Alternate - Reviews & Ervaringen

Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over Alternate.

Alternate stelt zich voor

Alternate is van oudsher één van de grotere online leveranciers van computers, computercomponenten en multimediaproducten in Europa. In de loop van de jaren is het assortiment steeds verder uitgebreid met aanverwante producten als huishoudelektronica, gereedschappen en speelgoed. Tegenwoordig worden vanuit logistieke centra in Duitsland, Nederland en België alle landen in Europa beleverd, zowel rechtstreeks naar de eindgebruiker of als fulfilment partner voor andere verkopers. Alternate is daarmee één van de meest succesvolle e-commerce ondernemingen in haar branche.

Deze score is gebaseerd op 94 goedgekeurde reviews die geschreven zijn in het afgelopen jaar. In de gemiddelde beoordeling tellen oudere reviews minder zwaar mee dan de meest actuele reviews. Lees meer over deze berekening

8,1

Richard 12-03-2017

Nooit meer naar een ander gaan .

Deze shop bestaat al heel lang , altijd betrouwbaar en als er dan toch iets niet naar wens is zijn ze heel klantvriendelijk . Overzichtelijke site geen poes pas daar houd ik van .

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Dion Roelofs 12-03-2017

Gewelig bedrijf en service

ik haal altijd mijn game artikelen/pc artikelen bij alternate vandaan want daar zijn ze voor mij altijd het goedkoopst en er is nooit wat mis mee

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Herman 12-03-2017

goede ervaring

Ze weten problemen goed op te lossen. Zeer goede ervaring alleen 1 puntje van kritiek is: afgelopen week had ik een simpel sata kabeltje van een paar euro nodig maar ook daarvoor moet je wachten bij het afhaalpunt. Dit is een verbeter puntje maar verders alleen maar lof.

Hans Gerards 12-03-2017

Slechte service

Slechte service bij gebleken defect aan laptop. PC drie keer opgestuurd binnen tijdsbestek van 5 maanden. Probleem niet opgelost en ook geen goed alternatief aangeboden. Na inschakelen media (Vara/Belbus) uiteindelijk geld teruggekregen.

Maarten van Keulen 12-03-2017

Goede kwaliteit en levering

Al een aantal maanden ben ik lid van Alternate. Met plezier en vertrouwen bestel ik artikelen van de website. De reden dat ik voor Alternate kies is omdat ik de service, snelheid van levering en de kwaliteit van de producten erg goed heb ervaren vanaf het punt dat ik lid ben.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Marianne de Jong 12-03-2017

Alternate, de goedkoopste en thuis voordat je het weet!

Een manicuurset gevonden voor de laagste prijs en de volgende dag al in huis, Dacht dat het apparaat het niet goed deed en heb hierover een mail gestuurd naar ALTERNATE en kreeg gelijk antwoord en een kundig advies, waaruit bleek dat ik iets verkeerd deed. Prima service! En heel blij met mijn goede en goedkope aankoop.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Raymond 12-03-2017

Op alle vlakken de beste winkel

Vanaf de bestelling tot de levering wordt je de hele tijd op de hoogte gehouden van de status van je bestelling.
Zeer snelle levering aan huis en altijd goed ingepakt.

Vriendelijke en ervaren hulp als je om assistentie vraagt bij het uitzoeken van de juiste componenten.

Verder heeft Alternate een zeer uitgebreid assortiment aan top klasse producten.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Shawn Sparks 12-03-2017

Fantastic, fast service!

I work from home and my computer is my working lifeblood. When my couple year old PC went down I needed something to replace it ASAP. I called Alternate and the extremely helpful gentlemen were able to work with me and tell me that I could a PC built and sent within the next couple days. I ordered my PC and it arrived extremely fast, and works amazingly well.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Danny Snijders 11-03-2017

fijn toetsenboard

het is een fijn toetsenboard enkel jammer van de numpad dat er een toets niet goed zit en verkeerd bedrukt is . dit is waarschijnlijk een fout van de fabrikant. mijn ervaring is dat alternate dit altijd netjes en juist oplost, ga hier nu ook van uit.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice

Minpunten

• -

Lars van der Woude 11-03-2017

Goede service

Ik had een bestelling geplaats, maar wou hieraan een aanpassing maken. Hoewel dit niet mogelijk was, heeft de klantenservice mij goed geholpen met het vinden van een passende oplossing. Ze gaven zelfs advies over de aanpassing en of deze nodig was.
De levering was okay, er was een fout met de track n trace waardoor ik hierlangs geen informatie kreeg. Dit was jammer

Jousif 11-03-2017

Perfecte service

Ik zou je computer onderdelen bij alternate halen omdat het een goede site is, daar mee bedoel ik dat de levering op tijd komt. Netjes allemaal in de doos onbeschadigd en maakt je blij bij aankomst van je computer onderdelen. Wat wil je nog meer? uitstekend!

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Kevin 11-03-2017

Goede webwinkel

Via Tweakers pricewatch op deze site terecht gekomen omdat ze de laagste prijs hadden voor een toetsenbord dat ik zocht. Snel geleverd en het product was netjes ingepakt.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Rudy 11-03-2017

Netjes verpakt en snel geleverd.

Eigenlijk precies zoals een aankoop moet gaan.
Kiezen, Bestellen, betalen en een snelle levering.
Geen gedoe.

Anique Smit 11-03-2017

Goed, snel en kwaliteit

Ik heb voor deze shop gekozen omdat ik deze al via via kreeg, maar naar mijn eigen ervaring ga ik hier zeker meer en meer bestellen! Heb het ook als aanrader naar anderen gegeven, het is een topsite en ze zijn altijd tip top met hun service!

Pluspunten

• Verzendkosten
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

phek 11-03-2017

Zeer snel reagerende klanten service

Momenteel speelt er een issue met een gamekey die je je mee kreeg met het bestellen van een ASUS ROG notebook echter de key werkt niet meer. Het spel werkt nog niet maar gezien de adequate reactie snelheid en kunde ben ik ervan overtuigd dat de zaak snel wordt opgelost. Ook is de logistieke afhandeling van de order prima geregeld netjes met een trackingnummer .

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

GamePC 11-03-2017

Goede klantenservice

Game computer via de site in onderdelen besteld, en laten bouwen bij Alternate. Snel in huis. Echter 1 HD defect, Na kontakt met klantenservice pc retour gestuurd, en onder garantie vervangen. Ook hierna de pc weer snel in huis

Jim 11-03-2017

Goede service

Ben al jaren klant bij alternate en ben tot op heden uiterst tevreden. Bij mijn laatste bestelling had ik door een verhuizing het adres verkeerd ingevoerd, Alternate heeft me die dag meerdere malen gebeld om ervoor te zorgen dat het adres in orde kwam en de bestelling alsnog de zelfde dag de deur uit kon. Super dus! Uiteindelijk alles netjes bezorgd gekregen enige minpunt is dat de pakket bezorger een pakket van een x aantal euro in een onbeveiligde brievenbus heeft gestopt. Dan had ik liever gezien dat het bij de buren afgeleverd was

Pluspunten

• Levertijd
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• Afleverservice

Bas 10-03-2017

snel en eenvoudig

Na meerdere sites te hebben bezocht voor het product, kwam ik uit bij Alternate. De uitgebreide en overzichtelijke informatie en de scherpe prijs hebben mij doen besluiten en het product bij hen te kopen. Het product was op voorraad leverbaar en werd dan ook direct de volgende dag geleverd.

Pluspunten

• Levertijd
  • Verzendkosten

Minpunten

• -

Tojo 10-03-2017

Zéér gedetailleerde productbeschrijving

Als je ècht wat over het product wil weten, ben je hier bij het juiste adres. SUPER uitvoerige beschrijving van de ter zake doende eigenschappen van het aangeboden product. Menige website kan hieraan een voorbeeld nemen! Heerlijk op deze site te "snuffelen".

Justin 10-03-2017

Snelle besorging goed assortiment en goede service

Deze winkel is de bekenste winkel voor mij die veel producten voor computers verkoopt en het word ook binnen een dag geleverd

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Sandra 10-03-2017

Geen goede service voor zakelijke klanten

Ik heb voor Alternate gekozen, omdat ik vroeger vaak met mijn vader mee ging om producten bij jullie te halen waarmee wij onze eigen computers bouwden. Toen kregen wij altijd goede service. Dit was een paar jaar geleden. Nu is het tijd om een nieuwe computer te bouwen en helaas vind ik jullie service helemaal omgedraaid.

Ik heb meerdere producten: RAM geheugen, fans, een waterkoeling en een ITX case bij jullie gekocht.

Allereerst krijg ik een case zonder schroeven, ik had zelf net niet genoeg waardoor we naar buiten moesten om schroeven te zoeken. Helaas niet gevonden, dus moest langer wachten met het bouwen van mijn computer. Dit vond ik op zich niet zo erg, maar toen gebeurde er het volgende.

Mijn fans bleken binnen de tevredenheidsgarantie van 14 dagen niet genoeg te koelen. Mijn hardware werd te heet en de computer liep weleens vast. Ik heb toen besloten om deze om te ruilen voor een duurdere waterkoeler. Helaas was ik de doos kwijt, dus ik belde de klantenservice en die vertelden mij dat er een waardevermindering zou zijn, maar hoeveel wist hij niet zeker. Dat snap ik natuurlijk goed. In de winkel werd mij echter verteld dat ik blijkbaar de fans teveel had gebruikt (ze zagen er nog heel goed uit en werkten prima) en dat ze het dus niet in konden nemen. Wat ik heel raar vond.

Ook werd mij verteld dat omdat ik het zakelijk gekocht had, ik minder service kan krijgen. Omdat ik als zakelijk persoon zou moeten weten wat ik koop. Dit vind ik ontzettend raar, omdat ik juist naar jullie toe kom voor jullie kennis en specialisme, zodat ik hulp kan krijgen. Blijkbaar is dat niet zo.

Alsnog heb ik de waterkoeling gekocht bij jullie, omdat ik niet zonder een werkende computer wilde zitten.

Overigens had ik voor de aankoop van de waterkoeling de klantenservice gebeld om te vragen of die past op de case die ik bij jullie besteld had. Mij werd verteld dat dit niet het geval was. Omdat het de enige waterkoeling was die RGB kleuren had en leek te passen, ging ik zelf op onderzoek uit. Kostte aardig wat tijd en piekeren, maar ik heb het toen toch maar gedaan omdat ik zag dat het wel kon. En wat blijkt? Het past gewoon en werkt heel goed. Oftewel, ik ben ook nog eens verkeerd geïnformeerd.

Dit is 3x een negatieve ervaring bij jullie en dat vind ik teveel. Jammer.

Pluspunten

• Levertijd

Minpunten

• Retourproces
  • Klantenservice

Sdh 10-03-2017

Snelle levering!

Goede en duidelijke site! Fijn om te zoeken naar upgrades en accessoires. Heb hier mijn nieuwe headset gevonden.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Mike 10-03-2017

Snel en goed

Via Alternate op vrijdag middag een nieuwe grafische kaart (Gigabyte GTX 1070) besteld. De levering was precies zoals aangegeven de dag erna (zaterdag) voor het einde van de middag binnen. netjes verpakt.

Pluspunten

• Levertijd
  • Verzendkosten

Minpunten

• -

BOB 10-03-2017

Very good service

I find the Website very clear.
Product picture and description are available
You know what are you buying

Pluspunten

• Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Matthew Koster 10-03-2017

Goede Winkel

Alternate is een erg goede winkel.
Erg goede service en levering.

Krijgt alles netjes op tijd binnen en goed verpakt.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -