Alternate - Reviews & Ervaringen

Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over Alternate.

Alternate stelt zich voor

Alternate is van oudsher één van de grotere online leveranciers van computers, computercomponenten en multimediaproducten in Europa. In de loop van de jaren is het assortiment steeds verder uitgebreid met aanverwante producten als huishoudelektronica, gereedschappen en speelgoed. Tegenwoordig worden vanuit logistieke centra in Duitsland, Nederland en België alle landen in Europa beleverd, zowel rechtstreeks naar de eindgebruiker of als fulfilment partner voor andere verkopers. Alternate is daarmee één van de meest succesvolle e-commerce ondernemingen in haar branche.

Deze score is berekend op basis van 51 reviews die geschreven zijn in het afgelopen jaar.

MercedesAMG 25-03-2015 Via de website gekocht

5,8

Zeer makkelijk om een pc samen te stellen.

Toen ik mij pc bestelde via hun pc builder moest ik 10 dagen wachten, zeer lang dus. Maar gelukkig kwam de pc sneller dan verwacht. Maar niet echt bepaalt snel, en toe ik de pc kreeg. Bleek de PCI network adapter niet goed aangesloten te zijn, dus gebelt naar klanten service en ik kreeg toestemming de kast open te maken om het probleem zelf op te lossen zonder verlies van garantie. Maar toen kreeg ik een zeer tegenstrijdige email van hun, die zei dat mijn garantie zou vergaan. Dus door het advies van de telefoonist is mijn garantie nu waarschijnlijk weg, dus slechte service.

Assortiment
Kon alles vinden wat ik nodig had, maar ook niets speciaals wat ik nergens anders kon vinden, daarom een 8.

Aanbeveling
Nee, ze zijn duurder dan de concurrent, hun service is zeer onder het gemiddelde, en ik kreeg een gratis product dat aan mij werdt belooft NIET(game bij de GTX 970 omdat de code niet werkte en na een gesprek met Nvidia gaven ze Alternate de schuld). Dus ik zou het niet aanraden,

Extra toelichting
Heb ik all gedaan per punt

Officiele reactie van Alternate 25-03-2015

Geachte klant,

Het spijt ons te horen dat u niet tevreden bent over de afhandeling. Uiteraard willen we dit graag voor u oplossen. Kunt u misschien uw gegevens mailen naar klantenservice@alternate.nl onder vermelding van "kieskeurig review"?

Handbiker 11-03-2015 Via de website gekocht

het gemak van een paar klikken en je hebt je bestelling de volgende dag binnen.

Wat een keuze!!!!

Kabouter1949 01-03-2015 Via de website gekocht

overzichtelijke website

veel, echt veel

Aanbeveling
wat wil je nog meer . . . .

Extra toelichting
overzichtelijke site met ruim assortiment tegen redelijke prijzen, en met goede aanbiedingen.

Ton HHW 20-02-2015 Via de website gekocht

Grote keuze eenvoudig bestellen vaak volgende dag in huis

Altijd goed, zowel in de winkel als online, bouw ook nog wel eens een PC. De laatste keer heb ik de software door ALTERNATE laten doen. Helemaal top ga ik voortaan vaker doen. Bij persoonlijke ondersteuning in de winkel zeer goed kunnen vaak aangeven wat de problemen kunnen zijn tussen combinaties van verschillende hardware componenten. Tevens geven ze aan de zin en onzin van bepaalde producten.

Assortiment
Erg groot, bijna altijd voorraad

Aanbeveling
Beveel ze vaker aan bij vrienden

harrem 18-02-2015 Via de website gekocht

Open dne duidelijke communcatie

Ruime keus

Zie beoordeling onderaan

Extra toelichting
Aangenaam verrast, want er zijn talloze bedrijven die plechtig beloven dat het product er de volgende dag is, maar Alternate doet het daadwerkelijk. Geen andere bestelling bij andere webwinkels kwam de afgelopen periode op tijd aan. Communicatie verloopt goed door tijdige informatie per e-mail over de stand van zaken van de levering. Wonderbaarlijk is dat de verzendkosten een derde bedragen van die van vergelijkbare bedrijven, die hetzelfde product leveren! Doorgaans is het product daar ook al duurder. In dit geval gaat het om een hoofdtelefoon van Plantronics: Audio 648, Headset. Voordeligste, snelst geleverde en met laagste verzendkosten.

beertjen 26-01-2015 Via de website gekocht

Het bestellen opzich gaat gemakkelijk, maar wat wil je, als je betaald voor een kat in de zak. Het product, een pc-behuizing, werd geleverd met krassen en vingerafdrukken, uitgelubberde schroefgaten, en een laag stof in de binnenkant.

