Alternate - Reviews & Ervaringen

Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over Alternate.

Alternate stelt zich voor

Alternate is van oudsher één van de grotere online leveranciers van computers, computercomponenten en multimediaproducten in Europa. In de loop van de jaren is het assortiment steeds verder uitgebreid met aanverwante producten als huishoudelektronica, gereedschappen en speelgoed. Tegenwoordig worden vanuit logistieke centra in Duitsland, Nederland en België alle landen in Europa beleverd, zowel rechtstreeks naar de eindgebruiker of als fulfilment partner voor andere verkopers. Alternate is daarmee één van de meest succesvolle e-commerce ondernemingen in haar branche.

Deze score is gebaseerd op 94 goedgekeurde reviews die geschreven zijn in het afgelopen jaar. In de gemiddelde beoordeling tellen oudere reviews minder zwaar mee dan de meest actuele reviews. Lees meer over deze berekening

8,2

Janklaas 09-03-2017

Goede service en snelle levering

Na lang zoeken heb ik voor alternate gekozem omdat de prijs/ kwaliteit altijd top is.
Een aantal weken geleden heb ik via alternate een msi laptop gekocht en alles werkt nog altikd naar behoren, ik zal deze webshop zeker aanraden mij andere.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

IK 09-03-2017

Prima geholpen. Lekker kort en bondig aangevuld met kennis.

Goede en deskundige service zonder bullshit. Aanrader voor een ieder.
Klein minpunt, deze review MOET minimaal 110 karakters bevatten.

Paul 09-03-2017

Goede service en snel bezorging.

Ik heb al antaal jaren Alternate gebruikt om PC onderdelen te kopen en de service was altijd goed. Dit keer heb ik 1 x TL9V2E Arctic F12 PWM PST Value pack 5pcs besteld en de levering was snel en uitstekend.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• Retourproces

Richard 09-03-2017

Gewoon goed.

Als sinds lange tijd klant / afnemer bij Alternate.
Duidelijke website en alles is goed te vinden door de juiste categorisering.
Prijstechnisch ook dik in orde - soms is het bij een andere leverancier wel iets goedkoper, maar niet dusdanig veel dat het de moeite is om te switchen
Verpakking van de geleverde goederen ook dik voor elkaar.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Mathijs 09-03-2017

Goede service, netjes afgeleverd

Omdat mijn videokaart wat verouderd begon te raken voor surround gaming voor de nieuwere game titels, besloot ik eens op zoek te gaan naar een geschikte grafische kaart die paste binnen de specificaties van mijn totale systeem. Omdat ik al bekend was met alternate en er al vaker onderdelen had besteld besloot ik dit weer bij alternate te doen.
Bij het openen van de website kon ik makelijk bij een geschikte kandidaat komen gezien het feit dat de grafische sektie op de site de kaart die ik dus nu heb gekocht aanbevolen stond.
Ik heb hem besteld op een vrijdag en op zaterdag voor 10 uur was het pakket al netjes afgeleverd.
Het product zat in een ruime doos met goede bescherming. Dus het product kwam keurig netjes uit de doos.
kort samengevat:
Overzichtelijke website met duidelijke gegevens van product en erg snelle service.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

LRoumans 09-03-2017

Alternate doet wat ze beloven.

Op vrijdag 10 monitoren besteld. Op maandag geleverd in goede staat. Had eerst nog wat vragen. Die werden goed en snel beantwoord. Kon door het aantal ook nog korting krijgen.

Pluspunten

• Afleverservice

Minpunten

• -

Ramses 09-03-2017

Deskundige service

Je wordt hier duidelijk en professioneel geholpen.
Nemen ook echt de tijd om je tevreden de deur uit te sturen

Sander 09-03-2017

Prima webshop

Alternate bestaat volgens mij al bijna 20 jaar en zo lang bestel ik hier ook al producten. Waren dit vroeger vooral computercomponenten, nu kun je er terecht voor een veel breder assortiment. Of dit goed of slecht is hangt af van wat je zoekt en wat de prijs is ;-)

Waar ik vroeger vooral naar de prijs keek is Alternate niet altijd de goedkoopste meer (deze keer wel overigens), maar wat dan meetelt is de ervaring uit het verleden en de goede naam die ze, in ieder geval bij mij, hebben opgebouwd. Waar ik bij sommige webshops nog wel eens mijn twijfels heb over de betrouwbaarheid etc. hoef ik hier bij Alternate niet meer over na te denken.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Cees 09-03-2017

Vakmensen helpen je.

Heb 2 computers gekocht incl. schermen. Ondanks mijn voorbereiding toch nog verbeteringen aangebracht in de winkel. Als vakmensen mee denken merk je dat je zelf toch dingen vergeet. Zeer tevreden over de klantvriendelijkheid.

Fieke 09-03-2017

Nog steeds niet happy

Mijn werkgever laat ons middels een voucher bij Alternate een smartphone aanschaffen. Helaas zijn keer op keer door mij gekozen accessoires niet meer leverbaar. Hou je website up to date, dat voorkomt teleurstellingen!

Pluspunten

• -

Minpunten

• Levertijd

Jort Breij 09-03-2017

Beste prijzen!

Bij deze winkel kan je elektronica kopen met de goedkoopste prijs voor een goede kwaliteit. Dus als je gaming gear/elektronica zoekt koop het dan bij alternate!

