Alternate - Reviews & Ervaringen

Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over Alternate.

Alternate stelt zich voor

Alternate is van oudsher één van de grotere online leveranciers van computers, computercomponenten en multimediaproducten in Europa. In de loop van de jaren is het assortiment steeds verder uitgebreid met aanverwante producten als huishoudelektronica, gereedschappen en speelgoed. Tegenwoordig worden vanuit logistieke centra in Duitsland, Nederland en België alle landen in Europa beleverd, zowel rechtstreeks naar de eindgebruiker of als fulfilment partner voor andere verkopers. Alternate is daarmee één van de meest succesvolle e-commerce ondernemingen in haar branche.

Deze score is berekend op basis van 50 reviews die geschreven zijn in het afgelopen jaar.

cormekke 18-04-2014 Via de website gekocht

Extra toelichting
Goede service, snelle levering, gemakkelijke betaling uitgebreid assortiment.

Nick-gsi 10-04-2014 Via de website gekocht

Extra toelichting
S'avonds besteld, volgende dag binnen. Super service

anjawestgeest 09-04-2014 Via de website gekocht

Alles is makkelijk te vinden, fijne overzichtelijke site

Assortiment
groot assortiment je kan er alles wel vinden

zeker

Extra toelichting
de snelle levering is superrr, je hebt het echt zo in huis. ze hebben echt kwaliteitsspullen voor een goede prijs!!

Evert-Emmeloord 08-04-2014 Via de website gekocht

Extra toelichting
Gewoon een snelle dozenschuiver. Net zo snel en correct als je verwacht tegenwoordig.

boelie7301 04-04-2014 Via de website gekocht

Aanbeveling
s,avonds om 2000 besteld s,ochtends om 10.00 in huis super service ..
netjes verpakt bon erbij echt geweldig.
is er iets kapot afther sales ook geen probleem bonnetje en direct een nieuwe.

Extra toelichting
meerdere spullen al gekocht daar , super afther sales en service.. bij kapot binnen de garantie geen gelul krijg je direct nieuw.. mits zelf niet verziekt. maar goed aan te bevelen

J.Bosel 02-04-2014 Via de website gekocht

Extra toelichting
Deze winkel en zijn service zijn super,de machine lekte olie,contact gezocht met Alternate,ik kon de machine terug sturen,en een week later een nieuwe machine gekregen,dat is pas klanten binding.

Geert-Emo 31-03-2014 Via de website gekocht

Extra toelichting
Plezierige website, prompte levering in goede verpakking, de vraag of alles in orde was deed me goed. Aanrader.

rob5759 30-03-2014 Via de website gekocht

Extra toelichting
Goede adviezen, erg professioneel en keurige afhandeling

zonnebloem100 30-03-2014 Via de website gekocht

Assortiment
Ze hebben behoorlijk wat artikelen.

Heel betrouwbaar.

Snel opzenden.

diaantje71 27-03-2014 Via de website gekocht

Mijn koptelefoon was na een paar maanden stuk. Ik heb gebeld om te vragen hoe het één en ander zou moeten i.v.m. de garantie. Ik kreeg zonder problemen een nieuwe koptelefoon opgestuurd. Die had ik de dag daarna al in huis. Echt een super service!!

Aanbeveling
Ik zou de winkel zeker aanbevelen. De bestelling wordt snel geleverd. Bovendien verleent deze winkel een hele goede service als er iets mis mocht zijn met je bestelling. Ook de garantie op de bestelling is perfect geregeld.

john013 27-03-2014 Via de website gekocht

makkelijk thuis bestellen wanneer je maar wilt

goed contact via de email tijdens en na de verzending

ruim aanwezig

Aanbeveling
prijs van de artikelen is goed

Extra toelichting
heb er al enkele spullen besteld en nooit geen problemen gehad na betaling binnen 2 dagen thuis

rea2011 24-03-2014 Via de website gekocht

Vanachter de PC makkelijk bestellen

bestellen en verder wordt alles prima en snel geregeld. Ik heb nog geen problemen meegemaakt in aantal bestellingen

Assortiment
veel dus grote keus em goed te vergelijken

Aanbeveling
prijs is scherp al is ie niet altijd de laagste. Probleemloze zekerheid is dan wel weer een groot pluspunt.