Waardeloze service, brutaal, onverschillig, en onprofessioneel personeel.

Assortiment
Hoewel het assortiment vrij breed is, is het geleverde product van verschrikkelijke kwaliteit. Dit maakt het assortiment nog steeds waardeloos.

Aanbeveling
Mensen bestel als service ook maar in enige mate van belang voor je is, besteed je zuurverdiende centen dan alsjeblieft niet bij alternate.

Extra toelichting
De kast die geleverd werd was al gebruikt en kapot gemaakt. Toen ik hierover belde kon ik kiezen om de kast terug te sturen -wat mijn wettelijk recht is-, óf een kadobon van €10,- aan te nemen die ik alleen bij hun kon besteden. Dit kost hun dus niks. Ik koos in eerste instantie voor de kadobon, maar toen ik aangaf dat ik hierover niet tevreden was, werd de kadobon per direct weer ingetrokken. Alternate is een ontzettend gierige, onbetrouwbare, en klantonvriendelijke oplichtersshop dus. Mijn productreview is niet te lezen op Alternate want zij hebben hem verwijderd, wél is hij te lezen op Tweakers.net. Ook van andere producten die ik er in het veleden besteld heb, is de verzendtijd een heel stuk langer dan beloofd. Mensen, besteed je zuurverdiende centen alsjeblieft niet bij Alternate.

vwcarfreak 26-01-2015 Via de website gekocht

Goed bereikbare website. Je vindt snel wat je moet hebben.

Ik zocht iets speciaals en heb de vraag per email gesteld om tot een juiste keuze te kunnen komen. Had binnen 2 uur antwoord.

dekdu 23-01-2015 Via de website gekocht

Bestelling voor 22:00 wordt de volgende dag thuisbezorgd. Helaas was ik net na 22:00 maar toch werd de bestelling de volgende dag bezorgd. Super!!

Extra toelichting
Goede producten van goede kwaliteit maar bovenal een goede service.

jvo1948 23-12-2014 Via de website gekocht

vlotte service, goede producten

doen wat ze beloven

wimweening 17-12-2014 Via de website gekocht

3,5

Normaal gesproken vandaag besteld morgen in huis

Wordt eerst vriendelijk te woord gestaan mag bij een product die niet voldoet terugsturen en dan begint de ellende.

Assortiment
Genoeg artikelen in het assortiment

Aanbeveling
Absoluut niet want als je iets wil retourneren zijn ze niet thuis.

Extra toelichting
De monitor die ik kocht voor mijn zoontje had 2 dode pixels. Gebeld stuur maar retour , bleek niet onder garantie te vallen Akkoord. Wou gebruik maken van mijn 14 dagen omruilgarantie i.v.m.koop op afstand wat bleek had zat ineens vol krassen en beschadigingen onvoorstelbaar uit de doos in de doos. mocht wel retour maar kreeg de dagwaarde waarop ik zei stuur maar retour.Bijna week verder geen monitor wel beteuterd zoontje. Vandaag besteld morgen in huis toch heb 3 maal gebeld maar was in dit geval logistiek niet mogelijk.

Lisha 10-12-2014 Via de website gekocht

4,5

Snel besteld. Snel geleverd.

Het product (accessoire van Dremel multitool) was van erg slechte kwaliteit en na één dag gebruik direct kapot. Ik stuurde een email met foto's en de vraag wat ik het beste kan doen. Ik kreeg de volgende reactie:

Geachte heer/mevrouw,

Hartelijk dank voor uw email.
Echter kunnen wij u hier verder niet mee helpen.
Dit omdat het om een gebruiksartikel gaat.

Medewerker shop (denk dat ik beter de naam niet kan noemen)

Dit is toch te gek voor woorden??! Als ze me nu in elk geval verwijzen of informeren waar ik wel met mijn klacht heen kan, dan was ik al geholpen. Dit is echt WAARDELOZE service. Het woord service zou eigenlijk niet op hun website mogen staan. En daarbij: een stofzuiger of wasmachine is ook een gebruiksartikel. Wordt hier dan ook geen garantie op gegeven? Wanneer geven ze dan wel garantie? Als het niet gebruikt wordt?!!

Ze hebben veel spullen

Aanbeveling
Ze geven geen garantie op gebruiksartikelen (zie mail van Alternate onder kopje service). Dit betekent dus dat er alleen service verleend wordt op producten die je niet gebruikt. Waardeloos, onzinnig en volgens mij zelfs in strijd met de wet.

Extra toelichting
Maar één woord voor: WAARDELOOS. Ik had het liefst een veel lager gemiddelde gegeven maar ik ga ook niet liegen: het assortiment is groot en de levering is snel. Dat is dan ook echt het enige. Ik raad iedereen (die eventueel gebruik wil maken van garantie) af om hier iets te bestellen. Als garantie je niets uitmaakt en je gewoon snel iets wil ontvangen en bij een kapot product gewoon een nieuwe koopt, is deze winkel prima geschikt voor je!

cehen 03-12-2014 Via de website gekocht

Duidelijke website

Groot aanbod

Aanbeveling
Grote keus en snelle levertijden

Extra toelichting
Werd 1 dag later bezorgd dan vooraf aangegeven. Is vervelend als je er speciaal voor thuis blijft. Gratis bezorgd. Werkt prima. De benodigde software voor het overzetten van het besturingssysteem kan gratis van de Adata site worden gedownload.

HS1957 26-11-2014 Via de website gekocht

Assortiment
Zoveel keus tegen mooie prijzen

shirabo 26-11-2014 Via de website gekocht

Extra toelichting
ik werd telefonisch goed geinformeerd via internet besteld de volgende dag geleverd doe hier zeker verder zaken mee

mandarijnn 26-11-2014 Via de website gekocht

Zelf je PC samenstellen en deze voor een bedrag in elkaar laten zetten. Wel jammer dat het assembleren duurder is geworden, dit kostte eerst maar 50 euro.

Service mag meer communiceren met de klant via de mail over de status van de bestelling en de assemblage, maar voor de rest is het helemaal prima. Een verwachte bezorgdatum (dus niet een indicatie van 7-10 werkdagen o.i.d.) zou ook fijn zijn.

Assortiment
Hebben een zeer ruimte keuze uit PC onderdelen binnen de PC Builder. Heb over de laatste 2 jaar twee keer van deze service gebruik gemaakt en telkens kan ik kiezen uit de nieuwste (maar ook oudere!) modellen van de verschillende onderdelen.

Extra toelichting
Goed: keuze uit producten, goede assemblageservice die er voor zorgen dat je PC het ook echt doet voordat je hem thuis krijgt, een goede PC builder die je kan vertellen of er iets wel of niet in de PC past, redelijk voordelige prijzen. Niet zo goed: Slechte communicatie via de email, assembleren is duurder geworden, geen indicatie bezorgdatum.

erik-bakker 03-11-2014 Via de website gekocht

6,8

Voor 22:00 uur besteld is echt niet de volgende dag thuis. Het is dan nog maar nauwelijks overgedragen aan TNT. En TNT was in dit geval ook nog eens zeer slordig in zijn aankondigingen van de bezorgtijd. Al met al twee werkdagen later dan beloofd.

Extra toelichting
Netjes verpakt, goed spul. Ze moeten alleen niet beloven dat je het snel hebt.

Onera 20-10-2014 In de winkel gekocht
Alternate barendrecht

4,8

groot gemak, wordt snel en goed gehilpen aan de balie

door een probleem in hun systeem komen ze hun afspraken niet na. Hier nemen ze geen contact met je over op. De persoon aan de andere kant van de telefoon wil je niet helpen. pas als je de opdracht wil annuleren kan je geholpen worden.

Aanbeveling
door de hele slechte service voel ik mij niet behandeld als een klant die een duur product kom op halen.

Extra toelichting
slechte service. onvriendelijk te wordt gestaan door de telefoon en absoluut niet bereid te helpen een probleem op te lossen dat door een fout in hun systeem heeft plaats gevonden. erg slecht.

Frettarix 30-09-2014 Via de website gekocht

De winkel bezit een slechte service, ook erg onbeleefd om iemand te negeren, en verder ook erg onbetrouwbaar.

Extra toelichting
Na pc opsturen is de pc kwijtgeraakt bij Alternate, en negeren ze mij ineens per e-mail, bel je ze na paar weken beginnen ze DAN PAS EEN ONDERZOEK over waar deze is. Terwijl de track en trace vermeld dat hij er is en er is voor getekend. Ik voel hier toch een poging om mij een oor aan te naaien. Uiteindelijk ong. 2 maand mijn pc kwijt geweest voor 1 kabeltje dat los was omdat ze hem kwijt waren, komt hij terug is de knop kapot en de onkosten is over gelogen want deze werden niet vergoed.

wimsel 30-09-2014 Via de website gekocht

1,7

Website niet bijzonder overzichtelijk, beperkte specificaties per product, productafbeeldingen komen op essentiële punten niet overeen met de geleverde producten.

Volgens de website waren de producten op voorraad. Ook volgens de orderbevestiging zou levering 1 a 2 dagen later plaatsvinden, maar uiteindelijk duurde het een week. Het betrof een zakelijke bestelling, maar toch werd de eerste bezorgpoging op een zaterdag gedaan.

De "klantenservice" reageert niet of onjuist op vragen. Op de vraag of ze suggesties hadden hoe een product aan de praat te krijgen zou zijn, of dat deze anders geretourneerd kon worden verscheen na enige tijd zonder toelichting een retourformulier met een veld voor ons rekeningnummer. Na terugzenden bleek men ineens niet bereid geld terug te storen maar deed men alsof ik een "serviceopdracht" had gegeven. Op vragen daarover werd niet gereageerd. Over de gevraagde credit zou ik nader bericht ontvangen, maar dit kwam niet. Navraag na enkele weken leidde tot na enkele dagen tot een gelogen antwoord.

Aanbeveling
Voor mij de slechtste ervaring met een webshop ooit. Mocht je bij een bestelling hier service nodig hebben, dan kun je het vergeten.

Jolijn den Ouden 17-09-2014 Via de website gekocht

makkelijk te bestellen

prima geleverd

genoeg keuze

Altijd

Extra toelichting
Prima site, prima uitleg en besteld ook geleverd gekregen wat er is besteld! Prima dus

ruudrm 06-09-2014 Via de website gekocht

Bestellen gaat simpel

Ruim assortiment

Ze leveren razend snel!

Extra toelichting
Volgende morgen in de bus.

Alexvr 31-08-2014 Via de website gekocht

Extra toelichting
Bestel al jaren bij Alternate als ik iets nodig heb. Mischien niet altijd de goedkoopste maar wel altijd nette en snelle levering.

machielc 20-08-2014 Via de website gekocht

Ik had dinsdag een Canon IXUS 155 besteld inclusief SDHC Kaartje van 4gb en een Case. In beeld stond dat ik het de volgende dag in huis moest hebben. Vervolgens bleek de Case niet leverbaar, dus belde ik op om te vragen of de camera met kaartje alvast verstuurd konden worden. Geen probleem, alleen vervolgens werd ik terug gebeld dat deze camera misschien wel niet leverbaar was de komende twee maanden. Dit terwijl er op jullie website een andere kleur aangeboden wordt. Dus ik vroeg of dit ook mogelijk was om mij deze in zilver te leveren. NEE, dit was een andere kleur en ik kreeg een blabla verhaal over leveranciers en dat ze deze camera niet voor de prijs van DEZELFDE camera aan konden bieden. Dus dat betekend 15 euro meer betalen voor dezelfde camera... Vervolgens was ik dus genoodzaakt om mijn order te annuleren en bij een concurrent te bestellen die de camera wel binnen de beloofde tijd geleverd heeft. Dit is geen klantenbinding, maar mensen blij maken met een dode mus!

Aanbeveling
Geen klantenservice, blij maken met een dode mus.Verwacht minimaal een tegemoetkoming in een dergelijk geval. Uiteindelijk heb ik iets meer betaald bij BOBshop.nl maar die leverden wel de volgende dag zoals beloofd..

Extra toelichting
Niet tegemoet komen aan de overeen gekomen order toen bleek dat levering moeilijk werd. Ze wouden hetzelfde product in een andere kleur niet voor dezelfde prijs leveren..

webnext 19-08-2014 Via de website gekocht

Overzichtelijke en snelle webshop

Je wordt permanent op de hoogte gehouden over de status en levering van van je bestelling

Alles is leverbaar.

Aanbeveling
Iedereen kan hier probleemloos artikelen kopen.

Extra toelichting
Prima organisatie, overzichtelijke en snelle webshop. Betalings afhandeling vlekkeloos en de levering is snel en accuraat.

rutgervanwalbeek 18-08-2014 Via de website gekocht

De webshop is makkelijk navigeerbaar. Als je weet wat je zoekt, kun je snel je keus maken. Als je niet precies weet wat je zoekt, dan helpen de categorien en filters je eenvoudig door het zoekproces. De winkelwagen/kassa/betaling is ook eenvoudig. In de afgelopen 4 maanden 5 bestellingen gedaan en die waren allemaal de volgende dag geleverd. Top!

Ik had geheugen nodig (2 x 2GB) en ik was niet helemaal zeker van welk type geheugen. Na enkele emails heen en weer met een medewerker van Alternate heb ik het juiste type geheugen kunnen bestellen. Nadat ik het geheugen geplaatst had, kreeg ik BSODs. Memtest86 gaf errors aan en na een emailtje is er een RMA opgesteld en kreeg ik binnen enkele dagen een nieuw setje toegestuurd. Uitstekende service, zowel pre-sales als after-sales.

Assortiment
Eerder te groot dan te klein. Ik begrijp dat alles aangeboden wordt, ook al heeft ALternate het niet op voorraad, maar de distributeur(s) waar zij mee werken wel. Dat is goed voor de klant, want zelfs als je iets exotisch nodig hebt, is de kans groot dat je het kan vinden. Betekent wel dat je zoek/vind proces wat langer duurt.

Aanbeveling
Prima webwinkel met goed assortiment, scherpe/goede prijzen en prima pre-sales en after-sales service.

aneco 17-08-2014 Via de website gekocht

Via de website een ps/2 --> usb convertor besteld om een PS/2 toetsenbord via een USB poort op de PC aan te sluiten. Op de website staat als artikelnaam "goobay PS/2 naar USB adapter, Kabel" vermeld. Deze omschrijving staat ook op de bevestigingsmail. Echter wordt een USB --> PS/2 adapter opgestuurd, wat ook op de verpakking staat en gek genoeg ook op de factuur en bestel historie op de site. Bij het retourneren van het product heb ik de foutieve informatie vermeld en van alle info ook printjes bijgevoegd. Echter is Alternate van mening dat zij het juiste product hebben opgestuurd en dat ik een verkeerd product heb besteld en dus de verzendkosten niet retour krijg. Een verklaring voor de verschillende teksten op de site en de factuur hebben ze niet en gaan ze verder ook niet op in.

Aanbeveling
Slechte after sales service. Niet bereid naar de argumenten van klanten te luisteren.

Extra toelichting
Het is en blijft blijkbaar moeilijk om goede after sales service te verlenen met als gevolg negatieve recensies en een klant minder en dat voor Eur 2,95.

mcgppeters 12-08-2014 Via de website gekocht

1,3

Het begint in de webshop waarbij het bestelproces slecht is. Er worden veel gegevens gevraagd maar niet uitgelegd waarom. En waarom moet ik een account aanmaken? Geef me de keus om dit niet te doen.... Waarom een sterk wachtwoord? Het is toch geen bank? Al met al koste het me 15 minuten om een bestelling af te ronden... Het is dat ik de telefoon snel nodig had anders was ik al weg geweest...

Weer waardeloos... Ik bel om door te geven dat er een verkeerde levering is gedaan. Daar geven ze me gelijk in. Ik heb de telefoon snel nodig dus vraag wat ze kunnen doen om de telefoon z.s.m. mogelijk bij mij te krijgen. We hebben een jonge tweeling dus niet alle tijd van de wereld en dat geef ik aan. Ik bestel niet voor niets online bij een club die binnen 24 uur kan leveren. Antwoord : normale retour proces... De telefonist noemt letterlijk dat hij niet snapt wat het probleem is. Met andere woorden hun fout, mijn probleem. Ik moet dus binnen 7 dagen retourneren andere loopt mijn recht voor de retourzending af...

Aanbeveling
Geen zaken mee doen mensen. Een gewaarschuwd mens...

sander0502 07-08-2014 In de winkel gekocht
Ridderkerk

Personeel niet voldoende kennis van zaken en Alternate komt de leveringsvoorwaarden niet na.

defecte producten worden niet omgeruild maar gerepareerd. Op zich niets mis mee maar dan moet het wel goed zijn. Na 9 weken wachten op mijn moederbord was dit nog niet goed en Alternate wijst alle verantwoordelijkheid af en schuift het af op de fabrikant. Ik heb met de fabrikant geen zaken gedaan maar met Alternate. Ik wordt gewoon voorgelogen door de klantenservice. Voorbeeld ik kreeg berreicht dat mijn moederbord gerepareed was. Bij testen door mij zelf gedaan was de gemelde klacht nog steeds aanwezig. Ik heb daarna gebeld met de vraag wat er aan het bord gedaan is, antwoord, niets meneer het bord was in orde. DE medewerker geconfronteerd met de door mij ontvangen mail en gevraagd hoe nu verder te gaan. Ik kan het moederbord terug brengen om npogmaals te laten testen. Gemiddelwachttijd 8 weken. Voor mij geen Alternate meer. Het leveren van pc's en overige componenten is niet aan hun besteed

Extra toelichting
Zeer slechte service. Mijn ervaring aan de balie werd volledig beverstigd door nog 5 andere klanten met problemen die Alternate niet wenst op te lossen. Stond een man met een defecte laptop die dezelfde dag was aangekocht. Deze werrd niet omgeruild maar ingenomen voor onderzoek door de TD en daarna fabrikant. Wachttijd gemiddeld 8 weken.

KucingT 05-08-2014 Via de website gekocht

3,5

Bij Alternate gaat bestellen zoals gebruikelijk. Gewoon prima.

