Alternate - Reviews & Ervaringen

Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over Alternate.

Alternate stelt zich voor

Alternate is van oudsher één van de grotere online leveranciers van computers, computercomponenten en multimediaproducten in Europa. In de loop van de jaren is het assortiment steeds verder uitgebreid met aanverwante producten als huishoudelektronica, gereedschappen en speelgoed. Tegenwoordig worden vanuit logistieke centra in Duitsland, Nederland en België alle landen in Europa beleverd, zowel rechtstreeks naar de eindgebruiker of als fulfilment partner voor andere verkopers. Alternate is daarmee één van de meest succesvolle e-commerce ondernemingen in haar branche.

Deze score is gebaseerd op 94 goedgekeurde reviews die geschreven zijn in het afgelopen jaar. In de gemiddelde beoordeling tellen oudere reviews minder zwaar mee dan de meest actuele reviews. Lees meer over deze berekening

8,2

Jo 09-03-2017

Zeer tevreden met levering

Enkele malen vragen gesteld via mail en ook telefonisch, telkens snel antwoord en ook vriendelijk!
Eenmaal bestelling geplaatst ook snelle afhandeling van de facturatie. Ook een zeer snelle levering levering.
Super handig via de lever plaatsen!

Zeker een aanrader... volgende keer weer!!!!

Nicky Serpenti 09-03-2017

tevreden

ik heb all een aantall keren besteld en het komt altijd op tijd aan en als er iets mis is word het optijd verteld wat er gebeurt is.

ik heb ook wel eens vragen gesteld en krijg altijd wel goeden informatie terug.

website is heelduidelijk voor mij

Pluspunten

• Levertijd
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Emile 09-03-2017

Snelle service

Goede webwinkel. Alternate heeft mij goed geholpen. Mijn SSD is binnen de garantie stuk gegaan. Deze kon ik terug sturen en de volgende dag had ik al bericht dat ze de SSD hadden getest en ik een nieuwe kreeg. Heel fijn dat het zo snel geregeld is.

Marvin de Jong 09-03-2017

Top online store!

Ik heb een aantal dingen voor mijn pc gekocht. En het is zeer goed verpakt! Heel veilig met lucht platic. En het is niet al te duur (na mijn mening) ik moet alleen nog een upgrade kit voor mijn pc te halen en dan heb ik mijn pc compleet :)

Pluspunten

• Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

AFL 09-03-2017

snelle levering

een erg breed en verrassend assortiment tegen scherpe prijzen. ook snelle reactie op vragen/ verzoeken via de web site

Stijn db 09-03-2017

Na top informatie op de website nu een top pc!

Alternate is naar mijn mening de beste website om uw pc onderdelen te halen. Ik heb hier al heel vaak een bestelling gedaan en het is altijd top service!

Zo heb ik al 2 videokaarten hier vandaan, een gtx650 en een gtx 960. Ook heb ik hier een fx8350 processor vandaan, een nieuwe voeding, een koeling en zojuist sinds een week of twee een nieuw moederbord.

Terwijl voor hun de levertijd onbekend was voor dit moederbord en dit al op de website stond werd er alsnog keurig een mailtje gestuurd of ik wou wachten totdat hij binnen was of niet. Binnen een week was dit moederbord alsnog al binnen!

Ook als ik problemen heb met bijvoorbeeld een videokaart kan ik altijd terecht bij alternate. Ik kan gewoon bellen, word direct persoonlijk geholpen en mocht er iets fout zijn met hun geleverde product kan ik het zelfs terug sturen zodat zij hem kunnen nakijken en krijg ik een nieuwe!

Al met al een top winkel waar ik elke keer met plezier bestel. Een echte aanrader!

Mvg

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Ton Koning 09-03-2017

Supersnelle levering!

s'avonds om half 11 besteld en de dag erop in de middag al thuisbezorgd. Natuurlijk staat dit op de website aangegeven maar toch vond ik het een supersnelle levering! Daarnaast waren mijn spullen ook goed verpakt met voldoende bescherming. Super service!

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Creabeaux.nl 09-03-2017

Vertrouwd, snel en goed

Tja, waarom verder kijken als je weet dat Alternate goede en snelle service heeft. 's Middags rond 2 uur besteld en om 4 uur klaar om op te halen. Top!

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

CP 09-03-2017

Gewoonweg super

Een uitgebreide keus aan producten van goede kwaliteit. Door de goede beschrijving weet je precies dat je het goede ontvangt. Als laatste, niet onbelangrijk, een snelle levering.

Pluspunten

• Levertijd
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Marcel Hermens 09-03-2017

Producten zijn heel goed ingepakt

Na het bestellen van meerdere producten ben ik nog steeds erg tevreden. Dus geen reden om verder te kijken.

Denise 09-03-2017

Service én verstand van zaken!

Omdat Alternate vlak bij mijn huis zit, bestel ik niet via internet maar ga ik naar de winkel. Daar krijg ik namelijk altijd goed advies, van vriendelijke mensen, op een manier die ook voor een digibeet als ik begrijpelijk is.

Pluspunten

• Klantenservice
  • Vakkundigheid personeel

Minpunten

• -

Brian Evers 09-03-2017

Geweldige winkel

Geweldige klantenservice nooit te beroerd om wat te regelen.
Goede levering.
Normale prijzen.
En ik ben zeer tevreden over de kwaliteit van het product dus ik ben hellemaal happy door alternate

Pluspunten

• Retourproces
  • Klantenservice
  • Vakkundigheid personeel

Minpunten

• -

Ger 09-03-2017

Defect product en lang servicetijd

Koop al jaren bij Alternate. Normaal gesproken goede ervaringen gehad tenzij er iets mis was met het product. Dan wordt het lastig.

