Alternate - Reviews & Ervaringen

Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over Alternate.

Alternate stelt zich voor

Alternate is van oudsher één van de grotere online leveranciers van computers, computercomponenten en multimediaproducten in Europa. In de loop van de jaren is het assortiment steeds verder uitgebreid met aanverwante producten als huishoudelektronica, gereedschappen en speelgoed. Tegenwoordig worden vanuit logistieke centra in Duitsland, Nederland en België alle landen in Europa beleverd, zowel rechtstreeks naar de eindgebruiker of als fulfilment partner voor andere verkopers. Alternate is daarmee één van de meest succesvolle e-commerce ondernemingen in haar branche.

Deze score is gebaseerd op 17 goedgekeurde reviews die geschreven zijn in het afgelopen jaar. In de gemiddelde beoordeling tellen oudere reviews minder zwaar mee dan de meest actuele reviews. Lees meer over deze berekening

2,9

Terence K. 27-01-2014 Via de website gekocht

Erg overzichtelijk. Het betalingsproces verliep soepel.

De levertijd was prima. Ik ontving na enkele uren een bericht dat ze het verzonden hadden en ik kreeg de Track en Trace code. Ik kon het pakje volgen en ik wist precies hoe laat ik thuis moest zijn. En dat was al de volgende dag. De verzendkosten waren erg goedkoop.

Assortiment
Uitgebreid assortiment, maar kan nog uitgebreider als je vergelijkt met de andere online winkels.

Aanbeveling
Een 8 is dik verdient. Erg goedkoop, als je bij vergelijksites kijkt scoort Alternate erg hoog.

AnnVan 23-01-2014 Via de website gekocht

Extra toelichting
Goede communicatie, snel geleverd, mooie telefoon, precies volgens omschrijving ! PERFECT dus :)

scapel 21-01-2014 Via de website gekocht

Makkelijk om te bestellen

Levertijd boven verwachting. Verdere service moet ik nog ervaren als het product niet voldoet maar ik heb er vertrouwen in dat het naar tevredenheid afgehandeld wordt

Assortiment
Ruim aanbod, goedkoop produkt.

Extra toelichting
Avonds na 8 uur besteld en de volgende dag in de middag in huis. SUPER Het was een kado voor mijn zoon en die is er nog niet mee aan de slag gegaanHij heeft wel even de verbinding geprobeerd maar die viel steeds uit, dus de oude router maar weer aangesloten. Hij moet nog de andere kanalen uittesten en ook de andere bandbreedte. Hopelijk gaat het lukken anders ga ik vragen of ik hem mag ruilen.

klontjee 21-01-2014 Via de website gekocht

Zeer slechte service heb nu een telefoon waar ik niks mmee kan en ze zeggen dat hij goed is

Aanbeveling
Je kunt het beter wat duurder kopen dan hier slechte service

Extra toelichting
Zeer slechte service! Ik koop der nooit weer iets

hajmwagener 21-01-2014 Via de website gekocht

Meteen gevonden wat ik nodig had en bestellen ging gemakkelijk.

Even telefonisch contact gehad, geen wachttijd en meteen het goede antwoord.
Vandaag besteld was in mijn geval morgen in huis. Supersnel dus.

Assortiment
Wat ik nodig had was aanwezig. Ruime keuze.

Extra toelichting
Het ging allemaal snel, goed en wat erg belangrijk is ook nog eens tegen de laagste prijs. Wat wil,je nog meer?

esjomiha 19-01-2014 Via de website gekocht

na foute bestelling snel en correct afgehandeld.

Zwartjantje 16-01-2014 Via de website gekocht

Er is maar 1 winkel en wanneer je bestelt via internet is de retourprocedure wat ingewikkeld.

Laptop besteld via internet. Koeling maakte wat lawaai. Volgens telefonist was tijd verstreken voor direct omruilen (ivm feestdagen). Toen we laptop in winkel aanboden voor reparatie zie meisje dat we toen nog wel op tijd waren, maar nu niet meer. Meer verschillen tussen telefonist en aan de balie.

Aanbeveling
Zie service. Voor hetzelfde geld koop ik voortaan wel bij een winkel met wel een goede service

Extra toelichting
Zie service. Volgens telefonist wordt artikel direct naar de leverancier gestuurd, volgens medewerkster aan de servicebalie kijkt men eerst zelf. Wie moeten we nu geloven. Wanneer de jongen aan de telefoon had gezegd dat er nog wel een directe omruilmogelijkheid was, hadden we dat direct gedaan. Toen we 3 dagen daarna de laptop zelf inleverden bij de balie zei het meisje dat wanneer we direct gereageerd hadden de laptop direct omgewisseld had kunnen worden. Toen we haar confronteerden met het verhaal van haar collega zei ze snel dat de laptop aan meer eisen moest voldoen, hij mocht bv nog niet gebruikt zijn. Dat was hij dus ook nog niet. Daarna werden we min of meer afgescheept. Voor waarschijnlijk iets heel kleins heb ik nu een hevig teleurgestelde zoon in huis die minstens 2 weken zijn NIEUWE laptop mist.

vincentkrabben 16-01-2014 Via de website gekocht

erg overzichtelijk

prima

erg ruime keus

volgens mij de beste

ruime keuze..snelle levering..prima service

willen1962 15-01-2014 Via de website gekocht

G. van Effen 14-01-2014 Via de website gekocht

Ook al ligt de fout geheel bij Alternate (verkeerde product opgestuurd, niet kunnen leveren wat als voorradig aangegeven staat) geld krijg ik mijn niet terug.

Assortiment
Assortiment en voorraad claimen is leuk, maar als ik net betaald heb en te horen krijg dat het niet meer leverbaar is en ik geld-terug wel kan vergeten...

Aanbeveling
Ik kan deze zaak alleen maar afraden, ik vind het een zaak met een waardeloze houding tegenover hun klanten; waar alleen achter de balie gelachen wordt.

Extra toelichting
De doos van een online besteld moederbord bleek tot mijn grote verbazing een ander type moederbord te bevatten, en zonder accessoires (zgn I/O shield (rechthoekig metalenplaatje die de aansluitpunten van het moederbord omvatten) hoort er normaal altijd bij te zitten, plus een handleiding, plus wat kabeltjes). Opvallend onvriendelijke dame aan de lijn meldde mij dat ik het artikel niet kon terugsturen, maar dat ik naar de servicebalie in Ridderkerk moest komen... Bij Alternate in Ridderkerk aangekomen: artikel kon niet meer geleverd worden (het artikel stond echter zelfs een paar dagen na bestelling nog als voorradig...). Op mijn vraag "als u het artikel niet kan leveren, dan is het toch logisch om het geld terug te geven?" het antwoord gekregen "nee, geld terug, daar doen we niet aan"... Na lang gediscussieer genoegen moeten nemen met een ander moederbord zonder accessoires (zelfs geen statische zak zat er om) met mindere specificaties. En dan heb je betaald voor een nieuw en beter moederbord... werkelijk het dieptepunt van "service" wat ik ooit ervaren heb. Ik had het moederbord tesamen met een computerkast gekocht, en deze wilde ik meteen maar meenemen om de inhoud ter plekke te controleren. Men vond het "not done" dat ik de inhoud bij de balie controleerde en men liet duidelijk blijken dit hilarisch te vinden. Eerder stomverbaasd dan kwaad de artikelen meegenomen.... de ergernis kwam pas later... Het enige positieve wat ik over Alternate kan zeggen is dat hun gebouw mooi was, of moet ik zeggen leek: misschien schilderen ze ook gewoon over roest heen. Wie denkt hier te gaan kopen, lees eerst de verkoopvoorwaarden op de site van Alternate.nl en de reviews op kieskeurig die ook echt ervaringen beschrijven met de after sales van Alternate ! Als u dan nog niet geschrokken bent en u als later problemen krijgt met de after sales.... u was gewaarschuwd.

H.L. Smeets 14-01-2014 Via de website gekocht

Ik hoef de deur niet meer uit.

Netjes de volgende dag geleverd.

ruim voldoende.

Extra toelichting
Om dat er gewoon niks mis mee is, ik koop er wel vaker, en de service is uit de kunst.

Uyarh 13-01-2014 Via de website gekocht

Overzichtelijke, leuke website,bestelling via website is heel gemakkelijk en overzichtelijk.

Service is ook prima.

Assortiment
Ze hebben van alles en meeste zijn voorradig.

Aanbeveling
Prijzen zijn goed.Service is prima, medewerkers zijn vriendelijk en behulpzaam.

Extra toelichting
Uitstekende webwinkel.Weinig ervaring met alternatie, maar met enige bestelling, momenteel ben ik hgeel blij mee.

FRANS VOET 12-01-2014 Via de website gekocht

Bestelling via website is heel gemakkelijk en overzichtelijk

Service is prima, medewerkers zijn vriendelijk en behulpzaam

Assortiment
Is heel divers, kan niet beter.

Aanbeveling
Overzichtelijke winkel waar alles voorradig is van computer onderdelen.

Extra toelichting
Ik ben gewoon een zeer tevreden klant en zal in de toekomst mijn aankopen op computergebied bij Alternate blijven doen.

jodiladido 11-01-2014 Via de website gekocht

Extra toelichting
Mijn bestelling is correct afgeleverd iets wat wat mij wel stoort zijn de verzendkosten die er bovenop komen. zelf vindt ik als boven een bepaald bedrag komt B.V 250 euro dat de verzendkosten gratis konden dan doe je ook iets terug voor de klanten...

ramontonnaer 10-01-2014 Via de website gekocht

Extra toelichting
Alternate biedt veel producten voor een redelijke prijs en leveren snel hun producten af.

ponfoort 09-01-2014 Via de website gekocht

20.30 besteld, volgende ochtend in huis. no hassle, just delivery

AdW 89087 09-01-2014 Via de website gekocht

Lekker makkelijk bestellen goed overzicht bestel er graag bij ALTERNATE

Vlug besteld en ook vlug geleverd

Assortiment
Soms zijn de prijzen wel aan de hogen kant dan ga ik verder kijken

Aanbeveling
Voor computer spullen altijd aan bevelen het meesten hebben ze wel

Extra toelichting
Goed is dat ze genoeg Computer onderdelen hebben bijna alles is verkrijgbaar heel veel randapparatuur hebben ze ook genoeg Soms vind ik de prijzen wel eens aan de hogen kant dan ga ik verder kijken Maar meestal vin ik wel wat ik wil hebben als ik wat op Computer gebied nodig heb dan ga ik als eerst op de site van Alternate kijken

GertieLinssen63 08-01-2014 Via de website gekocht

4,3

Niet functionerend artikel wordt niet omgeruild. Na 1dag in bezit.

Aanbeveling
Dekken zich mooi in door bij retourneren van een niet werkend product te zeggen dat er gebruikers sporen op zitten. Moeten het dan doorsturen naar de fabrikant en ruilen het niet om

Extra toelichting
Heb voor mijn zoon een Samsung ATIV XE500T1C multimedia tablet besteld. 2 januari geleverd uitgepakt maar was niet mogelijk om windows 8 pro te installeren. Gebeld maar ze zeiden dat ik daarvoor met Samsung moest bellen. Samsung zei dat ik het met Alternate moest regelen. Weer naar Alternate gebeld toen moesten we het artikel maar retourneren. Meteen weer alles in originele verpakking gedaan en teruggestuurd geen antwoordnummer maar gewoon 6,75 verzendkosten betalen. Nou en dan nu een mail artikel werkt niet en moet worden opgestuurd! Nou zeg schandalig, toen ik belde vertelde men dat ze het niet konden omruilen want er zaten gebruikers sporen op! Wat een lachertje heb ook foto's hiervan gevraagd want toen ik de tablet retourneerde was hij net een uurtje uit de verpakking geweest. Maar zo zijn ze altijd ingedekt en hoeven ze nooit iets om te ruilen want er zitten gebruikers sporen op. Ben benieuwd naar de foto want ik heb een nieuw apparaat zonder krassen geretourneerd. Had ik dat geweten, ben op de review van Kieskeurig afgegaan om daar te bestellen, maar zo zie je maar weer dat is ook niet zaligmakend

elmindreda 06-01-2014 Via de website gekocht

Snel gevonden wat ik zocht en zo besteld

Prima mailcontact over voortgang bestelling en alles is verlopen zoals ik had verwacht. Heb geen problemen omtrent de bestelling gehad, dus aftersales kan ik niet beoordelen.

Assortiment
Ik heb naar een specifiek product gezocht dat ze hier (goedkoper dan ergens anders) aanboden

JPANIER 03-01-2014 Via de website gekocht

4,2

Overzichtelijke webshop

Levertijden worden niet ingehouden. Ook worden spullen die deel uit maken van een bestelling niet gereserveerd, waardoor het lang kan duren voordat een bestelling uiteindelijk wordt uitgeleverd. De informatievoorziening omtrent levertijden door Alternate is slecht. De klant krijgt alleen informatie als hij daarom vraagt en deze lijkt achteraf ook niet te kloppen.

Assortiment
Groot assortiment op de website, maar men kan niet uitgaan dat iets op voorraad is, ook al is dat aangegeven.

Aanbeveling
Slechte service wat betreft levertijden en follow-up. De klant wordt niet op de hoogte gehouden en er worden geen items gereserveerd zodat een bestelling binnen de kortst mogelijke termijn uitgeleverd kan worden.

Extra toelichting
Heb meerdere keren kleinere bestellingen geplaatst bij Alternate zonder problemen. Nu ik een iets complexere, grotere order (qua aantallen) geplaatst heb, lijken enkele spullen niet op voorraad te zijn. Na navraag per email een bevestiging gekregen qua levertijd, maar op de dag zelf even gebeld om te checken en te horen gekregen dat er nu andere spullen niet leverbaar waren omdat ze ondertussen aan andere klanten verkocht waren. Slechte service, maar de medewerker zij dat het gewoon company policy was. Uiteindelijk kunnen ze nooit een leverdatum zeggen en is de klant de dupe. Als enige oplossing zeggen ze dat men een alternatief product kan kiezen. Voortaan bestel ik ergens anders waar de klant beter behandeld wordt.

bosbuy 02-01-2014 Via de website gekocht

Overzichtelijk, producten goed vindbaar.

Aanbeveling
Heb al vaker wat besteld, altijd netjes en snel geleverd.

starg 31-12-2013 Via de website gekocht

Extra toelichting
Grappig is om te zien dat terwijl op vergelijking sites de seagate drive voor ongeveer 65€ te vinden was deze bij alternate voor 50€ te krijgen was... levering zeer snel 24 uur!

clamiro 28-12-2013 Via de website gekocht

Site is overzichtelijk en product was stuk goedkoper in vergelijking met andere winkels.

Product snel ontvangen.

Aanbeveling
Ik had het product de volgende dag al in huis. Dus snelle levering en het gemak van online winkelen.

davada85 27-12-2013 Via de website gekocht

De site is zeer overzichtelijk en eenvoudig in gebruik.

De service (zowel online als ter plaatse) is zeer goed.
Alleen jammer dat de verzendingskosten zo hoog zijn.

Assortiment
Breed assortiment aan zeer aantrekkelijke prijzen (in vergelijking met andere (online) pc-winkels).

Aanbeveling
Online gaat alles zeer vlot en voor elke stap die gezet wordt, wordt je bericht.
De dienst in de winkel zelf is perfect. Zowel in de winkel als de dienst na verkoop zijn de mensen zeer professioneel, vriendelijk en behulpzaam.

Extra toelichting
Pluspunten: + de service (online en fysiek) is feilloos. + deskundigheid van de mensen die voor Alternate werken. + een perfecte dienst na verkoop (zowel deskundigheid, service als vriendelijkheid) + bij problemen is de dienst na verkoop aanwezig met zeer competente en vriendelijke mensen. Minpuntje: - de prijs om het gevraagde te verzenden.

Thilly Meijer 26-12-2013 Via de website gekocht

Profesionele winkel

harrekie 18-12-2013 Via de website gekocht

Extra toelichting
- Op 14-12-13 Alternate bedankt voor de goede service en de snelle levering van mijn 1 dag eerder bestelde Asus Transformer Book T100 notebook/tablet voor 349 Euro. Was alleen bij Alternate leverbaar! Hij kwam de volgende dag al binnen en ik ben er heel erg blij mee. - Ik had nog nooit iets bij Alternate besteld maar ik zal dat nu zeker vaker gaan doen. Het ziet er allemaal ook heel betrouwbaar en service gericht uit, en daar kunnen vele andere bedrijven nog een voorbeeld aan nemen. Ik zal Alternate dus ook warm aanbevelen bij kennissen en familie, en Alternate: nogmaals vriendelijk bedankt voor de enorme service!!

Jan Hellevoet 17-12-2013 Via de website gekocht

Simpel te vinden op de website.
En gemakkelijk te bestellen.

Begin avond besteld, volgende dag om half elf al thuis afgeleverd.

Assortiment
Grote keus in merken en types.

Aanbeveling
Tot nu toe weinig problemen gehad aan de bij Alternate gekochte spullen.
En die ene keer dat er iet was, direct en snel opgelost.

Extra toelichting
Tot nu toe altijd prima geholpen. Echter op zaterdag is het te druk en daar moet men dan rekening mee houden ! Idem vrijdagavond.

RS19810 15-12-2013 Via de website gekocht

Ik bestelde een laptop bij Alternate die vlak voor mijn vakantie werd bezorgd. Toen ik hem na mijn vakantie in gebruik kon nemen bleken er allerlei gebreken aan te zitten, zoals dat hij traag was, vastliep, steeds opnieuw updates installeerde en daar een half uur mee bezig was. Ik heb hierover gemaild met Alternate. Aangezien de defecten er direct bij gebruik al waren wilde ik graag de laptop laten vervangen. Hun standpunt was echter dat ik dit probleem buiten de zichttermijn heb aangekaart, en daarom niet meer kon ruilen. De zichttermijn verstreek toen ik op vakantie was, en ik heb geen idee wat voor oplossing ik hiervoor had kunnen vinden. Ik had hem moeilijk met me mee kunnen nemen naar het buitenland alleen maar om te testen of de laptop wel werkte. Ik heb hem dus ingestuurd voor reparatie , en heb op de dag nauwkeurig 5 weken gewacht tot ik hem terugkreeg. Toen dat eindelijk gebeurde bleken dezelfde defecten aanwezig. Ik mailde Alternate hierover en de reactie was dat ik hem pas na 4 x (!) terugsturen voor hetzelfde defect, aanspraak kon maken op ruilen. Een belachelijk standpunt. Ik weet niet of dit beleid van Alternate of van de fabrikant is, maar zelfs in dat laatste geval reken ik het Alternate aan dat ze daar zomaar mee akkoord gaan. Dit is geen service naar je klanten toe die je op deze manier verkoopt. Op klantvriendelijkheid is Alternate mij kwijtgeraakt.

Aanbeveling
Vanwege de bovengenoemde ervaring met de klantenservice.

Extra toelichting
Vanwege bovengenoemde ervaring met de klantenservice bij een defect product.

MichelFaas 14-12-2013 Via de website gekocht

De website is erg duidelijk en simpel te gebruiken. Ik vind het alleen jammer dat er niet meer informatie voor leken staat.

Seniae 12-12-2013 Via de website gekocht

Extra toelichting
Prima service, altijd snel en op tijd. Nog nooit problemen gehad en altijd ontvangen wat ik wilde hebben. Ook wijzigingen in bestelling zijn makkelijk door te geven aan de klantenservice en worden direct aangepast. Ik heb hier inmiddels diverse computer onderdelen besteld omdat ik mijn eigen pc bouw. De pc builder op de website is een mooie tool wanneer je beginnend pc bouwer bent. Deze tool heb ik ook al eens geprobeerd en heel makkelijk toe te passen. Wat mij betreft ... dikke voldoende!!!

fangornlotr 10-12-2013 Via de website gekocht

4,5

Via de site bestellen is makkelijk

24 uurs service waar niks van waar is. of heb ik kleine lettertjes gemist? wees eerlijk in de totale levertijd. geen kleine lettertjes!

Assortiment
Genoeg keuze, alleen als je iets nodig hebt zit er een lever tijd op.

Aanbeveling
De site is redelijk goed begaanbaar. Dit is dus wel redelijk.

Extra toelichting
Levertijd binnen 24 uur is ver van waar. Vrijdag bestelt en na 4 dagen maar eens opgebeld en ineens zat er op 1 item een levertijd van 3-5 dagen. ander item (op goed geluk) aan laten bevelen. Dus ik vroeg dan heb ik morgen dus mijn computer in huis (24 uurs levering na bestelling). Kreeg ik te horen, nee meneer dit wordt op zijn vroegst donderdag pas. Wat dus neerkomt op 48 uur... totale wachttijd 144 uur zonder info (pas toen ik er zelf achter aan ging) Conclusie voor alternate, wees gewoon eerlijk met je levertijd. Zet er bij dat een computer assembleren nog eens 24 uur kost en als er een voorwerp niet op voorraad is laat dit ook zien in de configurator zien (zie link) http://www.alternate.nl/html/configurator/builderLite/components.html?builderKind=1&systemId=247

DerksenR 08-12-2013 Via de website gekocht

Ik heb inmiddels een aantal maanden geleden een ASUS Zenbook gekocht en meteen tijdens de eerste keer opstarten een defect in het scherm geconstateerd.

Ik heb de laptop direct terug gestuurd naar Alternate en gebeld of ze er aub 1 apart wilden leggen voor omruiling. Dit deden ze niet maar er waren er nog voldoende op voorraad. 2 dagen later weer Alternate gebeld en het was inderdaad een fabrieksfout (doa) maar helaas was de Zenbook niet meer op voorraad en niet meer leverbaar dus konden ze hem dus ook niet omruilen :-( toen ik aangaf daarvan te balen omdat ik speciaal nog had gebeld voor een reservering werdt er een beetje lacherig gedaan van " maar meneer als hij er niet meer is kan ik hem ook niet omruilen hehe"

Aangezien de laptop uitverkocht was en dus niet omgeruild kon worden maar ik hem echt graag wou hebben, heb ik er op vertrouwd dat het defect netjes (als nieuw) zou worden hersteld.

Deze eerste reparatie heeft ruim een maand geduurd en was uiteindelijk zeer slordig uitgevoerd.1 schroefje was niet goed is terug geplaatst en aan de achterkant zat een gleuf waar lijm uitliep. ook zat er een kier bij het scharnierpunt, en leek het alsof het scherm te makkelijk/soepel kon bewegen.

Daarna is de laptop wederom opgehaald en opnieuw in elkaar gezet. ik kreeg de laptop ditmaal (incl. vette vingers en minder netjes ingepakt dan opgestuurd) terug. Inmiddels had ik de laptop al 2 keer opgestuurd voor reparatie en heb ik hem in 2,5 maand 1 week kunnen gebruiken. En helaas heb ik geconstateerd dat dit keer het scherm scheef op de laptop is gemonteerd. Ook lijkt de verlichting aan de rechterkant van de laptop minder fel dan de linkerkant van het toetsenbord.

Ik heb besloten de laptop niet meer op te sturen omdat deze steeds afgeragder terug lijkt te komen en omruiling schijnbaar geen optie is.

Aanbeveling
U zult begrijpen dat ik erg teleurgesteld ben in de geleverde service van zowel Alternate als Asus en het had ze gesierd als ze mij na al die maanden meer tegemoet waren gekomen.

Jammer dat ik nu deze reactie moet achterlaten.

danny1954 07-12-2013 Via de website gekocht

4,5

Overzichtelijke website en duidelijk aangegeven

Pc na 2 weken al in reparatie en na 2 weken weer, beide keren ruim een week weggeweest en niets gevonden, maar moest er steeds zelf achteraan bellen, na ophalen was de originele doos weggegooid en bij thuiskomst was ook het netsnoer niet aanwezig, weer acheraan bellen en na een week nog geen snoer, waardeloze service

Aanbeveling
gezien de zeer teleurstellende service zou ik geen aanbeveling doen om een aankoop bij ALtenate te doen, vandaag de dag zijn er veel betere webwinkels met dito service te vinden.

Extra toelichting
Service is dus ronduit waardeloos gezien mijn ervaring met de serviceafdeling, totaal geen terugkopeling, ik moet achter mijn eigen ingeleverde pc aanbellen en krijg hem incompleet terug met gebroken zegel, waar op staat als deze is verbroken vervalt de garantie, dat is helemaal de limit

wkeegstra 06-12-2013 Via de website gekocht

Goede website, producten zijn goed en snel te vinden. Betalen via ideal verloopt uitstekend en via je account met weinig vragen (bij het maken), loopt alles gesmeerd.

De service afdeling is goed bereikbaar en de medewerkers zijn behulpzaam. De goederen kunnen gemakkelijke en kosteloos worden teruggestuurd en in korte tijd krijg een vervangend product. Levertijden zijn goed en kort.

Assortiment
Het assortiment is uitgebreid, en over het algemeen concurrerend wat betreft de prijs. Ik heb tot dusver alles kunnen vinden wat ik nodig heb met eventuele goede alternatieven.

Aanbeveling
Het assoriment is groot en voor de meeste it-toepassingen erg goed.
De website is overzichtelijk, bestellingen worden erg snel geleverd.
De after sales is uitstekend, je prima geholpen.

Extra toelichting
De waardering is geen 10 omdat sommige prijzen wat minder goed zijn van bv. processors, maar bij aankoop van onderdelen om een pc te bouwen kun meestal alleen voordeliger shoppen als je voor elk apart onderdeel de goedkoopste aanbieder selecteerd. Gezien het eidresultaat is dat niet de moeite waard.

rolf oosting 06-12-2013 Via de website gekocht

Extra toelichting
Webiste oké, assortiment oké, snelheid levering prima. Kortom: oké!

lukjeuris 06-12-2013 Via de website gekocht

4,8

vrij vlotte levering . Normaal zou ik hier een 8/10 geven maar door hun keuze van bpost als levermedium , gaan hier 2 punten vanaf aangezien er altijd problemen zijn met bestellingen die ik via bpost krijg .

Een deel van de goederen niet geleverd geweest en er geen degelijk alternatief voorgesteld gekregen . (bestel maar iets anders vind ik geen degelijk alternatief als antwoord, aangezien ik hard heb gezocht achter deze setup)

Aanbeveling
als alles vlot loopt is het best wel een goede webshop , maar door hun gemaakte fouten kunnen ze dus niet degelijk oplossen in mijn ogen .

Extra toelichting
Ik had een upgradekit besteld , bestaande uit processor , moederbord , ram geheugen en een case . Ik heb enkel de case aangekregen . zij zijn dit dus vergeten op te sturen , hebben dit exemplaar daarna aan een ander bestelling meegegeven waar dit ook besteld was , en hebben nu geen stock meer , dus heb ik maar pech .(terwijl er al voor dit product betaald was) Hun reactie : kies maar iets anders . Maar aangezien ik een bepaald budget heb , kan ik niet duurder gaan , en goedkoper voldoen de benodigde specificaties niet meer . In dit opzicht vind ik dus TOTAAL geen service en heb ik niets meer als ongemak hierdoor ondervonden . Als alles vlot loopt dus een goede webshop. Maar als ze fouten maken krijgen ze het niet fatsoenlijk opgelost!

daytonadriver 05-12-2013 Via de website gekocht

alles is duidelijk via de site

vragen worden altijd beantwoord,als iets op voorraad is vandaag besteld morgen in huis

er is genoeg keus

Extra toelichting
Ik vind alternate een goede webwinkel. Ik koop hier vaak mijn spullen voor de pc. Altijd goed bevallen wat op voorraad is is vaak de volgende dag al afgeleverd. Is er iets kapot gegaan binnen de garantietermijn wordt zonder probleem omgeruild,mits het natuurlijk een fabricagefout is. Ik ben zeer tevreden over alternate.

cver 03-12-2013 Via de website gekocht

Producten makkelijk te vinden

Assortiment
Ruim en breed assortiment. Ook 'niet standaard' producten zijn beschikbaar.

Aanbeveling
Interessante prijsvoering tezamen met een ruim assortiment.

Extra toelichting
Interessante prijsvoering tezamen met een ruim assortiment.

kthaes 02-12-2013 Via de website gekocht

gewenste produkt gemakkelijk en vlug gevonden

snelle, goed op te volgen levering

prima

RolfE 29-11-2013 Via de website gekocht

Bij de goedkoopste zou je argwaan kunnen krijgen, maar dit was eenvoudig bestellen en binnen 1 uur een mail dat hij onderweg was en binnen 20 uur in huis en heel goed verpakt. Beter gaat niet.

Aanbeveling
Weinig ervaring met alternatie, maar als dit normale service is direct doen

gebruikerke 28-11-2013 Via de website gekocht

Prima zoeken en duidelijke site. Goed te vinden.

Aanbeveling
Afhandeling en info waren goed.

albert beltman 27-11-2013 Via de website gekocht

Alles volgens verwachting

1 Cashback actie bleek niet van toepassing op mijn toestel. Alternate regelde voor mij ook cashback.
Er wordt keurig nagevraagd of dit gelukt is!

Aanbeveling
Zowel sale en vooral aftersale perfect verlopen.

Extra toelichting
Ik wilde mijn iPhone 3G vervangen door een Acer Phablet. Het toestel bleek niet te communiceren met mijn Apple computer en er was een probleem met het opnemen van inkomende gesprekken. Via telefoon en mail contact hierover, en toestel terug gestuurd. Meteen geld terug gekregen. ZO HOORT HET!

KvnP 26-11-2013 Via de website gekocht

Artikelen zijn makkelijk te vinden op de site, betaalmogelijkheden zijn goed.
Als ik iets nodig heb voor me pc is Alternate de webshop waar ik heen ga.

Service is goed, jammer genoeg is het niet mogelijk voor zover ik weet om een defect artikelen gratis retour te sturen.
Verder word een defect tot nu toe altijd goed opgelost.

Assortiment
Geweldige keuze uit artikelen bij Alternate, kan altijd vinden wat ik zoek.

Aanbeveling
Als iemand mij vraagt om een elektronica webshop zou ik zeker Alternate aanraden.

Extra toelichting
Als ik iets nodig heb voor me PC of wat dan ook kijk ik altijd eerst bij Alternate en vind ook bijna altijd wat ik nodig heb. Bestellen en betalen is heel makkelijk en verzenden gaat altijd erg snel. Ook de aftersales zijn goed, 2 keer een defect artikel gehad en beide keren is het goed opgelost.

toppie 25-11-2013 Via de website gekocht

Extra toelichting
snelle levering, goedkoop, geen bezorgkosten en ruime betalingsmogelijkheden, waaronder paypal

Nancyvanderdonk 25-11-2013 Via de website gekocht

Mijn zoontje had van zijn spaarcentjes een toetsenbord gekocht, deze werkte niet goed en toen heeft hij, na een telefoontje, dezelfde dag nog een nieuwe toegestuurd gekregen.

Extra toelichting
Eenvoudig bestellen en snel leveren is tegenwoordig geen uitzondering bij online winkelen. Het is uiteindelijk de service die telt als er iets niet goed gaat en die was bij alternatie super.

a.soeteman 24-11-2013 In de winkel gekocht
ridderkerk/barendrecht

heel goed bereikbaar,en je wordt er goed geholpen

mijn laptop van 3 jaar al uit de garantie,toch gratis nagekeken.de servicedienst zit naast de winkel,geen gezeul van het 1 naar het ander.

Extra toelichting
je krijgt er goed uitleg,nemen de tijd voor hun klanten.daarom ga ik ook altijd terug naar Altenate.

bogent 22-11-2013 Via de website gekocht

hadikoray 20-11-2013 Via de website gekocht

Het bestellen ging erg simpel, alles wat ik moest hebben was overzichtelijk terug te vinden in de webshop. Verder geen problemen tijdens zowel het shoppen als de transactie, kortom een dikke negen!

Wat ik niet vaak meemaak, is dat ik constant op de hoogte werd gehouden van hoe en wanneer mijn bestelling zou worden geleverd. Verder kon ik ten alle tijden terecht bij de klantenservice en kreeg ik vrijwel direct een medewerker aan de lijn. Mijn bestelling was helemaal in orde toen ik hem kreeg en de computer was goed geassembleerd, ze hebben zelfs even de moeite genomen onderdelen die ik apart had besteld even te installeren! Helemaal geweldig, was totaal niks op aan te merken!

Assortiment
Alternate heeft een Enorm assortiment, juist hierdoor was het soms erg moeilijk om de juiste producten te vinden. Verder is het natuurlijk erg fijn om voldoende keuze te hebben. Daarom een 8.

Aanbeveling
Als je een computer wil in elkaar zetten, maakt niet uit of je totaal geen ervaring hebt of juist een echte nerd bent, bij Alternate ben ik ervan overtuigd dat je wel je weg vindt! Ik was iets minder tevreden over het brede tijdsruim waarin mijn bestelling geleverd zou worden, maar ja, dat kan je dan ook verwachten als je voor Post-NL kiest!

Extra toelichting
Nogmaals, de service was top, het bestellen ging gemakkelijk, het personeel was erg vriendelijk en geduldig (wat wel nodig is bij zo'n kluns als ik!) Kortom, niks op aan te merken!

ruben13899 20-11-2013 Via de website gekocht

Makkelijk en goed overzichtelijk site

Niet slecht, het werd een dag na de uiterste datum bezorgt, maar je werd wel steeds goed op de hoogte gehouden!

Assortiment
Moeilijk te beoordelen, ik kreeg een doorverwijzing naar deze site dus niet echt op de site zelf gezocht.

laikos 20-11-2013 Via de website gekocht

erg fijne website, makkelijk te bestellen

was echt binnen een dag verzonden en na wat gedoe met post NL (dus niet alternate zn schuld) was het pakketje er binnen een dag

Assortiment
erg gevarieerd assortiment met alles wat je maar kunt bedenken op elektronica gebied

Extra toelichting
Erg fijne winkel met een supergoede service en het product is ook erg fijn, lekker snel. oftewel top winkel!