Na anderhalf jaar ging het product dat we hebben gekocht kapot. Dat kan gebeuren en het is een moment voor een winkel om zich te onderscheiden. Alternate deed dat absoluut!
Eerst erkennen ze de wettelijke minimumstandaarden niet en blijven ze volhouden dat er sprake is van 1 jaar garantie terwijl (zie www.consuwijzer.nl) de Europese minimumnorm 2 jaar is.
Na een erg onplezierige discussie met de teamleider klantenservice heb ik de claim voorgelegd aan Qshops. Van hen kreeg ik razendsnel een goede reactie.

Ik citeer de email van Qshops: "Hartelijke dank voor uw email. Wij gaan per direct contact opnemen met Alternate Nederland en onze contactpersoon verzoeken om rechtstreeks contact met u op te nemen om uw aanvraag tot garantie in behandeling te nemen. Wij gaan uit van spoedig contact en correcte afwikkeling."

Na twee telefoontjes en een onfatsoenlijke behandeling, wederom door de teamleider klantenservice bieden ze nog steeds geen oplossing. Eerst beweren ze dat ze wachten op een reactie van Qshops, terwijl deze allang een oordeel heeft gegeven, vervolgens wordt in hetzelfde gesprek beweerd dat Qshops nog contact met me opneemt en daarna krijg ik te horen dat een collega van hem contact met me op gaat nemen.

Samengevat: ze handelen strijdig met de Nederlandse/EU wet- en regelgeving, accepteren het oordeel van de bemiddeling niet en liegen aan de telefoon.

Advies: met een hele grote boog om Alternate heenlopen. Op service of garantie hoef je niet te rekenen.

Assortiment
Geen bijzonder assortiment, gewoon ok.

Aanbeveling
Alternate heeft een nette website en verzend de spullen keurig.

Extra toelichting
Alternate heeft een nette website en verzend de spullen keurig. De aftersales is dramatisch. Ze ontkennen wettelijke garantierechten, handelen niet als er bemiddeling via Qshops heeft plaatsgevonden en liegen ronduit aan de telefoon. En dat alles om een onderdeel dat voor ca 6 euro los te bestellen is, niet te hoeven opsturen.

C.Haye 30-07-2014 In de winkel gekocht
Barendrecht

Mede bepaald door service, waardoor ik bijzonder ontevreden ben over Alternate.

Slechte service, aangezien omruilen binnen 14 dagen niet mogelijk is, in tegenstelling tot wat er op de website vermeld wordt.

Prima assortiment!

Aanbeveling
Mede bepaald door service, waardoor ik bijzonder ontevreden ben over Alternate.

Extra toelichting
Nieuwe laptop gekocht, DOA, wordt niet omgeruild.

muis1991 22-07-2014 Via de website gekocht

Het bestellen ging makkelijk, verschillende betaalmethoden zijn mogelijk.

Snelle bezorging, bericht wanneer product overgedragen aan TNT post

Assortiment
Uitgebreid assortiment tegen erg lage prijzen.

Aanbeveling
Ik heb goede producten goedkoop bij Alternate besteld. Nog geen week later heb ik nog een bestelling bij deze webshop geplaatst. Zeer te vrede.

Extra toelichting
Prijzen zijn laag, snelle levertijd en bericht zodra het product wordt aangeboden bij postNL. Producten zijn goed.

HennyvanGogh 22-07-2014 Via de website gekocht

4,2

Geen retourmogelijkheid van defecte notebook (13 dagen na levering)

Aanbeveling
Geen retourmogelijkheid van defecte notebook (13 dagen na levering)

Extra toelichting
Op 8 juli een notebook van MSI geleverd gekregen waarvan na enkele dagen bleek dat het beeldscherm defect was. Volgens Alternate niet mogelijk het toestel kosteloos om te ruilen. De termijn van 7 dagen was nét verstreken. Het toestel moet opgestuurd worden waarna de reparatie maximaal 8 weken kan duren. Kortom, wel 850 euro betaald, maar geen levering gekregen. Al die tijd geen vervangend artikel mogelijk. Ongeinteresseerde behandeling aan de telefoon door callcenter. Schandalig. Ik koop nooit meer bij Alternate en zal al mijn kennissen adviseren dat ook niet te doen.

MathewGiesbers 17-07-2014 Via de website gekocht

Gewoon super gemakkelijk

Netjes direct berichtgeving en perfecte levering

Assortiment
Opzich net wat je zoekt, maar mijn ervaring over verschillende bestellingen is heel goed

Aan iedereen

Extra toelichting
Ik bestel opzich niet zo veel maar dat wat ik over een paar keer heb besteld is mijn ervaring met Alternate heel goed, dus geen min punten

Mevrouw.S. 15-07-2014 Via de website gekocht

Online betalen is mogelijk via Ideal

Assortiment
Alternate beschikt over een groot assortiment aan producten. Van voornamelijk PC, hardware tot aan Gereedschap en Home & Living producten. Voor sommige producten geldt een levertijd. Voor het geen wat ik nodig had was de levertijd, "direct leverbaar".

Extra toelichting
Op maandag mijn krultang besteld, en ervoor gekozen deze de volgende dag af te halen in de Showroom. Aan de hand van het systeem in de Showroom kon ik zelf mijn product naar voren halen. Binnen een paar minuten kon ik mijn product afhalen bij een verkoper en dezelfde dag nog mijn product in gebruik kunnen nemen. Ideaal, geen lange wachtrij en voldoende parkeerplek aanwezig.

geronimo423 15-07-2014 Via de website gekocht

gewoon heel goed vriendelijk en snel

prima service

Assortiment
heel groot assortment klasse zaak

Aanbeveling
ik zou hem aan iedereen aanbevelen een goede en vriendelijke zaak klasse

Extra toelichting
ik heb geen slechte punten besteld op dinsdag woensdag binnen kan haast niet sneller gaat zo door jullie doen prima werk

a.rijnders1 12-07-2014 Via de website gekocht

Door de bijzonder overzichtelijke website is het gemakkelijk om te vinden wat je zoekt.

Assortiment
Alles wat ik zocht hadden ze bij Alternate.

Aanbeveling
Gezien de ervaringen die ik nu heb denk ik dat ik Alternate zeker aan anderen zal aanbevelen.

Extra toelichting
Alternate heeft een groot assortiment met uitstekende producten en leveren die zeer snel en tegen een zeer concurrerende prijs. Gewoon een prima adres voor je computercomponenten.

Zeedijk 11-07-2014 Via de website gekocht

Extra toelichting
De bestelling is keurig afgeleverd. Geen opmerkingen, goed of slecht.

ellyyc 05-07-2014 Via de website gekocht

overzichtelijke website, makkelijk te bestellen

Snel geleverd.

Assortiment
Niet verwacht dat het assortiment zo breed zou zijn.

Handbiker 05-07-2014 Via de website gekocht

Extra toelichting
Groot assortiment, snelle levering, kortom perfect.

majzooi 03-07-2014 Via de website gekocht

Hoop gedoe en je bent je verzendkosten kwijt. Ga hier nooit meer wat kopen.

Zonder uitleg word voor een defect product kosten in rekening gebracht als ze zelf het defect niet kunnen vinden.

Leroy19 03-07-2014 Via de website gekocht

Vertegenwoordigers van Alternate vallen tijdens het gesprek constant in herhalingen. Ze werken totaal niet mee aan een gewenste oplossingen, en houden vast aan hun eigen beleid.

De service van Alternate is uitermate slecht te noemen. Na aankoop van mijn nieuwe laptop constateerde ik na 10 minuten dat deze niet goed was en heb hem daarom direct retour gestuurd. Ze konden mij aan de telefoon niet zeggen wat de oplossing kon zijn voor dit probleem omdat de laptop eerst nagekeken moest worden. Ik heb gevraagd om mij geld te retourneren, maar daar konden ze geen antwoord op geven. Eenmaal mijn laptop bij Alternate aangekomen, is hij zonder mijn weten ter reparatie aangeboden. Binnen 2 weken na aankoop Alternate gebeld te hebben, zeiden ze dat ze niks konden constateren bij de laptop en ik me geld niet terug kon krijgen omdat ik de laptop ter reparatie aangeboden had. Hier was ik ondersteboven van, aangezien ik de laptop niet ter reparatie retour had gestuurd. Nu krijg ik mijn geld niet meer terug en zit ik aan een laptop en winkel vast die ik beiden niet vertrouw. Mocht u besluiten om bij Alternate te gaan bestellen, dan raad ik u dat ten zeerste af! Zeer slechte service, houden je slecht op de hoogte en maken beslissingen zonder uw medeweten! Het laatste woord is hier nog niet over gesproken!

Aanbeveling
Door de slechte service heb je geen vertrouwen in deze winkel, hierdoor raad ik niemand het dus aan om hier aankopen te doen.

Eujehre 01-07-2014 Via de website gekocht

PC online gekocht en de volgende dag keurig in huis. Helaas blijkt bij installatie van OS dat de harde schijf onbenaderbaar is. Controle is blijkbaar niet vanzelfsprekend. PC dezelfde middag na een telefoontje retour. Na meer dan een week volgt het bericht (na dagelijks telefonisch contact)dat er een nieuwe PC wordt gesturrd. Jammer alleen dat door een fout bij Alternate, deze pc wordt gestuurd naar een niet bestaand adres. Herstellen bij POSTNL kan niet, wordt gezegd, raar!
Ondanks dat de fout bij Alternate ligt is de klant blijkbaar niet belangrijk, er wordt niet direct een andere PC opgestuurd, geld terugstorten doen ze niet.

Aanbeveling
Ondanks dat er via telefoon en via email klachten zijn gedeponeerd, wordt pas buiten de reactietermijn gereageerd en heel standaard. Tip!: Pak een klacht serieus op en denk buiten de gebaande paden. Een gesprek met een supervisor ipv door een callcenter medewerker had het verschil kunnen maken tussen een een tevreden klant en het nu niet gaan leveren van 2 andere systemen. Gemiste kans!

joep.borghans 30-06-2014 Via de website gekocht

Extra toelichting
Produkt werd meteen de volgende dag geleverd. Helaas zelf het verkeerde produkt besteld. Geen probleem geld gewoon terug gekregen.

kevinajax 29-06-2014 Via de website gekocht

Extra toelichting
Geweldige service bij Alternate, Had een product besteld maar besefte pas later dat het een verkeerd product was. Gelijk contact opgenomen en Alternate vertelde me dat ik het pakketje aan de deur kon weigeren. Na ongeveer een week had ik het volle aankoopbedrag van Alternate ontvangen. Prima service dus ! Ook het assortiment en de kwaliteit van de site van Alternate is heel goed. Ik raad deze site zeker aan voor een goede service.

pcampenh 27-06-2014 Via de website gekocht

Goed opgezete website.

Bij aankoop of retour perfecte afhandeling.

Assortiment
Assortiment hardware zeer ruim.

Aanbeveling
Al jaren klant bij Alternate en geen problemen gehad met aankoop of retours.

Extra toelichting
Al jaren klant bij Alternate en geen problemen gehad met aankoop of retours.

janssen141 26-06-2014 Via de website gekocht

Prettige site, goede voorraad indictatie. Bestelling geleverd volgens indicatie.

Assortiment
- hadden alles wat ik nodig had.

Extra toelichting
Snelle levering en nette verpakking. Alle producten volgens indicatie bezorgd.

Bram Sebus 19-06-2014 In de winkel gekocht

bijna alles is op voorraad

die is goed

Assortiment
veel keuze in pc artikelen

prima zaak

Extra toelichting
Wanneer een product niet bevalt kun je het terugbrengen binnen 2 dagen en je krijgt dan je geld terug of je ruilt het om voor wat anders.Dit moet je eens proberen bij een andere zaak.Wedden dat je je geld niet terugkrijg.

VeldAAM 18-06-2014 Via de website gekocht

Sommige menu's werken nog niet 100% anders een 10

De keren dat ik iets moest retourneren altijd netjes en snel geholpen.

Extra toelichting
Prima winkel, niks toe te voegen.

scrumpy2014 16-06-2014 Via de website gekocht

Geven geen gehoor op e-mails, personeel is behoorlijk onbeschoft als je vraagt
wanneer je product word opgestuurd ter vervanging van een defecte product. Ze kunnen niet zeggen wanneer deze gestuurd word omdat ze het er druk hebben. Maar als je besteld dan heb je het binnen 24 uur.

Aanbeveling
Ik zal mensen vertellen dat ze beter niet kunnen kopen daar in verband met de zeer slechte service. Je moet weken en soms maanden op gerepareerde of vervangende producten wachten ook met het terug betalen van geld kan weken duren.

Extra toelichting
Ik vind zelfs het cijfer 1 teveel voor dit bedrijf. Ze hebben een zeer grote wachtlijst van gerepareerde en vervangende producten dat het lang duurt dat je aan de beurt bent. Dit geeft al aan wat voor rotzooi zij verkopen.

Reor 16-06-2014 Via de website gekocht

After sales service is dermate slecht dat er wachttijden zijn van een maand.
En afspraken die gemaakt worden zijn door Alternate snel vergeten.

Breed assortiment

Aanbeveling
Zou deze winkel alleen aanbevelen voor snoertjes en dergelijke, maar zeker niet voor het duurdere.
Als het kapot gaat is het letterlijk een hel om dit weer goed te krijgen.

Extra toelichting
PC gekocht die niet bleek te werken, Ingeleverd ter reparatie, Na reparatie ontelbaar veel fouten in PC, ben een dag bezig geweest om dit normaal te krijgen, en het oude probleem was niet verholpen. PC weer ingeleverd ter reparatie, en zit momenteel nog te wachten op bericht, na alweer een anderhalve week nadat mij verteld is dat de PC met spoed zou worden opgenomen.