Extra toelichting
Veel keus Overzichtelijk Prijs is redelijk tot goed Portokosten is sterk punt Snelle levering eigenlijk geen minnen, gewoon goed

wbvantil 24-03-2014 Via de website gekocht

Aanbeveling
snelle afhandeling van de bestelling.
vandaag besteld , morgen thuis
prima

goede website snelle service

Kleine Kees 24-03-2014 Via de website gekocht

Voor vragen altijd goede bereikbaarheid en goede antwoorden. De service is uitstekend, ik kom en koop al jaren bij Alternate. Goede en vriendelijke verkopers.

Assortiment
Vind altijd wat ik zoek en assortiment is ruim voldoende. De prijzen zijn concurrerend, tegen goede garantie.

Aanbeveling
aan vrienden en familie en mensen die goede spullen zoeken voor een schappelijke prijs.

Extra toelichting
Ik kan geen slechte punten opnoemen, alleen maar pluspunten.

Sandhopper 23-03-2014 Via de website gekocht

Roland51 22-03-2014 In de winkel gekocht
Ridderkerk

De opbouw van de website maakt het erg simpel om te zoekn wat je wilt hebben, daarnaast de pc builder die je aangeeft of de componenten bij elkaar passen.

De mails over de voortgang van de bestelling waren duidelijk en volledig. Ook de klantenservice is kundig en tothe point.

Assortiment
Van alle soorten componenten, assesoires, veel merken en/of uitvoeringen vooradig.

Aanbeveling
Uitgebreid assortiment, vriendelijk personeel, goede prijs/kwaliteit verhouding.

Extra toelichting
De webshop is volledig, goed assortiment, overzichtelijk. Nadeel dat je eerst moet betalen, ook als je het gaat afhalen in de winkel. Gezien de huidige opstelling van de banken vind ik dit niet prettig en risico vol.

Jerry Koele 21-03-2014 Via de website gekocht

Zeer gemakkelijk te bereiken, al jaren maak ik gebruik van hun website met bestellingen.

In de afgelopen 6 jaar maar 1 keer een artikel teruggestuurd wegens defect in garantie periode. Binnen een week afgehandeld met nieuw ander product retour.

Assortiment
Ondanks dat het assortiment enorm is mis ik toch vaak producten, die ik dan op andere sites moet zoeken.

Bij iedereen aanbevelen

Extra toelichting
Ze komen hun leveringen na, altijd op tijd, als het er onverhoopt niet is wordt contact opgenomen, voor ander product, of duurder of goedkoper afhankelijk van de eisen waarvoor het wordt gebruikt. Producten zijn goed. Zeer sterk punt vindt ik altijd het bouwen van een pc op de site en de producten welke dan wel of niet geschikt zijn.

A. Wellinga 21-03-2014 Via de website gekocht

Veel en goede info's over de artikelen, een keus is goed en snel te maken.

Bij eerder gedane bestelling werd het probleem snel en goed zonder kosten opgelost.

Assortiment
Meer dan volledig op hardware gebied.

Aanbeveling
Voor klanten die niet echt goed op de hoogte zijn is dit het aangewezen adres, goede volledige info en service, bij twijfel kan telefonisch advies worden ingewonnen bij vakkundig personeel!

Extra toelichting
Snel en goede service, retour sturen geen probleem. Netjes en vakkundig personeel, prijsbeleid is naar behoren!

Oudsen 20-03-2014 Via de website gekocht

5,2

Ik heb pas een complete pc bij Alternate gekocht. Hieraan zaten echter wel de nodige complicaties. Het begon met de verzendtijd, 6-10 werkdagen stond op de site, maar na 12 werkdagen nog niks gehoord dus maar een mailtje gestuurd om te vragen wat het probleem was. Hun reactie "De levertijd gaat pas in op het moment dat alle onderdelen van uw bestelling aanwezig zijn". In mijn geval was dat twee dagen geleden. Weer 10 werkdagen later word ik gebeld dat ze het product niet kunnen opsturen omdat de videokaart het niet doet. Ze boden me wel een alternatief aan die, uiteraard, duurder was dan mijn oorspronkelijke videokaart. Ze melden er wel expliciet bij dat deze PER DIRECT leverbaar was. Een WEEK later werd dan uiteindelijk mijn pc geleverd. Uitgepakt, in elkaar gezet en zowaar hij deed het. Voor even dan in ieder geval want de volgende dag wilde die niet meer opstarten. Na wat gegoogled te hebben erachter gekomen dat het aan de harde schijf lag. Dus naar Alternate zelf toegegaan en gezegd wat het probleem is. Komt er zo'n mannetje van de technische dienst die er wel even naar gaat kijken. Na drie kwartier komt hij met de geniale conclusie dat het aan de harde schijf ligt en dat die dus vervangen moet worden. Na een hoop papieren rompslomp kreeg ik gelukkig nog wel het geld van de nieuwe harde schijf terug door de garantie. Kortom er ontbreekt nog wel wat aan de service van Alternate.

h.muller 19-03-2014 Via de website gekocht

5,5

Overzichtelijke website.

Alhoewel afgemeld op tracking-site als afgeleverd niet afgeleverd. Alternate verschuilt zich achter couriersdienst en vindt geen issue dat klant een week moet wachten totdat couriesdienst een postonderzoek heeft afgerond. Alternate zou klant pro-actief moeten helpen, bv door pakket opnieuw te sturen en later eventueel eerste pakket terug te ontvangen.

Grote keuze.

Aanbeveling
Zie slechte service. Service moet juist goed zijn als het mis gaat.

Zie hier boven.

Joopcady 17-03-2014 Via de website gekocht

Goed toegankelijke site met duidelijke informatie.

Levering van de bestelling verloopt vlot.

Assortiment
Met name op computergebied kent het geen concurrentie.

Extra toelichting
Bij deze internet aankoop is alles goed verlopen. Het product voldoet aan de wensden en ik hoop dat dat het zal blijven doen. Ineen ver verleden service ervaring bij Alternate opgedaan met een defecte externe HDD, werd zonder problemen opgelost.

Riverdistribute 14-03-2014 Via de website gekocht

4,5

Alles staat zeer duidelijk op de site en de prijs is goedkoop.

Ik kreeg mijn product binnen, deze bleek kapot te zijn. Terug opgestuurd en nu te horen gekregen dat ik op de blaren moet zitten voor de kosten die niet van mij horen te komen. Ook duurt dit 2 weken voordat ik het product terug krijg. Ook heb ik geen antwoordnummer gehad en heb ik 6,95 euro aan verzendkosten moeten betalen uit mijn eigen broekzak. Dus Product+Reparatiekosten+Verzendkosten

Prima prijs.

Aanbeveling
Ik wil niet dat iemand met dezelfde situatie rondloopt als mij. Je hoort hoe dan ook niets kapots binnen te krijgen, als dit wel zo is hoor je zoals mediamarkt die dat dus wel goed doet, een antwoordnummer te krijgen en je product binnen dezelfde week alweer terug te krijgen (Nieuw!).

Extra toelichting
- Goede prijs - Goed assortiment - Overzichtelijke website - Slechte retourningen - Slechte online service - Slechte Klachtenafhandeling - Slechte garantie

edvansteenbergen 03-03-2014 In de winkel gekocht
Ridderkerk

goede site, goed en snel contact leggen, eenvoudig navigeren en makkelijk zoekcriteria aanpassen

Altijd bereid te helpen, snelle reacties op vragen, advies is goed en degelijk

Assortiment
hebben veel meer dan andere computerzaken, meer merken en ook kleine merken met beperkt assortiment

Aanbeveling
je moet wel weten wat je wilt hebben maar dan is het ook makkelijk te vinden. winkelpersoneel helpt vaardig en snel en heeft veel verstand van zaken

Extra toelichting
Een winkel met bekwaam personeel en waar ze nog bereid zijn om naar je te luisteren. Problemen worden snel en vakkundig opgelost en vragen worden altijd beantwoord.

floriskluivingh 03-03-2014 Via de website gekocht

Het betreffende artikel, een grafische kaart, was eenvoudig te vinden.

De bestelling was goed te plaatsen en werd snel geleverd.

Heel veel keuze!

Extra toelichting
Alternate heeft veel keuze, onderdelen zijn goed te vinden, de prijs is goed en de levertijd top.

Webwinkelaar 01-03-2014 Via de website gekocht

Bestelsysteem lijkt een beetje slordiger vergeleken met andere webshops, maar werkt er even goed om.

Écht binnen 24 uur geleverd vanaf het moment dat je besteld. De meeste bedrijven zeggen hetzelfde, maar houden trucjes achter de hand zoals 'binnen 24 uur geleverd, nadat het pakket verzonden is'. Bij Alternate is het gewoon écht binnen 24 uur vanaf het moment dat je besteld. top!

Assortiment
Één van de goedkoopste aanbieders, op een enkeling na. Levertijd is de volle prijs helemaal waard.

Aanbeveling
Als het om de levertijd + prijs gaat, zou dit bedrijf als eerste in mij opkomen.

Extra toelichting
Pluspunt: 24-uur levering & goedkoop Klein minpuntje: Website & bestelsysteem ietsjes slordig vergeleken met de grotere webshops.

knegtjer 27-02-2014 Via de website gekocht

Producten eenvoudig te vinden, overzichtelijke site.

Levering zoals aangegeven. Product binnen 24 uur in huis.

Extra toelichting
Scherpe prijs, snelle levering.

KiesRonald 24-02-2014 Via de website gekocht

2,2

Geen service. Bij de bestelling (van 1.400.-) had ik wat vragen gesteld waar ze nooit op terug zijn gekomen. Bij na-bellen werden er toezeggingen gedaan over de bestelling die niet werden nagekomen (levertijd) en er werd gezegd dat de PC op dat moment in elkaar werd gezet terwijl een week later werd gezegd dat de PC op dat moment in elkaar werd gezet. Eerder gaf een mail aan dat de PC 2,5 weken na de uiteindelijke levering in elkaar werd gezet. En dat terwijl ze met heeeel veeel reclame en op heel veel plekken op de site een veel snellere levertijd beweren.

Assortiment
Erg vreemd assortiment. Veel dingen zijn direct verkrijgbaar op de site, maar bij de PC-builder niet te kiezen. Dit heeft niet te maken met de selecties, ook als je de producten als eerste product kiest is dat niet mogelijk.
En direct leverbaar zegt ook niet veel, want bij na-bellen van producten die wel in de PC-builder aanwezig waren bleek ook dat het niet direct leverbaar was

Aanbeveling
Ik heb een hele nare ervaring gehad met Alternate. Via multiplayer games heb ik wat ervaringen gevraagd van anderen en schok ervan hoeveel mensen er never nooit meer iets bij Alternate zullen kopen. Precies de zelfde klachten als ik heb ervaren. Geen service, arrogant, traag en levering met gebreken.

Extra toelichting
Tja het klinkt allemaal heel negatief, maar ik kan het niet mooier maken dan het is. De PC-Builder is heel erg handig en daardoor heb ik voor Alternate gekozen. Ook omdat ik in het verleden met Alternate goede zaken heb gedaan bracht mij terug naar ze. Echter is Alternate niet meer wat het was. De PC-Builder is incompleet met hun eigen voorraad. De levertijden op de site kloppen niet. De getallen zijn positiever dan de werkelijkheid. Wat ze aan de telefoon ook moesten toegeven. De service is ronduit arrogant. Je wordt (met de nodige kosten) te woord gestaan, maar er wordt geen woord teveel aan informatie gegeven. Je voelt je gezien als weer zo'n domme klant (en dat terwijl ik in de ICT zit) Er wordt verkeerde informatie verstrekt. Je betaald teveel voor het OS waarbij ze je verplichten om de PC door Alternate in elkaar te laten zetten. Terwijl dat als je zelf de PC in elkaar zet, jij ook de builder bent volgens de Microsoft OEM -licentievoorwaarden. Als je de kast open maakt om een extra schijf erin te zetten (daar zijn die kasten gewoon voor) dan vervalt de garantie! De pluggen voor in de PC om je headset op aan te sluiten waren niet goed aangesloten op het moederbord, waardoor ik de PC wel los moest maken. Kortom, de pc-builder lijkt handig, maar nadat je op bestellen hebt geklikt begint werkelijk de ellende.

Gaudi68 19-02-2014 Via de website gekocht

De website werkt overzichtelijk. Ik heb een computer samengesteld en de website denkt met je mee wat je moet en kan kiezen

De bestelling wordt prima in elkaar gezet binnen enkele dagen

Assortiment
Alles wat je nodig hebt voor een PC kan je vinden. Niet alle merken, maar altijd wel een goed alternatief voor wat je eerste keus zou zijn.

Aanbeveling
Prima winkel met concurrerende prijzen, zou er zo weer iets bestellen.

Postgoeroe 19-02-2014 Via de website gekocht

het gemak van bestellen via Alternate website is erg overzichtelijk en je vind gauw wat je zoekt

na 7 dagen werkte apparaat niet meer ,gebeld met Alternate,op hun verzoek langs gegaan bij de winkel en super netjes geholpen

ruime keuze

Aanbeveling
zou deze winkel zeker aanbevelen,zowel telefonische als in de winkel zeer nette service

Extra toelichting
zeer nette service in winkel en aan telefoon

bertfri 15-02-2014 Via de website gekocht

Aanbeveling
Laat op de middag bestelt, maar volgende dag al geleverd. Goede afhandeling.

harryvandeven 14-02-2014 Via de website gekocht

3,3

Aanvankelijk ging alles goed. tot het scherm van mijn laptop kapot ging. Opgestuurd, reparatie viel niet onder garantie. was onzin. Uiteindelijk voor heel veel geld toch maar laten repareren. Vervolgens duurde het weken voor ik hem terug had nadat ik nota bene betaald had.

Aanbeveling
slechte behandeling van de klacht en veel te lange duur voor afwikkeling.
Goedkoop werd zeer duurkoop

Extra toelichting
De beoordeling van de klacht. Scherm werkte niet goed. Zat scheur in toen hij bij de fabrikant terug kwam. Is bij mij absoluut zonder scheur verzonden. Meerdere getuigen. De klant krijgt gewoon de schuld. Dat is immers het makkelijkste.

SimonLeBon 10-02-2014 In de winkel gekocht
Ridderkerk

De snelheid van Alternate is nu niet echt top. Of je iets koopt of met iets retour komt, wachten, wachten, wachten.
Webshop is wel duidelijk en heeft goede filtermogelijkheid, behalve het prijsfilter, dat je niet goed kunt instellen naar eigen keus.

Aftersales (B2B) is zeer slecht. Op 31 januari had ik wat spullen gekocht, waaronder een nieuw moederbord. Het geluid op het moederbord deed het niet (heb diverse OS-en, drivers en bios-instellingen geprobeerd). Op 2 februari een email gestuurd en pas 8 dagen later(!) antwoord. Nou ja antwoord... Ik vroeg in de email of ik met het moederbord ingebouwd terug moest brengen, zodat ze het probleem makkelijker vast konden stellen, of dat ik het moederbord los moest terugbrengen. Die vraag hebben ze niet beantwoord. Ze konden de factuur niet vinden.(?)

Ondertussen was ik al op maandagmiddag 3 februari naar de retourbalie gegaan, wat een drama op zich was. Slecht geholpen en omdat ik het na bijna twee uur wachten wel een beetje gehad had, heb van ellende maar een nieuw moederbord gekocht en gevraagd of ze bij geconstateerd defect wilden crediteren.

Vandaag gebeld, mijn klacht was inderdaad terecht, maar ze hadden het geld nog niet overgemaakt. Bij het kopen van het moederbord (wat ik vanuit mijn privé-rekening heb betaald) heb ik duidelijk aangegeven dat het op dezelfde bankrekeningnummer teruggestort moest worden, en ik heb de medewerker zelfs mijn bankpasje gegeven om het juiste rekeningnummer in te voeren.

Ik heb nu opnieuw mijn bankrekeningnummer doorgegeven, en dat zou worden doorgegeven aan de financiële afdeling. Ben benieuwd.

Assortiment
Assortiment lijkt uitgebreid, maar niet alle artikelen zijn op voorraad. Sommige artikelen zijn alleen speciaal te bestellen.

Aanbeveling
Voor zakelijke aankopen kan ik Alternate afraden. Als je toch zakelijk iets bij ze wil kopen, let er dan op dat je geen retourrecht hebt en het consumentenrecht niet van toepassing is.

Dan kun je beter spullen privé aanschaffen, met de zakelijke pinpas betalen, en daarna de factuur op de zaak zetten.

Er werken mensen en er zijn goede en slechte werknemers bij Alternate. Ik ga er maar van uit dat ik de slechtere medewerkers heb getroffen.

Extra toelichting
-slechte aftersales, vooral bij b2b, al jaren -assortiment voldoende -prijzen soms scherp, maar meestal net iets bovengemiddelde webshopprijs -trage support en telefonisch matig bereikbaar, 20 minuten aan de telefoon gehangen en alleen maar te horen dat er nog één klant voor mij was. Afdeling verkoop wel altijd snel bereikbaar. Typerend voor Alternate.

bsmeets87 07-02-2014 Via de website gekocht

Goed, maar niet snel. Ik stuurde een e-mail met een vraag, en ik werd daarover 's avonds (zo'n 8 uur later) teruggebeld. Het probleem was inmiddels verholpen, maar ik vind het toch netjes. Ik vraag me wel af of de reactie niet iets sneller kon.

Assortiment
Vroeger kon ik alles vinden bij Alternate, maar ik had nu (toevallig) twee producten die zij niet hadden.

Aanbeveling
Het assortiment is groot, de prijzen en verzendkosten zijn niet meer zo hoog als vroeger, toen veel producten bij andere winkels goedkoper te verkrijgen waren. Naar mijn gevoel liggen deze nu gelijk, of soms zelfs iets lager.

Extra toelichting
De prijzen, verzendkosten, levertijd en service en website zijn verbeterd t.o.v. een aantal jaar terug. Toch vind ik dat er wel verbeterpuntjes zijn. Een voorbeeld: Ik bestel gister 6 producten. Deze producten stonden een dag eerder, en tijdens het bestellen nog op 'Op voorraad'. Alles voor 22.00uur besteld is de volgende dag in huis, maar een verzendbevestiging bleef uit. Nu blijkt een van de producten niet op voorraad te zijn. Dat vind ik jammer, want ik had de producten graag voor het weekend willen ontvangen. Maar dat weerhoudt me er niet van Alternate voortaan weer te bezoeken bij mijn zoektocht naar een product. In het verleden is defecte hardware welke onder de garantie viel zonder problemen verruild voor een nieuw exemplaar.

RoyHier 06-02-2014 Via de website gekocht

Het gewenste product was snel gevonden en de gehele afwikkeling op de site ging vlotjes

Bezorging was mooi op tijd

Assortiment
Voldoende keus waardoor vergelijken ook makkelijk was en ik uiteindelijk toch een ander (voor mij beter en goedkoper) model heb gekocht als waar ik eigenlijk voor wilde gaan.

Aanbeveling
Was niet mijn eerste bestelling bij Alternate. Ik heb nooit problemen ondervonden. Bestelling altijd op tijd binnen en de prijs is gewoon prima.

Extra toelichting
Als ik IT producten nodig heb, heb ik een paar voorkeurssites waar ik op shop en meestal is Alternate degene waar ik het dan koop. Zie ook de eerdere antwoorden.

ruulke.bagijn 05-02-2014 In de winkel gekocht
Ridderkerk

Goed telefonisch adves bij aankoop. Efficiente afhandeling bij ophalen - niet lang wachten.

Hulp bij installatie via telefoon was heel goed.

Assortiment
Ben heel tevreden met mijn alternate mercurius

Extra toelichting
Experts met goede service en heelgoede prijs kwaliteit verhouding

Soof_fie 04-02-2014 Via de website gekocht

Ik kon alles gemakkelijk vinden en het bestellen was zo gedaan.

Opzich waren hier geen problemen mee, binnen een drie dagen had ik mijn bestelde spullen. Op de site had ik alleen wel gelezen dat het direct leverbaar was en verwacht dat het maximaal over twee dagen binnen zou zijn. Het is geen grote ramp, maar wel belangrijk als je (in mijn geval) een last-minute verjaardagcadeautje moet kopen (wat nog steeds wel op tijd was gelukkig).

Aanbeveling
Goede prijs, goede levering.

GerversaHotmail.com 31-01-2014 Via de website gekocht

2 steekwoorden en ik vond wat ik wilde

Volgende dag levering, geen probleem

Ruim en divers

Ik geef alleen mijzelf een 10

Extra toelichting
De winkel heeft een enorme keus aan onderdelen en als er staat "op voorraad" dan is het op voorraad en heb je het de volgende dag.

krammark1 28-01-2014 Via de website gekocht

3,2

kon redelijk makkelijk vinden waar ik naar op zoek was

hier ging het helaas mis
bestelling geplaatst, 3-5 dagen levertijd dus ik wachten
had op z'n minst een bericht verwacht na het verstrijken van de geplande levertijd, maar kreeg niks te horen
vervolgens zelf maar contact gezocht om na te vragen hoe het zat, kreeg ik een sneltrein aan de telefoon die niet te volgen was
na hem wat gekalmeerd te hebben kreeg ik te horen dat de bestelling was aangekomen, maar het product wat ik besteld had nog even op zich liet wachten
zou volgende week aankomen...

ondertussen een halve maand later krijg ik weer een telefoontje
het product was ik besteld had is niet langer leverbaar
omdat daarna wel alles goed geregeld is verdienen ze nog een 2, maar mij zien ze iig niet meer terug

Assortiment
een deel wat bij service is beschreven is hier van toepassing
bestel iets, maar dat blijkt na 1½e maand ineens niet meer leverbaar

Aanbeveling
levertijd niet nakomen, geen contact opnemen bij vertraging en assortiment niet up-to-date hebben

VictorDroogh 27-01-2014 Via de website gekocht

Alleen de zoek optie is niet heel handig, maar voor de rest wijst alles zich voorzelf.

Terence K. 27-01-2014 Via de website gekocht

Erg overzichtelijk. Het betalingsproces verliep soepel.

De levertijd was prima. Ik ontving na enkele uren een bericht dat ze het verzonden hadden en ik kreeg de Track en Trace code. Ik kon het pakje volgen en ik wist precies hoe laat ik thuis moest zijn. En dat was al de volgende dag. De verzendkosten waren erg goedkoop.

Assortiment
Uitgebreid assortiment, maar kan nog uitgebreider als je vergelijkt met de andere online winkels.

Aanbeveling
Een 8 is dik verdient. Erg goedkoop, als je bij vergelijksites kijkt scoort Alternate erg hoog.

AnnVan 23-01-2014 Via de website gekocht

Extra toelichting
Goede communicatie, snel geleverd, mooie telefoon, precies volgens omschrijving ! PERFECT dus :)

scapel 21-01-2014 Via de website gekocht

Makkelijk om te bestellen

Levertijd boven verwachting. Verdere service moet ik nog ervaren als het product niet voldoet maar ik heb er vertrouwen in dat het naar tevredenheid afgehandeld wordt

Assortiment
Ruim aanbod, goedkoop produkt.

Extra toelichting
Avonds na 8 uur besteld en de volgende dag in de middag in huis. SUPER Het was een kado voor mijn zoon en die is er nog niet mee aan de slag gegaanHij heeft wel even de verbinding geprobeerd maar die viel steeds uit, dus de oude router maar weer aangesloten. Hij moet nog de andere kanalen uittesten en ook de andere bandbreedte. Hopelijk gaat het lukken anders ga ik vragen of ik hem mag ruilen.

klontjee 21-01-2014 Via de website gekocht

Zeer slechte service heb nu een telefoon waar ik niks mmee kan en ze zeggen dat hij goed is

Aanbeveling
Je kunt het beter wat duurder kopen dan hier slechte service

Extra toelichting
Zeer slechte service! Ik koop der nooit weer iets

hajmwagener 21-01-2014 Via de website gekocht

Meteen gevonden wat ik nodig had en bestellen ging gemakkelijk.

Even telefonisch contact gehad, geen wachttijd en meteen het goede antwoord.
Vandaag besteld was in mijn geval morgen in huis. Supersnel dus.

Assortiment
Wat ik nodig had was aanwezig. Ruime keuze.

Extra toelichting
Het ging allemaal snel, goed en wat erg belangrijk is ook nog eens tegen de laagste prijs. Wat wil,je nog meer?

esjomiha 19-01-2014 Via de website gekocht

na foute bestelling snel en correct afgehandeld.

Zwartjantje 16-01-2014 Via de website gekocht

Er is maar 1 winkel en wanneer je bestelt via internet is de retourprocedure wat ingewikkeld.

Laptop besteld via internet. Koeling maakte wat lawaai. Volgens telefonist was tijd verstreken voor direct omruilen (ivm feestdagen). Toen we laptop in winkel aanboden voor reparatie zie meisje dat we toen nog wel op tijd waren, maar nu niet meer. Meer verschillen tussen telefonist en aan de balie.

Aanbeveling
Zie service. Voor hetzelfde geld koop ik voortaan wel bij een winkel met wel een goede service

Extra toelichting
Zie service. Volgens telefonist wordt artikel direct naar de leverancier gestuurd, volgens medewerkster aan de servicebalie kijkt men eerst zelf. Wie moeten we nu geloven. Wanneer de jongen aan de telefoon had gezegd dat er nog wel een directe omruilmogelijkheid was, hadden we dat direct gedaan. Toen we 3 dagen daarna de laptop zelf inleverden bij de balie zei het meisje dat wanneer we direct gereageerd hadden de laptop direct omgewisseld had kunnen worden. Toen we haar confronteerden met het verhaal van haar collega zei ze snel dat de laptop aan meer eisen moest voldoen, hij mocht bv nog niet gebruikt zijn. Dat was hij dus ook nog niet. Daarna werden we min of meer afgescheept. Voor waarschijnlijk iets heel kleins heb ik nu een hevig teleurgestelde zoon in huis die minstens 2 weken zijn NIEUWE laptop mist.

vincentkrabben 16-01-2014 Via de website gekocht

erg overzichtelijk

prima

erg ruime keus

volgens mij de beste

ruime keuze..snelle levering..prima service

willen1962 15-01-2014 Via de website gekocht

G. van Effen 14-01-2014 Via de website gekocht

Ook al ligt de fout geheel bij Alternate (verkeerde product opgestuurd, niet kunnen leveren wat als voorradig aangegeven staat) geld krijg ik mijn niet terug.

Assortiment
Assortiment en voorraad claimen is leuk, maar als ik net betaald heb en te horen krijg dat het niet meer leverbaar is en ik geld-terug wel kan vergeten...

Aanbeveling
Ik kan deze zaak alleen maar afraden, ik vind het een zaak met een waardeloze houding tegenover hun klanten; waar alleen achter de balie gelachen wordt.

Extra toelichting
De doos van een online besteld moederbord bleek tot mijn grote verbazing een ander type moederbord te bevatten, en zonder accessoires (zgn I/O shield (rechthoekig metalenplaatje die de aansluitpunten van het moederbord omvatten) hoort er normaal altijd bij te zitten, plus een handleiding, plus wat kabeltjes). Opvallend onvriendelijke dame aan de lijn meldde mij dat ik het artikel niet kon terugsturen, maar dat ik naar de servicebalie in Ridderkerk moest komen... Bij Alternate in Ridderkerk aangekomen: artikel kon niet meer geleverd worden (het artikel stond echter zelfs een paar dagen na bestelling nog als voorradig...). Op mijn vraag "als u het artikel niet kan leveren, dan is het toch logisch om het geld terug te geven?" het antwoord gekregen "nee, geld terug, daar doen we niet aan"... Na lang gediscussieer genoegen moeten nemen met een ander moederbord zonder accessoires (zelfs geen statische zak zat er om) met mindere specificaties. En dan heb je betaald voor een nieuw en beter moederbord... werkelijk het dieptepunt van "service" wat ik ooit ervaren heb. Ik had het moederbord tesamen met een computerkast gekocht, en deze wilde ik meteen maar meenemen om de inhoud ter plekke te controleren. Men vond het "not done" dat ik de inhoud bij de balie controleerde en men liet duidelijk blijken dit hilarisch te vinden. Eerder stomverbaasd dan kwaad de artikelen meegenomen.... de ergernis kwam pas later... Het enige positieve wat ik over Alternate kan zeggen is dat hun gebouw mooi was, of moet ik zeggen leek: misschien schilderen ze ook gewoon over roest heen. Wie denkt hier te gaan kopen, lees eerst de verkoopvoorwaarden op de site van Alternate.nl en de reviews op kieskeurig die ook echt ervaringen beschrijven met de after sales van Alternate ! Als u dan nog niet geschrokken bent en u als later problemen krijgt met de after sales.... u was gewaarschuwd.

H.L. Smeets 14-01-2014 Via de website gekocht

Ik hoef de deur niet meer uit.

Netjes de volgende dag geleverd.

ruim voldoende.

Extra toelichting
Om dat er gewoon niks mis mee is, ik koop er wel vaker, en de service is uit de kunst.