Pluspunten

• Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden

Minpunten

• -

Salty 09-03-2017

de verkoop was snel gedaan

Het aanschaffen van 3 Tb schijf ging heel snel. Maar deze kwam niet hoger dan 1.99 Tb. Met mailen ging goed maar geen gewenst resultaat. Maar diverse mailtjes snel achter elkaar, Formatteren maar helaas bleef 1.99 Tb. Beetje Googlen en dar stond in dat je GPT moest gebruiken in plaats van NTFS, dit gedaan en nu 3 Tb schijf voor nog eens weinig geld.

ina 09-03-2017

goede servies

Mijn computer was kapot en ik moest onderdelen hebben maar wel goedkoop. Ik heb op internet gekeken en jullie waren het goedkoopste en ik had al gehoord van mijn vader dat jullie goede serves geven. En dat klopt mijn bestelling was volgende dag al binnen en mijn computer werkt goed.

Pluspunten

• Levertijd
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Gertjan 09-03-2017

Snelle verzending

Alternate is een prima shop. Ze verwerken de bestellingen snel zodat jij het ook snel in huis hebt. Top bedrijf dus!

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice

Minpunten

• -

Joyce Jacobs 09-03-2017

Prima en supersnelle service

Ik liep ergens tegen aan en kreeg gelijk antwoord (mail) op mijn vraag. Vandaag besteld, morgen in huis!!

Ed 09-03-2017

Doen wat je belooft !!!

De site is logisch ingedeeld en lukt het via de normale zoek methode niet dan is er altijd wel via een deel woord bij het bewuste artikel te komen. Leveringen worden keurig na gekomen, verpakking altijd correct en onbeschadigd. Is het er niet dan wordt het ook aan gegeven en keurig op tijd na geleverd. Complimenten. Mijn hardware store !

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Rik 09-03-2017

Zeer snelle en correct levering

Voor een TomTom GO6100 welke ik aangeschaft heb, wilde ik nog een draagtasje bestellen.
Dit gevonden bij Alternate aan een zeer scherpe prijs.
Bestelling ging zeer vlot, alsook de levering.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Lex 09-03-2017

Binnen de 24 uur geleverd

De geluidskaart die ik nodig had stond hier op voor voorraad en deze werd ook zoals gezegd binnen de 24 uur geleverd en was hier het voordeligst, een mooi resultaat.

Robert 09-03-2017

Goede ervaring

Ik heb hier een gas barbecue gekocht van weber.
Prijs was 200 euro lager dan de advies prijs van Weber voor 149euro dus dat laat je niet lopen.Netjes te woord gestaan aan de telefoon want ik wilde weten of alles er wel op aan zat voor die prijs.Ze zijn gaan kijken voor me en idd complete weber.Drie dagen later in huis.Originele Weber in originele doos.Prima tevreden.

Sjoerd H 09-03-2017

Een goede review van producten en vergelijking's punten

Als ik onderdelen zoek voor me computer. Kijk ik nooit veder dan deze site. Want de reviews van producten, en de mogelijkheden om tot de kleinste verscheel te vergelijken. Is erg belangrijk als je een goede systeem wilt bouwen. Ze geven ook duidelijk aan of het product dat je wilt hebben op voorraad is ( een flink aantal site's doen dit niet. ). Na de bestelling te hebben geplaatst. ( Wat ook trouwens erg gemakkelijk gaat. ) Ga krijg je netjes een bevestiging in je mail box. En vervolgens krijg je de volgende dag ( als het natuurlijk op voorraad is. ) Netjes de doos met mega veel beschermende producten thuis bezorgd. En kan je aan de gang met het product dat je bestelt heb.

Groetjes een zeer tevreden klant die nu een zware game PC heeft met alle onderdelen van Alternate.

Kokolevi 09-03-2017

Super snelle bezorging

Cadeau voor mijn kleinzoon besteld de prijs bij alternate was de goedkoopste ik had nog nooit van Alternate gehoord maar de site was heel duidelijk en de levering was de volgende dag al en heel goed verpakt ben dus erg tevreden over Alternate

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Zeepjes 09-03-2017

Goed geregelde vlotte service

Na via andere webwinkels verscheidene problemen te hebben gehad (verkeerde of defecte componenten, lange verzending) ben ik naar Alternate gegaan en direct gekocht wat ik nodig had. Voor 10 uur savonds besteld had ik het volledig in orde de volgende morgen in huis. Ook de retourzending is razendsnel, mail contact verliep vlug en zonder problemen. Binnen 3 dagen was de retourzending van een overbodig geraakt component gefixed. Top!

DaveyS 09-03-2017

Gaming pc

Ik heb een nieuwe game computer gekocht (zelfgemaakt) voor 1000euro. Met wat vertraging heb ik me computer gekregen alles doet het niks is kapot. Ik ben erg blij dat die het doet heb er veel plezier mee.

Pluspunten

• Verzendkosten
  • Klantenservice
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

ruud 09-03-2017

mede8er MED800X3D - 2000, Mediaspeler

tegenwoordig haal ik bij Alternate al mijn pc en andere producten
klantvriendelijk goede uitleg product snel leverbaar
nemen de tijd voor je
gewoon zoals ik als klant graag geholpen wil worden

mr. easy 09-03-2017

levering snel en goed

Ik heb 2x computeronderdelen besteld en deze werden zeer snel bezorgd. Alles was schokvrij verpakt dus dat is ook helemaal goed.Ze doen wat ze beloven.