Alternate - Reviews & Ervaringen

Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over Alternate.

Alternate stelt zich voor

Alternate is van oudsher één van de grotere online leveranciers van computers, computercomponenten en multimediaproducten in Europa. In de loop van de jaren is het assortiment steeds verder uitgebreid met aanverwante producten als huishoudelektronica, gereedschappen en speelgoed. Tegenwoordig worden vanuit logistieke centra in Duitsland, Nederland en België alle landen in Europa beleverd, zowel rechtstreeks naar de eindgebruiker of als fulfilment partner voor andere verkopers. Alternate is daarmee één van de meest succesvolle e-commerce ondernemingen in haar branche.

Deze score is gebaseerd op 17 goedgekeurde reviews die geschreven zijn in het afgelopen jaar. In de gemiddelde beoordeling tellen oudere reviews minder zwaar mee dan de meest actuele reviews. Lees meer over deze berekening

2,9

majzooi 03-07-2014 Via de website gekocht

Hoop gedoe en je bent je verzendkosten kwijt. Ga hier nooit meer wat kopen.

Zonder uitleg word voor een defect product kosten in rekening gebracht als ze zelf het defect niet kunnen vinden.

Leroy19 03-07-2014 Via de website gekocht

Vertegenwoordigers van Alternate vallen tijdens het gesprek constant in herhalingen. Ze werken totaal niet mee aan een gewenste oplossingen, en houden vast aan hun eigen beleid.

De service van Alternate is uitermate slecht te noemen. Na aankoop van mijn nieuwe laptop constateerde ik na 10 minuten dat deze niet goed was en heb hem daarom direct retour gestuurd. Ze konden mij aan de telefoon niet zeggen wat de oplossing kon zijn voor dit probleem omdat de laptop eerst nagekeken moest worden. Ik heb gevraagd om mij geld te retourneren, maar daar konden ze geen antwoord op geven. Eenmaal mijn laptop bij Alternate aangekomen, is hij zonder mijn weten ter reparatie aangeboden. Binnen 2 weken na aankoop Alternate gebeld te hebben, zeiden ze dat ze niks konden constateren bij de laptop en ik me geld niet terug kon krijgen omdat ik de laptop ter reparatie aangeboden had. Hier was ik ondersteboven van, aangezien ik de laptop niet ter reparatie retour had gestuurd. Nu krijg ik mijn geld niet meer terug en zit ik aan een laptop en winkel vast die ik beiden niet vertrouw. Mocht u besluiten om bij Alternate te gaan bestellen, dan raad ik u dat ten zeerste af! Zeer slechte service, houden je slecht op de hoogte en maken beslissingen zonder uw medeweten! Het laatste woord is hier nog niet over gesproken!

Aanbeveling
Door de slechte service heb je geen vertrouwen in deze winkel, hierdoor raad ik niemand het dus aan om hier aankopen te doen.

Eujehre 01-07-2014 Via de website gekocht

PC online gekocht en de volgende dag keurig in huis. Helaas blijkt bij installatie van OS dat de harde schijf onbenaderbaar is. Controle is blijkbaar niet vanzelfsprekend. PC dezelfde middag na een telefoontje retour. Na meer dan een week volgt het bericht (na dagelijks telefonisch contact)dat er een nieuwe PC wordt gesturrd. Jammer alleen dat door een fout bij Alternate, deze pc wordt gestuurd naar een niet bestaand adres. Herstellen bij POSTNL kan niet, wordt gezegd, raar!
Ondanks dat de fout bij Alternate ligt is de klant blijkbaar niet belangrijk, er wordt niet direct een andere PC opgestuurd, geld terugstorten doen ze niet.

Aanbeveling
Ondanks dat er via telefoon en via email klachten zijn gedeponeerd, wordt pas buiten de reactietermijn gereageerd en heel standaard. Tip!: Pak een klacht serieus op en denk buiten de gebaande paden. Een gesprek met een supervisor ipv door een callcenter medewerker had het verschil kunnen maken tussen een een tevreden klant en het nu niet gaan leveren van 2 andere systemen. Gemiste kans!

joep.borghans 30-06-2014 Via de website gekocht

Extra toelichting
Produkt werd meteen de volgende dag geleverd. Helaas zelf het verkeerde produkt besteld. Geen probleem geld gewoon terug gekregen.

kevinajax 29-06-2014 Via de website gekocht

Extra toelichting
Geweldige service bij Alternate, Had een product besteld maar besefte pas later dat het een verkeerd product was. Gelijk contact opgenomen en Alternate vertelde me dat ik het pakketje aan de deur kon weigeren. Na ongeveer een week had ik het volle aankoopbedrag van Alternate ontvangen. Prima service dus ! Ook het assortiment en de kwaliteit van de site van Alternate is heel goed. Ik raad deze site zeker aan voor een goede service.

pcampenh 27-06-2014 Via de website gekocht

Goed opgezete website.

Bij aankoop of retour perfecte afhandeling.

Assortiment
Assortiment hardware zeer ruim.

Aanbeveling
Al jaren klant bij Alternate en geen problemen gehad met aankoop of retours.

Extra toelichting
Al jaren klant bij Alternate en geen problemen gehad met aankoop of retours.

janssen141 26-06-2014 Via de website gekocht

Prettige site, goede voorraad indictatie. Bestelling geleverd volgens indicatie.

Assortiment
- hadden alles wat ik nodig had.

Extra toelichting
Snelle levering en nette verpakking. Alle producten volgens indicatie bezorgd.

Bram Sebus 19-06-2014 In de winkel gekocht

bijna alles is op voorraad

die is goed

Assortiment
veel keuze in pc artikelen

prima zaak

Extra toelichting
Wanneer een product niet bevalt kun je het terugbrengen binnen 2 dagen en je krijgt dan je geld terug of je ruilt het om voor wat anders.Dit moet je eens proberen bij een andere zaak.Wedden dat je je geld niet terugkrijg.

VeldAAM 18-06-2014 Via de website gekocht

Sommige menu's werken nog niet 100% anders een 10

De keren dat ik iets moest retourneren altijd netjes en snel geholpen.

Extra toelichting
Prima winkel, niks toe te voegen.

scrumpy2014 16-06-2014 Via de website gekocht

Geven geen gehoor op e-mails, personeel is behoorlijk onbeschoft als je vraagt
wanneer je product word opgestuurd ter vervanging van een defecte product. Ze kunnen niet zeggen wanneer deze gestuurd word omdat ze het er druk hebben. Maar als je besteld dan heb je het binnen 24 uur.

Aanbeveling
Ik zal mensen vertellen dat ze beter niet kunnen kopen daar in verband met de zeer slechte service. Je moet weken en soms maanden op gerepareerde of vervangende producten wachten ook met het terug betalen van geld kan weken duren.

Extra toelichting
Ik vind zelfs het cijfer 1 teveel voor dit bedrijf. Ze hebben een zeer grote wachtlijst van gerepareerde en vervangende producten dat het lang duurt dat je aan de beurt bent. Dit geeft al aan wat voor rotzooi zij verkopen.

Reor 16-06-2014 Via de website gekocht

After sales service is dermate slecht dat er wachttijden zijn van een maand.
En afspraken die gemaakt worden zijn door Alternate snel vergeten.

Breed assortiment

Aanbeveling
Zou deze winkel alleen aanbevelen voor snoertjes en dergelijke, maar zeker niet voor het duurdere.
Als het kapot gaat is het letterlijk een hel om dit weer goed te krijgen.

Extra toelichting
PC gekocht die niet bleek te werken, Ingeleverd ter reparatie, Na reparatie ontelbaar veel fouten in PC, ben een dag bezig geweest om dit normaal te krijgen, en het oude probleem was niet verholpen. PC weer ingeleverd ter reparatie, en zit momenteel nog te wachten op bericht, na alweer een anderhalve week nadat mij verteld is dat de PC met spoed zou worden opgenomen.

Abe11 13-06-2014 Via de website gekocht

Overzichtelijke website met duidelijke beschrijving. Via de PC Buider kun je heel gemakkelijk een PC samenstellen welke exact aan jou wens voldoet.

Helaas bleek na een paar uurtjes de PC niets meer te doen. Gebeld met de klantenservice, PC retour gestuurd (naar antwoordnr dus gratis) en binnen een week belde men op dat de PC weer in orde was (defect geheugen) en weer onderweg was naar mij.

Zeer uitgebreid assortiment.

Aanbeveling
Dit is niet de eerste keer dat ik iets bij Alternate koop. De service, kwaliteit en assortiment is echter constant op een zeer aanvaardbaar peil.

Extra toelichting
Behoeft verder geen motivatie. Winkel is gewoon goed in het doen wat men beloofd.

Charly1953 12-06-2014 Via de website gekocht

Je hoeft er de deur niet voor uit. En de levering is uitstekend de volgende dag in huis. Je kan dus alles plannen met de inbouw.

Als er een defect is 1 belletje en binnen een 15 minuten een RMA nummer retour. Je wordt door de klantenservice op de hoogte gehouden.

Assortiment
Alles is aanwezig op voorraad of binnen enkele dagen

DB-IMC 12-06-2014 Via de website gekocht

Duidelijke site. Gezochte product snel gevonden. Bestellen gaat eenvoudig en er kan op meerdere manieren afgerekend worden.

Prima afhandeling, bestelling netjes op tijd en in perfecte staat geleverd.

Assortiment
Alles wat je nodig hebt op technisch gebied is beschikbaar. Zelfs het extra geheugen wat ik nodig had voor mijn Mac was nog leverbaar en tegen een bijzonder redelijke prijs in vergelijking met anderen. Sommigen konden het product zelfs helemaal niet leveren...

Aanbeveling
Goede, overzichtelijke site. Goede prijzen...

Alcar 10-06-2014 Via de website gekocht

Duidelijk overzicht en makkelijk te vinden waar je in geïnteresseerd bent.

Assortiment
Keuze genoeg ook al vindt je niet het gezochte er is altijd wel een alternatief product te vinden

Aanbeveling
Simpel...makkelijk en eenvoudig te bestellen via de overzichtelijkheid van de website

Extra toelichting
Gewoon een duidelijk en overzichtelijk webwinkel

sehnirro 10-06-2014 Via de website gekocht

Aanbeveling
Snelle levering, Producten zijn goedkoper dan bij andere!

Extra toelichting
Snelle service, snelle levering, niets te klagen! Fijne samenwerking!

stephan1971z 10-06-2014 Via de website gekocht

snel en simpel bestellen

snelle levering

groot uitgebreid assortiment

IvorG 07-06-2014 Via de website gekocht

De website is heel duidelijk. Geen onnodige stappen in de aankoop en pakje is op te halen via Pakjegemak.

Mijn aankoop is snel verstuurd en was de volgende dag af te halen bij de Gamma. De aankoop was stevig verpakt.

Assortiment
Ik had verschillende onderdelen nodig en ze hadden precies alles wat ik nodig had. Dit maakte de bestelling makkelijk, omdat het allemaal in één keer verstuurd kon worden.

Aanbeveling
Alternate heeft concurrerende prijzen en ze bezorgen heel snel.

Extra toelichting
Zoals ik al aangegeven heb de eerdere punten, heeft Alternate een goede service (snelle bezorging, goede verpakking) en zijn de prijzen zeer concurrerend met andere online winkels. Ik zal in de toekomst zeker Alternate overwegen bij een technische aankoop.

celin101 06-06-2014 In de winkel gekocht
Handelsweg 110, Ridderkerk

Aanbeveling
Je kunt bij Alternate terecht met al je vragen, zij weten het antwoord.
Het assortiment is zeer uitgebreid en de prijs is vrijwel altijd lager in vergelijking met de concurrenten.

Extra toelichting
Bij Alternate werken mensen met kennis van zaken, ze zijn vriendelijk en behulpzaam. Zeer uitgebreid assortiment. Gunstig in prijs.

JMA07 05-06-2014 Via de website gekocht

Duidelijke website/webshop. PC builder erg handig omdat je snel kunt zien of componenten goed met elkaar samen kunnen.

Binnen een dag antwoord op vraag(en). Fatsoenlijk en behulpzaam gestaan door dhr. Eland.

Assortiment
Volgens mij heeft Alternate echt werkelijk alles.

Lijkt mij vrij duidelijk

Extra toelichting
In 2008 kocht ik mijn pc bij een lokale computerwinkel. Toentertijd was dit een behoorlijke pc voor huis-, tuin en kuikengebruik. Inmiddels (2014) is een dual-core processor met 4GB werkgeheugen een beetje ouderwets. Dus halverwege mei van dit jaar ben ik eens rond gaan kijken naar welke pc’s bij mijn werkzaamheden passen. Als ik een nieuwe complete pc zou kopen, dan zou ik gemiddeld rond de € 600,- kwijt zijn. Op de website van Alternate is er voor consumenten de mogelijkheid om zelf een pc samen te stellen. Het is erg grappig en interessant om met deze ‘’PC-Builder’’ wat te spelen. Ik ben een redelijke amateur op het gebied van getailleerde specificaties, maar als snel viel mijn oog op een bepaald type processor. Dit is voor mij een uitgangspunt geweest. Op maandag 26 mei 2014 besloot ik, met de reeds ingewonnen wijsheid, een aantal vragen neer te leggen bij de technische helpdesk van Alternate. Ik heb hier mijn huidige situatie uitgelegd en gevraagd of het zinvol zou zijn om een aantal onderdelen in mijn huidige pc te vervangen. Binnen een dag kreeg ik van de heer Eland een reactie. Hij legde mij keurig uit waar ik op moest letten en wat in mijn geval verstandig zou zijn. Na nog een aantal berichten heen en weer tussen mij en de heer Eland heb ik mijn besluit genomen, en een processor, moederbord, voeding en werkgeheugen besteld. De conversatie hierover verliep geweldig, en ieder antwoord/reactie verscheen binnen 24 uur in mijn mailbox. Het is nu 5 juni 2014, ik heb vanmorgen mijn bestelling opgehaald bij de plaatselijke Gamma, omdat ik mijn bestelling daar via Pakjegemak van PostNL heb laten bezorgen. Ik heb vanmiddag de oude onderdelen uit mijn pc gehaald en vervangen voor de nieuwe. De prestaties zijn aanzienlijk omhoog gegaan. Het opbouwen van een pc vereist natuurlijk wat kennis, vaardigheden en ervaring. Voor het compleet opbouwen van een pc biedt Alternate een service aan waar desgewenst gebruik van gemaakt kan worden. Ik ben zeer tevreden over de afhandeling van Alternate en de behulpzaamheid van de medewerkers.

ManuelW 04-06-2014 Via de website gekocht

Op maandag besteld, 1 artikel was niet op voorraad, wat netjes aangegeven stond. Alles op vrijdag al binnen (zat een feestdag tussen). Levering binnen de vooraf aangegeven termijn. TOP

Netjes op de hoogte gehouden, wanneer wat verstuurd is met T&T barcode.. Je bestelling op de voet kunnen volgen, Zoals hierboven, ook netjes aangegeven dat de order iets langer onderweg is ivm feestdagen en een niet voorradig artikel.

Assortiment
Voor mij ruim genoeg, alles wat ik nodig had aanwezig en nog veel meer.

Aanbeveling
Prima winkel, sommige dingen iets duurder dan elders, maar service en garantie vind ik belangrijker

Extra toelichting
Ik heb geen klachten, op aanraden bij hen gekocht, hier ben ik zeer tevreden over, ik ga de volgende keer gewoon weer terug naar Alternate.

donofduketown 04-06-2014 Via de website gekocht

Aanbeveling
fototoestel samsumg wb350f (compactcamera gekocht. Alternate was de goedkoopste. Artikel was niet op voorraad, (keurig gemeld) Na 6 dagen fototoestel en sd kaart in huis.

Extra toelichting
Bijgekochte microsd kaart kwam niet in update, en moest ik zelf opzoeken (kan dus handiger).

Ivo Limmen 04-06-2014 Via de website gekocht

Spullen snel gevonden en besteld, goeie reviews op producten

Assortiment
Uitgebreid assortiment; niet alles maar ruime keus

Aanbeveling
Erg goede winkel; snelle levering, juiste product. Wat wil je nog meer?

Gewoon een goed webshop.

listol 04-06-2014 Via de website gekocht

Extra toelichting
Om te beginnen: deze zaag kostte bij Alternate € 105 incl. bezorging. Veruit het goedkoopst, want de op één na goedkoopste winkel rekende € 121... Een fors verschil. Dan moet men natuurlijk wel afwachten of het artikel werkelijk wordt geleverd en hoe lang dat gaat duren. Maar ze maakten hun belofte waar: ik had 's middags besteld en de volgende dag had ik de zaag in huis. 10 met een griffel!

jacobs043 03-06-2014 Via de website gekocht

Prima winkel

Martin vd B 30-05-2014 Via de website gekocht

Extra toelichting
Prima, Snelle en goede levering.

moeva57 29-05-2014 Via de website gekocht

snel en veilig besteld andere dag al in huis heel fijn

zie bovenstaand

Extra toelichting
ik ben heel erg tevreden mooi beeldscherm voor niet al teveel geld.

D1NGL3B3RRY 28-05-2014 Via de website gekocht

website is overzichtelijk, maar bij sommige producten mis ik specificaties

bijzonder goed verpakt voor transport en snelle levering

Assortiment
veel accesoires op voorraad en voorraad status is goed zichtbaar

Aanbeveling
er zijn maar een paar concurerende webshops, maar alternate heeft het grootste assortiment qua pc benodigdheden

Extra toelichting
snelle levering en bij mijn toetsenbord was het prijsverschil tussen alternate en bol.com een kleine €40

Patjemann 28-05-2014 Via de website gekocht

Extra toelichting
Heb via Alternate nu vier pc's gebouwd. Alle losse componenten uitgezocht in de webwinkel en bij 2 pc's heb ik (bij gebrek aan auto) alles op laten sturen. Heb ruim een week geleden in het weekend een high-end pc ontworpen mbv de handige pc-configurator en de boodschappenlijst die je kunt opslaan. Alles wat ik zocht was op voorraad en direct leverbaar. Zondagmiddag besteld en dinsdagochtend zat ik al te bouwen! Het verpakken van sommige onderdelen had beter gekund, maar de pc werkt perfect! Heb een tijdje terug ook een videokaart besteld, waar ik toch over begon te twijfelen. Heb de al betaalde bestelling toen gecanceled. Binnen een paar dagen had ik zonder problemen mijn geld terug. Ik ben bijzonder tevreden over Alternate! Dankzij hun service heb ik het aangedurfd op zelf pc's te gaan bouwen; als gamer bespaar ik zo honderden euro's en bepaal volledig zelf wat er in de pc komt, inclusief de software. Ideaal en erg leuk om te doen ook! De volgende pc ga ik bij Alternate bestellen, zonder twijfel! ;-)

jjd 27-05-2014 Via de website gekocht

Extra toelichting
Er was een probleem bij de levering (de HDMI connector van de ingebouwde videokaart zat deels achter de rand van de kast. Na enig telefoneren mocht ik dit probleem met behoud van garantie zelf verhelpen. Er werd dus niet moeilijk gedaan. Zeker als met doorheeft dat je zelf enigszins verstand van zaken hebt.

Martijn Lindeboom 27-05-2014 Via de website gekocht

Goede selectie mogelijkheden in de webshop!

3x Verkeerd geïnformeerd waarvan 1 gelogen terwijl ik als klant zelf het initiatief moest nemen om contact op te nemen. Klachtafhandeling is simpelweg dramatisch en onprofessioneel. Ik adviseer Alternate nooit meer aan vrienden en kennissen.

Aanbeveling
Gezien mijn ervaring met de after sales is het ondenkbaar geworden deze winkel ooit nog te adviseren. Alternate is prima om te zoeken maar koop het lekker ergens anders zou ik zeggen.

myrddin911 27-05-2014 In de winkel gekocht
Ridderkerk

ik ga meestal naar de shop, dat vind ik prettiger. al zou ik ook via de webshop bestelt kunnen hebben

vriendelijk personeel en op de hoogte van techniek

groot assortiment en voorraad

Slechte ervaring bij Alternate 23-05-2014 In de winkel gekocht
Barendrecht

1,5

Zakelijke klanten worden slecht geholpen en niet persoonlijk te woord gestaan. Vertragingstactieken worden toegepast. Service 0.1

Assortiment
Er staan weinig producten ten toon gespreid. Je kunt dus niets testen, en bij de verkoop wordt je niet verteld dat hetgeen je koopt niet te ruilen is.

Aanbeveling
Koop gewoon lekker bij je lokale PC dealer. Daar snappen ze nog iets van service.

Extra toelichting
Zeer slecht behandeld bij Alternate. ASUS Transformer book gekocht bij Alternate (in de toonzaal in Barendrecht). Product was niet te tonen. Dus in de doos gekocht op basis van gedegen review-onderzoek. Thuisgekomen blijkt dat het apparaat meer geluid maakt dan wenselijk. Dus de volgende ochtend gelijk terug, om te ruilen tegen ASUS ultrabook. Bij de klantenservice werd mij verteld dat ik niet door klantenservice geholpen kon worden, omdat ik een zakelijke klant was, en dat ik pas een week later uitsluitsel zou krijgen omdat ik een zakelijke klant ben. Dat pik ik niet, want ik heb dat ding direct nodig. Plompverloren werd mij door dezelfde persoon vervolgens verteld dat deze niet in te ruilen was vanwege open doos. Ik kon na enig doorvragen in de zaak! bellen met business service (die durven dus blijkbaar al niet meer naar beneden te komen). Daar werd mij verteld dat ik het niet kon ruilen omdat de persoon van klantenservice al in het systeem heeft gezet dat het niet te ruilen is!!!! Dat is dezelfde persoon die mij vertelde dat ik niet bij hem moest zijn! Daarna werd mij verteld dat het niet te ruilen was omdat het product aan het uitlopen is! Ook de befaamde leidinggevende kon mij niet helpen. Werkelijk zo'n slechte behandeling bij een product van 1300 EUR!!!! heb ik nog nooit meegemaakt. Koop gewoon lekker bij je lokale PC dealer. Daar snappen ze tenminste wat service is. Bij Alternate zit de service balie een stuk weg bij de toonzaal. Ik snap nu waarom. Teveel boze klanten verwacht ik. Er is mij bij de verkoop op geen enkele manier verteld dat het spulletje niet meer te ruilen is. Zelf bij Media Markt doen ze niet moeilijk over een open doos.

Said B 23-05-2014 Via de website gekocht

via de site bestellen ging heel makkelijk

bestelling geplaatst, via email bevestiging gekregen en vervolgens is de bestelling verzonden volgens de toezegging

prima winkel

dion1995 22-05-2014 Via de website gekocht

2,2

Laptop blijft kapot gaan inmiddels al 5 keer en vervanging of geld terug zit er niet in

De service kan er niks van. Je zou toch denken naar 5 keer defectze iets kunnen doen

Assortiment
De site is het enigste mooie wat er over te vertellen valt

Aanbeveling
Helemaal niemand! Laptop van veel geld die heletijd kapot gaat! Eens en nooit meer

Extra toelichting
Het begon allemaal bijna 2 jaar geleden. Ik kreeg mijn laptop binnen (helemaal blij natuurlijk) maar dat was snel voorbij. Na 2 maanden ging die kapot (kan gebeuren). Maar nu inmiddels 5x... waardoor ik hem 7 maanden niet thuis heb gehad. maar vervanging of geld terug zit er niet in. En nu mijn garantie bijna is afgelopen kreeg ik als reactie: de fabrikant wilt de laptop niet vervangen omdat die al bijna 2 jaar oud is. Kort gezegd je garantie is bijna voorbij zoek het maar uit. Ik zou zeggen zoek een andere winkel! Bespaart je een hoop stress.

henk vermaat 21-05-2014 Via de website gekocht

- gericht gezocht naar een product,kwam bij Alternate uit op scherpste prijs
- zeer snelle levering, echt binnen 24 uur in huis !

zie samenvatting service

Henri Michels 21-05-2014 Via de website gekocht

Goede overzichtelijke website

Geen probleem om bestelling aam te passen en eea telefonisch door te geven.

Assortiment
Ruime keuze aan computer hardware onderdelen

Aanbeveling
Snelle juiste en vriendelijke servicê!

Extra toelichting
Prima service online en telefonisch bij wijziging van de bestelling telefonisch geen enkel probleem en nieuwe setje werkt uitstekend

copiusp 20-05-2014 Via de website gekocht

online gemakkelijk en snel te bestellen. In de winkel of bij afhalen wat meer geduld hebben. Het is meestal erg druk in de winkel.

prima service. Ooit een moederbord terug gestuurd (na een jaar trouwe dienst!!) gewoon een compleet nieuwe retour gekregen. Hoe bedoel je klantenbinding! Geweldig!

Assortiment
Ruim assortiment top spullen voor elk budget wat wils.

Aanbeveling
Ik koop hier al jaren naar volle tevredenheid mijn spullen. Dit keer een upgradesetje.

Extra toelichting
zie alle bovenstaande motivatie's gewoon alle jaren een prima winkel!

jjb 20-05-2014 Via de website gekocht

Duidelijke website en het product dat ik wilde kopen kwam bij Kieskeurig het goedkoopst uit bij Alternate, makkelijk!

Snelle levering zonder verzendkosten, top!

Assortiment
Ik denk dat jullie een zeer breed assortiment bieden, leuk om te zien dat er van alles te krijgen is.

1 en al tevredenheid

marianneth 15-05-2014 Via de website gekocht

site is overzichtelijk

snel en goed verpakt bezorgd

Assortiment
ze hebben een ruime keus

Aanbeveling
altijd een goede ervating met deze winkel

heb geen minpunten

Videater 14-05-2014 Via de website gekocht

Site werkt makkelijk en is overzichtelijk

Zeer snel verzonden

Ruime keus

Ruime keuze gunstige prijs

hjh1956 14-05-2014 Via de website gekocht

5,2

Op 7 april een computer bij Alternate besteld met behulp van de PC-Builder,alleen componenten besteld die op voorraad waren,helaas moet je dan nog tot donderdag 24 april wachten tot hij geleverd wordt.
Weekend weg geweest en maandag 28 april de computer uitgepakt,software er opgezet,vga kaartje en extra harde schijf ingebouwd en alles werkt naar behoren tot op woensdag de computer er spontaan mee ophield.
Waarschijnlijk de voeding kapot.
Computer op donderdag 1 mei terug gestuurd en krijg dinsdag 6 mei telefoon van Alternate dat de voeding inderdaad stuk is maar dat deze niet meer voorradig is of ze er ook een gelijkwaardige voeding in mogen zetten.Ik ga hier mee akkoord en krijg te horen dat hij dan nog dezelfde middag (dinsdagmiddag)opgestuurd wordt.
Vrijdag 9 mei maar eens gebeld waar de computer bleef, er bleek een misverstand te zijn want ze dachten dat ik de computer op zou komen halen?????.
Ik woon op 150 km afstand en kan op dit moment geen auto rijden dus het lijkt me heel vreemd dat ik dat zou hebben afgesproken.
Na excuses te hebben gemaakt werd mij beloofd dat de pc nog diezelfde dag verstuurd zou worden en op zaterdag zou worden bezorgd.
Op zaterdag om twee uur bezorgd de pakketdienst inderdaad een pakje van Alternate waarin de lege doos van de nieuwe voeding blijkt te zitten.
Weer gebeld en er blijkt dat er twee pakketjes zijn verzonden en dat de computer op dinsdag 13 mei bezorgd gaat worden.
Niet dus,woensdag weer naaar Alternate gebeld en een track and trace nummer gekregen waaruit blijkt dat hij donderdag wordt verzonden.(ligt dus aan post-nl,die sturen een leeg doosje maar de computer niet)
Ben je dus meer dan een maand verder heb je nog geen computer,niet echt handig met een eigen bedrijf, en dan vragen ze je bij Alternate ook nog om een review te schrijven .(bij deze dus)
Conclusie: Ga voor dit soort dingen gewoon naar je plaatselijke dealer,dan kun je toch makkelijker iets regelen als er wat mis gaat.

Uitgebreid genoeg.

Aanbeveling
Zie service,ik ga in ieder geval de volgende keer naar een zaak in de buurt,kan je toch wat makkelijker wat regelen als het mis gaat.

hjh1956 15-05-2014

Weer niet dus, op de site van post-nl stond woensdag nog dat hij donderdag tussen 15.30 en 17.30 bezorgd zou worden,op donderdag 15 mei staat er afleverdatum onbekend.
Post-nl gebeld (45 cent per minuut)die zeggen dat alternate het pakket alleen digitaal heeft aangemeld maar nog niet fysiek.
Alternate gebeld die zeggen dat het pakket wel verzonden is (ze zeggen dat ze hier camerabeelden van hebben)
Post-nl ontkend dat het pakket is aangeboden.
Alternate zegt dat ze er op donderdagmiddag half 3 een zaak van hebben gemaakt bij post-nl,om half 5 gebeld met post-nl die beweren dat er geen zaak is aangemaakt voor het betreffende pakket met track and trace nummer.
Alternate weer gebeld en die beweren van wel.
Kortom dit wordt een welles nietes verhaal en mijn computer van €1000 is weg.(gestolen of beschadigd?)

Nerd72 13-05-2014 Via de website gekocht

Hoop gedoe bij een klacht binnen je bedenk termijn.

Dit woord kennen ze niet, dozen schuiven aan de lopende band, maar na 1 week proberen bleek de telefoon niet goed te werken en gaf Alternate niet meer thuis.

Alleen afgekeurde telefoons.
ga gewoon hdd`s verkopen met 3 jaar merk garantie, hoeven jullie dan niet naar om te kijken.

Aanbeveling
Nou een keer maar nooit weer.
Je denk dan goedkoper uit te zijn maar het is weggegooid geld.

Extra toelichting
Antwoord, helaas pindakaas, volgen ons werkt de telefoon goed, alsof zij dat kunnen bepalen. Ze hebben volgen hun dus een reparatie afdeling die mobile telefoons kunnen repareren. Laat me niet lachen.

kramj00 09-05-2014 Via de website gekocht

simpel overzicht, goede uitleg product,
via internet te bestellen en af te halen in de winkel

melden aan balie hoeft bij internet bestellen niet meer, gegevens intoetsen op speciale computer,

Assortiment
ruim assortiment van diverse goederen

geweldige winkel.

Extra toelichting
Tot nu toe geen enkel probleem gehad. ook bij ruilen geen probleem.

ldwg 08-05-2014 Via de website gekocht

Bij Alternate een stoomkoker die direct te leveren was, de verzending was gratis en een micro sdkaart levertijd 4-5 dagen verzend kosten € 2,95 besteld. De bestelling zou separaat geleverd worden.De bestelling is pas na 13 dagen in zijn geheel geleverd. De sdkaart zat gewoon in de doos van de stoomkoker.
Wat een zielig bedrijf klant onvriendelijk bedrijf om op deze wijze door de klant betaalde verzendkosten op de sdkaart uit te sparen.

Bij de klanten service per email de status van de bestelling opgevraagd, hoewel de mail door Alternate was ontvangen kreeg ik geen antwoord.
Toen de klantenservice gebeld, ik werd te woord gestaan door een onsympathieke hooghartige mevrouw die blijkbaar vond dat het heel normaal was dat een voorraad product niet direct geleverd werd. Ik moest niet zeuren, voor het beantwoorden van email hadden ze bij de klantenservice geen tijd.

Aanbeveling
In de winkel van Alternate was ik al vele jaren klant, bij een bedrijf met zo slechte klantonvriendelijk service zal ik niet snel meer zaken doen.

Extra toelichting
Ik ben afgeknapt op de lange levertijd ( 13 dagen) van een direct te leveren product en op behandeling van mij door de klantenservice, email acht dagen na de bestelling van een direct te leveren product met de vraag wat de status van de bestelling is beantwoord Alternate niet.Daar hadden ze geen tijd voor. Bij telefonische navraag over de levering werd ik hooghartig en zeer onsympathiek te woord te staan het kwam er op neer dat ik niet moest zeuren. Gezien deze ervaring geen leverancier die ik andere zal aanraden.

Cemedi 07-05-2014 Via de website gekocht

De klantenservice is vriendelijk, behulpzaam en vooral wat ik het meest belangrijk vind: duidelijk.

Extra toelichting
Mijn bestelling was een verjaardagscadeautje, dus het was heel fijn dat het er al zo snel was (zelfs binnen 24 uur, ik woon in de provincie Utrecht). Alleen toen bleek dat iemand anders hetzelfde verjaardagscadeautje had gekocht... Ik heb mijn bestelling zonder problemen terug kunnen sturen en heb het volledige bedrag binnen een week weer terug ontvangen. Alleen de verzendkosten waren voor mijn rekening, maar dat vind ik absoluut geen probleem. Alles ging supersnel en met een geweldige vriendelijkheid en medewerking. Dank u Alternate!

Tjeerdje 05-05-2014 Via de website gekocht

Zeer slecht, er wordt niet naar je geluisterd en zelfs voor leugenaar uitgemaakt

Aanbeveling
Nooit, want wat mij is overkomen gun ik niemand, het zijn volgens mij oplichters.

Extra toelichting
Barbone Shuttle X50V2 Plus, harde schijf plus geheugen gekocht netjes afgeleverd maar na inbouw van de componenten startte de computer niet op, gebeld met de servicelijn kon me niet verder helpen, ben in de buurt naar een computerzaak gegaan, om er software op te laten zetten, maar ging niet want computer was kapot. Teruggestuurd naar Alternate volgende dag mail dat ze de computer hebben ontvangen, na 2 dagen gebeld hoe het ermee zat en kreeg de melding dat er een barst in het scherm zat en krassen op de behuizing, probeerde uit te leggen dat ik de computer terug had gestuurd omdat hij niet opstartte, en dat er bij verzending geen beschadiging aan beeldscherm of behuizing was maar de helpdesk bleef gewoon stug doorgaan met gebruikers abuse en dat niet onder de garantie valt, uiteindelijk gevraagd voor foto's en zou hij direct mailen, dus niet, de foto's heb ik pas gekregen na een mail naar de klachtenafdeling. Maar om een lang verhaal kort te houden is dit volgens mij gebeurt, Alternate stuurt mij een kapotte computer ik stuur hem voor garantie terug iemand laat hem daar uit de handen vallen en ik mag nu voor de kosten opdraaien, en daarbij word ik ook nog als leugenaar uitgemaakt, ik dacht dat klant altijd koning is maar bij dit bedrijf ben je bij voorbaat al een leugenaar. En er is spreekwoord, dat zegt, hoe de waard is vertrouwd hij zijn gasten.

RobertCB 04-05-2014 Via de website gekocht

Ik heb de optie gebruikt waarbij je stap-voor-stap je eigen PC samen stelt.
Zeer gemakkelijk en overzichtelijk; een kind kan de was doen.

Uitermate goed.
Pas om 21.30 mijn bestelling door gegeven en de volgende ochtend om 10 uur stond de pakketdienst al aan de deur.
Alle orders netjes verpakt en in een keer goed.

Assortiment
Ze hebben alles wat je nodig hebt op computer gebied en meer.

Aanbeveling
Ik heb vaker gekocht bij Alternate en ben uitermate tevreden zowel over de service als over de prijs.

Extra toelichting
Ik zie geen negatief punt, alles werkt soepel, communicatie met Alternate gaat vlekkeloos, prima prijs... altijd goed en snel geleverd.

Noorderbloem-1 03-05-2014 Via de website gekocht

De sitenavigatie is uitstekend. Je hebt wat je zocht zo gevonden! Bestellen was eenvoudig, de te nemen stappen waren duidelijk en logisch. Dat gold eveneens voor het betaalproces.

Ik had een vraag over nota bene een artikel dat ik gratis ontving bij mijn bestelling en ik kreeg binnen het kwartier per mail al antwoord, terwijl het na zessen 's avonds was. En de volgende dag had ik alles al in huis, prima service!

Assortiment
Het assortiment is veelzijdig, maar ik mis in beeld en geluid een topmerk als SONOS, maar ja, je kunt niet alles hebben :)

Aanbeveling
De prijzen zijn scherp, de service is fantastisch en de levering pijlsnel. Dus zeker een aanrader!

Extra toelichting
Waarom ik niet voor alles een 10 gegeven heb, is alleen het feit dat het assortiment wel breed is, maar minder diep als het om merknamen gaat, maar verder vind ik Alternate.nl een heel erg prettige webshop, waar ik zeker vaker wat ga kopen.

hoogwoud1 02-05-2014 Via de website gekocht

Extra toelichting
2 smart-telefoons gekocht achteraf vond ik ze toch te klein en heb ze teug gestuurd. Al 2 dagen later kreeg ik bericht dat e.e.a. is gestort. Uitstekende service dus. O.v. Berlo