Alternate - Reviews & Ervaringen

Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over Alternate.

Alternate stelt zich voor

Alternate is van oudsher één van de grotere online leveranciers van computers, computercomponenten en multimediaproducten in Europa. In de loop van de jaren is het assortiment steeds verder uitgebreid met aanverwante producten als huishoudelektronica, gereedschappen en speelgoed. Tegenwoordig worden vanuit logistieke centra in Duitsland, Nederland en België alle landen in Europa beleverd, zowel rechtstreeks naar de eindgebruiker of als fulfilment partner voor andere verkopers. Alternate is daarmee één van de meest succesvolle e-commerce ondernemingen in haar branche.

Deze score is berekend op basis van 50 reviews die geschreven zijn in het afgelopen jaar.

Abe11 13-06-2014 Via de website gekocht

Overzichtelijke website met duidelijke beschrijving. Via de PC Buider kun je heel gemakkelijk een PC samenstellen welke exact aan jou wens voldoet.

Helaas bleek na een paar uurtjes de PC niets meer te doen. Gebeld met de klantenservice, PC retour gestuurd (naar antwoordnr dus gratis) en binnen een week belde men op dat de PC weer in orde was (defect geheugen) en weer onderweg was naar mij.

Zeer uitgebreid assortiment.

Aanbeveling
Dit is niet de eerste keer dat ik iets bij Alternate koop. De service, kwaliteit en assortiment is echter constant op een zeer aanvaardbaar peil.

Extra toelichting
Behoeft verder geen motivatie. Winkel is gewoon goed in het doen wat men beloofd.

Charly1953 12-06-2014 Via de website gekocht

Je hoeft er de deur niet voor uit. En de levering is uitstekend de volgende dag in huis. Je kan dus alles plannen met de inbouw.

Als er een defect is 1 belletje en binnen een 15 minuten een RMA nummer retour. Je wordt door de klantenservice op de hoogte gehouden.

Assortiment
Alles is aanwezig op voorraad of binnen enkele dagen

DB-IMC 12-06-2014 Via de website gekocht

Duidelijke site. Gezochte product snel gevonden. Bestellen gaat eenvoudig en er kan op meerdere manieren afgerekend worden.

Prima afhandeling, bestelling netjes op tijd en in perfecte staat geleverd.

Assortiment
Alles wat je nodig hebt op technisch gebied is beschikbaar. Zelfs het extra geheugen wat ik nodig had voor mijn Mac was nog leverbaar en tegen een bijzonder redelijke prijs in vergelijking met anderen. Sommigen konden het product zelfs helemaal niet leveren...

Aanbeveling
Goede, overzichtelijke site. Goede prijzen...

Alcar 10-06-2014 Via de website gekocht

Duidelijk overzicht en makkelijk te vinden waar je in geïnteresseerd bent.

Assortiment
Keuze genoeg ook al vindt je niet het gezochte er is altijd wel een alternatief product te vinden

Aanbeveling
Simpel...makkelijk en eenvoudig te bestellen via de overzichtelijkheid van de website

Extra toelichting
Gewoon een duidelijk en overzichtelijk webwinkel

sehnirro 10-06-2014 Via de website gekocht

Aanbeveling
Snelle levering, Producten zijn goedkoper dan bij andere!

Extra toelichting
Snelle service, snelle levering, niets te klagen! Fijne samenwerking!

stephan1971z 10-06-2014 Via de website gekocht

snel en simpel bestellen

snelle levering

groot uitgebreid assortiment

IvorG 07-06-2014 Via de website gekocht

De website is heel duidelijk. Geen onnodige stappen in de aankoop en pakje is op te halen via Pakjegemak.

Mijn aankoop is snel verstuurd en was de volgende dag af te halen bij de Gamma. De aankoop was stevig verpakt.

Assortiment
Ik had verschillende onderdelen nodig en ze hadden precies alles wat ik nodig had. Dit maakte de bestelling makkelijk, omdat het allemaal in één keer verstuurd kon worden.

Aanbeveling
Alternate heeft concurrerende prijzen en ze bezorgen heel snel.

Extra toelichting
Zoals ik al aangegeven heb de eerdere punten, heeft Alternate een goede service (snelle bezorging, goede verpakking) en zijn de prijzen zeer concurrerend met andere online winkels. Ik zal in de toekomst zeker Alternate overwegen bij een technische aankoop.

celin101 06-06-2014 In de winkel gekocht
Handelsweg 110, Ridderkerk

Aanbeveling
Je kunt bij Alternate terecht met al je vragen, zij weten het antwoord.
Het assortiment is zeer uitgebreid en de prijs is vrijwel altijd lager in vergelijking met de concurrenten.

Extra toelichting
Bij Alternate werken mensen met kennis van zaken, ze zijn vriendelijk en behulpzaam. Zeer uitgebreid assortiment. Gunstig in prijs.

JMA07 05-06-2014 Via de website gekocht

Duidelijke website/webshop. PC builder erg handig omdat je snel kunt zien of componenten goed met elkaar samen kunnen.

Binnen een dag antwoord op vraag(en). Fatsoenlijk en behulpzaam gestaan door dhr. Eland.

Assortiment
Volgens mij heeft Alternate echt werkelijk alles.

Lijkt mij vrij duidelijk

Extra toelichting
In 2008 kocht ik mijn pc bij een lokale computerwinkel. Toentertijd was dit een behoorlijke pc voor huis-, tuin en kuikengebruik. Inmiddels (2014) is een dual-core processor met 4GB werkgeheugen een beetje ouderwets. Dus halverwege mei van dit jaar ben ik eens rond gaan kijken naar welke pc’s bij mijn werkzaamheden passen. Als ik een nieuwe complete pc zou kopen, dan zou ik gemiddeld rond de € 600,- kwijt zijn. Op de website van Alternate is er voor consumenten de mogelijkheid om zelf een pc samen te stellen. Het is erg grappig en interessant om met deze ‘’PC-Builder’’ wat te spelen. Ik ben een redelijke amateur op het gebied van getailleerde specificaties, maar als snel viel mijn oog op een bepaald type processor. Dit is voor mij een uitgangspunt geweest. Op maandag 26 mei 2014 besloot ik, met de reeds ingewonnen wijsheid, een aantal vragen neer te leggen bij de technische helpdesk van Alternate. Ik heb hier mijn huidige situatie uitgelegd en gevraagd of het zinvol zou zijn om een aantal onderdelen in mijn huidige pc te vervangen. Binnen een dag kreeg ik van de heer Eland een reactie. Hij legde mij keurig uit waar ik op moest letten en wat in mijn geval verstandig zou zijn. Na nog een aantal berichten heen en weer tussen mij en de heer Eland heb ik mijn besluit genomen, en een processor, moederbord, voeding en werkgeheugen besteld. De conversatie hierover verliep geweldig, en ieder antwoord/reactie verscheen binnen 24 uur in mijn mailbox. Het is nu 5 juni 2014, ik heb vanmorgen mijn bestelling opgehaald bij de plaatselijke Gamma, omdat ik mijn bestelling daar via Pakjegemak van PostNL heb laten bezorgen. Ik heb vanmiddag de oude onderdelen uit mijn pc gehaald en vervangen voor de nieuwe. De prestaties zijn aanzienlijk omhoog gegaan. Het opbouwen van een pc vereist natuurlijk wat kennis, vaardigheden en ervaring. Voor het compleet opbouwen van een pc biedt Alternate een service aan waar desgewenst gebruik van gemaakt kan worden. Ik ben zeer tevreden over de afhandeling van Alternate en de behulpzaamheid van de medewerkers.

ManuelW 04-06-2014 Via de website gekocht

Op maandag besteld, 1 artikel was niet op voorraad, wat netjes aangegeven stond. Alles op vrijdag al binnen (zat een feestdag tussen). Levering binnen de vooraf aangegeven termijn. TOP

Netjes op de hoogte gehouden, wanneer wat verstuurd is met T&T barcode.. Je bestelling op de voet kunnen volgen, Zoals hierboven, ook netjes aangegeven dat de order iets langer onderweg is ivm feestdagen en een niet voorradig artikel.

Assortiment
Voor mij ruim genoeg, alles wat ik nodig had aanwezig en nog veel meer.

Aanbeveling
Prima winkel, sommige dingen iets duurder dan elders, maar service en garantie vind ik belangrijker

Extra toelichting
Ik heb geen klachten, op aanraden bij hen gekocht, hier ben ik zeer tevreden over, ik ga de volgende keer gewoon weer terug naar Alternate.

donofduketown 04-06-2014 Via de website gekocht

Aanbeveling
fototoestel samsumg wb350f (compactcamera gekocht. Alternate was de goedkoopste. Artikel was niet op voorraad, (keurig gemeld) Na 6 dagen fototoestel en sd kaart in huis.

Extra toelichting
Bijgekochte microsd kaart kwam niet in update, en moest ik zelf opzoeken (kan dus handiger).

Ivo Limmen 04-06-2014 Via de website gekocht

Spullen snel gevonden en besteld, goeie reviews op producten

Assortiment
Uitgebreid assortiment; niet alles maar ruime keus

Aanbeveling
Erg goede winkel; snelle levering, juiste product. Wat wil je nog meer?

Gewoon een goed webshop.

listol 04-06-2014 Via de website gekocht

Extra toelichting
Om te beginnen: deze zaag kostte bij Alternate € 105 incl. bezorging. Veruit het goedkoopst, want de op één na goedkoopste winkel rekende € 121... Een fors verschil. Dan moet men natuurlijk wel afwachten of het artikel werkelijk wordt geleverd en hoe lang dat gaat duren. Maar ze maakten hun belofte waar: ik had 's middags besteld en de volgende dag had ik de zaag in huis. 10 met een griffel!

jacobs043 03-06-2014 Via de website gekocht

Prima winkel

Martin vd B 30-05-2014 Via de website gekocht

Extra toelichting
Prima, Snelle en goede levering.

moeva57 29-05-2014 Via de website gekocht

snel en veilig besteld andere dag al in huis heel fijn

zie bovenstaand

Extra toelichting
ik ben heel erg tevreden mooi beeldscherm voor niet al teveel geld.

D1NGL3B3RRY 28-05-2014 Via de website gekocht

website is overzichtelijk, maar bij sommige producten mis ik specificaties

bijzonder goed verpakt voor transport en snelle levering

Assortiment
veel accesoires op voorraad en voorraad status is goed zichtbaar

Aanbeveling
er zijn maar een paar concurerende webshops, maar alternate heeft het grootste assortiment qua pc benodigdheden

Extra toelichting
snelle levering en bij mijn toetsenbord was het prijsverschil tussen alternate en bol.com een kleine €40

Patjemann 28-05-2014 Via de website gekocht

Extra toelichting
Heb via Alternate nu vier pc's gebouwd. Alle losse componenten uitgezocht in de webwinkel en bij 2 pc's heb ik (bij gebrek aan auto) alles op laten sturen. Heb ruim een week geleden in het weekend een high-end pc ontworpen mbv de handige pc-configurator en de boodschappenlijst die je kunt opslaan. Alles wat ik zocht was op voorraad en direct leverbaar. Zondagmiddag besteld en dinsdagochtend zat ik al te bouwen! Het verpakken van sommige onderdelen had beter gekund, maar de pc werkt perfect! Heb een tijdje terug ook een videokaart besteld, waar ik toch over begon te twijfelen. Heb de al betaalde bestelling toen gecanceled. Binnen een paar dagen had ik zonder problemen mijn geld terug. Ik ben bijzonder tevreden over Alternate! Dankzij hun service heb ik het aangedurfd op zelf pc's te gaan bouwen; als gamer bespaar ik zo honderden euro's en bepaal volledig zelf wat er in de pc komt, inclusief de software. Ideaal en erg leuk om te doen ook! De volgende pc ga ik bij Alternate bestellen, zonder twijfel! ;-)

jjd 27-05-2014 Via de website gekocht

Extra toelichting
Er was een probleem bij de levering (de HDMI connector van de ingebouwde videokaart zat deels achter de rand van de kast. Na enig telefoneren mocht ik dit probleem met behoud van garantie zelf verhelpen. Er werd dus niet moeilijk gedaan. Zeker als met doorheeft dat je zelf enigszins verstand van zaken hebt.

Martijn Lindeboom 27-05-2014 Via de website gekocht

Goede selectie mogelijkheden in de webshop!

3x Verkeerd geïnformeerd waarvan 1 gelogen terwijl ik als klant zelf het initiatief moest nemen om contact op te nemen. Klachtafhandeling is simpelweg dramatisch en onprofessioneel. Ik adviseer Alternate nooit meer aan vrienden en kennissen.

Aanbeveling
Gezien mijn ervaring met de after sales is het ondenkbaar geworden deze winkel ooit nog te adviseren. Alternate is prima om te zoeken maar koop het lekker ergens anders zou ik zeggen.

myrddin911 27-05-2014 In de winkel gekocht
Ridderkerk

ik ga meestal naar de shop, dat vind ik prettiger. al zou ik ook via de webshop bestelt kunnen hebben

vriendelijk personeel en op de hoogte van techniek

groot assortiment en voorraad

Slechte ervaring bij Alternate 23-05-2014 In de winkel gekocht
Barendrecht

1,5

Zakelijke klanten worden slecht geholpen en niet persoonlijk te woord gestaan. Vertragingstactieken worden toegepast. Service 0.1

Assortiment
Er staan weinig producten ten toon gespreid. Je kunt dus niets testen, en bij de verkoop wordt je niet verteld dat hetgeen je koopt niet te ruilen is.

Aanbeveling
Koop gewoon lekker bij je lokale PC dealer. Daar snappen ze nog iets van service.

Extra toelichting
Zeer slecht behandeld bij Alternate. ASUS Transformer book gekocht bij Alternate (in de toonzaal in Barendrecht). Product was niet te tonen. Dus in de doos gekocht op basis van gedegen review-onderzoek. Thuisgekomen blijkt dat het apparaat meer geluid maakt dan wenselijk. Dus de volgende ochtend gelijk terug, om te ruilen tegen ASUS ultrabook. Bij de klantenservice werd mij verteld dat ik niet door klantenservice geholpen kon worden, omdat ik een zakelijke klant was, en dat ik pas een week later uitsluitsel zou krijgen omdat ik een zakelijke klant ben. Dat pik ik niet, want ik heb dat ding direct nodig. Plompverloren werd mij door dezelfde persoon vervolgens verteld dat deze niet in te ruilen was vanwege open doos. Ik kon na enig doorvragen in de zaak! bellen met business service (die durven dus blijkbaar al niet meer naar beneden te komen). Daar werd mij verteld dat ik het niet kon ruilen omdat de persoon van klantenservice al in het systeem heeft gezet dat het niet te ruilen is!!!! Dat is dezelfde persoon die mij vertelde dat ik niet bij hem moest zijn! Daarna werd mij verteld dat het niet te ruilen was omdat het product aan het uitlopen is! Ook de befaamde leidinggevende kon mij niet helpen. Werkelijk zo'n slechte behandeling bij een product van 1300 EUR!!!! heb ik nog nooit meegemaakt. Koop gewoon lekker bij je lokale PC dealer. Daar snappen ze tenminste wat service is. Bij Alternate zit de service balie een stuk weg bij de toonzaal. Ik snap nu waarom. Teveel boze klanten verwacht ik. Er is mij bij de verkoop op geen enkele manier verteld dat het spulletje niet meer te ruilen is. Zelf bij Media Markt doen ze niet moeilijk over een open doos.

Said B 23-05-2014 Via de website gekocht

via de site bestellen ging heel makkelijk

bestelling geplaatst, via email bevestiging gekregen en vervolgens is de bestelling verzonden volgens de toezegging

prima winkel

dion1995 22-05-2014 Via de website gekocht

2,2

Laptop blijft kapot gaan inmiddels al 5 keer en vervanging of geld terug zit er niet in

De service kan er niks van. Je zou toch denken naar 5 keer defectze iets kunnen doen

Assortiment
De site is het enigste mooie wat er over te vertellen valt

Aanbeveling
Helemaal niemand! Laptop van veel geld die heletijd kapot gaat! Eens en nooit meer

Extra toelichting
Het begon allemaal bijna 2 jaar geleden. Ik kreeg mijn laptop binnen (helemaal blij natuurlijk) maar dat was snel voorbij. Na 2 maanden ging die kapot (kan gebeuren). Maar nu inmiddels 5x... waardoor ik hem 7 maanden niet thuis heb gehad. maar vervanging of geld terug zit er niet in. En nu mijn garantie bijna is afgelopen kreeg ik als reactie: de fabrikant wilt de laptop niet vervangen omdat die al bijna 2 jaar oud is. Kort gezegd je garantie is bijna voorbij zoek het maar uit. Ik zou zeggen zoek een andere winkel! Bespaart je een hoop stress.

henk vermaat 21-05-2014 Via de website gekocht

- gericht gezocht naar een product,kwam bij Alternate uit op scherpste prijs
- zeer snelle levering, echt binnen 24 uur in huis !

zie samenvatting service

Henri Michels 21-05-2014 Via de website gekocht

Goede overzichtelijke website

Geen probleem om bestelling aam te passen en eea telefonisch door te geven.

Assortiment
Ruime keuze aan computer hardware onderdelen

Aanbeveling
Snelle juiste en vriendelijke servicê!

Extra toelichting
Prima service online en telefonisch bij wijziging van de bestelling telefonisch geen enkel probleem en nieuwe setje werkt uitstekend

copiusp 20-05-2014 Via de website gekocht

online gemakkelijk en snel te bestellen. In de winkel of bij afhalen wat meer geduld hebben. Het is meestal erg druk in de winkel.

prima service. Ooit een moederbord terug gestuurd (na een jaar trouwe dienst!!) gewoon een compleet nieuwe retour gekregen. Hoe bedoel je klantenbinding! Geweldig!

Assortiment
Ruim assortiment top spullen voor elk budget wat wils.

Aanbeveling
Ik koop hier al jaren naar volle tevredenheid mijn spullen. Dit keer een upgradesetje.

Extra toelichting
zie alle bovenstaande motivatie's gewoon alle jaren een prima winkel!

jjb 20-05-2014 Via de website gekocht

Duidelijke website en het product dat ik wilde kopen kwam bij Kieskeurig het goedkoopst uit bij Alternate, makkelijk!

Snelle levering zonder verzendkosten, top!

Assortiment
Ik denk dat jullie een zeer breed assortiment bieden, leuk om te zien dat er van alles te krijgen is.

1 en al tevredenheid

marianneth 15-05-2014 Via de website gekocht

site is overzichtelijk

snel en goed verpakt bezorgd

Assortiment
ze hebben een ruime keus

Aanbeveling
altijd een goede ervating met deze winkel

heb geen minpunten

Videater 14-05-2014 Via de website gekocht

Site werkt makkelijk en is overzichtelijk

Zeer snel verzonden

Ruime keus

Ruime keuze gunstige prijs

hjh1956 14-05-2014 Via de website gekocht

5,2

Op 7 april een computer bij Alternate besteld met behulp van de PC-Builder,alleen componenten besteld die op voorraad waren,helaas moet je dan nog tot donderdag 24 april wachten tot hij geleverd wordt.
Weekend weg geweest en maandag 28 april de computer uitgepakt,software er opgezet,vga kaartje en extra harde schijf ingebouwd en alles werkt naar behoren tot op woensdag de computer er spontaan mee ophield.
Waarschijnlijk de voeding kapot.
Computer op donderdag 1 mei terug gestuurd en krijg dinsdag 6 mei telefoon van Alternate dat de voeding inderdaad stuk is maar dat deze niet meer voorradig is of ze er ook een gelijkwaardige voeding in mogen zetten.Ik ga hier mee akkoord en krijg te horen dat hij dan nog dezelfde middag (dinsdagmiddag)opgestuurd wordt.
Vrijdag 9 mei maar eens gebeld waar de computer bleef, er bleek een misverstand te zijn want ze dachten dat ik de computer op zou komen halen?????.
Ik woon op 150 km afstand en kan op dit moment geen auto rijden dus het lijkt me heel vreemd dat ik dat zou hebben afgesproken.
Na excuses te hebben gemaakt werd mij beloofd dat de pc nog diezelfde dag verstuurd zou worden en op zaterdag zou worden bezorgd.
Op zaterdag om twee uur bezorgd de pakketdienst inderdaad een pakje van Alternate waarin de lege doos van de nieuwe voeding blijkt te zitten.
Weer gebeld en er blijkt dat er twee pakketjes zijn verzonden en dat de computer op dinsdag 13 mei bezorgd gaat worden.
Niet dus,woensdag weer naaar Alternate gebeld en een track and trace nummer gekregen waaruit blijkt dat hij donderdag wordt verzonden.(ligt dus aan post-nl,die sturen een leeg doosje maar de computer niet)
Ben je dus meer dan een maand verder heb je nog geen computer,niet echt handig met een eigen bedrijf, en dan vragen ze je bij Alternate ook nog om een review te schrijven .(bij deze dus)
Conclusie: Ga voor dit soort dingen gewoon naar je plaatselijke dealer,dan kun je toch makkelijker iets regelen als er wat mis gaat.

Uitgebreid genoeg.

Aanbeveling
Zie service,ik ga in ieder geval de volgende keer naar een zaak in de buurt,kan je toch wat makkelijker wat regelen als het mis gaat.

hjh1956 15-05-2014

Weer niet dus, op de site van post-nl stond woensdag nog dat hij donderdag tussen 15.30 en 17.30 bezorgd zou worden,op donderdag 15 mei staat er afleverdatum onbekend.
Post-nl gebeld (45 cent per minuut)die zeggen dat alternate het pakket alleen digitaal heeft aangemeld maar nog niet fysiek.
Alternate gebeld die zeggen dat het pakket wel verzonden is (ze zeggen dat ze hier camerabeelden van hebben)
Post-nl ontkend dat het pakket is aangeboden.
Alternate zegt dat ze er op donderdagmiddag half 3 een zaak van hebben gemaakt bij post-nl,om half 5 gebeld met post-nl die beweren dat er geen zaak is aangemaakt voor het betreffende pakket met track and trace nummer.
Alternate weer gebeld en die beweren van wel.
Kortom dit wordt een welles nietes verhaal en mijn computer van €1000 is weg.(gestolen of beschadigd?)

Nerd72 13-05-2014 Via de website gekocht

Hoop gedoe bij een klacht binnen je bedenk termijn.

Dit woord kennen ze niet, dozen schuiven aan de lopende band, maar na 1 week proberen bleek de telefoon niet goed te werken en gaf Alternate niet meer thuis.

Alleen afgekeurde telefoons.
ga gewoon hdd`s verkopen met 3 jaar merk garantie, hoeven jullie dan niet naar om te kijken.

Aanbeveling
Nou een keer maar nooit weer.
Je denk dan goedkoper uit te zijn maar het is weggegooid geld.

Extra toelichting
Antwoord, helaas pindakaas, volgen ons werkt de telefoon goed, alsof zij dat kunnen bepalen. Ze hebben volgen hun dus een reparatie afdeling die mobile telefoons kunnen repareren. Laat me niet lachen.

kramj00 09-05-2014 Via de website gekocht

simpel overzicht, goede uitleg product,
via internet te bestellen en af te halen in de winkel

melden aan balie hoeft bij internet bestellen niet meer, gegevens intoetsen op speciale computer,

Assortiment
ruim assortiment van diverse goederen

geweldige winkel.

Extra toelichting
Tot nu toe geen enkel probleem gehad. ook bij ruilen geen probleem.

ldwg 08-05-2014 Via de website gekocht

Bij Alternate een stoomkoker die direct te leveren was, de verzending was gratis en een micro sdkaart levertijd 4-5 dagen verzend kosten € 2,95 besteld. De bestelling zou separaat geleverd worden.De bestelling is pas na 13 dagen in zijn geheel geleverd. De sdkaart zat gewoon in de doos van de stoomkoker.
Wat een zielig bedrijf klant onvriendelijk bedrijf om op deze wijze door de klant betaalde verzendkosten op de sdkaart uit te sparen.

Bij de klanten service per email de status van de bestelling opgevraagd, hoewel de mail door Alternate was ontvangen kreeg ik geen antwoord.
Toen de klantenservice gebeld, ik werd te woord gestaan door een onsympathieke hooghartige mevrouw die blijkbaar vond dat het heel normaal was dat een voorraad product niet direct geleverd werd. Ik moest niet zeuren, voor het beantwoorden van email hadden ze bij de klantenservice geen tijd.

Aanbeveling
In de winkel van Alternate was ik al vele jaren klant, bij een bedrijf met zo slechte klantonvriendelijk service zal ik niet snel meer zaken doen.

Extra toelichting
Ik ben afgeknapt op de lange levertijd ( 13 dagen) van een direct te leveren product en op behandeling van mij door de klantenservice, email acht dagen na de bestelling van een direct te leveren product met de vraag wat de status van de bestelling is beantwoord Alternate niet.Daar hadden ze geen tijd voor. Bij telefonische navraag over de levering werd ik hooghartig en zeer onsympathiek te woord te staan het kwam er op neer dat ik niet moest zeuren. Gezien deze ervaring geen leverancier die ik andere zal aanraden.

Cemedi 07-05-2014 Via de website gekocht

De klantenservice is vriendelijk, behulpzaam en vooral wat ik het meest belangrijk vind: duidelijk.

Extra toelichting
Mijn bestelling was een verjaardagscadeautje, dus het was heel fijn dat het er al zo snel was (zelfs binnen 24 uur, ik woon in de provincie Utrecht). Alleen toen bleek dat iemand anders hetzelfde verjaardagscadeautje had gekocht... Ik heb mijn bestelling zonder problemen terug kunnen sturen en heb het volledige bedrag binnen een week weer terug ontvangen. Alleen de verzendkosten waren voor mijn rekening, maar dat vind ik absoluut geen probleem. Alles ging supersnel en met een geweldige vriendelijkheid en medewerking. Dank u Alternate!

Tjeerdje 05-05-2014 Via de website gekocht

Zeer slecht, er wordt niet naar je geluisterd en zelfs voor leugenaar uitgemaakt

Aanbeveling
Nooit, want wat mij is overkomen gun ik niemand, het zijn volgens mij oplichters.

Extra toelichting
Barbone Shuttle X50V2 Plus, harde schijf plus geheugen gekocht netjes afgeleverd maar na inbouw van de componenten startte de computer niet op, gebeld met de servicelijn kon me niet verder helpen, ben in de buurt naar een computerzaak gegaan, om er software op te laten zetten, maar ging niet want computer was kapot. Teruggestuurd naar Alternate volgende dag mail dat ze de computer hebben ontvangen, na 2 dagen gebeld hoe het ermee zat en kreeg de melding dat er een barst in het scherm zat en krassen op de behuizing, probeerde uit te leggen dat ik de computer terug had gestuurd omdat hij niet opstartte, en dat er bij verzending geen beschadiging aan beeldscherm of behuizing was maar de helpdesk bleef gewoon stug doorgaan met gebruikers abuse en dat niet onder de garantie valt, uiteindelijk gevraagd voor foto's en zou hij direct mailen, dus niet, de foto's heb ik pas gekregen na een mail naar de klachtenafdeling. Maar om een lang verhaal kort te houden is dit volgens mij gebeurt, Alternate stuurt mij een kapotte computer ik stuur hem voor garantie terug iemand laat hem daar uit de handen vallen en ik mag nu voor de kosten opdraaien, en daarbij word ik ook nog als leugenaar uitgemaakt, ik dacht dat klant altijd koning is maar bij dit bedrijf ben je bij voorbaat al een leugenaar. En er is spreekwoord, dat zegt, hoe de waard is vertrouwd hij zijn gasten.

RobertCB 04-05-2014 Via de website gekocht

Ik heb de optie gebruikt waarbij je stap-voor-stap je eigen PC samen stelt.
Zeer gemakkelijk en overzichtelijk; een kind kan de was doen.

Uitermate goed.
Pas om 21.30 mijn bestelling door gegeven en de volgende ochtend om 10 uur stond de pakketdienst al aan de deur.
Alle orders netjes verpakt en in een keer goed.

Assortiment
Ze hebben alles wat je nodig hebt op computer gebied en meer.

Aanbeveling
Ik heb vaker gekocht bij Alternate en ben uitermate tevreden zowel over de service als over de prijs.

Extra toelichting
Ik zie geen negatief punt, alles werkt soepel, communicatie met Alternate gaat vlekkeloos, prima prijs... altijd goed en snel geleverd.

Noorderbloem-1 03-05-2014 Via de website gekocht

De sitenavigatie is uitstekend. Je hebt wat je zocht zo gevonden! Bestellen was eenvoudig, de te nemen stappen waren duidelijk en logisch. Dat gold eveneens voor het betaalproces.

Ik had een vraag over nota bene een artikel dat ik gratis ontving bij mijn bestelling en ik kreeg binnen het kwartier per mail al antwoord, terwijl het na zessen 's avonds was. En de volgende dag had ik alles al in huis, prima service!

Assortiment
Het assortiment is veelzijdig, maar ik mis in beeld en geluid een topmerk als SONOS, maar ja, je kunt niet alles hebben :)

Aanbeveling
De prijzen zijn scherp, de service is fantastisch en de levering pijlsnel. Dus zeker een aanrader!

Extra toelichting
Waarom ik niet voor alles een 10 gegeven heb, is alleen het feit dat het assortiment wel breed is, maar minder diep als het om merknamen gaat, maar verder vind ik Alternate.nl een heel erg prettige webshop, waar ik zeker vaker wat ga kopen.

hoogwoud1 02-05-2014 Via de website gekocht

Extra toelichting
2 smart-telefoons gekocht achteraf vond ik ze toch te klein en heb ze teug gestuurd. Al 2 dagen later kreeg ik bericht dat e.e.a. is gestort. Uitstekende service dus. O.v. Berlo

Porcelain 01-05-2014 Via de website gekocht

Overzichtelijk en duidelijk.

Snelle reactie op bestelling,duidelijke bevestiging.

Extra toelichting
Prima prijs en lage verzendkosten,snelle levertijd.Voor herhaling vatbaar.

fadeout 30-04-2014 Via de website gekocht

3,5

Assortiment
Goede voorraad. Levertijd van 3-5 werkdagen is overigens wel onzin, weet ik uit vorige ervaringen. Lokkertje om mensen toch te laten bestellen, maar vaak wacht je weken op je product.

Extra toelichting
Telefonisch en per mail slecht geinformeerd. Kortaf en onduidelijk gereageeerd van sales medewerker. Wanneer er iets mis is met het product begint de ellende pas echt. Klantenservice is een absoluut lachertje. Echt een absolute wantvertoning. Ga voor een andere webshop. Hulp bij aankoop (voor een leek) en service bij problemen is compleet onacceptabel.

SMSNG 25-04-2014 Via de website gekocht

- Zeer duidelijke en overzichtelijke website.
- kinderlijk eenvoudig, overzichtelijk en makkelijk producten te vinden en betalen.
- Het orderproces verloop goed, de te ondernemen stappen zijn helder. Bij alles geldt dat het een kwestie is van goed lezen!!!

- De Service en bereikbaarheid is uitstekend.

Kritische noot: Er kan nog wel gewerkt worden aan de kennis en vooral oplossingsvaardigheid van sommige medewerkers die reageren op een technische vraag.

- Levertijden zijn zoals ze worden aangegeven. Ik vond t zelfs enorm rap! Je kunt de voorraadstatus zien, dus kijk daar ook naar.
- Tot nu toe heb ik geen ervaring met de retourprocedure, simpelweg omdat ik daar (gelukkig) gelukkig nog geen gebruik van heb hoeven maken. Niet te beoordelen dus.

- Uitstekend!

Kritische noot: het productfilter van de website mag wel wat verbeterd worden, zodat je iets makkelijker het gewenste product kunt vinden!!!

Aanbeveling
Zie de bovenstaande motovaties!

Extra toelichting
Zie eerder genoemde motivaties! Kortom, ik ben tot dusver zeer tevreden over Alternate!

Lear 25-04-2014 In de winkel gekocht
Ridderkerk

Prima deskundig personeel. Erg behulpzaam en vriendelijk. Goed bereikbaar en voldoende parkeergelegenheid. Even op je beurt wachten is alleen maar leuk om lekker even te kunnen snuffelen in de winkel.

Assortiment
De winkel heeft mij nog nooit teleurgesteld, ze hebben altijd wat ik nodig heb. Zelfs wat ik niet nodig heb, maar gewoon leuk vind.

Aanbeveling
Zie vraag over de service en assortiment.

Extra toelichting
Ik zou geen betere weten.

L van Prooijen 24-04-2014 In de winkel gekocht
Barendrecht c.q. Hendrik Ido Ambacht

snelle behandeling en levering binnen de afgesproken tijd.

gevraagde moest besteld worden, kwam bij toeval een dag eerder voorbij Alternate ben gaan vragen of product al binnen was. dat was het geval en medewerker heeft bestelde gelijk gekoppeld aan mijn verzoek dus duidelijk een goede levering en medewerking van de balie medewerker.

Assortiment
ruim voldoende keus uit gevraagd product.

Aanbeveling
zeker de moeitewaard om bij deze zaak te kijken of je product hier te koop is en ook de moeitewaard om de prijs te vergelijken.

Extra toelichting
ben op een doordeweekse dag gegaan om drukte en lange wachttijd voor te zijn.

D. Teleurgesteld 24-04-2014 Via de website gekocht

2,5

Ik bestel al jaren bijna wekelijks via webwinkels in binnen- en buitenland en heb nog nooit eerder meegemaakt dat er iets mis is gegaan met de aflevering. Nu wel.

De medewerker aan de telefoon heeft n.a.v. mijn klacht gedaan wat hij kon, voor hem alle lof, maar een herlevering op het juiste adres is niet mogelijk en de voorwaarden van Alternate zijn zodanig dat ik zelf moet oplossen hoe ik mijn bestelling die door een ander op een ander adres in ontvangst is genomen alsnog in mijn bezit kan krijgen.

Voldoende.

Aanbeveling
Niet, want iets in het bestelsysteem van Alternate klopt niet. Het is in ieder geval voor mij niet gebruiksvriendelijk gebleken.

Extra toelichting
Hoewel ik mijn bestelling al meer dan een week geleden heb gedaan, ben ik nu dus nog niet in het bezit van het bestelde product.

BWnds 24-04-2014 Via de website gekocht

Bestellen vanuit de website.
Wanneer een product niet voorradig is kun je je aanmelden op een email alert.

Klantenservice via de mail is iets of wat trager dan verwacht (reactie binnen 2 of 3 dagen).

Assortiment
Ruim assortiment van USB kabels en converters tot braadpannen

Aanbeveling
De verzendkosten die bij een bestelling komen zijn bij andere winkels vaak minder.
Daarbij ligt de prijs ook ietsje hoger dan andere webshops.

Extra toelichting
Al met al een goede ervaring en zeker een webshop om te overwegen bij een bestelling van elektronica.

Jaap1942 23-04-2014 Via de website gekocht

Simpel en snel besteld via de website. De volgende dag al thuisbezorgd. Verzendkosten zeer redelijk.

Bestelde artikel bleek niet geschikt voor het doel waarvoor ik het gekocht had. Kon het artikel zonder probleem retourneren, ondanks dat ik het uitgepakt om te proberen. Teruggebracht naar Ridderkerk en kon direct een ander, wel geschikt artikel meenemen. Het oorspronkelijk betaalde bedrag, inclusief de verzendkosten werd verrekend met mijn nieuwe artikel. Klasse!

Aanbeveling
Zeer goede service en retourneer beleid!

Sdoeb 21-04-2014 Via de website gekocht

Extra toelichting
Snelle levering en goede prijs

ria de jong 21-04-2014 Via de website gekocht

Extra toelichting
Snelle levering, goede verpakking. Goedvte volgen waar het pakketje was.

anita.h. 18-04-2014 Via de website gekocht

Extra toelichting
,s avonds bestelt en de volgende dag al in huis, dus echt een snelle service! en de combi-magnetron voor een goede prijs gekocht