij het terugzenden van producten dient u er op te letten dat de verkoopverpakking (verpakking van de fabrikant) niet als verzendverpakking gebruikt wordt. Dit om beschadiging te voorkomen en omdat deze soms niet voldoende bescherming biedt.

Verzendkosten kunnen wij vergoeden tot een maximum van 8.05 euro voor zendingen onder de 10kg, of 13.50 euro voor zendingen tussen de 10-30 kg. Verzendkosten worden vergoed nadat het defect door onze technische dienst is geconstateerd. Wij vergoeden geen verzendkosten voor niet defecte onderdelen.
Een bon met de gemaakte kosten kunt u bijvoegen in het pakket of per e-mail aan ons toesturen.

Na ontvangst zal mijn collega het product beoordelen en testen op de door u opgegeven klachtomschrijving.
Hierna zullen wij u informeren over de verdere afhandeling.

Aanbeveling
Wegens de weinig soepele voorwaarden
updaten desktop computer ,weg garantie.
Geen duidelijk antwoord op mijn klacht.

Extra toelichting
Bezorging post.nl bezorgde dit bij buren. Fout opstarten harddisk,melding geen HD geen boot.(1x) Na Avira installatie ging de processor op 99% werken,traag systeem. Terwijl ik zeker ben dat ik alles goed deed,al 10-tallen keren gedaan. Pas na de 2e installatie werkte alles goed. Dit zijn tekens van een onstabiel systeem. Ik heb een ervaring van 30 jaar. De mogelijkheid om de computer op te waarderen,kan niet,wegens de beperking open maken, garantie weg. Ook hier geen compromis. Ook geen keuze voor Windows 7. Geen officiële dvd Microsoft,code op een sticker met heel kleine cijfers,moest een foto maken en vergroten om dit te lezen. Gebruiksaanwijzing alleen in het Engels en andere vreemde talen,en onvolledig. Waarschijnlijk import uit buitenland. Antwoord op mijn reactie,u kunt het terug sturen.

ams69hrs 22-08-2013 Via de website gekocht

heel persoonlijk en super service

Aanbeveling
vanwege de hoge service graad