Nu helaas een nieuwe voeding moeten kopen maar product leek defect te zijn vooraf van installatie. Ik installeer mijn voeding altijd buiten de kast, sluit alles aan, en kijk of het werkt. Dit was niet het geval.

Contact opgenomen met klantenservice. Zij hebben mij een retourformulier toegestuurd en de volgende dag was aan mijn kant het pakket op de post. In de tussentijd maar een andere voeding aangeschaft bij een andere winkel omdat ik toch gebruik moest maken van mijn systeem.

Deze werkte uitstekend. Verder niks veranderd aan de computer. Defect lag dus echt aan het product. Alternate heeft begin februari 2017 het product teruggestuurd naar de fabrikant en ik heb sindsiden niks meer gehoort over wat er verder gaat gebeuren. Er is duidelijk een gebrek aan communicatie naar de klant toe en als ik niet het aankoop bedrag terug krijg ben ik helemaal ver van huis.

We zullen het afwachten maar zoals het nu lijkt is dit mijn laatste bezoek aan Alternate... We zullen zien.

Pluspunten

• -

Minpunten

• Retourproces
  • Klantenservice

Mauk 09-03-2017

Uitgebreid en goed assortiment

De pc onderdelen staan goed beschreven en vaak ook veel uit een lopende reviews per onderdeel. Daarnaast heb veel onderdelen voor mijn game pc besteld en alles is binnen 1 of 2 dagen geleverd. Alles werkt uitstekend!

Pluspunten

• Levertijd
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Andre gerritsen Goede Service Goede Service 09-03-2017

Goede Service

Nieuwste Componenten goede service. bij een aanpassing van een bestelling is altijd mogelijk
goede garantie en snel thuis.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Jaap 09-03-2017

Goeie service, grote voorraad

Veel op voorraad, makkelijker parkeren, goeie prijs.
Ze geven goeie uitleg en laten ook alternatieven zien

J. Zaal 09-03-2017

Lekkere snelle levering zoals altijd

Zelf weer een pc gebouwd uit losse onderdelen.
Met de Pc builder kan het eigenlijk niet misgaan.
Tijdens het proces goede aanvullingen voor de te bouwen pc.
Blijft een echte aanrader.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Koen 09-03-2017

Prima service

Via Tweakers.net zocht ik een mechanisch toetsenbord. Uiteindelijk besloten de Ducky One TKL RGB aan te schaffen; bij Alternate was deze het goedkoopst en er werd beloofd "voor 22:00 besteld, volgende dag in huis". Deze belofte hebben ze waargemaakt, ik ontving de dag erna het toetsenbord uitstekend ingepakt van de bezorger. Ik heb niet te maken gehad met de customer service, dus daar kan ik helaas niets over zeggen, maar mijn eerste indruk is prima.

Pluspunten

• Levertijd
  • Verzendkosten
  • Betaalmogelijkheden

Minpunten

• -

Raimond 09-03-2017

superservice en uitstekende uitleg!

zoonlief wilde graag een SSD voor z'n verjaardag, ter vervanging van de huidige hdd in z'n laptop. nu is de laptop nog niet zo oud, maar deze upgrade maakt wel dat z'n laptop weer een stukkie sneller wordt. via klantcontactlijn wat hulp gevraagd over de beste methode van migratie van z'n hdd. hier goede uitleg over gehad, en nadat we de SSD ontvangen hadden gelijk mee aan de slag gegaan. 3,5 uur later was de hdd gekopieerd middels de meegeleverde software en kon de SSD vervolgens zo omgezet worden.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden

Minpunten

• -

Maurice Golverdingen 09-03-2017

Super Shop!

Ik heb een SSD bestelt via Alternate, hij doet het perfect en was snel geleverd. Fantastische service!
Veel aanbod, goede producten, goede prijs-kwaliteit verhouding en een snelle levering. Echt fantastisch!

Pluspunten

• Levertijd

Minpunten

• -

Ernst Kleeblatt 09-03-2017

Conform aanbod.

Een harde schijf besteld en zoals geadverteerd is deze na 2 dagen afgeleverd. Ook de schijf doet wat er van vewacht mag worden. Geen enkele reden dus om te klagen.

Frank Westdorp 09-03-2017

goed service

Eerste Logitech G930 werd netjes en snel geleverd, had helaas conectie problemen, contact gehad met de klanten service, product retour.

netjes een nieuwe opgestuurd gekregen, en deze doet het wel perfect.

prijs/ kwaliteit is goed

Pluspunten

• Levertijd
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Ryan 09-03-2017

Klantvriendelijlk

Ik vind het een toffe webshop, heel veel kortingen en de klantenservice is heel klantvriendelijk. Voor al mijn elektronica zal ik naar Alternate gaan.

Ashurian 09-03-2017

Top shop!

Ik heb vaak PC onderdelen besteld bij alternate.nl en en altijd tevreden met de bezorg snelheid, product kwaliteit en product beschikbaarheid. Ook zijn de retour voorwaarden. Dus vandaar een top shop. 10/10.
Bedankt.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Valmorian 09-03-2017

Top en snelle service!

Voor 10 uur besteld, volgende dag in huis, iets kapot? geen probleem! zonder moeite kun je het terug sturen en krijg je snel iets nieuws of wordt het voor je gemaakt!

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -